Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer 2022-k justera högtalare

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 oktober 2015 - 19:09

dgegseewrt
  • dgegseewrt
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Tog mig äntligen lite tid för att försöka mig på att justera högtalarna.

Har läst en hel del på nätet och nästan alla skriver samma sak.

-Oavsett vilka satelliter man har så ska de sättas som SMALL, men det som skiljer sig i alla guider är vad LPF ska stå på. Vissa skriver 80Hz om man har LARGE och 120Hz om man har valt SMALL. THX standarden är väl 80Hz oavsett?

 

Och då kommer nästa fråga. Min förstärkare (SC-2022-k) har ingen inställning som heter Low Pass Crossover Frequency (LPF), utan enbart någon som heter X-curve. Gissar vilt på att det är samma sak?

 

 

Stötte även på denna mening när det gäller Subwoofern.

-In almost all circumstances we recommend bypassing the subwoofer's internal bass management facilities in favor of the one found in your A/V receiver.  You can do this either by engaging the LPF bypass switch (if available) or setting the crossover to its maximum setting. 

Failing to disable your sub's internal crossover can cause excessive losses in the subwoofers passband thus degrading the sound quality when used in conjunction with your A/V receiver's bass management facilities.  This is especially true if the crossover frequency of both the sub's LPF and your receiver's bass management are set to the same frequency.  This is called cascading crossovers and should usually be avoided.

 

På min Subwoofer (XTZ 99 W10.16) finns det varken någon LPF switch eller inställning över Crossover. Så stämmer det vad de skriver, och om så, hur löser jag detta?





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.