Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

öga mot öga med en potentiell mördare

22 svar i tråden

Skickat 27 juli 2012 - 13:35

ok, titeln är inte helt korrekt men det var det bästa (och mest dramatiska jag kom på) :)

hur som helst så har säkert vissa av er redan fått med er nyheten om villabranden och mannen som skulle skjuta fru och barn utanför frändefors som ligger utanför vänersborg.

här står lite om det
http://ttela.se/star...de-inte-sa-bra-
http://ttela.se/star...efter-operation
http://ttela.se/star...t-till-i-morgon

hur som helst så blev jag hämtad på landvetter flygplats av min pappa natt till idag (fredag) och skulle till brålanda.
vi körde en liten omväg för att vi hade varit inne i uddevalla och ätit lite. plötsligt fick jag se att det rök massa från skogen och saktade in, efter en stund såg jag även att det brann där inne någonstans så vi svängde in på en liten skogsväg och kom fram till en villa som var i stort sett övertänd när vi kom.

jag gick ur bilen och gick bort till ett annat hus i närheten och dom hade precis vaknat och skulle larma.
jag gick bort till det brinnande huset igen och kikade och hörde att det small väldigt högt. trodde det var expotioner eller nåt och tänkte inte mer på det.

efter en stund kom en bil och det var någon som kände dom i huset eller nåt liknande, fick inte med mig det riktigt.

hur som helst så satte vi oss i bilen igen för att vänta på brandkåren, vi ville inte möta dom på den smala grusvägen.
vi tyckte att dom dröjde länge och skulle precis chansa på att åka då vi precis såg en man kom gåendes från ingenstans och tillslut när han närmade sig fick jag se att han hade ett gevär i handen, laddad och färdigt. konstigt tänkte jag men gick ur bilen och sa hej eller nåt.

"och vilka är ni för några" var det första han frågade, och jag sa att vi hade sett att det brann så vi svängde in och kollade läget.
jag berättade att brandkåren var larmad och att dom i huset hade gjort det.
berättade även för honom att jag trodde att det var en ambulansförare med fru och barn som bodde i den brinnande villan.. "jaha" sa han bara då.. sen frågade han mig om jag hade sett två stycken tjejer gå omkring här.. men det hade jag inte.

till slut så gick han in mot det brinnande huset och mumlade nånting som jag inte hörde.

vi bestämde oss för att åka ändå eftersom inte brankåren kom. efter att vi kom ut på asfaltsvägen igen så såg vi brankåren.. men dom stod still, tillsammans massor ambulanser och polisbilar. även nån pikébuss , (insatsstyrkan?) och vi tyckte det var konstigt att dom bara stod där, så jag stannade till och frågade om dom inte hittade.. åk härifrån skrek dom bara till mig.

vi åkte då hem och kollade nyheterna på datorn och fick läsa vad som hade hänt.

mannen med geväret som jag stod 2-3m ifrån var alltså mannen till det brinnande huset som precis hade försökt skjuta ihjäl sin fru och dotter.

dom höga och skarpa knallarna jag hörde måste nästan ha varit när han skjöt.

när han frågade om jag sett två tjejer så var det ju säkert att han letade efter frun och dottern som hade sprungit och gömt sig.

lite läskigt nu i efterhand att jag la mig i så mycket och stod så nära honom när han verkar vara en sjutglad psykopat.

farsan har pratat med polisen men dom han inte prata så mycket utan dom ska prata mer senare idag eller i morgon.

vi skulle inte heller kontakta media av utredningstekniska själ.

dock var vi först på plats, stod öga mot öga med honom samt att jag har 4-5st bilder på området och på huset när det är helt övertänt.
antar att nån blaska kanske är sugen? :)

det blev ett långt inlägg men jag tyckte att det var en ganska spännande sak att berätta :)

Det här inlägget har ändrats av andreassofus 28 juli 2012 - 13:06

Skickat 27 juli 2012 - 13:42

Skönt att ha dig tillbaks då, man vet ju aldrig vad en psykopat i det läget kunde ha hittat på =(

Edit: Fel formulerat

Det här inlägget har ändrats av maximm 27 juli 2012 - 13:43

Skickat 27 juli 2012 - 13:51

tack :)
nej han kunde ju lika gärna tyckt att jag visste för mycket och la mig i för mycket och skjutit både mig och farsan. dock skjöt han sig själv istället strax efter vi åkte. dock så överlevde han, men är ju inte direkt farlig för allmänheten för tillfället

Skickat 27 juli 2012 - 14:12

Usch ja, vilken upplevelse. Den lär hänga med dig ett bra tag!

Skickat 27 juli 2012 - 14:22

nja jag är inte så skärrad faktiskt.. eller så har inte chocken släppt än bara :P
men nu eftersåt känns det ju naturligtvis skönt att det gick bra :)

Skickat 27 juli 2012 - 17:09

Vilken historia!
Tur du och din far kom välbehållna där ifrån.
Skicka bilderna snabbt om du vill tjäna pengar på de.. Gårdagens nyheter säljer inte så bra..

Skickat 27 juli 2012 - 17:13

Galet. Snacka om att vara på fel plats fel tidpunkt.
Tur ni klarade er iallaf. I ett sådant läge känns det ju som att det kunde gått hur som helst! Hoppas du hade det bra på Kreta!

Skickat 27 juli 2012 - 17:19

Jo rätt galet :)

Vet inte om jag ska kontakta media . Polisen sa att vi inte fick eller skulle. Farsan tycker inte vi ska men jag vill.

Fortfarande bara vi som har träffat honom där förutom han som prata med han i telefon va jag vet.

Skickat 27 juli 2012 - 17:33

Fan, vad läskigt :/ Tur att det inte hände något med er. Bor själv i Mellerud och blev ganska paff imorse när jag hörde på radion vad som hade hänt.

Skickat 27 juli 2012 - 17:38

Mellerud ja. Själv har jag bott i brålanda i många år förr. Farsan och syster med familj bor kvar där :)

Skickat 27 juli 2012 - 17:40

Ta det lungt med massmedia.
Viktigast är väl att gärningsmannen får sitt straff för sitt försök till dubbelmord.

Hoppas mor och dotter är välhållna och i framtiden kan leve utan att behöva riskera att bli skjutna av en (f.d.) familjemedlem...

Skickat 27 juli 2012 - 17:41

Gillar komentaren i slutet i första länken!

Känner du dig rädd och orolig?
– Nej, jag är inte rädd. Han gör inte mig illa, jag känner ju honom.

Skickat 27 juli 2012 - 17:48

Visa inläggStation 27 juli 2012 - 17:40 skrev:

Ta det lungt med massmedia.
Viktigast är väl att gärningsmannen får sitt straff för sitt försök till dubbelmord.

Hoppas mor och dotter är välhållna och i framtiden kan leve utan att behöva riskera att bli skjutna av en (f.d.) familjemedlem...

Jo jag skiter nog i massmedia. Men bilderna behåller jag. Även om det bara är ett hus som brinner så är ju historien runt omring tillsammans med bilden en "kul" sak att ha kvar.

Skickat 27 juli 2012 - 20:00

Visa inläggandreassofus 27 juli 2012 - 17:19 skrev:

Jo rätt galet :)

Vet inte om jag ska kontakta media . Polisen sa att vi inte fick eller skulle. Farsan tycker inte vi ska men jag vill.

Fortfarande bara vi som har träffat honom där förutom han som prata med han i telefon va jag vet.

Exponera dig inte för media. Om du orkar kan du möjligen höra av dig till de efterlevande. Kanske det hjälper dem, kanske inte. Det gäller att gå försiktigt fram när sånt här händer.

Skickat 27 juli 2012 - 21:16

Vilken historia! Men nog håller jag med några skribenter före, gå inte till media. Man ska inte hälla bensin på något som brinner. Vem vinner på det i långa loppet förutom aftonblaskan?

Det brukar smälla friskt om hus som brinner, så det behöver inte ha varit skott. Var huset övertänt som du beskrev så kan pappan omöjligt ha befunnit sig i huset.

Hyffsad historia att berätta för dina barn :)

/G

Skickat 27 juli 2012 - 23:07

Visa inläggChrissofsweden 27 juli 2012 - 21:16 skrev:

Vilken historia! Men nog håller jag med några skribenter före, gå inte till media. Man ska inte hälla bensin på något som brinner. Vem vinner på det i långa loppet förutom aftonblaskan?

Det brukar smälla friskt om hus som brinner, så det behöver inte ha varit skott. Var huset övertänt som du beskrev så kan pappan omöjligt ha befunnit sig i huset.

Hyffsad historia att berätta för dina barn :)

/G

Nej han var inte i huset men som jag förstod det som så hade frugan och dottern gömt sig i ett gästhus och att det var där han skjöt. Men jag vet inte. Det var ett par rejäla smällar snabbt i rad som ekade överallt. Men som du säger så small det lite hela tiden.

Och jag stod ju och pratade med honom när det brann som mest.

Skickat 27 juli 2012 - 23:18

Bra att du svarade Nej på hans fråga. Vad hade hänt om du hade svarat ja :unsure:

Skickat 27 juli 2012 - 23:22

Jadu vad hade hänt då. Tycker faktiskt att det har blivit lite otrevligt ju mer jag tänkt på det. Att kag och farsan hade lite tur att det inte hände nåt.

Vem kunde ana det här ? Vi svängde in och kollade och skulle larma som alla andra, och så går det omkring en psykopat där med laddad bössa som skjuter runt sig :s

Men som sagt, skön historia att berätta sen :)

Skickat 27 juli 2012 - 23:25

Det är nog bra att kunna prata om det iaf :) Det värsta man kan göra är väl att hålla det inom sig :ph34r:

Skickat 28 juli 2012 - 01:49

Kan vara dags att ändra rubriken. Den kan missförstås och utnyttjas av folk som känner agg mot någon i familjen.

Skickat 28 juli 2012 - 01:55

Spännande historia! Har aldrig varit med om något liknande och hoppas att jag slipper.

Skickat 28 juli 2012 - 02:00

Onekligen. Men det kan bli posttraumatiska upplevelser. Vi får hoppas att han mår lite bättre idag.

Skickat 28 juli 2012 - 10:09

Tips på ny trådtitel? :)
Kanske skulle skriva potentiell mördare eller nåt

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

• Airplay !
    epkjhal
    2013-05-23 12:58:54
  • Teknikhörnan inne på kontoret
    epkjhal
    2013-05-23 11:30:46
  • Högtalarmontering klar
    epkjhal
    2013-05-23 11:29:57
  • SIgnalkabel till sub
    epkjhal
    2013-05-23 11:27:49
  • Högtalarkabel som kommer uppifrån vinden
    epkjhal
    2013-05-23 11:27:04
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.