Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1151

Postad 18 maj 2011 - 21:42

Danne
  • Danne
  • Forumräv

  • 514 inlägg
  • 0
jag verkar vara ensam med mitt problem. Alla samtal bryts efter ett tag. Oftast kring 2 minuter. Men allt mellan 45 sek och 5 minuter. Testat med olika simkort och abonnemang och samma sak varje gång. Så blir att skicka tillbaka tyvärr...

#1152

Postad 18 maj 2011 - 23:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
jag måste skriva att jag är riktigt jäkla nöjd med mobilen. bara en sån sak som social hub gör ju livet så mycket lättare. det enda problemet med den som jag märkt av är att vissa mail kommer till den via hotmail och andra mail kommer till hotmailen enbart. låter skumt, men så är det på något vänster iaf. plus att systemet tappade bort ett viktigt mail nyss. fasen.

batteritiden är det enda minuset, och den är inte så hemsk. jag har fått den att hålla i ca 36 rätt så använda timmar faktiskt. imorgon kommer min recension på prisjakt och det pendlar mellan nio och tio.

#1153

Postad 18 maj 2011 - 23:25

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

jag måste skriva att jag är riktigt jäkla nöjd med mobilen. bara en sån sak som social hub gör ju livet så mycket lättare. det enda problemet med den som jag märkt av är att vissa mail kommer till den via hotmail och andra mail kommer till hotmailen enbart. låter skumt, men så är det på något vänster iaf. plus att systemet tappade bort ett viktigt mail nyss. fasen.

batteritiden är det enda minuset, och den är inte så hemsk. jag har fått den att hålla i ca 36 rätt så använda timmar faktiskt. imorgon kommer min recension på prisjakt och det pendlar mellan nio och tio.



Förstår inte riktigt vad du menar med att en del mail kommer till den via hotmail och andra enbart till hotmail??
Om du menar att de stannar hos hotmail och inte kommer till telefonen så får du väl kolla dina inställningar för synctider på mailen. Och iaf jag skulle aldrig ställa in så mail tas bort från servern om jag raderar dem från mobilen, det är att be om problem, har man dem på servern kan man ju alltid logga in från webbläsaren och läsa dem.

#1154

Postad 19 maj 2011 - 03:11

Fnissse
  • Fnissse
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Har läste det på flera ställen. Här är en chatt med Samsung

Carl: Hej. Är väldigt sugen på Galaxy S2. När släpps nästa modell med NFC och är det något mer än just det som kommer skilja modellerna åt?
Samsung: Galaxy S II med NFC kommer i sommar. Den nya modellen kommer att något tjockare, i övrigt har den samma funktionalitet.

http://www.mobil.se/...r-1.469529.html



En tackar!

Det verkar som om det inte är nån ide att vänta på de andra två, de skall ju båda vara tjockare, tunnheten är en faktor som jag sätter högt.
(Det är inget problem att ha ett vykort i fickan, men försök med en bandyboll !!)

#1155

Postad 19 maj 2011 - 07:19

robzter
  • robzter
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Har för mig att det ligger som standard i 2.3.3, kan ha fel men sgs2 ska klara det iaf.
Däremot tycker jag fortfarande att poweramp är en mer kompetent spelare.

Hade nexus s med 2.3.3 och den fixade inte flac. Som jag förstår så hårdvarustödjer sgs2 långt många fler filformat än de flesta

#1156

Postad 19 maj 2011 - 08:55

amund
  • amund
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0

Min spelade då .flac "out of the box"


Jag har lagt flacfilerna under en egen mapp, är det där jag har gjort fel kanske? Vart ska dom ligga för att telefonen ska hitta dom?

#1157

Postad 19 maj 2011 - 09:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt vad du menar med att en del mail kommer till den via hotmail och andra enbart till hotmail??
Om du menar att de stannar hos hotmail och inte kommer till telefonen så får du väl kolla dina inställningar för synctider på mailen. Och iaf jag skulle aldrig ställa in så mail tas bort från servern om jag raderar dem från mobilen, det är att be om problem, har man dem på servern kan man ju alltid logga in från webbläsaren och läsa dem.


det är skitskumt eftersom det är hotmail-kontot som är kopplat till social hub.
det fungerar ungefär såhär:
när jag kollar mobilen och det kommit ett par mail så är det inte säkert att dom mailen finns på hotmailen när jag loggar in på datorn OM jag har kollat på breven. samma sak med hotmailinloggning på datorn; kollar jag mail på datorn så behöver dom inte dyka upp på mobilen. en av mina vetenskapliga artiklar försvann på det här sättet. dock så var den inte svår att hitta igen som tur var ^^

#1158

Postad 19 maj 2011 - 09:46

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

det är skitskumt eftersom det är hotmail-kontot som är kopplat till social hub.
det fungerar ungefär såhär:
när jag kollar mobilen och det kommit ett par mail så är det inte säkert att dom mailen finns på hotmailen när jag loggar in på datorn OM jag har kollat på breven. samma sak med hotmailinloggning på datorn; kollar jag mail på datorn så behöver dom inte dyka upp på mobilen. en av mina vetenskapliga artiklar försvann på det här sättet. dock så var den inte svår att hitta igen som tur var ^^


Verkar konstigt, men har ingen erfarenhet av social hub, de gånger jag har behövt ha hotmail till telefonen har jag lagt upp det som pop 3 i mailprogrammet och då har det aldrig varit några problem. Men du får väl rota igenom inställningarna och se om det finns något som du kan ändra, det är ju bra om alla mail ligger kvar på hotmail så man kan hitta dem från vilken enhet man vill :)

#1159

Postad 19 maj 2011 - 10:57

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Ni som har rootat kan väl installera SetCPU och t.ex underklocka telefonen till 1,0 GHz? Det borde spara en del batteri men fortfarande behålla snabbheten i telefonen....

Jag vet att Paul O'brien gjort exakt det med sin SGS2 och han ansåg att det inte gav någon prestandaförlust men klart bättre batteritid.

#1160

Postad 19 maj 2011 - 11:02

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

En tackar!

Det verkar som om det inte är nån ide att vänta på de andra två, de skall ju båda vara tjockare, tunnheten är en faktor som jag sätter högt.
(Det är inget problem att ha ett vykort i fickan, men försök med en bandyboll !!)


Är det någon som vet om T9 fungerar på denna när man skriver,har frågat förut men inte fått något riktigt svar,finns ett program på android market som står att den ska klara det men tydligen finns den funktionen ändå inte,någon som vet med 100%,bara det som saknas innan jag planerar att köpa en med Nfc chippet som tydligen ska komma i Juni i UK..

#1161

Postad 19 maj 2011 - 11:33

jimmy1976
  • jimmy1976
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
här är S2:an som musikmobil?
bara att göra "copy-paste" till luren med alla låtar?

#1162

Postad 19 maj 2011 - 11:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Ni som har rootat kan väl installera SetCPU och t.ex underklocka telefonen till 1,0 GHz? Det borde spara en del batteri men fortfarande behålla snabbheten i telefonen....

Jag vet att Paul O'brien gjort exakt det med sin SGS2 och han ansåg att det inte gav någon prestandaförlust men klart bättre batteritid.


Underklocka kan ju göra lite men att underklocka till 1ghz har ju bara effekt när du tex spelar eller använder cpun hårt, de telefoner jag kollat på brukar ligga ganska lågt på idle redan från fabrik. Om man spelar massor och kollar på film i 1080p kan det nog ha ganska stor effekt däremot.


här är S2:an som musikmobil?
bara att göra "copy-paste" till luren med alla låtar?


Japp, bara copy-past som med alla androider :)

#1163

Postad 19 maj 2011 - 12:40

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om T9 fungerar på denna när man skriver,har frågat förut men inte fått något riktigt svar,finns ett program på android market som står att den ska klara det men tydligen finns den funktionen ändå inte,någon som vet med 100%,bara det som saknas innan jag planerar att köpa en med Nfc chippet som tydligen ska komma i Juni i UK..


Finns flera virtuella tangentbord med T9, frågan hör tyvärr inte hemma i den här tråden :)

#1164

Postad 19 maj 2011 - 13:08

ekke
  • ekke
  • Veteran

  • 2 466 inlägg
  • 0

Är det någon som har telefonen som upplevt lixom ojämna vertikala linjer eller "skuggor"? Det ser nästan ut som att det sitter i skyddsglaset.

Typ såhär.

Det är bara vid stora rörelser på skärmen som man kan märka detta, för annars så ser syns det inte alls, då man knappt kan urskilja det från resten av bilden, men när det rör på sig så märker man att just dessa linjer inte rör på sig.

Speciellt blåa och gråa ytor märks det på. Jag kanske är petig, tog mig flera timmar att ens märka det, och då hade jag ögonen kanske 10 cm från skärmen, men vill gärna veta om andra upplevt samma sak.


Jag har mycket svaga sådana som jag ser när jag scrollar svart text mot vitbakgrund. Jag kan leva med detta trots att jag är nitiskt när det gäller skärmar, då det är riktigt svårt att upptäcka.

Hade en HTC Desire innan som hade horisontella mösnter som man såg "rejält" andra kunde knappt se det , men jag tyckte de syntes otroligt mycket. Därefter bytte jag till SGS1 och vart nöjd.

Ni som har rootat kan väl installera SetCPU och t.ex underklocka telefonen till 1,0 GHz? Det borde spara en del batteri men fortfarande behålla snabbheten i telefonen....

Jag vet att Paul O'brien gjort exakt det med sin SGS2 och han ansåg att det inte gav någon prestandaförlust men klart bättre batteritid.


Klart bättre batteritid? Säker på det? En snabbare CPU kan även gå ner snabbare i viloläge. Fast lägre effektförbrukning är ju alltid trevligt. Man kanske inte märker det om man inte spelar ?

Redigerat av ekke, 19 maj 2011 - 13:09.


#1165

Postad 19 maj 2011 - 13:08

Mike Xand
  • Mike Xand
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Ang. NFC

Mått o vikt på den Koreanska modellen, som verkar innehålla NFC

125.3 x 66.1 x 8.89 (mm)
121g

utan NFC:
125,3 x 66,1 x 8,49 mm
116 gram

En skillnad alltså på 0.4 mm och 5 g
Om detta nu stämmer!!

#1166

Postad 19 maj 2011 - 14:05

robzter
  • robzter
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Jag har lagt flacfilerna under en egen mapp, är det där jag har gjort fel kanske? Vart ska dom ligga för att telefonen ska hitta dom?

Jag la dom i media mappen men tror inte det spelar någon roll, den söker igenom telefonen varje gång du tar ur usb-kabeln

#1167

Postad 19 maj 2011 - 14:07

qwerty001
  • qwerty001
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej!

Fick min S2 igår och är i stort sätt nöjd.
Men, när jag håller den i upprätt läge, alltså som när man pratar i den försvinner täckningen, alltså iphone 4 problemet. Det händer även när jag surfar i landskapsläge och har en hand på högra sidan.

Händer detta någon annan?

/M

#1168

Postad 19 maj 2011 - 14:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
var sugen på att köpa telefonen nu till helgen, men den verkar ju så klart va slut precis överallt.. typiskt :)

har bestämt mig till 95% att det blir en sån här, men funderar lite fram och tillbaka så det kanske är bra att jag inte kan köpa den riktigt än :)

#1169

Postad 19 maj 2011 - 14:52

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Finns flera virtuella tangentbord med T9, frågan hör tyvärr inte hemma i den här tråden :)


trodde det var ett forum där man hjälper varandra,frågan kanske var för svår eller??..vill inte köpa denna om det inte finns chans att använda T9 på ett smidigt sätt..ja ja..får väl kolla andra forum istället,där kanske man får svar..

#1170

Postad 19 maj 2011 - 15:06

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

trodde det var ett forum där man hjälper varandra,frågan kanske var för svår eller??..vill inte köpa denna om det inte finns chans att använda T9 på ett smidigt sätt..ja ja..får väl kolla andra forum istället,där kanske man får svar..


Finns en del på forumet som tar upp mjukvara för android och där vill jag minnas att frågan varit uppe förr. Lär iaf vara lättare att få svar där än i en modellspecifik tråd.

#1171

Postad 19 maj 2011 - 15:14

ogredani
  • ogredani
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Är det någon som har fått sin telefon levererad från Telenor än?

#1172

Postad 19 maj 2011 - 15:21

qwerty001
  • qwerty001
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått sin telefon levererad från Telenor än?


japp, igår

#1173

Postad 19 maj 2011 - 15:46

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Jag har mycket svaga sådana som jag ser när jag scrollar svart text mot vitbakgrund. Jag kan leva med detta trots att jag är nitiskt när det gäller skärmar, då det är riktigt svårt att upptäcka.

Hade en HTC Desire innan som hade horisontella mösnter som man såg "rejält" andra kunde knappt se det , men jag tyckte de syntes otroligt mycket. Därefter bytte jag till SGS1 och vart nöjd.



Klart bättre batteritid? Säker på det? En snabbare CPU kan även gå ner snabbare i viloläge. Fast lägre effektförbrukning är ju alltid trevligt. Man kanske inte märker det om man inte spelar ?

Nej inte alls säker, infon kommer från Paul O'brien, för de som vet vem han är.

#1174

Postad 19 maj 2011 - 16:51

Havsgetingen
  • Havsgetingen
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Hur får man bort ljudet när man tar bilder med kameran?

Hur kopierar man och klistrar in text?

#1175

Postad 19 maj 2011 - 17:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Hej!

Fick min S2 igår och är i stort sätt nöjd.
Men, när jag håller den i upprätt läge, alltså som när man pratar i den försvinner täckningen, alltså iphone 4 problemet. Det händer även när jag surfar i landskapsläge och har en hand på högra sidan.

Händer detta någon annan?

/M

jag tror att du fått ett måndagsex. jag har surfat massor med min och har inte märkt av det alls.

#1176

Postad 19 maj 2011 - 21:55

Nallwood
  • Nallwood
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Var och kände på en idag, tyckte att det var lite väl lätt och kanske lite för stor. Det är dom enda dubierna jag har, annars är jag väldigt sugen på att skaffa en.

#1177

Postad 19 maj 2011 - 22:30

Unregistered68d2427b
  • Unregistered68d2427b
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Det står i manualen att enheten måste laddas innan man börjar använda den! trodde inte man behövde göra så längre, men det e ju lika bra o göra som där står. Man vill ju få ut bästa möjliga prestanda i det långa loppet.

Tänk på det grabbz=)

#1178

Postad 19 maj 2011 - 22:48

Unregistered68d2427b
  • Unregistered68d2427b
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Nån som vet om man vågar ladda S2:an med skyddsfilmen som sitter på från början?
(ska sätta på copter displayfim imorgon tänkte jag)

#1179

Postad 20 maj 2011 - 00:27

Unregistered68d2427b
  • Unregistered68d2427b
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Såg att www.Dealextreme.com även dem, har "micro usb to hdmi cable".
Frågan är bara om det kommer funka?, står ju inte specifikt att det är till S2:an.

Man vet ju aldrig om Samsung gjort så att det bara är adaptern som är kompatibel. Nån som vet?

(såg att det var i dollar man handla med på hemsidan, tillkommer det inte skatt då,ni som handlat?)

#1180

Postad 20 maj 2011 - 00:33

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Såg att www.Dealextreme.com även dem, har "micro usb to hdmi cable".
Frågan är bara om det kommer funka?, står ju inte specifikt att det är till S2:an.

Man vet ju aldrig om Samsung gjort så att det bara är adaptern som är kompatibel. Nån som vet?

(såg att det var i dollar man handla med på hemsidan, tillkommer det inte skatt då,ni som handlat?)



Om jag förstått det rätt så ska mhl vara nån standard, så har de den kontakten så ska det funka, finns väl inte så mycket de kan ändra heller antar jag. Laddning måste ju vara på samma pinnar annars riskerar man ju att bränna luren och laddare är ju likadana om de bara har microusb.

#1181

Postad 20 maj 2011 - 08:18

Unregistered1e694483
  • Unregistered1e694483
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

...och nu har den j*veln inte hängt sig eller slagit av sig själv på en lång stund (vilket den gjort hela dan annars)....

Hade helt fel visade det sig - den stängde av sig själv hela tiden efter ca 30 min. i viloläge!?
Nu är den tillbakaskickad till leverantören och jag köper en ny av en ANNAN leverantör - kommer i nästa vecka.
Drog således igång min "gamla" Galaxy S, och den är sååå bra och driftsäker. Kändes som att "komma hem" igen :)

Redigerat av Unregistered1e694483, 20 maj 2011 - 08:19.


#1182

Postad 20 maj 2011 - 08:45

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0
Någon som har fått hem sina skyddsfodral och kan tipsa om kvalitén? Kan någon rekomender någon docka utöver den som finns på cdon (får gärna vara någon hundralapp billigare men inte se ut som....)?

#1183

Postad 20 maj 2011 - 09:42

ogredani
  • ogredani
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

japp, igår

Ok, när bokade du din?

#1184

Postad 20 maj 2011 - 12:09

Unregistered1e694483
  • Unregistered1e694483
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Någon som har fått hem sina skyddsfodral och kan tipsa om kvalitén?

Det här är mjukt och bra - glider inte ur händerna. Ligger kvar på underlaget utan att glida...
http://cgi.ebay.co.u...e=STRK:MEWNX:IT

#1185

Postad 20 maj 2011 - 16:35

Goyt
  • Goyt
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Någon som har fått sin telefon av operatören 3 utskickad?

#1186

Postad 20 maj 2011 - 16:47

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

  • 1 429 inlägg
  • 0

Någon som har fått sin telefon av operatören 3 utskickad?


nej, ingen.

#1187

Postad 20 maj 2011 - 16:48

robzter
  • robzter
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Har fått min siliconskydd från skal-man, och det är "så där" i kvalitén. Stod att det var "antidust" behandlat men jag tycker att det är en dammmagnet. Ett hyffsat skydd varken mer eller mindre

#1188

Postad 20 maj 2011 - 19:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Fick skapligt betyg i recensionen på swedroid.se :lol:

#1189

Postad 20 maj 2011 - 20:44

Perb
  • Perb
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Fick skapligt betyg i recensionen på swedroid.se :lol:


Men kan man lita på vad han skriver? Han snackar riktigt i nattmössan två gånger och då har jag bara läst en kort snutt. Skyddet för kameran följer INTE med batteriluckan och kan inte bytas enkelt och man kan INTE byta minneskort utan att plocka ur batteriet. Är han full och har fått tag i fel telefon eller har han klippt och klistrat lite för mycket?

#1190

Postad 20 maj 2011 - 21:00

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Men kan man lita på vad han skriver? Han snackar riktigt i nattmössan två gånger och då har jag bara läst en kort snutt. Skyddet för kameran följer INTE med batteriluckan och kan inte bytas enkelt och man kan INTE byta minneskort utan att plocka ur batteriet. Är han full och har fått tag i fel telefon eller har han klippt och klistrat lite för mycket?


Ja det där med kameraskyddet fattar jag inte vad han dillar om. Batteriluckan skyddar inte kameran ett dugg utan telefonen vilar ju direkt på kameran när den ligger ner.

#1191

Postad 20 maj 2011 - 22:31

qwerty001
  • qwerty001
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

jag tror att du fått ett måndagsex. jag har surfat massor med min och har inte märkt av det alls.


Ja, det verkar inte bättre...


Ni som har fått den, kan inte prova att hålla för där telefonen buktar ut och se om den tappar täckning?

Tack!

Ok, när bokade du din?



för två veckor sen

#1192

Postad 20 maj 2011 - 22:40

slippy
  • slippy
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Såg att www.Dealextreme.com även dem, har "micro usb to hdmi cable".
Frågan är bara om det kommer funka?, står ju inte specifikt att det är till S2:an.

Man vet ju aldrig om Samsung gjort så att det bara är adaptern som är kompatibel. Nån som vet?

(såg att det var i dollar man handla med på hemsidan, tillkommer det inte skatt då,ni som handlat?)


Jag fick precis hem mitt brev från dealextreme med laddare o blåtandssändare, ingen extra skatt eller dyl för mig iaf.

#1193

Postad 21 maj 2011 - 08:12

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

  • 417 inlägg
  • 0
Någon som upplever att telefonen blir riktigt varm ibland?

#1194

Postad 21 maj 2011 - 08:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Någon som upplever att telefonen blir riktigt varm ibland?

Jag har upplevt det under en surfsession och när jag spelat och laddat den samtidigt. Det är på mobilens övre del den blir varm, dvs inte där batteriet sitter. samma område för dig?

#1195

Postad 21 maj 2011 - 09:16

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 894 inlägg
  • 0
Allmän fråga till Er som är initierade. Av det jag sett på webben och här så verkar S2:an gränssnitt inte vara i samma klass som tekniken. Och kanske HTC Sensation erbjuder ett "renare" och snyggare dito? Jag har själv använt 4 st HTC telefoner från Hero till Desire HD så jag kanske är lite "HTC-påverkad"

Så valet står mellan S2 och Sensation....

Några kommentarer?

/Lennart

#1196

Postad 21 maj 2011 - 09:29

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

  • 417 inlägg
  • 0

Jag har upplevt det under en surfsession och när jag spelat och laddat den samtidigt. Det är på mobilens övre del den blir varm, dvs inte där batteriet sitter. samma område för dig?


Japp samma fläck, min blev riktigt varm nästan obehagligt att hålla i den.

#1197

Postad 21 maj 2011 - 09:40

Unregisteredfbdb34a6
  • Unregisteredfbdb34a6
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Jag har noterat att om jag laddar mobilen på kvällen så kommer den att ha dragit ca 30% av batteriet till morgonen. Andra natten så har strömsparfunktionen slagit till (slår till vid 70%) och då drar telefonen bara 4-5%.
Vad är den som den gör första natten som är så viktigt men den kan vara utan andra natten så att säga? Vad händer när det slår till strömsparläget. Känns för mig som man skulle vilja att det alltid skulle slå till strömsparläget på natten oavsett batterinivå.

Andra noteringen gäller webläsaren som kommer med. Om man som jag (verkar ha) ett väldigt segt internet över 3g (tele2) så tar det ibland väldigt lång tid att ladda en sida. Medan telefonen på datat så kommer webläsaren att ligga på 100% belastning på ena kärnan dvs 50% totalt trots att den inte behöver göra något. Om jag istället kör firefox så belastas inte processorn inte belastas alls när jag bara väntar på att tele2 ska skicka datan.

#1198

Postad 21 maj 2011 - 10:07

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
On/Off knapp långtryck problem!

När min SGS2 är i låst läge så är fortfarande långtryck på On/Off-knappen möjlig.
Alltså, när telefonen ligger i "standby", låst läge så kan jag av misstag (särskilt med siliconskal) trycka ner On/Off-knappen i 7 sekunder vilket gör att telefonen stängs av.

Ett annat exempel är att när jag går från "låst med skärmen släckt"-läge och trycker igång skärmen och har en låst skärm, trycker in On/Off-knappen i några sekunder, så kommer "Telefonalternativ" upp där du kan välja att sätta på tyst läge eller stänga av m.m.

Det har inte varit såhär från början. Jag har använt bland annat no-led och widget locker. Jag har avinstallerat dessa men problemet kvarstår.

Tacksam för hjälp.

/V-man

#1199

Postad 21 maj 2011 - 11:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
ska du ha på mobilen som vanligt, dvs få fram skärmen så ska du bara trycka snabbt på den. om silikonskalet sitter kasst så... ja, du kan skära lite i det eller köpa ett annat.

#1200

Postad 21 maj 2011 - 11:27

amund
  • amund
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0

Jag har noterat att om jag laddar mobilen på kvällen så kommer den att ha dragit ca 30% av batteriet till morgonen. Andra natten så har strömsparfunktionen slagit till (slår till vid 70%) och då drar telefonen bara 4-5%.
Vad är den som den gör första natten som är så viktigt men den kan vara utan andra natten så att säga? Vad händer när det slår till strömsparläget. Känns för mig som man skulle vilja att det alltid skulle slå till strömsparläget på natten oavsett batterinivå.


Min är ännu värre, Hade 31% kvar efter 10h som den legat oanvänd. Enligt telefonen så var det Andriod OS som stod för 84% av den förbrukningen.
Hur är batteritiden för er andra?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.