Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3051

Postad 09 september 2012 - 21:23

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

" Det är faktiskt inte så många som har 3D-tv ännu. "

hur många ska det va för att va många ??


jag har ingen 3d tv :P men ser 3d ändå med sbs till colorcode 3d man behöver som sagt inte ha 3d tv

#3052

Postad 09 september 2012 - 21:36

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Jag har, och vill gärna ha mer 3D i utbudet.
Och vi blir fler o fler, titta i butikerna så upptäcker du att det är rätt många TV-appareter idag som har 3D.

Redigerat av Stagger Lee, 09 september 2012 - 21:37.


#3053

Postad 10 september 2012 - 06:10

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

" Det är faktiskt inte så många som har 3D-tv ännu. "

hur många ska det va för att va många ??

Jag skrev:
"Problemet är väl för den som inte vill/kan se i 3D att man isf får titta i SD på C More First. Det är faktiskt inte så många som har 3D-tv ännu."
För min del får de som har köpt 3D-tv gärna ha program och kanaler i 3D men min undran gällde om det redan är tillräckligt med intresse för 3D så man kan ta bort möjligheten att se ett program eller en film i "vanlig" HD som fortf är det majoriteten kan se.
Tar man C More First HD och gör om den till 3D-kanal återstår (vid ett och samma tillfälle) bara möjligheten att se programmet i SD åtminstone i detta fall under en helg när backup-kanalen för film i HD dvs C More Hits HD inte sänder lördag-söndag.

#3054

Postad 10 september 2012 - 06:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
jag ser de inte som att de förstör nått med att sända tv i 3d på first hd man kan altid se den i sd eller kolla senare på hits hd.. de kommer alltid finnas snikna som retar sig på det men med att de börjat sända 3d nu så snabbar de även upp försäljningen av 3dtv. jag tycker dock i stället att va e det som säger de inte skulle kunnat ta nått av sportkanalerna som inte har nån sändning att köra 3d filmen i och göra den öppen för alla med film paketet just under den sändningen.

#3055

Postad 10 september 2012 - 10:55

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 1

Har blivit kund hos ComHem igen efter 4 års frånvaro.
När jag tecknade abonnemang förra gången vill jag minnas att jag hade fri tillgång till alla tv-kanaler en tid.
Är det någon som vet om det fortf är så och isåfall hur länge frivisningen gäller?

Pratade med Comhem idag och frivisningen verkar gälla i 1vecka. (Var 2v för några år sedan.)

#3056

Postad 10 september 2012 - 11:22

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 1
Nu är det bråttom för ComHem att ta in C More Series HD!
Redan innevarande månad med början 17 sept kommer C More att visa serier dagen efter de visas i USA. Gäller både HBO och Sony:
http://press.cmore.s...ease/show/62622
Hur länge är det tänkt att vi tittare hos Comhem ska behöva se dessa premiärer och "dagen efter-visningar" i SD och inte i HD?
Ska jag behöva se Boardwalk Empire 17 sept i SD eller måste jag hämta hem en fil i 720p som vanligt?
Svaret att C More Series HD "kommer troligen senare under hösten" hos ComHem duger absolut inte!

#3057

Postad 11 september 2012 - 09:29

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

OK, vad skönt att höra att ni är tillbaka. Läge att kommentera före oktober kanske?
Finns säkert fler frågor:
1. Spegling av SD-kanal till HD? Finns många kanaler som saknas. Även Cmore Series HD
Förhandling pågår?
2. Regionala nyheter och HD? Vad händer?
3. Cmore via dator/app. Ok jag förstår att de försöker dra er vid näsan. Kanske inte räcker med att svara att i höst löses allting...Men om ni inte släpper till så..jag vet inte?
4. Vad ser ni för hot/möjligheter i närtid. Jag tänker på HBO och netflix. Hur kommer ni att möta dessa hot/möjligheter?
Tror som sagt inte att det bästa är att sticka huvudet i sanden...? Eller?


Hej,


1. Vi kommer att lansera C More Series HD under hösten, det är bestämt nu!
2. Vi kommer troligtvis inom en snar framtid kunna erbjuda detta till våra kunder. Något datum finns dock inte i dagsläget.
3. Exakt hur detta det kommer att se ut för våra kunder kan vi inte informera om i dagsläget, men vi kommer att kommunicera detta längre fram.
4. Com Hem känner till HBO:s planer att lansera en nordisk filmtjänst och vi för förhandlingar med dem om att ta in HBO i vårt utbud och räknar med att kunna presentera en lösning under hösten. Vi har för övrigt ett sammarbete med TiVo som kommer att öppna för nya möjligheter framöver men det är inget vi kan gå in på djupare än så i dagsläget.

Som ni märker kan vi inte alla gånger vara så specifika i våra svar och det beror på att vi rent affärsmässigt och förhandlingsmässigt inte kan och får gå in på detaljer som inte är klara/förhandlade tillsammans med programbolagen/upphovsrättsinnehavaren.

Med vänliga hälsningar

Michael Hansson
Kundservice

#3058

Postad 11 september 2012 - 09:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hej,
1. Vi kommer att lansera C More Series HD under hösten, det är bestämt nu!
...

Tack för "svaren" ComHem. Ibland misstänker jag att ni har en säkerhetsansvarig med erfarenhet från försvaret eftersom ni omgärdar allt som sker med lika stor sekretess som ubåtar, vapensystem och stridsledningscentraler.
Hur som helst, jag konstaterar att ni nu ang C More Series HD ändrar "kommer troligen senare under hösten" till "kommer senare under hösten".
Alltid något - att C More Series HD inte skulle komma till ComHem kan väl aldrig ha varit under diskussion? Det är en av tre filmkanaler hos C More och dessutom speglad likt C More Hits HD och C More First HD. En sådan kanal måste bara finnas i utbudet.
Däremot är jag besviken på att C More series HD inte finns på plats nu på måndag när det blir premiär på tredje säsongen av Boardwalk Empire som många sett fram emot. Sedan följer nya säsonger av andra serier t ex True Blood och Treme som visas ett dygn efter det att de visats i USA. Jag tänker då inte se dessa i SD!
Genom att inte ta in C More Series HD från början (4 sept) uppmuntrar faktiskt ComHem fildelning! (Ursäkta mig för klarspråket och för att jag använder f-ordet på forumet).

#3059

Postad 11 september 2012 - 09:55

Brel
  • Brel
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Viasat Golf har ju stigit i pris från 99:- till 129:- nu! Som jag förstår så beror det på att det kommer en HD-version snart. Kommer ComHem att ta in den? Och får man den isåfall automatiskt om man redan har Viasat SD?

Redigerat av Brel, 11 september 2012 - 09:56.


#3060

Postad 11 september 2012 - 09:56

greve12
  • greve12
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Hej Comhem hur går det med kanal 5hd?? ska det ta så lång tid att förhandla? vi är många som väntar på denna kanal vad är den? förhandlar ni fortfarande????

#3061

Postad 11 september 2012 - 10:11

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Tack Comhem för er utmärkta kundservice!

Jag råkade glida in på er hemsida och såg att ni har frivisning hela helgen av alla Viasats filmkanaler, känns lite snopet att få veta detta sista dagen av frivisningen och dessutom genom att av en ren slump ha surfat in på er hemsida. https://www.comhem.s...08/-/index.html

Varför lägger ni inte ner denna tråden omedelbart, när ni ändå inte bryr er om att informera era kunder om viktiga händelser eller svara på frågor som ställs?




Hej,

Vi håller med att det hade varit önskvärt att vi lagt informationen om frivisningen även här, jag tar med mig din synpunkt så får vi diskutera hur vi på bästa sätt kan tillmötesgå alla olika önskemål, med tanke på hur många olika plattformar vi idag jobbar på, du har helt klart en poäng.

På comhem.se som är vår egen hemsida fanns information om frivisning och ett tips är att alltid titta först på den för att se om någonting nytt är på gång.

Med vänliga hälsningar

Michael Hansson
Kundservice

#3062

Postad 11 september 2012 - 10:16

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Viasat Golf har ju stigit i pris från 99:- till 129:- nu! Som jag förstår så beror det på att det kommer en HD-version snart. Kommer ComHem att ta in den? Och får man den isåfall automatiskt om man redan har Viasat SD?

Intressant.
Såg att Viasat Motor kostar 149 kr/mån och Viasat Motor HD hela 288 kr/mån. Ingen kan väl tänkas betala för dessa två separat när hela Viasat Sport HD kostar 288 kr/mån...
Ang Viasat Golf är läget annorlunda eftersom den inte ingår i något paket. Men risken är väl att en Viasat Golf HD-kanal kommer att kosta mer än 129 kr/mån...
Får se vad ComHem svarar.

#3063

Postad 11 september 2012 - 10:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Jag kan ha fel men jag tror bara man kan få Viasat Motor HD om man har Viasat Sport paketet så därför är det samma pris.

#3064

Postad 11 september 2012 - 11:06

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

  • 221 inlägg
  • 0

Jag kan ha fel men jag tror bara man kan få Viasat Motor HD om man har Viasat Sport paketet så därför är det samma pris.

Det stämmer bra. Man kan välja Viasat Motor, Hockey, Fotboll och Sport löst i SD-kvalite men vill man ha i HD måste man teckna ett paket.

(edit: frivisningen på 1v gäller från den dagen man sätter i kortet för första gången.)

Redigerat av Unregisteredd6fd98d2, 12 september 2012 - 14:37.


#3065

Postad 11 september 2012 - 11:59

sivle
  • sivle
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Hej,

Vi håller med att det hade varit önskvärt att vi lagt informationen om frivisningen även här, jag tar med mig din synpunkt så får vi diskutera hur vi på bästa sätt kan tillmötesgå alla olika önskemål, med tanke på hur många olika plattformar vi idag jobbar på, du har helt klart en poäng.

På comhem.se som är vår egen hemsida fanns information om frivisning och ett tips är att alltid titta först på den för att se om någonting nytt är på gång.

Med vänliga hälsningar

Michael Hansson
Kundservice


Tack för svar.
Några följdfrågor.
Ni skrev ingenting om Viasatfilmfrivisningen här eller på er Blogg eller Facebooksida. Varför överhuvudtaget ha alla dessa socialamedier om ni inte använder dem? Mejlutskick är ju också ett sätt att nå era kunder gratis.

Frågade tidigare i tråden om nya digitaltvkanalen TV4 Fakta XL, om den skulle frivisas och om den skulle vara valbar i 8 favoriter. Den startade 3 sept och har frivisats sedan dess, men inte ett ord om detta har ni informerat era kunder om, varken på er hemsida, blogg, facebook, mejl, snigelpost eller denna tråd.

Hur tycker ni att ni sköter er i positiv kundkontakt som ju ändå frivisningar av div. tv kanaler kan antas vara? Känner ledningen till hur detta (miss)sköts? Någon på Comhem måste väl ändå vara informationsansvarig, frågan är om det är rätt person på rätt plats?

#3066

Postad 11 september 2012 - 12:02

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Eftersom det är en tillägskanal så tror jag inte det kommer gå välja in den i 8 favoriter tyvärr utan måste beställas löst för 39:-/mån.

#3067

Postad 11 september 2012 - 12:10

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Eftersom det är en tillägskanal så tror jag inte det kommer gå välja in den i 8 favoriter tyvärr utan måste beställas löst för 39:-/mån.

Ingår i XL men kan inte väljas i M8.
Kostar 29 kr/mån enl ComHems hemsida.

#3068

Postad 11 september 2012 - 12:14

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

...
Hur tycker ni att ni sköter er i positiv kundkontakt som ju ändå frivisningar av div. tv kanaler kan antas vara? Känner ledningen till hur detta (miss)sköts? Någon på Comhem måste väl ändå vara informationsansvarig, frågan är om det är rätt person på rätt plats?

ComHems presschef Ola Eriksson (om han fortf är anställd vill säga - länge sedan jag såg något han skrivit) är den som ansvarar för information och sociala medier (Facebook, Twitter, bloggen, forum, hemsidans nyheter, Youtube...).
Ola Eriksson var tidigare flitig skribent på Com Hem-bloggen men har inte skrivit där sedan 21 aug.

#3069

Postad 11 september 2012 - 12:45

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Viasat Golf har ju stigit i pris från 99:- till 129:- nu! Som jag förstår så beror det på att det kommer en HD-version snart. Kommer ComHem att ta in den? Och får man den isåfall automatiskt om man redan har Viasat SD?


Hej,


Viasat Golf lanserades 2007 och har sedan dess haft samma pris, 99:-/mån. Nu har Viasat beslutat att prisförändra kanalen för första gången på fem år. Det nya priset från 1 september är 129:-/mån och detta utan att det i dagsläget finns någon HD kanal. Prisändringen gäller alla operatörer, inte bara Com Hem.


Med vänliga hälsningar

Michael Hansson
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 11 september 2012 - 12:46.


#3070

Postad 11 september 2012 - 12:50

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Tack för svar.
Några följdfrågor.
Ni skrev ingenting om Viasatfilmfrivisningen här eller på er Blogg eller Facebooksida. Varför överhuvudtaget ha alla dessa socialamedier om ni inte använder dem? Mejlutskick är ju också ett sätt att nå era kunder gratis.

Frågade tidigare i tråden om nya digitaltvkanalen TV4 Fakta XL, om den skulle frivisas och om den skulle vara valbar i 8 favoriter. Den startade 3 sept och har frivisats sedan dess, men inte ett ord om detta har ni informerat era kunder om, varken på er hemsida, blogg, facebook, mejl, snigelpost eller denna tråd.

Hur tycker ni att ni sköter er i positiv kundkontakt som ju ändå frivisningar av div. tv kanaler kan antas vara? Känner ledningen till hur detta (miss)sköts? Någon på Comhem måste väl ändå vara informationsansvarig, frågan är om det är rätt person på rätt plats?



Hej,

Undrar om du missförstod mitt svar, vi tar din synpunkt på högsta allvar och detta är något vi ska ta med oss.

Med vänliga hälsningar

Michael Hansson
Kundservice

#3071

Postad 11 september 2012 - 13:02

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Ingår i XL men kan inte väljas i M8.
Kostar 29 kr/mån enl ComHems hemsida.

Oj blandade ihop den med TV4 Sport Xtra så du har rätt.

#3072

Postad 11 september 2012 - 14:32

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Ola Eriksson var tidigare flitig skribent på Com Hem-bloggen men har inte skrivit där sedan 21 aug.

Nu har han faktiskt postat där idag för en timme sedan.

#3073

Postad 12 september 2012 - 19:02

sivle
  • sivle
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Comhems rss nyhetsflöde fungerar inte längre, går detta att fixa till, så att man lättare har koll på div. erbjudanden eller annan intressant info som dyker upp? Nedanstående rss adress funkar inte längre http://www.comhem.se...%2F-%2Fview%2Fa

#3074

Postad 13 september 2012 - 09:32

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Comhems rss nyhetsflöde fungerar inte längre, går detta att fixa till, så att man lättare har koll på div. erbjudanden eller annan intressant info som dyker upp? Nedanstående rss adress funkar inte längre http://www.comhem.se...%252Fview%252Fa


Hej,

Vi testade länken till flödes i Chrome och Firefox, vilket resulterade i att HTML-koden för sidan visades istället för själva sidan i sig. När vi körde med Internet Explorer (version 9) så kom flödet upp korrekt.

Har tagit detta vidare till ansvariga för hemsidan så att de får kolla närmare på detta. Tackar!

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#3075

Postad 13 september 2012 - 13:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 1
Dom ansvariga för sånt där borde kanske hålla sig till webläsare som håller sig till standarden och inte egna standarder.

#3076

Postad 14 september 2012 - 10:06

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Mjukvaruuppdatering för Samsung SMT-C7160


Tidigare version: 774
Version: 782
Datum för lansering: 2012-09-04


Hur uppdaterar du?
Boxen uppdateras genom att den ställs i standby tills klockan slocknar, vilket tar cirka fem minuter. Starta därefter om boxen. En skylt om uppgradering visas där du antingen kan acceptera eller avböja. Denna skylt kommer att visas vid varje boxstart ända tills det att du accepterar.

Problem som åtgärdats/förbättrats
Kunder har rapporterat in problem med bildstörningar som uppstått eller intensifierats efter genomförda förändringar i Com Hems nät. Problemen kan uttrycka sig på flera olika sätt, allt från korta frysningar till färgpaletter som ändras, regelbundet eller oregelbundet.


Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 14 september 2012 - 10:06.


#3077

Postad 14 september 2012 - 10:15

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Hej,

En trevlig nyhet till er som vill kunna se TV4 Sport Xtra och inte har tillgång till en HD-box!

Den 17:e september lanseras TV4 Sport Xtra SD. Precis som med TV4 Sport Xtra HD är priset 39:-/månad, ingår inte i någon paketering och är inte valbar i Medium 8 Favoriter utan kan endast beställas som tillval till ditt Digital-tv-abonnemang.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#3078

Postad 14 september 2012 - 12:25

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Trevligt att Comhem är här igen. För då kanske vi som har problem med favoritlistorna kan få hjälp.

Har VIP1963C och min favolista ändras av boxen , får då gå in o lägga mina kanaler i rätt ordning
igen. Detta är riktigt tröttsamt. Vad gör ni åt detta ? Och varför kan man ej ge tex Svt1HD kanal nr 1.
Svt2HD nr2 osv osv. När min favolista ändras av boxen hamnar Svt1 på kanalplats 1 , svt2 på kanalplats 2.

#3079

Postad 14 september 2012 - 18:01

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Trevligt att Comhem är här igen. För då kanske vi som har problem med favoritlistorna kan få hjälp.

Har VIP1963C och min favolista ändras av boxen , får då gå in o lägga mina kanaler i rätt ordning
igen. Detta är riktigt tröttsamt. Vad gör ni åt detta ? Och varför kan man ej ge tex Svt1HD kanal nr 1.
Svt2HD nr2 osv osv. När min favolista ändras av boxen hamnar Svt1 på kanalplats 1 , svt2 på kanalplats 2.


Jag har under min tid nästan 2 år med ondemand-boxar från Motorola aldrig haft en ordning på kanalerna som jag vill ha det i mer än 2 veckor. Och det är samma problem på den senaste boxen med hårddisk som det är med den första jag köpte för snart 2 år sedan.

Min nya box Motorola VIP 1963 känns inte som den är redo för att släppas till kunder då den hängt sig 4 ggr under mina 2 veckor och ondemand funktionen fungerar sällan med en gång utan man får bara en svart bild när man ska se på något, sedan får man trycka stopp och sedan trycka spela upp från början för att kunna starta en uppspelning. När den väl fungerar så är den mycket rappare än min gamla box med slöare än samsung PVR.

#3080

Postad 18 september 2012 - 07:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
I mitt område har nu ComHem under natten genomfört den digitala kanalomläggningen av kabel-tv-kanalerna. Jag har startat om mina två boxar och gjort ny kanalsökning. Programmerade inspelningar och favoritlistor försvinner men det var jag förberedd på. I övrigt verkar inte något ha blivit påverkat - bredbandet fungerar som vanligt utan omstart.
Eftersom jag ofta är kritisk mot ComHem i olika sammanhang vill jag här passa på att tacka för föredömlig information före och efter den digitala kanalomläggningen.
Jag har fått brev på posten och både SMS och email före och efter omläggningen med information och råd om hur man ska gå tillväga för att få tillbaka bilden. Mycket bra av ComHem - vilket säkert inte hindrar att jag nu under dagen får hjälpa några äldre grannar med kanalsökning för de har nog aldrig gjort detta på egen hand. Och några av dem har säkert bara informerats genom brevet från ComHem som kom för någon vecka sedan men som de förmodligen inte begrep så mycket av.
Men så är det med modern teknik - så länge den bara snurrar och går är det inga problem. Det är när något annorlunda händer som man behöver den där extra kunskapen.

#3081

Postad 18 september 2012 - 12:11

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Trevligt att Comhem är här igen. För då kanske vi som har problem med favoritlistorna kan få hjälp.

Har VIP1963C och min favolista ändras av boxen , får då gå in o lägga mina kanaler i rätt ordning
igen. Detta är riktigt tröttsamt. Vad gör ni åt detta ? Och varför kan man ej ge tex Svt1HD kanal nr 1.
Svt2HD nr2 osv osv. När min favolista ändras av boxen hamnar Svt1 på kanalplats 1 , svt2 på kanalplats 2.

Jag har under min tid nästan 2 år med ondemand-boxar från Motorola aldrig haft en ordning på kanalerna som jag vill ha det i mer än 2 veckor. Och det är samma problem på den senaste boxen med hårddisk som det är med den första jag köpte för snart 2 år sedan.

Min nya box Motorola VIP 1963 känns inte som den är redo för att släppas till kunder då den hängt sig 4 ggr under mina 2 veckor och ondemand funktionen fungerar sällan med en gång utan man får bara en svart bild när man ska se på något, sedan får man trycka stopp och sedan trycka spela upp från början för att kunna starta en uppspelning. När den väl fungerar så är den mycket rappare än min gamla box med slöare än samsung PVR.



Hej,

Beklagar att ni båda upplever problem med era boxar.

Vi har inte märkt av ett generellt problem med kanalordning och favoritslista som försvinner i 1963C -boxen.

Det beskrivna problemet som uppstår vid användning av On Demand –funktionen kan vi inte koppla till några av oss kända problem med boxen.

Vi föreslår att ni testar en omstart av box och en fabriksåterställning som första åtgärd och om inte det hjälper så ringer ni oss på 0771-550000.

Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice

Redigerat av Tele2 Sverige, 18 september 2012 - 12:14.


#3082

Postad 18 september 2012 - 13:03

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Hej,

Beklagar att ni båda upplever problem med era boxar.

Vi har inte märkt av ett generellt problem med kanalordning och favoritslista som försvinner i 1963C -boxen.

Det beskrivna problemet som uppstår vid användning av On Demand –funktionen kan vi inte koppla till några av oss kända problem med boxen.

Vi föreslår att ni testar en omstart av box och en fabriksåterställning som första åtgärd och om inte det hjälper så ringer ni oss på 0771-550000.

Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice


OK , för igår var det samma visa igen , favolistan ändrad :(

Alltså boxen strömlös en viss tid , sen en fabriksåterställning alltså ?

#3083

Postad 18 september 2012 - 16:37

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Hej,

Beklagar att ni båda upplever problem med era boxar.

Vi har inte märkt av ett generellt problem med kanalordning och favoritslista som försvinner i 1963C -boxen.

Det beskrivna problemet som uppstår vid användning av On Demand –funktionen kan vi inte koppla till några av oss kända problem med boxen.

Vi föreslår att ni testar en omstart av box och en fabriksåterställning som första åtgärd och om inte det hjälper så ringer ni oss på 0771-550000.

Med vänliga hälsningar
Michael Hansson
Kundservice


Jag kan bara bekräfta vad andra har skrivit angående att vald kanalordning försvinner med jämna mellan rum, vilket är frustrerande eftersom det tar sin tid att lägga om alla kanaler i rätt ordning igen. Det verkar inte heller finnas något mönster när det händer, ibland händer det efter man spelat in program, ibland så händer det när man tittar på play-kanaler och andra gånger så försvinner dom bara från ena stunden till den andra. Det jag kan bekräfta dock är att det sker oftare nu efter uppdateringen än innan även om det hände även då.

Edit: Det spelare ingen roll om man fabriksåterställer boxen, det är ett mjukvarufel. (jo jag har provat det!)

Redigerat av Xet, 18 september 2012 - 16:48.


#3084

Postad 18 september 2012 - 21:10

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Vad i hela **** händer, fotboll på viasat motor, blir så förbannad, nu måste jag skriva till viasat.

#3085

Postad 18 september 2012 - 22:56

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0


På comhem.se som är vår egen hemsida fanns information om frivisning och ett tips är att alltid titta först på den för att se om någonting nytt är på gång.


Alltid lika kul hur företag tror att folk sitter och surfar till deras hemsidor för att se om det 'händer något kul'. Kunderna söker upp er (och alla andra företag) när de har problem med er produkt eller vill beställa/ändra abonnemang. Precis som med alla andra företag.

Inse att om jag satt och kollade hemsidor varje dag (eller ens vecka) på alla företag, föreningar och intressen jag har skulle jag inte hinna kliva ur sängen.

Varianten 'undrar om ComHem har frivisning på filmer i helgen, jag tror jag kollar på deras site' existerar inte och kommer aldrig att göra det.

#3086

Postad 19 september 2012 - 05:27

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Alltid lika kul hur företag tror att folk sitter och surfar till deras hemsidor för att se om det 'händer något kul'. Kunderna söker upp er (och alla andra företag) när de har problem med er produkt eller vill beställa/ändra abonnemang. Precis som med alla andra företag.
...

Företag skulle nog föredra att alla som är intresserade av deras produkter eller tjänster följer dem på Facebook och Twitter så att de kan "pusha ut" information. Men förutom att Facebook och Twitter ännu inte sjunkit helt igenom de djupa folklagren så kräver även denna typ av informationsinhämtning en hel del tid och uppmärksamhet från kundernas sida.
Jag får dagligen kanske hundra snuttar med information på min Facebook-sida där de företag, organisationer, media osv jag följer och "gillar" meddelar mig saker. Men hinner jag läsa igenom allt? Not.

#3087

Postad 19 september 2012 - 06:14

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Alltid lika kul hur företag tror att folk sitter och surfar till deras hemsidor för att se om det 'händer något kul'. Kunderna söker upp er (och alla andra företag) när de har problem med er produkt eller vill beställa/ändra abonnemang. Precis som med alla andra företag.

Inse att om jag satt och kollade hemsidor varje dag (eller ens vecka) på alla företag, föreningar och intressen jag har skulle jag inte hinna kliva ur sängen.

Varianten 'undrar om ComHem har frivisning på filmer i helgen, jag tror jag kollar på deras site' existerar inte och kommer aldrig att göra det.


Specifikt rörande frivisningen så var det ju inte bara information på hemsidan, det annonserades även om det av Viasat på deras kanaler. Det var Viasat som frivisade och inte Comhem, så jag vet inte om ansvaret för att informera främst ska läggas på Comhem.

#3088

Postad 19 september 2012 - 06:24

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Specifikt rörande frivisningen så var det ju inte bara information på hemsidan, det annonserades även om det av Viasat på deras kanaler. Det var Viasat som frivisade och inte Comhem, så jag vet inte om ansvaret för att informera främst ska läggas på Comhem.

ComHem är "återförsäljare" och distributör för Viasat-kanalerna till kabel-tv-kunder i "ComHem-hus" så nog bör det ligga i ComHems intresse att meddela kunderna i ett fall som detta. Inte fel att få cred för frivisning - kunderna uppfattar det säkert som att det är ComHem som bjuder! :)

#3089

Postad 19 september 2012 - 15:14

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
TV4 Sport Extra? ja jag säger då det.........................

Tacka gudarna att HBO och Netfllix snart är här!

#3090

Postad 19 september 2012 - 15:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Själv tycker jag väl att bästa stället för information är på deras egna sidor medans man kan ha support och liknande på forum som det här.
Orkar man inte kolla deras sida hela tiden så kan man ju använda sig av deras RSS feed t.ex för nyheter.

Redigerat av Leatherface, 19 september 2012 - 15:36.


#3091

Postad 19 september 2012 - 16:50

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
alla e ju inte lika kunniga på RSS jag kör själv RSS men men finns många som kanske tycker de e jobbigt att ha rss rutor osv i windows

#3092

Postad 19 september 2012 - 21:11

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
I Opera t.ex så kan man få RSS feeds direkt i webläsaren.

#3093

Postad 20 september 2012 - 10:40

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
kan man få firefox med

#3094

Postad 22 september 2012 - 21:18

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0
Problemet är ju inte att man KAN få det. Problemet är ju att inga eller i alla fall inte de flesta kunderna har ork/tid att ta till sig all denna 'information'. Inte via hemsidor, inte via mediaappar och inte via traditionell reklam.

Det är ju pga det informationsöverflöde som existerar idag. Jag vet ingen bra lösning på hur man ska kunna särskilja den lilla del av information och reklam som man som kund är intresserad av från all den som företag vill pracka på en. Det som är företagets fel är att de verkar tro att det fungerar.

Alla företag verkar tro att det bara är dom som finns och att det alltså inte är några problem för kunderna att lägga några minuter på deras 'info' när en normal person kanske har 50 'leverantörer' av produkter och annat som de har något intresse av.

Personligen är de enda nyhetsbrev etc som jag läser sådana som regelbundet kommer typ en gång i månaden. Då kollar man första gången det kommer om det innehåller den typ av info som är intressant och inte en massa floskler. I så fall fortsätter jag skumme igenom det varje månad. Det finns faktiskt en det företag som gör sådana nyhetsbrev och låter en vara i övrigt.

#3095

Postad 22 september 2012 - 22:17

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Tja nyhetsbrev, rssflöden, hemsidor bla räcker tycker jag iaf. Möjligen på twitter och Facebook så borde man isf täcka allas behov.
Man ska inte behöva ut och informera på 50 olika ställen för att alla kunderna inte kollar på officiella hemsidan och liknande.
Orkar man inte kolla på hemsidan i första hand, eller mail med nyhetsbrev osv då ska man inte heller gnälla att man inte fått informationen. Inget med Comhem att göra nu utan rent almänt oavsett företag och tjänst.

Redigerat av Leatherface, 22 september 2012 - 22:20.


#3096

Postad 24 september 2012 - 13:37

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Hej,

Jag kanske har helt fel men som jag tolkar dialogerna så känns det som att det finns en viss förväntan över att företag bör göra mer än vad de i dagsläget gör, inklusive oss.

För att se om vi kan möta era förväntningar så vore det intressant att veta vad det är som ni anser att vi inte lyckats med att informera om i denna tråd eller om det handlar om något annat än information, bortsett från frivisning av Viasat Film som vi håller med om att vi hade kunnat delge även er information om här?

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#3097

Postad 24 september 2012 - 13:57

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Jag kanske har helt fel men som jag tolkar dialogerna så känns det som att det finns en viss förväntan över att företag bör göra mer än vad de i dagsläget gör, inklusive oss.

För att se om vi kan möta era förväntningar så vore det intressant att veta vad det är som ni anser att vi inte lyckats med att informera om i denna tråd eller om det handlar om något annat än information, bortsett från frivisning av Viasat Film som vi håller med om att vi hade kunnat delge även er information om här?

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Troligen är många av våra önskemål svåra att uppfylla. Vi vet att det ofta är omöjligt att få information om sådant som fortfarande är föremål för "förhandlingar" i olika skeden.
Det kan vara datum för när ComHem startar upp C More Series HD (seriesäsongen började förra veckan hos C More med bl a tredje säsongen av Boardwalk Empire),
något positivt om Kanal 5 HD - blir det en lansering hos ComHem detta år eller först senare?,
kommer vi som abonnerar på C More att få tillgång till C More på andra plattformar som en del av vårt abonnemang hos ComHem?,
händer det något med HBO Nordic och ComHem?
ny mjukvara till Motorola VIP1963C för att komma till rätta med problemen som beskrivs i https://www.minhembi...howtopic=299267
Det var vad jag kom på just nu i alla fall.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 24 september 2012 - 13:57.


#3098

Postad 25 september 2012 - 15:13

greve12
  • greve12
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Hallå COMHEM var är ni???

#3099

Postad 25 september 2012 - 16:43

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
undrar jag med ni på CH har inte skrivit nått på ett bra tag här ni kan lika gärna lägga ner denna tråden

#3100

Postad 25 september 2012 - 16:49

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1
"På ett bra tag"?

De skrev ju igår.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.