Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Xperia Support

427 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 14 april 2012 - 12:37

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Jag är ytterst tveksam till påståendet att batteritiden skulle vara förbättrad samt att knapparnas känslighet skulle vara bättre.


Merparten som fått .73 säger att de fått bättre eller tom. mycket bättre batteritid. Ett fåtal har dock rapporterat det omvända dvs. att de fått sämre batteritid. Vad som gäller för din telefon får du veta när du testat .73 själv (finns inga 100% garantier).

#102

Postad 14 april 2012 - 17:22

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 1
Laddkabel som följer med är den lika kort som på t.ex. ray? Vad är vitsen med att skicka med så kort kabel den räcker ju inte upp till nattduksbordet knappt. Kostnaden för att tillverka en längre kabel blir max 10öre per enhet.

#103

Postad 14 april 2012 - 22:57

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Merparten som fått .73 säger att de fått bättre eller tom. mycket bättre batteritid. Ett fåtal har dock rapporterat det omvända dvs. att de fått sämre batteritid. Vad som gäller för din telefon får du veta när du testat .73 själv (finns inga 100% garantier).


Grejen är att jag ju hann köra med .73 i lite drygt en vecka så jag har egna erfarenheter. Min batteritid (eller rättare sagt telefonens :wacko: ) blev sämre efter uppdatering till .73. Mitt bestående intryck av telefonen är att den drar orimligt mycket batteri när den inte används i jämförelse med när den används för t.ex. samtal. Och bara för att förtydliga mig så har jag då förståss ansträngt mig för att stänga av alla batterislukande funktioner.

Å andra sidan tror jag att min telefon tillhör en tidig batch och om man ska tro andra Xperia S ägare på bl.a. xda-developers så verkar dom tidiga exemplaren vara av rätt ojämn kvalitet. Har sett rapporter där från folk som fått sina tidiga exemplar utbytta och omedelbart fått betydligt bättre batteritider med dom nya exemplaren av telefoner.

Men men, min är inlämnad p.g.a. av gula fläck-problemet så vi får se om den repareras eller byts ut. Dumt nog så inkluderades inte batteriklagomål i felbeskrivningen men frågan är om det hade spelat någon för Anovo i vilket fall som helst. Jag har tidigare erfarenhet av att Anovo rutinmässigt avfärdar batteriklagomål med hänvisning till handhavandefel och att batterier ej täcks av garantin så .........

Jag är grymt nöjd med telefonen i övrigt så jag får hoppas att även Sony/Anovo har för avsikt att hålla mig nöjd.

/#LOUDmouth#

#104

Postad 15 april 2012 - 12:45

FraXioN
  • FraXioN
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har en SE Arc och med senaste uppdateringen av telefonen blev man påtvingad Google+. Denna tar mycket plats och går inte att avinstallera och inte heller flytta till SD-kortet. Detta gör att jag nu konstant får varningar att minnet håller på att ta slut och att jag måste avinstallera apps. Finns även flera andra apps som man fick från början som ligger och tar plats (ex Lets Golf), går det inte att avinstallera dessa på något sätt?

#105

Postad 16 april 2012 - 08:52

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Laddkabel som följer med är den lika kort som på t.ex. ray? Vad är vitsen med att skicka med så kort kabel den räcker ju inte upp till nattduksbordet knappt. Kostnaden för att tillverka en längre kabel blir max 10öre per enhet.


Jag packade upp en kabel för Xperia S men jag hade tyvärr inget att mäta med, men jag uppskattar den till någonstans mellan 80cm - 1m lång.

#106

Postad 16 april 2012 - 08:58

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Har en SE Arc och med senaste uppdateringen av telefonen blev man påtvingad Google+. Denna tar mycket plats och går inte att avinstallera och inte heller flytta till SD-kortet. Detta gör att jag nu konstant får varningar att minnet håller på att ta slut och att jag måste avinstallera apps. Finns även flera andra apps som man fick från början som ligger och tar plats (ex Lets Golf), går det inte att avinstallera dessa på något sätt?


Vissa appar kan inte flyttas till minneskort eller avinstalleras från telefonen. Nytt i ICS är att vissa appar kan inaktiveras, men dock så finns appen kvar och det utrymme som den tar. För att du själv ska kunna avinstallera alla förinstallerade appar i telefonen behövs root access, vilket inte är något som telefonen har som standard. Och om du öppnar telefonen för root access kan du även riskera telefonens garanti. För dom eventuella fel eller skador som uppstår pga/under root access. Jag rekommenderar inte att man rootar sin telefon om man inte har koll på hur det fungerar.

#107

Postad 17 april 2012 - 09:49

driss_himdi
  • driss_himdi
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
I denna tråd har man bekräftat att batteri tidens problem att prestera är en klar bug o bör åtgärdas av Sony. Istället får man höra trams som att du behöver göra si elr så... tycker Sony bör ursäkta o åtgärda själva sitt problem än att be oss göra massa work arounds!

http://talk.sonymobi...om/thread/33871

Ett utdrag från sidan:
"Actually take a good hard look at the battery drain issue seriously. My battery drained overnight on standby with everything off (wifi, internet, backlight etc.) from 36 percent to 10 percent. You cannot justify this to customers. I bought this device because my Nokia had extremely leakage with the battery and now I get this which is even worse than a 2 year old nokia.

Tweakers.net (a dutch tech website) tested the performance of the xperia S properly and saw that the battery drain in standby comes from the device actually going constantly out and into standby constantly. After a full reset and reboot, putting the device on standby, it went dead after 25 hours on standby. They told sony about this and they said it is a software bug.

So instead of the joke answer that it is because the battery is 'new' I'd rather hear from you when the fix for this issue is coming because I am about to return the device. No new 430 euro phone should give me nonsense like this."

#108

Postad 17 april 2012 - 11:41

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

I denna tråd har man bekräftat att batteri tidens problem att prestera är en klar bug o bör åtgärdas av Sony. Istället får man höra trams som att du behöver göra si elr så... tycker Sony bör ursäkta o åtgärda själva sitt problem än att be oss göra massa work arounds!

http://talk.sonymobi...om/thread/33871

Ett utdrag från sidan:
"Actually take a good hard look at the battery drain issue seriously. My battery drained overnight on standby with everything off (wifi, internet, backlight etc.) from 36 percent to 10 percent. You cannot justify this to customers. I bought this device because my Nokia had extremely leakage with the battery and now I get this which is even worse than a 2 year old nokia.

Tweakers.net (a dutch tech website) tested the performance of the xperia S properly and saw that the battery drain in standby comes from the device actually going constantly out and into standby constantly. After a full reset and reboot, putting the device on standby, it went dead after 25 hours on standby. They told sony about this and they said it is a software bug.

So instead of the joke answer that it is because the battery is 'new' I'd rather hear from you when the fix for this issue is coming because I am about to return the device. No new 430 euro phone should give me nonsense like this."


Jag har inte hört något om någon bekräftad "batteribugg" i Xperia S, däremot så jobbar vi givetvis hela tiden på att förbättra batteritiden då den alltid kan bli bättre. Vore intressant att veta vem på Sony Mobile som dom talat med, då skulle jag kunna kolla upp det.

#109

Postad 19 april 2012 - 08:32

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt i den senaste ICS updateringen till ARC S (LT18i) att HD-videoinspelning är väldigt hackig. Det flyter inte alls lika fint som detgjorde med Gingerbread. Är detta något som du känner till??
Om inte så kan du kanske dra det vidare så det åtgärdas... Det är högst irriterande...

#110

Postad 19 april 2012 - 12:22

TomasG
  • TomasG
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
När kommer Xperia P att vara tillgänglig i Sverige?

Det är ju första Xperian som har ST-Ericsson-chipset och jag vill så gärna slippa Qualcomm...

#111

Postad 19 april 2012 - 12:35

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Jag har upptäckt i den senaste ICS updateringen till ARC S (LT18i) att HD-videoinspelning är väldigt hackig. Det flyter inte alls lika fint som detgjorde med Gingerbread. Är detta något som du känner till??
Om inte så kan du kanske dra det vidare så det åtgärdas... Det är högst irriterande...


Det kan jag också se. Jag langar feedback vidare.


När kommer Xperia P att vara tillgänglig i Sverige?

Det är ju första Xperian som har ST-Ericsson-chipset och jag vill så gärna slippa Qualcomm...


Har ingen närmare info än andra kvartalet fortfarande, men hoppas på att få närmare info inom kort.

#112

Postad 19 april 2012 - 15:32

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0
Var ett tag sedan jag uppdaterade till .73 men har nu upptäckt vad som verkar vara en bugg. Har inte upptäckt den innan uppdateringen.

Strömspararläge vid tid.
Jag har upptäckt att den inte alltid startar vid aktuell tid. Vilket iofs inte gör så mycket men mer störande är att den inte går ur strömspararläge när den skall. Man får då stänga av strömspararläge manuellt och aktivera den igen. Displayen förblir då "mörk" och får ljusökas manuellt. Detta händer inte varje gång utan då och då.

#113

Postad 20 april 2012 - 08:56

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Var ett tag sedan jag uppdaterade till .73 men har nu upptäckt vad som verkar vara en bugg. Har inte upptäckt den innan uppdateringen.

Strömspararläge vid tid.
Jag har upptäckt att den inte alltid startar vid aktuell tid. Vilket iofs inte gör så mycket men mer störande är att den inte går ur strömspararläge när den skall. Man får då stänga av strömspararläge manuellt och aktivera den igen. Displayen förblir då "mörk" och får ljusökas manuellt. Detta händer inte varje gång utan då och då.


Det är upptäckt sedan tidigare och ska lösas i nästa programvara.

#114

Postad 20 april 2012 - 16:18

bk222ap
  • bk222ap
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 1
Tjena grabbar!

Jag och min polare köpte varsin Xperia S för ca 3 dagar sedan. Och vi båda har stött på samma problem. Vitbalansen i kameran gillar att spöka nämligen. Bilderna blir gula när man använder blixt framför allt när man använder det inomhus och då blir alla bilder i stort sätt gula. Misstolka mig inte fel. Denna mobile är magiskt bra och jag gillar den!.
Men detta problemet är rätt mycket störande i och med att jag köpte mobilen för kamerans skull.
Vi testade nya telefoner i butiken och det var samma fel på dom. Hur ska man lösa denna gåta? Man vill helst inte behöva gå in på inställningar och ställa in varje gång man ska ta ett kort. Kommer det gå att lösa med en uppdatering eller måste jag skicka in den på Service eller testa mig fram med en ny telefon.
(värt att notera. Min vän och jag köpte mobilen i 2 olika städer och alltså inte i samma butik)

Tacksam för svar!

Mvh

#115

Postad 20 april 2012 - 23:11

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Vad menar du med varje gång ? Typ efter varje kort ?

#116

Postad 21 april 2012 - 03:25

bk222ap
  • bk222ap
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Vad menar du med varje gång ? Typ efter varje kort ?


Menar förstås varje nytt foto tillfälle eller vid byte av miljö då man måste ställa in vitbalansen manuellt. Ursäkta min dåliga uppbyggnad utav den meningen är en väldigt stressad människa (:

#117

Postad 22 april 2012 - 18:50

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Menar förstås varje nytt foto tillfälle eller vid byte av miljö då man måste ställa in vitbalansen manuellt. Ursäkta min dåliga uppbyggnad utav den meningen är en väldigt stressad människa (:


Har inte tagit så mycket foto, men de få jag tagit inomhus så blir då gulaktiga. Johan, lägg upp det i to-do listan.

#118

Postad 22 april 2012 - 21:10

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Såg i denna tråd att folk har problem med leveransrapporten... Jag stör mig på att ibland syns inget i statusfältet om jag fått SMS. Det kommer ett pling bara. Har man inte telefonen vid sig märker man d ju inte förrän man går in i "meddelanden". Det hjälper inte heller att aktivera/inaktivera det i inställningar. Det enda som hjälper är att stänga av/starta telefonen vilket jag sällan gör annars. Dock strular detta efter någon dag igen. Tycker inte om de olika SMS-apparna som finns utan vill använda det som finns från början i min SE ARC men jag vill ha ett meddelande i statusfältet att jag fått ett SMS!

Jag köpte telefonen samma vecka den kom ut och då var det inga problem men jag har laddat ner alla uppdateringar som kommit. Någon av dessa som spökar?

Vad kan problemet annars vara?

#119

Postad 23 april 2012 - 15:50

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Har inte tagit så mycket foto, men de få jag tagit inomhus så blir då gulaktiga. Johan, lägg upp det i to-do listan.


Det är helt klart något som åker in i listan för undersökning. Jag skickar vidare det.

Såg i denna tråd att folk har problem med leveransrapporten... Jag stör mig på att ibland syns inget i statusfältet om jag fått SMS. Det kommer ett pling bara. Har man inte telefonen vid sig märker man d ju inte förrän man går in i "meddelanden". Det hjälper inte heller att aktivera/inaktivera det i inställningar. Det enda som hjälper är att stänga av/starta telefonen vilket jag sällan gör annars. Dock strular detta efter någon dag igen. Tycker inte om de olika SMS-apparna som finns utan vill använda det som finns från början i min SE ARC men jag vill ha ett meddelande i statusfältet att jag fått ett SMS!

Jag köpte telefonen samma vecka den kom ut och då var det inga problem men jag har laddat ner alla uppdateringar som kommit. Någon av dessa som spökar?

Vad kan problemet annars vara?


Det här är inget som jag lagt märke till som något generellt problem men testa att köra en reparation av programvaran via PC Companion för att se ifall det fortfarande uppstår efter ett par dagar. Om ja, återkom med mer info så får jag ta det vidare.

#120

Postad 23 april 2012 - 23:04

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0
Knarrande bakstycke efter 3 dagar, (nedre hörn vänster sida sitter löst) inte kul...+ klumpen nertil sitter inte heller helt 100% någon annan som känner till det?

#121

Postad 24 april 2012 - 09:08

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Knarrande bakstycke efter 3 dagar, (nedre hörn vänster sida sitter löst) inte kul...+ klumpen nertil sitter inte heller helt 100% någon annan som känner till det?


Ja. Har sett flera som klagat på samma sak på Swedroid.

#122

Postad 24 april 2012 - 11:31

t0biaz
  • t0biaz
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Får en massa reklam om spel och sånt blir en stjärna uppe i vänstra hörnet som är gul. Jag kan inte hitta var man tar bort denna reklamen, sjukt irriterande..

Något som vet hur man får bort det?

#123

Postad 24 april 2012 - 11:38

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Får en massa reklam om spel och sånt blir en stjärna uppe i vänstra hörnet som är gul. Jag kan inte hitta var man tar bort denna reklamen, sjukt irriterande..

Något som vet hur man får bort det?


Öppna Google Play > Meny-knapp > Inställningar > Avmarkera Google AdMob-annonser.

#124

Postad 24 april 2012 - 11:39

t0biaz
  • t0biaz
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har gjort får fortfarande reklam

#125

Postad 24 april 2012 - 11:42

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Har gjort får fortfarande reklam

Har du testat att rensa data för Google Play appen eller startat om telefonen sedan dess? Om inte testa det, även om det normalt sett inte ska behövas.

#126

Postad 24 april 2012 - 13:14

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Ja. Har sett flera som klagat på samma sak på Swedroid.


Det har dem haft på dem flesta telefoner som kommit ut senaste tiden.

#127

Postad 25 april 2012 - 07:16

t0biaz
  • t0biaz
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Har du testat att rensa data för Google Play appen eller startat om telefonen sedan dess? Om inte testa det, även om det normalt sett inte ska behövas.


Har testat ett dygn nu med det du föreslog och jag får fortfarande reklam. Väntar tills ICS kommer och uppgraderar så försvinner det säkert. Det är väl på gång eller?

#128

Postad 25 april 2012 - 13:12

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Har testat ett dygn nu med det du föreslog och jag får fortfarande reklam. Väntar tills ICS kommer och uppgraderar så försvinner det säkert. Det är väl på gång eller?


Skumt, kan det vara någon annan app som ger dig reklamen eller kan du se att den kommer just från Google Play?
Utrullningen av ICS sker löpande så alla våra 2011 telefoner samt Xperia S nu då, kommer få den så snart som möjligt. Mer info om det hittar du på produktbloggen.

#129

Postad 25 april 2012 - 14:50

t0biaz
  • t0biaz
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Skumt, kan det vara någon annan app som ger dig reklamen eller kan du se att den kommer just från Google Play?
Utrullningen av ICS sker löpande så alla våra 2011 telefoner samt Xperia S nu då, kommer få den så snart som möjligt. Mer info om det hittar du på produktbloggen.


Jag misstänkte det också så avinstallerade en app som jag installerade samtidigt som jag fick reklamen. Tack för hjälpen.

#130

Postad 25 april 2012 - 16:32

observer62
  • observer62
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Sony Ericsson Xperia active crash test - om sant - imponerande.

http://www.wimp.com/sonytest/

#131

Postad 25 april 2012 - 18:23

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Har en Xperia S som jag använder som en jobbtelefon.

Fungerar kanon och jag är riktigt nöjd med den än så länge.

Hyfsad batteritid med min användning och jag tror den kommer bli ytterligare bättre
vart efter

Har alltid varit missnöjd med mailklieten och kalendern som medföljer Android men
här anser jag verkligen att Sony lyckats riktigt bra med layout och funktion.

Har dock ett problem med synkningen, det verkar som att den sporadiskt slutar synka (har den inställd på Push)
Då o då upplever jag att mail blir hängandes och inte kommer till telefonen,testar jag då att synka manuellt kommer mailet. När jag sen testar att maila mig själv för att se vad som händer fungerar det :-( (lite svårt att felsöka då)
Vi kör exchange server 2003 på jobbet om det nu spelar någon roll.

Har Sonysupporten några tips ?

Skulle även vilja lämna ett förbättringsförslag på hur jag skulle vilja ställa in synkningen

Det borde finnas ett val av synkning där jag kan själv välja vilka tider jag ska ha Push på samt att man på övrig tid kan välja hur ofta synkning ska ske.
Tex vill jag ha pushmail under arbetstid, efter arbetstid vill jag kunna välja att synka var annan timme eller liknande

#132

Postad 26 april 2012 - 14:57

TvGeekojaa
  • TvGeekojaa
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Min Xperia s 12dgr gammal låser sig när jag spelar running fred ? Sedan kan man inte göra något åt detta tills telefonen stänger av sig själv. Efter ca 5min. de tre Touchknapparna som sitter under displayen måste man ibland trycka på flera gånger för att det skall fungera. Reklamera eller vad ska jag göra?

#133

Postad 27 april 2012 - 11:55

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Min Xperia s 12dgr gammal låser sig när jag spelar running fred ? Sedan kan man inte göra något åt detta tills telefonen stänger av sig själv. Efter ca 5min. de tre Touchknapparna som sitter under displayen måste man ibland trycka på flera gånger för att det skall fungera. Reklamera eller vad ska jag göra?


Testat att trycka power + volym upp när den låser sig? Då ska den stänga av.

/#LOUDmouth#

#134

Postad 27 april 2012 - 15:25

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Har en Xperia S som jag använder som en jobbtelefon.

Fungerar kanon och jag är riktigt nöjd med den än så länge.

Hyfsad batteritid med min användning och jag tror den kommer bli ytterligare bättre
vart efter

Har alltid varit missnöjd med mailklieten och kalendern som medföljer Android men
här anser jag verkligen att Sony lyckats riktigt bra med layout och funktion.

Har dock ett problem med synkningen, det verkar som att den sporadiskt slutar synka (har den inställd på Push)
Då o då upplever jag att mail blir hängandes och inte kommer till telefonen,testar jag då att synka manuellt kommer mailet. När jag sen testar att maila mig själv för att se vad som händer fungerar det :-( (lite svårt att felsöka då)
Vi kör exchange server 2003 på jobbet om det nu spelar någon roll.

Har Sonysupporten några tips ?

Skulle även vilja lämna ett förbättringsförslag på hur jag skulle vilja ställa in synkningen

Det borde finnas ett val av synkning där jag kan själv välja vilka tider jag ska ha Push på samt att man på övrig tid kan välja hur ofta synkning ska ske.
Tex vill jag ha pushmail under arbetstid, efter arbetstid vill jag kunna välja att synka var annan timme eller liknande


Det jag kan tänka mig skapa problemet du upplever är kanske att du tappar data/Internet anslutning och sedan kommer igång igen och att du kanske då uppfattar det som att mailen släpar.

Tack för förslaget.
Om det är något som är viktigt för dig kanske du kan kolla apparna RoadSync, Moxier eller Nitrodesk som är EAS appar.

Min Xperia s 12dgr gammal låser sig när jag spelar running fred ? Sedan kan man inte göra något åt detta tills telefonen stänger av sig själv. Efter ca 5min. de tre Touchknapparna som sitter under displayen måste man ibland trycka på flera gånger för att det skall fungera. Reklamera eller vad ska jag göra?


Vilken programvara kör du på?
Meny > Inställningar > Om telefonen > Version.

Är det bara running fred som ger problemet?

Touch-knapparna kan vara lite luriga att lära sig, innan man vänjer sig vid var "träffytan" sitter.

#135

Postad 27 april 2012 - 16:52

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Det jag kan tänka mig skapa problemet du upplever är kanske att du tappar data/Internet anslutning och sedan kommer igång igen och att du kanske då uppfattar det som att mailen släpar.

Tack för förslaget.
Om det är något som är viktigt för dig kanske du kan kolla apparna RoadSync, Moxier eller Nitrodesk som är EAS appar.


Det kan vara så att det är dataanslutningen som försvinner eftersom det överlag fungerar.

Har faktiskt köpeappen av Moxier men jag blev så förtjust i Stockmail och kalendern som är i telefonen
så jag tänkte inte installera den i denna telefon

#136

Postad 30 april 2012 - 09:02

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0

Jag har upptäckt i den senaste ICS updateringen till ARC S (LT18i) att HD-videoinspelning är väldigt hackig. Det flyter inte alls lika fint som detgjorde med Gingerbread. Är detta något som du känner till??
Om inte så kan du kanske dra det vidare så det åtgärdas... Det är högst irriterande...

Även stereoljudet vid filmning borta?? Eller är det jag som lyckats avvaktivera nåt??
Detta måste ju bara åtgärdas!!

Redigerat av Ricke77, 30 april 2012 - 09:02.


#137

Postad 01 maj 2012 - 15:39

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Jag igen! nu ligger telefonen med fullt batteri LÅST/HÄNGT sig i ett spel Jump nånting blää.... Reset knapp?? Förra androiden var det bara att ta bort batteriet hur faen ska jag göra pust

#138

Postad 01 maj 2012 - 15:50

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Reset knapp?? Förra androiden var det bara att ta bort batteriet hur faen ska jag göra pust

Tryck och håll samtidigt inne knappen för volym upp och strömknappen i minst 5 sekunder. Efter en stund vibrerar telefonen till och då släpper du knapparna.

#139

Postad 01 maj 2012 - 19:45

Djabag
  • Djabag
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hej Johan

När kommer den röd varianten av Xperia P ?

Verkar bara kunna beställas i svart eller silver just nu.
Finns det något relase datum satt för modellen som sådan ?

Mvh

/per

Redigerat av Djabag, 01 maj 2012 - 19:47.


#140

Postad 01 maj 2012 - 21:52

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Har en Ray som fungerat utan problem i över ett år.
Uppdaterade den till ICS och nu fungerar inte alarmet (ringer inte), fick köpa en larm app så det löste sig.

Ett större problem är att telefonen stänger av sig oregelbunden och kommer upp en text med "inget simkort isatt, sätt i nytt simkort och starta om telefonen" Händer minst en gång per dag,

Fler som har samma problem?

Redigerat av Truckerhate, 01 maj 2012 - 21:52.


#141

Postad 02 maj 2012 - 08:59

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Hej Johan

När kommer den röd varianten av Xperia P ?

Verkar bara kunna beställas i svart eller silver just nu.
Finns det något relase datum satt för modellen som sådan ?

Mvh

/per


Enligt min info idag så kommer alla tre färger att lanseras under andra kvartalet men jag hoppas ha närmare info inom kort.

Har en Ray som fungerat utan problem i över ett år.
Uppdaterade den till ICS och nu fungerar inte alarmet (ringer inte), fick köpa en larm app så det löste sig.

Ett större problem är att telefonen stänger av sig oregelbunden och kommer upp en text med "inget simkort isatt, sätt i nytt simkort och starta om telefonen" Händer minst en gång per dag,

Fler som har samma problem?


Det är ju alltid svårt att säga exakt vad ett sånt här problem beror på. Men börja med att avinstallera alla tredjepartsappar som du installerat och kör telefonen så i ett par dagar för att se ifall det händer även då och om det gör det så föreslår jag att du testar att reparera telefonens programvara via PC Companion. Då kanske även ditt alarmproblem löser sig.

Hör av dig om det fortfarande strular efter en reparation av programvaran.

#142

Postad 02 maj 2012 - 10:28

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Jag har en Sony Ericsson Xperia Arc.

Nu undrar jag hur man gör för att få den att svara utan att man behöver trycka på svaraknappen?

#143

Postad 02 maj 2012 - 11:18

driss_himdi
  • driss_himdi
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har nu rätt nyligen köpt Xperia S och i vissa Spel (tex. Running Fred) så händer det sällan att skärmens touch funktion lägger av medan spelet är i gång. Har tyvärr inget annat val än att tvångsavsluta mobilen. Inga andra knappar på mobilen reagerar den på, måste hålla in Stäng av + Volym Upp.

Vad kan man pröva, har redan försökt avinstallera vissa appar o spel utan lösning, verkar gälla mest spel som kräver mer grafik då symptomet uppstår...

Redigerat av driss_himdi, 02 maj 2012 - 11:19.


#144

Postad 07 maj 2012 - 11:08

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Jag har en Sony Ericsson Xperia Arc.

Nu undrar jag hur man gör för att få den att svara utan att man behöver trycka på svaraknappen?


Det är nog tyvärr inte möjligt vad jag vet i alla fall. Det är om det kanske finns någon app som gör det möjligt att aktivera automatiskt svar eller liknande.

Har nu rätt nyligen köpt Xperia S och i vissa Spel (tex. Running Fred) så händer det sällan att skärmens touch funktion lägger av medan spelet är i gång. Har tyvärr inget annat val än att tvångsavsluta mobilen. Inga andra knappar på mobilen reagerar den på, måste hålla in Stäng av + Volym Upp.

Vad kan man pröva, har redan försökt avinstallera vissa appar o spel utan lösning, verkar gälla mest spel som kräver mer grafik då symptomet uppstår...


Har du kunnat konstatera ifall det gäller fler spel/appar än Running Fred?

#145

Postad 07 maj 2012 - 15:06

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Pillade i inställningarna på Xperia S och råkade då lägga till en bakgrundsbild i upplåsningsskärmen, Kan man ta bort den igen? Minns inte vilken som låg där från början, men jag har för mig att det varsamma som makgrunden annars också.

#146

Postad 07 maj 2012 - 15:13

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Gå till: Meny > Inställningar > Skärm > Inställningar för låsskärm > Bakgrund > Välj antingen samma som du har som vanlig bakgrund eller vilken du vill. :)

#147

Postad 08 maj 2012 - 10:03

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Men jag har en animerad bakgrund.......ah skit samma, inte så viktigt.

#148

Postad 10 maj 2012 - 19:07

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Är inne på mitt andra exemplar av Xperia S som inte verkar ha gula fläckar i displayen och dessutom ett betydligt piggare batteri meeeeen gps'en trillskas ibland. Har hänt vid några tillfällen att den vägrat starta oavsett om jag försöker starta från inställningsmenyn eller från widgeten verktyg - snabbinställningar. Efter att ha startat om telefonen så kan jag starta gps'en. Eftersom den i övrigt fungerar bra så förutsätter jag att det bara är ett mjukvarufel och i.s.f. undrar jag när nästa build är på g?

En annan rätt irriterande grej är att hotspot-funktionen verkar dra onödigt mycket batteri. Häromkvällen när telefonen låg på laddning så aktiverade jag hotspot när batteriet var uppe på 86% när jag kollar telefonen en halvtimme senare så var batteriet på 83%. Detta trots att laddaren satt i. Är det verkligen meningen att hotspot ska dra mer ström än vad standardladdaren klarar av att leverera?

EDIT: Glömde nämna att telefonen har 3-brandad .73 build.

/#LOUDmouth#

Redigerat av #LOUDmouth#, 10 maj 2012 - 19:09.


#149

Postad 11 maj 2012 - 11:37

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Är inne på mitt andra exemplar av Xperia S som inte verkar ha gula fläckar i displayen och dessutom ett betydligt piggare batteri meeeeen gps'en trillskas ibland. Har hänt vid några tillfällen att den vägrat starta oavsett om jag försöker starta från inställningsmenyn eller från widgeten verktyg - snabbinställningar. Efter att ha startat om telefonen så kan jag starta gps'en. Eftersom den i övrigt fungerar bra så förutsätter jag att det bara är ett mjukvarufel och i.s.f. undrar jag när nästa build är på g?

En annan rätt irriterande grej är att hotspot-funktionen verkar dra onödigt mycket batteri. Häromkvällen när telefonen låg på laddning så aktiverade jag hotspot när batteriet var uppe på 86% när jag kollar telefonen en halvtimme senare så var batteriet på 83%. Detta trots att laddaren satt i. Är det verkligen meningen att hotspot ska dra mer ström än vad standardladdaren klarar av att leverera?

EDIT: Glömde nämna att telefonen har 3-brandad .73 build.

/#LOUDmouth#


Har faktiskt inte hört något om dom problemen som du beskriver.
GPS:en har inga buggar vad jag vet i .73. Kanske skulle du kunna testa att återställa eller reparera telefonen programvara.
Samma gäller Hotspot funktionen. Upplever du att det blir så hela tiden? När jag testar så laddar inte telefonen ur med laddaren ansluten.

Hör av dig om det fortfarande är problem efter en reparation av programvaran så får jag ta det vidare.

#150

Postad 11 maj 2012 - 15:14

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Det händer att när jag sätter igång gps-funktionen så blir widget ikonen blå, men den syns inte upp till höger (vid klockan etc). Startar jag däremot t.ex. Google Maps eller Marine Traffic så syns den.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.