Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1301

Postad 25 maj 2011 - 22:03

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Någon som kan tipsa om något headset där man kan reglera volym och byta låtar som fungerar mes SG2?


SE MW600 borde fungera, fungerar iaf med andra androider, mitt jabra bt-3030 funkar utmärkt.

#1302

Postad 25 maj 2011 - 22:09

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0

SE MW600 borde fungera, fungerar iaf med andra androider, mitt jabra bt-3030 funkar utmärkt.


Tack för tipset. Tittat på blåtand innan men drar inte det mycket ström? För telefonen alltså.

#1303

Postad 25 maj 2011 - 22:25

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Tack för tipset. Tittat på blåtand innan men drar inte det mycket ström? För telefonen alltså.


Klart att det drar en del, min legend brukar klara musik i 6-7 timmar, mot 16-20 om jag använder den normalt utan musik

#1304

Postad 25 maj 2011 - 22:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Hittade detta på swedroid

#1305

Postad 25 maj 2011 - 22:42

Havsgetingen
  • Havsgetingen
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Ladda hem en filhanterare tex ES File explorer. Eller anslut telefonen till datorn och välj att ha den som usb-minne



Finns ingen mapp som heter /data/ inte ens i närheten. Samsung, Android, backups, samsungapps och några till finns, men det är ju inte nån av dem man ska lägga filen i.

#1306

Postad 25 maj 2011 - 22:46

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0
kan man få tips om ett bra stegräknare program?

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 25 maj 2011 - 22:56.


#1307

Postad 25 maj 2011 - 23:04

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Finns ingen mapp som heter /data/ inte ens i närheten. Samsung, Android, backups, samsungapps och några till finns, men det är ju inte nån av dem man ska lägga filen i.



Skapa data då, svårare än så är det inte, fick jag göra när jag installerat om en rom, den ska ligga i roten av lagringsutrymmet

#1308

Postad 26 maj 2011 - 11:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Såja....Nu står det att jag har en SGS2 när ja loggar in på Tre..
Fått bekräftelse att abb är förlängt..
Nu väntar ja bara att de ska plinga i mobilen att den finns å hämta :-)


Men skulle tro att de blir imorrn...
Telefonen ska väl först fastna i de svarta hålet i Ånge några dagar.
Min var i Ånge 0827 imorse...Då lär den väl fastna där till på måndag

Redigerat av moparman, 26 maj 2011 - 16:15.


#1309

Postad 26 maj 2011 - 12:19

Unregistered1e694483
  • Unregistered1e694483
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

... bara att läsa i trådarna här så har nån råkat ut för det andra inte. Det kan också bero på saker som inte har med själva systemet att göra typ att en komponent i just den enheten glappar lite osv. Sen kan det vara olika många som råkar ut för problemen på olika modeller, en del är bättre byggda och tillverkaren har lagt mer tid på att få bort buggar och tillverkningsfel.

Jo, det är väl sant. Och på forumet här så är det väl nästan uteslutet "vi som är lite missnöjda" med en lur som krånglar av ett eller annat skäl - det är väl vi som läser och utbyter erfarenheter och gnäller här på det vi köpt... Eller behöver annan hjälp av ngt slag...
Alla andra "brödätare" där ute är säkert helt nöjda o glada...
Tycker det här forumet är guld värt f.ö. just för den hjälp man nästan alltid får av ngn.

#1310

Postad 26 maj 2011 - 13:22

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Precis skaffat telefonen, men Kies verkar inte gå installera på min Windows 7-burk på jobbet. Grymt :unsure:

#1311

Postad 26 maj 2011 - 16:30

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Precis skaffat telefonen, men Kies verkar inte gå installera på min Windows 7-burk på jobbet. Grymt :unsure:


Går det inte ens att installera är det ju surt, men jag läste nånstans att man skulle köra det som administratör i w7.

Men det är ju bara när man uppdaterar man behöver kies, för att synka och annat finns det ju bättre program. Jag kör myphoneexplorer som är betydligt bättre än htc-synk och har fler finnesser.

#1312

Postad 26 maj 2011 - 17:31

Unregisteredfbdb34a6
  • Unregisteredfbdb34a6
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Jag är i stort sett nöjd med min, bara små saker som inte är helt bra.

T.ex. varför drar den så mycket ström på natten om batteriet är fullt men inte om det är halvtomt?

Dom där små prickarna som finns nertill som man trycker på för att byta "skrivbord" sitter för nära ikonerna nedanför och prickarna är för små.

Ljudet verkar inte vara av Nokia/SE kvalitet när det är bulle ikring. Fast det har jag inte riktigt fastställt ännu.

#1313

Postad 26 maj 2011 - 17:43

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag är i stort sett nöjd med min, bara små saker som inte är helt bra.

T.ex. varför drar den så mycket ström på natten om batteriet är fullt men inte om det är halvtomt?

Dom där små prickarna som finns nertill som man trycker på för att byta "skrivbord" sitter för nära ikonerna nedanför och prickarna är för små.

Ljudet verkar inte vara av Nokia/SE kvalitet när det är bulle ikring. Fast det har jag inte riktigt fastställt ännu.


Verkar ju som att samsung hittat nån bugg när det gäller strömförbrukning. Swedroid skrev igår att det var ytterliggare en uppdatering på väg ut och att det bla skulle ge längre batteritid, mer ledigt minne, ytterligare nån kamerafix mm. Länkar den igen

#1314

Postad 26 maj 2011 - 18:06

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Vilken filhanterare är bäst? jag vill komma åt systemfiler.

#1315

Postad 26 maj 2011 - 18:16

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Vilken filhanterare är bäst? jag vill komma åt systemfiler.


Jag tycker es file explorer är väldigt bra, en del gillar astro.

#1316

Postad 26 maj 2011 - 18:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Root som gäller för att komma åt systemfiler va ?

#1317

Postad 26 maj 2011 - 19:13

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0

Går det inte ens att installera är det ju surt, men jag läste nånstans att man skulle köra det som administratör i w7.

Men det är ju bara när man uppdaterar man behöver kies, för att synka och annat finns det ju bättre program. Jag kör myphoneexplorer som är betydligt bättre än htc-synk och har fler finnesser.


Får testa hemma, det var för att uppdatera jag ville göra det. Vill inte synka mot desktop öht.

Min snabbrecension såhär efter en halv dag:
- Lite plastig
- Standardlåsskärmen var ful och tråkig, widgetlocker blev bättre
+ Sjukt lätt och tunn
+ Assnabb
+ Kameran
+ Bästa skärmen evarr
+ Swype

#1318

Postad 26 maj 2011 - 19:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Root som gäller för att komma åt systemfiler va ?



Japp, de flesta iaf, man kan komma åt en del programfiler och lite annat ändå, men för det mesta gäller root

#1319

Postad 26 maj 2011 - 20:05

Unregisteredfbdb34a6
  • Unregisteredfbdb34a6
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Jag har laddat ner kies 2.0 men när jag försöker ansluta telefonen så dyker den bara upp lite snabbt i kies sen försvinner den igen.
Vad gör jag för fel?
Jag ansluter via usb

#1320

Postad 26 maj 2011 - 20:15

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag har laddat ner kies 2.0 men när jag försöker ansluta telefonen så dyker den bara upp lite snabbt i kies sen försvinner den igen.
Vad gör jag för fel?
Jag ansluter via usb


Har du startat kies som administratör? Polaren fick högerklicka och välja det alternativet annars hände samma sak som du råkat ut för. Inte säkert det är samma problem dock, kies verkar vara lite ostabilt

#1321

Postad 26 maj 2011 - 22:43

Unregisteredfbdb34a6
  • Unregisteredfbdb34a6
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Felet var att jag läste fel :S
Jag tyckte det stod tryck på hemknappen för att ansluta men det stod avsluta. Inte konstigt att den inte kopplade upp då jag avslutade hela tiden.
Körde jag som administratör så funkade det dock inte.
Nu uppgraderar den dock.

#1322

Postad 26 maj 2011 - 22:51

Unregistered2000
  • Unregistered2000
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Hej !

Jag behöver lite hjälp.
Har bara haft iphone sista åren och är så trött på all problematik med apples begränsningar
Har bestämt mig för att köpa några av dessa till familjen och min första fråga är då om man kan använda ett konto till flera enheter och på så sätt dela betalappar inom familjen ?
Kan man dessutom ha vars ett konto för gratisapparna ?
Detta funkar i alla fall med Iphone

Sedan undrar jag om allt annat är lättare med denna, som tex åtkomst från dator osv.

Gör jag rätt om jag bytar från Iphone till Samsung ?

Ni får gärna vara objektiva, även om jag frågar i denna tråden ;)

God och Gla, var da !

#1323

Postad 26 maj 2011 - 23:03

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hej !

Jag behöver lite hjälp.
Har bara haft iphone sista åren och är så trött på all problematik med apples begränsningar
Har bestämt mig för att köpa några av dessa till familjen och min första fråga är då om man kan använda ett konto till flera enheter och på så sätt dela betalappar inom familjen ?
Kan man dessutom ha vars ett konto för gratisapparna ?
Detta funkar i alla fall med Iphone

Sedan undrar jag om allt annat är lättare med denna, som tex åtkomst från dator osv.

Gör jag rätt om jag bytar från Iphone till Samsung ?

Ni får gärna vara objektiva, även om jag frågar i denna tråden ;)

God och Gla, var da !



Du kan ha flera telefoner anslutna till ett gmailkonto, men du kan bara ha ett huvudkonto i en telefon och det är det som är kopplat till market, så lägger du in samma mail i alla så kan det bli strul med appar, det behöver dock inte bli det. Däremot kan du lägga in flera gmailkonton i det vanliga epostprogrammet för att hantera mail.

Tänk också på att om ni kör på samma mail så delar ni även kontakter om ni vill ha dem kopplade till gmail. Jag skulle nog rekommendera att ni kör på separata gmail och bara kopplar kortet till de olika, de flesta appar kostar inte mer än några kronor.

#1324

Postad 27 maj 2011 - 07:38

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0

Hej !

Jag behöver lite hjälp.
Har bara haft iphone sista åren och är så trött på all problematik med apples begränsningar
Har bestämt mig för att köpa några av dessa till familjen och min första fråga är då om man kan använda ett konto till flera enheter och på så sätt dela betalappar inom familjen ?
Kan man dessutom ha vars ett konto för gratisapparna ?
Detta funkar i alla fall med Iphone

Sedan undrar jag om allt annat är lättare med denna, som tex åtkomst från dator osv.

Gör jag rätt om jag bytar från Iphone till Samsung ?

Ni får gärna vara objektiva, även om jag frågar i denna tråden :)

God och Gla, var da !


Allt är definitivt inte lättare på en Android-lur. Eftersom Android är ett mer flexibelt system finns det också mer "fel" att göra, typ ;)

Att just ansluta till dator anser iaf jag är mycket lättare, men en del älskar ju att synka via iTunes. Jag föredrar att direkt få tillgång till telefonen som en USB-disk. Finns bra synkprogram (doubletwist t.ex.) om man är lagd åt det hållet med.

Men den här frågan hör egentligen inte hemma i den här tråden så jag föreslår att vi släpper ämnet här. Mitt svar är bra nog :P

#1325

Postad 27 maj 2011 - 08:40

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Du kan ha flera telefoner anslutna till ett gmailkonto, men du kan bara ha ett huvudkonto i en telefon och det är det som är kopplat till market, så lägger du in samma mail i alla så kan det bli strul med appar, det behöver dock inte bli det. Däremot kan du lägga in flera gmailkonton i det vanliga epostprogrammet för att hantera mail.

Tänk också på att om ni kör på samma mail så delar ni även kontakter om ni vill ha dem kopplade till gmail. Jag skulle nog rekommendera att ni kör på separata gmail och bara kopplar kortet till de olika, de flesta appar kostar inte mer än några kronor.


Tror inte det skulle vara några problem att ha dela googlekonto på flera telefoner. (fast därmed är det inte sagt att utvecklaren kan lägga in så man bara får installera den på ett visst antal telefoner om det är därför man gör det)
ALLA appar jag använder är gratisappar, och man får en mängd spel gratis som på iphonen kostar pengar.

http://forum.xda-dev...p/t-949754.html
diskuterar de just detta.

#1326

Postad 27 maj 2011 - 10:27

Havsgetingen
  • Havsgetingen
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Skulle vilja ha telefonlås (att man måste slå in kod för att starta telefonen) och inte bara skärmlås.

Som det är nu har jag lås på sim-kortet också, men tar man ut det eller byter det behöver man inte slå in nån kod för att starta telefonen. Hur ändrar man på detta?

#1327

Postad 27 maj 2011 - 10:53

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0
jag fick klämma, känna och pilla på en kollegas S IIa och den fick mig från att totalt vägra 4.3 mobilen sen jag pillade på tunga feta Desire HD att gå till wow! tunn, lätt och kan faktiskt tänka mig denna!

enda negativa var nog att den inte satt i handen så bra, den var lite hal så den kanske kräver ett skydd även om jag hatar skydd då det förstör mkt funktionaliteten på hur mobilen egentligen var tänkt.

nu till frågan. vilka skydd har ni själv? vilka har ni testat? vilka rekommenderas? vilka gör om S II til en fet Desire HD ;)
och vad betalade ni för era som har köpt eller undersökt skydd till era S IIa?


//Cel

#1328

Postad 27 maj 2011 - 11:39

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0

Skulle vilja ha telefonlås (att man måste slå in kod för att starta telefonen) och inte bara skärmlås.

Som det är nu har jag lås på sim-kortet också, men tar man ut det eller byter det behöver man inte slå in nån kod för att starta telefonen. Hur ändrar man på detta?


Inställningar->Plats och säkerhet->Ange skärmlås

#1329

Postad 27 maj 2011 - 13:41

Unregistered1e694483
  • Unregistered1e694483
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Precis skaffat telefonen, men Kies verkar inte gå installera på min Windows 7-burk på jobbet. Grymt ;)

Jag kan inte heller det på jobbet men det beror på att man måste ha "administatörsbehörighet" :P
Hemma gick det bra i W7 så det ska ju funka...

#1330

Postad 27 maj 2011 - 13:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Om man verkligen inte får Kies att funka kan man uppdatera via Odin istället

#1331

Postad 27 maj 2011 - 14:13

noone2k
  • noone2k
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Jag har köpt ett "Genuine Samsung Galaxy SII" skal samt Invisible Shield från Zagg.com. Skalets passform på baksidan är toppen ;) Lätt att ta på och av, men det sitter ändå som det ska. Lägger du telefonen på en plan yta skyddas både kameralins och skärm när de ligger mot marken då skalet "sticker upp en liten bit ovanför telefonen", dock så pass lite att det inte stör. Jag funderade på att köpa ett svart men det vinröda skalet gör sig verkligen bra tillsammans med den svarta mobilen. Båda levererades inom en vecka från leverans. På den andra bilden syns framsidan med den typ av "orange peel" som blir av Invisible Shield. Jag kan dock tycka att bilden överdriver hur det ser ut i verkligeten. Du känner inte det utan det är endast lite mer friktion än med glas och den lilla extra friktion som bildas när man använder pekskärmen är försumbar, speciellt med tanke på att jag skyddar telefonen mot repor (Jag har kompisar som har Gorilla Glass med repor i displayen).
Postad bild
Postad bild

#1332

Postad 27 maj 2011 - 18:51

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Ang batteritiden, jag köpte ju min igår och har inte laddat den sen första laddningen. Är nere på 22% batteri kvar nu, 27h36m and counting. Sparläget kickar in vid 30% batteri och sänker då skärmstyrkan från max till typ 30% och slår av wifi.

Då har jag ju ändå pillat en hel del, installerat massa appar, testat att surfa runt, testat kamera och gps osv.

#1333

Postad 27 maj 2011 - 18:51

Havsgetingen
  • Havsgetingen
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Inställningar->Plats och säkerhet->Ange skärmlås


Jag har redan skärmlås, skrev jag....

Jag vill ha 1. telefonlås + 2. simkortslås + 3. skärmlås. Alltså 3 stycken OLIKA lås på telefonen. Om man startar telefonen med mitt simkort i ska man behöva slå in Telefonlås, simkortslås och sen rita mönstret på skärmlåset. Om man inte har mitt simkort i telefonen ska man ändå behöva slå koden för telefonlås och rita mönstret på skärmlåset sedan.

Jag HAR redan 2 lås (simkortslås och skärmlås), det som jag saknar är telefonlås.

Telefonlåset ska göra att man måste slå in en kod varje gång man ska starta telefonen, oavsett om simkort, är i eller ej, oavsett vilket simkort som är i.

-Vill INTE bara ha skärmlås om telefonens simkort plockas ut.... Ett kodlås, OCH det nuvarande skärmlåset. Först då kan ja känna mig trygg. ;)

Hur fixar jag telefonlås?

Redigerat av Havsgetingen, 27 maj 2011 - 18:54.


#1334

Postad 27 maj 2011 - 19:29

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Det gör du nog inte. Men du kan ju ha ett jättelångt lösenord på skärmlåset, ingen lär ju kunna gissa sig till att du har "gR5l)O#.m--%¤r3Åg" som kod för att kunna kom in i din telefon liksom.

#1335

Postad 27 maj 2011 - 19:32

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Jag har redan skärmlås, skrev jag....

Jag vill ha 1. telefonlås + 2. simkortslås + 3. skärmlås. Alltså 3 stycken OLIKA lås på telefonen. Om man startar telefonen med mitt simkort i ska man behöva slå in Telefonlås, simkortslås och sen rita mönstret på skärmlåset. Om man inte har mitt simkort i telefonen ska man ändå behöva slå koden för telefonlås och rita mönstret på skärmlåset sedan.

Jag HAR redan 2 lås (simkortslås och skärmlås), det som jag saknar är telefonlås.

Telefonlåset ska göra att man måste slå in en kod varje gång man ska starta telefonen, oavsett om simkort, är i eller ej, oavsett vilket simkort som är i.

-Vill INTE bara ha skärmlås om telefonens simkort plockas ut.... Ett kodlås, OCH det nuvarande skärmlåset. Först då kan ja känna mig trygg. ;)

Hur fixar jag telefonlås?


Är det inte bättre att installera tex, Tektrak så att du kan spåra telefonen om du tappar den? Tror inte att nån som stjäl telefonen skulle lämna tillbaka den bara för att den inte går att använda.

#1336

Postad 27 maj 2011 - 19:42

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0

Jag har köpt ett "Genuine Samsung Galaxy SII" skal samt Invisible Shield från Zagg.com. Skalets passform på baksidan är toppen ;) Lätt att ta på och av, men det sitter ändå som det ska. Lägger du telefonen på en plan yta skyddas både kameralins och skärm när de ligger mot marken då skalet "sticker upp en liten bit ovanför telefonen", dock så pass lite att det inte stör. Jag funderade på att köpa ett svart men det vinröda skalet gör sig verkligen bra tillsammans med den svarta mobilen. Båda levererades inom en vecka från leverans. På den andra bilden syns framsidan med den typ av "orange peel" som blir av Invisible Shield. Jag kan dock tycka att bilden överdriver hur det ser ut i verkligeten. Du känner inte det utan det är endast lite mer friktion än med glas och den lilla extra friktion som bildas när man använder pekskärmen är försumbar, speciellt med tanke på att jag skyddar telefonen mot repor (Jag har kompisar som har Gorilla Glass med repor i displayen).


Det där skalet såg riktigt fint ut! Jag beställde ett gummi från dealextreme, men det du köpt såg bra mycket bättre ut. Det enda negativa var att det var "öppet" på kanterna uppe och nere. Kan lätt bli repigt kanske?
Är hålen på baksidan rakt igenom skalet? Tänkte att det lätt kan bli smuts som åker ner där?

Edit: Slängde iväg en beställning på ett svart. Dock av en annan säljare. 56kr inkl. frakt känns ju nästan gratis. Är det så att man inte blir nöjd så gör det inget.

Redigerat av Baily, 27 maj 2011 - 20:20.


#1337

Postad 27 maj 2011 - 20:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hämtade ut telefonen 15 minuter innan jag började jobbet idag ;)

Fifaaasen vilken telefon...
Ett snabbt intryck....GRYMT

#1338

Postad 27 maj 2011 - 20:19

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hämtade ut telefonen 15 minuter innan jag började jobbet idag ;)

Fifaaasen vilken telefon...
Ett snabbt intryck....GRYMT


Såg det på swedroid, får du något gjort på jobbet idag? :P

#1339

Postad 27 maj 2011 - 20:39

Havsgetingen
  • Havsgetingen
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Är det inte bättre att installera tex, Tektrak så att du kan spåra telefonen om du tappar den? Tror inte att nån som stjäl telefonen skulle lämna tillbaka den bara för att den inte går att använda.


Har app som gör att ja kan spåra den och så att den ringer i 5 min på högsta volym om ja skickar ett visst sms.

Jag vill också ha ett telefonlås, för att göra telefonen än mer besvärlig att sälja/fixa.


Måste ju finnas nån app eller nån inställning som fixar telefonlås eller? Finns ju på en gammal Nokia ja har kvar från 2006. ;) Och alla telefoner ja har haft sen dess. Men har dock INTE hittat nåt sånt på Galaxyn, endast, skärmlås som funkar om simkortet tas bort.

Redigerat av Havsgetingen, 27 maj 2011 - 20:42.


#1340

Postad 27 maj 2011 - 21:04

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Problemet är ju det att om det är en app eller inställning så kan man ändå fabriksåterställa telefonen. Och nej, det finns nog inte.

Redigerat av Unregisteredc6f44378, 27 maj 2011 - 21:04.


#1341

Postad 28 maj 2011 - 01:58

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Jaha, då köpte man programmet "Navigon Europe" till sin dyrgrip. Frid och fröjd. Började ladda ner kartor till de olika länderna, men var tvungen att hastigt avbryta nedladdningen.

Jag var inte orolig för jag hade ju köpt programmet, och drog således slutsatsen att jag skulle kunna ladda ner lite senare. Men jag bedrog mig. Albanien och Andorra han laddas ner, thats it!!

Jag försökte med "Navigon Refresh", men fick infon att jag måste ha ett minneskort installerat.

Har någon annan Galaxy S2 användare här inne något tips om någon lösning, eller är 545kr förlorade?

#1342

Postad 28 maj 2011 - 02:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jaha, då köpte man programmet "Navigon Europe" till sin dyrgrip. Frid och fröjd. Började ladda ner kartor till de olika länderna, men var tvungen att hastigt avbryta nedladdningen.

Jag var inte orolig för jag hade ju köpt programmet, och drog således slutsatsen att jag skulle kunna ladda ner lite senare. Men jag bedrog mig. Albanien och Andorra han laddas ner, thats it!!

Jag försökte med "Navigon Refresh", men fick infon att jag måste ha ett minneskort installerat.

Har någon annan Galaxy S2 användare här inne något tips om någon lösning, eller är 545kr förlorade?


Köpte du på market så ska det bara vara att avinstallera appen helt, se till att mappen med kartorna är borta också, sen startar du market, går in på mina appar, längst ner i applistan så har du appar du köpt men inte har installerade, bara installera om så ska du kunna ladda ner kartorna igen. Jag kör navigon nordic och har installerat om det 3 ggr utan problem.

#1343

Postad 28 maj 2011 - 09:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Kan lugnt säga att jag har lite svårt att slita mig från telefonen :)

På det stora hela är jag riktigt nöjd men ska jag vara petig så finns det lite smågrejoratt klaga på..

Upplösningen skulle inte skada av att vara högre.
Text när man surfar kunde vara lite skarpare..

Blir cp av att orginal browsern inte kommer ihåg att visa sidor som på datorn..

Brutalt bra att surfa med i övrigt..
En dröm :)

Känns lite bökigare än min gamla N900 att hoppa mellan olika sms konversationer och öppna webbfönster..
Sen saknar jag mitt fysiska tangentbord :)

Tycker den känns riktigt välbyggd men nån mm för bred med mitt skal på.

Verkar ha skaplig batteritid..tar under 1 procent/timma i vila ..

Ska se om jag törs roota ikväll så jag kan frysa en massa skit.

FANTASTISK skärm

#1344

Postad 28 maj 2011 - 09:36

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
såg att det kommit en firmwareuppdatering till cameran på samsung apps.
är inte det en sak som bör komma när man uppdaterar telefonen (ex via kies)?
är det någon som provcat och sett någon förbättring/skillnad på kameran?

#1345

Postad 28 maj 2011 - 13:09

Havsgetingen
  • Havsgetingen
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Kan någon vara jättevänlig och förklara steg för steg för mig hur man genomför uppdatteringen KE7 på Galaxy S2:an?

Jag har varit inne på Kies Air, men fattar verkligen noll. Det enda jag kan är att se alla filer, bilder, kontakter, sms, med mera som jag har på telefonen. Men det står inte "uppdatera" eller "update" nånstans och det går inte att söka efter "KE7" på den där sidan heller........

Bild:
http://i.imgur.com/QJnq2.jpg


Vart ska man trycka för att uppdatera till KE7??????? Förklara lika bra som ni brukar är ni snälla.

Redigerat av Havsgetingen, 28 maj 2011 - 13:10.


#1346

Postad 28 maj 2011 - 13:20

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Du måste installera Kies på din dator. Man hittar det på samsungs hemsida.

Jag har inte lyckats installera det på någon av mina två datorer... Installationen hänger sig.

#1347

Postad 28 maj 2011 - 14:46

sefors
  • sefors
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Kan någon vara jättevänlig och förklara steg för steg för mig hur man genomför uppdatteringen KE7 på Galaxy S2:an?

Jag har varit inne på Kies Air, men fattar verkligen noll. Det enda jag kan är att se alla filer, bilder, kontakter, sms, med mera som jag har på telefonen. Men det står inte "uppdatera" eller "update" nånstans och det går inte att söka efter "KE7" på den där sidan heller........

Bild:
http://i.imgur.com/QJnq2.jpg


Vart ska man trycka för att uppdatera till KE7??????? Förklara lika bra som ni brukar är ni snälla.



KE7 är inte släppt i norden ännu. Vill du ändå lägga in den får du använda "odin" eller annat liknande verktyg.
Beskrivning för det finns på xda:s dev-forum.
http://forum.xda-dev...play.php?f=1058

#1348

Postad 28 maj 2011 - 15:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tyvärr så behövs KISS iaf.
Den installerar drivare som man behöver..
Kan hända att det går att ta hem på annat sätt.

Jag hade inga problem att installera på min win7 64bit

#1349

Postad 28 maj 2011 - 15:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Tyvärr så behövs KISS iaf.
Den installerar drivare som man behöver..
Kan hända att det går att ta hem på annat sätt.

Jag hade inga problem att installera på min win7 64bit


Hitta detta vid en snabb sökning. Tydligen nån app som heter pc-studio som fixar usb-drivers

Edit/ Kanske var kies det med, ni får testa

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 28 maj 2011 - 15:34.


#1350

Postad 28 maj 2011 - 17:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Blir galen på alla 999999 olika sätt att roota å flasha kernel hit å rom dit..

Kan ingen göra en guide for dummies ?
Gärna så att min Tre nedlusade telefon reser sig som phenix ur askan i nyaste versionen utan TRE junk



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.