Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha V671 optisk kabel var????

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 april 2012 - 19:14

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Precis fixat nytt hemma bio, börjar få lite mer koll på de men långt ifrån klar! RX-V671 http://www.productwi...aha_rx_v671.gif

har några frågor!

1. Hur får jag ljud i högtalarna när jag sätter på tvn? har ej arc. har en optisk kabel och spdif på tvn, men vart ska ja sätta in den på recivern? (är de runda uttaget på båda ändarna)
HITTADE DEN SJÄLV TILLSLUT


2. Hur kan ja byta kanal med reciver kontrollen utan att använda orginal tv kontrollen

3. när ja sätter på en film i plex så ändras formatet till STRAIGHT, vad innebär det?

4. vilket format är bäst när ja fått 3 att ändra sig, neo cinema?


det var de ja undra just nu iaf!

Högtalare ja använder mig av är Q acustic q7000

Redigerat av rajjejosefsson, 20 april 2012 - 19:21.


#2

Postad 20 april 2012 - 19:43

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0
Jag har en rätt gammal Yamaha-receiver själv, så jag har inte hängt med riktigt vad de har ändrat på under årens lopp. Men jag försöker svara ändå. :)

1.) Ingången AV 4 på receivern är förvald till TV, så du kan koppla in den där om du använder optisk kabel.

2.) Som jag fattat det utifrån bruksanvisningen så ska det finnas en lista med koder för olika tillverkare på en CD-ROM som följt med receivern. Utifrån det ska man kunna ställa in fjärren (en kulspetspenna eller uträtat gem behövs för att trycka in programmeringsknappen). Det är förmodligen lättare att ändra än det framstår i bruksanvisningen.

Jag rekommenderar dock om budgeten tillåter att du tittar på någon av Logitechs Harmony-fjärrar. Det gör livet mycket bekvämare.

3.) Straight betyder bara att receivern behåller kanalerna som de är eller mixar ned dem om det behövs utifrån högtalaruppsättningen, men inte tillämpar något DSP-program eller matrisavkodning.

4.) Min erfarenhet är att DTS Neo:6 har lite högre subjektiv kanalseparation än Dolby Pro Logic II, men ingen av dem är perfekt och DTS Neo:6 tenderar ge lite av/på-känsla i de bakre kanalerna. För TV-ljud är det ofta bäst att använda filmlägena, dvs. Dolby Pro Logic II Movie eller DTS Neo:6 Cinema.

#3

Postad 20 april 2012 - 19:44

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0
2. Det kan du inte. TV-kanalerna styr TVn, inte receivern. Möjligen kan du skaffa dig en programmerbar universalfjärr och byta båda mot den.
*edit* Eller så kan du det om den är programmerbar, vilket den ju verkar enligt föregående inlägg.

3. Straight betyder (enligt manualen, har du läst den? *hint*) att ljudet går oförändrat genom förstärkaren. Om du matar den med stereo så spelar den stereo, och matar du den med surround så spelar den surround.

4. Straight är bäst.

Redigerat av BitterMelon, 20 april 2012 - 19:45.


#4

Postad 20 april 2012 - 19:54

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Okej tack för båda svaren! ska ta en titt på cdn, men de är ju ingen cd läsare på recivern. hehe känner mig helt grön just nu men de går frammåt.

Då är det bara bra att de ändras till Straight och att jai nte kan ändra de själv då ja är inne i plex och en film.

#5

Postad 20 april 2012 - 20:25

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Hittar ej hur man ändrar så man kan styra tvn med en kontroll. kanske inte går då.

och sen

har jag en Bluetooth music reciver, så ja skall kunna spela musik från telefonen visa bluetooth men kan inte få igång de, står att man skall trycka option å sen parkoppling men finns ingen parkoppling där. hmmm

Redigerat av rajjejosefsson, 20 april 2012 - 23:00.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.