Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E3 2014 -den officiella snackpåsetråden

602 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 19 mars 2014 - 17:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det är dags för last guardian nu. det eller lägg ner.

#52

Postad 20 mars 2014 - 16:29

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Det är dags för last guardian nu. det eller lägg ner.

Man ska inte stressa på för mycket. Bättre att de tar den tid som behövs så det blir bra. E3 2017 kanske? :)

#53

Postad 20 mars 2014 - 18:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
det har väl legat och grott i... jättelänge? jag minns ju att man redan för flera år sen visade upp en drakliknande fågel eller vad det nu var, i väldigt bra grafik dessutom.

#54

Postad 20 mars 2014 - 23:09

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Haha

#55

Postad 20 mars 2014 - 23:16

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det är dags för last guardian nu. det eller lägg ner.

Är Ueda & Co fortfarande samma team? Annars kan det bli hur (dåligt) som helst. Spelutvecklare kanske är lojalare än snittet, men jag (som utvecklare) byter jobb var tredje år. Just sayin.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 20 mars 2014 - 23:16.


#56

Postad 20 mars 2014 - 23:56

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Är Ueda & Co fortfarande samma team? Annars kan det bli hur (dåligt) som helst. Spelutvecklare kanske är lojalare än snittet, men jag (som utvecklare) byter jobb var tredje år. Just sayin.


Ueda har lämnat Sony!

Men han är fortfarande "creative supervisor?" för TLG.

As some of you may have heard, I left Sony Computer Entertainment Japan Studio some time ago to pursue my creative passions. Nevertheless, I continue working on THE LAST GUARDIAN as a freelance contributor.

While it’s been a long time coming, THE LAST GUARDIAN remains under my creative supervision and is still in development by an incredibly talented team.

I should also mention that details regarding THE LAST GUARDIAN's release is solely decided by Sony Computer Entertainment, not myself. Please keep an eye out for their official announcement.

Moving forward, it is my intent to continue my involvement with THE LAST GUARDIAN project, as well as pursue new creative projects with a fresh perspective. As I rekindle my passions as a creator, I look forward to seeing where it will take me, and I deeply appreciate your support during this transition.

http://m.neogaf.com/...ad.php?t=513110


#57

Postad 21 mars 2014 - 07:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ueda har lämnat Sony!

Men han är fortfarande "creative supervisor?" för TLG.

As some of you may have heard, I left Sony Computer Entertainment Japan Studio some time ago to pursue my creative passions. Nevertheless, I continue working on THE LAST GUARDIAN as a freelance contributor.

While it’s been a long time coming, THE LAST GUARDIAN remains under my creative supervision and is still in development by an incredibly talented team.

I should also mention that details regarding THE LAST GUARDIAN's release is solely decided by Sony Computer Entertainment, not myself. Please keep an eye out for their official announcement.

Moving forward, it is my intent to continue my involvement with THE LAST GUARDIAN project, as well as pursue new creative projects with a fresh perspective. As I rekindle my passions as a creator, I look forward to seeing where it will take me, and I deeply appreciate your support during this transition.

http://m.neogaf.com/...ad.php?t=513110

Låter som att han ledsnat på Sony och projektet. Om han hoppat skepp har sannolikt fler ur teamet gjort det.

#58

Postad 21 mars 2014 - 11:34

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Låter som att han ledsnat på Sony och projektet. Om han hoppat skepp har sannolikt fler ur teamet gjort det.

Hur skulle han skrivit för att få dig att tro att spelet fortfarande är på banan?

#59

Postad 21 mars 2014 - 14:31

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Hur skulle han skrivit för att få dig att tro att spelet fortfarande är på banan?

Spelet är nog fortfarande på banan. Jag menar bara att det låter som att teamet inte nödvändigtvis är i samma skick som tidigare, vilket sannolikt påverkar kvalitén på slutprodukten. Varningsflagga för att Ueda sökt sig bort för att få vara kreativ. Står det något om det är fler som slutat?

Positivt är att de utvecklare jag känner inom spelbranchen (Dice, Paradox o gamla Grin (Bitsquid)) hänger kvar trots ruttna villkor från EA m.fl.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 mars 2014 - 00:05.


#60

Postad 22 mars 2014 - 11:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Bungie skrev överraskande på en av deras weekly updates att dom överväger att stå över e3. Själv tror jag dock att dom kommer vara med.

#61

Postad 23 mars 2014 - 01:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Postad bild

#62

Postad 23 mars 2014 - 02:29

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
90 min time limit. Bah, borde vara en 3 timmar dessa.

Å andra sidan lär det handla om XBO till 90%.

#63

Postad 23 mars 2014 - 03:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 2
Vem vill höra om xbone i 3 timmar morlock?

Muahahaha!

#64

Postad 28 april 2014 - 12:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1
Runt 6 veckor kvar nu bara... någon har gjort en lista med potentiella spel (dock inte alla). Om hälften av det där visas så är det best E3 ever :)

#65

Postad 28 april 2014 - 12:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Vem vill höra om xbone i 3 timmar morlock?

Muahahaha!


Hade bara blivit 1 timme tv-tjafs och 1.5 timme kinect och 30 min resten...

#66

Postad 28 april 2014 - 13:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Förra E3 pratade de ju enbart om spel. Det var något event de hade innan där de snackade TV.

#67

Postad 28 april 2014 - 15:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ja, deras presentation var enbart tv och skit. e3 vann nog ms i spelväg :)

ska bli ytterst intressant e3 i år, även om jag är skeptisk till nya spelpresar. Men halo kommer presenteras, fy fan vad episkt det blir! :)

#68

Postad 29 april 2014 - 14:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nintendo verkar skippar E3 igen dvs ingen live presentation inför publik. De har massa andra grejjer på gång dock. https://www.youtube....eature=youtu.be

Redigerat av Unregistereddc471864, 29 april 2014 - 14:24.


#69

Postad 29 april 2014 - 14:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
det stog live e3 10:e juni i slutet. för övrigt så var det ett väldigt annorlunda sätt att göra reklam, uppskattat. själv vill jag göra mig lustig över en sak.

det står "

301+ visningar".

Ungefär lika många som antalet wii u som sålts i år med andra ord.
muahahaha

#70

Postad 29 april 2014 - 14:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ingen live presentation på scen. De kör stream som förra året istället.

PLAY NINTENDO: NEW GAMES, NEW EVENTS AND LIVE, NONSTOP PROGRAMMING ON TAP FOR E3 2014

Super Smash Bros. Tournament Highlights Nintendo’s E3 Approach

REDMOND, Wash., April 29, 2014 – Over the last few years, Nintendo has repeatedly reinvented its approach to E3 by creating unique ways to break news and get fans at home involved in the fun, while also offering great experiences for on-site attendees. That mission continues in 2014 as Nintendo offers a series of new channels to communicate news directly to its key audiences, including fans, media, analysts, investors and business partners. This includes a new format for unveiling news: the Nintendo Digital Event; a Super Smash Bros. tournament; a full slate of live, in-depth game demos from the Nintendo booth; and an opportunity for fans to play Super Smash Bros. for Wii U for the first time at their local Best Buy.

"We demonstrated last year that we are never afraid to reinvent a proven tactic or to break completely new ground if we believe it will provide the best experience for our fans, followers and partners," said Reggie Fils-Aime, Nintendo of America's president and chief operating officer. "So, whether you're attending E3 in person or joining online, there's an amazing lineup of games, experiences and events coming your way."

At E3 2014, Nintendo will offer four unique experiences, all under the unifying banner of "Play Nintendo."

Super Smash Bros. Invitational
2014 will see the arrival of not one, but two new Super Smash Bros. games: Super Smash Bros. for Nintendo 3DS and Super Smash Bros. for Wii U. To commemorate this occasion, Nintendo is inviting 16 highly skilled Super Smash Bros. players to the NOKIA Theatre L.A. LIVE in Los Angeles to compete in a Super Smash Bros. for Wii U tournament. Thousands of fans in the audience and countless more watching a live stream online will see new Super Smash Bros. characters clash with existing favorites in action for the first time. More important than declaring a winner, however, this event is a celebration of all things Super Smash Bros., and a great way for new and veteran fans to take part in a tribute to this legendary franchise. More information about the 16 invited participants in the tournament, the identity of the announcers, and how fans of the franchise can view the tournament in person and via webcast, will be communicated shortly.

Nintendo Digital Event
Every year, Nintendo looks for the best way to show its games and share its news with fans, media and other key audiences. In 2013, Nintendo decided to forgo a traditional press conference and use a video – in that case a Nintendo Direct – to share its news from E3. The company is building on that approach at E3 2014 with the "Nintendo Digital Event," a new kind of video program that will reveal and provide further detail about the gaming experiences on the way for Nintendo platforms in 2014 and beyond. The Nintendo Digital Event will air at 9 a.m. PT on Tuesday, June 10.

Nintendo Treehouse: Live @ E3
This year, Nintendo will offer fans a deeper look at Nintendo's biggest games of E3, with information directly from the source. The "Treehouse," the Product Development department at Nintendo of America, will provide in-depth game demos live and unscripted from Nintendo's booth. This new program will be live streamed during all hours of the E3 show. Fans can get settled in, open their browsers and experience the Nintendo games at E3 like never before.

Super Smash Bros. Smash Fest @ Best Buy
In 2013, Nintendo broke new ground by expanding its E3 activities outside of the walls of the Los Angeles Convention Center and letting fans play some of the games being played on the show floor at participating Best Buy stores. The partnership between Nintendo and Best Buy continues in 2014 and will mark the first time around the world that fans have had the opportunity to get their hands on Super Smash Bros. for Wii U.

#71

Postad 29 april 2014 - 15:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jag menar, det är spelmässigt samma sak som om de hade ett event på E3 fast de skär bort mycket dötid, men det känns roligare när det är live och man får publikreaktioner och sånt. Inte lika roligt när allt är förberett i minsta detalj.

#72

Postad 29 april 2014 - 15:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
tror ni på zelda eller metroid till wii u nu på e3, eller har nintendo kanske rent av börjat planera nästkommande konsol med megahårdvara som släpps under 2015 eller 2016 senast?

jag skulle gärna se att nintendo gör en konsolcomeback med kraftfull hårdvara. jämför vi deras tidigare enheter så har dom varit kraftfulla för sin tid. nes var väl rätt kraftfull när den kom ut ex. snes var den starkaste enheten i konsolkriget (först ut i 16-bitseran) följt av att nintendo 64 var kraftfullare än både psone och sega saturn. hoppar vi fram ytterligare en generation så var gamecube betydligt högre klockad än ps2, även om jag tror att xbox var kraftfullast den generationen.

sen så gjorde nintendo en halvmiss med wii, vilket ändå gick stolpe in, flög och och smet in igen via ett dubbelmål på något skumt sätt. ja. svag hårdvara medans kontrollen nog gjorde att wii sålde som smör i solsken. däremot så tror jag att det är svårt att återupprepa bedriften med svag hårdvara och stark försäljning som det ser ut nu, därav att jag gärna hade sett en ny stark konsol från nintendo. dom har pengarna till det. peta in ett gtx 680, sälj med förlust och se marknadsandelarna försvinna från sony och ms.

drömscenario :D

#73

Postad 29 april 2014 - 16:00

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
8-bit NES körde väl mot 16-bit SEGA Megadrive?

#74

Postad 29 april 2014 - 16:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
nes släpptes 83 i japan och 85 i us. mega drive släpptes först 88-89, dvs rätt många år efter =)

#75

Postad 29 april 2014 - 16:24

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

nes släpptes 83 i japan och 85 i us. mega drive släpptes först 88-89, dvs rätt många år efter =)

Jag hade aldrig en SEGA, men jag har för mig att SEGA-spelen var snyggare. Eller så var NES med så länge att Master System hann ersättas av Megadrive under dess livstid?

#76

Postad 29 april 2014 - 16:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

tror ni på zelda eller metroid till wii u nu på e3, eller har nintendo kanske rent av börjat planera nästkommande konsol med megahårdvara som släpps under 2015 eller 2016 senast?

jag skulle gärna se att nintendo gör en konsolcomeback med kraftfull hårdvara. jämför vi deras tidigare enheter så har dom varit kraftfulla för sin tid. nes var väl rätt kraftfull när den kom ut ex. snes var den starkaste enheten i konsolkriget (först ut i 16-bitseran) följt av att nintendo 64 var kraftfullare än både psone och sega saturn. hoppar vi fram ytterligare en generation så var gamecube betydligt högre klockad än ps2, även om jag tror att xbox var kraftfullast den generationen.

sen så gjorde nintendo en halvmiss med wii, vilket ändå gick stolpe in, flög och och smet in igen via ett dubbelmål på något skumt sätt. ja. svag hårdvara medans kontrollen nog gjorde att wii sålde som smör i solsken. däremot så tror jag att det är svårt att återupprepa bedriften med svag hårdvara och stark försäljning som det ser ut nu, därav att jag gärna hade sett en ny stark konsol från nintendo. dom har pengarna till det. peta in ett gtx 680, sälj med förlust och se marknadsandelarna försvinna från sony och ms.

drömscenario :D


Zelda är garanterat. Det har de lovat sedan innan.
Metroid tror jag inte ens de håller på med. Det floppade totalt på Wii så det skulle inte förvåna mig om de koncetrerar sig på annat denna gången.
Nintendo kommer knappast släppa ngt nytt förän 2016 och då är det först en ny bärbar som gäller. Efter det en ny konsoll om det fortfarande finns ngn marknad kvar dvs. Det blir mer och mer mobilt i Japan och på andra ställen så vem vet hur det ser ut om 3 år.

Redigerat av Unregistereddc471864, 29 april 2014 - 16:48.


#77

Postad 29 april 2014 - 17:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Metroid tror jag inte ens de håller på med. Det floppade totalt på Wii så det skulle inte förvåna mig om de koncetrerar sig på annat denna gången.

Det stämmer lite, alla verkar vilja ha ett Metroid men de har inte sålt jättebra något av dem (Primespelen) 1-2 miljoner, vilket är helt okej men inte överväldigande. Miljonsäljare är nog trots det alltid värda att göra. Jag skulle bli extremt förvånad om inget nytt Metroid kom till Wii U dock. Sen om det blir Prime eller 2D är frågan, men med grafiken de kan göra så skulle Prime vara intressant. 2D också iofs. Jag vill ha det hur som helst.

dom har pengarna till det. peta in ett gtx 680, sälj med förlust och se marknadsandelarna försvinna från sony och ms.

De har tyvärr inte de pengarna även om de är rika, en kraftmätning med Sony och MS skulle de inte vinna i dagens läge. De är även efter i infrastruktur, kontohantering och sånt.

Det de satsar på nu är sitt QOL-projekt, vi får se vad det är för något längre fram.


Edit: Var det någon annan som tänkte på att de använde Zelda- och Metroidmusik i trailern? Hint? ;)

Redigerat av Zoiler, 29 april 2014 - 22:10.


#78

Postad 30 april 2014 - 12:23

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Ska vi gissa vilket event som blir den största besvikelsen? Jag tror på Konami, de kommer att släppa ngn trailer för MGS V och sen kommer det att vara 30 minuter skräp. Som vanligt kommer de att tjuvstarta ngra dagar innan.

#79

Postad 30 april 2014 - 13:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Konamis presskonferenser brukar vara rätt lustiga dock :)

Jag säger Ubisoft för att de inte visar Beyond Good & Evil 2... igen. men jag hoppas jag har fel ;) . De har iofs mycket annat att visa som Far Cry 4 och PoP möjligtvis.. så det lär bli grymt. Plus Aisha.

Activision ser på förhand inte ut att ha så mycket man inte vet om? Om man inte gillar CoD så kanske den kan bli lite tråkig, fast de har Destiny.

Utöver de stora tre så känns det som att EA och Eidos/Square potentiellt har mycket kul.

#80

Postad 30 april 2014 - 16:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
är det inte dags för square att dra ut final fantasy XV nu på e3? det såg ju rätt bra ut redan sist.

#81

Postad 30 april 2014 - 16:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Det kommer definitivt att visas.

#82

Postad 30 april 2014 - 17:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Med dra ut tänkte jag typ annonsera släppdatum :) plus att jag vill se en hd remake på feta ff ix :)

#83

Postad 02 maj 2014 - 07:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Tror någon på... mass effect 4, eller är det för optimistiskt tom för den här tråden? :o

#84

Postad 02 maj 2014 - 11:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Som jag skrev i ME4-tråden så är de i mitten av utvecklingen nu tydligen. Inte alls omöjligt att de visar något.

#85

Postad 02 maj 2014 - 11:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det var därför jag tog upp det här :)

Säkra kort på witcher 3 och dragon age iaf? :)

#86

Postad 02 maj 2014 - 12:05

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Det var därför jag tog upp det här :)

Säkra kort på witcher 3 och dragon age iaf? :)


DA har väl Oct 7 som släppdatum? W3 är väl försenat till 2015?
Jag tror att The Division kommer visa mer gameplay/kompisappgrejen.
Uncharted 4 får en teaser eller liknande som The Order 1886 fick (det senare kommer få mycket mer utrymme på E3).

Sen hoppas jag kanske mest på Zelda U. The Division slår högt, men Link slår högre.

#87

Postad 02 maj 2014 - 12:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
De visade ju en teaser i november. Med tanke på att de har jobbat på det i tre år så hoppas och tror jag de har något mer konkret att visa.

#88

Postad 02 maj 2014 - 16:03

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Grabbar, finns det något tvivel att årets E3 blir det BÄSTA NÅGONSIN?

#89

Postad 02 maj 2014 - 16:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag gillade förra året fett mycket. Nextgennoch allt himmelskt kom då. Torr inte årets blir lika bra, men vi får väl se vad som kommer innan man säger för mycket :)

#90

Postad 02 maj 2014 - 17:33

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

De visade ju en teaser i november. Med tanke på att de har jobbat på det i tre år så hoppas och tror jag de har något mer konkret att visa.


Nintendo har ju en vana att gå emot strömmen, så vi kan lika gärna få en uppdaterad version av Ice Climber (nu i 1080p/60FPS).
Iof skulle jag inte klaga om det kom ett supercleant Ocarina of Time i den upplösningen/bilduppdateringen.
Men någon gång vill jag att Nintendo ska försöka göra något vågat också. (F´låt till alla som kommer hojta om Wii:s motion control, men jag gillar det INTE).

Grabbar, finns det något tvivel att årets E3 blir det BÄSTA NÅGONSIN?


Mycket lutar mot det, förhoppningsvis så går inte Sony ut o kör en "TV, TV, NFL" bara för att de "leder" just nu och inte MS.
Hoppas att de känner pressen i nackhåret och att bådanext-gen current gen-bolagen överraskar med massor av spel,spel, lite mediafunktionalitet.

#91

Postad 02 maj 2014 - 21:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nintendo har ju en vana att gå emot strömmen, så vi kan lika gärna få en uppdaterad version av Ice Climber (nu i 1080p/60FPS).
Iof skulle jag inte klaga om det kom ett supercleant Ocarina of Time i den upplösningen/bilduppdateringen.
Men någon gång vill jag att Nintendo ska försöka göra något vågat också. (F´låt till alla som kommer hojta om Wii:s motion control, men jag gillar det INTE).

Eöh, jag pratade iofs om Uncharted =P

#92

Postad 03 maj 2014 - 07:07

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Eöh, jag pratade iofs om Uncharted =P


Haha, vilken tokmiss av mig. Ok Uncharted. Om alla skrämseluppgifter stämmer att något är fel borta hos Naughty Dog kan ju faktiskt detta och TLOU:Remastered vara i fara. Fast det kanske är för stora kassakor för Sony att de håller hårt i dessa?

Jak and Daxter? Finns det en målgrupp som skulle motsvara ett nytt spel?

För MS skull så vill jag se Halo 5 fast framförallt vill jag se att de satsar på gamers i första hand.

#93

Postad 03 maj 2014 - 11:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Sony har registrerat en del nya IP på det senaste, jag tror vi kommer få se idel överraskningar.

#94

Postad 03 maj 2014 - 12:44

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0
Crash Bandicoot kan nog dyka upp på Sonys presskonf.

#95

Postad 03 maj 2014 - 17:27

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Sony har registrerat en del nya IP på det senaste, jag tror vi kommer få se idel överraskningar.


Ahh, sett det. "Bloodborne" och det komiska namnet "Guns Up".
Sen en hel radda indies, vilket ger en bred och intressant plattform i min mening.

Fez 2 (Fish gör en 180° ) och hela hallen exploderar medan Marcus Beer anfaller med 140 tecken.

#96

Postad 05 maj 2014 - 11:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 2

Phil Spencer, the recently appointed head of the Xbox department at Microsoft, went all out in responding to questions from the fans about E3 on Twitter tonight.

Some of the points he made were quite interesting, and below you can read a summary:

  • Spencer doesn’t think Microsoft will introduce a dedicated handheld gaming device. Instead they’ll work on Windows Phone and tablets, maybe with controller support some day.
  • Spencer wants to make E3′s show more focused on the fans and he’s looking for ideas to make them feel like the conference is for them even if they aren’t in Los Angeles.
  • The main focus will be on hardcore gamers.
  • There was an idea to make Cortana the voice of the show, but Spencer didn’t like it. He likes the Windows Phone feature but doesn’t want to overdo it.
  • Fans won’t have to wait for Tokyo Game Show to see Japanese Xbox games (possibly meaning that we’ll see them at E3).
  • This year Microsoft will show “stuff we are committed to, from top studios, for this year and future.”
  • We’ll get a “couple of things” announced before E3. May “Should be a good month for news.” It took Spencer a month to get the plans set.
  • Spencer has strict orders not to talk about any 343 industries IP before E3.
  • Both new IP and sequels will be announced at this year’s show.
Speaking about Japanese games, Spencer also talked about Lost Odyssey, mentioning that “Rights on that one are a bit complicated,” but that he’d like to see it on Games on Demand. He also stated that there may be opportunities to publish IPs that Microsoft owns but has neglected as digital games.

Finally, he mentioned that what stopped Rare from doing a new Battletoads game is just time. All of their teams are full at the moment, and they have a long list of what they’d like to do next.

One thing is for sure: Phil Spencer has been a busy bee, and it’s hard not to be intrigued about seeing the result of all that work in June. We’re just a little over a month away, and the hype is definitely building up.



#97

Postad 06 maj 2014 - 07:21

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0
Alltså, (även om det gällde Sony) gäller inte detta varje år?
-Vi satsar som s*tan detta året och vi har något till alla!

#98

Postad 06 maj 2014 - 08:17

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Tror inte detta E3 kommer överträffa fjolåret. Är alltid extra speciellt med ny-generation-reveal-E3...

Mycket spel kommer vi få se helt klart. Säkert alldeles för mycket medeltida-slakta-drakar-och-monster-loota-och-dö-spel samt Zombie-spel i diverse utföranden...

#99

Postad 06 maj 2014 - 10:35

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Mjo, men nu var ju varken XBone eller PS4an okända vid E3 så även om det var trevligt med nextgens första E3 så var ju även spelen kända i stor utsträckning. Nu har ju alla stora utvecklarhus suttit med devkit ett tag och funderat lite till så jag tror att detta E3 kan bli mer intressant spelmässigt.

#100

Postad 06 maj 2014 - 11:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag och morlock verkar vara ett par av dom få som menar att förra årets e3 nog blir svårslaget. jag tror själv att det här året blir bra. mycket bea. 4/5. Men inte 5/5 som förra året :)

Destinybetan ska avslöjas, jag utnämner det till e3s höjdpunkt, förutom om följande saker händer:

Nya halo visas upp.
Nya mass effect visas upp
shenmue 3 visas upp
ett nytt theme park i 2d visas upp
Skyrim nextgen visas upp

redan på förhand kan man nog säga att minst en sak kommer bli större än destiny. attans. men men. för att årets e3 ska bli bättre ön förra årets så krävs det imo ett par tre såna punkter för mig personligen.

Vad säger ni här ute, vad skulle ni vilja se för att klassa årets e3 som ett av dom absolut bästa på 2000-talet? :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.