Senaste filmen jag såg...
15349 svar till detta ämne
#10601
Postad 27 september 2015 - 21:21
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
Terminator genisys.
En film som faktiskt i är en film i terminatorserien, till skillnad från salvation. Filmen utspelar sig... Det kan jag inte skriva. Men den handlar om Sarah, John och Kyle och deras spännande intriger. Plus att Arnold är tillbaka!
Det går som inte att skriva mer utan att spoilera något. Inget får sägas för att den som ser den här filmen ska få åka i samma berg-och-dalbana som jag åkte nu när jag såg den. Ojoj, oväntad, spännande, lysande, briljant inpusslad i terminatorserien, och en massa annat. Jag hoppades inte på mycket, men är LYRISK efteråt.
Ljud: 4/5 överlag mycket bra ljud, och bra inspelat.
Bild: 5/5 mästerligt scenspråk, otroligt väl genomfört kameraarbete, fulländad bild, smack! Så ska det se ut!
Film: 4/5 terminators! Se den. Det är ett måste. Det sker så mycket oväntat. Inget är väntat, förutom slutet kanske. Eller inte. Eller? Skitbra! Inte blivit så glad över att en uppföljare passat in så bra till tidigare filmer sen polisskolan!
#10602
Postad 28 september 2015 - 07:45
Unregistered25174fcf
-
Unregistered25174fcf
-
Användare
-
-
243 inlägg
Hundtricket
Fick bli en gammal favoritfilm som måste vara en av dom absolut roligaste svenska filmerna som gjorts. Så mycket bra/roliga kommentarer utan att det blir överdrivet.
Klockren
#10603
Postad 29 september 2015 - 07:27
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6 401 inlägg
Tomorrowland.jpg 55,51K
7 Antal nerladdningar
Gjorde en chansning, och jösses,vilken lyckad chansning! Detta var en riktigt bra film! Spännande äventyrsfilm med riktigt bra effekter! Lagom rolig! Har ni möjlighet, gå och se!
4/5 (Hade gärna satt en 5.a, men sista delen av filmen är inte riktigt lika bra som början och mitten)
#10604
Postad 30 september 2015 - 18:22
Unregistered3e3e8684
-
Unregistered3e3e8684
-
Användare
-
-
112 inlägg
Terminator Genisys.
MV5BMjM1NTc0NzE4OF5BMl5BanBnXkFtZTgwNDkyNjQ1NTE@._V1_SX567_CR0,0,567,885_AL_.jpg 114,53K
0 Antal nerladdningar
Filmen som sådan är en rätt schysst actionfilm med bra effekter. Arnold Schwezernegger är filmens behållning. Jag tyckte att han gjorde sin åldrade robot bra. Men Emilia Clarke tycker jag verkligen inte var bra som Sarah Connor, gick inte riktigt att ta på allvar. Sen var väl hoppandet mellan tidepokarna och de alternativa verklighheterna lite för mycket för en sådan här film.
Nej den är inte i närheten av Terminator 2 men likaväl en klart godkänd actionfilm men som dock tyvärr blir bortglömd ganska snart.
3/5
Redigerat av Unregistered3e3e8684, 30 september 2015 - 18:24.
#10605
Postad 01 oktober 2015 - 11:29
Voldo
-
Voldo
-
Forumräv
-
-
846 inlägg
Avengers: Age of Ultron
En besvikelse. Långtråkig film med en blek skurk.
5/10
#10606
Postad 02 oktober 2015 - 08:21
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Everest.
Sevärd, bra skådespelare. Snygg film. Älskar berg. Fick inte så mycket grepp om karaktärerna och den var inte så gripande. Den kända scenen när Rob Hall pratar med sin gravida fru var mer kraftfull i IMAX dokumentären. Eller jag minns det så iaf
Men läs Krakauer's bok istället. Dom hundra sidorna när allt går åt **** är nog det mest intensiva jag läst. Mycket bra bok men just den delen är suverän
Redigerat av budwhite, 02 oktober 2015 - 08:25.
#10607
Postad 03 oktober 2015 - 21:28
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Testament of youth - riktigt bra och gripande drama som utspelar sig under första världskriget. Alicia Vikander storspelar som vanligt. Varför är inte hon jättekänd???
Redigerat av beat_strandh, 03 oktober 2015 - 22:18.
#10608
Postad 04 oktober 2015 - 00:18
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2 941 inlägg
Senaste filmen jag såg var den gamla klassikern The Rock med Sean Connery och Nicholas Cage. Lagom små rolig men något löjlig men säkert bra på sin tid. Den har ju ett antal år på nacken nu kan man säga. Den får väl en 4 av 10. Inte mer. Det enda som är roligt i hela filmen (TYP) är när frisören säger. Det enda jag ville veta var om du var nöjd med frisyren. Sen är den inte rolig nåt mer. Det var typ allt jag hade att säga om den filmen. En film man ser om man är på dåligt humör och vill se något uppiggande från 90 talet. Annars kan man lika gärna se en Beck film eller nåt i den stilen... 4p.
Bilden är lånad.
Redigerat av Unregistered2294, 04 oktober 2015 - 00:24.
#10609
Postad 04 oktober 2015 - 14:42
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4 029 inlägg
Unbroken
En sann berättelse om krigsveteranen och löparen Louis Zamperinis liv. Rekommenderas!
#10610
Postad 04 oktober 2015 - 14:49
Unregisteredd77fcd1d
-
Unregisteredd77fcd1d
-
Användare
-
-
238 inlägg
"Spy", 2015 (Blu-ray). Regi: Paul Feig.
Riktigt underhållande spionkomedi (inte parodi!) med Melissa McCarthy, Jude Law och Jason Statham i huvudrollerna. Trots 130 minuters speltid flöt den på fint. Rolig, med schysst action och en vinjettsång som den kommande Bondfilmen önskar att den hade haft istället för det där Sam Smith-skräpet.
Överraskande bra faktiskt, en stabil fyra.
4/5
#10611
Postad 04 oktober 2015 - 22:10
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4 115 inlägg
Spooks: The greater good http://www.imdb.com/title/tt3321300
Är inget jättefan av engelska rullar, men inland förvånas man. Denna höll helt klart och bjöd på intressanta vändningar.
Frugan kom in och undrade vad jag fnissade åt, spolade tillbaka och visade vem som var högste chefen för MI5
Betyg 7/10 The Rock har ALLT en femtonåring kan begära
The Rock är kanske inte någon WOW-film, men helt klart underhållande.
#10612
Postad 05 oktober 2015 - 06:59
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
På tal om Alicia Vikander:
Ex Machina. Filosofiskt drama om artificiell intelligens. Alicia spelar roboten som överlistar sin egen skapare. Väcker många tankar om vad intelligens innebär. Gör det människan till Gud att skapa något intelligent? Har vi då rätt att bestämma över det vi skapat även om detta har försetts med ett medvetande och en egen vilja. Som roboten Ava/Alicia själv uttrycker det: "Varför ska någon annan avgöra mitt öde?"
Därtill är filmen inspelad i den norska vildmarken vilket ger en extra dimension och kontrasten mellan de fria vidderna och den sterila lab-miljön är slående.
Mycket, mycket bra. På alla tänkbara sätt. 5/5
#10613
Postad 05 oktober 2015 - 07:05
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
För att visa på ytterligheterna inom sci fi så såg jag även: Hunger Games: Mockingjay part 1.
Jag gillade verkligen inte de 2 första filmerna, men ville ändå se hur upplösningen på detta är tänkt att sluta. Och, ja, efter de 2 första, sega, filmerna så ser det ut att ta sig nu.
Den tredje filmen är faktiskt ett riktigt underhållande sci fi-action-äventyr!
Men visst funderade åtminstone jag på hur rebellerna har lyckats skapa ett eget flygvapen gömt ett berg?
Eller hur de lyckas få obeväpnade civila människor att utan att tappa fart, springa mot en pluton kulspruteskyttar? Det går liksom mot allt förnuft...
Men underhållsvärdet gör att jag ger den 3/5.
Redigerat av agpath, 05 oktober 2015 - 07:06.
#10614
Postad 06 oktober 2015 - 16:19
Voldo
-
Voldo
-
Forumräv
-
-
846 inlägg
Jurassic World
Klart bättre än tvåan och trean.
7/10
#10615
Postad 07 oktober 2015 - 08:51
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Jimi Hendrix - Hear my train a-comin' på netflix. Har sett det mesta förut men alltid trevligt med en dokumentär om grabben
#10616
Postad 07 oktober 2015 - 21:16
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Tomorrowland, välgjord men tappar tempo till noll ibland
Vänder väl sig mer till ungdomar trots att Brittany Robertson är 25
-Britt-3-brittany-robertson-35391539-500-281.gif 826,63K
0 Antal nerladdningar
#10617
Postad 07 oktober 2015 - 21:39
Unregisteredb2bcb2c1
-
Unregisteredb2bcb2c1
-
Beroende
-
-
1 393 inlägg
Grizzly man
Werner Herzogs dokumentärfilm om mannen som ville vara en björn, men som istället blev uppäten av en. Helt fantastisk.
#10618
Postad 08 oktober 2015 - 22:00
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Terminator Genisys, en klar 10a
tgs.PNG 309,49K
0 Antal nerladdningar
#10619
Postad 09 oktober 2015 - 14:02
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Shutter Island - Netflix
Hade totalt bommat denna genom åren som gått, delvis för att jag är inget stort fan av Dicaprio..men filmen var faktiskt helt okej.
Spännande stundvis och slutet var ju fantastiskt!
7/10 Fyrar
Redigerat av Mushunt, 09 oktober 2015 - 14:03.
#10620
Postad 09 oktober 2015 - 19:09
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
The Theory of Everything. Gripande familjedrama om en av världens mest betydelsefulla personer - Stephen Hawking, hans liv och familj. Sällan har så många nya upplevelser, kunskaper och förståelser uppdagats på så låg upplösning (DVD) 8/10
#10621
Postad 10 oktober 2015 - 00:07
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4 029 inlägg
...
Redigerat av MikeVKR, 12 december 2016 - 22:35.
#10622
Postad 10 oktober 2015 - 10:05
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
Lika fulländade? Tillåt mig att hånskratta
Gör inte det, publiken ger dessa filmer fullpott vilket betyder att uppföljare som görs för yngre inte hade blivit bättre om dom hade gjorts för äldre publik.
Såg i går Avengers 2, sjukt tråkig film och jag blev förvånad över hur kass effekterna var. Pinsamma dialoger, verkar vara skrivna av deltagarna i Paradise Hotell vilket får mig att undra hur vissa av skådisarna, som annars har talang, ställer upp med denna smörja.
Taken 3
Jag tyckte att den första var helt ok men dom andra två och framförallt denna var inte mycket att hänga i julgranen.
Jag kan tänka mig att Mills är riktigt duktig men han är gammal och har inga problem gå hand to hand med vilka eller hur många som helst, börjar bli som John McClane, ju äldre han blir desto mer stålman blir han.
#10623
Postad 10 oktober 2015 - 10:17
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 990 inlägg
Kalifornia
Ett mörkt & dystert foto ger en speciell stämning genom filmen. Brad Pitt spelar otroligt bra och även Juliette Lewis. Däremot tycker jag inte Duchovny är speciellt övertygande.
Klart sevärd thriller!
6/10
0.jpg 223K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Mentos, 10 oktober 2015 - 11:04.
#10624
Postad 10 oktober 2015 - 12:08
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 984 inlägg
CHILD 44
Nä, det var ingenting för mig. Inte speciellt bra handling heller tråkig och händelselös?
2/5 Färjestadare
#10625
Postad 10 oktober 2015 - 22:16
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3 398 inlägg
Terminator Genisys. Positivt överraskad. Rejält bättre än trean och Salvation.
Kul eftersom jag var en av skeptikerna efter första teasern.
#10626
Postad 10 oktober 2015 - 23:42
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
The Martian
http://www.imdb.com/title/tt3659388/
Kom precis hem ifrån biografen efter att sett på detta äventyr.
Visste faktiskt inte så mycket om filmen innan, då jag varken läst eller sett något om denna. Blev bara en film på måfå ikväll, och kan i efterhand säga att jag vart positivt överraskad! En film som hade det där lilla extra jag gillar.
Spännande, men stundtals lite långdragen.. men i sin helhet! En mycket bra film!
6/10 Potatisar
#10627
Postad 11 oktober 2015 - 06:50
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
The Equalizer, BD
Börjar som en lungn film där det tydligt serveras ett upplägg för en "lone vigilant"-rulle. Det hela går sen snarare över i en Jason Bourne-film och senare mer som Die Hard och slutligen närmast som en superhjältefilm.
Jag hade föredragit om de hade kört den lågmälda stilen hela filmen igenom, men den blev ändå underhållande.
image.jpeg 78,35K
0 Antal nerladdningar
#10628
Postad 11 oktober 2015 - 12:07
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
Gone Girl, riktigt bra. Tyvärr lät dom ett plot hole uppstå men det vara väl för att få en impact på slutet.
Satt och väntade på att Reese Whitherspoon skulle dyka upp, trodde till slut att det var hon som spelade nyhetsankare, trodde hon hade åldrats och var sjukt lik Missy Pyle men sen såg jag på imdb att hon var Producer.
#10629
Postad 11 oktober 2015 - 16:10
zephir
-
zephir
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Wild, 7/10. Välgjort drama med stabila insatser av Witherspoon och Dern. Rekomenderas.
/r
#10630
Postad 11 oktober 2015 - 18:43
Unregistered1893
-
Unregistered1893
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Pixels, ok, den var rätt kass. Basen var däremot väldigt kännbar. Aldrig hört Pac Man så.
Undrar om Sandler kommer göra nån bra rulle igen.....
Redigerat av Unregistered1893, 11 oktober 2015 - 18:44.
#10631
Postad 12 oktober 2015 - 13:53
Unregistered25174fcf
-
Unregistered25174fcf
-
Användare
-
-
243 inlägg
Jupiter Ascending
Njaa detta var verkligen mellanmjölk.. Bra bild sådär ljud och medioker film. har ni inte sett den så behöver ni inte kasta er efter den på media markt vid valfri utförsäljning.
#10632
Postad 12 oktober 2015 - 22:42
Unregisteredbde15c46
-
Unregisteredbde15c46
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Sett ett par riktiga blockbusters på sistone.
Avengers - Age of Ultron (2D)
Förutsägbar men mycket underhållande. Action från början till slut. Regissören gör ett grymt jobb med att låta de mänskliga hjältarna ta plats. Bilden är referensklass. Ljudet är mixat cirka 10dB under normal volym. Höj 10dB så funkar det bra. Det finns åtminstone en scen som kommer få er med kompetenta subwoofers att flina av glädje.
Film: 3.5/5 Ljud: 4/5 (Klarhet: 5/5, Dynamik: 4/5, Lågbas: 3.5/5) Bild: 4.5/5
Terminator - Genesys (2D)
Det var med mycket tveksamhet som jag kollade på den senaste Terminator-filmen. Har sett diverse filmposters där Sarah Connor (spelad av Emilia Clarke) står och putar med rumpan och brösten och ser ut att vara mer bekymrad över mascaran än att världen är på väg att gå under. Lyckligtvis är filmen mycket bättre än postrarna. Mycket humor, mycket snygg action, mycket snygg CGI, bra manus (om än ganska förutsägbar). Bilden är bättre än medel. Ljudet är referens med gott om dynamik och lågbas i flera scener. Litet minus för att dialogen tappar sin klarhet vid några tillfällen.
Film: 3/5 Ljud: 4.5/5 (Klarhet: 4/5, Dynamik: 5/5, Lågbas: 4/5) Bild: 4/5
Gone Girl (2D)
Härligt skruvad film regisserad av David Fincher. Förutom att vissa detaljer i storyn är något långsökta (om än fullt möjligt i ett land som USA där rättsäkerhet inte existerar) är det en mycket spännande film med skådespelarinsatser som man minns. Grymt bra musik av Trent Reznor gör upplevelsen ännu mer njutbar. Denna film är inget du kommer demonstrera din hemmabio med, men såväl ljud som bild fyller sin funktion och det är aldrig svårt att höra vad som sägs.
Film: 4.5/5 Ljud: 3/5 (Klarhet: 4/5, Dynamik: 3/5, Lågbas: 2/5) Bild: 4/5
Kingsman - Secret service (2D)
Här snackar vi en film som får 5/5 i underhållningsvärde, men det är ju egentligen bara en larvig komedi så jag kan inte ge 5/5. Men jag lovar att ni inte får en lugn stund. Och det finns gott om scener som ni inte kommer glömma i första taget. Otroligt bra i sin genre. Bilden är toppklass. Ljudet får även det med beröm godkänt, även om endast ett par scener sticker ut med sin dynamik och lågbas. Det finns flera scener där man förväntar sig mer av ljudet än vad som levereras. Klarheten får dock full pott, inget behov av undertexter här...
Film: 4.5/5 Ljud: 4/5 (Klarhet: 5/5, Dynamik: 4/5, Lågbas: 3/5) Bild: 5/5
Redigerat av Unregisteredbde15c46, 12 oktober 2015 - 22:43.
#10633
Postad 13 oktober 2015 - 07:03
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6 401 inlägg
Vill påminna igen om att denna tråden inte är en diskussionstråd, utan vi delar med oss av dom filmer vi har sett.
Tack för visad hänsyn.
#10634
Postad 13 oktober 2015 - 08:14
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 944 inlägg
Avengers: Age of Ultron.
Inte lika bra som första Avengersfilmen, men väldigt underhållande.
Bild: 4,5
Ljud: 3,5 Nu har jag inte värstingsetup, yamaha RX 775 och dynavoice 5.1, men har massa filmer som har bättre ljud än denna, vet inte om jag missat nåt...
Film: Underhållande, så i denna genren får den 3,5 i betyg!
#10635
Postad 14 oktober 2015 - 07:45
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
Mad Max 4, Detta var väl vad man kunde förvänta sig av en ny MM-film men man kanske kunde kräva en hel del till eftersom det är 2015. Dålig CGI, platta karaktärer som efterliknar robotar i Terminator-serien fast i T-serien så har robotarna humor.
Max är en korkad idiot så jag har svårt att förstå hur han ska vara filmens hjälte.
Att denna film är nominerad en oscar är ett hån mot filmvärlden.
Vill man ha nåt som rullar i bakgrunden när man gör nåt annat, välj denna.
#10636
Postad 14 oktober 2015 - 12:03
Voldo
-
Voldo
-
Forumräv
-
-
846 inlägg
Ted 2
Delvis en upprepning av föregångaren. Ligger överlag på samma nivå.
6/10
#10637
Postad 14 oktober 2015 - 12:08
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 196 inlägg
Jag såg Mad Max Fury Road och tyckte den var helt okej för en actionrulle, jag blev positivt överraskad.
Just det, jag såg även en sciencefictionfilm där Matt Damon spelar en astronaut som är ensam på en planet.
... nej, inte Interstellar, utan The Martian.
Ridley Scott, har den mannen gjort en dålig film?
Jag gillade i alla fall hans senaste skapelse skarpt.
Redigerat av FEA, 14 oktober 2015 - 12:39.
#10638
Postad 14 oktober 2015 - 13:44
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6 401 inlägg
Åter igen, detta är ingen diskussionstråd. Respektera detta.
#10639
Postad 14 oktober 2015 - 13:55
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4 251 inlägg
#10640
Postad 14 oktober 2015 - 14:01
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Spy, njää. Ett par hemmafruar som CIA-agenter, skulle föredragit Charlize Theron och Ali Larter i dom rollerna.
Men då hälften av alla som läser i den här tråden bedömer en film på hur mycket action den har så har Spy en hel del
#10641
Postad 14 oktober 2015 - 14:47
Unregisteredbde15c46
-
Unregisteredbde15c46
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Interstellar (2D)
Trots hypen kring denna film hade jag ganska lågt ställda förväntningar vilket kanske var tur. Storslagen men stundtals långsökt och småkorkad. Skådespeleriet håller hög klass. Musik av Hans Zimmer förstärker stämningen i filmen. Bild och ljud är mycket bra. Lågbas och dynamik finns det gott om, från cirka 30 sekunder in i filmen till slutscenerna. Dialogen är för det mesta klar och tydlig men ibland blir det lite väl mycket dialog, action och musik på samma gång.
Film: 3.5/5 Ljud: 4.5/5 (Klarhet: 4/5, Dynamik: 5/5, Lågbas: 4/5) Bild: 5/5
Mad Max - Fury Road (2D)
Jag älskar stämningen i Mad Max-filmerna och denna är inget undantag. Snygg som fan och fullt ös från början till slut. En riktig "partyrulle". Men det finns i princip ingen dialog i filmen och handlingen är ganska platt och meningslös. Bilden är bra, men jag är inget stor fan av regissörens val att frysa bildrutor i vissa scener så att bilden upplevs som att den hackar. Det ser mer ut som ett tekniskt fel än något konstnärligt och det retar mig ganska mycket. Ljudet är brutalt. Nästan lite för brutalt. Pistolskotten känns i magen och när det exploderar så fladdrar byxbenen. Man känner sig nästan lite sjösjuk efteråt.
Film: 3.5/5 Ljud: 4.5/5 (Klarhet: 4/5, Dynamik: 5/5, Lågbas: 4/5) Bild: 5/5
#10642
Postad 16 oktober 2015 - 14:59
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3 166 inlägg
Ingen film men en dokumentär om Christina Lindberg, visste en hel del om henne innan men denna doku gav ännu mer inblick, mycket sevärd och kan bara ses i två veckor till.
http://www.svtplay.s...dberg-avsnitt-1
#10643
Postad 16 oktober 2015 - 17:49
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
Unbroken
Blir alltid lite skeptisk när alla tokhyllar en film, men i detta fallet förstår jag. Tycker filmen är snyggt filmade och berättar en grym historia väldigt bra. Bra skådespel och allt känns som ett fint hantverk. Kunde ibland känna att visa saker upprepades lite onödigt, som tiden i fånglägret men att det samtidigt skapar den grymt roa tiden, lite kluven som ni märker.
Rekommendera den film varmt, men inte den dag man bara vill bli underhållen.
Bild. 5/5
Ljud 5/5
Filmen 4,5/5
#10644
Postad 17 oktober 2015 - 07:42
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 984 inlägg
Beasts of no nation (Netflix)
Stark berättelse om en pojkes kamp under inbördes kriget i väst Afrika. Man har svårt att fatta människan`s grymhet som finns, väl inspelad trots förlusten av Hollywood effekter.
5/5 Färjestadare
#10645
Postad 17 oktober 2015 - 16:20
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3 398 inlägg
Tomorrowland. Charmig film, barnen tyckte mycket om den.
#10646
Postad 18 oktober 2015 - 00:57
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Rammstein In Amerika dokumentär, väldigt bra. 10/10
#10647
Postad 18 oktober 2015 - 01:18
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2 941 inlägg
Jag såg Mission Impossible 3 på Blu-ray där jag valde till kommentars snack från Tom Cruise och regissören J.J. Abrams.
När man får kommentarer under filmens gång från dom som medverkat så blir det inte enbart det där ytliga utan man får veta en hel del annat också som man inte redan visste. Sånt kan jag uppskatta, men jag rekommenderar givetvis att man ser filmen i sin helhet innan man väljer att se den med kommentarer. Men riktigt skoj att se det inifrån om man säger så 7p.
Redigerat av Unregistered2294, 18 oktober 2015 - 01:41.
#10648
Postad 18 oktober 2015 - 06:53
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1 399 inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=8Y-NqShTj5w
Assault on Wall Street
Såg den på Netflix och tyckte den var helt ok faktiskt.
Den får 3 av 5 från mig.
#10649
Postad 18 oktober 2015 - 17:47
Der Wiking
-
Der Wiking
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Maggie
En zombie film...långsamt tempo men ändå en bra film där Arnold visar att han kan spela andra roller än action.. Några riktigt bra scener med känslor... Maggie i filmen gör en mkt bra roll, klart sevärd!
#10650
Postad 18 oktober 2015 - 23:17
oqvist
-
oqvist
-
Mega-Guru
-
-
9 902 inlägg
Unbroken 3,5/5. Började starkt sedan blev det rätt så tradigt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
tnorlund
2024-04-22 19:58:56
-
UPDATE 2024
jacoby
2024-04-15 17:17:29
-
UPDATE 2024
jacoby
2024-04-15 17:09:47
-
UPDATE 2024
jacoby
2024-04-15 16:57:35
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|