Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#3151

Postad 16 augusti 2014 - 18:28

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Hoppas kommande uppdatering möjliggör att döpa boxarna till nåt vettigt för fjärrinspelningen. Kommer aldrig ihåg vilket serienummer som är vilken box

#3152

Postad 16 augusti 2014 - 21:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Hej,

Jag får just nu upp en röd felmeddelande ruta:

Kortslutning på ANT2

aldrig sett tidigare men nu kommer den upp med jämna mellanrum.

Några förslag på åtgärder?Tack

Har jag aldrig sett! Det är väl ett quad-huvud du har? Kanske blivit fel på en LNB i huvudet, testa att byt LNB. Bara att klättra upp till parabolen och flytta kabeln.

Redigerat av Monshi, 16 augusti 2014 - 21:25.


#3153

Postad 17 augusti 2014 - 11:21

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Jag får just nu upp en röd felmeddelande ruta:
Kortslutning på ANT2
aldrig sett tidigare men nu kommer den upp med jämna mellanrum.

Första åtgärd kan vara att swappa antennkablarna (1&2) till boxen för att kontrollera att felet flyttar till antenn 1.
Har du F-kontakt(er) som man skruvar på, kontrollera att inte en kardel från skärmen kan ligga och göra kontakt med mittledaren.
Nästa steg kan vara att lossa kabeln vid LNB för att kontrollera att kortslutningen försvinner.
Om felet finns kvar på ingång 2 så är ju boxen misstänkt även om det skulle kunna bero på att LNB är dåligt och drar lite för mycket ström.

#3154

Postad 18 augusti 2014 - 07:09

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Hej

Jag har problem med nätverksanslutningen till min box :-(

Det började med att jag inte kunde ansluta mot boxen via fjärrinspelning. I går tog jag mig tid att felsöka ordentligt.

Jag har alltså full internetåtkomst via kabeln som sitter i...har provat att disabla nätverket för att sedan aktivera igen men "automatisk installation" men ingen händer annat än att jag får en fråga om jag vill spara de nya inställningarna. Har även gjort en manuell anslutning med IP-nummer, nätmask etc men inget funkar :-/

Kan alltså inte heller ansluta mot "Go-tjänsterna" SVT Play eller något annat som kräver Internet. Jag har dragit ur sladden till boxen och väntat ett tag. Startat om mitt nätverk hemma...releasat IP-numret och startat DHCP-server igen....absolut inget hjäper !

Någon annan som haft/har detta problem ?

Tacksam för svar !

MVH
Svansen

#3155

Postad 18 augusti 2014 - 07:48

friv9936
  • friv9936
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Tack för svar! jag ska prova lite mer ikväll.
Vid felanmälan till CD skickar dom ut nytt LNB och en splitter så jag kan köra single Cable sen... Vet väl mer om detta hjälper senare i veckan.

#3156

Postad 18 augusti 2014 - 17:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0
Kanske CD skall titta lite på den terresta tunern som är lite för klen. Min TV hittar 46 kanaler, visserligen några HD-kanaler, medan boxens externa tuner inte orkar med 18 st. Nu är det ingen katastrof, det är när vädret är riktigt otjänligt och man inte kan se något via parabol man vill se i alla fall de fria kanalerna utan störning.

#3157

Postad 18 augusti 2014 - 18:57

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Kanske CD skall titta lite på den terresta tunern som är lite för klen. Min TV hittar 46 kanaler, visserligen några HD-kanaler, medan boxens externa tuner inte orkar med 18 st. Nu är det ingen katastrof, det är när vädret är riktigt otjänligt och man inte kan se något via parabol man vill se i alla fall de fria kanalerna utan störning.


Den plockar nog bara in de okodade kanalerna i marknätet, men på köpet får du med kanaler som har delad tid i marknätet och inte sänder vid sökningen.

#3158

Postad 18 augusti 2014 - 23:59

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Den plockar nog bara in de okodade kanalerna i marknätet, men på köpet får du med kanaler som har delad tid i marknätet och inte sänder vid sökningen.

Frånsett de marksända har den tagit in Comedy C, VH 1, TV4 Film etc.

#3159

Postad 19 augusti 2014 - 15:35

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Har den släppts någon ny FW i dag som CD sagt att det skulle göra ?

#3160

Postad 19 augusti 2014 - 15:49

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Har den släppts någon ny FW i dag som CD sagt att det skulle göra ?

Jodå. Uppgraderar nu.

#3161

Postad 19 augusti 2014 - 16:35

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Hoppas det löser mitt problem med nätverksanslutningen...men jag är tveksam :-(

#3162

Postad 20 augusti 2014 - 16:01

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Uppdateringen som gjordes igår har gjort att scartutgången ( kör scart till en RF-modulator för att kunna kolla på tv i andra rum ) på boxen slutat att fungera, någon som har samma problem ?

#3163

Postad 20 augusti 2014 - 16:18

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Uppdateringen som gjordes igår har gjort att scartutgången ( kör scart till en RF-modulator för att kunna kolla på tv i andra rum ) på boxen slutat att fungera, någon som har samma problem ?

Tack, nu förstår jag varför TV-n i köket inte fungerar.

#3164

Postad 20 augusti 2014 - 20:24

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Hej Therese på Canal Digital,
Har ni noterat att uppdateringen som Du nämner "stoppat" signalen ut från scart ?
Mvh
Lars-Erik

#3165

Postad 21 augusti 2014 - 07:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej Therese på Canal Digital, Har ni noterat att uppdateringen som Du nämner "stoppat" signalen ut från scart ? Mvh Lars-Erik


Hej Laandreasson!
Om du provar att tryck blå knapp och en 1a så borde du få igång det igen. Vänligen Therese

#3166

Postad 21 augusti 2014 - 09:57

Unregisterede217f613
  • Unregisterede217f613
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har 500G boxen och scart utgången slutade att fungera vid uppdateringen. Tar man ner upplösningen till 576i funkar både hdmi och scart.

Ringde kundservice och enligt dem supportar de bara en TV per box och enda lösningen är att ställa ner upplösningen och att det skulle vara en begränsning i scart!!??
Ja jag vet att scart inte klarar HD men innan har ju hdmi kört 1080i och scart vanlig SD upplösning samtidigt.
Upplyste om att detta fungerat utmärkt tidigare och att detta måste vara en bug men han fortsatte hävda att det inte var ett fel utan en teknisk begränsning.

Min box blir nu helt oanvändbar, antingen får jag kör 576i (knappast HD) eller så kan jag inte titta på min extra TV som jag använder normalt ett par timmar per kväll.

#3167

Postad 21 augusti 2014 - 10:16

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
Håhå jaja, då har CD börjat sabotera denna box också med påtvingade neddateringar (utöver de funktioner man redan från start spärrat ut jämfört med ADBs standardprogramvara). Lärde man inget av debaclet med Sagem-boxen?

#3168

Postad 21 augusti 2014 - 11:43

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Har 500G boxen och scart utgången slutade att fungera vid uppdateringen. Tar man ner upplösningen till 576i funkar både hdmi och scart.

Ringde kundservice och enligt dem supportar de bara en TV per box och enda lösningen är att ställa ner upplösningen och att det skulle vara en begränsning i scart!!??
Ja jag vet att scart inte klarar HD men innan har ju hdmi kört 1080i och scart vanlig SD upplösning samtidigt.
Upplyste om att detta fungerat utmärkt tidigare och att detta måste vara en bug men han fortsatte hävda att det inte var ett fel utan en teknisk begränsning.

Min box blir nu helt oanvändbar, antingen får jag kör 576i (knappast HD) eller så kan jag inte titta på min extra TV som jag använder normalt ett par timmar per kväll.

Hej Laandreasson!
Om du provar att tryck blå knapp och en 1a så borde du få igång det igen. Vänligen Therese

testat?
Jag använder inte SCART.

#3169

Postad 21 augusti 2014 - 11:49

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej Laandreasson! Om du provar att tryck blå knapp och en 1a så borde du få igång det igen. Vänligen Therese


Nu är jag glad att jag sade upp abonnemanget för ett par dagar sedan, tre månader med detta vansinne får man väl hålla ut.
Men VARFÖR? Vad ger det er för mervärde att försämra en redan dålig funktion (Inga meny:er via SCART om ej 576i) på detta vis?
Vi är kanske inte många som fortfarande använder SCART men för oss som gör det så var det illa nog innan.

Lite, men bara lite, off-topic:
Någon som känner till någon fungerande trådlös HDMI-lösning?

#3170

Postad 21 augusti 2014 - 11:58

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Tänkte bara nämna det här ifall det finns ett samband. :unsure:

Så här skrev CD Danmark när dom släppte sin förra uppdatering.....

"Scart udgang bliver deaktiveret, når HDMI-udgang benyttes, for at sikre den bedste kvalitet hjemme hos dig."

#3171

Postad 21 augusti 2014 - 12:43

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Så här skrev CD Danmark när dom släppte sin förra uppdatering.....

"Scart udgang bliver deaktiveret, når HDMI-udgang benyttes, for at sikre den bedste kvalitet hjemme hos dig."

Om de drömmer om att en försämring skall uppfattas som en förbättring så behöver CD bättre "spin doctors", ovanstående känns mer som en förolämpning.

#3172

Postad 21 augusti 2014 - 14:31

Icon
  • Icon
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag upptäckte också det nya fenomenet med inaktiverad scartutgång.
Ringde cd och tanten där hävdar också att det bara ska gå att använda en tv per box.
Så jag fick banne skaffa en till box isf.
Så frågan är nu om boxen känner av 2 st hdmi om man väljer att köra en splitter ist!?
Någon som har koll på detta?
Frågade även om det gick att nergradera boxen men de gick ju givetvis inte.
Synd att man ska börja bli besviken på cd när det har fungerat så bra hittills.

#3173

Postad 21 augusti 2014 - 14:50

pekadan
  • pekadan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Men va katten, jag trodde halva vitsen med scarten var att man skulle kunna ansluta en "VCR" till boxen (har en gammal go HDD/DVD-recorder). Så har jag använt scarten iaf! Det blir ju superbökigt om jag nu måste konfigurera om utgångarna på boxen hela tiden och inte kunna titta på TV:n via HDMI samtidigt som jag spelar in. Detta har ju funkat bra hittills (och funkade väl t.o.m bra på gamla sketna Sagem-boxen), så förklaringen att det inte tekniskt ska gå att ha båda utgångarna aktiva är ju bs!

#3174

Postad 21 augusti 2014 - 15:18

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Men va katten, jag trodde halva vitsen med scarten var att man skulle kunna ansluta en "VCR" till boxen (har en gammal go HDD/DVD-recorder). Så har jag använt scarten iaf! Det blir ju superbökigt om jag nu måste konfigurera om utgångarna på boxen hela tiden och inte kunna titta på TV:n via HDMI samtidigt som jag spelar in. Detta har ju funkat bra hittills (och funkade väl t.o.m bra på gamla sketna Sagem-boxen), så förklaringen att det inte tekniskt ska gå att ha båda utgångarna aktiva är ju bs!

varför spela in på vcr när du kan spela in i boxen?

#3175

Postad 21 augusti 2014 - 15:26

pekadan
  • pekadan
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

varför spela in på vcr när du kan spela in i boxen?

Dels för att disken i boxen är full och för att VCR:ens dubbningsfunktion då-och-då är användbar.

#3176

Postad 21 augusti 2014 - 17:58

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Har 500G boxen och scart utgången slutade att fungera vid uppdateringen. Tar man ner upplösningen till 576i funkar både hdmi och scart.

Jag får inte signal på SCART så länge HDMI-porten känner signal från TV:n. Jag måste koppla loss HDMI-kabeln för att få SCART-signal även när HDMI-upplösningen är ställd på 576i.

#3177

Postad 21 augusti 2014 - 18:02

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Hej Laandreasson!
Om du provar att tryck blå knapp och en 1a så borde du få igång det igen. Vänligen Therese

Hej CanalDigital. Nej, det hjälper inte hos mig. Så länge som HDMI-kabeln sitter i TV:n och känner signal, kommer det inte ut signal på SCART trots att HDMI-upplösningen dragits ned till 576i.

Jag ställer mig i kön som drabbas av en försämring genom denna mjukvaruändring. Det var väl ändå inte meningen?

#3178

Postad 21 augusti 2014 - 19:01

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Om vi bortser från det här problemet med scart ut så tycker jag CD lyckats rätt bra med att hålla boxen fräsch. SVT play var ju hemskt buggig först men uppdateringen verkar ha löst lite kvarvarande problem (utom att tidslinjen i nederkant är kvar i alla fall delvis på min TV).
Veckoarkivet i Play är grymt bra!
Så att jämföra med debaclet med Sagemboxen är att överdriva!

#3179

Postad 21 augusti 2014 - 19:22

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 1
om extra tv'n bara klarar scart kanske det snart är dags att uppgradera den? B) Jag förstår samtidigt att en leverantör inte kan hålla kvar och supportera allt gammalt hur länge som helst...

#3180

Postad 24 augusti 2014 - 11:26

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

om extra tv'n bara klarar scart kanske det snart är dags att uppgradera den? B) Jag förstår samtidigt att en leverantör inte kan hålla kvar och supportera allt gammalt hur länge som helst...

Fast den vanliga metoden är väl att man fasar ut äldre standardarer vid modellbyte, och inte egenmäktigt tar bort funktionalitet vid en "förbättring".
Undrar om det är nödvändigt att stänga av skalningen till SCART för att kunna ge mera resurser åt SVT-Play-funktionen, eller om det bara råkade bli så här?

Lösningen de (SVT eller CD?) har hittat på för att ge oss tillgång till Svt-Play är ju förvånansvärt knölig. Det gör att jag ändå inte använder SVT-play. (Den störande blå tidslinjen har varit en annan orsak.)

#3181

Postad 24 augusti 2014 - 15:09

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Då undrar jag nu när Scart är borta, finns det någon annan möjlighet att få ut signalen till ett annat rum/tv ( där sonen sitter och kollar ) förutom att använda sig av ett tvillingkort och investera i en billigare box ( 495 kr ) och använda sig av "Follow me" tjänsten som Canal Digital har ( kör via nätverket som Hemmabio skrev om i mars 2013 ) ? Det blir ju en årskostnad på närmare 1 700 kr.

#3182

Postad 24 augusti 2014 - 21:47

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Har inte testat men finner
http://www.netonnet....mi/hdmi-vaxlare
men notera att HDMI inte gillar alltför långa kablar, 10 meter tror jag är en gräns.

#3183

Postad 25 augusti 2014 - 10:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej CanalDigital. Nej, det hjälper inte hos mig. Så länge som HDMI-kabeln sitter i TV:n och känner signal, kommer det inte ut signal på SCART trots att HDMI-upplösningen dragits ned till 576i.

Jag ställer mig i kön som drabbas av en försämring genom denna mjukvaruändring. Det var väl ändå inte meningen?



Hej janb,

Det inte meningen att man ska koppla boxen till mer än en TV och vi har därför ingen möjlighet att hjälpa dig med detta. Vi rekommenderar att du skaffar dig en ny box med ett tvillingkort. Ring till kundtjänst på 0770-33 22 11 för att få reda på vilket erbudande du kan ta del av.

Med vänlig hälsning
Linnéa

#3184

Postad 27 augusti 2014 - 22:34

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

.. uppdateringen verkar ha löst lite kvarvarande problem (utom att tidslinjen i nederkant är kvar i alla fall delvis på min TV)...

Ja, någon verkar ju ha uppmärksammat problemet med den blå tidslinjen vid uppspelning av SVT-play som inte går att släcka.
Åtgärden blev att göra den svart/vit. Lysande!

#3185

Postad 03 september 2014 - 15:30

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 454 inlägg
  • 0

Hej janb,

Det inte meningen att man ska koppla boxen till mer än en TV och vi har därför ingen möjlighet att hjälpa dig med detta. Vi rekommenderar att du skaffar dig en ny box med ett tvillingkort. Ring till kundtjänst på 0770-33 22 11 för att få reda på vilket erbudande du kan ta del av.

Med vänlig hälsning
Linnéa

En klar försämring. Har en köksteve kopplad via en RF-sändare och kan då inte lämna Tv-rummet för en bit mat utan ännu en box samt tvillingkort. Sovjetstaten har ännu en gång fattat ett beslut utan att bry sig om sina betalande kunder.

#3186

Postad 04 september 2014 - 20:29

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

En klar försämring. Har en köksteve kopplad via en RF-sändare och kan då inte lämna Tv-rummet för en bit mat utan ännu en box samt tvillingkort. Sovjetstaten har ännu en gång fattat ett beslut utan att bry sig om sina betalande kunder.

Jag har full förståelse för att ni blir besvikna då det låter som det funkat utmärkt att göra på det viset tills nyligen, även om CD nu efter uppdateringen säger att det inte är meningen att man ska kunna göra så, så har det ju gått i alla fall, och CD Danmark skrev ju i alla fall att denna ändringen inkluderades i uppdateringen till skillnad från CD Sverige de skrev ingenting om denna ändring på kundservice sidan i samband med uppdateringen. Alla ändringar ska givetvis stå klart och tydligt på siten även ändringar som denna.

#3187

Postad 04 september 2014 - 20:41

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Hej

Är det någon som har testat denna box tillsammans med "den vita HD-boxen" ?

Om man kopplar bägge till nätverket skall man tydligen kunna se det inspelade materialet på 5720-boxen i den vita. Funkar det bra ? Är det en bra "finess" ?

Segt att den inte har dubbla tuners tycker jag.

#3188

Postad 05 september 2014 - 10:51

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Det hade varit bra om det gick att använda den vita boxen som en spelare utan att behöva koppla in en kabel till parabolen. Bäst om man hade valt ADB:s funktion för att låta valfri DLNA-spelare på hemnätverket spela upp media från 5720:n men jag förstår att det inte passar i CD:s affär att sälja tvillingabonnemang...

#3189

Postad 06 september 2014 - 15:49

Unregisterede217f613
  • Unregisterede217f613
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Då undrar jag nu när Scart är borta, finns det någon annan möjlighet att få ut signalen till ett annat rum/tv ( där sonen sitter och kollar ) förutom att använda sig av ett tvillingkort och investera i en billigare box ( 495 kr ) och använda sig av "Follow me" tjänsten som Canal Digital har ( kör via nätverket som Hemmabio skrev om i mars 2013 ) ? Det blir ju en årskostnad på närmare 1 700 kr.


Jag skaffade en HDMI-splitter och en HDMI->Scart omvandlare. Funkar utmärkt, dessutom får man grafiken med sig på scart vilket man inte fick tidigare.
Dock är det en kostnad på 1000-1500 kr men det är en engångskostnad.

#3190

Postad 09 september 2014 - 17:30

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Iper

Har Du nån bra länk på grejerna ?

Redigerat av Unregistered97f17518, 09 september 2014 - 17:33.


#3191

Postad 09 september 2014 - 19:10

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Sen en tid tillbaka ser mina notifieringsmail från minhembio skum ut

"Har Du nÃ¥n bra länk pÃ¥ grejerna ?" Är ett exempel. Verkar som Åäö blir fel...

#3192

Postad 09 september 2014 - 20:28

Unregisteredba5975fd
  • Unregisteredba5975fd
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Ja det är samma här.......... :(

#3193

Postad 14 september 2014 - 13:31

Unregisterede217f613
  • Unregisterede217f613
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Iper

Har Du nån bra länk på grejerna ?


Jag köpte:

http://www.kjell.com...splitter-p68793
https://www.dustinho...ho-svart-m-ljud

#3194

Postad 29 oktober 2014 - 20:47

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Sedan några månader tillbaka har vår box börjat "frysa bilden" vid uppspelning av inspelat material eller vid uppspelning av pausat material. Bilden fryser till någon eller några sekunder då och då. Kanske hårddisken som är på väg att ge upp?

#3195

Postad 30 oktober 2014 - 08:43

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Sedan några månader tillbaka har vår box börjat "frysa bilden" vid uppspelning av inspelat material eller vid uppspelning av pausat material. Bilden fryser till någon eller några sekunder då och då. Kanske hårddisken som är på väg att ge upp?

kanske...
Inga problem vid ni tittar live på TV? Timeshift?

vet tyvärr inte om det finns sätt att felsöka disken, tror inte det. Finns inga poster i denna tråd heller om man kan byta disken. Hur gammal är din box? Garanti?

#3196

Postad 30 oktober 2014 - 13:39

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Har ett problem som jag skulle vilja veta om någon mer råkat ut för. Ibland blir bilden svart i ca 1-2 sekunder och det står HDMI OFF i displayen på boxen. Därefter fortsätter det som vanligt. Händer lite oregelbundet.

Någon som varit med om detta?

#3197

Postad 30 oktober 2014 - 13:54

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Har haft ett par gånger att programkortet måste uppdateras och att det är problem när jag drar igång allt med multifjärren, men då har det varit vanligt stereoljud som strular.

Låter som nått handskakningsproblem med HDMI.

#3198

Postad 30 oktober 2014 - 21:03

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

kanske...
Inga problem vid ni tittar live på TV? Timeshift?

vet tyvärr inte om det finns sätt att felsöka disken, tror inte det. Finns inga poster i denna tråd heller om man kan byta disken. Hur gammal är din box? Garanti?


Samma sak där. Pausar man någon minut för att hämta nåt så börjar den dumma sig, fast inte alltid.
Har haft den mer än 24 månader , har för mig att vi skaffade CanalDigital när den här boxen kom ut så någon garanti finns inte.. Har fungerat väldigt bra för övrigt. Hade Boxer med Sagem 250 GB boxen innan och den var ett skämt, tror jag býtte 2-3 ggr innan jag fick en som fungerade.

Redigerat av Unregistered0ad535b7, 30 oktober 2014 - 21:08.


#3199

Postad 30 oktober 2014 - 22:28

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Peter K kolla med canal digital oavsett. Annars bara att öppna boxen och testa om den godtar godtycklig ny disk eller ej. Jag vet inte.

#3200

Postad 30 oktober 2014 - 23:05

Unregistered0ad535b7
  • Unregistered0ad535b7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Ska slå dem en signal imorgon.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.