Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Popcorn Hour A-300, nytt från Syabas

160 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Popcorn Hour A-300 (Mediaspelare) 3 6,43 (6) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 06 oktober 2011 - 09:50

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Postad bild

Ny NMT från Popcorn Hour A-300!

Verkar vara lite trevliga nyheter:

- Sigma 8647, 800MHz, level 2 cache
- Äkta Gigabit ethernet, bra mycket bättre hastighet
- USB 3
- Flash Interface
- Automatiserad Jukebox
- Ska klara video med högre krav än 100Mbps...
- Officiellt BD-light dvs inga BD-meyer, men... den verkar kunna det ändå...

Kommer läggas upp på deras hemsida ca 18/10. Prislapp, runt samma pris som A-210, ev något högre (mycket tolkningsbart)

Mer info:

NMT diskussion: http://www.networked...d.php?tid=55384
PDF över A-300: http://www.networked...ment_Detail.pdf
Tek. Spec: http://www.networked...nical_Specs.pdf
Jämförelse Sigma 8642/3/4/5/6/7: http://www.networked...ent.php?aid=189

http://www.youtube.com/watch?v=Mbff5e5N9mw&feature=player_embedded

Redigerat av Kanelbulle, 06 oktober 2011 - 11:39.


#2

Postad 06 oktober 2011 - 09:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Verkar mycket lovande.

#3

Postad 06 oktober 2011 - 10:18

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Trevligt! Undrar dock om detta gränssnitt kommer till nuvarande A-210. Annars får A-210:an åka till sovrummet eller landet så får en A-300 bli en ny kompis i vardagsrummet.

#4

Postad 06 oktober 2011 - 10:25

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Bergan:

Som jag förstått det så kommer i alla fall Jukeboxen till A/C-200/210... om jag förstått det rätt.

#5

Postad 06 oktober 2011 - 10:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tveksamt om det nya UIt fungerar så bra på de gamla enheterna. Det lär vara mer krävande. Man kan ju hoppas att det kanske kommer senare.

#6

Postad 06 oktober 2011 - 10:57

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
radiozo:

Enligt Werner är detta inte slutet för 200-serien... så det kommer väl att hända lite fler grejer där oxå.

Redigerat av Kanelbulle, 06 oktober 2011 - 10:58.


#7

Postad 06 oktober 2011 - 11:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Är nöjd om de fixar hängningarna på min c-200. Om jag tittar på ett klipp och spolar framåt en gång och sen en gång till direkt efter så hänger sig ljudet och man måste byta om innan man får ngt ljud igen. Vansinnigt irriterande. Tror det beror på att jag spolar när boxen samtidigt buffrar eller ngt.

#8

Postad 06 oktober 2011 - 19:24

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Ny tråd på NMT-forumet!

De kollar intresset för det nya Flashbaserade GUI:et för 200-serien.... Det är inte så enkelt som man tror. Vissa gamla appar kommer sluta funka i och med att det gamla är HTML baserat... Så det finns för o nackdelar med bägge. Självklart blir det inte heller lika snabbt på 200:an heller!

Kolla tråden ni som är intresserade: http://www.networked...d.php?tid=55398

#9

Postad 07 oktober 2011 - 09:45

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Trevligt! Röstade för det nya GUI. Hoppas det inte tar allt för lång tid innan man släpper det, förutsatt att beslutet blir så givetvis.

#10

Postad 10 oktober 2011 - 20:55

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Ser intressant ut
Har aldrig haft någon popcorn

Hur står sig denna mot Boxxe och vad kommer den att kunna bättre förutom USB3 och bättre lina ?

Är bara intresserad av att spela upp film och att katalogisering fungerar som det skall och automatiskt med bilder och allt annat

#11

Postad 10 oktober 2011 - 21:36

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
MalcomX:

Enligt vad som sagts ska ju Jukeboxen i denna vara automatisk o förbättrad. Kolla in de klipp de lagt upp på Youtube så kan du se lite på tänket, om det passar dig. Boxee är ju oxå automatisk. Popcorn Hour har ju alltid varit duktiga, kanske lite tekniska... så det är mycket en fråga om tycke o smak.

De är ruggigt olika PCH o Boxee Box, vad har du haft innan?? Boxee bygger lite på Web tjänster i grunden, på gott o ont. En traditionell Mediaspelare är mera "pang på" med upplägget för lokala filer... förstår att det låter flummigt...

Men är inte Web-innehållet jättestort för dig så skulle jag kollat upp denna o ev. HDi Dune, kör du den med Yadis får du en grymt snygg Jukebox, inte hel-automatisk, men det är nog tämligen enkelt när man är igång!

#12

Postad 18 oktober 2011 - 12:17

HakanBerg
  • HakanBerg
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Nu har den ju släppts, är det någon som kommer köpa den?
Själv är jag sugen att byta ut min gamla trotjänare TViX HD M-5100SH som börjar få många år på nacken och har mer och mer problem att spela upp mina filer...

#13

Postad 18 oktober 2011 - 14:34

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Nu har den ju släppts, är det någon som kommer köpa den?
Själv är jag sugen att byta ut min gamla trotjänare TViX HD M-5100SH som börjar få många år på nacken och har mer och mer problem att spela upp mina filer...


Japp nu är den släppt ! Jag ska nog köpa den, har tröttnat på min sega buggiga Xtreamer!
Någon som har hittat en lista över vilka 80 program/appar som ingår i "Apps Market" ?? kan man hoppas på Spotify? :rolleyes:

#14

Postad 19 oktober 2011 - 09:53

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

  • 370 inlägg
  • 0

kan man hoppas på Spotify? :rolleyes:

Eftersom både Boxee och WD TV Live nu har Spotify-client kan man väl anta att de jobbar på det...annars lär de förlora många potentiella kunder.

#15

Postad 19 oktober 2011 - 15:22

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Eftersom både Boxee och WD TV Live nu har Spotify-client kan man väl anta att de jobbar på det...annars lär de förlora många potentiella kunder.


Spotify i denna skulle helt klart vara en kul funktion, men jag tror att det finns enklare och bättre lösningar om man nu vill ha Spotify i "hemmabion" så det är nog ingen deal-breaker. Men som sagt, det kommer säkert förr eller senare.

#16

Postad 23 oktober 2011 - 12:42

ljungberg_sthlm
  • ljungberg_sthlm
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Ser intressant ut, har haft min trotjänare A-110 sedan den kom, men nu verkar det bli dags att byta ut den.

#17

Postad 26 oktober 2011 - 14:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Japp nu är den släppt ! Jag ska nog köpa den, har tröttnat på min sega buggiga Xtreamer!
Någon som har hittat en lista över vilka 80 program/appar som ingår i "Apps Market" ?? kan man hoppas på Spotify? :rolleyes:


Det är väl samma skräpappar som finns till C-200 som ingen använder antar jag.

Redigerat av Unregistereddc471864, 26 oktober 2011 - 14:33.


#18

Postad 26 oktober 2011 - 14:40

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
radiozo:

Jag vet inte... är det någon större skillnad på Appar o kvalitet mellan Xtreamer o Popcorn Hour???... Skulle knappast tro det, bägge drivs mycket av användarna... Man kan väl hoppas på att den skärpta konkurrensen kan leda till bättre utbud o kvalitet!

#19

Postad 26 oktober 2011 - 15:27

ecce
  • ecce
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
"Äkta Gigabit ethernet, bra mycket bättre hastighet"

till skillnad från A-210 som hade gig, fast endast på pappret? :) Kände mig rätt fintad när jag upptäckte att den inte kan länka upp i gig...

#20

Postad 26 oktober 2011 - 19:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

radiozo:

Jag vet inte... är det någon större skillnad på Appar o kvalitet mellan Xtreamer o Popcorn Hour???... Skulle knappast tro det, bägge drivs mycket av användarna... Man kan väl hoppas på att den skärpta konkurrensen kan leda till bättre utbud o kvalitet!


Nej de är totalt värdelösa bägge 2 ;)

#21

Postad 26 oktober 2011 - 20:19

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Angående spotify är jag väldigt pessimistisk på någon popcornhour maskin överhuvudtaget,hittade denna tråd som stödjer detta : http://www.networked...d.php?tid=49421
Dom är för små o genererar inga pengar för tex spotify,att dom är en av väldigt få som inte fixade netflix säger ju en del.Ska man ha massa lull lull o appar osv bör man köra annat,lokal media är dom väl av dom bättre på däremot.

#22

Postad 26 oktober 2011 - 21:44

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
edsvallakung:

Jag håller med dig, jag är skeptisk. Men samtidigt får man inte glömma att konkurrensläget förändrats, både Boxee Box o WD-TV har Spotify. Vill man komma in ordentligt så är innehållet viktigt. Om Syabas/Popcorn Hour väljer att kliva på tåget är ju en annan sak, men efter Spotifys entré i USA så har säkert läget förändrats!

#23

Postad 01 november 2011 - 11:12

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0
Denna verkar klart intressant!
Snabbheten i Jukeboxen på dessa videos är ju minst sagt imponerande! Och hur smidigt det verkar vara att lägga till titlar och möjlighet att direkt via GUIet hämta subs, byta fanarts osv.
Lite undrande hur snabbt detta görs då man ej kör med intern disk. Själv kommer jag streama allt från server.
I videos ovan kopierar de in allt till intern disk och lagrar jukebox-data där också.
Förhoppningsvis kommer det gå att lagra meta-data till jukebox på ett SD-kort eller så i maskinen så att snabbheten bibehålls. Eller räknar de med att snabbheten blir lika bra även om detta lagras på server?
Blir spännande att testa i alla fall...

#24

Postad 04 november 2011 - 12:24

Jonas S
  • Jonas S
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Såååå.. Någon som har beställt denna ännu? Och kanske fått levererad? Den finns ju i lager på några ställen nu..
Väntar med spänning på någon form av recension så man vet om man vågar beställa eller ej =)

#25

Postad 06 november 2011 - 02:10

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Tror detta är vad jag söker
Skall bara ha den för att se film på (1080/24p mkv)
Skall man leka med appar så finns det datorer och skall man lyssna till spotify finns det många andra och bättre lösningar för det.

Ni som haft popcorn innan

Är det denna jag skall ha ?

Redigerat av MalcomX, 06 november 2011 - 02:11.


#26

Postad 06 november 2011 - 15:10

ErOx
  • ErOx
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Även jag är intresserad av denna spelaren då min A-110 precis har klappat ihop.

Tror ni det finns någon chans att man kan stoppa in HDD:n jag har från A-110:an utan att behöva formatera den?

//ErOx

#27

Postad 06 november 2011 - 17:25

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Ingen med lite erfarenheter av Popcorn som kan ge lite feedback av sina erfarenheter ?

Frågade efter den hos Kjell & Co idag och de sade att de inte säljer Popcorn längre
då de hade så många returer och garanti ärenden

#28

Postad 06 november 2011 - 21:33

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Jag undrar också hur det funkar att browsa SMB källor....Någon som har lite input ifrån denna ?

#29

Postad 06 november 2011 - 21:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Browsa enheter på en Popcorn är big no-no kan jag säga. Aldrig fått det att funka på min c-200. Man får mappa allt manuellt för att det ska funka.
De är väldigt omständiga att installera. Tog nog mig 2-3 dagar att få rätt på allt jämfört med min xtreamer som tog en halvtimme. Min c-200 fungerar dock rätt bra när man fått rätt på allt. Codecs kraschar dock ibland när man spolar så då måste man boota om den för att den ska funka igen.

#30

Postad 07 november 2011 - 00:20

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Jag har bestämt mig för att testa denna

- eftersom att jag kör mac, så är det ett plus att denna laddar ner info och att man slipper yadis eller twixie

- den verkar ha bra hårdvara för att spela upp film på bästa sätt

- gigabit ethernet är inte helt fel, då jag har trådat hela huset med cat6 och cat7

- den tar alla format

- lågt pris för vad den kan

med 14 dagars returrätt och sedan 2 års garanti är det ju bara att pröva, eller hur

Redigerat av MalcomX, 07 november 2011 - 00:20.


#31

Postad 07 november 2011 - 00:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Om du ska fildela från mac os x så rekommenderar jag att du använder nfs. Ladda hem nfs manager genast. Jag har alla mina diskar kopplade till en mac mini som sen delar ut allt till min c-200 och min xtreamer. Funkar finfint

http://www.bresink.c...NFSManager.html

Redigerat av Unregistereddc471864, 07 november 2011 - 00:31.


#32

Postad 07 november 2011 - 11:07

_Knegen
  • _Knegen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Denna är beställd, och sorterades i Örebro i morse, kommer väl fram i morgon. Unboxing-bilder samt en utförlig recension kommer! Har en C-200 med bluray-spelare sen innan, ska bli kul att se hur denna står sig, då jag inte blev helt blown away av C-200'an. Där lovades ganska mycket men när det kom till kritan så... Den blev inte stark nog att ersätta min bluray-spelare i alla fall.

DOCK är jag insyltad på Popcorn Hour sedan 2008, och vad jag sett så har A-300an mycket av det jag efterfrågat.

#33

Postad 07 november 2011 - 13:46

Jonas S
  • Jonas S
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Denna är beställd, och sorterades i Örebro i morse, kommer väl fram i morgon. Unboxing-bilder samt en utförlig recension kommer! Har en C-200 med bluray-spelare sen innan, ska bli kul att se hur denna står sig, då jag inte blev helt blown away av C-200'an. Där lovades ganska mycket men när det kom till kritan så... Den blev inte stark nog att ersätta min bluray-spelare i alla fall.

DOCK är jag insyltad på Popcorn Hour sedan 2008, och vad jag sett så har A-300an mycket av det jag efterfrågat.


Härligt!!

Väntar med spänning på en review =)

#34

Postad 07 november 2011 - 14:24

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Min är också beställd och kommer på onsdag

Radiozo
Jag brukar alltid ha diskarna kopplade direkt till spelaren och testade lite med att ha dom bakom min NAS
med min Fd Boxxe
Apple kör jag bara på mina bärbara, men kommer att köpa en mac mini ganska snart men tycker att min
NAS får ta jobbet med fildelning

Dock undrar jag om Popcorn hanterar hämta från många olika platser och sedan presentera alla filmer
på en och samma plats i presentationen ? så att man slipper att sitta och leta diskar när man skall leta film
Tvix fixade inte detta, medan boxee gjorde det på ett bra sätt (men det var väl allt som var bra med boxee ;) )

Redigerat av MalcomX, 07 november 2011 - 14:46.


#35

Postad 07 november 2011 - 14:57

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Fem stjärnor på en Fransk site

Google translate för er som inte kan franska
http://translate.goo...54.html&act=url

#36

Postad 07 november 2011 - 15:07

_Knegen
  • _Knegen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
MalcomX: Så långt som jag hajat så ska den samkatalogisera filmer tillgänliga från källor. Dvs om du lägger till roten av en disk som källa så ska den katalogisera alla på disken.

#37

Postad 07 november 2011 - 15:24

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

MalcomX: Så långt som jag hajat så ska den samkatalogisera filmer tillgänliga från källor. Dvs om du lägger till roten av en disk som källa så ska den katalogisera alla på disken.


Det låter bra

#38

Postad 07 november 2011 - 18:57

DTL
  • DTL
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Är intresserad av denna och undrar hur uppspelningen av de olika bildrutehastigheterna (23,976/24/25) fungerar. Min Xtreamer spelar 23,976 som om det vore 24, med det där lilla rycket var 41 sekunder.

Något som jag saknar på Xtreamer är möjligheten till AirPlay. Finns det direkt ur lådan i Popcorn Hour? Tycker också att det blir många tryck på fjärrkontrollen innan man navigerat fram till sin SMB-utdelning och startat filmen i Xtreamer. Finns det något snabbval i Popcorn Hour?

Redigerat av DTL, 07 november 2011 - 18:59.


#39

Postad 07 november 2011 - 18:59

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Jag har också beställt en, får se vad skiten går för :)

#40

Postad 07 november 2011 - 19:09

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Var inne på deras forum Networkedmediatank och kikade lite
Det är mycket positivt med en så nära kontakt med användarna och att där finns så många
som engagerar sig i att lösa "problem" tillsammans

Såg också att det går att köra SABnzbd direkt i boxen, vilket kan vara till stor glädje för en del ;)

#41

Postad 07 november 2011 - 22:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Är intresserad av denna och undrar hur uppspelningen av de olika bildrutehastigheterna (23,976/24/25) fungerar. Min Xtreamer spelar 23,976 som om det vore 24, med det där lilla rycket var 41 sekunder.

Det hoppas jag verkligen att denna klarar av !

Troligtvis har Boxee detta problemet (från och till)

Vad jag läst på nätet så hanterar A300 att skilja på olika fps

Redigerat av MalcomX, 07 november 2011 - 22:57.


#42

Postad 08 november 2011 - 16:34

_Knegen
  • _Knegen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Jag har knäppt massa bilder, som kommer sen. Kladdar lite på en recension just nu, men står stilla då den håller på att scanna alla filmer jag har på hårddisken. Dock är den grymt snabb, och jag kan svara en fråga jag hade tidigare, ja - man kan bara flytta hårddisken rakt upp och ner utan att förlora information. I alla fall om den suttit i en C-200 tidigare.

#43

Postad 08 november 2011 - 19:54

_Knegen
  • _Knegen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Bilder på unboxing och hårddiskinstallation finns i mitt galleri! Har inte laddat upp några filmklipp, det finns gott om från Popcorn Hour ute på Youtube redan.

Förpackning: Förpackningen är riktigt stilig. Man har gått över från skokartongerna jag fick A-100 och C-200an i. Man har legat i och har innehållsförteckning på en rad olika språk, bl.a. svenska.

Tillbehör: Man är generös och skickar med både HDMI-kabel (som vanligt), USB-kabel och förlängningskabel. Låter kanske som jag är lättimpad, men peppar peppar - det är inte många som skickar med HDMI-kablar idag!

Fjärrkontrollen: Ser ut som de andra Popcorn Hour-fjärrarna. Silvrigt ytsikt, där ex. C-200 hade svart. Belysning även här, så klart. Tydligare ljus, så knapparna är ordentligt mycket mer tydligare i mörker än ex. C-200ans fisiga orange-röda ljus.

Huvudenheten: Stilrenare, och snyggare. Kändes ovant då jag haft C-200an ett tag, med blurayspelare och hårddisk, den väger som en lättare dator. Denna, A-300an väger nästan ingenting. Liten är den också. Gummitassar som dämpar ev. vibrationer, men jag har aldrig haft problem med detta på någon av mina Popcorn Hours. Beror väl på lite vad man har för hårddisk också.

Hårddiskinstallation: Här tycker jag man kunde gjort det smidigare. Man hade kunnat lägga på ett par milimeter på chassits höjd och ha en "för-in-och-snäpp"-lösning som på ex. C-200an. Men, men, det är en smaksak antar jag. Det var absolut inte svårt att installera en hårddisk, men ja... Det kan göras enklare. Man öppnar enheten i "röven" och installerar i stället för att öppna på toppen och plocka bort hela locket på chassit.

Interface: Wow, wow och WOW! Det är riktigt bra nu! Man har dumpat HTML-baserade interfacet och gått över till Flash. Detta är snabbare i sig, och tillsammans med den snabbare Sigma-processorn så blir det riktigt bra flyt! Den inbyggda Media Jukeboxen indexerar dina filer snyggt och ger dig ett attraktivt sätt att välja film på. Tänk på att ha tydliga filnamn dock. Astrid Lindgren Extras.avi blev exempelvis "BB King Live in Paris". :-) Bootningen av Popcorn Hourn efter strömbryt gick riktigt fort!

Finns det uppdateringar tillgängliga så berättar systemet numera det för dig också! :-)

Kompatibilitet: Har inte slängt otroligt massa grejor på den än, men jag har nästan aldrig hittat något Popcorn Hour inte fixar tidigare, så det borde vara fallet nu också. Nu ska man visst dessutom stödja Real Video, så ännu mer stöd!

Kvalité på ljud och bild: Svårt att säga, är inte så kräsen, men jag inbillar mig att bilden är smulan bättre än på föregångarna.

Fundering: Papperna säger 1 års garanti. Har för mig jag läst två på nätet?

Slutbetyg: Väl spenderade pengar, den här kommer att få bli den nya trotjänaren! 9/10, enbart för att jag är gnällspik. Installation av hårddisken hade kunnat vara enklare!

Har du frågor eller funderingar, så svarar jag gärna!

#44

Postad 08 november 2011 - 20:01

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
jag försöker hitta någon lista över kompatibla 3TB diskar, någon som vet?

#45

Postad 08 november 2011 - 20:25

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

jag försöker hitta någon lista över kompatibla 3TB diskar, någon som vet?

Finns det ekonomi i att köpa 3TB ?
Jag köpte ett par av dessa 2TB


Skall man bara ha dom till att förvara film på behövs det inget bättre
och du får två sådana ( 4TB ) till priset av en 3TB

Redigerat av MalcomX, 08 november 2011 - 20:27.


#46

Postad 08 november 2011 - 20:49

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Bilder på unboxing och hårddiskinstallation finns i mitt galleri! Har inte laddat upp några filmklipp, det finns gott om från Popcorn Hour ute på Youtube redan.

Förpackning: Förpackningen är riktigt stilig. Man har gått över från skokartongerna jag fick A-100 och C-200an i. Man har legat i och har innehållsförteckning på en rad olika språk, bl.a. svenska.

Tillbehör: Man är generös och skickar med både HDMI-kabel (som vanligt), USB-kabel och förlängningskabel. Låter kanske som jag är lättimpad, men peppar peppar - det är inte många som skickar med HDMI-kablar idag!

Fjärrkontrollen: Ser ut som de andra Popcorn Hour-fjärrarna. Silvrigt ytsikt, där ex. C-200 hade svart. Belysning även här, så klart. Tydligare ljus, så knapparna är ordentligt mycket mer tydligare i mörker än ex. C-200ans fisiga orange-röda ljus.

Huvudenheten: Stilrenare, och snyggare. Kändes ovant då jag haft C-200an ett tag, med blurayspelare och hårddisk, den väger som en lättare dator. Denna, A-300an väger nästan ingenting. Liten är den också. Gummitassar som dämpar ev. vibrationer, men jag har aldrig haft problem med detta på någon av mina Popcorn Hours. Beror väl på lite vad man har för hårddisk också.

Hårddiskinstallation: Här tycker jag man kunde gjort det smidigare. Man hade kunnat lägga på ett par milimeter på chassits höjd och ha en "för-in-och-snäpp"-lösning som på ex. C-200an. Men, men, det är en smaksak antar jag. Det var absolut inte svårt att installera en hårddisk, men ja... Det kan göras enklare. Man öppnar enheten i "röven" och installerar i stället för att öppna på toppen och plocka bort hela locket på chassit.

Interface: Wow, wow och WOW! Det är riktigt bra nu! Man har dumpat HTML-baserade interfacet och gått över till Flash. Detta är snabbare i sig, och tillsammans med den snabbare Sigma-processorn så blir det riktigt bra flyt! Den inbyggda Media Jukeboxen indexerar dina filer snyggt och ger dig ett attraktivt sätt att välja film på. Tänk på att ha tydliga filnamn dock. Astrid Lindgren Extras.avi blev exempelvis "BB King Live in Paris". :-) Bootningen av Popcorn Hourn efter strömbryt gick riktigt fort!

Finns det uppdateringar tillgängliga så berättar systemet numera det för dig också! :-)

Kompatibilitet: Har inte slängt otroligt massa grejor på den än, men jag har nästan aldrig hittat något Popcorn Hour inte fixar tidigare, så det borde vara fallet nu också. Nu ska man visst dessutom stödja Real Video, så ännu mer stöd!

Kvalité på ljud och bild: Svårt att säga, är inte så kräsen, men jag inbillar mig att bilden är smulan bättre än på föregångarna.

Fundering: Papperna säger 1 års garanti. Har för mig jag läst två på nätet?

Slutbetyg: Väl spenderade pengar, den här kommer att få bli den nya trotjänaren! 9/10, enbart för att jag är gnällspik. Installation av hårddisken hade kunnat vara enklare!

Har du frågor eller funderingar, så svarar jag gärna!


Jag ser på kartongen att det står "Ethernet 10/100 Mbps" hade inte A-300 Gigabit Ethernet? :huh: är det ingen "äkta" Gigbit Ethernet?

#47

Postad 08 november 2011 - 21:08

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0

Är intresserad av denna och undrar hur uppspelningen av de olika bildrutehastigheterna (23,976/24/25) fungerar. Min Xtreamer spelar 23,976 som om det vore 24, med det där lilla rycket var 41 sekunder.

Japp, det är irriterande! Men mig veterligen är det inga andra (modernare/vanliga) maskinerna som lider av det. Tvix HD N1 fixar det utan problem exempelvis. Xtreamer kör en helt egen FW till Realtek, på gott och ont...

...Tycker också att det blir många tryck på fjärrkontrollen innan man navigerat fram till sin SMB-utdelning och startat filmen i Xtreamer. Finns det något snabbval i Popcorn Hour?

OT nu, men det finns det på Xtreamer också! När du är inne och browsar på network shares, så tryck 8 och "Add to favourites" på valda mappar i ditt nätverk. Så ligger de samlade på ett ställe sedan. Men det kanske inte var det du menade?

@_Knegaren: Grattis! :)
Du kör än så länge allt från intern disk alltså?
Men så bra att du blev riktigt impad av GUIet! Det är verkligen lika snabbt som i deras promo-videos på tuben?
Om du har möjlighet att testa jukeboxandet över nätverksutdelningar hade det uppskattats att få lite feedback om snabbheten där.

#48

Postad 08 november 2011 - 22:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Var inne på deras forum Networkedmediatank och kikade lite
Det är mycket positivt med en så nära kontakt med användarna och att där finns så många
som engagerar sig i att lösa "problem" tillsammans

Såg också att det går att köra SABnzbd direkt i boxen, vilket kan vara till stor glädje för en del ;)


Sabnzbd gör dock en popcorn sjukt seg så du kan glömma titta på ngt samtidigt som du använder det

#49

Postad 08 november 2011 - 23:32

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Sabnzbd gör dock en popcorn sjukt seg så du kan glömma titta på ngt samtidigt som du använder det

Tittar man på film 4 timmar/dygn, har dygnet 20 timmar kvar ;)

Knegen
Får min i morgon, men det skulle vara kul om du kunde testa lite överföringar från NAS eller liknande
samt testa lite olika format, för att se hur det funkar
Har den någon inställning så att det blir Native vad som finns på filen
Dvs. om det är en DVD så skickar den bara 576i och om det är en 720p så skickar den det.
Så att man slipper låta en 2000 kr box sköta uppskalningen, när man har 100 ggr bättre grejor för detta i kedjan
Det fixade de till på Tvixen till slut och det är kanske en av de viktigaste inställningarna på en box

#50

Postad 08 november 2011 - 23:47

_Knegen
  • _Knegen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Kan inte svara på det. Kanske? Den har så du kan sätta "Auto" på video output mode i alla fall, där man annars kan sätta 720p, 1080i, 1080p etc.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.