Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Headweb med spännande nyheter

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 09 november 2009 - 19:04

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

#2

Postad 09 november 2009 - 19:45

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
Har nu snabbtestat tjänsten och den funkar.. dock bara startat en gratis film för test.

#3

Postad 10 november 2009 - 00:02

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Varför finns det inga HD filmer ? då är det ingen ide att ens fundera på tjänsten.

#4

Postad 10 november 2009 - 07:54

olasahl
  • olasahl
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0

Varför finns det inga HD filmer ? då är det ingen ide att ens fundera på tjänsten.


HD till folket! Att det ska vara så otroligt svårt att kunna få HD kvalite till sin bildvisare. Vad är problemet? Det finns dåligt med utbud på TV, och nu en jättebra tjänst utan tillgång till HD. Älskar man film borde man rimligtvis även älska HD för att få ut mesta möjliga av upplevelsen.

#5

Postad 10 november 2009 - 08:32

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Jo, givetvis har man en bra tv och dyr spelkonsol för att se SD material...
Gör om, gör rätt.

#6

Postad 10 november 2009 - 10:18

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Jodå, HD-film finns. Men endast en :(

Gratisfilmerna verkar inte mycket av världen men det är bra att de finns. Kanske hittar man en gammal skräckis?!
Gratisfilmerna hittar man för övrigt genom att klicka på "filmer" och göra en sortering på pris (måste göras två gånger då det först sorterar på högt till lågt)

Något de borde fixa (vilket jag redan meddelat Headweb om)
1. Om man är inloggad på ps3an och med laptopen stoppar in pengar på kontot måste man logga ut och in på ps3an igen för att det skall fungera att nyttja innestående belopp och hyra film.
2. När man är inne på filmdetaljerna på ps3 listas även nedladdingsbara filmer, vilket inte fungerar på ps3.
3. Märka upp filmer som favoriter på dator som man sedan har åtkomst till på ps3

De är hela tiden under upphandling med filmbolagen så det kommer mer film, var så säker.
Och det är just filmbolagen som inte vill släppa HD-filmerna .

#7

Postad 10 november 2009 - 10:47

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Måste man göra ett konto på Headweb eller räcker det med att vara inloggad på PSN?

#8

Postad 10 november 2009 - 10:57

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Måste man göra ett konto på Headweb eller räcker det med att vara inloggad på PSN?


Måste skapa ett konto med dator, aktivera genom länken man får per mail, och sedan logga in på ps3an.

#9

Postad 10 november 2009 - 11:41

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Det tråkigaste är väl att inte filmerna inte ens har surround-ljud.

#10

Postad 10 november 2009 - 12:53

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Det tråkigaste är väl att inte filmerna inte ens har surround-ljud.

Precis. HD kan man ju faktiskt klara sig utan men bara 2.0-ljud på film är inget roligt.

#11

Postad 10 november 2009 - 16:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

HD till folket! Att det ska vara så otroligt svårt att kunna få HD kvalite till sin bildvisare. Vad är problemet? Det finns dåligt med utbud på TV, och nu en jättebra tjänst utan tillgång till HD. Älskar man film borde man rimligtvis även älska HD för att få ut mesta möjliga av upplevelsen.

Det stavas ViasatHD OnDemand!

#12

Postad 11 november 2009 - 12:46

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

  • 1 636 inlägg
  • 0
Vad krävs det för bandbredd? Räcker det till om man vill köra trådlöst till ps3an? Vad för bithastighet och upplösning är det på filmerna? Hittar inget om det på headwebs hemsida men nu blev man ju än mer sugen på att skaffa en ps3a :)

Mvh

#13

Postad 11 november 2009 - 21:16

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Jag har skrivit till dem och frågat om Hd-filmer för länge sen och det handlar om att filmleverantörerna inte vill släppa hd, de vill att man ska köpa blu-ray istället.




Hej!

Det stämmer att vi bara har en film i HD just nu men det kommer successivt att
utökas. Problemet är att filmbolagen inte är så pigga på att sälja i HD annat
än på Bluray så det tar tid att få filmerna. Vi vill gärna gå upp till
HD-kvalitet då vi älskar att titta på film på 42-tum!
Troligen kommer vi också att börja sälja filmerna även i MPEG-4 (H.264)-format
inom kort.

Håll gärna ögonen på vår blogg för att följa utvecklingen vad gäller HD.

Vänligen
Peter

--
Peter Alvarsson
Headweb Support
[email protected]

On Thu May 07 13:10:14 2009, [email protected] wrote:
>
> Hej
>
>
>
> Hur ser framtiden ut hos er med HD-material, har bara sett en film i
> hd hos er och det var inget som föll mig i smaken.
>
> Men skulle gärna se att ni la ut lite filmer i hd till uthyrning och
> även försäljning i tex h264 *.mkv
>
> Alla filmer jag köper i butik ligger på blu-ray och det känns lite fel
> att en bra tjänst som er faller lite på sämre bild och format.
>
> Mvh



#14

Postad 12 november 2009 - 00:25

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Visst kommer det längre fram,bara att vänta och se hur det blir + vad det kommer kosta.

#15

Postad 12 november 2009 - 11:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag har skrivit till dem och frågat om Hd-filmer för länge sen och det handlar om att filmleverantörerna inte vill släppa hd, de vill att man ska köpa blu-ray istället.

Detta är ju inte sant! De släpper ju filmerna i HD till C+ Film HD och TV1000 HD. Som jag nämnt ovan kan även filmer från TV1000 HD laddas ned via ViasatOnDemand (dock inte på datorn utan endast via pvr-boxen). Filmerna på OnDemand lagras i 1080P, men tyvärr kan inte boxen ge det som utsignal, men det är en annan fråga.

#16

Postad 26 december 2012 - 13:28

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Hej!

VIll bara meddela mina (tråkiga) erfarenheter av denna tjänst...


1) Bildkvaliteten är inget bra. Det tar låång tid att komma upp i HD och den klarar bara att hålla den några sekunder, sen kan den trilla ner på lägsta signalstyrla, vilkget ger en bild som en hårt komprimerad jpeg bild. Kör mycket netflix och xbox video här hemma och de tar 5-10 sekunder på sig att komma upp i HD och sen håller det sig där, mycket stabilt.

2) Deras betalningssystem är på gränsen till bedrägeri. När jag skulle prova på denna tjänsten registrerade jag mig för ett konto på deras webbsida, och köpte krediter för 200 kr, då ajg uppfattade att dessa användes för att hyra filmer. Detta meddelade jag till familjen, att de kunde testa att hyra två HD-filmer.
Nu idag när jag skulle in och skriva ett support-mail angående den dåliga bildkvaliteten såg jag att saldot på mitt konto var oförändrat, 200 SEK. Sen när jag kollade på historiken så hade de dragit ytterligare 49 kr x 2 från vårat visa-kort för de två filmer grabben hyrt. Jag frågade grabben hur han hade gjort, han hade valt filmen, tryckt på hyr film och sen bekräfta köp. Han trodde det var okej för jag hade ju sagt att jag köpt 200 SEK i krediter. Han visade mig och mycket riktigt så debiterar de direkt på visa-kortet, de drar INTE från de 200 SEK i krediter som jag köpte till mitt headweb-konto. Sagt och gjort så har jag skrivit ett argt mail till deras support och krävt dessa 200 SEK tillbaka för de används uppenbarligen inte.

Har ni andra några erfarenheter? Vi har mest kört xbox video här hemma och det fungerar ypperligt, stabilt, snabbt, inget krångel med "krediter" och man får ha filmen längre än hos headweb.

Påpeka även om ni anser det är något som jag inte fattar i kråksången... jag jobbar dagligen med IT så jag är inte helt tappad bakom en vagn.... :)

/S



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.