Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1351

Postad 28 maj 2011 - 17:55

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Blir galen på alla 999999 olika sätt att roota å flasha kernel hit å rom dit..

Kan ingen göra en guide for dummies ?
Gärna så att min Tre nedlusade telefon reser sig som phenix ur askan i nyaste versionen utan TRE junk


Tyckte den guiden till root på xda verkade vara rätt smidig, men eftersom att jag inte testat den så kanske den inte är så bra i praktiken? Sen hur det är att flasha beror ju lite på vilken rom det är.

#1352

Postad 28 maj 2011 - 18:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Finns ett sätt att manuelt roota..
http://forum.xda-dev...d.php?t=1056334

Automatiskt
http://forum.xda-dev...d.php?t=1060673

Och
[ROM + Guide]Official i9100 KDD/KE1/KE2/KE7 download for Odin Flash and Root Guide.
http://forum.xda-dev...d.php?t=1075278

Debranda telefon
http://forum.xda-dev...d.php?t=1064894

Så nu går de runt i huvudet med olika kernlar och rom :)

som jag fattat de så kan man flasha XWKE7 vilket är senaste rom ?
Firmware info
PDA:XWKE7
PHONE: XXKE4
CSC:XEUKD1 (XEU)
Build date: 18/05/2011

Generic XEU: http://www.multiupload.com/IBRBHDUDXI
md5: F388DB98FC83861C2F22E607AE940DBB

Och sen roota ..

Sen köra in XWKE7 Stock Kernel för att få bort varningen vid boot ?

http://www.multiupload.com/HMN4GUKBPS
md5: 3BC006663F23432D2219DFA45D7AAD13
Password is: intratech@XDA


Så långt ok ?

#1353

Postad 28 maj 2011 - 19:05

hobb
  • hobb
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Nått nytt om när NFC varianten kommer?

#1354

Postad 28 maj 2011 - 19:12

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Var o pilla lite på den där idag, klart imponerad om än lite testande hittills. Hur som helst mitt största bekymmer är när en telefon segar ner sig p.g.a. många bilder/videos i minnet. Snabb jämförelse med 3GS´n (olåst/obunden sedan ny = köpt från Italien) jag har nu med 2700 bilder/videos på, 21GB ledigt minne men seg som sirap ibland med att öppna album. Det är alltså mitt största irritationsämne, menar man köper en telefon med mycket minne men använder man det så orkar den inte med...?

Nåväl jämförelse mellan telefoner är kanske inte det denna tråd är tänkt för men jag jämför för att veta om den uppfyller mina krav :)

3GS
  • 256 MB RAM
  • 600 MHz ARM Cortex A8 processor

S2
  • 1 GB RAM
  • Dual-core 1.2GHz ARM Cortex-A9 proccessor

Detta tyder ju på att den bör klara sig bra ur den aspekten, eller? Finns det någon annan parameter hur bra/dåligt den skulle klara av "mediahantering"? Skickar/tar emot ganska mkt mms, inget problem där från vissa tillverkare, ex Apple?

Sista frågan denna gång, är kompabiliteten mellan S2 och Mac-dator fullgod? Om inte, vad?

Verkar allt bra går jag nog o köper en imorrn så är sysselsättningen för resterande söndagen räddad :)

#1355

Postad 28 maj 2011 - 19:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Så långt ok ?


Finns en video i slutet av första inlägget Kollat den?

#1356

Postad 28 maj 2011 - 21:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Nopp men nu har jag sett den..

Verkar ju inte alls svårt..
Men man är ju alltid lite orolig att man som enda person i världen ska få nå mysko fel

#1357

Postad 28 maj 2011 - 21:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Nopp men nu har jag sett den..

Verkar ju inte alls svårt..
Men man är ju alltid lite orolig att man som enda person i världen ska få nå mysko fel



Jo så är det ju, men om du bara lyckas med root så bör det alltid gå att återställa med orginalrom, även om root försvinner, det skall till maximal otur om du ska bricka när du flashar om du inte leker för mycket med partionering och liknande. Men som alltid gäller det ju att ta det lugnt, läsa och kanske fråga den som gjort romen innan du gör nått.

#1358

Postad 28 maj 2011 - 22:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Såja..

Gick bara fint..
Installerade senaste rom.
Root.
Ny kernel.

Å va skönt att se SGS2 utan all Tre skit.
Nu blir nästa steg att frysa all bloatware samsung skickat med..
Efter jag stängt av alla 100 olika larmsnuttar som spelas upp :)

#1359

Postad 28 maj 2011 - 23:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Såja..

Gick bara fint..
Installerade senaste rom.
Root.
Ny kernel.

Å va skönt att se SGS2 utan all Tre skit.
Nu blir nästa steg att frysa all bloatware samsung skickat med..
Efter jag stängt av alla 100 olika larmsnuttar som spelas upp :)


Cyanogen finns väl inte klart än, är väl bara testversioner :) Trivs otroligt bra med den annars.

#1360

Postad 28 maj 2011 - 23:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Ah ok :)

Håller på å mixtrar med olika launchers..
tror jag har 3 installerade nu..

Stör mig att det följer med så lite grejor till de ja testat.
Bättre de tar en 20 å skickar med en massa...
Känns inte som att jag har tid å sitta å jaga ikoner å teman i veckor :)

TW4 måste jag säga är riktigt bra men vist finns de massor med fina detaljer i andra launchers som att översta raden döljs och hela ytan används förutom några ikoner längst ner + att man får in fler ikoner om man vill osv...

Känns bara så bökigt att få till nå bra rätt enkelt..

Vilken körde du ?

Fasen vad jag gillar min telefon.
Kan knappt släppa den hehehe

#1361

Postad 28 maj 2011 - 23:45

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

  • 1 429 inlägg
  • 0

Såja..

Gick bara fint..
Installerade senaste rom.
Root.
Ny kernel.

Å va skönt att se SGS2 utan all Tre skit.
Nu blir nästa steg att frysa all bloatware samsung skickat med..
Efter jag stängt av alla 100 olika larmsnuttar som spelas upp :)


installerade du alltså KE7 innan du rootade telefonen?

#1362

Postad 28 maj 2011 - 23:55

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Ah ok :)

Håller på å mixtrar med olika launchers..
tror jag har 3 installerade nu..

Stör mig att det följer med så lite grejor till de ja testat.
Bättre de tar en 20 å skickar med en massa...
Känns inte som att jag har tid å sitta å jaga ikoner å teman i veckor :)

TW4 måste jag säga är riktigt bra men vist finns de massor med fina detaljer i andra launchers som att översta raden döljs och hela ytan används förutom några ikoner längst ner + att man får in fler ikoner om man vill osv...

Känns bara så bökigt att få till nå bra rätt enkelt..

Vilken körde du ?

Fasen vad jag gillar min telefon.
Kan knappt släppa den hehehe



Jag körde Spb shell 3D men efter de sista 2 uppdateringarna har den blivit dålig och krashar ofta så nu kör jag ADW. Följer med en del widgets om du köper Launcher pro plus.

#1363

Postad 29 maj 2011 - 00:24

Unregistered30c89705
  • Unregistered30c89705
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag har köpt ett "Genuine Samsung Galaxy SII" skal samt Invisible Shield från Zagg.com. Skalets passform på baksidan är toppen :) Lätt att ta på och av, men det sitter ändå som det ska. Lägger du telefonen på en plan yta skyddas både kameralins och skärm när de ligger mot marken då skalet "sticker upp en liten bit ovanför telefonen", dock så pass lite att det inte stör. Jag funderade på att köpa ett svart men det vinröda skalet gör sig verkligen bra tillsammans med den svarta mobilen. Båda levererades inom en vecka från leverans. På den andra bilden syns framsidan med den typ av "orange peel" som blir av Invisible Shield. Jag kan dock tycka att bilden överdriver hur det ser ut i verkligeten. Du känner inte det utan det är endast lite mer friktion än med glas och den lilla extra friktion som bildas när man använder pekskärmen är försumbar, speciellt med tanke på att jag skyddar telefonen mot repor (Jag har kompisar som har Gorilla Glass med repor i displayen).
Postad bild
Postad bild


Snyggt! Vad kostade den och ingick skärmfilm?? Ebay eller?? Isf vilken säljare???
Edit: Såg länken nu!

Redigerat av Unregistered30c89705, 29 maj 2011 - 00:55.


#1364

Postad 29 maj 2011 - 10:39

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0

Köpte du på market så ska det bara vara att avinstallera appen helt, se till att mappen med kartorna är borta också, sen startar du market, går in på mina appar, längst ner i applistan så har du appar du köpt men inte har installerade, bara installera om så ska du kunna ladda ner kartorna igen. Jag kör navigon nordic och har installerat om det 3 ggr utan problem.



Tack så jättemycket "Goldstar"!! Det funkade utmärkt. Helgen räddad tack vare din hjälpsamhet.

#1365

Postad 29 maj 2011 - 11:50

noone2k
  • noone2k
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Det där skalet såg riktigt fint ut! Jag beställde ett gummi från dealextreme, men det du köpt såg bra mycket bättre ut. Det enda negativa var att det var "öppet" på kanterna uppe och nere. Kan lätt bli repigt kanske?
Är hålen på baksidan rakt igenom skalet? Tänkte att det lätt kan bli smuts som åker ner där?

Edit: Slängde iväg en beställning på ett svart. Dock av en annan säljare. 56kr inkl. frakt känns ju nästan gratis. Är det så att man inte blir nöjd så gör det inget.


Det är små hål i det röda skalet, tag jag bort det så ser jag hur telefonen är "prickig" av dammpartiklar. Skyddet jag köpte på zagg.com var ett heltäckande, plastfilm på både fram och baksida samt bitar som man fäster på sidorna av telefonen. Jag har monterat plastfilmen på fram/baksida och topp/botten. Så telefonen är i princip helt skyddad mot repor. Det jag tycker är viktigast att skydda är skärmen. Jag räknar med att "kromet" runt skärmen kommer att skavas av efter ett år eller så :)

Jag fick mail från zagg.com i helgen, de har tydligen 50% på skydd imorgon måndag. Surt sa räven! Men det kanske kan hjälpa någon annan?

#1366

Postad 29 maj 2011 - 12:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Jag fick mail från zagg.com i helgen, de har tydligen 50% på skydd imorgon måndag. Surt sa räven! Men det kanske kan hjälpa någon annan?


och hjälpa någon annan kommer det, tack så mycket!
vilket skydd köpte du? det heltäckande easy-skyddet eller det vanliga (som tydligen inte är easy att sätta på)

#1367

Postad 29 maj 2011 - 13:18

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Såja..

Gick bara fint..
Installerade senaste rom.
Root.
Ny kernel.

Å va skönt att se SGS2 utan all Tre skit.
Nu blir nästa steg att frysa all bloatware samsung skickat med..
Efter jag stängt av alla 100 olika larmsnuttar som spelas upp :)


Har även jag en S2 ifrån 3 och skulle väldigt gärna få bort att som har med dom att göra på telefonen.
Läste runt lite på dom olika länkarna du hade några inlägg upp, men för min del som aldrig pillat med den typen av saker känns det lite vanskligt. Tråkigt om det skulle gå fel och telefonen e kass.

Skulle du kunna göra en enkel guide hur man gör?
Vad är det för skillnad på dom olika romarna osv?

#1368

Postad 29 maj 2011 - 13:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Det är i själva verket väldigt enkelt.

Du behöver installera kies på datorn, senaste versionen.
Koppla sen in sgs2 så installeras nå drivare.

ta hem installera odin.

Ta hem senaste rom och kernel.
Å insecure kernel för att roota..Och superone click.

Kan skriva mer ikväll om de är nå du undrar över.
Sitter på jobbet nu

#1369

Postad 29 maj 2011 - 14:19

noone2k
  • noone2k
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

och hjälpa någon annan kommer det, tack så mycket!
vilket skydd köpte du? det heltäckande easy-skyddet eller det vanliga (som tydligen inte är easy att sätta på)


Jag köpte det som ger "maximum coverage" eller vad det heter. Jag tycker inte det är speciellt svårt att sätta på. Jag blandade diskmedel och vatten och hällde blandningen i den sprayflaskan som man får med (vätskan som fanns däri från början hade läckt ut), sprayade ordentligt på händer och klistersidan av skyddet och satte det sedan på plats. Därefter pressade jag försiktigt ut vattnet och luftbubblorna. Det som kan vara lite svårt är när man ska sätta på skyddet på sidorna av telefonen då det är många avfasningar. Genom att sätta det ordentligt på de stora ytorna först och sedan vika ner filmen över rundade hörn osv kan man få det riktigt bra. Om det är någon som efterfrågar kan jag skriva en lite tydligare beskrivning...

Redigerat av noone2k, 29 maj 2011 - 14:26.


#1370

Postad 29 maj 2011 - 14:24

Unregisteredfbdb34a6
  • Unregisteredfbdb34a6
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
För ett antal år sedan så brukade min far alltid sätta på skyddsklädsel (heltäckande klädsel över samtliga säten) på sätena i bilen från det att den var ny.
Jag ifrågasatte varför han skulle ha det och då fick man naturligtvis svaret att det var för att skydda klädseln från fläckar.
Mitt svar blev, så personen du säljer bilen till ska få en begagnad bil med helt fräsch klädsel?
Jag frågade om det inte var smartare att sätta på en skyddsklädsel när eventuella fläckar uppstod?

Efter det så har han aldrig mer satt skyddsklädsel på sätena i en ny bil.

Vad är då sensmoralen i detta?
Jo om 2-3 år när ni kastar er mobil för att ni vill ha en ny så kommer ni kasta en repfri mobil som är slut i övrigt. Kommer det kännas bättre än att slänga en mobil som är lika repig som den är i skick i övrigt?
Inte bättre att sätta skydd på den när den blivit repig om den nu blir det?

Jag kan köpa om man sätter på ett skydd för att den är hal eller för att skydda den från att få stötar när man tappar den i golvet men inte för att förhindra repor.
Vad det gäller skyddsfilmen så är jag också skeptisk, ja menar den har ju gorillaglas, den ska inte gå att repa i första taget.

Redigerat av Unregisteredfbdb34a6, 29 maj 2011 - 14:28.


#1371

Postad 29 maj 2011 - 14:34

noone2k
  • noone2k
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

För ett antal år sedan så brukade min far alltid sätta på skyddsklädsel på sätena i bilen från det att den var ny.
Jag ifrågasatte varför han skulle ha det och då fick man naturligtvis svaret att det var för att skydda klädseln från fläckar.
Mitt svar blev, så personen du säljer bilen till ska få en begagnad bil med helt fräsch klädsel?
Jag frågade om det inte var smartare att sätta på en skyddsklädsel när eventuella fläckar uppstod?

Efter det så har han aldrig mer satt skyddsklädsel på sätena i en ny bil.

Vad är då sensmoralen i detta?
Jo om 2-3 år när ni kastar er mobil för att ni vill ha en ny så kommer ni kasta en repfri mobil som är slut i övrigt. Kommer det kännas bättre än att slänga en mobil som är lika repig som den är i skick i övrigt?
Inte bättre att sätta skydd på den när den blivit repig om den nu blir det?

Jag kan köpa om man sätter på ett skydd för att den är hal eller för att skydda den från att få stötar när man tappar den i golvet men inte för att förhindra repor.
Vad det gäller skyddsfilmen så är jag också skeptisk, ja menar den har ju gorillaglas, den ska inte gå att repa i första taget.


Jag kan förstå ditt synsett. Jag väljer att ha ett skärmskydd så att jag inte får repor i skärmen, som jag kommer att störa mig något fruktansvärt på om jag skulle råka ut för dem. Den lilla försämring skärmskyddet ger (lite mer friktion) tycker jag är värd att offra för att ha en skärm som inte är full av repor. Jag har flera kompisar med telefoner som har Gorilla Glass som har lyckats få repor, det är mer reptåligt än vanligt glas men tyvärr inte "repfritt"

#1372

Postad 29 maj 2011 - 17:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Flasha och roota SGS2 till nyaste mjukvaran.

------------------------------------------------------------------------------
Skriv upp IMEI nummer
Program>inställningar>status>där står erat IMEI nummer..

Skriv upp orginal kernel version
Program>inställningar>>om telefonen>kompileringsmr
--------------------------------------------------------------------------------------

Ta hem dessa filer.

ROM
XWKE7
Generic XEU: http://www.multiupload.com/IBRBHDUDXI

Packa upp filen och lägg den i en mapp på datorn.
------------------------------------------------------------------------------------
SuperOneClickv1.9.1-ShortFuse.zip
Bifogad fil  SuperOneClickv1.9.1_ShortFuse.zip   1,58MB   10 Antal nerladdningar

Packa upp de i en egen mapp som heter tex superoneclick
--------------------------------------------------------------------------------------
Insecure kernel (root kernel)
Bifogad fil  XWKDD_insecure.tar   6MB   9 Antal nerladdningar

Denna ska ej packas upp
-------------------------------------------------------------------------------------
XWKE7 Stock Kernel

: http://www.multiupload.com/HMN4GUKBPS
md5: 3BC006663F23432D2219DFA45D7AAD13
Password is: intratech@XDA

Packa upp den i en egen mapp
-----------------------------------------------------------------------------------------
Kies 2.0 eller nyare ska installeras.
Och telefonen kopplas med sladd till datorn,då uppdateras några drivare.
Se därefter till att Kies är avstängt ..
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ladda hem Odin
Bifogad fil  Odin3_v1.85.zip   198,9K   6 Antal nerladdningar
Packa upp den i en egen mapp.
------------------------------------------------------------------------------------------

Flasha nyaste ROM

1..Ha telefonen nyladdad.
Stäng av den.

2..Håll inne volymknapp ner..home och power samtidigt,kommer att komma upp en varning på telefonen .
Volym upp för att fortsätta eller volym ner för att avbryta..nu är du i download mode.

3..Starta Odin.
Klicka på PDA knappen och välj rom filen som du packat upp från första inlägget.
Auto reboot och F.Reset Time ska vara ikryssade..
INGET ANNAT.

Bifogad fil  odinm.jpg   78,11K   0 Antal nerladdningar

4..Koppla in SGS2 med sladden och vänta tills rutan ID:COM blir gul.

5..Klicka start för att flasha.

6..Dra inte ut sladden eller stäng av telefonen.
Den kommer att starta om av sig själv,låt då telefonen starta upp helt och vänta tills den installerat drivrutiner.

Klart
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Roota
Använd detta sätt istället
http://forum.xda-dev...d.php?t=1103399




1..Stäng av telefonen och gå in i download mode som ni gjorde ovan.

2..Starta Odin och klicka på PDA knappen och välj insecure kernel filen.
Auto reboot och F.Reset Time ska vara ikryssade..
INGET ANNAT.

3..Koppla in telefonen till datorn med sladden och vänta tills ID:COM blir gul.
Tryck start för att flasha.

4..Rör ingenting,dra inte ut sladden.
telefonen kommer att starta om när den är klar och ni ser en gul varningstriangel,det är i sin ordning.
Ta bort sladden när telefonen startar om.

5..Efter telefonen startat om går ni till
Program>Inställningar>Utveckling>Klicka i USB felsökning om de inte redan är förvalt.

6..Starta SuperOneClick och koppla in telefonen med usbsladden.

7..Klicka på root och vänta tills den är färdig.

8..Vid fråga om installera Busybox välj Ja..

Ta hem och installera superuser från market.
Om allt gick bra så stänga av telefonen.

Flasha kernel
Ta er in i download mode igen och flasha XWKE7 Stock Kernel på samma sätt som ni flashat ROM..Låt den starta om färdigt å installera drivrutiner innan ni tar loss usbsladden.
(inte helt säker den installerade drivare det här steget men låt den starta upp helt och vänta en stund så märker ni.


Detta gäller för er med Tre som vill ändra CSC kod...Fråga mig inte varför man behöver det men hehe..

Skriv in *#272*>erat IMEI nummer<#
Gå in i recovery mode, volym upp,home och power samtidigt ändå tills telefonen startar om och ni kommer dit ni kan välja att göra en factory reset och välj därefter att telefonen ska starta om.

Slå sen in *#272*>erat IMEI nummer<# igen,nu ska de stå XEU..


Dessa sidor har jag hämtat info från

[GUIDE] And then there was ROOT !
http://forum.xda-dev...d.php?t=1056334

[ROM + Guide]Official i9100 KDD/KE1/KE2/KE7 download for Odin Flash and Root Guide.
http://forum.xda-dev...d.php?t=1075278

[GUIDE] to Debrand & Rebrand back to O2 for Samsung Galaxy S2
http://forum.xda-dev...d.php?t=1064894


Donera gärna till dessa killar som lägger ner massor av tid

Här har ni även en lång video på italienska om hur man gör.
http://www.youtube.c...player_embedded
Mycket nyttig att se...

Detta sker såklart på egen risk.

Inte alls säkert att ni kan uppdatera via Kies nästa gång..
Isåfall måste ni gå tillbaka till en orginalversion.
Men de går såklart att flasha via Odin.

Går telefonen sönder av nån anledning och ni inte kan gå tillbaka till orginal och använda en usb jig så syns det att ni flashat annan mjukvara så tänk på det innan ni flashar.

Spara undan grejor ni vill ha kvar till datorn för att vara på den säkra sidan.


Happy flashing..

Redigerat av moparman, 01 juni 2011 - 07:43.


#1373

Postad 29 maj 2011 - 18:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Vill ni också ha bort det störiga ljud ?

Typ när batteriet är fullt eller när de nästan är slut ?
Det och fler kan ni enkelt ändra efter ni rootat telefonen och fixat programet super Manager ;)

Här står det mer om vilka ljud och hur man gör

http://www.swedroid....ead.php?t=42564

#1374

Postad 29 maj 2011 - 20:37

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Uppdatering ang batteritid: Jag är på min andra laddning nu (dvs första laddningen efter jag körde slut på batteriet första gången) och då drog jag telefonen ur laddaren igår på morgonen. Över 36h på batteri nu, med vad som nog får ses som normalt användande. 11% batteri kvar och snart dags att gå och natta sig ;)

#1375

Postad 29 maj 2011 - 20:44

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Flasha och roota SGS2 till nyaste mjukvaran.

------------------------------------------------------------------------------
Skriv upp IMEI nummer
Program>inställningar>status>där står erat IMEI nummer..

Skriv upp orginal kernel version
Program>inställningar>>om telefonen>kompileringsmr
--------------------------------------------------------------------------------------

Ta hem dessa filer.

ROM
XWKE7
Generic XEU: http://www.multiupload.com/IBRBHDUDXI

Packa upp filen och lägg den i en mapp på datorn.
------------------------------------------------------------------------------------
SuperOneClickv1.9.1-ShortFuse.zip
Bifogad fil  SuperOneClickv1.9.1_ShortFuse.zip   1,58MB   10 Antal nerladdningar

Packa upp de i en egen mapp som heter tex superoneclick
--------------------------------------------------------------------------------------
Insecure kernel (root kernel)
Bifogad fil  XWKDD_insecure.tar   6MB   9 Antal nerladdningar

Denna ska ej packas upp
-------------------------------------------------------------------------------------
XWKE7 Stock Kernel

: http://www.multiupload.com/HMN4GUKBPS
md5: 3BC006663F23432D2219DFA45D7AAD13
Password is: intratech@XDA

Packa upp den i en egen mapp
-----------------------------------------------------------------------------------------
Kies 2.0 eller nyare ska installeras.
Och telefonen kopplas med sladd till datorn,då uppdateras några drivare.
Se därefter till att Kies är avstängt ..
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ladda hem Odin
Bifogad fil  Odin3_v1.85.zip   198,9K   6 Antal nerladdningar
Packa upp den i en egen mapp.
------------------------------------------------------------------------------------------

Flasha nyaste ROM

1..Ha telefonen nyladdad.
Stäng av den.

2..Håll inne volymknapp ner..home och power samtidigt,kommer att komma upp en varning på telefonen .
Volym upp för att fortsätta eller volym ner för att avbryta..nu är du i download mode.

3..Starta Odin.
Klicka på PDA knappen och välj rom filen som du packat upp från första inlägget.
Auto reboot och F.Reset Time ska vara ikryssade..
INGET ANNAT.

Bifogad fil  odinm.jpg   78,11K   0 Antal nerladdningar

4..Koppla in SGS2 med sladden och vänta tills rutan ID:COM blir gul.

5..Klicka start för att flasha.

6..Dra inte ut sladden eller stäng av telefonen.
Den kommer att starta om av sig själv,låt då telefonen starta upp helt och vänta tills den installerat drivrutiner.

Klart
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Roota

1..Stäng av telefonen och gå in i download mode som ni gjorde ovan.

2..Starta Odin och klicka på PDA knappen och välj insecure kernel filen.
Auto reboot och F.Reset Time ska vara ikryssade..
INGET ANNAT.

3..Koppla in telefonen till datorn med sladden och vänta tills ID:COM blir gul.
Tryck start för att flasha.

4..Rör ingenting,dra inte ut sladden.
telefonen kommer att starta om när den är klar och ni ser en gul varningstriangel,det är i sin ordning.
Ta bort sladden när telefonen startar om.

5..Efter telefonen startat om går ni till
Program>Inställningar>Utveckling>Klicka i USB felsökning om de inte redan är förvalt.

6..Starta SuperOneClick och koppla in telefonen med usbsladden.

7..Klicka på root och vänta tills den är färdig.

8..Vid fråga om installera Busybox välj Ja..

Ta hem och installera superuser från market.
Om allt gick bra så stänga av telefonen.

Flasha kernel
Ta er in i download mode igen och flasha XWKE7 Stock Kernel på samma sätt som ni flashat ROM..Låt den starta om färdigt å installera drivrutiner innan ni tar loss usbsladden.
(inte helt säker den installerade drivare det här steget men låt den starta upp helt och vänta en stund så märker ni.


Detta gäller för er med Tre som vill ändra CSC kod...Fråga mig inte varför man behöver det men hehe..

Skriv in *#272*>erat IMEI nummer<#
Gå in i recovery mode, volym upp,home och power samtidigt ändå tills telefonen startar om och ni kommer dit ni kan välja att göra en factory reset och välj därefter att telefonen ska starta om.

Slå sen in *#272*>erat IMEI nummer<# igen,nu ska de stå XEU..


Dessa sidor har jag hämtat info från

[GUIDE] And then there was ROOT !
http://forum.xda-dev...d.php?t=1056334

[ROM + Guide]Official i9100 KDD/KE1/KE2/KE7 download for Odin Flash and Root Guide.
http://forum.xda-dev...d.php?t=1075278

[GUIDE] to Debrand & Rebrand back to O2 for Samsung Galaxy S2
http://forum.xda-dev...d.php?t=1064894


Donera gärna till dessa killar som lägger ner massor av tid

Här har ni även en lång video på italienska om hur man gör.
http://www.youtube.c...player_embedded
Mycket nyttig att se...

Detta sker såklart på egen risk.

Inte alls säkert att ni kan uppdatera via Kies nästa gång..
Isåfall måste ni gå tillbaka till en orginalversion.
Men de går såklart att flasha via Odin.

Går telefonen sönder av nån anledning och ni inte kan gå tillbaka till orginal och använda en usb jig så syns det att ni flashat annan mjukvara så tänk på det innan ni flashar.

Spara undan grejor ni vill ha kvar till datorn för att vara på den säkra sidan.


Happy flashing..


Tack för en bra skriven guide!

Skall ge mig på de någon kväll i lugn o ro.
Vad exakt kan man "förlora" genom denna procedur?
Att inte kunna uppdatera via kies, vad exakt menas där?
Att om det släpps uppdateringar den vägen så måste jag vänta på en uppdatering som någon jobbat på som passar på nätet?

#1376

Postad 29 maj 2011 - 20:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Du förlorar väl inte direkt nå.
Språk å allt funkar som vanligt.

Jag tror inte att det går att uppdatera via Kies men jag är inte 100% säker.
Endast olåsta telefoner i uk som har fått ke7 vad jag läst så förmodligen därför det inte går att uppdatera via Kies.
Flashar du tillbaka orginal rom så är de nog inga problem med Kies..

Är inte så insatt så är det viktigt läs på innan på xda typ :-)

Så länge de funkar via Odin så är de lugnt..
Kommer garanterat ut fortare ROM i UK än här hur som helst

#1377

Postad 29 maj 2011 - 21:02

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Enda anledningen i instruktionerna till att installera Kies är för att få drivrutinerna va?

Jag lyckas inte installera det på någon av de två burkar jag testat på nämligen ;)

#1378

Postad 29 maj 2011 - 21:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Japp.... ;)

Ah :P

Det här har jag hittat angående Kies och de är när de gäller att roota

- If you do not have Samsung's KIES 2.0 installed, download and install it. You need it to install the correct USB drivers, so the programs can communicate with the device. Reboot your computer after installation of KIES.

Så jag vet inte om det bara gäller när man ska roota.
Om det har att göra med programet SuperOneClick.
Det finns 2 versioner av det programet.
Ett med drivers och ett utan.

Du får nog forska mer ;)

[GUIDE] And then there was ROOT !
http://forum.xda-dev...d.php?t=1056334


SuperOneClick
http://forum.xda-dev...ad.php?t=803682

Vad har du testat på för dator ?

Själv fick ja upp nå att det inte gick att installera drivers men kopplade bara in mobilen så fixade de sig..
windows 7 64bit har jag

Vilken version av Kies har du testat installera ?

Redigerat av moparman, 29 maj 2011 - 21:20.


#1379

Postad 29 maj 2011 - 21:26

flippen
  • flippen
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Vill ni också ha bort det störiga ljud ?

Typ när batteriet är fullt eller när de nästan är slut ?
Det och fler kan ni enkelt ändra efter ni rootat telefonen och fixat programet super Manager ;)

Här står det mer om vilka ljud och hur man gör

http://www.swedroid....ead.php?t=42564


Här kommer en lösning på ljudet vid full laddning som inte kräver ROOT.

http://www.galaxys2t...ication-no-root

för ett par månader sedan var det en artikel på mobil.se om att när man gjort vissa typer av rootning sparades användarens lösenord i klartext. Jag ser flera fördelar med att roota men skulle inte känna mig lika säker då det är en för mig okänd privatperson som byggt ihop det som snurrar på min telefon. Visserligen sparar jag inte några enorma hemligheter på telefonen men vill för den delen inte riskera att dela det med andra. För er som är lika "fega" som mig men inte vill vakna mitt i natten bara för att telefonen är färdigladdad kanske kan ha nytta av länken ovan.
(har inte fått min lur än så jag har inte testat hur det fungerar)

#1380

Postad 29 maj 2011 - 21:29

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Senaste. På två olika Win7 64bit-datorer.

Drivare går nog få tag på utan Kies, så jag får väl göra så och använda odin för att uppdatera. Bryr mig inte nämnvärt om root osv.

#1381

Postad 29 maj 2011 - 21:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mmm...

Jag behöver root.
Blir galen när jag inte ens kommer åt min egen telefons system.

Och jag vill kunna frysa eller ta bort all bloatware som Samsung fyllt telefonen med.
Då krävs root..

Och för över/underklocka cpu ;)

#1382

Postad 29 maj 2011 - 22:28

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Med risk för en stor idiotförklaring. Hur fasen slår man in ett nummer man inte har i telefonboken och ringer?
Trycker man på luren så kommer det ju inte fram någonstans man kan slå in ett nummer och ringa? ;)

#1383

Postad 29 maj 2011 - 22:43

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Tryck på "knappsats" uppe till vänster inne i telefondelen.

#1384

Postad 29 maj 2011 - 22:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
syns den inte så scrolla åt sidorna

#1385

Postad 29 maj 2011 - 23:01

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Är det någon som vet ännu när varianten med NFC skall släppas?
Nu verkar det som att telefonerna åter kommer i lager i mitten av juni.
Är det då nära förestående med NFC-varianten kanske man skall låta bli att boka upp sig på en utan nu.

#1386

Postad 30 maj 2011 - 04:07

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

syns den inte så scrolla åt sidorna


Så uppenbart egentligen, det fanns inte i min tomma skalle ;)
Tack för svar iaf.

#1387

Postad 30 maj 2011 - 06:41

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Mmm...

Jag behöver root.
Blir galen när jag inte ens kommer åt min egen telefons system.

Och jag vill kunna frysa eller ta bort all bloatware som Samsung fyllt telefonen med.
Då krävs root..

Och för över/underklocka cpu ;)


Hade du inte rootat den?

#1388

Postad 30 maj 2011 - 07:07

jimmy1976
  • jimmy1976
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
nån som har en gra gudie för alla termer som används i enna tråd för en okunnig?

#1389

Postad 30 maj 2011 - 07:08

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0

Hade du inte rootat den?


Jo, det var nog bara i kommentar till att jag skrev att jag inte bryr mig nämnvärt om root själv ;)

#1390

Postad 30 maj 2011 - 07:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jodå jag har rootat den ;)
Fryst en del program inatt.

jimmy1976

Vad är det för termer du funderar om ?

#1391

Postad 30 maj 2011 - 08:37

jimmy1976
  • jimmy1976
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Jodå jag har rootat den ;)
Fryst en del program inatt.

jimmy1976

Vad är det för termer du funderar om ?



roota, kies och allt vad det heter.
obs! jag är en nybörjare på android så va lite snälla nu:-)

#1392

Postad 30 maj 2011 - 09:11

roggeber
  • roggeber
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Finns här någon synkspecialist. Använder Kies till att synka mina kontakter, kalender m.m. i Outlook. Är det någon som vet var man kan hitta sina "Att göra" påminnelser i mobilen. Hittar anteckningar men inte att göra saker.

#1393

Postad 30 maj 2011 - 11:31

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0

Finns här någon synkspecialist. Använder Kies till att synka mina kontakter, kalender m.m. i Outlook. Är det någon som vet var man kan hitta sina "Att göra" påminnelser i mobilen. Hittar anteckningar men inte att göra saker.


Säkert en dum fråga, men vore det inte lättare att synka outlook med ditt google-konto, så att du slapp koppla telefonen till datorn för att synka?

#1394

Postad 30 maj 2011 - 13:22

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Fick hem det tidigare nämnda silikonskyddet från dealextreme idag. Riktigt bra passform. Ganska hårt dessutom. Väldigt imponerad då priset var ca 14kr inkl frakt!

#1395

Postad 30 maj 2011 - 14:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Finns här någon synkspecialist. Använder Kies till att synka mina kontakter, kalender m.m. i Outlook. Är det någon som vet var man kan hitta sina "Att göra" påminnelser i mobilen. Hittar anteckningar men inte att göra saker.


Myphonexplorer är ett utmärkt sync och backupptagningsprogram, som kan synca via wifi, bt och usb

#1396

Postad 30 maj 2011 - 14:30

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Någon som vet om denna lur stödjer Wap (vill ju kunna använda mitt krypterade trådlösa nät i hemmet när man är hemma) ?

Redigerat av Biggles2002, 30 maj 2011 - 14:31.


#1397

Postad 30 maj 2011 - 14:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Någon som vet om denna lur stödjer Wap (vill ju kunna använda mitt krypterade trådlösa nät i hemmet när man är hemma) ?



Wpa antar jag att du menar. Android stödjer wep, wpa, wpa2 utan problem, man slår in nätverksuppgifter när man bootar första gången, så kopplar den upp mot nätet direkt sen och synckar med google om man angett sin gmail, laddar hem alla kontakter man har där, kalender osv.

#1398

Postad 30 maj 2011 - 14:44

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Wpa antar jag att du menar. Android stödjer wep, wpa, wpa2 utan problem, man slår in nätverksuppgifter när man bootar första gången, så kopplar den upp mot nätet direkt sen och synckar med google om man angett sin gmail, laddar hem alla kontakter man har där, kalender osv.

Ja, menade WPA

#1399

Postad 30 maj 2011 - 17:04

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

  • 414 inlägg
  • 0
Är det någon som har hittat någon OTG kabel för att koppla in USB-minnen m.m. Skall vara Micro-b till vanlig USB hona. Vill helst köpa ifrån sverige, men hittar ej någon.

#1400

Postad 30 maj 2011 - 18:02

Unregistered1211
  • Unregistered1211
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

.


Redigerat av Unregistered1211, 15 april 2017 - 00:19.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.