Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#5101

Postad 22 april 2014 - 18:30

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

För mig så är tredjepartsspelen mest intressanta, framförallt Battlefield. Att Ps4 klarar av att leverera bättre multiplatspel är det jag tycker dess största styrka. Lirade dock nyss igenom Infamous second son som levererade över förväntan. Nyaste Killzone var dock en besvikelse då de gått för långt ifrån de tidigare spelen. Är grymt peppad på TLOU till Ps4 då jag tycker det var helt klart förra generationens bästa spel. Vi även lira Beyond på Ps4 för att se vad som händer när man går "över" till andra sidan.

Sen känns Indiespelen som perfekta utfyllnaden mellan storspelen.

Men i slutet på 2015 så kan man nog plocka upp en XOne till ett bra pris med en del intressanta exklusiva spel.

Hehe, för mig som pc-spelare är det de exklusiva titlarna som måste till för att få mig att lätta på plånboken. Så även jag måste framhålla TLoU, i min mening det klart bästa kortet på hand för tillfället. Men det kommer väl sig också av att jag har en gammal dammig 360, men ingen PS3:a. Hade jag redan spelat det hade det inte varit nåt försäljningsargument för mig. För övrigt inte en enda exklusiv titel än som tilltalar mig hos någon av tillverkarna, åtminstone inte tillräckligt för att överväga köp. Men TLoU ska ju tydligen vara nåt extra, så det vill jag ju helst inte missa. :)

Redigerat av jayreso, 22 april 2014 - 18:35.


#5102

Postad 29 april 2014 - 13:21

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
NU går det att tanka ner The amazing Spiderman 2 på Xbox One för 400kr.

#5103

Postad 29 april 2014 - 13:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
do it, och återkom med om det är bra =)

#5104

Postad 29 april 2014 - 13:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

NU går det att tanka ner The amazing Spiderman 2 på Xbox One för 400kr.

Ja det är väldigt konstigt, det ska väl inte ens finnas eller vara försenat. Sicket misstag. Streamas redan gameplay.

#5105

Postad 30 april 2014 - 14:54

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Inte intresserad av Spiderman, köpte dock Cild of light för 100pix och jäklar vilket bra spel det lilla jag hunnit spela.

#5106

Postad 13 maj 2014 - 16:12

Unregistered9be4fd25
  • Unregistered9be4fd25
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Hold on to your butts!

Spencer levererar redan.

http://majornelson.c...hoices-for-fans

Är på mobilen så orkar inte skriva allt, men kinectlös xbone osv...

#5107

Postad 13 maj 2014 - 17:48

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Xbox utan kinect för $399 och Netflix och annat inte bakom xbl gold. Bra där :)

Nästan så man kan tro Sony satt lite press på dem...

#5108

Postad 13 maj 2014 - 17:52

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Xbox utan kinect för $399 och Netflix och annat inte bakom xbl gold. Bra där :)

Nästan så man kan tro Sony satt lite press på dem...


Nästan oväntat. Dock rätt.

Då tackar vi Kinect 2.0 för denna korta tiden.

#5109

Postad 13 maj 2014 - 18:21

Unregistered9be4fd25
  • Unregistered9be4fd25
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Ja, rätt val anser jag.. Men blir ändå en kinect för mig vid inköp :).

#5110

Postad 13 maj 2014 - 18:25

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
var inte den vital för konsolen?

#5111

Postad 13 maj 2014 - 19:26

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Xbox utan kinect för $399 och Netflix och annat inte bakom xbl gold. Bra där :)

Nästan så man kan tro Sony satt lite press på dem...


Prisa gud! Nu är Xbone inne i matchen för min del!

#5112

Postad 13 maj 2014 - 19:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Nu satte xbone in en ny växel. som någon sa, då var det tack och godnatt för kinect, men goddag billigare xbone om man inte är intresserad av kinect! Finemang, hoppas att konsumenterna svarar positivt på nyheten!

#5113

Postad 13 maj 2014 - 19:47

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 1

Nu satte xbone in en ny växel. som någon sa, då var det tack och godnatt för kinect, men goddag billigare xbone om man inte är intresserad av kinect! Finemang, hoppas att konsumenterna svarar positivt på nyheten!

Japp, nu är den bara en svagare maskin till samma pris ;)

#5114

Postad 13 maj 2014 - 20:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Japp, nu är den bara en svagare maskin till samma pris ;)

hahaha, nu ska vi inte vara såna :D tänk i det stora hela. hela halo och fable :)

#5115

Postad 13 maj 2014 - 20:03

FluBBa
  • FluBBa
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0
Kommer dom tillåta att röststyra xbone med det vanliga headsetet (eller annan mic) nu då?
Läste också att Games with Gold för xbone bara kommer vara tillgängliga så länge man har Gold (som PS+), inte som på 360 att dom är dina att behålla för alltid.

#5116

Postad 13 maj 2014 - 20:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1
Det var ju vad de behövde göra, bra att de lyssnar på konsumenterna, det har de gjort ända sedan E3.

#5117

Postad 13 maj 2014 - 20:54

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 2
Det gör dom, men hur tänkte dom från början?
Sjukt hur fel dom hade allt, backar dom längre är dom snart ute i Stilla Havet

#5118

Postad 13 maj 2014 - 21:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1
De borde byta namn på den - det är väl snart det enda de hållit fast i.

#5119

Postad 13 maj 2014 - 21:04

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Xbox Reverse eller Xbox 180

#5120

Postad 13 maj 2014 - 21:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Betyder det att Starwars Kinect 2 inte släpps? :(

#5121

Postad 13 maj 2014 - 21:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det gör dom, men hur tänkte dom från början?

Helt fel, men det har vi vetat länge nu.

De får gärna backa till månen för min del, allt som gör produkten bättre är positivt för mig.

Edit: DOCK, så är jag inte själv säker på om jag kommer köpa en med Kinect eller en utan. Många tycker den är bättre med Kinect trots allt. Men bra att få valet.

Redigerat av Zoiler, 13 maj 2014 - 21:23.


#5122

Postad 13 maj 2014 - 22:05

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0
Jag anser att det är bra. Men fyfan för de utvecklare som är långt fram i utvecklingen av Kinectbaserade spel.
Snacka om mittenfingret!

När det inte existerar något som helst lagg (AR) så kommer jag köpa en Kinect/PS Camera.
Finner det rätt meningslöst som det funkar nu.

#5123

Postad 13 maj 2014 - 22:05

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Helt fel, men det har vi vetat länge nu.

De får gärna backa till månen för min del, allt som gör produkten bättre är positivt för mig.

Edit: DOCK, så är jag inte själv säker på om jag kommer köpa en med Kinect eller en utan. Många tycker den är bättre med Kinect trots allt. Men bra att få valet.


Jag avskyr Kinect av hela mitt hjärta, så för mig var detta ett väldigt trevligt besked. Nu blir det svårt att bestämma sig igen. Trodde jag valt PS4 men nu vete fasen. Undrar vilken av varianterna som kommer sälja bäst? Dödar detta Kinect förresten eller kan dom köra på som tidigare?

#5124

Postad 13 maj 2014 - 22:10

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Kommer dom tillåta att röststyra xbone med det vanliga headsetet (eller annan mic) nu då?

Ja, varför skulle det helt plötsligt INTE gå bara för att inte Kinect är med?

#5125

Postad 13 maj 2014 - 22:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Nu satte xbone in en ny växel. som någon sa, då var det tack och godnatt för kinect, men goddag billigare xbone om man inte är intresserad av kinect! Finemang, hoppas att konsumenterna svarar positivt på nyheten!


Det tror jag inte. Enda övertaget One hade var ju Kinect. De måste för sjutton sänka priset också.

#5126

Postad 13 maj 2014 - 22:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Dödar detta Kinect förresten eller kan dom köra på som tidigare?


Men fyfan för de utvecklare som är långt fram i utvecklingen av Kinectbaserade spel.
Snacka om mittenfingret!


Det påverkar inte de som utvecklar Kinectspel eftersom en överväldigande majoritet fortfarande har Kinect vid det laget.

Med tanke på att den största spelmässiga användningen av Kinect hittills har varit för att göra grejer i spelet som inte är avgörande så är detta ganska betydelselöst. Hade konsolen byggt på att spel kräver Kinect så hade det varit en annan femma, men eftersom det knappt gjorts några spel som kräver Kinect så spelar det mindre roll.

Det blir i så fall som förra generationen där den var ett tillbehör, man får se hur spelen säljer. Det blir som Move, och kameran till PS4 - valfritt. Det kommer fortfarande komma Kinectspel, men som sagt, med tanke på hur få det kommit hittills så känns det inte som någon större förlust. De lärde väl sig i förra generationen att spel på Kinect inte säljer bra, utanför en smal genre som fitness eller dans.

Huvudidén med Kinect är annars röststyrningen och sånt och det är ju nu valfritt om man vill använda och de funktionerna kommer fortfarande att uppdateras.

#5127

Postad 13 maj 2014 - 22:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Håller med zoiler. Istället för att envisas med ett korkat koncept så backar ms från sina tidigare planer och lyssnar på marknaden*. Kolla sony, enheten har varit ute ett halvår innan dom ens tillät oss att SÄNKA styrkan på den där j*vla ficklampan man har på kontrollen. Visst, ms har tabbat sig fett, men dom har också backat på extremt mycket. Måhända att det är för att sälja mer, men det är fortfarande bättre än att sony inte ens kan låta oss släcka lampan på kontrollen, trots önskemål om det.

*= det ms vill kalla gamers.

#5128

Postad 13 maj 2014 - 22:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Jag tycker det spelar mindre roll om man gör det bra från början och slipper ändra på mycket, eller om man gör det dåligt från början och tvingas ändra på mycket. Bara man i slutändan lyssnar på konsumenterna, det är det viktiga. Sony har en del att arbeta på med PS4 också, särskilt när det kommer till mediafunktionerna.

Faktum är att XB1 är ju inte ens släppt i Sverige ännu så all den utveckling som sker nu kan vi som väntar på sverigereleasen eller senare dra nytta av. De slår fortfarande ur underläge dock, det här lär inte räcka för att ta momentum från PS4, däremot borde den förstås börja sälja bättre med ett 100 USD billigare RRP.

Frågan är dock, varför väntade de inte med att avslöja detta till på E3? 90 minuter räcker inte för alla spel de tänker visa?

#5129

Postad 14 maj 2014 - 06:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Japp, nu är den bara en svagare maskin till samma pris ;)


Min tanke precis.

Nu får de verkligen fokusera på spel.

De får nog ta förluster också.

#5130

Postad 14 maj 2014 - 06:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Frågan är dock, varför väntade de inte med att avslöja detta till på E3?

Är väl rätt självklart - annonserar de en sån här sak dagen innan det händer riskerar de att reta upp köpare som faktiskt köpt One upp till en månad innan.
Och reta upp har de väl gjort tillräckligt...

Det mest positiva (förutom det vettiga i att ge konsumenten ett val) är väl annars att chansen att Rare gör nått annat än Kinect-spel ökar. :)

hittade ett alternativt skäl... :)
"We announced it now because we decided to do it yesterday, it will take at least 4 weeks just to get the units on shelves, and we didn't believe we could keep on a lid on this because we've never been able to before so why lie to ourselves now."

--Microsoft

Redigerat av pacman, 14 maj 2014 - 10:26.


#5131

Postad 14 maj 2014 - 06:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Xbox Reverse eller Xbox 180

Föreslår XBox 0.9 - konceptet är inte riktigt one box fur alles längre... ;)

#5132

Postad 14 maj 2014 - 06:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Japp, nu är den bara en svagare maskin till samma pris ;)

I det stora prespektivet tämligen oviktigt, inte minst för att det i praktiken inte skiljer mkt.
Tredjeparts-spel ser i stort likadana ut och Ones förstaparts-spel kommer imponera grafiskt i stort lika mkt som PS4:ans dito. Lär bli tydligt på E3 om inte annat.

Sure, man brottas fortfarande med en teoretisk svaghet, den bild många har av konsolen, men det där tror jag kommer avta med tiden...

#5133

Postad 14 maj 2014 - 07:15

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

I det stora prespektivet tämligen oviktigt, inte minst för att det i praktiken inte skiljer mkt.
Tredjeparts-spel ser i stort likadana ut och Ones förstaparts-spel kommer imponera grafiskt i stort lika mkt som PS4:ans dito. Lär bli tydligt på E3 om inte annat.

Sure, man brottas fortfarande med en teoretisk svaghet, den bild många har av konsolen, men det där tror jag kommer avta med tiden...


Sa man inte samma sak om PS3:ans underläge? Att tredjepart kommer se bättre ut och att vi inte skulle höra om skillnader?
Så länge det finns en skillnad (siffror/statistik) så kommer folk att prata/jämföra.

För de flesta är 3-5000kr ganska mycket pengar att lägga på något.
Sen det faktum att early adopters lär lacka på MS för att de unbundlar Kinect (100$ mindre) och lär fråga varför de skulle betala en högre kostnad.

iof fick ju de spela spelen 6 månader tidigt (i 13 länder)

#5134

Postad 14 maj 2014 - 07:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Föreslår XBox 0.9 - konceptet är inte riktigt one box fur alles längre... ;)

Eller xbox 1.2 :)

#5135

Postad 14 maj 2014 - 07:36

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Verkar endast vara personer som inte använt Kinect 2.0 som tycker att den är värdelös ;-)

Xbox har i nuläget "bättre exklusiva"(Titanfall, Forza) spel än PS4 det borde vara en ganska stor fördel, men vad vet jag.

#5136

Postad 14 maj 2014 - 07:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det är tydligen inte en fördel eftersom xbone ligger tvåa i konsolkriget. Ja, eller inte en nog stor fördel ^^

#5137

Postad 14 maj 2014 - 08:06

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Verkar endast vara personer som inte använt Kinect 2.0 som tycker att den är värdelös ;-)

Xbox har i nuläget "bättre exklusiva"(Titanfall, Forza) spel än PS4 det borde vara en ganska stor fördel, men vad vet jag.


Fast video reviews/Xbox One visar tydligt på att Kinect 2.0 inte är på den nivån som MS sålde den.
Röstfunktionerna är kraftigt begränsade (språkmässigt), är det flera i rummet så uppfattar inte Kinect den som talar.
Men vad vet jag, den verkar vara bättre än PS dito iaf.

Det är tydligen inte en fördel eftersom xbone ligger tvåa i konsolkriget. Ja, eller inte en nog stor fördel ^^


Hade Forza varit det spel som de visade på E3 så hade det varit det bästa racingliret punkt slut.
Nu brottas de med påståenden om downgrades och liknande.
Synd, bilarna är sjukt snygga medan miljöerna ser ut som på PS3 2008.

#5138

Postad 14 maj 2014 - 08:11

Lillvilsmyr
  • Lillvilsmyr
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
bra de släpper utan kinecten. kommer köpa den när den kommer till sverige (igen.) ;)

#5139

Postad 14 maj 2014 - 08:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Så länge det finns en skillnad (siffror/statistik) så kommer folk att prata/jämföra.

Absolut, snacket i entusiast-kretsar kommer kvarstå (och i viss mån påverkar det snacket "massans" syn på produken), de snackar om allt :D, men med tiden tror jag "massan" kommer ta mindre notis av detta (speciellt när det står klart för dem att spelen i stort ser likadana ut ändå) och det kommer vara annat som avgör hurvida Jocke Sexpack köper en One eller PS4.

Redigerat av pacman, 14 maj 2014 - 08:19.


#5140

Postad 14 maj 2014 - 08:52

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Absolut, snacket i entusiast-kretsar kommer kvarstå (och i viss mån påverkar det snacket "massans" syn på produken), de snackar om allt :D, men med tiden tror jag "massan" kommer ta mindre notis av detta (speciellt när det står klart för dem att spelen i stort ser likadana ut ändå) och det kommer vara annat som avgör hurvida Jocke Sexpack köper en One eller PS4.

Samtliga mina polare som skaffade PS3 sent (dvs ej i närheten av release) för Blu-ray och trodde den var kraftfullare än Xboxen. Nu är ju skillnaden iofs större men jag tror du skriver inte att detta kommer ha någon större betydelse längre fram.

Är duktigt förvånad att MS släppte på kinect men jag antar de räknar med att istället sälja in den på mediafunktionerna till stora massan?

#5141

Postad 14 maj 2014 - 09:11

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0

Det är tydligen inte en fördel eftersom xbone ligger tvåa i konsolkriget. Ja, eller inte en nog stor fördel ^^



Vilket krig?

Vad anbefaller mig så bryr jag mig inte vilka som säljer flest konsoler där är oviktigt.
Jag kommer ändå äga både Xbox, WiiU och PS4 under den här generationen.
Det som för mig är mest oroande är att Sony och MS krigar för mycket och begränsar sig själva till att bli så lika så det inte är någon innovativ skillnad på dem. Jag hoppades mycket på Kinect 2.0 iom att den följde med till alla konsoler. Det räcker med en innovativ och klurig människa för att det skall komma något fantastiskt roligt som använder den. Tyvärr blir ju chanserna mindre att just den personen är på rätt plats om man väljer att inte satsa lika mycket den.

Det handlar inte om att lösa problem med gårdagens lösningar utan lösa problem med framtidens lösningar.

Om kundernas vilja skall styra kommer vi aldrig se några innovationer, jag menar hur många trodde vi någonsin skulle använda en telefon utan knapper 8:e januari 2007?

Fast video reviews/Xbox One visar tydligt på att Kinect 2.0 inte är på den nivån som MS sålde den.
Röstfunktionerna är kraftigt begränsade (språkmässigt), är det flera i rummet så uppfattar inte Kinect den som talar.
Men vad vet jag, den verkar vara bättre än PS dito iaf.



Hade Forza varit det spel som de visade på E3 så hade det varit det bästa racingliret punkt slut.
Nu brottas de med påståenden om downgrades och liknande.
Synd, bilarna är sjukt snygga medan miljöerna ser ut som på PS3 2008.


Den fungerar helt ypperligt för mig t o m när barnen springer runt och pratar så sorterar den ut min röst. Kan nog vara svårare om röster är mer lika t ex fyra män som sitter och pratar i samma rum så kan jag tänka mig att den inte fungerar lika bra, det gäller att kalibrera Kinecten rätt vilket jag gissar är problemet, man tar sig helt enkelt inte tiden att göra det riktigt och då blir upplevelsen sämre.

Till Kinecten händer det hela tiden nya grejer med uppdateringar, något som MS varit väldigt flitiga med.

Redigerat av Drey123, 14 maj 2014 - 09:20.


#5142

Postad 14 maj 2014 - 09:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Leah: är inte forza det bästa racingspelet idag då? Jag sitter och ser det som referensen (sen trean) och tycker att gt fallit lite efter (utan att ha spelat sexan). Jag inväntar att driveclub eller cars kanske blir nästkommande tronsittare, men forza sitter väl där nu, gör det inte? :)

#5143

Postad 14 maj 2014 - 09:40

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Sen det faktum att early adopters lär lacka på MS för att de unbundlar Kinect (100$ mindre) och lär fråga varför de skulle betala en högre kostnad.

Jag tror iofs att merparten av de som köpt en Xbox nu är die hard-fans som inte bryr sig så mycket om en sådan sak.

MS skärper till sig, lyssnar på folket och om 5 år kommer "ingen" komma ihåg allt rabalder som var nu, precis som "ingen" kommer ihåg att PS3 inte hade Dualshock 3 från början utan Sixaxis. Kanske inte en helt klockren jämförelse men jag tror ni förstår.

Sedan är de andra detaljerna viktiga, att du inte behöver ha guld för Netflix etc. Det kan också spela roll för konsumenterna.

Nu blev E3 betydligt mer intressant, vad kontrar Sony med?

#5144

Postad 14 maj 2014 - 09:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Sony kontrar med att tvångsbundla deras kamera! :D

#5145

Postad 14 maj 2014 - 10:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 1

Nu blev E3 betydligt mer intressant, vad kontrar Sony med?

Lite klassisk dryghet:
Postad bild
From 06/09 : the #PS4 stays the same ;-)

:D

#5146

Postad 14 maj 2014 - 11:25

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hoppas att Netflix, youtube m.m även gäller på Xbox 360, tänker inte skaffa XBL Guld bara för att kolla på det på den..

#5147

Postad 14 maj 2014 - 11:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
jag visste inte att man behövde ha gold för att se på sånt till xbox 360 ens. det låter ju skitkorkat. måste köpa en tjänst för att använda en annan köpt tjänst. lite som att man ska betala hyra på tv'n för att få använda sina tv-kanaler som kanal plus och tv1000.

oj, vänta. det gör man ju nu också. tv-avgiften.

#5148

Postad 14 maj 2014 - 11:33

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
NU börjar lulllull-snacket från Microsoft.

Microsoft: Dropping Kinect could free up extra processing power in Xbox One

Mehdi said the team is also reexamining the Xbox One's hardware architecture. Last year, Ben Kilgore, then corporate vice president of Microsoft's Interactive Entertainment Business and one of the chief architects for the new console, explained that the Xbox One's operating system was highly specialized.
The console's architecture gives the game operating system a fixed reservation of CPU power and the same is true for Kinect, he said.

"We have special processors for Kinect that enables a bunch of really cool things like part of what you saw today, when Yusuf was like in Internet Explorer and said 'Go to home' or 'Go to ESPN'," Kilgore said at the time. "He also said 'Go to Halo' and when he was in Halo he could have gone somewhere else. So the system is always listening, kind of outside of the game, which is really different from the 360 model, once you get into the game, it's really only the game code that is running. So we can extend all that in our system versus it being tied up in the game code."

But Mehdi said that could change now.

"We are in discussions with our game publishers about what we might do in this space and we will have more to talk about soon," he said.



#5149

Postad 14 maj 2014 - 11:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
skulle det fungera på så sätt att tillverkarna får välja om kinect ska vara på eller av och därmed få extra processorkraft till sitt program?

#5150

Postad 14 maj 2014 - 11:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

skulle det fungera på så sätt att tillverkarna får välja om kinect ska vara på eller av och därmed få extra processorkraft till sitt program?

Låter rimligt.

Och i så fall i förlängningen minskat stöd för Kinect-funktioner i spel i framtiden.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.