Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ninja Gaiden III

85 svar i tråden
Ninja Gaiden 3 (Xbox 360-spel) 0 0 (0) 169:-
Ninja Gaiden III - Collector's Edition (Xbox 360-spel) 0 0 (0) Inga priser

Skickat 15 september 2010 - 14:43

http://www.videogamer.com/news/ninja_gaide..._medium=twitter

Postad bild

Citat

Attending a behind-closed door reveal earlier today, the image of Ryo Hayabusa holds secrets of the game to come. Ryu is pulling off his mask to represent a more human side to the series' protagonist and the idea that players will discover more about him.

Ryu also has blood on his face, representing a more violent and bloody experience to Ninja Gaiden 2. You can also see a reflection of a person in Ryu's eye, perhaps suggesting an inner darkness which he is trying to contain - the likelihood is this darkness will manifest itself with new abilities.

Finally the flames represent Ryu's decent into a hellish realm and the hell he plans to unleash on his foes.

The game's currently without a firm release date or platforms.

Underbart! Nu är iofs inte Itagaki med längre men det blir nog bra ändå. Fast som det står att det ska bli blodigare och råare än tvåan? Är det ens möjligt utan att spelet badar i blod? Vilket... vi ju redan har gjort dessutom :)

Skickat 15 september 2010 - 15:38

Blir säkert ett Nintendo spel nu utan Itagaki...

Skickat 15 september 2010 - 23:10

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg
Den här gången ska jag inte vara så sen till festen. :)

Skickat 16 september 2010 - 07:17

En lite OT-fråga... Jag har inte spelat något av de nya Ninja Gaiden-spelen men är lite nyfiken på att hoppa på tåget snart. Problemet är att jag har hört att det ska vara infernaliskt svårt, stämmer detta? Jag har tyvärr inget tålamod till att spela ett spel som med svårighetsgrad som Battletoads...

Skickat 16 september 2010 - 13:37

Visa inläggKamui Sep 16 2010, 08:17 skrev:

infernaliskt svårt, stämmer detta?
Njeee, det är ju bara att sänka svårighetsgraden. Ninja Dog ska du kunna klara av. Bara att testa, de kan väl inte kosta mycket nu.

Battletoads är orättvist svårt på fel sätt, NG är svårt på rätt sätt så att säga :)

Skickat 26 maj 2011 - 00:06

Citat

The game looks to be running on a more modified Sigma 2 engine. 3 shots are of Ryu slicing up foot soldiers in a dark rainy city street. There's another with him climbing a wall with daggers. And the final shot is him running from some giant mechanoid spider thing.
Originally Posted by Rated-Rsuperstar:
There isn't much but a couple details are -

60 frames per second.
Blood is back.
Difficulty level won't be toned down for casual gamers.
There will be both competitive and cooperative modes. One or both will support up to 8 players.
The store is gone. Weapons will upgrade over time.
Greater emphasis on Ryu's story. No other playable characters planned yet.
May feature Move support.

Omnomnom. Coop ;D

Scans

Ingen mer affär är intressant.

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 26 maj 2011 - 00:07

Skickat 26 maj 2011 - 06:58

Det där ser rätt bra ut faktiskt! Betydligt bättre än det jag förväntade mig! Nice!

Skickat 26 maj 2011 - 07:14

Ingen store?

Säkert tänkt att vapnen ska uppgraderas genom att man använder dem.
Ingen Unlabored Flawlessness med andra ord. :unsure:

Skickat 26 maj 2011 - 07:29

uJUJUJ fyfan så fint har saknat ett nytt Gaiden. Ser ut att bli lite mera gore =)

Skickat 26 maj 2011 - 07:54

Visa inläggZoiler May 26 2011, 01:06 skrev:

Omnomnom. Coop ;D

Scans

Ingen mer affär är intressant.

Haha, "Difficulty level won't be toned down for casual gamers"... Då avstår jag! :unsure:

Skickat 26 maj 2011 - 09:05

Återstår att se om de äntligen har en fungerande kameravinkel som det går att spela i. De 2 föregångarna har varit en katastrof i det avseendet.

Skickat 26 maj 2011 - 12:22

Visa inläggradiozo May 26 2011, 10:05 skrev:

Återstår att se om de äntligen har en fungerande kameravinkel som det går att spela i. De 2 föregångarna har varit en katastrof i det avseendet.
Spelar ingen roll Radiozo. "Difficulty won't be toned down for casual sucky gamers". Du kan inte spela det här :unsure:

Skickat 26 maj 2011 - 12:29

Visa inläggZoiler May 26 2011, 13:22 skrev:

Spelar ingen roll Radiozo. "Difficulty won't be toned down for casual sucky gamers". Du kan inte spela det här :unsure:

Hade inte tänkt spela det heller. Tycker hela serien är helt värdelös.

Det här inlägget har ändrats av radiozo 26 maj 2011 - 12:31

Skickat 26 maj 2011 - 14:08

:unsure:

Skickat 27 maj 2011 - 10:16

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg
Det blir bara mer och mer lovande! ;)

Skickat 01 juni 2011 - 22:23

Nya bilder

Citat

First gameplay trailer for NINJA GAIDEN III is coming to Spike next Monday, June 6 as part of our E3 live show!

GOSU!

Skickat 01 juni 2011 - 23:55

Men var är brudarna? :D

Skickat 02 juni 2011 - 07:47

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg
Nä, inge fler bröst som svajar i vinden tack. Blir så pinsamt när någon tittar på. :D

Skickat 02 juni 2011 - 17:46

-

Det här inlägget har ändrats av belzebubb 02 juni 2011 - 17:49

Skickat 03 juni 2011 - 08:21

Den här trailern förklarar varför jag saknar Itagaki i DoA / NG serierna. :(

Skickat 07 juni 2011 - 14:38

Gameplay

Ser Ninja Gaiden-aktigt ut men de gör det mer flytande. Gameplay walkthroughs under E3 :D

Skickat 07 juni 2011 - 18:19

Var länge sen jag spelade NG men var det inte lite väl mycket QTE i den filmen?

Skickat 07 juni 2011 - 21:17

Det var mycket mer än det brukar vara (kommer inte ihåg att det var alls mycket, om något).

Men spelet är ju annorlunda nu utan Itagaki. Till det bättre eller sämre får vi väl se. Gillar iaf att det kommer vara mer flytande.

Skickat 07 juni 2011 - 23:04

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg
Ogillar QTE starkt. :D

Skickat 11 juni 2011 - 23:12

E3 trailern.

Känner mig inte supersugen direkt. Ser för 'standard' ut. Inte bat-crazy som vi är vana vid.
Förhoppningsvis är det bra ändå. Men det känns som det tappat en dimension.

Förresten; lite halv-on-topic så hörde jag på GiantBombs E3 bombcast där de bjudit in E (han som har hand om Xbox Live) och Stepto (han som bannar folk på xbox live) där de berättade att under certiferingen för Ninja Gaiden Black fick de flyga in en kille från Japan för att visa att spelet gick att klara av. ;)

Det här inlägget har ändrats av humming 11 juni 2011 - 23:12

Skickat 11 juni 2011 - 23:28

Visa inlägghumming Jun 12 2011, 00:12 skrev:

E3 trailern.

Känner mig inte supersugen direkt. Ser för 'standard' ut. Inte bat-crazy som vi är vana vid.
Förhoppningsvis är det bra ändå. Men det känns som det tappat en dimension.

Förresten; lite halv-on-topic så hörde jag på GiantBombs E3 bombcast där de bjudit in E (han som har hand om Xbox Live) och Stepto (han som bannar folk på xbox live) där de berättade att under certiferingen för Ninja Gaiden Black fick de flyga in en kille från Japan för att visa att spelet gick att klara av. ;)
Okej? Jag har klarat det så det hade nog räckt med en svensk -_-

Skickat 12 juni 2011 - 01:58

Visa inläggZoiler Jun 12 2011, 00:28 skrev:

Okej? Jag har klarat det så det hade nog räckt med en svensk -_-

Jo, men detta var ju under certifieringen så de kunde ju inte ta in en utomstående. Men ingen av de som jobbade på Microsoft kunde tydligen klara av det på värsta svårighetsgraden.

Inte för att jag hade kunnat klara det. Hade svårt nog som det var med Ghost Fish. ;)

Edit:
Ok, jag vet att jag alltid länkar till GiantBomb, så om ni inte gillar det så klicka inte vidare. Men den här previewen verkar ge vatten på kvarnen angående QTE...

Citat

There are button prompts everywhere now, with quick time events now regularly incorporated into combat. [...]

The prompts extend to traditional quick time events, too, like ducking underneath a truck or tapping shoulder buttons to scale a wall. But as this demo is Ninja Gaiden 3's coming out party, it's hard to not have one's takeaway be plastered top to bottom with memories of button icons.

Citat

This is not how I remember Ninja Gaiden.

Det här inlägget har ändrats av humming 12 juni 2011 - 02:12

Skickat 19 juni 2011 - 11:26

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg
Hoppas de tar bort QTEs innan release, jag har inte sett många kommentarer som hyllar skiten.

Skickat 19 juni 2011 - 12:43

Visa inläggMdaG Jun 19 2011, 12:26 skrev:

Hoppas de tar bort QTEs innan release, jag har inte sett många kommentarer som hyllar skiten.
http://webcache.googleusercontent.com/sear...e=www.google.se

Skickat 19 juni 2011 - 12:50

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg
\o/

Skickat 19 juni 2011 - 16:45

Lyckan som uppstod när jag såg trailern.

Det kändes lite tvek dock när de var tvungna att säga "RYUUUUU HAYABUSAAAAAAAHHHHHHHH" med emfas hela tiden. :)

Skickat 19 augusti 2011 - 21:41

Citat

In Ninja Gaiden II, decapitating enemies and slicing off their arms and legs didn't just feel satisfying -- it was an important tactic for slowing them down and buying yourself time. This feature has been removed for Ninja Gaiden 3. Why? Because we don't want to see that anymore, apparently.

"We don't think people want to see that anymore," a member of developer Team Ninja told us at Gamescom today. "They've already seen it."

We are told Ninja Gaiden III is all about killing human beings. Team Ninja wants you to experience the feeling of your sword entering a person's body, hitting bone, and slicing through the torso. It wants these actions to feel realistic to the player, but that might be at odds with the fact that, in real life, heads and arms do come off.

Ninja Gaiden III will be out early next year.

;)

Så går det utan Itagaki. Ingen decapitation, bah. Fnys. Hur ser det där spelet ut som Itagaki jobbar med då? Devil's Third eller vad det hette?

Postad bild
Postad bild
Postad bild

:) ...

Come back Itagaki! :D

Skickat 19 augusti 2011 - 23:05

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg
Eller så accepterar man bara att Ryu Hayabusa numera är en woss och köper Devil's Third istället. Jag menar Ninja Gaiden 1 & 2 finns ju fortfarande kvar och jag har inte ens klarat första bossen (Ninja Gaiden 2) på svårighetsgraden över Normal...

Skickat 20 augusti 2011 - 01:27

Visa inläggMdaG Aug 20 2011, 00:05 skrev:

Eller så accepterar man bara att Ryu Hayabusa numera är en woss och köper Devil's Third istället. Jag menar Ninja Gaiden 1 & 2 finns ju fortfarande kvar och jag har inte ens klarat första bossen (Ninja Gaiden 2) på svårighetsgraden över Normal...
Istället? Nee, man måste ha NG3. Det var ingen större lemlästning i black heller, spelade ingen roll. Tvåan var ju en bit extrem, heh. Men det kommer saknas i trean.

Skickat 20 augusti 2011 - 16:42

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg
Mjo, jag kommer troligen köpa det också förutsatt att det inte blir som Ninja Blade...

Skickat 12 december 2011 - 16:28

Flertalet filmer:

http://neogaf.com/fo...ead.php?t=45480

Skickat 12 januari 2012 - 19:49

Multiplayer :)

Känns lite tveksamt tbh.

Skickat 15 januari 2012 - 22:22

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg

Visa inläggZoiler 12 januari 2012 - 19:49 skrev:

Multiplayer :)

Känns lite tveksamt tbh.
Tveksamt?
Inte för att jag kommer spela så mycket, men det var skönt att se något annat än "krigs-FPS".

Skickat 16 januari 2012 - 01:26

Visa inläggMdaG 15 januari 2012 - 22:22 skrev:

Tveksamt?
Precis, jag kommer nog inte spela så mycket.

Men men, det är ju annorlunda så det kan bli bra.

Skickat 29 januari 2012 - 11:16

Citerar fel här; men det är typ det de säger i början:
"Ninja Gaiden series has always felt like a very technical game with almost fighter game precision controls instead of just mashing the attack button to continue forward. This game is the opposite of that."

Skickat 29 januari 2012 - 13:10

Man såg ju inget på hela första banan så mörkt som det var. Men man kan ju hoppas att det blir annorlunda när svårare fiender kommer (längre fram i spelet). De har ju bara spelat en bana eller två.

"I've got a family man"

"Fuck you". *stab*

Skickat 29 januari 2012 - 17:39

De värmde upp för spelet mot slutet. Det gäller bara att låtsas att det inte är en efterföljare till just Ninja Gaiden utan kanske istället Ninja Blade?

Skickat 29 januari 2012 - 17:53

Ja.. fast det är lite svårt med tanke på huvudpersonen och Ayane =P. Jag hoppas det blir bra iaf, men tror inte det blir lika lyckat utan Itagaki.

Skickat 07 februari 2012 - 13:46

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg

Visa inlägghumming 29 januari 2012 - 11:16 skrev:

Citerar fel här; men det är typ det de säger i början:
"Ninja Gaiden series has always felt like a very technical game with almost fighter game precision controls instead of just mashing the attack button to continue forward. This game is the opposite of that."

Det ser inte så pjåkigt ut. Svårt att avgöra om det är button mashing eller inte när man inte spelat själv.

Skickat 20 mars 2012 - 13:47

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg
3/10 IGN :-(

Skickat 20 mars 2012 - 13:55

Holy fuck... men de är ju rätt extrema tydligen. Ligger på en sjua typ om man tar bort deras resultat. Vilket är mycket sämre än tidigare spel dock. Fan Itagaki!

Hoppas jag får det så jag kan testa själv.

Skickat 20 mars 2012 - 15:33

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg
Får trösta mig med Castlevania och Heavenly Sword.
Sedan har fler svårighetsgrader kvar i Ninja Gaiden 2...

Skickat 20 mars 2012 - 16:10

Nåja, vi ska inte ge upp hoppet än. Om jag gillar det så gillar du det :P

Skickat 20 mars 2012 - 18:22

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg
:)

Skickat 21 mars 2012 - 14:34

Visa inläggMdaG 20 mars 2012 - 15:33 skrev:

Får trösta mig med Castlevania och Heavenly Sword.
Sedan har fler svårighetsgrader kvar i Ninja Gaiden 2...
Spelar du Heavenly Sword nu? Det har ett par väldigt frustrerande sköldkastningar och den där jävla Bohan så jag höll på att bryta itu kontrollen innan jag fattade att man måste "ta emot" blåa attacker innan man kan kontra dom, men när man väl fattar och får till det så är det än idag ett glimrande underbart spel. :)

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.