Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Uthyrning av Blu-ray i Sverige

141 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 27 februari 2008 - 14:05

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Vilka bolag är det som vi väntar på att skall komma med hyrfilmer

Jag har lite dålig koll på vilka som börjat och vilka som inte börjat.
kanske ligger massor av film som inte når ut pga att vissa bolag
inte fattat galoppen ännu ..

Maveric :)

#102

Postad 29 februari 2008 - 09:05

svh9633
  • svh9633
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
VIlket är det bästa online hyrningsstället. Var precis inne på livefilm och blev inte direkt imponerad av blu-ray-utbudet.

Finns det någon bättre firma?

/Sam

#103

Postad 29 februari 2008 - 10:11

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

VIlket är det bästa online hyrningsstället. Var precis inne på livefilm och blev inte direkt imponerad av blu-ray-utbudet.

Finns det någon bättre firma?

/Sam

De ja känner till är Lovefilm samt CDON.

#104

Postad 03 mars 2008 - 17:50

Unregisterede9ae5034
  • Unregisterede9ae5034
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Vilka bolag är det som vi väntar på att skall komma med hyrfilmer

Jag har lite dålig koll på vilka som börjat och vilka som inte börjat.
kanske ligger massor av film som inte når ut pga att vissa bolag
inte fattat galoppen ännu ..

Maveric :)


Sony samt Warner släpper sina titlar för uthyrning på blu-ray. Noble Entertainment släppte 1408 på bd, men vet inte om de har fler titlar som kommer på bd övh inom det närmsta.

#105

Postad 09 mars 2008 - 15:42

Unregisteredc4692be9
  • Unregisteredc4692be9
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Videomix på hörnet Odengatan/Roslagsgatan i Stockholm har ca. 10 filmer inne men det kommer nya hela tiden nu enligt killen i kassan (som verkade ha koll). Man kan använda rabattkortet, 10 filmer för 299, för BR också :)

#106

Postad 10 mars 2008 - 08:36

svh9633
  • svh9633
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Mailade lovefilm och frågade om de skulle utöka sitt utbud snarast och de svarade och hänvisade till att alla filmer inte släpps som hyrfilmer på BD. Någon som kan bekräfta?

/Sam

#107

Postad 10 mars 2008 - 08:39

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0

jag vet att sony har ett listpris på hela 600:-!! på sina hyrfilmer+moms, borde göra som warner, billigt, så butikerna har råd att plocka in ett sortiment, är ju ingen guldålder i branschen längre precis.


Är det något konstigt??? Nu har jag ingen erfarenhet av professionella uthyrare men vet att våra kära kommunala bibliotek som hyr ut filmer får pröjsa 600kr för en DVD.

#108

Postad 15 mars 2008 - 19:59

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Hemmakväll = tidigare videomix har satsat mycket på sin omstrukturering av konceptet, bl.a ingår en satsning på mer BD i varje fall enligt killen jag snackade med på "Hemmaväll" i en av lunds 3 butiker! Vad jag såg så här långt rörde det sig om ca 40 talet BD skivor (1 hylla)!

På G

#109

Postad 21 mars 2008 - 13:44

bio är bäst hemma
  • bio är bäst hemma
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Aros video i Västerås hyr ut BD filmer har ett 20-tal filmer pris 60kr ice medlemmar 50kr för medlemmar tror jag att det kostar. Har ökat med 10 titlar den senaste månaden så det verkar lovande . länk vad den ligger http://www.hitta.se/...p;Vkid=14483490. och Glad Påsk på er alla

#110

Postad 23 mars 2008 - 17:24

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

jag vet att sony har ett listpris på hela 600:-!! på sina hyrfilmer+moms, borde göra som warner, billigt, så butikerna har råd att plocka in ett sortiment, är ju ingen guldålder i branschen längre precis.


Är det något konstigt??? Nu har jag ingen erfarenhet av professionella uthyrare men vet att våra kära kommunala bibliotek som hyr ut filmer får pröjsa 600kr för en DVD.



har jag sagt att det var nåt konstigt??????? tycker att det är för dyrt om du läser inlägget en runda till så kanske du också förstår.

#111

Postad 23 mars 2008 - 17:28

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Man kan konstatera .. att just nu står det lite still ..

Maveric :)

#112

Postad 25 mars 2008 - 20:32

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Mailade lovefilm och frågade om de skulle utöka sitt utbud snarast och de svarade och hänvisade till att alla filmer inte släpps som hyrfilmer på BD. Någon som kan bekräfta?

/Sam


Mailade dem också lite inspirerad av ditt mail. För att inte få samma bortförklaring som du fick påpekade jag tydligt att Buylando (nämnde de iofs inte med namn) har helt andra filmerän vad de har.

Svaret:

Hej

Ja vi planerar för att plocka in Blueray numer i första hand och i större omfattning än tidigare.
De närmaste månaderna ska utbudet öka.
Jag ska även vidarebefodra din synpunkt om kategorierna.

Med vänlig hälsning
XXXXXXXXXX


Mina synpunkter angående kategorierna var att de skulle delas upp i HDDVD respektive BD så man slapp bläddra genom en massa för mig otittbart i onödan.

#113

Postad 27 mars 2008 - 15:50

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Hemmakväll ( fånigt namn ) tidigare VideoMix i Gubbängen ska nu köra igång med BD-film, hyrpriset kommer att vara det samma som för DVD.

#114

Postad 23 april 2008 - 13:02

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Hemmakväll har tänkt till ;)

Klippkortet ( 10 filmer 300 spänn ) är borta
Man får inte rabatt om man hyr fler filmer ( 50 kr per film )

Man har istället skapat ett bonuskort som ger 5% rabatt på allt man handlar hos dem.

Man får ha filmen hemma i en vecka...
Så jäkla dumt, då måste de ha många filmer av samma hemma och det blir dyrt. Resultatet
blir att filmerna inte är inne när man skall hyra dem.

Ett rikigt ljudhuvud har tänkt till :P

Först döpa företaget till Hemmakväll och sedan detta ..

Då ökar nerladdningen och man köper det man vill äga ( hos HDMS )

Maveric :D

Redigerat av Unregistered1103, 23 april 2008 - 13:03.


#115

Postad 01 maj 2008 - 16:30

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
De som kommer att slå stort snart är film via bredband, när dessa tjänster kommer hit på bred front så lär videobutikerna gå i graven, titta bara på iTunes i Usa, där kan du hyra en film direkt och kolla på hur många gånger som helst under 1 månad, och dom har även HD material som kostar lite mer att hyra, så fort den här tjänsten börjar även här i Sverige kommer då jag att börja hyra igen just för att de är enkelt och man kan göra detta utan att behöva lämna hemmet.

Du kan kolla alla nya tv serier samtidigt som dom går upp i Usa m.m.
Videobutikerna har inte någon framtid på sikt utan kommer att försvinna helt och hållet och de inom några år.

Urklipp från Apples hemsida.

That’s rentertainment.
With movie rentals from every major Hollywood studio, the iTunes Store now makes it easy to rent your favorite movies with a click.

Standard-definition movie rentals are $2.99 for library titles and $3.99 for new releases. And for just a dollar more, you can rent HD movies directly from your widescreen TV via Apple TV. Rent a movie and you have 30 days to start watching it. Hit Play, and you have 24 hours to finish it — or play it as many times as you want. Rentals disappear when they expire, so they won’t take up storage space on your hard drive.

Alltså 18:- för vanliga filmer, 24:- för nya filmer och 30 spänn för en HD film, man får ju hoppas att de blir lika billigt när detta kommer till Sverige.

Jag kör med iTunes och har Apple Tv så jag sitter bara och väntar på detta, helt klart så kommer då jag börja hyra filmer igen när nu detta kommer igång här hemma i Sverige, sista gången jag hyrde en film var på VHS tiden. :P

#116

Postad 01 maj 2008 - 20:06

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0
Nu har man ju precis kommit igång och börja hyra igen! (BD)

Via nätet tror jag inte ett dugg på! (kalla mig sur gammal gubbe om ni vill! :P )
Möjligtvis att man testar någon gång, men är övertygad om att det endast blir en gång just för att få det bekräftat att kvaliten suger, eller att bandbredden inte räcker till ("Tyvärr, för många har valt att titta på denna filmen just nu. Var god försök senare"), eller att man måste cachea filmen och sitta och vänta en halvtimma innan man kan börja titta, osv, osv...

OnT igen: Har också hyrt på Hemmakväll, formerly known as VideoMix. (Majorna, GBG)
Hade tänkt skaffa ett sådantdärnt klippkort, 10 för 299:-
Så din nyhet suger verkligen Maveric! :P
Är man snabb kanske man hinner skaffa ett innan de försvinner?

#117

Postad 02 maj 2008 - 07:57

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Positivt om Lovefilm ämnar ta in mera blu-ray framöver. Har hyrt mycket DVD där förut, kanske dags igen om deras utbud på BD ökar. Det är ju bekvämt även om man ibland får vänta på vissa filmer. Eftersom all hyrfilm lär vara region B, så blir det kanske också dags att modda min reg A Samsung till multiregion....

#118

Postad 02 maj 2008 - 12:55

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
No1 Video på Götgatan i stockholm har en 35 bluray filmer.

#119

Postad 02 maj 2008 - 18:14

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Vi som har hemmakväll där vi bor får väl reagera lite ..
Skicka ett mail till [email protected] och säg vad ni tycker

De är så stolta över sitt bonus kort som ger 5% i rabatt. 5 kr per hundring .. vad fan är det ?

De kan stoppa upp sitt bonukort någonstans ..

Jag skall inte hyra en film hos hemmakväll .. en sådan idiot som äger dessa butiker .. skall
inte få en krona av mig .. Han kan sitta där när svenssons laddar ner sina filmer..

Jag själv tänker inte ladda ner några filmer från Itunes ..
Precis som att man kommer få ladda ner filmer som de är .. Nej det är komprimerat skit ..
Snacka om att ge ilegal nerladdning vind i seglen. Man kan ladda ner hela blu ray skivor
om man vill. Så klart folk gör så, med de priser man har i sverige. Då kan man också sätta
egen svensk text till dem innan man bränner dem .. om man nu bränner ner dem :unsure:


Jag vill ha Blu Ray .. och som tur är växer det sig stort i övriga världen .. och finns att köpa
för halva priset mot sverige. Förhoppningsvis blir Lovefilm bättre på det de med.

Hemmakväll .. :D

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1103, 02 maj 2008 - 18:16.


#120

Postad 03 maj 2008 - 07:21

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Vi som har hemmakväll där vi bor får väl reagera lite ..
Skicka ett mail till [email protected] och säg vad ni tycker

De är så stolta över sitt bonus kort som ger 5% i rabatt. 5 kr per hundring .. vad fan är det ?

De kan stoppa upp sitt bonukort någonstans ..

Jag skall inte hyra en film hos hemmakväll .. en sådan idiot som äger dessa butiker .. skall
inte få en krona av mig .. Han kan sitta där när svenssons laddar ner sina filmer..

Jag själv tänker inte ladda ner några filmer från Itunes ..
Precis som att man kommer få ladda ner filmer som de är .. Nej det är komprimerat skit ..
Snacka om att ge ilegal nerladdning vind i seglen. Man kan ladda ner hela blu ray skivor
om man vill. Så klart folk gör så, med de priser man har i sverige. Då kan man också sätta
egen svensk text till dem innan man bränner dem .. om man nu bränner ner dem :blink:


Jag vill ha Blu Ray .. och som tur är växer det sig stort i övriga världen .. och finns att köpa
för halva priset mot sverige. Förhoppningsvis blir Lovefilm bättre Är ganska på det de med.

Hemmakväll .. :D

Maveric :D

Har du ens testat att hyra film via iTunes? Visst är det komprimerat, men det ser riktigt bra. Nej det är inte Blu-Ray, men för 25-30:- är det helt ok.

Kör även Lovefilm och tycker att deras BD-sortiment har vuxit ganska bra på sistone, så man kan ju alltid hoppas att det fortsätter i den takten. Sedan är ju tyvärr inte utbudet på europeiska BD det bästa heller.

Med iTunes, Lovefilm och HDMS så är de flesta filmer jag ser nu i HD, vilket känns som en positiv utveckling.

Redigerat av Phindus, 03 maj 2008 - 07:24.


#121

Postad 03 maj 2008 - 10:18

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Komprimerad HD är gratis på internet. Inget jag tänker betala för ..
Jag kan däremot betala normala priser för Blu Ray och normala priser för uthyrning.

Om de skall fortsätta suga ut överpriser från oss svenskar så får de skylla sig själva
om sverige laddar ner mest i hela världen och att vi köper våra blu ray från USA.
Det handlar om balans ..

Hemmakväll tar 249 kr för en blu ray och köper du 5 st betalar man för 4
Löjligt .. De har inte ens 5 filmer jag vill ha och vill jag köpa en blu ray
betalar jag 120 kr i USA och < 199 kr i många andra affärer.

Varför jag är irriterad på hemmakväll är för att de lämnat ett vinnande koncept
för sitt löjliga bonuskort. De är så pass stora att allt de gör är avgörande för marknaden.

Bojkotta !!!

Maveric :blink:

Redigerat av Unregistered1103, 03 maj 2008 - 10:19.


#122

Postad 04 maj 2008 - 12:27

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Kvarn video....där är en butik jag saknar efter att jag flyttade till Stockholm. Det gick inte att gå till gymmet utan att smyga in o köpa en film....grymt bra priser på köpfilm där.....

#123

Postad 04 maj 2008 - 12:29

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Kvarn video....där är en butik jag saknar efter att jag flyttade till Stockholm. Det gick inte att gå till gymmet utan att smyga in o köpa en film....grymt bra priser på köpfilm där.....

Mycket :) Numera har de många BD för endast 199:-. Jag irriterar mig dock ganska mycket på deras sortering. Det är svårt att hitta om det är något speciellt man vill ha. Men det är svårt att gå därifrån utan minst ett impulsköp.

Redigerat av Phindus, 04 maj 2008 - 12:30.


#124

Postad 04 maj 2008 - 17:26

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Nu har man ju precis kommit igång och börja hyra igen! (BD)

Via nätet tror jag inte ett dugg på! (kalla mig sur gammal gubbe om ni vill! :) )
Möjligtvis att man testar någon gång, men är övertygad om att det endast blir en gång just för att få det bekräftat att kvaliten suger, eller att bandbredden inte räcker till ("Tyvärr, för många har valt att titta på denna filmen just nu. Var god försök senare"), eller att man måste cachea filmen och sitta och vänta en halvtimma innan man kan börja titta, osv, osv...

OnT igen: Har också hyrt på Hemmakväll, formerly known as VideoMix. (Majorna, GBG)
Hade tänkt skaffa ett sådantdärnt klippkort, 10 för 299:-
Så din nyhet suger verkligen Maveric! ;)
Är man snabb kanske man hinner skaffa ett innan de försvinner?

Sitter du på en bra lina är bandbredden inget problem via iTunes, och du laddar ner filmen till iTunes där den ligger 1 månad och sedan försvinner, har 100Mbit lina och de jag har tankat en så länge har gått fort, ett par mb/sec.
Hela grejen med iTunes är att du drar hem filmen och kan titta på den när de passar under 1 månad, och om tjänsten blir lika bra som i Usa blir den grym.
iTunes har totalt sålt 4 billioner låtar (I slutet av Januari i år), och nu har dom knutit avtal med alla filmbolag också så varför skulle inte detta bli en lika stor industri??

Siffror från Disney.....
Silicon Valley Insider has some interesting numbers from the Digital Hollywood Media summit regarding Disney's experiences thus far with the iTunes Store. According to comments made by Disney CEO Bob Iger, the company has sold four million movies and between 40 and 50 million videos since 2006.

Och de gäller bara ett bolag, helt klart så tror jag att när iTunes börjar köra film här så blir de stort.
Tänk bara på alla iPods som finns i världen och här i Sverige, man kan dra ner nyaste avsnittet av någon serie eller till och med prenumerera på en serie, så fort ett nytt avsnitt sänds så finns de i iTunes, du kan dra ner de till din iPod och kolla på avsnittet på bussen till jobbet, bara ett exempel.

Redigerat av Unregistered94c28536, 04 maj 2008 - 17:30.


#125

Postad 06 maj 2008 - 15:52

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
Du tror på fullaste allvar att du kommer kunna ladda ner det senaste avsnittet av en amerikansk tvserie på svenska itunes innan en svenska kanal fått chans att visa den?

Men visst kan det bli stort och bra men inte alls så bra som amerikanska.

#126

Postad 26 augusti 2010 - 10:49

j o e
  • j o e
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Var finns bra utbud i Malmö? Helst centralt, stortorget, triangeln, värnhem?

#127

Postad 26 augusti 2010 - 16:58

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0
Kvarnvideo som nämns ovan. Mitt emellan stortorget och Värnhem. Vid Caroli.

#128

Postad 26 augusti 2010 - 18:58

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Det verkar inte finnas så många butiker i Stockholmstrakterna som hyr ut större mängder av BD-filmer, det fanns en i Stenhamra som hyrde ut filmer sedan VHS (de kanske hade Beta också). Det var en del BD's sista åren men de gick i konken förra sommaren. Vore ju rätt så praktiskt om det fanns någon som köpte in lite alla möjliga titlar, gamla som nya. Även om många äldre filmer gör mycket bra av sig på BD så vore det schysst om man kunde hyra äldre filmer på BD innan man köper de. BD är ju inte så billigt i Sverige, att hyra film å andra sidan är inte så farligt. Minns när jag hyrde Dvd-filmer för fyra-fem år sedan, gick knappt på 20-30 kr och man fick många härliga filmkvällar. Jag saknar det lite granna faktiskt.

#129

Postad 26 augusti 2010 - 21:25

Mollerstrom
  • Mollerstrom
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Ja, Hemmakväll är svinigt dyra när det kommer till nya hyrfilmer. Hur lockande låter det att hyra en film i ett dygn för en tredje-/fjärdedel av köppriset? De borde tjäna på att sänka hyrpriserna något för att istället dra in pengar på mängden uthyrda filmer. Tacka vet jag Filmtoppen och deras automater där det går att hyra filmer för det resonabla priset av 19 kronor, tyvärr verkar de inte ha börjat med bluray ännu.

#130

Postad 26 augusti 2010 - 22:12

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Ja, Hemmakväll är svinigt dyra när det kommer till nya hyrfilmer. Hur lockande låter det att hyra en film i ett dygn för en tredje-/fjärdedel av köppriset? De borde tjäna på att sänka hyrpriserna något för att istället dra in pengar på mängden uthyrda filmer. Tacka vet jag Filmtoppen och deras automater där det går att hyra filmer för det resonabla priset av 19 kronor, tyvärr verkar de inte ha börjat med bluray ännu.


Hemmakväll här i Göteborg har 3 Blu-rays i en vecka för 120kr med ett väldigt stort utbud! Tycker det är suveränt.

#131

Postad 26 augusti 2010 - 22:19

j o e
  • j o e
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Tack jpb!
Ja, Kvarnen känner jag till. Jag hyrde dvd-filmer där i stort sett varje kväll för 6 år sedan när jag precis flyttat till Malmö och renoverade lägenhet. Jag saknade möbler och tv men hade en dell-projektor (dlp) från jobbet och en laptop. Rätt dålig bildkvalitet, men det funkade ett tag det också.
Jag trodde kvarnen var kännt för billiga filmer att köpa och lite alternativa filmer så som japansk animation. Har de även main stream och bra utbud av bd-filmer att hyra?

#132

Postad 27 augusti 2010 - 22:03

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
lokala videobutiken (RIX Video) har klockrena bud på Blu-ray.

Nya titlar:
1 för 45 SEK 1 Dygn
2 för 79 SEK 2 Dygn
3 för 99 SEK 2 Dygn

Äldre titlar:
1 för 25 SEK 7 Dygn
4 för 49 SEK 7 Dygn
7 för 89 SEK 7 Dygn

Priserna är tagna ur huvudet kan vara något fel... Hyrde iaf 7 filmer sist, skit bra då har man en film varje kväll =)

Redigerat av ekon, 06 september 2010 - 09:09.


#133

Postad 28 augusti 2010 - 10:16

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Filmkedjan Örebro Maxim

http://www.filmkedja...ault.aspx?k=231

#134

Postad 04 september 2010 - 14:25

j o e
  • j o e
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Liten statusuppdatering för Malmö:
Kvarnen har bra utbud och pris (från ca 100 kr) på köpfilm, men hyr inte ut filmer längre :)

#135

Postad 10 juni 2013 - 16:34

Farbror_Barbro
  • Farbror_Barbro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Fick ett mail idag från Lovefilm som meddelade att de lägger ner i Sverige. Finns det någon liknande tjänst som skickar ut BD med post eller är det bara att glömma det nu?

#136

Postad 10 juni 2013 - 16:46

Mrhoyt
  • Mrhoyt
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Finns det inte något företag till, minns inte namnet bara...

Beror garanterat på Netflix, Viaplay, HBO etc. Du har inte möjlighet till det istället ?

#137

Postad 10 juni 2013 - 17:52

Farbror_Barbro
  • Farbror_Barbro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Mrhoyt: Tack, men jag föredrar skivor än. Men inte att behöva betala 50:-/st hos lokala uthyraren ;)

#138

Postad 10 juni 2013 - 21:57

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Tar inte Hemmakväll 3 för 120 i en vecka?

#139

Postad 15 juni 2013 - 17:55

Unregistered4bf43981
  • Unregistered4bf43981
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Verkar vara kört nu om man vill ha film med bra ljud och bild nu när lovefilm är borta. Känns som det finns ett hål att fylla och har man skaffat en bra hemmabio känns streaming film till låg kvalitet inte till något alternativ för mig i alla fall.

Redigerat av Unregistered4bf43981, 15 juni 2013 - 18:32.


#140

Postad 15 juni 2013 - 18:12

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Verkar vara kört nu om man vill ha film med bra ljud och bild nu när lovefilm är borta. Känns som det finns ett hål att fylla och har man skaffat en bra hemmabio känns streaming film till låg kvallitet som något allternativ för mig i alla fall.


Det är ju bra, bara köra streaming i så fall ;)

/Fredrik

#141

Postad 23 augusti 2013 - 22:18

Tuna
  • Tuna
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Lyfter den här tråden lite. Finns det fortfarande inget alternativ ?

Ingen seriös filmentusiast kan väl mena att streaming är ett alternativ ? Finns väl ingen stream som klarar att hålla samma ljud och bildkvalitet som en blu ray ? inte ens med 100mbit lina.

#142

Postad 23 augusti 2013 - 22:39

limpet
  • limpet
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Det finns ju flera tips ovan på Filmkedjan eller Hemmakväll eller liknande. Använder själv Filmkedjan med 3 filmer för 90 SEK att ha hemma i en vecka. Använder Netflix som komplement, mest för att se äldre filmer och TV-serier. Ibland har det hänt att jag sett en film i kanske 15 min på Netflix och insett att detta är nog värt ett köp och har köpt filmen på Blu-ray istället för att fortsätta titta. Samma sak med TV-serier.

Men om du är ute efter en postordervariant lika prisvärd som Lovefilm så antar jag att det är kört.

Redigerat av limpet, 23 augusti 2013 - 22:40.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.