Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 06 november 2009 - 23:21

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Hmm...Hur ska man kunna åtgärda hårdvaran ?

Hur vet du att hårdvaran inte stödjer fler färger?
Vad jag har förstått så är det Android 1.6 som inte stödjer mer än 65k färger:)
Så när en uppdatering till 2.0 släpps så KANSKE både multitouch och färgerna åtgärdas:)

#102

Postad 06 november 2009 - 23:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ahh ok :-)

#103

Postad 06 november 2009 - 23:27

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Ahh ok :-)

Men ja ingen vet ju säkert innu, så ta inget för givet:) Men jag tror inte SE sätter i dålig hårdvara i en av deras mobiler som skall ligga i deras toppsegment:)

Och om folk inte vet om det redan så har det från SE developer world bekräftats att X10an har kompass:)

#104

Postad 09 november 2009 - 10:52

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0

Hur vet du att hårdvaran inte stödjer fler färger?
Vad jag har förstått så är det Android 1.6 som inte stödjer mer än 65k färger:)
Så när en uppdatering till 2.0 släpps så KANSKE både multitouch och färgerna åtgärdas:)


Förmodligen har hårdvaran valts för att fungera med android 1.6, alltså blev det 65K färger. Risken att de valt en mer fler färger (och därmed säkert komplicera att få igång android 1.6 på den) är nog minimal.

#105

Postad 09 november 2009 - 16:09

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Förmodligen har hårdvaran valts för att fungera med android 1.6, alltså blev det 65K färger. Risken att de valt en mer fler färger (och därmed säkert komplicera att få igång android 1.6 på den) är nog minimal.

Dom har ju gått ut att där finns en möjlighet att Android 2.0 kanske kommer som en uppgradering!
Därför borde ju hårdvaran stödja det också?:)

Har förövrigt lagt in en förhandsbeställning på Katshing nyss!;)

#106

Postad 09 november 2009 - 16:36

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
La en förhandsbeställing oxå, är ju ett tag kvar men men...

#107

Postad 11 november 2009 - 15:00

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0

Dom har ju gått ut att där finns en möjlighet att Android 2.0 kanske kommer som en uppgradering!
Därför borde ju hårdvaran stödja det också?:)

Har förövrigt lagt in en förhandsbeställning på Katshing nyss!:D


Självklart fungerar hårdvaran för 2.0, men den fungerar ju även för 1.6! Och deras fokus var nog mer att snabbt få igång 1.6 än att få igång 2.0, då de har "tid" på sig att fixa 2.0 utan att behöva fördröja produktlanseringen.

#108

Postad 12 november 2009 - 16:53

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Självklart fungerar hårdvaran för 2.0, men den fungerar ju även för 1.6! Och deras fokus var nog mer att snabbt få igång 1.6 än att få igång 2.0, då de har "tid" på sig att fixa 2.0 utan att behöva fördröja produktlanseringen.

Det blev bekräftat på se:s developer forum att skärmen som sitter i X10an stödjer 16 miljoner färger:D:D
Så skall vara möjligt att när 2.0 av Andorid släpps, så skall färgerna i X10an kunna utnyttjas till max!

#109

Postad 12 november 2009 - 21:36

LoA
  • LoA
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Tack för inlägget Kingcool.
För att summera så vi slipper samma envisa inlägg igen om att den inte stödjer multitouch och kör Android 1.6...

Multitouch - Är planerat i Framtiden!
Android 2.0 - Ux interfacet kommer att utvecklas till Android 2.0 framöver!


Nu borde detta inte kunna missas tycker man :)


Nja, du översätter lite som du vill att det ska vara kanske ;-)

Vad de säger är att multitouch ÖVERVÄGS att användas i framtiden. Vad det gäller Android 2.0 så säger de bara att plattformen UX kommer att utvecklas vidare för Android 2.0 men de lovar inte att X10 kommer att få ta del av det, kanske nåt som kommer till X11 eller X12.

Nä, mycket undvikande svar från SE men hoppas att de har klarare besked när det närmar sig försäljningsstart för annars riskerar de att tappa många medvetna Android-anhängare!!

#110

Postad 13 november 2009 - 12:43

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Ny video, med en betydligt snabbare och smidigare programvara:

http://www.youtube.c...feature=channel

#111

Postad 13 november 2009 - 15:31

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Ny video, med en betydligt snabbare och smidigare programvara:

http://www.youtube.c...feature=channel

Gränssnitet ser onekligen MYCKET snabbare ut!:(
Detta får bara en att vilja ha den ännu mer...
En kommentar från SE på developer forumet:

Hi Tibor,



X10 is very fast phone. Check http://www.youtube.c...SonyEricssonDev and see that it takes about 3 seconds to start/load game. Try it on any other phone and tell me how many seconds it will take. I found that some viewers of that video said that it is few times faster than on other phones.



Also I saw that there are some videos where X10 looks very slow but the reason is that people have very old frrmware and they are not allowed to show it since it is not finished. Also it is not only old firmware but it is developer firmware and it is slower since we are logging everything in Dev. firmware and it takes time to log every detail in background. On Sony Ericsson official web sites and videos you can see latest firmware and even that firmware is old and slow compared with firmware available today. And it will be even better when the X10 hits the market.



Don't worry you will feel the power of 1GHz processor when it comes to games, productivity applications...



Best Regards,

Amir

Dety har även kommit en hint om när den skall släppas!
http://www.se-store....2B99049F0C159B9
Från SEs officiella shop, 10 Februari!
Bådar gott!

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 13 november 2009 - 15:42.


#112

Postad 13 november 2009 - 19:34

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Oj, vad den här telefonen kommer ta slut snabbt i butikerna! Blir väl väntelista på denna...

#113

Postad 13 november 2009 - 19:39

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Det blev bekräftat på se:s developer forum att skärmen som sitter i X10an stödjer 16 miljoner färger:D:D
Så skall vara möjligt att när 2.0 av Andorid släpps, så skall färgerna i X10an kunna utnyttjas till max!


Kan du länka det svaret? Det skulle vara dunder som man säger.

Denna mobilen ser onekligen bra ut i mina ögon. Både estetiskt och funktions/hårdvarumässigt. Det jag saknar är multitouch - vilket är ganska konstigt att den inte har från början. Finns det någon anledning till att INTE ha det i en ny hi-end mobil?

Är säker på att den kommer vara rapp i menyer osv när den släpps, annars är det ju katastrof.

#114

Postad 13 november 2009 - 20:00

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Kan du länka det svaret? Det skulle vara dunder som man säger.

Denna mobilen ser onekligen bra ut i mina ögon. Både estetiskt och funktions/hårdvarumässigt. Det jag saknar är multitouch - vilket är ganska konstigt att den inte har från början. Finns det någon anledning till att INTE ha det i en ny hi-end mobil?

Är säker på att den kommer vara rapp i menyer osv när den släpps, annars är det ju katastrof.

http://developer.son...ty/thread/50008
Svar nr 13:)

#115

Postad 13 november 2009 - 20:04

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

http://developer.son...ty/thread/50008
Svar nr 13:)


Tackar, hittade det dock själv innan. Är så kär man kan bli i en mobil just nu :( Nu återstår bara det viktigaste för mig: ljudkvalitén på mobilen (när man lyssnar på musik). Finns manuell EQ osv?

#116

Postad 13 november 2009 - 20:08

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Tackar, hittade det dock själv innan. Är så kär man kan bli i en mobil just nu :( Nu återstår bara det viktigaste för mig: ljudkvalitén på mobilen (när man lyssnar på musik). Finns manuell EQ osv?

Läste att där bara var en högtalare inbyggd, men att den skulle ge ett bra ljud. Var någon någonstans som jämnförde den med N97, vet inte om det är bra eller dåligt:P EQ har jag inte hört något om ÄN:)

Någon mer än jag som förhandsbokat på katshing?

#117

Postad 13 november 2009 - 20:11

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Läste att där bara var en högtalare inbyggd, men att den skulle ge ett bra ljud. Var någon någonstans som jämnförde den med N97, vet inte om det är bra eller dåligt:P EQ har jag inte hört något om ÄN:)

Någon mer än jag som förhandsbokat på katshing?


Tänkte då mer på ljudet i lurar, har aldrig och kommer aldrig använda en inbyggd högtalare i en mobiltelefon. Det blir aldrig bra, så är det bara :(

#118

Postad 13 november 2009 - 20:34

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Tänkte då mer på ljudet i lurar, har aldrig och kommer aldrig använda en inbyggd högtalare i en mobiltelefon. Det blir aldrig bra, så är det bara :(

Ett par bra lurar gör rätt mkt skillnad på kvaliteten:)
Man kan ju hoppas att där följer med nåttsånär bra lurar till luren:)

#119

Postad 13 november 2009 - 20:45

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Ett par bra lurar gör rätt mkt skillnad på kvaliteten:)
Man kan ju hoppas att där följer med nåttsånär bra lurar till luren:)


Tänkte inte på lurarna som följer med heller. Har lurar huset fullt av bra lurar - tänkte mer på ljudkvalitén som X10 kan leverera ut. Min w880i som jag har för tillfället har riktigt skön ljudbild tycker jag, men andra nya telefoner från SE har ju fått stor kritik för att dom leverar högst mediokert ljud.

#120

Postad 13 november 2009 - 21:17

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Tänkte inte på lurarna som följer med heller. Har lurar huset fullt av bra lurar - tänkte mer på ljudkvalitén som X10 kan leverera ut. Min w880i som jag har för tillfället har riktigt skön ljudbild tycker jag, men andra nya telefoner från SE har ju fått stor kritik för att dom leverar högst mediokert ljud.

Det jag ville få sagt var att med ett par kassa lurar så blir ljudet aldrig bra, kvittar om telefonen har bra out ljud. Men har du ett par bra lurar så får du oftast ut max av luren:)

#121

Postad 14 november 2009 - 03:25

anberlin
  • anberlin
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Ser ju grymt bra ut på film....

Äntligen så tänkte man att SE har tagit sig i kragen och börjat göra bra prylar som dom nu gjorde för en väldigt låg tid sedan..

Dock är det skrämmande med all "lull, lull" i menyer och liknande, även och den har den nya awsome processorn i sig så visar dom "riktiga" filmer som finns ute att det är en ända stor sirapsburk man håller i... jag vet det är inte finall product b.la b.la b.la

Och än en gång så hamnar dom på släptåg då deras "rachel" ui är baserat på andorid 1.6 och inte 2.0 stort Fail där.

Jag är väldigt sugen på den och kommer säkert köpa den eller en HTC HD2, men man lär tyvärr bli besviken som kund när man handlar SE produkter nu för tiden

(blev lite felstavningar där)

/En som vill ha en X10 men lär bli besviken på den

#122

Postad 14 november 2009 - 09:49

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Det jag ville få sagt var att med ett par kassa lurar så blir ljudet aldrig bra, kvittar om telefonen har bra out ljud. Men har du ett par bra lurar så får du oftast ut max av luren:)


Klart ljudet blir dåligt med dåliga lurar, det skulle min 4-åriga son fattat. Frågan är om ljudchipet i mobilen ger bra ljudkvalitét, som ett bra ljudkort i en dator eller liknande. Återstår väl bara att vänta på recensioner på luren för att få svar på den frågan. Dom medföljande lurarna byts ju ut direkt iaf det första man gör när man får hem telefonen.

Ser ju grymt bra ut på film....

Äntligen så tänkte man att SE har tagit sig i kragen och börjat göra bra prylar som dom nu gjorde för en väldigt låg tid sedan..

Dock är det skrämmande med all "lull, lull" i menyer och liknande, även och den har den nya awsome processorn i sig så visar dom "riktiga" filmer som finns ute att det är en ända stor sirapsburk man håller i... jag vet det är inte finall product b.la b.la b.la

Och än en gång så hamnar dom på släptåg då deras "rachel" ui är baserat på andorid 1.6 och inte 2.0 stort Fail där.

Jag är väldigt sugen på den och kommer säkert köpa den eller en HTC HD2, men man lär tyvärr bli besviken som kund när man handlar SE produkter nu för tiden

(blev lite felstavningar där)

/En som vill ha en X10 men lär bli besviken på den


Om du läser lite i tråden så hittar du:
"Might I add that the prototype handsets don't rely on the GPU power of the Snapdragon chipset? Currently, everything is being rendered by the 1 GHz CPU. Anyone with just the slightest bit of computer knowledge will tell you that CPU's suck at rendering graphics, so the CPU in the X10 is actually doing quite a good job already. It'll be much improved once they transfer the calculations to the GPU."

Den ska enligt utvecklarna flyta på perfekt vid släppet, och att gå ut och ljuga så är inte så taktiskt smart, så det bör stämma. Och ser man till hårdvaran bör det inte vara några problem.

#123

Postad 14 november 2009 - 17:48

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Ser ju grymt bra ut på film....

Äntligen så tänkte man att SE har tagit sig i kragen och börjat göra bra prylar som dom nu gjorde för en väldigt låg tid sedan..

Dock är det skrämmande med all "lull, lull" i menyer och liknande, även och den har den nya awsome processorn i sig så visar dom "riktiga" filmer som finns ute att det är en ända stor sirapsburk man håller i... jag vet det är inte finall product b.la b.la b.la

Och än en gång så hamnar dom på släptåg då deras "rachel" ui är baserat på andorid 1.6 och inte 2.0 stort Fail där.

Jag är väldigt sugen på den och kommer säkert köpa den eller en HTC HD2, men man lär tyvärr bli besviken som kund när man handlar SE produkter nu för tiden

(blev lite felstavningar där)

/En som vill ha en X10 men lär bli besviken på den

Det är ju JÄTTESVÅRT att slå på androids vanliga menyer, och slippa allt "lull, lull".....
Och som sagt, vänta med att uttala dig innan du sett vad den får för i retail!
Den videon (som nu är borttagen) på förra sidan, visar en sjukt mkt rappare x10a än vad dom visade vid pressvisningen.
Bilderna som dom lagt upp på produktbloggen idag, ser inte helt fel ut iheller! Så kameran är nog en av dom bästa 8mpx på marknaden!

#124

Postad 15 november 2009 - 01:21

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Ja bilden var verkligen bra för en mobilkamera. Duger suveränt till facebook bilder osv ;)

#125

Postad 15 november 2009 - 13:39

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Varför ingen FM-radio ?? ;)
/I

#126

Postad 15 november 2009 - 17:26

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Varför ingen FM-radio ?? ;)
/I


Antagligen så räcker det med spotify :blush: Tror inte det är så många användare som använder radion och den har så ledes prioriterats bort.

#127

Postad 15 november 2009 - 18:24

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Antagligen så räcker det med spotify wink.gif Tror inte det är så många användare som använder radion och den har så ledes prioriterats bort.


Isåfall så blir denna telefon bort prioriterat av mig.
Jag lyssnar på radio på jobbet hela dagarna.
Lite synd, för den verkar ju annars vara helt ok.

/I

#128

Postad 16 november 2009 - 06:45

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Isåfall så blir denna telefon bort prioriterat av mig.
Jag lyssnar på radio på jobbet hela dagarna.
Lite synd, för den verkar ju annars vara helt ok.

/I


Det går ju säkert att streamawebradio annars, om du gillar telefonen i övrigt.

#129

Postad 16 november 2009 - 08:13

MooseStream
  • MooseStream
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Isåfall så blir denna telefon bort prioriterat av mig.
Jag lyssnar på radio på jobbet hela dagarna.
Lite synd, för den verkar ju annars vara helt ok.

/I


Annars kan du köpa till X10:an Sony Ericssons kommande WM600 (bluetooth headset med FM-radio) om radio är viktigt.

#130

Postad 16 november 2009 - 13:14

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

Isåfall så blir denna telefon bort prioriterat av mig.
Jag lyssnar på radio på jobbet hela dagarna.
Lite synd, för den verkar ju annars vara helt ok.

/I


Du kan nog få en enkel lite radiopryl på clas ohlson annars, du behöver nog inte ger mer än max 50 spänn :(..

#131

Postad 16 november 2009 - 14:44

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Kommer garanterat komma en web-radio app till den och med en sådan telefon har man ju iallafall ett abonnemang med fri surf.

#132

Postad 16 november 2009 - 14:57

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Sony Ericsson har tydligen gått ut med ett datum i Storbritannien då telefonen ska finnas ute i handeln:
http://www.mobil.se/...225249-390.html

Är det förresten inte dags för den här tråden att bli officiell nu när X10:an är officiell? :)

#133

Postad 16 november 2009 - 18:59

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=m19Lu-JUW1Q

#134

Postad 16 november 2009 - 21:02

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0
Rytkas om att den kanske skall kosta under 550 euro!:)

#135

Postad 16 november 2009 - 21:52

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
oj, såg på filmen och den var ej så seg som man sett tidigare, tills de började bläddra i kontakterna (timescape)...
Men man skall komma ihåg att renderingen beräknades av cpun (något som grafikkortet kommer göra sedan) och då BÖR det gå fortare. (gick endå hyffsat snabb och verkade smidigt responsiv)

Det enda som är negativt att den saknar inbyggd radio (vilket är synd iom de flesta abb är på 15 mb per MB, och då är det enda alternativet att lyssna på radio "via luften") givetvis går det att skaffa externa hörlurar med radio, men då blir det en sak till bära med sig. (men tyvärr så är oftast antennen i kabeln till hörlurarna, men det man vill ha är t.ex. möjlighet att spela in radion, använda högtalarna för radio m.m.)

En anna sak som "saknas" är inspelning av video i 720p. (jmf med HTC HD2 som har samma processor)

Kan någon göra en jämförelse och analys mellan HTC HD2 och X10. (eller för den delen med någon annan liknande telefon i samma segment)

äsh, gjorde en själv:
http://pdadb.net/ind...a...67&id4=2081

(vet dock inte om man kan lita på alla uppgifter), vilka sensorer har x10 (har den proximity sensors, gforce sensors)

Redigerat av Megaman2, 16 november 2009 - 22:29.


#136

Postad 17 november 2009 - 06:55

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

äsh, gjorde en själv:
http://pdadb.net/ind...a...67&id4=2081

(vet dock inte om man kan lita på alla uppgifter), vilka sensorer har x10 (har den proximity sensors, gforce sensors)


Enl denna spec så har X10 FMradio

#137

Postad 17 november 2009 - 07:01

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Vart har du sett att HD2 spelar in i 720p? HD2 spelar in in i VGA upplösning och X10 i WVGA enligt vad jag hittat. GSMarena säger så här.

Förövrigt har HD2 en sämre kamera och är en WinMo-nalle medans X10 kör android, vilket jag tror är främsta anledningen till folks intresse för denna lur. Sen hjälper det ju inte att HD2 ser ut som om någon tagit ett par vänder över den med en ångvält. :P

Redigerat av Unregistered192fdbd3, 17 november 2009 - 07:03.


#138

Postad 17 november 2009 - 08:39

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Enl denna spec så har X10 FMradio


Jag tror dessutom att det nämndes i någon svensk artikel att X10 ska ha FM-radio, ska se om jag hittar länken.

Edit: Found it! http://www.idg.se/2....-android-ar-har

Edit 2: Å andra sidan står det inget om det i det White paper som finns....eller i specarna på http://www.sonyericsson.se/x10. Kan ju vara så att de valt bort den av bekvämlighetsskäl eller tidsbrist.

Redigerat av Unregisteredaa85384d, 17 november 2009 - 08:55.


#139

Postad 17 november 2009 - 17:26

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

oj, såg på filmen och den var ej så seg som man sett tidigare, tills de började bläddra i kontakterna (timescape)...
Men man skall komma ihåg att renderingen beräknades av cpun (något som grafikkortet kommer göra sedan) och då BÖR det gå fortare. (gick endå hyffsat snabb och verkade smidigt responsiv)

Det enda som är negativt att den saknar inbyggd radio (vilket är synd iom de flesta abb är på 15 mb per MB, och då är det enda alternativet att lyssna på radio "via luften") givetvis går det att skaffa externa hörlurar med radio, men då blir det en sak till bära med sig. (men tyvärr så är oftast antennen i kabeln till hörlurarna, men det man vill ha är t.ex. möjlighet att spela in radion, använda högtalarna för radio m.m.)

En anna sak som "saknas" är inspelning av video i 720p. (jmf med HTC HD2 som har samma processor)

Kan någon göra en jämförelse och analys mellan HTC HD2 och X10. (eller för den delen med någon annan liknande telefon i samma segment)

äsh, gjorde en själv:
http://pdadb.net/ind...a...67&id4=2081

(vet dock inte om man kan lita på alla uppgifter), vilka sensorer har x10 (har den proximity sensors, gforce sensors)


Det är Android 1.6 som begränsar videoinspelningen.

#140

Postad 17 november 2009 - 17:28

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Jag tror dessutom att det nämndes i någon svensk artikel att X10 ska ha FM-radio, ska se om jag hittar länken.

Edit: Found it! http://www.idg.se/2....-android-ar-har

Edit 2: Å andra sidan står det inget om det i det White paper som finns....eller i specarna på http://www.sonyericsson.se/x10. Kan ju vara så att de valt bort den av bekvämlighetsskäl eller tidsbrist.

Kan ju vara så att SE skickar med en handsfree med inbyggd fm-radio till dom svenska köparna? Inte den dyra som skulle släppas snart, utan en annan:)

EDIT:
http://www.e24.se/pe...kel_1690027.e24
Ny artikel där det nämns att det finns fm-radio inbyggt!
White papersen stämmer inte till 100% eftersom där inte stod något om kompass senast jag kollade. Men kompass är bekräftat på developer forumet för någon dag sedan!

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 17 november 2009 - 17:48.


#141

Postad 17 november 2009 - 19:49

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Kan ju vara så att SE skickar med en handsfree med inbyggd fm-radio till dom svenska köparna? Inte den dyra som skulle släppas snart, utan en annan:)

EDIT:
http://www.e24.se/pe...kel_1690027.e24
Ny artikel där det nämns att det finns fm-radio inbyggt!
White papersen stämmer inte till 100% eftersom där inte stod något om kompass senast jag kollade. Men kompass är bekräftat på developer forumet för någon dag sedan!


Japp, såg i WP för X2an att det inte står något om FM-radio där heller och den har de väl knappast tagit bort jämfört med X1?

Tre månader...det är långt det.

#142

Postad 17 november 2009 - 20:50

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Japp, såg i WP för X2an att det inte står något om FM-radio där heller och den har de väl knappast tagit bort jämfört med X1?

Tre månader...det är långt det.

Om SE överraskar med en 2.0 version av Android så väntar jag gärna 3 månader....

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 17 november 2009 - 20:51.


#143

Postad 17 november 2009 - 21:43

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Hej, tycker ni man ska orka vänta på X10 eller ska jag köpa mig en HTC Hero?
Börjar bli duktigt less på min gamla SE Walkmanmobil... :)

Ge mig några kloka tankar, kan inte bestämma mig hur jag ska göra! :)

#144

Postad 18 november 2009 - 10:21

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

EDIT:
http://www.e24.se/pe...kel_1690027.e24
Ny artikel där det nämns att det finns fm-radio inbyggt!
White papersen stämmer inte till 100% eftersom där inte stod något om kompass senast jag kollade. Men kompass är bekräftat på developer forumet för någon dag sedan!


Jaha det blir väl att se hur det blir med det när den släpps...

/C

Redigerat av Unregistered144b8bd2, 18 november 2009 - 10:21.


#145

Postad 18 november 2009 - 11:01

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Hej, tycker ni man ska orka vänta på X10 eller ska jag köpa mig en HTC Hero?
Börjar bli duktigt less på min gamla SE Walkmanmobil... :P

Ge mig några kloka tankar, kan inte bestämma mig hur jag ska göra! :blush:


Hehe vi sitter i precis samma sits du och jag. Jag har också en gammal SE Walkmanmobil som sjunger på sista versen. Funderade först på en HTC Hero, men nu är jag övertygad om att det är värt att vänta på X10. Läckrare mobil är svårt att hitta :) Med Android 2.0 kommer den vara DUNDER.

#146

Postad 18 november 2009 - 15:14

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Det börjar se riktigt riktigt bra ut :)

http://www.youtube.c...h?v=LvTpVYmfemE

Dom har tydligen nåt event i Holland nu där dom visar telefonen, bla. ska dom ha sagt att 2.0 kommer och att telefonen är garanterad uppdateringar i 2år efter release! Nästan som om SE börjar lära sig :blush:

#147

Postad 18 november 2009 - 17:18

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Det börjar se riktigt riktigt bra ut ;)

http://www.youtube.c...h?v=LvTpVYmfemE

Dom har tydligen nåt event i Holland nu där dom visar telefonen, bla. ska dom ha sagt att 2.0 kommer och att telefonen är garanterad uppdateringar i 2år efter release! Nästan som om SE börjar lära sig :D

Ha begäret VÄXER!

#148

Postad 18 november 2009 - 19:34

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Hehe vi sitter i precis samma sits du och jag. Jag har också en gammal SE Walkmanmobil som sjunger på sista versen. Funderade först på en HTC Hero, men nu är jag övertygad om att det är värt att vänta på X10. Läckrare mobil är svårt att hitta ;) Med Android 2.0 kommer den vara DUNDER.


Hehe, känns skönt o inte vara ensam :D Jag ska nog göra samma som dig, den som väntar på nått gott... Har du förbokat nånstans eller?

#149

Postad 18 november 2009 - 20:23

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Hehe, känns skönt o inte vara ensam :D Jag ska nog göra samma som dig, den som väntar på nått gott... Har du förbokat nånstans eller?

Nej inte förbokat än. Väntar tills den dykt upp på lite fler ställen. ;)

#150

Postad 18 november 2009 - 20:43

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Nej inte förbokat än. Väntar tills den dykt upp på lite fler ställen. ;)


Jo det är nog klokt. Mobilgiganten hade ju ute den för 5500:- Ligger den i den prisklassen så är det inte så farligt egentligen.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.