Nokia Lumia 800
(Mobiltelefoner)
|
17
|
(131)
|
1 790:- |
Windows Phone 7 (439 inlägg)
|
11 mån sedan |
Skickat 16 mars 2012 - 12:37
Dock ska sägas att nu när jag har haft telefonen i några veckor så tycker jag att batteritiden har blivit bättre och bättre hela tiden. Fullt nöjd.
borjeboy 16 mars 2012 - 11:48 skrev:
Diagnostik appen installerar du genom att slå in ##634# i telefonen. Sen går du till batteri info i den appen.
Skickat 16 mars 2012 - 14:32
Mvh Jonas.
Skickat 16 mars 2012 - 14:57
jonassandstrom 16 mars 2012 - 14:32 skrev:
Mvh Jonas.
Har kört Lumia 800 sedan den släpptes, och kan inte bli mer nöjd. Är det något jag skall klanka ner på, så är det ljudet när man lyssnar på musik, för det är riktigt dåligt om man jämför med många andra mobiler. Men då skall tilläggas att de som själv tagit ner den senaste uppdateringen som inte släppts på zune, verkar riktigt nöjda, en equalizer skulle sitta fint för min del som lyssnar mycket på musik, men det kommer nog snart, om inte annat som applikation.
Spotifyappen beter sig konstigt och behöver en uppdatering, som det säkert jobbats på, har själv varit i kontakt med spotify och klagat. Vet inte hur andra har det på sin telefon, men med tanke på användaromdömen på marketplace, så har många problem med den appen.
När du kört windows phone på lumia 800 ett tag, så har i alla fall jag svårt att se, att du blir missnöjd .Windows phone är ett system som flyter på bättre än något annat, och lumia 800 är en fantastisk produkt.
Skickat 16 mars 2012 - 15:18
jonassandstrom 16 mars 2012 - 14:32 skrev:
Mvh Jonas.
Kommer från Android. Före detta ROM missbrukare. Kunde inte vara mer nöjd med WP som system. Skönt att slippa flasha ROM's m.m. för det man gjorde var ju att jaga flytet samt snyggheten som WP har från början.
Kommer aldrig kunna gå tillbaka till Android nu när jag väl vant mig vid WP trots att det är mycket mer låst. Android känns tungt och trögdrivet numera när man vant sig vid flytet i WP.
Kort och gott har jag aldrig varit så nöjd med en telefon som med in Lumia!
Skickat 16 mars 2012 - 15:29
deeyay 16 mars 2012 - 13:51 skrev:
Det är väl ingen fara att installera diagnosticappen, då jag vill minnas att jag läst att batteriförbrukningen ökar med appen?
Är det bara att avinstallera den som med andra appar om man inte vill ha den sen?
Vet du något om när 12070 släpps på Zune?
Edit: Idle drain måste väl vara samma som standby
Det här inlägget har ändrats av stelex 16 mars 2012 - 15:32
Skickat 16 mars 2012 - 15:56
Harrywill 10 mars 2012 - 00:26 skrev:
.
Efter att personligen ha utfört ett test av den senaste versionen av mjukvaran som hittills endast lanserats i Singapore och Indien (version 1600.2487.8107.12070), så verkar det dessvärre som detta att problem fortfarande existerar i telefonens mjukvara. Jag kommer att eskalera detta ärende till våra utvecklare för mer information om huruvida detta kommer att lösas i motsvarande uppdatering som kommer att släppas i vår region, och jag kommer att ta kontakt med dig så fort jag får svar.
Vi får se om den släpps med buggen via zune i sverige, eller om man åtgärdar problemet före.
Det är ett rätt allvarligt problem om man sitter och lyssnar på musik, och man får full volym i öronen.
Inväntar nu svar angående detta, och uppdaterar här, när jag vet mera.
Skickat 16 mars 2012 - 16:11
stelex 16 mars 2012 - 15:29 skrev:
Det är väl ingen fara att installera diagnosticappen, då jag vill minnas att jag läst att batteriförbrukningen ökar med appen?
Är det bara att avinstallera den som med andra appar om man inte vill ha den sen?
Vet du något om när 12070 släpps på Zune?
Edit: Idle drain måste väl vara samma som standby
Idle drain är lika med att telefonen suger ur batteriet när den ligger i standby. De som haft de problemet ska få det åtgärdat med nyaste 12070 programvaran.
Närå ingen fara att installera den och det går utmärkt att avinstallera den sen igen. För att sedan installera den igen och så vidare...
Vad jag vet ska den senaste uppdateringen rullas ut inom 1 månad på ett ungefär. Men jag är inte säker.
Skickat 16 mars 2012 - 19:04
vyrs 16 mars 2012 - 14:57 skrev:
Har kört Lumia 800 sedan den släpptes, och kan inte bli mer nöjd. Är det något jag skall klanka ner på, så är det ljudet när man lyssnar på musik, för det är riktigt dåligt om man jämför med många andra mobiler. Men då skall tilläggas att de som själv tagit ner den senaste uppdateringen som inte släppts på zune, verkar riktigt nöjda, en equalizer skulle sitta fint för min del som lyssnar mycket på musik, men det kommer nog snart, om inte annat som applikation.
Spotifyappen beter sig konstigt och behöver en uppdatering, som det säkert jobbats på, har själv varit i kontakt med spotify och klagat. Vet inte hur andra har det på sin telefon, men med tanke på användaromdömen på marketplace, så har många problem med den appen.
När du kört windows phone på lumia 800 ett tag, så har i alla fall jag svårt att se, att du blir missnöjd .Windows phone är ett system som flyter på bättre än något annat, och lumia 800 är en fantastisk produkt.
Låter grymt bra!
deeyay 16 mars 2012 - 15:18 skrev:
Kommer aldrig kunna gå tillbaka till Android nu när jag väl vant mig vid WP trots att det är mycket mer låst. Android känns tungt och trögdrivet numera när man vant sig vid flytet i WP.
Kort och gott har jag aldrig varit så nöjd med en telefon som med in Lumia!
Låter riktigt bra, blir kul att köra ett nytt operativsystem också!
Skickat 16 mars 2012 - 21:36
La precis på den holländska 12070
Jag bytte också från iPhone och har även Kört Android och Symbian tidigare.
Tycker WP är absolut bäst vad gäller flytt och tänket med hubbar är smart.
Mikael Petersson: Telefonen är fortfarande ganska "ny". Tänk på att den tex bara funnits obrandad genom svenska åf i ca 1månad. Jag köpte den i början av februari med 11451 (tror den släpptes i december?) uppgraderade nästan direkt till 11501 (tror den kom i slutet av januari?) och nu alltså 12070...
Det här inlägget har ändrats av Pexer 16 mars 2012 - 21:37
Skickat 16 mars 2012 - 21:48
In a Frequently Asked Questions page focussing on the Nokia Lumia 900, Nokia confirmed that the 610 and 900 will come with tethering out of the box, but also that the Nokia Lumia 710 and 800 will be getting it in an update soon.
They write:[indent]
Q: When will the tethering update for the Lumia devices be pushed out?
A: It will be in coming soon for 800 and 710 via Zune update, for 610 and 900 it will be available at launch.[/indent]
Skickat 16 mars 2012 - 23:05
Skickat 17 mars 2012 - 02:59
Men enligt den länk ni har skrivit där man kan uppdatera sin mobil utan att behöva vänta på uppdateringen till Zune, så fungerar det bara på Vista och Windows 7. Vore kanon med nått liknande för XP.
Skickat 17 mars 2012 - 09:15
Raquex 17 mars 2012 - 02:59 skrev:
Men enligt den länk ni har skrivit där man kan uppdatera sin mobil utan att behöva vänta på uppdateringen till Zune, så fungerar det bara på Vista och Windows 7. Vore kanon med nått liknande för XP.
men du vet att windows 7 funnits i ett par år va...?
Xp har funnits i över 10 år nu, kan du tänka dig telefonerna för 10 år sedan....?
Du vill flasha telefonen, men kör xp på datorn.... rimmar dåligt....
Skickat 17 mars 2012 - 15:20
Känns ju onödigt att uppgradera och byta när det man har fungerar kanon, men med mobilen så är det ju en uppgradering som förbättrar mobilen som tex ljudet om jag förstått det hela rätt. Sen går det ju att spela Red Alert 1 på XP, vad jag har läst så funkar det inte på nyare.
Kanske ska göra ett försök då. Har ju redan den senaste versionen av .net. Det värsta som kan hända är väl bara att mobilen krashar. Det gör ju inte så mycket på en 1,5 dagar gammal mobil
Det här inlägget har ändrats av Raquex 17 mars 2012 - 15:23
Skickat 17 mars 2012 - 16:17
Raquex 17 mars 2012 - 15:20 skrev:
Känns ju onödigt att uppgradera och byta när det man har fungerar kanon, men med mobilen så är det ju en uppgradering som förbättrar mobilen som tex ljudet om jag förstått det hela rätt. Sen går det ju att spela Red Alert 1 på XP, vad jag har läst så funkar det inte på nyare.
Kanske ska göra ett försök då. Har ju redan den senaste versionen av .net. Det värsta som kan hända är väl bara att mobilen krashar. Det gör ju inte så mycket på en 1,5 dagar gammal mobil
Och flashning är flashning. Det finns ALLTID en risk. Både att du sabbar luren och/eller garantin.
De flesta som flashar gör det dock framgångsrikt och oftast finns det en lösning på de flesta problem som kan uppstå.
Hur som: Du har bara dig själv att skylla på om nåt går fel....
Ps: Coolt med gamla spel! De kan var meckiga, men jag har rullat Starcraft 2 och Red Alert 2 på Windows 7 x64
Skickat 17 mars 2012 - 18:35
Provar fråga en annan sak här också som passar lika bra/bättre i ljudforumet.
Är det någon som kan rekommendera någon prisvärd högtalare/hemmabiosystem/datahögtalare som man kan poppa musik med ihop med mobilen? Så jag kan spela Spotify hemma med skapligt ljud, inga övriga krav.
Skickat 17 mars 2012 - 18:51
richard_ 17 mars 2012 - 18:35 skrev:
vyrs 16 mars 2012 - 21:48 skrev:
In a Frequently Asked Questions page focussing on the Nokia Lumia 900, Nokia confirmed that the 610 and 900 will come with tethering out of the box, but also that the Nokia Lumia 710 and 800 will be getting it in an update soon.
They write:[indent]
Q: When will the tethering update for the Lumia devices be pushed out?
A: It will be in coming soon for 800 and 710 via Zune update, for 610 and 900 it will be available at launch.[/indent]
Skickat 17 mars 2012 - 21:12
deeyay 16 mars 2012 - 12:37 skrev:
Dock ska sägas att nu när jag har haft telefonen i några veckor så tycker jag att batteritiden har blivit bättre och bättre hela tiden. Fullt nöjd.
Ska dock tillägga att volymbuggen nu gör att jag överväger att nergradera, suck...
Edit:
Eller nej förresten! Det verkar finnas en workaround:
http://discussions.e...em/td-p/1346225
Det här inlägget har ändrats av Pexer 17 mars 2012 - 21:50
Skickat 17 mars 2012 - 23:23
" Nokia has released Creative Studio for Windows Phone, available to all Lumia handset owners. This app is a simple (but free) photo editing suite that enables users to alter and then share photos taken with the smartphone. A number of effects, filters and tools are available to turn that snap shot into a more visually appealing photo.
What's also neat is the patented technology used in the app which allows live, in-camera effects to be active so users are able to see what the end result would be without taking the shot. As well as this, we also have a panorama feature"
http://www.wpcentral...-windows-phones
Skickat 18 mars 2012 - 00:29
Det är väl ändå helt ok?
Beställde den från Tre (via telefon) förra veckan då jag förnyade mitt abonnemang och fick mobilen i torsdags, så jag har ju inte haft den så värst länge heller. Måste dock även säga att jag gillar verkligen utseendet på denna! Köpte den i blått (eller cyan som den heter på andra ställen). Så trist med svarta och vita mobiler.
Nån som vet om Nokia Purity Headset är nått att ha? Dom finns ju i samma färg som mobilen och hade vart nice med ett par såna iaf
Skickat 18 mars 2012 - 00:56
Raquex 18 mars 2012 - 00:29 skrev:
Det är väl ändå helt ok?
Beställde den från Tre (via telefon) förra veckan då jag förnyade mitt abonnemang och fick mobilen i torsdags, så jag har ju inte haft den så värst länge heller. Måste dock även säga att jag gillar verkligen utseendet på denna! Köpte den i blått (eller cyan som den heter på andra ställen). Så trist med svarta och vita mobiler.
Nån som vet om Nokia Purity Headset är nått att ha? Dom finns ju i samma färg som mobilen och hade vart nice med ett par såna iaf
Lika mycket som jag älskar Lumian hatar jag batteritiden.
Det här inlägget har ändrats av stelex 18 mars 2012 - 01:12
Skickat 18 mars 2012 - 16:15
Laddade telefonen igår, för 19 timmar sedan och har 83% kvar, blivit några sms och en del wordfeud samt lite små surf, stänger aldrig av wifi.
Skickat 18 mars 2012 - 19:25
Det bästa av allt: Jag kan ju eventuellt ha hittat ett sätt att backa upp telefonen fler gånger än Zune tillåter.
Det gör att man kan ta en ny backup innan man "sabbar" nåt... Men vad vet jag... ...annat än att jag kanske just nyss återställde en sån backup då
Om någon är intresserad kan man kolla runt lite, kanske på XDA, om något som skulle kunna heta Cab Sender....
Skickat 18 mars 2012 - 21:57
Pexer 18 mars 2012 - 19:49 skrev:
Rent ut sagt för jävligt att inte Nokia kan fixa det, fan vad jag är irriterad på det.
Har Nokia någon förklaring på hur det kan skilja så otroligt mycket?
Förlåt mig för mina svordommar
Skickat 18 mars 2012 - 23:58
Kan skilja enormt beroende på vilka appar folk använder, om tex gps, bt osv är påslagit eller ej osv osv. Hur ofta man uppdaterar sin twitter/FB feed osv.. Samt om man har nån app som verkligen käkar
Det här inlägget har ändrats av borjeboy 19 mars 2012 - 00:00
Skickat 19 mars 2012 - 06:02
sandpappa 29 februari 2012 - 09:39 skrev:
Det problemet har min nya med, fast på högersida inte därnere frågan ä om man ska skicka in den.... Kräver att jag trycker, det händer inte vid "normal" användning
Skickat 19 mars 2012 - 07:54
Skickat 19 mars 2012 - 09:27
Mikael Petersson 18 mars 2012 - 23:41 skrev:
Använder sig "nokia kartor" av de nedladdade kartorna i "nokia kör". Bra att veta när man är utomlands. Vet att sökningen måste vara online, men det är ju bra att slippa ladda ner kartorna också, sparar ju en del datatrafik.
/Micke
Ja, det mesta funkar offline, även sökning. Ett fåtal gånger kan man behöva söka online.
Använder Nokias navigator ganska mycket och tycker den är suverän, exakt, tydlig med tydliga röstanvisningar. Bättre än det flesta andra navigatorprogram jag provat.
Skickat 19 mars 2012 - 10:44
deeyay 19 mars 2012 - 07:54 skrev:
Sen fungera det inte speciellt bra att stänga av det med operatören 3, som tur är har de riktigt bra täckning i Skåne, men som du skriver så spelar täckningen stor roll på batteritiden.
Så i mitt fall är det något annat, men den ska kanske vara så här, det är bara jag som är känslig
Det här inlägget har ändrats av stelex 19 mars 2012 - 10:45
Skickat 19 mars 2012 - 12:27
Nu vägrar den starta överhuvudtaget. Hade ca 50% batteri kvar igår, ringde ett samtal på 2 minuter, sen varnade den om låg batterinivå och sen bara dog den. Nu vägrar den starta upp även om laddaren sitter i eller inte. Ansluter man den till datorn så plingar det till på datorn och den känner av en enhet som heter Nokia DLOAD, men telefonen reagerar inte överhuvudtaget.
Har testat att hålla in alla möjliga knappkombinationer och även lagt mobilen på elementet för att värma upp batteriet (hade funkat för någon) men utan resultat.
Någon som har något mer tips på vad man kan testa, eller är det bara att lämna tillbaka den?
Skickat 19 mars 2012 - 14:06
Såg ett tips någonstans som inte hade fått någon respons överhuvudtaget, men tänkte att det var värt ett försök.
"An interim solution to fix this issue or get around it - For a completely dead nokia lumia 800- If you plug in the phone into your computer with the USB cable and give it 5 to 10 minutes it will get charged. Yes - a completely dead nokia lumia 800 will charge and turn on. Then you may plug into your electrical/wall charger to continue."
Efter ca 20 min så hoppade den igång (gav den aldrig så lång tid igår i datorn). Den hade suttit i ett vägguttag i flera timmar utan att reagera, men efter 15-20 min i datorn så kom den igång.
Nu är jag glad och nöjd med min lumia igen ![]()
Det här inlägget har ändrats av oolsson 19 mars 2012 - 14:11
Skickat 19 mars 2012 - 15:12
borjeboy 19 mars 2012 - 06:02 skrev:
Jag blev så irriterad över att det var så på 2st av mina telefoner så jag lämnade tillbaka den och tog inte en ny. Fick båda som DOA och Nokia säger att det absolut inte ska vara så och att man ska vända sig till affären. Sen om du haft den ett tag och blir av med den i 2-3v är ju ganska jobbigt.
För mig var det inga problem att använda telefonen och så men det ska inte vara så och det kan säkert skapa problem i framtiden...
Är din telefon svensksåld eller är den köpt från ex Netonnet som importerar sina från Frankrike eller Tyskland?!
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
17
Windows Phone 7
1 annons
124 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna
Förändringar av forumstrukturen
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler