Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Whiskytråden

4731 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3601

Postad 29 augusti 2014 - 13:22

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 1
Har precis väckt whiskyintresset och har samlat på mig lite olika sorter.
Skulle nu behöva ett snyggt whiskyskåp att ställa dem i.
Har plats för en med maxbredd 90 cm.

Har ni förslag på något snyggt att förvara dyrgriparna i?

#3602

Postad 29 augusti 2014 - 14:21

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 2
Titta på lite olika former av vitrinskåp. Tycker det är snyggt och praktiskt med glasdörrar framför.
Blir även snyggt med belysning

#3603

Postad 29 augusti 2014 - 14:50

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 1
Personligen tycker jag livets vatten gör sig bäst i en lite rå miljö. Så en hylla byggd med massiva plankor, tex. ek, skulle jag kunna tänka mig vore snyggt. Sjäjv har jag mina på en hylla i min gamla matkällare. Rått, kallt, och lite lagom med falnad puts är perfekt omgivning att stå och välja i. :)

#3604

Postad 29 augusti 2014 - 15:40

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Hittade denna på ahlstrom.se. Lite dyr men den kanske kan vara något.
Plats med trettiotalets flaskor, samt ett gäng glas.
Tyckte det var riktigt läckert.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   23,28K   38 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregisterede6970ea2, 29 augusti 2014 - 17:49.


#3605

Postad 29 augusti 2014 - 15:55

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Dubbelpost.

Redigerat av Unregisterede6970ea2, 29 augusti 2014 - 17:48.


#3606

Postad 30 augusti 2014 - 19:16

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0
Inga fler förslag på snygga whiskyskåp?


#3607

Postad 31 augusti 2014 - 14:30

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Har precis väckt whiskyintresset och har samlat på mig lite olika sorter.
Skulle nu behöva ett snyggt whiskyskåp att ställa dem i.
Har plats för en med maxbredd 90 cm.

Har ni förslag på något snyggt att förvara dyrgriparna i?


Brukar Vitrinskap som jag kjøpte billigt av en nabo....

#3608

Postad 31 augusti 2014 - 14:37

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Brukar Vitrinskap som jag kjøpte billigt av en nabo....

Nabo? En Skånepåg månne? Ja det lär ju rimligen Linken också vara med den avataren. :)

Fint skåp det där Linken. Ser gammalt och "äkta" ut. :)

#3609

Postad 31 augusti 2014 - 14:38

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Är ganska ny på whisky ! senaste köpet blev en jura superstition som jag tyckte var väldigt god. Har också en lagavulin. men tycker nog nästan juran är godare. Tips på single malts uppskattas :)


Port Charlotte An Turas Mor, Laphroaig Quartercask, Ardbeg 10, Bunnahabahin 12, Bunnahabhain 18, Bunnahabhain Toiteach, Bunnahabhain Darach Ur, Caol Ila Destillers Edition...

Redigerat av Danke, 31 augusti 2014 - 14:39.


#3610

Postad 31 augusti 2014 - 22:07

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tjoff! Longrow "Red" fresh port casks ute nu. Som en blixt från klar himmel! :)

Hmm tydligen inte så ny heller! :mellow:
E det bara jag som missat den?

Redigerat av Unregistered0d487954, 31 augusti 2014 - 22:27.


#3611

Postad 31 augusti 2014 - 23:29

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Nabo? En Skånepåg månne? Ja det lär ju rimligen Linken också vara med den avataren. :)

Fint skåp det där Linken. Ser gammalt och "äkta" ut. :)


Skånepog? Den gikk hus forbi....

Dette var i Norge, nabon hadde erft massa pengar och ville bytte all invetar, jag trengde vitrinskåp och hylla och det er "kjekt å ha" til drikkevarer och CD og Blurayfilmar.

Redigerat av Danke, 31 augusti 2014 - 23:30.


#3612

Postad 01 september 2014 - 17:24

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Skånepog? Den gikk hus forbi....

Dette var i Norge, nabon hadde erft massa pengar och ville bytte all invetar, jag trengde vitrinskåp och hylla och det er "kjekt å ha" til drikkevarer och CD og Blurayfilmar.

Ah, en Norrman. Du ser, ett fåtal män, bosatta i Skåne(Skånepågar) använder uttrycket "nabo" för granne. Inte många nuförtiden, gamla uttryck och dialekter har ju en tendens att dö ut. :(

Bunnahabhain har jag bara haft 12:an, men den är riktigt bra. Men Caol Ila DE har jag blivit löjligt förtjust i. En av mina absoluta favoriter, blir bara bättre varje gång. :)

#3613

Postad 01 september 2014 - 18:46

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Javisst ja, det forstås. Skåne-Danmark.

Jag som nyinnflyttat norrman talar mykke Svorsk, kom inte ihåg at ni sejer granne.. :)

#3614

Postad 02 september 2014 - 19:23

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Tjoff! Longrow "Red" fresh port casks ute nu. Som en blixt från klar himmel! :)

Hmm tydligen inte så ny heller! :mellow:
E det bara jag som missat den?


What???? Var, hur, när???

Edit: Såg ju riktigt trevlig ut! Måste kolla om den finns kvar i butiken hos Cadenhead's i Campbeltown om tre veckor!

Redigerat av _Lucifer_, 02 september 2014 - 19:28.


#3615

Postad 02 september 2014 - 20:18

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Fick nyhetsbrev från whiskycask! Hade ingen aning att den fanns. Inte sett den på någon brittisk sida faktiskt.
Går knappt att googla på den heller. Läste att det tydligen skulle vara den sista i Red serien.

Blev en beställning på 2st Red + 1 ny Caroni SS

Redigerat av Unregistered0d487954, 02 september 2014 - 20:20.


#3616

Postad 02 september 2014 - 20:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 1
Har fotat lite whiskyflaskor nu i ett par dar. Funderar på att rama in en och hänga på väggen bredvid mina whiskyflaskor :)

Bifogad fil(er)



#3617

Postad 02 september 2014 - 21:40

z0k4
  • z0k4
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Har fotat lite whiskyflaskor nu i ett par dar. Funderar på att rama in en och hänga på väggen bredvid mina whiskyflaskor :)


Det tycker jag du kan göra utan att skämmas, riktigt snyggt!

#3618

Postad 02 september 2014 - 23:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Ja, riktigt bra bild!

#3619

Postad 03 september 2014 - 19:22

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
En till som jag gjorde idag :)

Bifogad fil(er)



#3620

Postad 03 september 2014 - 20:54

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

En till som jag gjorde idag :)


Snygga bilder... OP'n skulle dock behövt en liten spott mot etiketten, annars var det kanonsnyggt! :)
Du får gärna komma hit och fota lite flaskor... ;)

#3621

Postad 03 september 2014 - 22:15

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Väldigt snygga bilder!!! Borde funka kanon att hänga kring en välsorterad whiskyhylla!

#3622

Postad 08 september 2014 - 12:29

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Fick nyss lite nytt hemlevererat! :wub:
Såg att Serge gav denna Caroni 90 poäng!!!
2st Red skall vidare till en annan sugen.

Bifogad fil(er)



#3623

Postad 11 september 2014 - 16:27

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt för dålig framförhållning, men en bekant fyller 50 på lördag och jag tänkte köpa en whisky till honom för ca 500-700kr. Tar tacksam emot tips på en bra, icke rökig, whisky som går att köpa i Stockholm imorgon.

#3624

Postad 11 september 2014 - 17:44

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Då skulle jag köpa en Yamazaki 12. Finns inte en människa som inte gillar den. Hade du mer tid så kunde jag varmt rekommendera att beställa en Glendronach Allardice. Ljuvlig 18 årig sherrykagrad whisky. Passar som hand i handske svala sensommarkvällar. Blir mitt nästa köp tror jag. :)

#3625

Postad 11 september 2014 - 17:50

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Tack för tipsen, tyvärr måste det inhandlas imorgon :/

Så en Yama känns inte för "standard" att ge bort i 50-års present?

#3626

Postad 11 september 2014 - 18:05

Boombuster
  • Boombuster
  • Lärjunge

  • 366 inlägg
  • 0
Var på Whiskyresa i Skottland (Orkney) förra veckan. På vägen upp till Orkney besökte jag Skottlands minsta single malt destilleri - Edradour. Riktigt trevlig Whisky!

#3627

Postad 11 september 2014 - 18:14

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Tack för tipsen, tyvärr måste det inhandlas imorgon :/

Så en Yama känns inte för "standard" att ge bort i 50-års present?

Nej det tycker jag inte. Är din vän inte insatt har han förmodligen aldrig hört talas om Japansk Whisky, vilket gör presenten extra spännande. Men även för kännare är en sådan toppwhisky alltid välkommen. :)

#3628

Postad 11 september 2014 - 18:33

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ah, då kör jag på det om det inte dyker upp andra förslag under kvällen.

#3629

Postad 12 september 2014 - 16:07

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Stod och velade mellan en Glenfarclas och Yamazakin, bidde Yaman tillslut. Bidde en till mig också :)

#3630

Postad 12 september 2014 - 16:18

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0
Någon som fick tag i Smögenwhisky och smakat den?

#3631

Postad 12 september 2014 - 18:01

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Stod och velade mellan en Glenfarclas och Yamazakin, bidde Yaman tillslut. Bidde en till mig också :)

Man skall vara snäll mot sig så länge man har sig, som någon klok man sa. :) Nu blev jag riktigt sugen på Yamazaki.
Vilken Glenfarclas var det de hade hemma? Normalt finns bara 12 och 17 på småflaskor. Annars får du inte missa 15-åringen. En av de allra bästa du kan finna, och för rimliga typ 550kr. :)

#3632

Postad 12 september 2014 - 18:18

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Det var en Heritage. Farsan gillade den skarpt, men kändes roligare med en Japanare.

Tycker sortimenten på Systembolagen krympt ordentligt, får åtminstone känslan av att det mesta är på beställning bara :(

#3633

Postad 13 september 2014 - 13:16

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
Perfekt det fanns en sån här tråd.

Jag undrar lite över oxidation vid öppnade flaskor. Jag är ingen sån som häver i mig, dricker lite ibland - dessutom älskar jag en samling, det är snyggt!
Jag har många vänner som gillar det. Så när man får besök så bjuder man ju självklart :)

Vad jag förstått så ska de stå mörkt och svalt. Finns de nåt sätt att hindra oxidationen? Samt, hur länge efter en öppnad flaska kan man dricka den?

#3634

Postad 13 september 2014 - 13:54

ChristofferL
  • ChristofferL
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Perfekt det fanns en sån här tråd.

Jag undrar lite över oxidation vid öppnade flaskor. Jag är ingen sån som häver i mig, dricker lite ibland - dessutom älskar jag en samling, det är snyggt!
Jag har många vänner som gillar det. Så när man får besök så bjuder man ju självklart :)

Vad jag förstått så ska de stå mörkt och svalt. Finns de nåt sätt att hindra oxidationen? Samt, hur länge efter en öppnad flaska kan man dricka den?


Du kan dricka från en öppnad flaska hur länge som helst tror jag. Har aldrig varit med om att den har har ändrat smak eller så. Tror inte att whiskey är lika känslig som vin. Kan inte säga att jag har rätt men är bara av egen erfarenhet. :)

#3635

Postad 13 september 2014 - 15:26

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Perfekt det fanns en sån här tråd.

Jag undrar lite över oxidation vid öppnade flaskor. Jag är ingen sån som häver i mig, dricker lite ibland - dessutom älskar jag en samling, det är snyggt!
Jag har många vänner som gillar det. Så när man får besök så bjuder man ju självklart :)

Vad jag förstått så ska de stå mörkt och svalt. Finns de nåt sätt att hindra oxidationen? Samt, hur länge efter en öppnad flaska kan man dricka den?

Korken är inte helt tät på oöppnade flaskor så de flaskor jag ej tänkt öppna inom överskådlig tid brukar jag försluta med parafilm. funkar säkert med annat också men är det smidigaste jag hittat. Verkar bara finnas i storförpackningar i närområdet men finns i metervara hos whisky-doris.de. Flaskor som kommer att stå längre tid bör förseglas extra för att slippa oxidering.
Hållbarhet på öppnade flaskor brukar väl uppskattas till 2-3 år men är helt beroende mängden i flaskan. Ju mer luft desto större påverkan.Men du kan ju alltid hälla över på mindre flaskor vartefter innehållet minskar, speciellt om du har någon favorit eller "finare" whisky du absolut inte vill förändra. Som du säger skall flaskorna ej stå i solljus däremot tror jag inte temp spelar någon större roll som med vin.

#3636

Postad 14 september 2014 - 13:45

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Perfekt det fanns en sån här tråd.

Jag undrar lite över oxidation vid öppnade flaskor. Jag är ingen sån som häver i mig, dricker lite ibland - dessutom älskar jag en samling, det är snyggt!
Jag har många vänner som gillar det. Så när man får besök så bjuder man ju självklart :)

Vad jag förstått så ska de stå mörkt och svalt. Finns de nåt sätt att hindra oxidationen? Samt, hur länge efter en öppnad flaska kan man dricka den?


Det där är en mycket svår fråga att svara på rakt av... Men jag har haft en öppnad flaska i tre år utan några större problem.

Hur en whisky reagerar på oxidering är väldigt olika. En del blir bättre och en del blir sämre. Vissa blir bättre till en början men blir sedan sämre, men vilka tidsintervaller mm är väldigt individuellt. Men självklart så ger mer syre i flaskan mer oxidation... det är ju inte direkt svårt att räkna ut.

Det finns div knep att ta till. Vinkännare brukar använda sig av en tyngre gas som trycker undan syret. Man kan plasta in flaskan för att förhindra att den "andas" för mycket. Det finns även vakuumpumpar som jag sett någon använda med varierande resultat.

#3637

Postad 14 september 2014 - 15:05

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Ja det där varierar. Jag har en del som nog stått öponade en 7-8 år. Det som normalt händer är att de kan bli lite "avslagna". Jag tror att lite kraftigare whisky, som klarar längre fatlagrinstider, också klarar sig bättre öppnade på flaska. Som exeplel är min Linkwood 12 tydligt påverkad, medan Glenfarclas verkar klara sig bättre.
Men en sak vet jag med säkerhet. Öppnar man inte och smakar är det ju ingen vits med att ha någon Whisky. :)

#3638

Postad 15 september 2014 - 19:27

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0
Jo, man får ändå tänka på att whiskyn ligger och oxiderar i faten 10-30år, så jag tror inte man behöver oroa sig så extremt mycket över en öppnad flaska man har något år i hyllan så länge korken sitter på. :)

För övrigt råkade jag få med mig dessa hem från häst-jazz och prärieeldslandet i väst... Det är bra att ha med sig någon som inte köper alkohol själv! ;)

Bifogad fil  IMG_4249.JPG   1,2MB   2 Antal nerladdningar

#3639

Postad 16 september 2014 - 10:33

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

I fatet så mognar whiskyn och får sin smak o karaktär i en tänkt process med allt vad det innebär. Däremot är väl frågan (trodde jag) om hur länge du kan ha whisky i en öppnad/oöppnad flaska med bibehållen smak/karaktär som vid buteljeringen.
Självklart kan du dricka din whisky så länge innehållet finns kvar oavsett hur länge den stått, men frågan är bara vad den
smakar efter 15års oxidering. Oxidering genom ett ekfat och genom en kork ger nog lite olika effekt. Jag föredrar ekfatet i alla fall!Hur som helst kan jag ändå inte påverka lagringsbiten!!!
Häll upp en whisky,prova den och låt den sen stå tex ett dygn eller längre, prova och jämför. En snabbare process men samma princip.
Som du säger Lucifer så kan whiskyn både bli bättre eller sämre av luftpåverkan men föredrar att låta ev luft/vatten påverka whiskyn först då jag tänkt dricka den.
Därför håller jag kvar vid vad jag skrev tidigare. Inget som är ristat i sten men en rekommendation som åtminstone jag försöker hålla mig till.

Synd att jag inte kunnat ta till mig det där med Bourbon än då du fortsätter att fylla på ditt förråd med "sånt där". Hade varit kul att prova men vet att jag inte skulle uppskatta det så....!

Passar på att rekommendera Longrow Red 3an: Riktigt bra faktiskt!Bättre än Shiraz! Väldigt fruktig,mycket sherrytoner(hade jag inte vetat bättre hade jag trott den var sherrylagrad!)Tycker fortfarande 1an är bäst men denna kommer inte långt efter


#3640

Postad 16 september 2014 - 13:15

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

I fatet så mognar whiskyn och får sin smak o karaktär i en tänkt process med allt vad det innebär. Däremot är väl frågan (trodde jag) om hur länge du kan ha whisky i en öppnad/oöppnad flaska med bibehållen smak/karaktär som vid buteljeringen.
Självklart kan du dricka din whisky så länge innehållet finns kvar oavsett hur länge den stått, men frågan är bara vad den
smakar efter 15års oxidering. Oxidering genom ett ekfat och genom en kork ger nog lite olika effekt. Jag föredrar ekfatet i alla fall!Hur som helst kan jag ändå inte påverka lagringsbiten!!!
Häll upp en whisky,prova den och låt den sen stå tex ett dygn eller längre, prova och jämför. En snabbare process men samma princip.
Som du säger Lucifer så kan whiskyn både bli bättre eller sämre av luftpåverkan men föredrar att låta ev luft/vatten påverka whiskyn först då jag tänkt dricka den.
Därför håller jag kvar vid vad jag skrev tidigare. Inget som är ristat i sten men en rekommendation som åtminstone jag försöker hålla mig till.

Synd att jag inte kunnat ta till mig det där med Bourbon än då du fortsätter att fylla på ditt förråd med "sånt där". Hade varit kul att prova men vet att jag inte skulle uppskatta det så....!

Passar på att rekommendera Longrow Red 3an: Riktigt bra faktiskt!Bättre än Shiraz! Väldigt fruktig,mycket sherrytoner(hade jag inte vetat bättre hade jag trott den var sherrylagrad!)Tycker fortfarande 1an är bäst men denna kommer inte långt efter


Håller med dig fullständigt.. tycker bara att man kanske inte behöver oroa sig fördärvad över att ha en öppnad flaska ståendes hemma i något/några år. :)

Du kanske borde lära dig uppskatta lite bourbon också!? Den hypen som råder just nu i whiskybranschen är nog inte bra för någon. Allra minst våra plånböcker! Därför försöker jag botanisera lite mer bland andra lagrade drycker, då först och främst rye, bourbon och rom. Men du är redan inne på rom-spåret, så det kanske är nog!?

Smakade Red 2 förra veckan, den var bra men som många sagt tidigare så är den snäppet sämre än första utgåvan. Har inte läst eller hört mycket om 3'an, men säger du att den är bra så litar jag på ditt omdöme! Longrow + portvinsfat tror jag är ett vinnarkoncept, så jag kommer nog jaga tag på ett par flaskor av denna oavsett.

Nästa vecka kommer bli nog så tung. Mitt bankkonto kommer se ut som en tub majonäs.... får hoppas man har råd att betala hyran när man kommer hem! :D Vi startar resan med två provsmakningar hos Springbank/Cadenhead´s med option att fylla en flaska från ett fat, utöver det så har jag förbeställt en Mortlach och en Ardbeg från Cadenhead´s, och dom var inte alls gratis. ;)
Sen blir det hela nästa vecka på Islay och Jura innan vi avslutar resan hos Glengoyne där man troligtvis kommer handla minst en flaska... *suck*
Så att klämma in allt annat kul som dyker upp i höst blir mycket mycket svårt. Tror jag får sälja av någon flaska eller min själ om jag skall ha råd fram till januari då Cinderella Whisky Fair går av stapeln igen.

#3641

Postad 16 september 2014 - 18:11

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Låter som en helt ok resa! Inte alls avundsjuk! Speciellt Glengoyne skulle jag gärna vilja titta in hos!!!
Det kostar att ligga på topp och man önskar nästan att man börjat samla på tändstickor eller nåt annat billigt ibland.
Gick igenom mina whiskykvitton för ett par veckor sen och blev tvungen att dubbelkolla. Sjukt!!!
Hade varit roligt att se hur galen man blivit om sv spel ringde o sa att man vunnit drömvinsten. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Har ett Mortlach race på gång då jag har 11st sample på ingång bl 8st Signatory cask strength Collection så jag kan väl inte klaga även om det inte är en tripp till skottland direkt. :(

Redigerat av Unregistered0d487954, 17 september 2014 - 09:23.


#3642

Postad 18 september 2014 - 09:08

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Jaha, någon som lyckades lägga händerna på några flaskor Supernova?
Dom försvann på några sekunder. Jag lyckades få 2st. B)

#3643

Postad 18 september 2014 - 09:25

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jaha, någon som lyckades lägga händerna på några flaskor Supernova?
Dom försvann på några sekunder. Jag lyckades få 2st. B)

Du har inte sett några flaskor än!!! Det är SB vi talar om :)

#3644

Postad 18 september 2014 - 09:45

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Jag fick iaf bekräftelse mail så jag hoppas det dyker upp för hämtning på bolaget inom några dagar:)

#3645

Postad 18 september 2014 - 09:52

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Du har inte sett några flaskor än!!! Det är SB vi talar om :)


Hehe... så sant så sant!!!
Det skulle inte vara första gången... Fick också två bekräftade. Är lite skeptisk till om jag skall ha dom dock, men jag skulle knappast bli förvånad om jag inte fick dom! :)
Sånt jäkla pris det var på dom också! Visst skulle det vara kul att ha en Supernova bland mina andra Ardbeg, men är man verkligen beredd att ha en till vilket pris som helst? Runt 800,- för deras andra NAS har jag tyckt legat på smärtgränsen. Nu snackar vi nästan dubbla priset. Ändå tog dom slut på två sekunder.... Galet!

#3646

Postad 18 september 2014 - 10:00

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Galet sa Bill! ;)

#3647

Postad 18 september 2014 - 10:04

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Alltid lika roligt att sitta vid sidan o läsa inläggen efteråt! :ph34r:

Stressmage över en NAS för 1500:-. Kan det vara värt tro??? :blink:

#3648

Postad 18 september 2014 - 10:08

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Du har inte sett några flaskor än!!! Det är SB vi talar om :)


Jag är optimistisk, det blir nog inga problem. Klart jag får dom! B)
Jag har faktiskt ganska bra erfarenheter av Systembolaget när det gäller dessa beställningar, kanske är en av få.

#3649

Postad 18 september 2014 - 10:24

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Det är rätt , man måste tro!

Tidigare hade jag inga större problem men senaste tiden har det mest strulat hela tiden så jag tröttnade!

Kompisen skulle beställa två, men skulle kanske släppa en om det gick bra.
Så jag kanske kan få en i alla fall :)

#3650

Postad 18 september 2014 - 11:58

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0
Ser att en auktion redan är uppe i 3020,- innan dom ens fått flaskan i handen! :blink:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.