Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Xperia Support

427 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 20 mars 2012 - 14:23

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Ok, men vet du om det är på gång någon Sony-telefon med fungerande navigator "offline"?


Inte vad jag känner till.

#52

Postad 20 mars 2012 - 14:26

Unregistered55d24742
  • Unregistered55d24742
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Inte vad jag känner till.

Ok, tack för dina svar!

#53

Postad 20 mars 2012 - 15:20

t3nggren
  • t3nggren
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Det är väl ändå inte telefonen som är begränsningen? Det handlar väl om vilken leverantör av programvara man väljer att använda sig av? Så har det då varit på både winmobile, ios osv för mig.

Det som förut krävde uppkoppling var väl att man använde sig av triangulering via masterna som i iphone 3g och inte via gps-sateliterna? För denna telefon var väl utrustad med det ryska navigationssystemet, GLONAS eller vad det heter.

#54

Postad 20 mars 2012 - 15:35

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0
"Det tar upp till en vecka innan en Android telefon har justerat in sig och optimerat batterianvändningen. Så du kan räkna med en ganska låg batteritid under dom första dagarna du använder telefonen. Personligen kör jag mycket musik och SMS om dagarna och det blir även en hel del via Wi-Fi (som enligt mig är det som förbrukar mest ström näst efter dålig mottagning) så jag räknar med att få sätta telefonen på laddning på kvällen när jag går och lägger mig."


-Okej, telefonen är körd en vecka imorgon kväll :unsure:
Tyvärr laddade jag inte under natten, då jag tyckte jag hade rätt mycket "kräm" just då, men när jag stack till jobbet imorse hade jag 58%.
Klockan 13:50 hade jag 4% ,då har jag pratat i 13 minuter och 30 sekunder, skickat 2 sms, surfat mindre än 5minuter ...slog vid lunchen av all data...särmen står redan långt under hälften!!

Finns inte en chans i världen att jag skulle komma nära de 8 timmars samtalstid ,som jag tror specen anger.
Men vi får väll se om det är så att den "optimerar sig" tills imorgon då.
(har ingen autosynk påslagen, ingen facebook, twitter widget heller..bara stock wheather appen som körs)

#55

Postad 20 mars 2012 - 21:27

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0
rekommenderar alla att skicka ett mail till Xperia supporten om batteri och diverse andra problem, finns en genväg via den installerade "hjälp" appen..
Gjorde själv det igår och fick svar idag, eller svar å svar...dom ville veta lite mer om problemet dvs..

#56

Postad 20 mars 2012 - 23:09

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
Har ingen statistik, men det känns som att min batteritid bliviti sådär 30-40% bättre efter ungefär 10 laddningar nu

Förut var jag grymt besviken, nu börjar den nå en nivå som kanske kan accepteras. Den har ju trots allt 720p och 4.3" jmf med iphone 4

#57

Postad 21 mars 2012 - 10:00

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Det är väl ändå inte telefonen som är begränsningen? Det handlar väl om vilken leverantör av programvara man väljer att använda sig av? Så har det då varit på både winmobile, ios osv för mig.

Det som förut krävde uppkoppling var väl att man använde sig av triangulering via masterna som i iphone 3g och inte via gps-sateliterna? För denna telefon var väl utrustad med det ryska navigationssystemet, GLONAS eller vad det heter.


Det är alldeles riktigt. Det är upp till appen som används och hur den fungerar. Dom navigations-appar som medföljer Xperia S är Google's navigation och Wisepilot, och vad jag vet så kan ingen av dom apparna köras helt offline.

#58

Postad 21 mars 2012 - 13:00

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Ok, tack för dina svar!

Navigon är lösningen.

#59

Postad 28 mars 2012 - 00:06

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Fråga till supportkillen!

Jag har i dagsläget build .62 på min Tre-brandade Xperia S. Vad jag sett på nätet finns det dessutom .63 .67 .70 och t.o.m. .73 ute nu. GPS-buggen fixades väl i .67 eller .70?

Har testat att uppgradera telefonen med Sony PC Companion men programmet säger att det inte finns någon uppdatering. När jag kan räkna med att det finns en uppdaterad build till min Tre-brandade telefon? Värt att notera är att många som köpte sina obrandade telefoner direkt på lanseringsdag verkar ha nya builds.

/#LOUDmouth#

Redigerat av #LOUDmouth#, 28 mars 2012 - 00:07.


#60

Postad 28 mars 2012 - 08:44

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Angående batteritiden så stämmer det som Johan säger. Jag har själv en Sony Ericsson Arc. Detta är min första android och jag har verkligen lärt mig hur man drar slut på batteriet snabbt. I början var batteritiden helt usel. Det tar upp till en, eller i mitt fall närmare två veckor med laddning och urladdning innan den är uppe på full prestanda. Sen drar tyvärr skärmen väldigt mycket på dessa stora enheter. En annan bov i dramat är appar och widgets. Det gäller att verkligen se till att man avslutar vissa appar för annars kan de ligga och drar i bakgrunden. BatterySavers och liknande har jag testat med sämre resultat. Har man som jag dessutom dålig täckning på jobbet så länsar man batteriet på typ en halv dag. Allt som telefonen ska uppdatera och kolla av tar flera ggr längre tid så på jobbet har jag nu all data avstängd och då håller batteriet avsevärt mycket bättre. Detta är dock inte Sonys fel utan snarare Androidsystemet i sig. Men hade jag haft NFC på Arc:en så hade en tagg på jobbet varit givet! :-)
Även efter ett par uppdateringar från SE så blev batteriet ännu bättre och nu håller den lätt i 2 dygn med Facebook, Wordfeud, Mail var femte minut, diverse samtal och SMS, surfning m.m.
Jag är övertygad om att batteritiden kommer lösa sig även för er med Xperia S.

#61

Postad 28 mars 2012 - 13:04

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Fråga till supportkillen!

Jag har i dagsläget build .62 på min Tre-brandade Xperia S. Vad jag sett på nätet finns det dessutom .63 .67 .70 och t.o.m. .73 ute nu. GPS-buggen fixades väl i .67 eller .70?

Har testat att uppgradera telefonen med Sony PC Companion men programmet säger att det inte finns någon uppdatering. När jag kan räkna med att det finns en uppdaterad build till min Tre-brandade telefon? Värt att notera är att många som köpte sina obrandade telefoner direkt på lanseringsdag verkar ha nya builds.

/#LOUDmouth#


Generellt sett så kommer uppdateringarna tidigare till Generic telefonerna (icke operatörsanpassade), för det är även upp till operatörerna att godkänna ändringarna som gjorts i programvaran innan den når ut till dom telefonerna som använder deras anpassning.

#62

Postad 28 mars 2012 - 13:35

ionfresko
  • ionfresko
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hmmm... det är något konstigt här, som måste klaras ut. Å ena sidan verkar support-Johan säga ovan att vad gäller generic-telefonerna - alltså icke-brandade - så behöver operatörerna inte godkänna uppdateringarna, och därför kommer de oftast tidigare. Men å den andra sidan så säger andra Sony-supportare att alla uppdateringar på något sätt måste godkännas/anpassas till operatörerna nationellt (har ingen länk, men det är glasklart och sägs vid flera tillfällen på det officiella supportforumet). Det är ju dessutom förståeligt, alltså att det kan finnas specifika grejer med de svenska näten etc.

Frågan är då vad skillnaden egentligen är mellan generic och icke-generic när det gäller uppdateringar? Ingen alls som det verkar.

Dessutom är det ju så att inte heller vi som har obrandade telefoner - alltså som t ex är köpta på The Phone House - har fått någon uppdatering ännu. Om det inte skulle vara operatörerna som på något sätt styr detta, alltså även för obrandade telefoner, kan man ju undra hur vi i t ex Sverige kan få vänta typ tre veckor på en uppdatering som andra länder/operatörer redan fått (redan .73 finns ju som sagt ute).

Direkt obegripligt är det dock hur en del (obrandade) telefoner, som det verkar, kan ha fått .67 från början, men inte alla (inte jag t e x: köpte på TPH på lanseringsdagen), liksom en del av de som köpte telefonerna senare (har hört att detta gäller även en del brandade telefoner hos tele2, att de fick .67 direkt).

Du får gärna redan ut detta, support-Johan, var proppen egentligen ligger - hos er eller hos någon eller alla (svenska) operatörer - och hur den kan gälla olika för olika telefoner, oavsett branding eller inte? Varför läggs det inte ut den uppdatering som en del redan fått i Sverige?

ionfresko

#63

Postad 28 mars 2012 - 13:47

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Hmmm... det är något konstigt här, som måste klaras ut. Å ena sidan verkar support-Johan säga ovan att vad gäller generic-telefonerna - alltså icke-brandade - så behöver operatörerna inte godkänna uppdateringarna, och därför kommer de oftast tidigare. Men å den andra sidan så säger andra Sony-supportare att alla uppdateringar på något sätt måste godkännas/anpassas till operatörerna nationellt (har ingen länk, men det är glasklart och sägs vid flera tillfällen på det officiella supportforumet). Det är ju dessutom förståeligt, alltså att det kan finnas specifika grejer med de svenska näten etc.

Frågan är då vad skillnaden egentligen är mellan generic och icke-generic när det gäller uppdateringar? Ingen alls som det verkar.

Dessutom är det ju så att inte heller vi som har obrandade telefoner - alltså som t ex är köpta på The Phone House - har fått någon uppdatering ännu. Om det inte skulle vara operatörerna som på något sätt styr detta, alltså även för obrandade telefoner, kan man ju undra hur vi i t ex Sverige kan få vänta typ tre veckor på en uppdatering som andra länder/operatörer redan fått (redan .73 finns ju som sagt ute).

Direkt obegripligt är det dock hur en del (obrandade) telefoner, som det verkar, kan ha fått .67 från början, men inte alla (inte jag t e x: köpte på TPH på lanseringsdagen), liksom en del av de som köpte telefonerna senare (har hört att detta gäller även en del brandade telefoner hos tele2, att de fick .67 direkt).

Du får gärna redan ut detta, support-Johan, var proppen egentligen ligger - hos er eller hos någon eller alla (svenska) operatörer - och hur den kan gälla olika för olika telefoner, oavsett branding eller inte? Varför läggs det inte ut den uppdatering som en del redan fått i Sverige?

ionfresko


Proppen finns lite här och var. Det är nämligen inte bara att släppa en uppdatering genom att trycka på en knapp utan den måste först godkännas utav både oss själva förstås men även av operatören när det gäller deras anpassade programvaror. Det är en sak.

Sen rullas uppdateringar ut olika beroende på vilket kit man har. Så bara för att man har en generic telefon så betyder inte det att man får uppdateringen direkt när den börjar släppas, utan uppdateringen släpps för olika batchar av kit löpande och om det gäller en generell uppdatering så kommer alla telefoner slutligen få den. (Förutsatt att operatören godkänner den anpassade uppdateringen).

#64

Postad 28 mars 2012 - 14:51

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0
Hoppas du snart kan få något besked ang. gula fläckar på displayen på Xperia S som uppstår när telefonen blir varm. Upptäckte själv detta problem idag och blev väl sisådär glad. Man verkar ju iaf inte vara direkt ensam om problemet så det ska bli intressant att se vad det blir för konsekvenser framöver...

#65

Postad 28 mars 2012 - 16:42

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
En till fråga till supportkillen!

Mitt batteri har faktskt blivit betydligt bättre sedan telefonen var ny. Har haft telefonen nästan två veckor och laddat nån stans mellan 12-14 gånger. Med det sagt är det ändå något mycket underligt som pågår när telefonen är idle/stand by eller vad det kallas. I går kväll när jag somnade så var telefonen nyladdad och batteriet hade 99% kvar, när jag vaknar 5h senare så är batteriet nere på 75%. Allt energikrävande avstängt förutom 3G-data. Tilläggas bör att jag har så gott som hundraprocentig mottagning eftersom Tre har en mast på taket till mitt miljonprogramshus.

Det konstiga är dock att det nästan verkar som att telefonen drar mindre under dagen när man använder den till att surfa ett par minuter, kolla facebook snabbt ett par gånger och ringa samtal än när den ligger standby. Inte har batteriet i.a.f. tappat några 24-25% dom gångerna när jag haft den i fickan och ringt ett par samtal under 4-5 timmars tid.

Problemet med att telefonen fullkomligen äter batteri i idle/stand by har diskuterats mycket på ett annat forum och har härletts till tjänsten com.sonyericsson.android.wakeup. Dom användare som har rootat telefonen och har "dödat" den tjänsten hävdar att dom gått från en batteriförbrukning på mer än 20% över natten till några enstaka procent utan någon egentlig praktisk konsekvens. Din input på det/den tjänsten? Vad gör den, är den nödvändig etc?

Är det (tjänsten ovan) något som är på agendan att åtgärda med uppdateringar av telefonen eller måste man roota telefonen för att bli av med den?

En annan batterifråga som förmodligen inte är relaterad tiIl ovanstående så i en tråd på ett samma forum är det ett par personer som bytt ut sin telefon med build .62 och fått tillbaka andra telefoner också med build .62 som rapporterat en omedelbar förbättring i batteritid. Även om batteritiden som sagt har blivit bättre över tid så är jag fortfarande inte helt nöjd och det verkar onekligen när man följer vad som skrivits om telefonen att kvaliteten på batterierna varierar en del.

Är det någon idé att jag med en telefon som har 1252-0023_6.0.A.3.62 försöker byta ut telefonen?

/#LOUDmouth#

#66

Postad 28 mars 2012 - 23:59

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

  • 910 inlägg
  • 0

Testat telefonen under en kortare tid och det är mycket att gilla med Xperia S. Men just med de tre touch-knapparna i nederkant är väldigt störande. Känns som att den missar 1 av 5 tryckningar så det är inget problem som kan gått Sony obemärkt förbi, hoppas verkligen på en mjukvaru-fix för detta..


Om alla som trycker på de tre touchknapparna istället "sveper" över dem nerifrån och upp så tror jag att ni inser att det fungerar alldeles utmärkt med dessa "knappar".

#67

Postad 30 mars 2012 - 10:52

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

En till fråga till supportkillen!

Mitt batteri har faktskt blivit betydligt bättre sedan telefonen var ny. Har haft telefonen nästan två veckor och laddat nån stans mellan 12-14 gånger. Med det sagt är det ändå något mycket underligt som pågår när telefonen är idle/stand by eller vad det kallas. I går kväll när jag somnade så var telefonen nyladdad och batteriet hade 99% kvar, när jag vaknar 5h senare så är batteriet nere på 75%. Allt energikrävande avstängt förutom 3G-data. Tilläggas bör att jag har så gott som hundraprocentig mottagning eftersom Tre har en mast på taket till mitt miljonprogramshus.

Det konstiga är dock att det nästan verkar som att telefonen drar mindre under dagen när man använder den till att surfa ett par minuter, kolla facebook snabbt ett par gånger och ringa samtal än när den ligger standby. Inte har batteriet i.a.f. tappat några 24-25% dom gångerna när jag haft den i fickan och ringt ett par samtal under 4-5 timmars tid.

Problemet med att telefonen fullkomligen äter batteri i idle/stand by har diskuterats mycket på ett annat forum och har härletts till tjänsten com.sonyericsson.android.wakeup. Dom användare som har rootat telefonen och har "dödat" den tjänsten hävdar att dom gått från en batteriförbrukning på mer än 20% över natten till några enstaka procent utan någon egentlig praktisk konsekvens. Din input på det/den tjänsten? Vad gör den, är den nödvändig etc?

Är det (tjänsten ovan) något som är på agendan att åtgärda med uppdateringar av telefonen eller måste man roota telefonen för att bli av med den?

En annan batterifråga som förmodligen inte är relaterad tiIl ovanstående så i en tråd på ett samma forum är det ett par personer som bytt ut sin telefon med build .62 och fått tillbaka andra telefoner också med build .62 som rapporterat en omedelbar förbättring i batteritid. Även om batteritiden som sagt har blivit bättre över tid så är jag fortfarande inte helt nöjd och det verkar onekligen när man följer vad som skrivits om telefonen att kvaliteten på batterierna varierar en del.

Är det någon idé att jag med en telefon som har 1252-0023_6.0.A.3.62 försöker byta ut telefonen?

/#LOUDmouth#


haha ! Testade samma sak på min ray, det sjunk 3% mot dina 24% och då kollade jag 8 timmar senare inte 5.

#68

Postad 01 april 2012 - 15:55

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
En till fråga eller rättare sagt ett påstående till supportkillen. Har som sagt build .62 och jag får inte leveransrapport för sms att fungera. Förslag på hur jag åtgärdar det?

/#LOUDmouth#

#69

Postad 01 april 2012 - 16:06

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Varför fungerar endast vissa hörlurar till xperia s?
Om man tar av displayfilmen reagerar den inte lika bra för knapptryckningar, eller har jag fel?

#70

Postad 01 april 2012 - 18:16

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Nu känns det som att jag spammar loss big time här men bara för upplysnings skull så har .73 uppdateringen för Tre-brandade lurar släppts. Ska bara ladda batteriet innan jag uppdaterar. Har sett rapporter om att uppdateringen gjort underverk med batteritiden. Hoppas den fixar leveransrapportproblemet också!

Synpunkter från Sony's supportkille när han vaknar är dock fortfarande önskvärt!

/#LOUDmouth#

#71

Postad 01 april 2012 - 18:30

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Sluta använda Anovo som er servicepartner.
Telefonen kommer tillbaka i sämre skick än man skickar in dem i. :(

#72

Postad 01 april 2012 - 19:11

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0

Hoppas du snart kan få något besked ang. gula fläckar på displayen på Xperia S som uppstår när telefonen blir varm. Upptäckte själv detta problem idag och blev väl sisådär glad. Man verkar ju iaf inte vara direkt ensam om problemet så det ska bli intressant att se vad det blir för konsekvenser framöver...


Sonys officella svar är: "Sony Mobile Communications has identified that the display on a limited number of Xperia S smartphones may show a slight yellow tint if exposed to temperatures above 40 degrees Celsius. This is limited to a small number of units and the cause of this has been corrected. Any consumer observing this slight yellow tint on the display of their Xperia S is welcome to contact their local customer service centre and Sony Mobile Communications will resolve this at no cost to the consumer." http://talk.sonymobi...e/173841#173841

#73

Postad 02 april 2012 - 08:16

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

En till fråga eller rättare sagt ett påstående till supportkillen. Har som sagt build .62 och jag får inte leveransrapport för sms att fungera. Förslag på hur jag åtgärdar det?


/#LOUDmouth#


Ok, jag har inte hört eller uppmärksammat att andra skulle ha problem med det. Löste det sig när du uppdaterade telefonen?

Varför fungerar endast vissa hörlurar till xperia s?
Om man tar av displayfilmen reagerar den inte lika bra för knapptryckningar, eller har jag fel?


Det har att göra med att vissa headsets kan kräva mer ström för mikrofonen än vad telefonen kan leverera. Det är något som vi tittar på just nu, men inte säkert att vi kan lösa.

Angående din andra fråga så törs inte lova något, men jag föreslår att du låter splitterskyddet sitta kvar på displayen.

Nu känns det som att jag spammar loss big time här men bara för upplysnings skull så har .73 uppdateringen för Tre-brandade lurar släppts. Ska bara ladda batteriet innan jag uppdaterar. Har sett rapporter om att uppdateringen gjort underverk med batteritiden. Hoppas den fixar leveransrapportproblemet också!

Synpunkter från Sony's supportkille när han vaknar är dock fortfarande önskvärt!

/#LOUDmouth#


Hur gick det med batteritiden och leveransrapporten efter uppdateringen?
Jag håller även på att försöka ta reda på mer info om: com.sonyericsson.android.wakeup

Sluta använda Anovo som er servicepartner.
Telefonen kommer tillbaka i sämre skick än man skickar in dem i. :(


Tråkigt att höra att du fått dålig service, är det något specifikt som jag skulle kunna titta på och kanske hjälpa dig?

#74

Postad 02 april 2012 - 18:39

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Hur gick det med batteritiden och leveransrapporten efter uppdateringen?
Jag håller även på att försöka ta reda på mer info om: com.sonyericsson.android.wakeup


Leveransrapport fungerar fortfarande inte. Ang. batteritiden så har jag inte märkt något än men det har ju bara gått knappt ett dygn sen jag uppdaterade telefonen så jag får ge det ett par dagar.

En annan fråga dock som du förhoppningsvis kan svara på. Kan man använda Xperia S laddare till headsetet MW600 och vice versa? Det är ju samma kontakt men det är kanske olika utspänning i laddarna. Det är så extremt liten text på laddarna så det går knappt att utskilja. Jag vill ju inte grilla batterierna.

Appropå leveransrapporten måste väl någon annan Xperia S ägare kunna berätta om det fungerar på deras telefon? Någon?

/#LOUDmouth#

#75

Postad 02 april 2012 - 22:47

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

.......

Tråkigt att höra att du fått dålig service, är det något specifikt som jag skulle kunna titta på och kanske hjälpa dig?


Jag har en Neo, som nu är hos anovo igen för att de ska fixa det de missade sist.

Byta knapparna under skärmen, samt montera om sidolisterna som knappt sitter fast sedans förra servicen.
Dock noterades det på följesedeln att arbetet var utfört med nya delar...

Jag kontaktade er support (via telefon) när jag fick tillbaka luren, för att fråga om ni hade andra servicepartners, framförallt i göteborg.
Svaren jag fick var kortfattat: goddag yxskaft.
Jag ville ju gärna undvika att vara utan telefon i drygt en vecka till, och jag hittade själv ett företag i göteborg som hade löst det på 30minuter, kostnad ca 400kr...


Jag tycker det är märkligt att Anovo forfatande används av så många tillverkare, när de mest verkar ge missnöjda konsumenter.

Googla "Anovo" och hälften av träffarna på första sidan handlar om missnöjda kunder.

http://www.google.se/search?q=anovo

http://www.rejta.se/...ANOVO Nordic AB

http://www.reco.se/anovo-nordic-ab

#76

Postad 02 april 2012 - 23:53

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Avono är i särklass ett av Sveriges sämsta företag som går med vinst. Att tillverkare har dem som servicepartner handlar om pengar, billigast=bäst.

#77

Postad 03 april 2012 - 03:00

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Leveransrapport fungerar fortfarande inte. Ang. batteritiden så har jag inte märkt något än men det har ju bara gått knappt ett dygn sen jag uppdaterade telefonen så jag får ge det ett par dagar.

En annan fråga dock som du förhoppningsvis kan svara på. Kan man använda Xperia S laddare till headsetet MW600 och vice versa? Det är ju samma kontakt men det är kanske olika utspänning i laddarna. Det är så extremt liten text på laddarna så det går knappt att utskilja. Jag vill ju inte grilla batterierna.

Appropå leveransrapporten måste väl någon annan Xperia S ägare kunna berätta om det fungerar på deras telefon? Någon?

/#LOUDmouth#


jag laddar varje natt med mw600 laddare. Den är svagare och tar därför längre tid men annars får det bra

#78

Postad 03 april 2012 - 08:05

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Leveransrapport fungerar fortfarande inte. Ang. batteritiden så har jag inte märkt något än men det har ju bara gått knappt ett dygn sen jag uppdaterade telefonen så jag får ge det ett par dagar.

En annan fråga dock som du förhoppningsvis kan svara på. Kan man använda Xperia S laddare till headsetet MW600 och vice versa? Det är ju samma kontakt men det är kanske olika utspänning i laddarna. Det är så extremt liten text på laddarna så det går knappt att utskilja. Jag vill ju inte grilla batterierna.

Appropå leveransrapporten måste väl någon annan Xperia S ägare kunna berätta om det fungerar på deras telefon? Någon?

/#LOUDmouth#


Verkar inte vara några andra som upplevt problem med leveransrapporter i Xperia S så du kanske skulle kunna testa med ett annat SIM-kort för att se ifall det gör någon skillnad.

Jag har en Neo, som nu är hos anovo igen för att de ska fixa det de missade sist.

Byta knapparna under skärmen, samt montera om sidolisterna som knappt sitter fast sedans förra servicen.
Dock noterades det på följesedeln att arbetet var utfört med nya delar...

Jag kontaktade er support (via telefon) när jag fick tillbaka luren, för att fråga om ni hade andra servicepartners, framförallt i göteborg.
Svaren jag fick var kortfattat: goddag yxskaft.
Jag ville ju gärna undvika att vara utan telefon i drygt en vecka till, och jag hittade själv ett företag i göteborg som hade löst det på 30minuter, kostnad ca 400kr...


Jag tycker det är märkligt att Anovo forfatande används av så många tillverkare, när de mest verkar ge missnöjda konsumenter.

Googla "Anovo" och hälften av träffarna på första sidan handlar om missnöjda kunder.

http://www.google.se/search?q=anovo

http://www.rejta.se/...ANOVO+Nordic+AB

http://www.reco.se/anovo-nordic-ab


Jag tackar för din feedback angående Anovo, det är givetvis något som jag kommer att föra vidare.
Vi hade för en tid sedan ett auktoriserat ombud i Göteborg (Megalans) men tyvärr inte längre.

#79

Postad 03 april 2012 - 13:37

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Verkar inte vara några andra som upplevt problem med leveransrapporter i Xperia S så du kanske skulle kunna testa med ett annat SIM-kort för att se ifall det gör någon skillnad.


Nja, alltså det beror ju på vad man förväntar sig av en leveransrapport. Jag är van vid era telefoner i W-serien och där innebär leveransrapport en pop-up på skärmen och en ljudsignal. Det enda jag hittat i Xperia S är att meddelandet får en liten bock men det anser jag inte vara att likställa med en "rapport".

Du får gärna tala om hur en leveransrapport ska se ut/låta i Xperia S så det inte blir några missförstånd!

Önskvärt hade i.a.f. varit en ljudsignal OCH ett meddelande uppe i notifikationsfältet (heter det väl?) ungefär som era telefoner har haft historiskt. Den funktionen har i.a.f. flera andra androidmodeller från andra tillverkare.

/#LOUDmouth#

#80

Postad 03 april 2012 - 13:44

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Nja, alltså det beror ju på vad man förväntar sig av en leveransrapport. Jag är van vid era telefoner i W-serien och där innebär leveransrapport en pop-up på skärmen och en ljudsignal. Det enda jag hittat i Xperia S är att meddelandet får en liten bock men det anser jag inte vara att likställa med en "rapport".

Du får gärna tala om hur en leveransrapport ska se ut/låta i Xperia S så det inte blir några missförstånd!

Önskvärt hade i.a.f. varit en ljudsignal OCH ett meddelande uppe i notifikationsfältet (heter det väl?) ungefär som era telefoner har haft historiskt. Den funktionen har i.a.f. flera andra androidmodeller från andra tillverkare.

/#LOUDmouth#


Ok. Jo det är bara bocken som syns och indikerar att meddelandet har levererats i våra Android telefoner. Om du är mer för någon annan typ av avisering för leveransrapporter så får du nog titta efter en annan meddelande-applikation på Google Play (Play Butik) i telefonen.

#81

Postad 03 april 2012 - 13:53

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Ok. Jo det är bara bocken som syns och indikerar att meddelandet har levererats i våra Android telefoner. Om du är mer för någon annan typ av avisering för leveransrapporter så får du nog titta efter en annan meddelande-applikation på Google Play (Play Butik) i telefonen.


Ok, tack för svaret men det är ju i ärlighetens namn inte mycket till en rapport. Men men, då vet jag i.a.f.

/#LOUDmouth#

#82

Postad 03 april 2012 - 16:04

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Önskvärt hade i.a.f. varit en ljudsignal OCH ett meddelande uppe i notifikationsfältet (heter det väl?) ungefär som era telefoner har haft historiskt. Den funktionen har i.a.f. flera andra androidmodeller från andra tillverkare.

Som jag tidigare skrivit använder jag Handcent SMS och då kan man ställa in att få ett meddelande i notifikationsraden (se bild). Inställningen hittas via Inställningar -> Notifieringsalternativ -> Notifieringar.
Själv använder jag inte den funktionen, utan bara ett notifieringsljud vid leverans.

Bifogad fil  Leveransrapport.png   411,27K   0 Antal nerladdningar

#83

Postad 03 april 2012 - 16:30

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
Kan bekräfta problemet med batteritiden, hade .62 och tappade 5% under en hel natt och uppdaterade till .67 och nu tappade den nästan 20% under en natt. Inga nya appar eller inställningar är ändrade förutom versionen då.

Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 03 april 2012 - 16:30.


#84

Postad 03 april 2012 - 18:00

TUCA
  • TUCA
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Såg ett klipp på Youtube och om jag inte missförstod honom sa han att det redan sitter en screen protector på skärmen, så man slipper sätta dit själv, och så följer det med en extra som typ reserv. Stämmer detta?

#85

Postad 03 april 2012 - 18:05

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Screen protectorn som är fabriksmonterad går inte att byta ut för tillfället.

Därför är det bäst att applicera den där 'svår-monterade-skyddsfilmen' som är en ren katastrof S O N Y !!!

3 användare: 3 katastrofer, ingen av oss har lyckats utan att bryta av skyddsfilmen för den där lappen man ska ta bort sist av alla sitter så hårt på skyddsfilmen att man tror den sitter fast med superlim!

#86

Postad 03 april 2012 - 18:13

TUCA
  • TUCA
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Screen protectorn som är fabriksmonterad går inte att byta ut för tillfället.

Därför är det bäst att applicera den där 'svår-monterade-skyddsfilmen' som är en ren katastrof S O N Y !!!

3 användare: 3 katastrofer, ingen av oss har lyckats utan att bryta av skyddsfilmen för den där lappen man ska ta bort sist av alla sitter så hårt på skyddsfilmen att man tror den sitter fast med superlim!


Så det är egentligen ingen screen protector? Hatar att applicera såna, har bara dåliga erfarenheter av det.

#87

Postad 03 april 2012 - 18:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Jo den så kallade reptåliga är fabriksmonterad, men finns inga garantier att den förblir reptålig, och just därför är det bäst att dra på den där extra plasten och den är det värsta mardrömmen av alla plaster jag haft att göra med :ph34r:

#88

Postad 03 april 2012 - 18:36

TUCA
  • TUCA
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Jo den så kallade reptåliga är fabriksmonterad, men finns inga garantier att den förblir reptålig, och just därför är det bäst att dra på den där extra plasten och den är det värsta mardrömmen av alla plaster jag haft att göra med :ph34r:


Ok, för det lät på klippet som att en screen protector, som går att byta, redan satt på mobilen. Man hade ju säkert sparat några hårstrån om fabriken hade fixat med det. :)

Redigerat av TUCA, 03 april 2012 - 18:37.


#89

Postad 03 april 2012 - 21:03

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Den fabriksmonterade är väl ett splitterskydd, inte ett reptåligt skydd? Jag fick dit den medföljande skyddfilmen men inte utan problem. Bytte ut den senare mot ett annat.

#90

Postad 04 april 2012 - 06:56

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Jaha, då har jag upptäckt den gula missfärgningen på min display också. I.o.f.s. väldigt lite och det syns bara om man gör displaytestet i servicemenyn men det är möjligt att det skulle framträda mer tydligt om telefonen var lite varmare. Känns dock inget vidare att stressa telefonen bara för att ev. framkalla mer gulfärgning. Som det är nu så är det väldigt svagt i nederkant och överkant med viss koncentration i övre och nedre högra hörnet.

Men men, det är ingen big deal egentligen. Hade jag nog kunnat leva med. Desto tråkigare är att jag har en död pixel nästan precis i mitten av displayen som jag upptäckte när jag gjorde displaytesten.

Dessutom upplever jag att det är sämre respons uppe i högra hörnet typ där A & Q är när man använder liggande tangentbord. Det kan vara tillfälligheter men jag tycker att jag fick "knacka" betydligt hårdare där efter att det inte hänt något dom första gångerna.

Vad säger support-johan, känns rimligt att den reklamationen skulle godkännas va?

Frågan är bara om dom byter ut hela enheten eller bara displayen & pekmojängen. Det skulle vara skönt att slippa göra om inställningar etc. och jag är inte så sugen på att få en bättre begagnad/refurbished telefon. Å andra sidan tillhör även jag dom som fått tillbaka grejer från Anovo med nya "skador", typ stora repor på en tv-skärm etc. så ..... :(

/#LOUDmouth#

#91

Postad 04 april 2012 - 08:23

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Jaha, då har jag upptäckt den gula missfärgningen på min display också. I.o.f.s. väldigt lite och det syns bara om man gör displaytestet i servicemenyn men det är möjligt att det skulle framträda mer tydligt om telefonen var lite varmare. Känns dock inget vidare att stressa telefonen bara för att ev. framkalla mer gulfärgning. Som det är nu så är det väldigt svagt i nederkant och överkant med viss koncentration i övre och nedre högra hörnet.

Testade alldeles nyss med displaytestet, men kan inte se någon gul missfärgning.
Då man gör testet gås olika färger igenom. I vilket moment ser du det?

#92

Postad 04 april 2012 - 08:45

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
På den vita bakgrunden så syns typ smutsgula missfärgningar, lite som tobaksfärgade tänder :o Dom flesta verkar ha haft det längs med båda "kortsidorna" men en del stackare har haft stora blobbar på olika ställen i displayen. På min telefon syns det mest i ett par hörnor och lite lite svagt i nederkant och i överkant också. Det sägs att missfärgningen ska bli tydligare ju varmare telefonen/displayen är så ..........

/#LOUDmouth#

#93

Postad 10 april 2012 - 08:24

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Kan bekräfta problemet med batteritiden, hade .62 och tappade 5% under en hel natt och uppdaterade till .67 och nu tappade den nästan 20% under en natt. Inga nya appar eller inställningar är ändrade förutom versionen då.


Det är något som jag måste titta närmare på, jag kommer skicka info vidare till våra utvecklare med så att dom får undersöka det.

Såg ett klipp på Youtube och om jag inte missförstod honom sa han att det redan sitter en screen protector på skärmen, så man slipper sätta dit själv, och så följer det med en extra som typ reserv. Stämmer detta?


Som nämnts senare i denna tråden så är det förmonterade skyddet ett splitterskydd, för att glaset inte ska gå i tusen bitar om man tappar telefonen och displayen går sönder. Men det är inte framtaget för att vara extra reptåligt, så om man vill ha ett extra skydd mot repor bör man montera ett repskydd själv.

Screen protectorn som är fabriksmonterad går inte att byta ut för tillfället.

Därför är det bäst att applicera den där 'svår-monterade-skyddsfilmen' som är en ren katastrof S O N Y !!!

3 användare: 3 katastrofer, ingen av oss har lyckats utan att bryta av skyddsfilmen för den där lappen man ska ta bort sist av alla sitter så hårt på skyddsfilmen att man tror den sitter fast med superlim!


Kolla med återförsäljaren ifall du inte skulle kunna få hjälp med att montera displayskyddet eller få några nya att testa med.


Den fabriksmonterade är väl ett splitterskydd, inte ett reptåligt skydd? Jag fick dit den medföljande skyddfilmen men inte utan problem. Bytte ut den senare mot ett annat.


Det är alldeles riktigt.

Jaha, då har jag upptäckt den gula missfärgningen på min display också. I.o.f.s. väldigt lite och det syns bara om man gör displaytestet i servicemenyn men det är möjligt att det skulle framträda mer tydligt om telefonen var lite varmare. Känns dock inget vidare att stressa telefonen bara för att ev. framkalla mer gulfärgning. Som det är nu så är det väldigt svagt i nederkant och överkant med viss koncentration i övre och nedre högra hörnet.

Men men, det är ingen big deal egentligen. Hade jag nog kunnat leva med. Desto tråkigare är att jag har en död pixel nästan precis i mitten av displayen som jag upptäckte när jag gjorde displaytesten.

Dessutom upplever jag att det är sämre respons uppe i högra hörnet typ där A & Q är när man använder liggande tangentbord. Det kan vara tillfälligheter men jag tycker att jag fick "knacka" betydligt hårdare där efter att det inte hänt något dom första gångerna.

Vad säger support-johan, känns rimligt att den reklamationen skulle godkännas va?

Frågan är bara om dom byter ut hela enheten eller bara displayen & pekmojängen. Det skulle vara skönt att slippa göra om inställningar etc. och jag är inte så sugen på att få en bättre begagnad/refurbished telefon. Å andra sidan tillhör även jag dom som fått tillbaka grejer från Anovo med nya "skador", typ stora repor på en tv-skärm etc. så ..... :(

/#LOUDmouth#


Om du råkat ut för gula fläcken så tycker jag att du lämnar in telefonen för service enligt den kommunikationen som kom tidigare från oss.
Hur telefonen åtgärdas beror på hur tillgängligheten ser ut på verkstaden. Om nya displayer finns i lager så kommer verkstaden att byta den, men om nya displayer inte skulle finns i lager just nu så kommer telefonen att bytas ut.

I och med att Xperia S inte funnits särskilt länge på marknaden har jag väldigt svårt att se att du skulle få din utbytt till en restaurerad enhet.

Oavsett displaybyte eller byte av enhet så kommer telefonen att komma tillbaka till dig nollställd.

Redigerat av Johan-SonyXperiaSupport, 10 april 2012 - 08:29.


#94

Postad 11 april 2012 - 12:23

FLA5H8ACK
  • FLA5H8ACK
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Johan

Har du fått fram något leveransdatum på Xperia U?

#95

Postad 11 april 2012 - 12:51

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Johan

Har du fått fram något leveransdatum på Xperia U?


Inget exakt tyvärr. Andra kvartalet 2012 som gäller ännu, men jag hoppas på att ha närmare info inom kort.

#96

Postad 12 april 2012 - 19:31

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Vad är det för uppdateringar i .73?

#97

Postad 12 april 2012 - 20:22

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Changelog (Ej Officiell)
- Batteritiden förbättrad
- Förhandsgranska och öppna bilderna är mycket snabbare.
- Känsligheten för kapacitiva knappar är något bättre.
- Större typsnitt i webbläsaren



#98

Postad 12 april 2012 - 23:07

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Jag är ytterst tveksam till påståendet att batteritiden skulle vara förbättrad samt att knapparnas känslighet skulle vara bättre.

Annars borde rimligen Sony-Johan kunna ge oss en changelog!

/#LOUDmouth#

#99

Postad 12 april 2012 - 23:59

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Jag är ytterst tveksam till påståendet att batteritiden skulle vara förbättrad samt att knapparnas känslighet skulle vara bättre.

Annars borde rimligen Sony-Johan kunna ge oss en changelog!

/#LOUDmouth#


Man har säkert stängt av något i systemet som inte behöver vara på därav bättre batteritid på några minuter. 5% bättre på sin höjd?

#100

Postad 13 april 2012 - 08:42

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Vad är det för uppdateringar i .73?


Det är sällen det kommer någon info eller change log på vad som är fixat eller ändrat i mindre uppdateringar, så jag har tyvärr ingen exakt sådan.
Men det innehåller en del optimeringar och förbättringar. Önskar jag hade mer info, jag ska se vad jag kan hitta.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.