Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpa bra cd-spelare eller bluray?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 26 mars 2012 - 10:12

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0
Är det någon idé att köpa en renodlad cd-spelare istället för en bluray från Oppo eller Cambridge? Jag tänker på Naim eller Primare till exempel. Oppo 95 sägs ju vara lysande, men hur är den jämfört mot Naim som cd-spelare? Jag behöver egentligen inte en blurayspelare eftersom jag har en PS3 för detta ändamål, men SACD vore en trevlig bonus. Att köra bluray från PS3 är dessutom lite bökigt eftersom jag inte har någon bra fjärr men det är inte så ofta det sker längre så det är inget större problem.

Extremt viktigt att byggkvalitet. Jag vill ha ett stabilt bygge, som inte väsnas och som laddar en cd-skiva snabbt. Ljudet ska vara bästa tänkbara för en rimlig peng, helst under tio tusen. Min nuvarande cd-spelare än en Cambridge av billigare modell. Begagnat går utmärkt, så tipsa gärna om något som finns ute just nu!

Att spela cd-skivor från dator kopplat till en dac är inte aktuellt, jag har redan den möjligheten men använder det inte. Att rippa alla skivor orkar jag inte och tycker det är ganska trevligt att spela vanliga skivor. Spotify spelar jag från telefonen till en Airport Express via Musical Fidelity V-Dac.

#2

Postad 26 mars 2012 - 12:43

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
låna hem och testa är mitt tips.

min upplevelse är ialf att cambridge/oppo hänger med mkt bra ljudmässigt och jag använder själv faktiskt en bd650 idag som multi spelare och har jämnfört denne med betydligt dyrare cd/dac apparater som inte kan ens hälften men fick ändå samma ljudmässiga resultat eller sämre t.o.m i några fall.
95an har jag ej testat men det blir nog nästa grej för min del.

#3

Postad 26 mars 2012 - 18:45

ljudfantasten
  • ljudfantasten
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Jag behöver egentligen inte en blurayspelare eftersom jag har en PS3 för detta ändamål, men SACD vore en trevlig bonus.


Vilken version har du på PS3? Tjockisen tar ju SACD! :)

#4

Postad 26 mars 2012 - 18:50

Unregistered25ca2af0
  • Unregistered25ca2af0
  • Beroende

  • 1 009 inlägg
  • 0
En bra bd spelare är nära renodlade spelare i ljudet. Men en bd är långsamare att ladda skivor och i uppstart.

#5

Postad 26 mars 2012 - 19:52

egoBen
  • egoBen
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Vilken version har du på PS3? Tjockisen tar ju SACD! :)


Det är slimmen så tyvärr har jag fortfarande ingen sacd-spelare. :-)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.