Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mass Effect 3

536 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mass Effect 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 6 7 (3) 389:-
Mass Effect 3 - Limited Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Mass Effect 3 - N7 Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 6,33 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

#251

Postad 09 mars 2012 - 19:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Efter nio ska jag spela. Skicka ett mess (eller invite) om ni vill dra ihop något. :)

GT: DonPidgeon ifall ni inte visste det. ;)

#252

Postad 10 mars 2012 - 05:43

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Efter nio ska jag spela. Skicka ett mess (eller invite) om ni vill dra ihop något. :)

GT: DonPidgeon ifall ni inte visste det. ;)


Hehe blev några timmars spelande ikväll/natt... Skit skoj var det verkligen, tack för att du visade mig vanguarden! Köttade ju sönder som Drell vanguard med geth shotgun :)

#253

Postad 10 mars 2012 - 08:37

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Japp, det var verkligen rock'n'roll där. Gillade faktiskt Engineer; trodde jag faktiskt inte. Låg ju rejält efter i poäng-ligan efter varje match; men att ha snabb cooldown på Overload och Incinerate var trevligt. Hann dock inte få många kills när du studsade runt med din Geth shotgun. ;)

#254

Postad 10 mars 2012 - 21:40

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Jag har spelat längre men har inte fått göra jättemånga sådana heller. Dock några. Men de är ovanliga. De har helt klart "fördummat" dialogsystemet.


Efter 'incidenten' på Citadellet så fick jag också en hel drös av såna Paragon/Renegade val också.

Dock börjar cut-scensen bugga. Var en läskig scen med en på skeppet där Shepard tittade till höger och sen till vänster medan hon pratade med personen precis framför henne. Samtidigt så snurrade ögonen runt i huvudet på henne. :)
Och ett par gånger har hon pratat med folk som befunnits sig två meter ovanför marken. Skumt.

#255

Postad 10 mars 2012 - 21:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Dock börjar cut-scensen bugga. Var en läskig scen med en på skeppet där Shepard tittade till höger och sen till vänster medan hon pratade med personen precis framför henne. Samtidigt så snurrade ögonen runt i huvudet på henne. :)
Och ett par gånger har hon pratat med folk som befunnits sig två meter ovanför marken. Skumt.

Hmm, ok, aldrig hänt mig. Däremot föll jag ner genom banan på en nivå (i all oändlighet) så jag var tvungen att starta om spelet. Men det och några texturbuggar är det enda jag råkat ut för på 20+ timmar.

Var med om mitt svåraste val hittills igår också.

#256

Postad 10 mars 2012 - 23:10

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Mitt har låst sig två gånger också. Problemet med dagens spel är att man orkar inte ens bli arg på det, utan bara accepterar det.

#257

Postad 11 mars 2012 - 00:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Problemet med dagens spel är att man orkar inte ens bli arg på det, utan bara accepterar det.

I-landsproblem ;)

Har åtminstone inte behövt byta skiva mer sedan de 4 gångerna, var längesen nu.

#258

Postad 11 mars 2012 - 01:13

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Samma här; har inte heller bytt skiva.

Låste upp Salarian Engineer nu. Mmmmm... :wub:

#259

Postad 11 mars 2012 - 02:34

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Samma här; har inte heller bytt skiva.

Låste upp Salarian Engineer nu. Mmmmm... :wub:


Coolt! Jag är själv sugen på en Krogan Soldier, hade varit så tufft att köra med! Lira nån dag?

#260

Postad 11 mars 2012 - 02:59

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Givetvis. Spelar jag inte singleplayer är jag alltid på för lite samspel. :)

Förresten; en idé. Jag och en till var engineers på en Geth bana. Vi tömde alla 10+1 waves på 15 minuter. INGEN gick någonsin ner eftersom vi spammade overload / shield drain. Primes hann knappt dyka upp innan de gick ner. :)

Så, vad sägs om att vi tar och levlar upp varsin engineer, maxar overload (eller motsvarande), plockar allt som kan få ner cooldownen (jag har 200% cooldown på min engineer t.ex) och kör Silver på en Geth only bana? Vi borde få en rätt bra chans att klara det. Visst; XP till engineers kanske inte är något för alla, men om vi har 4 stycken 17-18 levlade engineers så borde vi kunna ta Gold och därmed få så mycket pengar att det är Spectre lådor till alla. :wub:

Edit: plus en achivement givetvis. ;)

Redigerat av Unregistered6810b893, 11 mars 2012 - 03:00.


#261

Postad 11 mars 2012 - 03:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
OK, nu var det ett skivbyte till (tror jag börjar närma mig slutet så smått). Då är det 5 byten, mest under generationen såvitt jag vet.

#262

Postad 11 mars 2012 - 12:36

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Lite fel det här blev. :blush:

Redigerat av a_Warlock, 12 mars 2012 - 07:51.


#263

Postad 11 mars 2012 - 17:40

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Var med om mitt svåraste val hittills igår också.


Gjorde precis en dundertabbe bara för att jag inte läste konsekvenserna rätt. Så nu är jag lite ledsen. :(

#264

Postad 11 mars 2012 - 20:12

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Fi fan, 30h spelande klart nu men inte klar med spelet.

Freaking love it, storyn är helt underbar. Så sjukt trevligt att de aldrig släpper den röda tråden.

Kanske mindre RPG denna gång och mer story driven. Något jag gillar dock är att sidouppdragen nu har en betydelse, vilket de inte hade i ettan. Alla är knutna till huvudstoryn. Sen är frågan om man har nytta av alla arméer som man nu samlat på sig.

Scannat skiten ur universum och sprungit och sålt mig på the Citadel.

Att byta skiva är dock helt jävla hopplöst, hur kunde man inte fixa detta med en installation? Polaren rippade in sitt på ett JTAGad Xbox, där man kan installera en disc switcher. Än en gång för de som moddar en fördel......

#265

Postad 12 mars 2012 - 01:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Varvat. Fy f-n vilket dåligt slut.

#266

Postad 12 mars 2012 - 02:21

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
SPOILER!!!!!!!
En fråga till er som har dlc from ashes!

Jag har laddat ner den men får ej upp den i mina missions måste man få den av någon eller? Har lirat ca 15h är vid Tali's mission!!!

#267

Postad 12 mars 2012 - 08:17

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
För mig dök den upp nästan direkt. Uppdraget hette
Spoiler
Spoiler
.

#268

Postad 12 mars 2012 - 08:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Varvat. Fy f-n vilket dåligt slut.


Jo det verkar de flesta vara överrens om. Jag har bara hunnit spela 3 timmar så det kommer ta en månad till innan jag är klar ;)

Redigerat av Unregistereddc471864, 12 mars 2012 - 08:32.


#269

Postad 12 mars 2012 - 08:44

Danne736
  • Danne736
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0

Varvat. Fy f-n vilket dåligt slut.


Spoiler


#270

Postad 12 mars 2012 - 09:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Spoiler


#271

Postad 12 mars 2012 - 09:40

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Trodde jag skulle hinna spela till slutet på 4 dagar; men har haft alldeles för roligt med multiplayern. Som vi konstanterade igår (inatt egentligen); det är svårt att hitta en klass som man inte gillar. :)

Mycket går ut på att få rätt vapen till rätt klass. Måste börja handla på miig Veteran Packs, tycker jag aldrig får något roligt i Spectre lådorna. :(

Dock så tog vi alla waves i Silver igår. Det var nice. :) Synd bara attt min Engineer inte kan komma längre än lvl 20 så all XP gick förlorad. Och inte mycket till pengar var det hellre. Går nog snabbare att få ihop pengarna genom att bara slakta i Bronze som är duktigt enkelt numera. Som igår körde vi tre infiltrators med snipers och alla var under lvl 10. Var inga problem med Grunt / banshees ändå. ;)

Ska bli skoj när Silver blir lika enkelt så man kan börja köra Gold.

#272

Postad 12 mars 2012 - 11:14

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Har lite funderingar ang. Relationerna? Någon som vet om man kan vara "positiv" åt flera riktningar och så att säga "bestämma sig sen", eller måsta man välja en väg för att inte schabla bort något? Vill inte "bränna någon bro" i nuläget så tidigt in :) Kört 13 timmar och faktikst knappt börjat på huvuduppdraget :P Fast jag kör på insane så det blir lite omstarter ibland plus att jag gillar att göra "allt" innan man går vidare i progress.

Någon som vet HUR mycket MP man "måste" spela för att ha möjlighet till "bästa/alla" sluten? Tycker faktiskt det känns lite beige att man blir tvingad på multiplayer, har inget mot MP! Men ett spel som just Mass Effect vill jag sitta och småmysa med kaffe och/eller whisky för mig själv i soffan :)

#273

Postad 12 mars 2012 - 11:47

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Du behöver inte spela MP alls. Du fyller lätt baren för Galactic Readiness på 50% så vidare du inte bara skiter i alla sidouppdrag.

Edit: Däremot så var jag mycket positivt överraskad av MP; trodde det var något skräp som EA tvingade på en för att man skulle behöva ett online pass men jag har nog spenderat mer tid i MP än i singleplayer. Så jag rekommenderar att du provar på det.

Redigerat av Unregistered6810b893, 12 mars 2012 - 11:49.


#274

Postad 12 mars 2012 - 14:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Spoiler

SPOILERS om slutet:

Spoiler


#275

Postad 12 mars 2012 - 16:18

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Du behöver inte spela MP alls. Du fyller lätt baren för Galactic Readiness på 50% så vidare du inte bara skiter i alla sidouppdrag.

Edit: Däremot så var jag mycket positivt överraskad av MP; trodde det var något skräp som EA tvingade på en för att man skulle behöva ett online pass men jag har nog spenderat mer tid i MP än i singleplayer. Så jag rekommenderar att du provar på det.


Jasså, men jag har för mig att mer än 50% krävs om man ska få det "bästa/mest tillfredställande" slutet?

Jo jo, det kan säkert vara bra, men jag har i princip bara spelat BF3 online senaste tiden, jsut för att det är med en kompis och vi kör tillsammans en del. Det är liksom inte den typen av spel jag vill känna mig tvingad att köra MP bara!!!!! =)

#276

Postad 12 mars 2012 - 16:42

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Du får poäng för varje War Asset du skaffar dig. Vad MP delen gör är att den 'bumpar' upp hur mycket poäng som räknas.

Vid 50% så får du bara 1 poäng per 2 poäng. Så säg att du skaffat en War Asset som är värd 200 poäng. Då räknas bara 100 poäng av dem om du inte spelat MP.
Däremot så finns det så mycket War Assets där ute att du fyller hela baren även om dina poäng bara räknas till hälften. Du får bara jobba lite mer i single player för dem (typ göra en massa sidouppdrag).

#277

Postad 12 mars 2012 - 20:35

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jag skulle verkligen, verkligen vilja se Blasto 6 - Partners in Crime. :)

"Does the criminal scum consider itself fortunate?"

#278

Postad 12 mars 2012 - 21:53

Danne736
  • Danne736
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0

SPOILERS om slutet:
[


Spoiler


#279

Postad 13 mars 2012 - 18:24

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Fan mitt Mass Effect har hängt sig 3 ggr! Aldrig haft problem innan med något spel alls...

Men skoj spel iaf!

#280

Postad 13 mars 2012 - 19:58

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Mitt har också hängt sig några gånger. Tur att det är kort tid mellan auto-saven...

#281

Postad 13 mars 2012 - 22:43

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Sådär; klarat av singleplayer nu iallafall. Slutet var inte så dåligt, imho. Ni kanske valde fel? ;)

#282

Postad 14 mars 2012 - 00:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Tja, du spelade ju MP också :)

Men SLUTSPOILER
Spoiler


Nu har jag lagt upp Minhembios recension.

Den skiljer sig en del från alla andra fullpottsrecensioner som lagts upp i Sverige :rolleyes:

#283

Postad 14 mars 2012 - 01:43

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Är ni inte färdiga med spelet ska ni nog strunta i att markera den här spoiler texten. ;)

Spoiler


Spoiler


Spoiler


Spoiler


#284

Postad 14 mars 2012 - 05:00

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Vafan!! Klarade spelet precis, hmm vad ska man säga?! 27h spelande och så slutade det på detta vis...

Vet ej hur ni valde men jag blev tydligen en legend! Var lite för mycket Call of Duty under sista striden...

Har lite svårt att ta in slutet faktist! För nu efter hamnade jag i en spar precis innan slutstriden. Så det känns som att de vill att man ska spela om slutet kanske?! Jag vet ej är rätt trött iaf får spela mer imorgon!!

#285

Postad 14 mars 2012 - 09:16

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Tja, du spelade ju MP också :)

Men SLUTSPOILER

Spoiler


Nu har jag lagt upp Minhembios recension.

Den skiljer sig en del från alla andra fullpottsrecensioner som lagts upp i Sverige :rolleyes:


Jag tycker tvärt om att själva gameplay förbättrats en hel del från tidiga spelen? Jag kör iof på Insane, och det känns som man verkligen försöker hushålla och använda alla krafter "rätt" då, till skillnad från att man annars som nämns är "odödlig" och bara tar fram minsta pickadollen och rakar sig igenom.

#286

Postad 14 mars 2012 - 11:20

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Ja, jag håller inte med Zoiler i hans review heller.

Min Shepard har inga problem med att springa hela banan; hon slutar inte springa efter några meter som Zoiler påstår. Min Shepard klarar att hoppa över hinder utan att behöva croucha framför dem som man behöver göra i GeoW, så varför det skulle kännas sämre kan jag inte förstå.

Sen vet jag inte vem 'Alex' var som Zoiler fick ihop det med i tvåan. Ashley fanns ju i ettan och hon spelade en stor roll i trean. Men eftersom 'Alex' inte existerar, så kanske det kan förklara varför hon inte dök upp i trean? ;)
Sen kan jag förstå att det känns konstigt att inte kunna påverka alla variabler som ger slutet om man hoppar direkt in i trean som Zoiler gjorde; men för oss som har en karaktär vi släpat med oss sen ettan, VILL ju att de valen vi gjort påverkar slutet. Det hade ju inte känns speciellt bra att allt det hade kastats åt sidan och slutet bara hade varit en fråga om man ville se cutscene A eller B.

#287

Postad 14 mars 2012 - 11:48

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Ja, jag håller inte med Zoiler i hans review heller.

Min Shepard har inga problem med att springa hela banan; hon slutar inte springa efter några meter som Zoiler påstår. Min Shepard klarar att hoppa över hinder utan att behöva croucha framför dem som man behöver göra i GeoW, så varför det skulle kännas sämre kan jag inte förstå.

Sen vet jag inte vem 'Alex' var som Zoiler fick ihop det med i tvåan. Ashley fanns ju i ettan och hon spelade en stor roll i trean. Men eftersom 'Alex' inte existerar, så kanske det kan förklara varför hon inte dök upp i trean? ;)
Sen kan jag förstå att det känns konstigt att inte kunna påverka alla variabler som ger slutet om man hoppar direkt in i trean som Zoiler gjorde; men för oss som har en karaktär vi släpat med oss sen ettan, VILL ju att de valen vi gjort påverkar slutet. Det hade ju inte känns speciellt bra att allt det hade kastats åt sidan och slutet bara hade varit en fråga om man ville se cutscene A eller B.


Jupp, tvärt om vad min upplevelse är, nämligen att det faktiskt för en gång skull är hgelt ok med striderna jämfört med 1:an och 2:an!

Jag "småmyser" mig fram just nu och brådskar inte mot slutet, vill liksom göra "allt", är även en "sucker" för "bra" slut, orosnivån stiger med vad man hört om folk som skriker om dåliga slut etc. men försöker att gå med skygglappar gällande avslöjanden om exakta händelser. Hoppas man kan, om man som jag är en übergod rättskippare, får ett hyffsat lyckligt och värdigt avslut =)

#288

Postad 14 mars 2012 - 12:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Allt i spoiler är till Humming ^_^

Spoiler




Spoiler


Spoiler



Ja, jag håller inte med Zoiler i hans review heller.


Same old. same old B) . Vad ger du för betyg?

Min Shepard klarar att hoppa över hinder utan att behöva croucha framför dem som man behöver göra i GeoW, så varför det skulle kännas sämre kan jag inte förstå.

Du kan "suga" dig in mot skyddet ifråga från ett större avstånd i Gears så du tar dig ändå över snabbare :)

Sen vet jag inte vem 'Alex' var som Zoiler fick ihop det med i tvåan.

Lol, menade Jack.

Det hade ju inte känns speciellt bra att allt det hade kastats åt sidan och slutet bara hade varit en fråga om man ville se cutscene A eller B.

Men det är ju det som alla säger är fallet, även de som hade tagit med sig sina karaktärer. Det är ju hur många som helst som klagar på detta.

Jag kör iof på Insane, och det känns som man verkligen försöker hushålla och använda alla krafter "rätt" då, till skillnad från att man annars som nämns är "odödlig" och bara tar fram minsta pickadollen och rakar sig igenom.

Jag körde som sagt de typ fem första timmarna på en högre svårighetsgrad och dog inte en enda gång. Det är ju knappast som att spelet är svårt. Och hur många olika fiender finns det? Hur många olika taktiker använder de?. Och de spawnas i vågor. Det är ett fullkomligt transparent gameplay, det är ju bara att gratulera att du inte märker av det.

Giantbomb tog upp något liknande i sin rec.

#289

Postad 14 mars 2012 - 14:47

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Spoiler


Jag växlade mellan Renegade och Paragon, så jag tog inte Renegade alternativet på de här karaktärerna.
Istället för att min-maxa allting, så körde jag på som jag VILL spela det. Det är så jag brukar göra på min första genomspelning. Sen på Insane-rundan blir det betydligt mer min-maxing; men jag har inte riktigt kommit på vilken klass som passar för Insane.


Spoiler


Spoiler


Same old. same old B) . Vad ger du för betyg?


5/5 obviously. :P
Även om det är det sämre av spelen i serien så är det så pass bra att det inte förtjänar mindre.

Lol, menade Jack.


Ah,
Spoiler


Men det är ju det som alla säger är fallet, även de som hade tagit med sig sina karaktärer. Det är ju hur många som helst som klagar på detta.


Men inte du:

Dessutom är det ett jäkla lotto. Det finns 16 olika slut beroende på hur många poäng man har samlat in (effective military strength) under alla sidouppdrag. Det påverkas dessutom av huruvida man förstörde collectors base eller inte i tvåan, samt ett till synes obetydligt beslut i slutet av spelet. Massa jäkla variabler, ren tur helt utan logik, och ett måste att spela multiplayer.


Dessutom så måste du INTE spelat multiplayer för att maxa din EMS.
Du har ju själv läst Giants Bombs review:

Again, it's pretty trivial to get twice the amount you need and fill the bar completely before embarking on the game's final missions, so the multiplayer isn't a vital component to the campaign.



Jag körde som sagt de typ fem första timmarna på en högre svårighetsgrad och dog inte en enda gång. Det är ju knappast som att spelet är svårt.


Jag dog på Normal ett par gånger. <_<
En sekvens dog jag om och om och om igen på.
Spoiler

Nu spelade jag iofs en levlad karaktär; det kanske var lättare med en icke levlad gubbe?

#290

Postad 14 mars 2012 - 15:03

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Jag körde som sagt de typ fem första timmarna på en högre svårighetsgrad och dog inte en enda gång. Det är ju knappast som att spelet är svårt. Och hur många olika fiender finns det? Hur många olika taktiker använder de?. Och de spawnas i vågor. Det är ett fullkomligt transparent gameplay, det är ju bara att gratulera att du inte märker av det.

Giantbomb tog upp något liknande i sin rec.


Jovisst är det inte värsta variationen kanske, men att det är lätt kan jag nog itne hålla med om vissa avsnitt, men däremot att svårighetsgraden är obalanserad, vanliga "fotsoldater" är i princip lika lätta/svåra medans vissa minibossar ger mig lite huvudvärk eftersom skotten i ALLA bössor knappt räcker tills sekvensen är över. Jag menade mest att jämfört med ME1 och ME2 känns gameplay aningens bättre i 3:an.

Väntar med spänning på slutet och får se om jag blir besviken på det! Vissa verkar ju bli det, och jag håller ju med att stämmning + storrytelling ÄR spelets behållning

#291

Postad 14 mars 2012 - 15:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag dog på normal precis i början av spelet så jag kan inte påstå det är jättelätt direkt. De där asen med sköldar är jobbiga ;)

#292

Postad 14 mars 2012 - 16:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Hur är fienderna på Insane? I tvåan fick alla fiender armor vilket gjorde att man var rökt utan incinerate + warp. Är det likadant i trean?

#293

Postad 14 mars 2012 - 16:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

så körde jag på som jag VILL spela det.

Jo det gjorde jag med. Jag ville vara elak mest hela tiden men det fick jag inte mycket för. I den sekvensen ville jag ju givetvis inte göra så som det hände, men det vet man ju inte innan vad som ska hända. Iofs tryckte jag på paragon då och då men det hjälpte aldrig det heller :lol:

Men om du tryckte på Paragon i den situationen, vad hände då exakt?

Det kanske är så att defaultinställningarna är dåliga. Önskar jag hade kunnat spela med min Shep.

Men inte du:

Jo, men du har inte sett de andra sluten än så det vet du inte =P. Att det är 16 olika slut spelar ingen roll.

Dessutom så måste du INTE spelat multiplayer för att maxa din EMS.
Du har ju själv läst Giants Bombs review:

Jag läste sammanfattningen på Metacritic, men jag gjorde i stort sett alla sidouppdrag och det var en annan här i tråden som hade liknande upplevelser så jag vet inte riktigt vad de pratar om.

#294

Postad 15 mars 2012 - 09:38

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske som man hellst vill ha svar på utan Spiolers :), om någon har kläm på = Hur mycket varierar de 16 sluten? Är det himmel och **** eller snarare vem som var allierad och vilka som överlevt kampanjen/tidigare ME-spel som får ta plats fast slutet är "lika"?

#295

Postad 15 mars 2012 - 10:50

Danne736
  • Danne736
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0

Dum fråga kanske som man hellst vill ha svar på utan Spiolers :), om någon har kläm på = Hur mycket varierar de 16 sluten? Är det himmel och **** eller snarare vem som var allierad och vilka som överlevt kampanjen/tidigare ME-spel som får ta plats fast slutet är "lika"?


Är egentligen tre slut med lite variationer i varje beroende på ems.

#296

Postad 15 mars 2012 - 13:32

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Men om du tryckte på Paragon i den situationen, vad hände då exakt?


Osäker på vilken situation du menar; men:
Spoiler


Jo, men du har inte sett de andra sluten än så det vet du inte =P. Att det är 16 olika slut spelar ingen roll.


Nä, det är helt möjligt att om jag valt något av de andra sluten hade jag också varit upprörd. Men det slut jag valde gav mig iallafall tillräcklig closure för att vara nöjd med alla de timmar jag plöjt ner i Mass Effect serien.

jag gjorde i stort sett alla sidouppdrag och det var en annan här i tråden som hade liknande upplevelser så jag vet inte riktigt vad de pratar om.


Nä, jag spelade ju multiplayer så jag vet ju inte av egen erfarenhet heller.

#297

Postad 15 mars 2012 - 13:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Spoiler

Lol :P

#298

Postad 15 mars 2012 - 16:55

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Sugna på MP ikväll? Skicka en invite eller begäran till invite. :)

#299

Postad 15 mars 2012 - 18:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Gabe på penny arcade skrev lite om slutet. Givetvis en massiv spoiler:
http://www.penny-arc...spoiler-warning

Värt att notera är att han valde samma slut som mig och var nöjd. ;)

Redigerat av Unregistered6810b893, 15 mars 2012 - 18:58.


#300

Postad 15 mars 2012 - 22:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Meh, hela spelet är slutet, keeej.

Were the other options similar to mine? I don’t know, I didn’t pick them. I made my final choice and put the cap on MY Mass Effect story. Obviously I can go online and look at all the other options but now we’re talking about sausage making. I imagine that once you look behind that curtain a lot of “choices” in Mass Effect will break down.

Om du har tillgång till flera slut i en bok så läser du bara ett av dem? För en person som inte är intresserad av spelet och universumet så kanske det funkar men för en som verkligen är nyfiken på vad som skulle hända så är det inte lika lätt att stå emot och inte så kul för de som väljer att spela om och då tittar bakom "draperiet" efter 20 timmar till.

Spoiler om slutet igen, humming om du inte vill veta exakt vad som hände i mitt slut så läs inte.
Spoiler




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.