Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare

1521 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 25 oktober 2009 - 10:23

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0

Det blir ändå dyrt i längden om man ska köpa WDTV1, WDTV2, WDTV3, etc, etc. Vad är poängen med det? Blir ju inte billigare än att köpa Popcorn Hour.


Vem pratade om att du ska köpa alla WDTV versioner? Jag påpekade endast att för den summa som man betalar för WDTV så kan man inte förvänta sig allt hur enkelt man än anser en funktion är. Vill du ha en media spelare med ISO meny så är det väll 800 kr till, anser du att det är värt det så är det väll bara att lägga de 800 kr. Alla maskiner passar inte alla. Tänk efter innan du skriver.

Om du skiter i menyer, vad gör du då du ska titta på en dvd med 10 avsnitt i en serie? Anser du att det är bekvämt att först tvingas hoppa 10 minuter åt gången för att sedan fin spola ett bra tag till för att komma dit du vill, särskilt några dagar senare då du knappt minns var du var för att allt är nollställt.

Du gör alla som i grunden diggar denna maskin en stor otjänst genom att låtsas som att det inte är ett problem.


Visst är det lite extra krånglig utan menyn men så farligt är det inte, sätt igång snabbspolningen(>>) på x2 tryck sen på >>| så kommer du hoppa ganska långt, när du efter några sek hyfsat kommit rätt så spolar du vanligt(<< / >>) för att hitta rätt position. Man behöver inte göra det krångligare än vad det är.

Det som är värt att tänka på är att detta är långtifrån ett problem för alla även om det är en efterlängtad funktion.

#102

Postad 25 oktober 2009 - 10:40

danniee
  • danniee
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Vem pratade om att du ska köpa alla WDTV versioner? Jag påpekade endast att för den summa som man betalar för WDTV så kan man inte förvänta sig allt hur enkelt man än anser en funktion är. Vill du ha en media spelare med ISO meny så är det väll 800 kr till, anser du att det är värt det så är det väll bara att lägga de 800 kr. Alla maskiner passar inte alla. Tänk efter innan du skriver.



Visst är det lite extra krånglig utan menyn men så farligt är det inte, sätt igång snabbspolningen(>>) på x2 tryck sen på >>| så kommer du hoppa ganska långt, när du efter några sek hyfsat kommit rätt så spolar du vanligt(<< / >>) för att hitta rätt position. Man behöver inte göra det krångligare än vad det är.

Det som är värt att tänka på är att detta är långtifrån ett problem för alla även om det är en efterlängtad funktion.


Ja, förutom att du ska spola, vilket är krångligare och mer irriterande än du försöker ge sken av så går man också miste om extramaterial och annat på skivan. Tänk efter innan du skriver.

Och det är just det jag säger, den här maskinen kommer INTE passa de allra flesta som redan har WDTV1, det är en i princip meningslös uppgradering som mest verkar handla om att mjölka kunderna på pengar. Som att lägga till en previously unreleased låt på en samlingsplatta som var populärt bland skivbolagen på 90-talet.

#103

Postad 25 oktober 2009 - 10:58

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
"Ursäkta, men du är en i*iot. ISO innebär inte att man inte köper skivor. Poängen med en mediaspelare är att man vill slippa just skivor och därför konvertera dom till ISO och göra backuper. Tänk efter innan du skriver."

Eftersom du verkar vara duktig på att konvertera dem till iso borde du veta som konverterar att man kan redigera upp strukturen som man vill med enkla program. duh
Och nej i*iot som du så fint kallar mig är jag nog inte :P

Snälla! Köp en Popcorn som du skriver om hela tiden så det slipper bli så här på detta forum.
Du jämför produkter i två helt olika prisklasser.
Eller när du ändå håller på.. Bygg en egen htpc maskin.. wiiiiii

Redigerat av Unregisteredd835cead, 25 oktober 2009 - 11:13.


#104

Postad 25 oktober 2009 - 11:46

Ink
  • Ink
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Vad är poängen...


Just vad jag också undrar? Vad är poängen med att du skriver i denna tråden när WDTV Live uppenbarligen inte har det du eftersöker i en mediaspelare? Du skriver upprepade gånger hur dåligt det är att ISO-menyer inte finns. Bra, vi vet att du tycker det nu men det börjar faktiskt bli lite tjatigt att läsa det du skriver då det är som att lyssna på en repig skiva som har hakat upp sig. Det är bara att inse faktumet att du bör se dig om efter en annan mediaspelare om du nu inte kan leva utan funktionen för hur mycket du än skriver om det så kommer det inte att hända.

Redigerat av Ink, 25 oktober 2009 - 13:21.


#105

Postad 25 oktober 2009 - 16:19

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Vore trevligt om någon admin rensade upp lite onödigt tjafs..

#106

Postad 26 oktober 2009 - 07:30

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Jag har tidigare funderat på att köpa C-200, PS3 eller LG’s BD390, men WD TV Live är väldigt prisvärd och jag tror den uppfyller mina behov. Några funderingar har jag dock...

1. Såg att den tog DVD ISO, innebär det att den även tar .img?

2. Jag vill komma åt mina filer på en hårddisk men inte vara tvungen att ha en USB-disk kopplad till WD TV eller att ha datorn igång. Om jag ansluter en HDD till min ADSL router så borde jag komma åt alla filer jag sparat där. Vilken typ av HDD/server behöver jag för att få en sådan lösning att fungera?

#107

Postad 26 oktober 2009 - 09:53

Ink
  • Ink
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
När det gäller omslag så tycker jag att 120x180 72dpi för filmer samt 144x144 72dpi för musik fungerar bäst. Ville bara se om ni andra tycker likadant eller om ni har hittat andra upplösningar som fungerar bättre?

#108

Postad 26 oktober 2009 - 10:19

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

När det gäller omslag så tycker jag att 120x180 72dpi för filmer samt 144x144 72dpi för musik fungerar bäst. Ville bara se om ni andra tycker likadant eller om ni har hittat andra upplösningar som fungerar bättre?


Varför just 72 dpi?

#109

Postad 26 oktober 2009 - 11:48

Knekt
  • Knekt
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Kul för dig att du inte har så höga krav, men det är ju totalt värdelöst när man t ex vill se konserter eller spela upp serier med olika avsnitt, etc, etc. Av den anledningen fortsätter jag att bojkotta denna maskin. Man kan ju alltid hoppas på en uppdatering, men det är ju så kasst att de inte kunde fixa det med denna version. Ser ingen anledning att uppgradera från 1:an.


Är det att "bojkotta"; att sakna en funktion ock därför välja en annan produkt? Då är det väldigt mycket jag "bojkottat" genom åren.

Kan vi slippa ISO-menytjafs nu, eftersom det är bekräftat att funktionen inte finns i vare sig den gamla eller nya produkten? Vill man påverka producenten gör man lämpligen det på det officiella WDTV-forumet.

Redigerat av Knekt, 26 oktober 2009 - 11:48.


#110

Postad 26 oktober 2009 - 12:46

danniee
  • danniee
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Är det att "bojkotta"; att sakna en funktion ock därför välja en annan produkt? Då är det väldigt mycket jag "bojkottat" genom åren.

Kan vi slippa ISO-menytjafs nu, eftersom det är bekräftat att funktionen inte finns i vare sig den gamla eller nya produkten? Vill man påverka producenten gör man lämpligen det på det officiella WDTV-forumet.


Om du vill slippa ISO-menytjafs, varför tjatar du vidare när andra redan innan ditt inlägg konstaterat att det är nog med menydiskussioner? Jag tror du är full av skit.

Det är bra barnsligt att hetsa upp sig över att någon har en avvikande åsikt om en produkt. Detta är ett fritt forum och jag anser att det är min rätt att påpeka vikten av ISO-menystöd om jag vill. Finns säkert flera konsumenter som uppskattar det och som kanske inte läser igenom hela diskussionstråden. Passar det er inte så kan ni enkelt hoppa över mina inlägg. Hur svårt ska det vara. Det är ni som förstör tråden med att diskutera vad jag får och inte får diskutera så upphör att leka moderatorer. Jag är trött på att höra erat tjat om oviktiga saker som musikuppspelning, upplösning, DTS och whatever, men inte gnäller jag som en barnrumpa för det.

Jag tycker WDTV i grunden är en bra produkt och det är en skam att den saknar menystöd för hade den det skulle det vara en oslagbar manick. Och därför tänker jag fortsätta påpeka detta.

Redigerat av danniee, 26 oktober 2009 - 12:48.


#111

Postad 26 oktober 2009 - 13:18

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0

Jag tycker WDTV i grunden är en bra produkt och det är en skam att den saknar menystöd för hade den det skulle det vara en oslagbar manick. Och därför tänker jag fortsätta påpeka detta.


Som Knekt poängterade så vore det mer konstruktivt att kampanja för en viss funktion på WDTV:s officiella forum, där dina önskemål lättare kan snappas upp av utvecklarna. Jag tror inte tillverkaren hänger på det här forumet.... Jag håller i och för sig med dig i sak, menyerna behövs och alternativet att sitta och spola till man kommer till rätt avsnitt är inte riktigt ... 2009. Inte ens i den här prisklassen. Även om du har rätt i sak förstår jag inte varför du verkligen vill bete dig som en idiot fram till dess en moderator påpekar det.

#112

Postad 26 oktober 2009 - 21:45

djrov
  • djrov
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Finns det någon mer som har problem med att streama filmer till wdtv2??

Jag har som många i andra forum problem med att filmen stängs ner efter ca 5 minuter och får upp ett felmeddelande om något "network issue" det går att köra filmen igenom Upnp genom att använda "ps3 media server" men just att använda "network shares" som använder samba verkar strula ordentligt.

Så är det någon som går att lura på att köpa den för just streamingen , lugna sig ett tag tills wdtv har löst problemet.

#113

Postad 27 oktober 2009 - 00:19

Gumb
  • Gumb
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Finns det någon mer som har problem med att streama filmer till wdtv2??


Nej, fungerar perfekt för mig.

#114

Postad 27 oktober 2009 - 09:53

djrov
  • djrov
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Nej, fungerar perfekt för mig.

Vad kör du för operativsystem på datorn?

#115

Postad 27 oktober 2009 - 09:55

nMeden
  • nMeden
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Som Knekt poängterade så vore det mer konstruktivt att kampanja för en viss funktion på WDTV:s officiella forum, där dina önskemål lättare kan snappas upp av utvecklarna. Jag tror inte tillverkaren hänger på det här forumet.... Jag håller i och för sig med dig i sak, menyerna behövs och alternativet att sitta och spola till man kommer till rätt avsnitt är inte riktigt ... 2009. Inte ens i den här prisklassen. Även om du har rätt i sak förstår jag inte varför du verkligen vill bete dig som en idiot fram till dess en moderator påpekar det.

+1
Men måste man verkligen spola sig fram? Finns det ingen knapp för att byta kapitel?

#116

Postad 27 oktober 2009 - 10:19

Unregisteredd6303f5f
  • Unregisteredd6303f5f
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

+1
Men måste man verkligen spola sig fram? Finns det ingen knapp för att byta kapitel?

Inte kapitel men detta:

"10 minute skip
Press Fast Forward/Reverse on the remote then Next/Prev to skip forwards or backwards 10 minutes at a time."

Mera tips finns på:

http://www.wdtvlive....rticles/view/10

#117

Postad 27 oktober 2009 - 10:46

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

Finns det någon mer som har problem med att streama filmer till wdtv2??

Funkar bra att streama för mig också mot network shares på en ReadyNas Duo.

#118

Postad 27 oktober 2009 - 12:13

djrov
  • djrov
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
hmmm ja för jag kan streama till min xbox med samba men det är just wdtv som det e nåt knas med.

Har skickat ett mail till deras support får se om jag får nåt svar.

#119

Postad 27 oktober 2009 - 19:38

SatanJunior
  • SatanJunior
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej hå på er!

Tänkte bara skriva och tacka för den informativa diskussionen kring produkten och det resulterade i ett köp från Webhallen för 5 minuter sen.

Har ingen erfarenhet av någon form av NMT sen tidigare så det sk bli spännande att se om den funkar som jag tänkt mig :)

#120

Postad 27 oktober 2009 - 20:00

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Hej hå på er!

Tänkte bara skriva och tacka för den informativa diskussionen kring produkten och det resulterade i ett köp från Webhallen för 5 minuter sen.


Sådär ja, nu har jag också fått iväg en beställning. Postivt överraskad att Webhallen hade dom hemma :)

Kan nån svara på min tidigare fundering...

"Jag vill komma åt mina filer på en hårddisk men inte vara tvungen att ha en USB-disk kopplad till WD TV eller att ha datorn igång. Om jag ansluter en HDD till min ADSL router så borde jag komma åt alla filer jag sparat där. Vilken typ av HDD/server behöver jag för att få en sådan lösning att fungera? "

#121

Postad 27 oktober 2009 - 20:24

SatanJunior
  • SatanJunior
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Sådär ja, nu har jag också fått iväg en beställning. Postivt överraskad att Webhallen hade dom hemma :)

Kan nån svara på min tidigare fundering...

"Jag vill komma åt mina filer på en hårddisk men inte vara tvungen att ha en USB-disk kopplad till WD TV eller att ha datorn igång. Om jag ansluter en HDD till min ADSL router så borde jag komma åt alla filer jag sparat där. Vilken typ av HDD/server behöver jag för att få en sådan lösning att fungera? "


Jag blev oxå glatt överraskad att de hade den hemma ... i går när jag lade en beställning hos komplett var det snabbaste leveransen (091110) ... så jag gjorde en fuling, avbeställde på komplett och beställde på webhallen ... :blush:

Det beror helt på vilken router du har. Har du en Asus WL-500w som jag har så kan du ju sätta disken direkt i routern. Men det du absolut ska kolla efter är att se till att router/NAS/nätverkshårddisk/osv klarar NTFS eller ext2 ... annars kommer du inte att kunna lägga filer större än 4gig på disken.

Jag kommer att ha en NAS-server kopplad till routern via ethernet och remote-styr ngn form av linux som det ser ut i dagsläget.

Redigerat av SatanJunior, 27 oktober 2009 - 20:25.


#122

Postad 27 oktober 2009 - 20:52

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Det är en THOMSON TG585 som jag har. Info hämtat från manualen:
• Bridging/Relay
- Ethernet / PPPoE
• Relay
- PPPoX to PPTP relay
- PPPoX to DHCP relay
• Routing
- PPP over Ethernet (PPPoE)
- PPP over ATM (PPPoA)
- Classical IP (CIP)
- Ethernet over ATM (ETHoA)
• Connection sharing with Hyper-NAT
• Stateful Firewall
• UPnP* support: enables game technologies (PS2, XBox live, DirectPlay, …) and conferencing
functions of Microsoft Messenger
• DHCP and DNS server, client and relay
• NAT/PAT support

Skulle en denna fungera med ovanstående ADSL switch och WD TV Live
??

#123

Postad 27 oktober 2009 - 21:01

kakeeto
  • kakeeto
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hej Alles!

Skall också skaffa mig en WD Live. Dock har jag en fråga. Tror ni att jag kan streama MKV filer från min WD mybook world(NAS)till WD:n via nätverket? Anledningen till att jag fråga är för att jag kunde inte streama mkv filer till min samsung LED tv via nätverket men kunde spela upp samma film via usb anslutning till tv:n.

#124

Postad 28 oktober 2009 - 11:48

Unregistereddf968eb3
  • Unregistereddf968eb3
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hur va det med externa hdds, stängs en usb driven extern hd av om man stänger av WD:n?

tex en My Passport Essential 320GB, eller har dom nån funktion så att dom sutar snurra efter en tids inaktivitet.

#125

Postad 28 oktober 2009 - 15:25

Unregistered9c00c2be
  • Unregistered9c00c2be
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Sådär ja, nu har jag också fått iväg en beställning. Postivt överraskad att Webhallen hade dom hemma :)

Samma här, jag hade missat deras lager om det inte var för denna tråd, tackar för det.
WH har skickat den nu enl hemsidan, eller:

28 okt kl 14:08
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Får se om den lyckas dyka upp innan helgen.

#126

Postad 28 oktober 2009 - 18:10

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Hur är det med usb hubbar klarar den av hubbar utan egen strömförsörjning?

#127

Postad 28 oktober 2009 - 20:35

kakeeto
  • kakeeto
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Det är en THOMSON TG585 som jag har. Info hämtat från manualen:
• Bridging/Relay
- Ethernet / PPPoE
• Relay
- PPPoX to PPTP relay
- PPPoX to DHCP relay
• Routing
- PPP over Ethernet (PPPoE)
- PPP over ATM (PPPoA)
- Classical IP (CIP)
- Ethernet over ATM (ETHoA)
• Connection sharing with Hyper-NAT
• Stateful Firewall
• UPnP* support: enables game technologies (PS2, XBox live, DirectPlay, …) and conferencing
functions of Microsoft Messenger
• DHCP and DNS server, client and relay
• NAT/PAT support

Skulle en denna fungera med ovanstående ADSL switch och WD TV Live

??


Hämtade min WD live idag och den fungerar utmärkt med ovan NAS:n. Mkv fungerar perfekt. enda problem jag har haft är att streama ISO men det kan vara fel på min iso fil.

Redigerat av kakeeto, 28 oktober 2009 - 20:37.


#128

Postad 29 oktober 2009 - 00:20

Henrikgud
  • Henrikgud
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Har wdtv1 å la precis en beställning på wdtv2 får tacka alla om skrivit om 2an då det gjorde att jag valde att köpa denna, då WD verkar ha fixat mycket av det jag saknade och störde mig på. Ska bli mycket intressant! :)

#129

Postad 29 oktober 2009 - 08:02

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Hämtade min WD live idag och den fungerar utmärkt med ovan NAS:n. Mkv fungerar perfekt. enda problem jag har haft är att streama ISO men det kan vara fel på min iso fil.


Har du bara testa med en ISO-fil? Hoppas verkligen inte att det strular i någon större utsträckning då jag har ganska många ISO som jag tänkt köra via WD TV.

#130

Postad 29 oktober 2009 - 15:05

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

Hämtade min WD live idag och den fungerar utmärkt med ovan NAS:n. Mkv fungerar perfekt. enda problem jag har haft är att streama ISO men det kan vara fel på min iso fil.

Kan du vara lite mer specifik med vad du haft för problem? Ser du inte ISO-filen alls eller kan du välja den och får problem när den ska spelas upp?

#131

Postad 29 oktober 2009 - 23:03

Unregistered9c00c2be
  • Unregistered9c00c2be
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hämtade min på "posten" idag också, väldigt nöjd så här långt. Dyrt med kablar igen dock :P
Inte testat något herrejösses ännu men funkar bra från mitt NAS, även imponerad över hur bra den funkar med YouTube.

Hoppas kunna testa mer i helgen.

#132

Postad 29 oktober 2009 - 23:10

kakeeto
  • kakeeto
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Kan du vara lite mer specifik med vad du haft för problem? Ser du inte ISO-filen alls eller kan du välja den och får problem när den ska spelas upp?


Sorry allihopa false alarm! ISO fungerar utmärkt, fast utan menyer. Man kan välja språk och text och även fortsätta där man sist slutade titta på film om man stänger av eller byter till nåt annat. Man kan däremot inte byta kapitel.

#133

Postad 30 oktober 2009 - 09:03

Unregistereddcda8fb0
  • Unregistereddcda8fb0
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Fick min från Webhallen igår. Mycket bra produkt, det enda jag kan klaga på är att den saknar favoriter på netshares och att fjärren är lika seg som för WD1.

#134

Postad 30 oktober 2009 - 09:30

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

Sorry allihopa false alarm! ISO fungerar utmärkt, fast utan menyer. Man kan välja språk och text och även fortsätta där man sist slutade titta på film om man stänger av eller byter till nåt annat. Man kan däremot inte byta kapitel.

Gött att du fick ordning på det. :P

#135

Postad 30 oktober 2009 - 09:36

Manikin
  • Manikin
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

... fjärren är lika seg som för WD1.


Då har du tyvärr fått ett måndagsexemplar.

#136

Postad 30 oktober 2009 - 09:47

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
alternativ att den störs av ir från plasman om du har en sådan :P

Redigerat av Unregisteredd835cead, 30 oktober 2009 - 09:48.


#137

Postad 30 oktober 2009 - 11:35

SatanJunior
  • SatanJunior
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Maskinen har anlänt och den funkar än så länge bra.

Får den dock inte att hitta mina utdelade mappar på min stationära dator ... den hittar en gammal nätverkshårddisk som sitter i routern.

Enligt KnowledgeBase på officiella hemsidan ska det bara vara att dela ut mappar/enheter till höger och vänster och wd-tvn ska hitta dem ...

hjälp? ... :P

#138

Postad 30 oktober 2009 - 14:01

KaptenX
  • KaptenX
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Tja!
Har en wdtv1 idag och funderar på att byta upp mig.
Bara en troligtvis ganska enkel fråga. Om jag kopplar den till nätverket och kopplar in min usb hdd i mediaspelaren, delas den då ut till de andra windows datorerna i nätverket?

#139

Postad 30 oktober 2009 - 15:07

SatanJunior
  • SatanJunior
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Tja!
Har en wdtv1 idag och funderar på att byta upp mig.
Bara en troligtvis ganska enkel fråga. Om jag kopplar den till nätverket och kopplar in min usb hdd i mediaspelaren, delas den då ut till de andra windows datorerna i nätverket?


svaret är ja :P
Du kan då även sitta med fjärren vid WD-TVn och kopiera filer från din NAS/tankningsdater/whatever. (förutsattatt du inte ställt in ditt nätverk som mig oc gjort så att wd-tvn inte hittar min tankningsdator ... ska dock lösa det under dagen är det tänkt)

#140

Postad 30 oktober 2009 - 15:43

KaptenX
  • KaptenX
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

svaret är ja :P
Du kan då även sitta med fjärren vid WD-TVn och kopiera filer från din NAS/tankningsdater/whatever. (förutsattatt du inte ställt in ditt nätverk som mig oc gjort så att wd-tvn inte hittar min tankningsdator ... ska dock lösa det under dagen är det tänkt)


Skitbra! Då löser man lätt mitt problem. Har inte alltid båda datorerna igång. Så då får wd:n stå o dela ut så finns filerna där vid behov!

#141

Postad 30 oktober 2009 - 16:17

SatanJunior
  • SatanJunior
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Maskinen har anlänt och den funkar än så länge bra.

Får den dock inte att hitta mina utdelade mappar på min stationära dator ... den hittar en gammal nätverkshårddisk som sitter i routern.

Enligt KnowledgeBase på officiella hemsidan ska det bara vara att dela ut mappar/enheter till höger och vänster och wd-tvn ska hitta dem ...

hjälp? ... :P


Hmmm ... stängde ner brandväggen (Outpost Firewall Free 2009) och då funkade allt helt plötsligt ... undrar vad man ska köra för brandvägg då?

#142

Postad 30 oktober 2009 - 16:23

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0

Skitbra! Då löser man lätt mitt problem. Har inte alltid båda datorerna igång. Så då får wd:n stå o dela ut så finns filerna där vid behov!

En liten brasklapp bara, jag tror inte att du ska förvänta dig några hejdundrande hastigheter när WDTV:n agerar filserver/NAS. Har inga siffror på prestandan men just när det gäller NAS:ar så brukar pris spegla prestanda rätt bra...
Självklart är det kanonbra om den levererar även på detta område, men som sagt ha inte allt för höga förväntningar. Återkom gärna med info om vilka hastighter du kom upp i sen när du testat detta.

#143

Postad 30 oktober 2009 - 16:33

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0
Svarar på mitt eget inlägg ovan.

Här är en kille på AVSForum.com som testat just överföringshastighet mellan PC och USB-HDD ansluten till WDTV Live över ethernet:

WDTV Live Ethernet Speed - test results
* WD Passport 320GB connected to WDTV Live's USB port
* WDTV Live is idle (i.e. not playing any movie or audio)
* Windows XP SP3 is accessing WDTVLIVE disk share via ethernet
1) Upload file to WDTV Live: 7.46MB/s, i.e. 2min 17s for 1GB
2) Download file from WDTV Live: 6.49MB/s, i.e. 2min 37s for 1GB



#144

Postad 30 oktober 2009 - 21:27

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
med risk för o låta lite dum...Jag har bara använt min wdtv med my passport eller usb...
om jag vill koppla till tankningsdatorn som står på övervåning..wdtv på nedre plan...Hur gör man då?
tack på förhand

#145

Postad 30 oktober 2009 - 22:29

Unregistered9c00c2be
  • Unregistered9c00c2be
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

med risk för o låta lite dum...Jag har bara använt min wdtv med my passport eller usb...
om jag vill koppla till tankningsdatorn som står på övervåning..wdtv på nedre plan...Hur gör man då?
tack på förhand

Om det är en WDTV Live du har så är det enklaste att dela ut mapparna du vill komma åt och koppla bägge burkarna till nätverket. Klart ;)
Förutsätter att du har en router/switch iofs.

Redigerat av Unregistered9c00c2be, 30 oktober 2009 - 22:30.


#146

Postad 31 oktober 2009 - 15:31

MyB5
  • MyB5
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Hur va det med externa hdds, stängs en usb driven extern hd av om man stänger av WD:n?

tex en My Passport Essential 320GB, eller har dom nån funktion så att dom sutar snurra efter en tids inaktivitet.


Ja..

#147

Postad 31 oktober 2009 - 15:37

MyB5
  • MyB5
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Ursäkta..off topic jag vet...

Men kan någon rekommendera en bra site för att hitta DVD FRONT covers? Jag har bara hittat siter med både fram och baksida covers. Det blir ju inte snyggt...

#148

Postad 31 oktober 2009 - 17:32

fredde73a
  • fredde73a
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Den här kanske.
http://www.mediaicons.org

//Fredrik

Redigerat av fredde73a, 31 oktober 2009 - 17:33.


#149

Postad 31 oktober 2009 - 18:06

putte hägersten
  • putte hägersten
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Har haft min ett dygn nu men inte tillräckligt med tid för att lösa mitt problem med att den inte detekterar undertexter, iso och img någon som kan leda mig rätt direkt?

#150

Postad 31 oktober 2009 - 18:14

n.carlsson
  • n.carlsson
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Har haft min ett dygn nu men inte tillräckligt med tid för att lösa mitt problem med att den inte detekterar undertexter, iso och img någon som kan leda mig rätt direkt?


Heter under undertexten samma som filmen? Vad är undertexten i för format? SRT? SUB?

/N



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.