Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#9901

Postad 07 juni 2016 - 19:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

jo, det är väl 25mm hål. då finns tex.

http://www.traningss...gIuzBoCju3w_wcB


Jag menade mer att stången kanske inte tål så mycket vikt. Inte mer äb som följer med typ ☺

#9902

Postad 07 juni 2016 - 19:32

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 0

Jag menade mer att stången kanske inte tål så mycket vikt. Inte mer äb som följer med typ ☺

Jaha, ok. Min ville gärna gängas upp lite, men mosade i en massa tjockt lim när ja gängade ihop den.

O den har hållit för lite över hundra kg iallafall, 

Men en bättre stång tycker ja känns bättre när man kör med mycket vikt.

Skulle ju inte va någon höjdare om den gick av.

Ja har faktiskt inte en aning om hur mycket den klarar av.

Men nu för tiden använder ja bara den stången till militärpress, o då kör ja inte med mer än 60 kg ändå.


Redigerat av Unregistered153fb7ca, 07 juni 2016 - 19:42.


#9903

Postad 07 juni 2016 - 20:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Ok men då räcker den nog till mig ett bra tag i alla fall. ☺

#9904

Postad 07 juni 2016 - 21:04

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Fy fan.. jag är så j*vla gammal.

 

Korpfotbollsmatch i förrgår. En avbytare. Jämna motståndare. Är fan helt död idag. Fotlederna, arslet, knäna, intercostalmusklerna, vaderna, hamstrings och framsida lår har fått värsta smällen; resten av kroppen har jag bara träningsvärk.

 

Förutom ryggen då som är helt kört eftersom musklerna på högersidans framsida och vänstersidans baksida är extremt trötta och felbalanserade pga att jag är så extremt högerfotad och har alltså dragit ihop sig nånting så jävligt. Match i morgon igen. Förhoppningsvis lossnar det lite då...

 

Ska ta det lugnt idag och bada i linnex innan läggning...

 

Vaderna är så korta idag så jag tror knappt det är sant.


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 07 juni 2016 - 21:05.


#9905

Postad 08 juni 2016 - 11:34

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Fy fan.. jag är så j*vla gammal.

 

Korpfotbollsmatch i förrgår. En avbytare. Jämna motståndare. Är fan helt död idag. Fotlederna, arslet, knäna, intercostalmusklerna, vaderna, hamstrings och framsida lår har fått värsta smällen; resten av kroppen har jag bara träningsvärk.

 

Förutom ryggen då som är helt kört eftersom musklerna på högersidans framsida och vänstersidans baksida är extremt trötta och felbalanserade pga att jag är så extremt högerfotad och har alltså dragit ihop sig nånting så jävligt. Match i morgon igen. Förhoppningsvis lossnar det lite då...

 

Ska ta det lugnt idag och bada i linnex innan läggning...

 

Vaderna är så korta idag så jag tror knappt det är sant.

Haha. Klassiskt åldersproblem.  :D



#9906

Postad 08 juni 2016 - 21:43

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Linnex istheshit, men rekommendationerna om en eller två lätta strykningar bör tas med en nypa salt eller så; i alla fall på ryggen. Testade först med två strykningar längs hela filén, men det enda som hände var att det såg ut som att jag hade röda hängslen på mig efter ett tag. Strök då på en hel del mer efter någon timme... då blev det bättre, fast så värst djupt går det inte...

Men känns bra när man fått upp värmen lite.

 

Känns ok så länge ryggen är i rörelse, blir skit så fort jag stannar av, så jag får promenixa och spela fotboll hela dagarna helt enkelt. Verkar ha åkt på ögoninflammation också. Jag är så j*vla gammal.


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 08 juni 2016 - 21:43.


#9907

Postad 09 juni 2016 - 20:19

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Linnex istheshit, men rekommendationerna om en eller två lätta strykningar bör tas med en nypa salt eller så; i alla fall på ryggen. Testade först med två strykningar längs hela filén, men det enda som hände var att det såg ut som att jag hade röda hängslen på mig efter ett tag. Strök då på en hel del mer efter någon timme... då blev det bättre, fast så värst djupt går det inte...

Men känns bra när man fått upp värmen lite.

 

Känns ok så länge ryggen är i rörelse, blir skit så fort jag stannar av, så jag får promenixa och spela fotboll hela dagarna helt enkelt. Verkar ha åkt på ögoninflammation också. Jag är så j*vla gammal.

Hästliniment körde jag med förut och det bränner till rätt bra. Billigare också än de dyra salvorna.

 

Det är inte lätt att bli gammal inte. Men vem har sagt att det skall vara lätt  :D



#9908

Postad 10 juni 2016 - 19:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Hästliniment kör jag med också, finns till bra pris på gymgrossisten. Ser ut som piss och kan bli rätt så söligt vid applicering men prisvärt som bara den.

 

Angående skivstång så skulle jag rekommendera att hålla ögonen öppna på blocket och facebook. Finns folk ibland som säljer gamla Eleiko eller Leoko-stänger till bra pris.

 

Annars om du vill göra en riktig investering så skulle jag rekommendera denna skivstång http://www.rogueeuro...er-bar-20-kg-eu

Går inte att få tag på bättre ny stång till det priset. En Eleiko PL träningsstång kostar ca 8500kr som jämförelse, en tävlingsstång ca 9500kr.



#9909

Postad 10 juni 2016 - 19:53

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 0

Den där stången såg ju riktigt bra ut. Ska skaffa en vettig ställning först o sen blir det att köpa en vettigare stång, så sparar den länken som bokmärke. Frågan är bara vilken ställning som är prisvärd. Vill ha en med dipshandtag. och inte för dyr heller.

Helst runt 3000 spänn. Då borde ja hitta en som är helt ok tycker ja.



#9910

Postad 10 juni 2016 - 20:01

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Uh, tror att jag måste börja inse att jag nog fan har impingement. Frågan är om det går att rehabba eller om jag har fått ett förvuxet nyckelben. Skulle inte vara oväntat om det var nyckelbenet så mycket som jag hållit på med axelpressar.

Problemet är att jag inte kan låta bli att träna bröst. Körde idag på mina 80 kilo några tolvor och sen på 90 och 100. På 100 börjar det kännas av endel dom sista repsen. Suck :/

Impingment borde du titta upp hos en sjukgymnast, det kan vara olika former av impingement man kan ha, har en riktigt bra skadebok om just impingment men jag vill inte bifoga massa rehab förens jag vet vad du har för typ av skada.

 

Inom klättring är det en ganska vanlig skada, har haft det och rehabade mig tillbaka på 2 månader.



#9911

Postad 11 juni 2016 - 09:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag vill inte gå till en sjukgymnast pga min nuvarande fysik. Jag konsulterade min "mentor" på gymmet och kom fram till en rehabplan. Förhoppningen är att det inte är något förväxt nyckelben, utan något som går att rehabba. Ska köra hårt på rotatorcuffen.

#9912

Postad 11 juni 2016 - 17:57

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0

Jag blev av med min impingement efter ca 10 månader och kunde då börja bänka igen. Men just när jag började komma tillbaka till mina gamla vikter så fick jag problem med vänster handled. Dock inte pga bänken, utan pga mina långa ryggpass där jag kör bla. pull-ups med supinerat grepp och biceps curl samt scott curl med ez-stång.

 

Undrar lite hur allvarligt skadad min handled är. Kanske bara överansträngd, då jag tränade extremt mycket under mars, april och början av maj tills jag fick skadan. Men det gör inte ont när handleden är rak som i marklyft, utan det är när jag vinklar den som det gör ont. Pull-ups är värst. Började känna av skadan för ca. 2 månader sedan men det är först nu som jag börjat gå över mer till cykling och promenader för att vila handleden.

 

Har varit dålig på att köra mina omvända hanledscurls och kör aldrig omvända biceps curl, så det kan bero på att jag fått en obalans där i träningen. Brukar köra gummiband för att träna extensorerna i händerna och även det har jag glömt av under våren....


Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 11 juni 2016 - 17:59.


#9913

Postad 11 juni 2016 - 18:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

ett tips tillbaka till dig är att vara noga med att stretcha dom, det händer att pronatorerna blir stela och därmed orsakar en del av skadan. om man är duktig med att stretcha så kan det släppa ganska mycket. jag var tvungen att lägga av med träningen när min vänstra handled gav upp. jag var hos tre medicinmän och ingen kunde förklara min smärta. på ett forum så sa dom stela pronatorer och jag började med rörlighetsträning. försvann efter några veckor, från det att jag inte kunde hålla i en kastrull.



#9914

Postad 11 juni 2016 - 21:26

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Bra tryck i tuttarna idag. Inte tränat sen i tisdags, jobbat 36h senaste tre dagarna och sovit skitdåligt. Blev därför förvånad över hur stark jag kände mig idag. Gick upp på 100 i bänken, tänkte bara göra 5-6 reps men det blev 8. Ökade till 110 och gjorde en fyra. Sänkte till 100 igen och gjorde 3x6 och 1x5 på det. Avslutade med en tolva på 80kg. 



#9915

Postad 12 juni 2016 - 19:42

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Skulle ner och känna på lite marklyft idag. Har ju haft en del problem med att jag skjutsar fram stången i början av lyftet så tänkte försöka få ordning på det idag. Hade inga ambitioner alls, skulle bli ett rätt lugnt pass. Seg som fan i ryggen från gårdagens bänkpass också. Gjorde 3x3 på 170, kändes rätt så tungt måste jag erkänna. Ökade till 180 och gjorde 2x2 på det, kändes rätt tungt det också. Väldigt långsamma lyft jämfört med vad jag brukar göra. Tänker att jag provar 190 och ser om jag orkar en singel på det. Det gick lättare än 180 i dom tidigare seten. Tänker att jag lägger väl på 200 och ser hur det går. Antingen så går det, eller så går det inte. Har inte så mycket att förlora. Har inte ens blivit svettig under passet, så lungt har jag tagit det. Är inte alls speciellt taggad för att lyfta tungt. Får upp 200 förvånansvärt enkelt. Visst, inget supersnabbt lyft men jag tvekade aldrig på om jag skulle få upp den eller inte. Bestämmer mig för att vila ett tag och sedan prova igen. Det gick bra andra gången också, om än väldigt långsamt. 

 

Sedan innan jag gick hem så gick jag till ett ställe med bra belysning och polarn tog en bild

fkv6Mgr.png

 

Hade absolut noll pump där, hade suttit och snackat i typ 20 minuter innan. Kan förstå varför jag fått höra att mina traps ser dopade ut. Synd bara att armarna ska vara så in i **** småa.

 

Vägde in på 83.6kg efter passet, så att dra 200 i mark två gånger på den vikten är jag riktigt nöjd med!



#9916

Postad 12 juni 2016 - 21:24

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0

ett tips tillbaka till dig är att vara noga med att stretcha dom, det händer att pronatorerna blir stela och därmed orsakar en del av skadan. om man är duktig med att stretcha så kan det släppa ganska mycket. jag var tvungen att lägga av med träningen när min vänstra handled gav upp. jag var hos tre medicinmän och ingen kunde förklara min smärta. på ett forum så sa dom stela pronatorer och jag började med rörlighetsträning. försvann efter några veckor, från det att jag inte kunde hålla i en kastrull.

 

Ja, ska kolla upp det. Testade lite triceps- och biceps-träning idag och det gick bra. Kände nästan inget i handleden så det lär inte var någon ytlig fraktur som en sjukgymnast nämnde att det kunde vara. Tror faktiskt också att det kan vara någon slags stelhet/krampsymptom som jag fått genom överansträngning. Jag använder dragremmar väldigt mkt på ryggpassen och ibland känner jag  att jag drar åt dem för hårt så att händerna nästan krampar.



#9917

Postad 12 juni 2016 - 21:36

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

  • 2 219 inlägg
  • 0

Har förresten fått en otrolig smärta/träningsvärk i främre skenbensmuskeln efter ett par långa vandringar under veckan. Har knappt kunnat gå alls de senaste två dagarna. Någon mer som råkat ut för det? Trodde först att det var benhinneinflammation som jag fick när jag gjorde lumpen för många år sedan men det här känns helt annorlunda och känns inte alls i vila, bara när jag går.



#9918

Postad 12 juni 2016 - 21:44

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Har förresten fått en otrolig smärta/träningsvärk i främre skenbensmuskeln efter ett par långa vandringar under veckan. Har knappt kunnat gå alls de senaste två dagarna. Någon mer som råkat ut för det? Trodde först att det var benhinneinflammation som jag fick när jag gjorde lumpen för många år sedan men det här känns helt annorlunda och känns inte alls i vila, bara när jag går.

 

Hur utbredd är värken? Är den ganska lokal så skulle jag ändå gissa på någon slags benhinneinflammation. Är det längs hela framsidan, från knät ner till fotleden, så är det nog bara vanlig träningsvärk fast allvarlig sådan.

 

Om du tränar en muskel som du inte använt på länge riktigt hårt så kan man få helt störd träningsvärk som handikappar en i flera dagar. Så fick jag nu när jag kom hem från Vietnam och började träna igen.

 

Om värken fortsätter vara riktigt intensiv i mer än fyra dagar så skulle jag nog ha ringt 1177.



#9919

Postad 14 juni 2016 - 21:15

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Galet pass ikväll. Hade missat att det var tyngdlyftningstävling på gymmet ikväll så det blev lite rörigt... Fick ta en gammal vinglig ställning och ställa ute i andra delen av gymmet och köra böj där istället. Planen var 5x5 på 140, gjorde ju 1x5 på 150 för någon vecka sedan och det var svintungt och förra veckan gjorde en relativt lätt 6x6 på 130. Kände mig dock sanslöst stark idag så när jag kom upp till 140 så gjorde jag bara en femma och sedan bestämde jag mig för att köra singlar upp på tyngre. 150kg gick ruskigt snabbt och djupt men när jag skulle racka tillbaka vikten så vinglade ställningen så mycket att jag missade den på vänster sida. Jag släppte nästan vikten helt så den for ner kanske 30-40cm på vänster sida medan den satt fast i ställningen på höger sida. Som tur var så är jag rätt stark i bålen så jag lyckades hålla mot och bryta upp skiten igen samtidigt som några kompisar i närheten sprang dit och hjälpte mig få stången på plats igen. Kändes inte sådär jättebra i bålen efteråt så jag låg och vilade i kanske 10 minuter, alldeles skakis av adrenalin. Ville låta adrenalinet släppa innan jag fortsatte passet, kunde ju ha gjort illa mig rätt rejält liksom. Men hade inte speciellt ont när jag började lugna ner mig så jag gick och hämtade 8st 25kg-vikter att lägga kring ställning så den skulle ligga stadigt. Sänkte till 140 för att göra några reps och känna så att allt kändes bra, vilket det gjorde som tur var. Gjorde sedan singlar på 160 och 170, båda var väldigt djupa och kändes rätt så enkla. Vågade dock inte gå tyngre eftersom ställningen var så dålig och om jag skadat något bålen så är det dumt att gå på svintungt. Sänkte till 140 och gjorde 5x5 rätt så enkelt på det. Sänkte till 110 som jag pumpade ut 3x15 på, väldigt obekvämt men det fick gå ändå. Avslutade med 3x8 på 80 i långsamma pausade fulldjupa högstångsböjar. Allt som allt tog det ungefär två och en halv timme. 

 

Skönt att styrkan verkar vara på väg tillbaka, 5x5 på 150 känns inte omöjligt och jag hade inga smärtor alls i knäna eller bålen idag (förutom efter olyckan där på 150kg).



#9920

Postad 20 juni 2016 - 23:41

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Träningen fortsätter att spåra totalt. I torsdags var det marklyft på schemat. Hade sovit fem timmar och hade brutal träningsvärk i typ hela kroppen från knäböjen på tisdagen. Kände mig svag under uppvärmningen, sa till polaren att jag är glad om jag orkar en singel på 190. Börjar dock kännas lite bättre när jag kommer upp på tyngre vikter och jag börjar också tända till lite mer, inte alltid så lätt på bara fem timmars sömn liksom. Drog 185 ganska enkelt. Polarn säger att jag ska prova 200 så jag gör det, han kan trots allt en och annan grej om marklyft (han har dragit 300). Lyckas göra en trea på 200 men det var riktigt tungt, fick ta i så mycket på sista repet att jag spräckte ett blodkärl under mitt högra öga så har gått runt med blåöga sen dess.

 

Jobbat natt hela helgen nu så sovit och ätit rätt dåligt. Sov sex timmar inatt och bestämde mig för att gå ner och köra ett lätt bänk/böj/markpass. Blev lite stressigt eftersom jag kom ner på gymmet så sent så hade bara typ 25 minuter på mig att köra mark. 100 känns bra, 140 också. Provar 160, känns bra det också. Lämnade bältet hemma eftersom jag inte tänkte dra några tunga vikter och jag måste köra med dragremmar för mina händer är fortfarande lite trasiga sen i torsdags. Jag brukar ju bli ganska mycket svagare med remmar så hade inte alls några förhoppningar. Går upp på 180 och gör en skitenkel tvåa på det. Känner på mig att jag har 200 lätt så jag lägger på det och lyckas dra en tvåa på det, utan bälte och med dragremmar. Det är nytt personbästa utan bälte och även nytt personbästa med remmar. Sänker sedan till 180 och gör en femma på det vilket också är ett personbästa på reps på 180kg. Helt sanslöst.

 

Vägde mig efter passet också. Gissade på typ 85-86, blivit mycket skitmat och godis och sånt skräp senaste tiden. Trodde inte mina ögon när jag såg 83.7kg. 

 

I dagsläget skulle jag alltså kunna tävla i -83kg och jag skulle kunna sätta typ 180-185 i böj, 120-125 i bänk, 210-220 i mark. Visst, blir ingen förstaplats någonstans men skulle ligga ungefär i mitten i rankingen. Om jag tävlar till hösten blir det dock i -93, är ju på väg upp i vikt nu.



#9921

Postad 27 juni 2016 - 18:26

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Jag gjorde en "tävlings satsning" nyligen, fast utan tävlingsplaner dock, klarade 6v utan att väga mig men sen blev nyfikenheten för stor och glad i hågen ställde jag mig på vågen nybajsad en morgon och den grinade elakt 129.5kg så tappade precis all motivation... kört typ 2 halvkroppspass i veckan senaste tiden, har dock ökat i styrka och klarat en rep mer varje pass/vecka i lutande hantelpressen, våra tyngsta hantlar väger 57.5kg och jag började med en 6à och idag blev det 10 reps  :)



#9922

Postad 28 juni 2016 - 09:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

det är fasen tio kilo mer per hantel än vissa andra gör i lutande hantelpress det :D



#9923

Postad 28 juni 2016 - 12:36

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Styrkan sitter i skägget!



#9924

Postad 30 juni 2016 - 22:12

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Träningen fortsätter spåra totalt. Senaste månaden har jag gjort totalt åtta reps på 200kg i marklyft. Det mesta i ett set var tre reps. Idag var tanken att göra 2x2 på 200 för att sätta ett pr på flest antal reps på 200kg på ett pass. Två tvåor på 200 gick väldigt enkelt men huden på händerna hade börjat skalas av redan under uppvärmningen så jag bestämde mig för att fortsätta med dragremmar. Tänkte att jag kan väl göra en tvåa med dragremmar också. Det blev en fyra istället, för nytt reps pers på 200kg. Kände mig dock inte helt färdig utan jag tänkte att jag kan köra ett set till på 200. Gjorde en fyra till för totalt 12 reps istället för 4 som jag först hade planerat. Sänkte till 180 och tänkte att jag gör så många jag orkar, siktar på 8st. Tror jag gjort 4-5 reps som bäst på 180 förut. Gjorde åtta stycken men det var precis på gränsen, utlåsningen på sista repet var allt annat än vacker. Sänker sedan till 140kg som jag tänker att jag kan försöka göra en tolva på, hade ju trots allt börjat bli rätt trött vid det här laget. Gör 11 reps skitsnabbt utan att behöva vila något alls, bara öste på. Sedan kom syrebristen men lyckades klämma ur 15st. Började dock må väldigt dåligt efter det setet så jag var tvungen att vila i typ 20 minuter innan jag kunde fortsätta passet, allt bara snurrade och jag mådde illa, nästan spyfärdig. Sänkte till 100 och målet var 20 reps vilket gick rätt enkelt, lättaste setet för dagen. Gjorde första femton repsen i full fart utan någon vila eller andningspauser. Avslutade med lite latsdrag, rodd, samt hyperextensions a'la Pete Rubish och Eric Bugenhagen. 

 

Vet inte riktigt vad kroppsvikten ligger på, varit lite instabilt efter midsommar. Vägde ~83kg morgonvikt för 10 dagar sen men i morse sa vågen 85.7kg. Har dock ätit som en häst samt jobbat natt vilket påverkar morgonvikten en del. Skulle gissa på kanske 84.5-85. Är ju på väg upp nu, ökat kaloriintaget ganska rejält och det märks i träningen också.

 

Förresten, är det någon här som ska ner på SM-veckan i Norrköping nästa helg? Jag håller på och styr upp lite samåkning från Sundsvall men det är oklart hur många vi blir och hur många bilar som går och när.



#9925

Postad 11 juli 2016 - 23:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Det blev en riktigt kul helg i Norrköping i helgen! Min klubbkompis Simon Svedin vann guldet i -83 igår med 15kg marginal till tvåan, trots att han slarvade riktigt rejält och underpresterade rätt mycket. Johannes Dahl kom tvåa och Rasmus Sarwien kom trea, bra jobbat med tanke på att han är junior. Rasmus satte även nytt svenskt seniorrekord i knäböj med 248.5kg, typ tre gånger kroppsvikten då.

 

På söndag-kvällen var vi ute och firade Simons guld med burgarmiddag. Vi fick då oväntat besök av Josef Eriksson (Rejsingbil), Rasmus Sarwien, och Stina Lindell (Stipppo), och Carolina Arvidsson, eller vad hon nu heter, landslagscoachen. Kvällen spårade rätt rejält med bakluckedrickning på en parkering nånstans i centrala Norrköping och jag kom inte hem förrän halv sju på morgonen. Hann dock in till tävlingarna för att se bänkpressen och marklyften i -105. 

 

Provade även på bamboo bar bench som Marcus Hirvonen demade. På söndagen lyckades jag med en trea på ca 60kg, tillräckligt för att slå Rasmus Sarwiens tvåa. Han var ju dock lite utbränd från tävlingen. Sedan såg jag i morse att han hade lyckats med en fyra så jag var ju bara tvungen att slå det. Var dit och skulle "tjuvträna" lite tills han kom tillbaka dit, men lyckades få ut en tia då. Typ två minuter efter det så kom han tillbaka och då trodde han inte på att jag gjorde en tia. Vilade någon minut och sen tänkte jag att jag gör en femma då. Lyckades göra 12 reps då, inte illa!



#9926

Postad 18 juli 2016 - 09:29

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Denna koden är egentligen för våra ambassadörer men klart mina byggarvänner på brädan ska ha rabatt  :) denna koden ger er alltid 10% rabatt på alla icke redan rabatterade produkter på www.proteinbolaget.se  : LAGERVIP

Kör hårt



#9927

Postad 18 juli 2016 - 10:52

Unregisterede21fe59e
  • Unregisterede21fe59e
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 1
Jag råkade också halka in på gymmet nu under semestern.
Tänkte att jag skulle kolla var nivån på marklyft låg just nu testade 5x5 på 170kg som sen visade sig att jag hade lagt på fel skivor så det va 187kg.
Så det var ju trevligt 👍

#9928

Postad 18 juli 2016 - 13:07

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Alltid kul att läsa om träning... Får kolla igenom tråden och hoppas på lite gym pepp. Alltid likadant så fort man har semester....gym motivation = noll

#9929

Postad 18 juli 2016 - 15:59

Unregisterede21fe59e
  • Unregisterede21fe59e
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Tycker alltid om att träna på semestern det är oftas då jag satt mina nya PR.
Så ser alltid fram emot semester träningen 😁

#9930

Postad 18 juli 2016 - 18:26

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Träningen brukar gå riktigt bra för mig på sommaren också. Satte 220 i mark i lördag, en 5kg ökning från mitt tidigare personbästa. Igår satte jag 131kg i bänk, en ökning på 6kg från mitt tidigare personbästa där.



#9931

Postad 18 juli 2016 - 18:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag håller fortfarande på att rehabba min inlämning, två månader nu typ. Men fördelen är att jag istället börjat köra mark. Aldrig gjort tidigare, men nu känner jag att jag kan göra det. Får en underbar känsla i latsen vid uppresningen :)

#9932

Postad 19 juli 2016 - 11:52

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Marklyft är ju bästa basövningen Ever?! Marklyft + bänk eller armhävningar när man inte tränar så ofta nu under sommaren, så har man väl inte missat nån muskelgrupp?! :P
Kanske lite benpress upptill för framsida lår då... eller böj :P men marklyft tar lite där med... tar la hela kroppen förutom kanske bröst och triceps.

Redigerat av Garrett, 19 juli 2016 - 11:55.


#9933

Postad 19 juli 2016 - 12:13

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 0

Militärpressar tycker ja är trevligt oxå. 

Min favoritövning.

Tar skönt på axlar, triceps och lite till.



#9934

Postad 19 juli 2016 - 20:09

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Marklyft är ju bästa basövningen Ever?! Marklyft + bänk eller armhävningar när man inte tränar så ofta nu under sommaren, så har man väl inte missat nån muskelgrupp?! :P
Kanske lite benpress upptill för framsida lår då... eller böj :P men marklyft tar lite där med... tar la hela kroppen förutom kanske bröst och triceps.

Borde stämma, med tanke på hur slut man blir. Känns verkligen som hela kroppen får jobba med marklyft. Kör just nu bara marklyft, bänk och biceps och mår finemang och känner mig stabil och stark i kroppen. Dock lyfter jag högst måttligt jämfört med Bamse och hans hans vänner här i tråden. Blev jättenöjd med mig själv när jag mäktade med några reps på 130kg. igår. ;)

#9935

Postad 19 juli 2016 - 22:47

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Äntligen 200kg böj!

https://www.instagra...en-by=niklasala

 

Om jag fick välja några enstaka övningar för att träna hela kroppen så skulle jag först välja marklyft, det är utan tvekan den mest kompletta övningen. Efter det skulle det nog bli bänk. Kör man bänk med styrkelyftsteknik så får man med i stort sett hela överkroppen men även benen en del också. Tredje övningen skulle bli knäböj, den pressar benen, rumpan, magen och ryggen något enormt. 

 

Jag har ju en ganska skaplig kropp nu ändå och ~90% av min träning består av knäböj, bänkpress, marklyft samt olika variationer av dessa lyft. Vill man ha en lite strandvänligare fysik som lockar fler brudar så kan man ju slänga in lite extra armträning.

 

Edit:

Slängde förresten upp lite klipp från dom senaste dagarnas lyftande.

Bänk https://www.youtube.com/watch?v=wEzz71Png6s

Böj https://www.youtube.com/watch?v=faEV-QQ3lqY


Redigerat av Ala_95, 19 juli 2016 - 23:22.


#9936

Postad 20 juli 2016 - 07:40

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Om jag hade kört en så ensidig träning så hade jag tröttnat för längesen, skulle nog tröttnat om jag enbart kört styrketräning också (jag varierar med löpning). Men alla är ju olika, har flera kompisar som enbart tränar lagsporter för de tycker löpning och styrketräning är urtrist.

 

Är inte skaderisken skyhög om man kör så ensidig träning förresten? Jag vet själv att jag får problem om jag fuskar med vissa muskelgrupper och de där tre övningarna täcker förvisso stora delar av kroppen men inte hela.



#9937

Postad 20 juli 2016 - 09:32

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Om jag hade kört en så ensidig träning så hade jag tröttnat för längesen, skulle nog tröttnat om jag enbart kört styrketräning också (jag varierar med löpning). Men alla är ju olika, har flera kompisar som enbart tränar lagsporter för de tycker löpning och styrketräning är urtrist.

 

Är inte skaderisken skyhög om man kör så ensidig träning förresten? Jag vet själv att jag får problem om jag fuskar med vissa muskelgrupper och de där tre övningarna täcker förvisso stora delar av kroppen men inte hela.

 

Kan tänka mig att man kanske tröttnar lätt om man är en glad motionär, men jag har t.ex ambitioner att tävla i styrkelyft och då är det ju just dessa tre lyft jag måste vara duktig i. Har även ett väldigt bra mål att sikta på, 590kg i totalen för att kvala till JSM. Har en träningstotal på 551kg just nu, har tre tävlingar framför mig som jag kan hinna kvala på och jag kan gå upp ca 6kg i kroppsvikt och ändå klara invägningen.

 

Angående skaderisken så tror jag den är rätt liten. Jag tränar inte helt utan tanke och jag får dessutom hjälp av mina klubbkamrater, vissa av dom har tävlat i över tio år och har EM och VM-medaljer i bagaget. Dom ~10% av min träning som inte består av böj, bänk, eller mark är assistansövningar för axlar och armar. Det blir t.ex sälrodd, sidolyft med hantlar, diverse övningar för baksida axlar osv. 

 

Jag försöker även varva tunga och lätta pass så det inte blir snortungt hela tiden. Har ju t.ex kört tunga pass i alla tre nu här under lördag, söndag, och tisdag. Jag ska köra bänk idag (körde det i söndags också) men idag blir det väldigt lätt, typ 80kg som tyngst (~60% av mitt max) samt bambubänk och diverse övningar för axlarna. Imorgon lär det bli ett lättare marklyftspass, körde ju tungt i det i lördags. Kommer kanske lägga in lite upphöjda marklyft, pausade marklyft osv. På fredag innan jag går in på jobb hela helgen så lär det bli ett lättare böjpass, även där lär vikten ligga kring 60% av mitt max och det lär nog bli lite högstångsböj, frontböj, pausade ATG-böjar osv. 

 

Men ett tips om ni vill bli starka i något, kör det ofta och stega upp vikten eftersom. Det funkar otroligt bra och om man gör det smart så kommer kroppen att hålla. Jag har dragit 200kg+ i marken varje markpass i snart två månader nu och har inte alls känt mig sliten av det. Jag känner mig inte heller sliten idag, trots att jag böjde 200kg igår.



#9938

Postad 20 juli 2016 - 10:26

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Om jag hade kört en så ensidig träning så hade jag tröttnat för längesen, skulle nog tröttnat om jag enbart kört styrketräning också (jag varierar med löpning). Men alla är ju olika, har flera kompisar som enbart tränar lagsporter för de tycker löpning och styrketräning är urtrist.

 

Är inte skaderisken skyhög om man kör så ensidig träning förresten? Jag vet själv att jag får problem om jag fuskar med vissa muskelgrupper och de där tre övningarna täcker förvisso stora delar av kroppen men inte hela.

 

Det kan jag nog hålla med om... kör väldigt varierande styrketräning annars, då jag inte har direkt nåt mål, annat är det ju för dom som vill öka, och tävla, så som Ala... jag blir bara jävligt rastlös om inte jag tränar nåt, varierar med promenader och cykling med... kan inte springa... är 6% invalid, är stel och har ont i vänster fotled efter en skidolycka för 11 år sen kan bara böja den till ca85 grader, så inlägg är ett måste när jag ska gå eller träna... :(

Körde marklyft igår, inte tränat på nån vecka, vart slarvig under nattskift plus vart sjuk... fick träningsvärk i lats och traps som fan, nedre delen av ryggen, underarmar, baksida axlar, baksida lår, framsida lår lite grann, och tom lite känningar i vaderna med, körde ganska lätta vikter, gjorde 8or och 10or  :)

Edit: Börjar kännas runt bål och mage nu med... kommer kännas när jag jobbar idag...  :huh:  :lol:


Redigerat av Garrett, 20 juli 2016 - 11:04.


#9939

Postad 20 juli 2016 - 11:02

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Ja har man ett mål så är det klart att det blir roligare. Mitt inlägg var egentligen inte enbart riktat till dig Ala, mer till de senaste inläggen i tråden där man får intrycket av att tre övningar räcker eller är eftersträvansvärt. 

 

Jag har kommit upp i den åldern där jag bara vill hålla igång kroppen. Har också märkt att kroppen tar stryk på ett annat sätt än när man var 25. 



#9940

Postad 20 juli 2016 - 11:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Ja har man ett mål så är det klart att det blir roligare. Mitt inlägg var egentligen inte enbart riktat till dig Ala, mer till de senaste inläggen i tråden där man får intrycket av att tre övningar räcker eller är eftersträvansvärt. 

 

Jag har kommit upp i den åldern där jag bara vill hålla igång kroppen. Har också märkt att kroppen tar stryk på ett annat sätt än när man var 25. 

 

Dom tre styrkelyftsövningarn räcker väldigt långt, men man bör ju självklart köra fler övningar för att bli mer "komplett" tränad. Det är dock tre bra övningar att utgå ifrån då dom träffar väldigt många muskelgrupper. Utgår man ifrån dom tre så räcker det med att komplettera med kanske tre-fem andra övningar för att få en helt komplett träning. Detta är ju bra om man t.ex tränar på ett gym med begränsat med utrustning eller om man tänkte fixa ett hemmagym. 

 

Jag påstår t.ex att det räcker med en skivstång, lite vikter, och en bra böj/bänk ställning. Med det så kan man träna hela kroppen och om man så vill så kan man träna på elitnivå med bara det också. Jag (och mina styrkelyftskompisar) tränar i stort sett bara med skivstång. Det är väldigt sällan vi använder hantlar, kabelmaskiner, eller andra maskiner.



#9941

Postad 20 juli 2016 - 11:59

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Jag påstår t.ex att det räcker med en skivstång, lite vikter, och en bra böj/bänk ställning. Med det så kan man träna hela kroppen och om man så vill så kan man träna på elitnivå med bara det också. Jag (och mina styrkelyftskompisar) tränar i stort sett bara med skivstång. Det är väldigt sällan vi använder hantlar, kabelmaskiner, eller andra maskiner.

 

Jag gör precis tvärtom, använder nästan aldrig skivstången men det blir väldigt mycket hantlar, kabelmaskiner o.s.v. Men med en bänk och ett gäng hantlar kan jag köra i princip hela överkroppen. Men jag satsar förstås inte på styrkelyft.

 

Det bör dock påpekas att jag har kört mycket bänk, böj o.s.v. Förr så tränade jag t.ex. på 150 kg i bänk (värmde upp på 100-110 kg). Men jag tycker stång-övningarna sliter för mycket på kroppen. Jag kan t.ex. inte köra bänkpress utan handledsskydd längre, men hantlar går bra. Knäböj sliter på mina knän och höfter, samtidigt som benpressmaskiner går utmärkt. 



#9942

Postad 21 juli 2016 - 00:17

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Ja, fördelen med hantlar är ju att du kan köra i en mer ergonomisk position. Mina axlar tycker till exempel inte om lutande bänk med skivstång, det känns konstigt helt enkelt och jag får ont i axlarna efter ett tag. Med hantlar går det utmärkt dock för då kan jag vinkla in händerna och armarna lite vilket känns mer naturligt. I vanlig bänkpress är det dock inga problem och jag kan lasta betydligt mer vikt med skivstång än med hantlar. 

 

Att du inte kan bänka utan handledsskydd har nog att göra med att du greppar fel eller helt enkelt är för svag, förutsatt att du inte har någon handledsskada sedan tidigare. Förresten, på tal om handledslindor i bänken... Min handled har ju varit tjurig sen motorcykelolyckan i april. Har knappt klarat att bänka 50 utan handledslindor utan att det gör för ont. Första månaden fick jag ju använda handledslindor till typ allt, även till typ hantelcurls och liknande. Skulle bänka lite lätt idag bara så tänkte att jag kan prova utan lindor och se hur det går. 50 gick bra, men kände mig lite svag och osäker. Ökade till 80 som jag tänkte göra tre tolvor på. Gick alldeles utmärkt med tre tolvor utan lindor. Gjorde bara lite ont och jag lyckades hålla handlederna någorlunda raka första 7-8 repen i varje set. Sänkte sedan och gjorde 3x12 på 70 men då märktes det att dom börjat bli trötta. Körde lite bandbell-bänk med två tior hängandes på varje sida efter vanliga bänken och där fick jag avbryta på typ sjätte eller sjunde setet med tolvor för det började göra ont i handleden igen. Provade lite lutande hantelpress efteråt men var tvungen att ta på mig lindor då. Det känns skönt ändå att det är på god väg framåt. Jag skulle helst vilja kunna träna på 100-110kg utan lindor och bara använda lindor till dom riktigt tunga lyften, typ femmor och tyngre.



#9943

Postad 21 juli 2016 - 06:55

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Jepp jag har tidigare skadat båda handlederna för ett antal år sen. Givetvis var det en fyllegrej :P Jag har även en axel som spökar och det är också en gammal skada som jag slår upp ibland. Ådrog den när jag sprang till bussen en vinter och halkade, landade så illa på axeln att jag hade svårt att ligga ner i ett par veckor. Såg nog jävligt roligt ut när jag kom flygandes som Stålmannen.

 

Ja lutande bänk med skivstång har jag heller aldrig gillat. Den övningen känns helt fel i kroppen. 



#9944

Postad 22 juli 2016 - 00:27

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Jepp jag har tidigare skadat båda handlederna för ett antal år sen. Givetvis var det en fyllegrej :P Jag har även en axel som spökar och det är också en gammal skada som jag slår upp ibland. Ådrog den när jag sprang till bussen en vinter och halkade, landade så illa på axeln att jag hade svårt att ligga ner i ett par veckor. Såg nog jävligt roligt ut när jag kom flygandes som Stålmannen.

 

Ja lutande bänk med skivstång har jag heller aldrig gillat. Den övningen känns helt fel i kroppen. 

 

Aha, då förstår jag.

 

Lätta marklyft var tanken för mig idag. Fortfarande lite "avtrubbad" i nervsystemet från 200kg-böjen i förrgår. Var ut på Alnö en sväng idag också så hann aldrig äta någon lunch direkt och var ute i solen hela dagen, inte optimalt för styrkan. Var ganska seg när jag gick ner på gymmet vid typ 18-tiden, hade bara ätit frukost och en daimstrut på hela dagen. Tänkte att jag kör något lite annorlunda med typ 150-160kg kanske. Provade lite pausade mark, alltså pausa typ 2cm ovanför marken i några sekunder och sedan dra sakta uppåt. Var dock så jäkla jobbigt, gjorde några set på 150 och sen några tvåor på 170. Glömde bältet hemma också så det var ju inte optimalt. Gjorde sen tre stycken fyror på 170 fast jag drog väldigt långsamt, typ tre sekunder upp och tre sekunder ner och stod på en pall typ 5cm hög. Tog riktigt bra på latsen kände jag. Var dock helt trycklös och var egentligen inte så pepp på att träna heller. Tänkte att jag kan prova en singel på 190 och se hur det känns. Har bara dragit 180 som tyngst i lång mark så drar jag 190 så blir ju det ett pr ändå. 190 bara flög upp, gick förvånansvärt enkelt. Tänkte att jag kan prova 200 då, men hittade inga lediga 5kg-plattor för det var fullsmockat där nere ikväll så jag tog 10kg-plattor och lade på så det blev 210 istället. Tänkte att det lär väl aldrig gå, att dra 10kg från mitt pers i vanlig mark fast nu på en dålig dag, utan bälte, och från en ~5cm pall. Sa åt polarn att filma ifall det skulle gå bra. Och tänk på fan, det gick bra också. Drog ganska långsamt men var aldrig någon tvekan, kände redan direkt att jag skulle klara lyftet. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=sOLtjqQyYZQ

 

Känns som att 225-230 i vanlig mark borde vara möjligt när som helst. Men måste nog ta en vecka med lite lättare träning först tror jag. Ska bli böj imorgon, ska försöka hålla det lätt i alla fall :D

 

Förresten, var en ny tjej på gymmet ikväll. Har sett henne typ förra sommaren eller om det kanske var sommaren innan, på byggargymmet i stan. Hon var rätt vältränad då också, grym rygg, och ganska lågt kroppsfett. Idag så var hon fruktansvärt shredded, aldrig sett en tjej med så lågt kroppsfett trots att jag varit på flera byggartävlingar både i Sverige och internationellt. Hon var också förvånansvärt stark med tanke på det. Började snacka lite med henne, riktigt trevlig. Sa att hon ville börja lite med tyngdlyftning och att hon försökte äta lite mer för att gå upp lite i vikt. Lite senare så stod jag och en polare och snackade om våra magar (ja, jag vet att vi är lite konstiga ibland) och då kom hon dit och frågade om vi ville känna på hennes mage (låter konstigt men det var inte så konstigt just då). Har aldrig känt på en så hård mage någon gång. Inte ens polarn när han tävlade i CBB med ~4.5% kroppsfett hade så hård mage. Kan tänka mig att den här bruden är rätt grym på kroppsviktsövningar, bara muskler och inget fett/vatten på kroppen. Var dock skönt att höra att hon försökte äta upp sig lite, för det kan verkligen inte vara hälsosamt att gå runt med så lågt kroppsfett, speciellt inte som kvinna.


Redigerat av Ala_95, 22 juli 2016 - 01:25.


#9945

Postad 25 juli 2016 - 22:56

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Varmt, varmt, varmt. Och trött efter att ha jobbat natt hela helgen.

Men lyckades ändå tangera mitt personbästa på 180kg idag, trots att jag bland annat kört 5x8 på 160 innan.

https://youtu.be/N4--SnJeK3g



#9946

Postad 25 juli 2016 - 23:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Körde mark idag jag också. Först 10 min cross och sen mark, med huvtröja och byxor. Gissa om svetten rann? :D

#9947

Postad 27 juli 2016 - 21:00

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Knäböj idag. Tänkte bara göra 3x8 på 150kg eftersom jag aldrig gjort det förr. "Måttade" in mig med en singel på 150 och jag kände mig så explosiv så jag tänkte att jag tar tillvara på det och går upp och kör lite tyngre i början. Gjorde 3x3 på 170kg och sen 5x8 på 150kg, gick riktigt bra idag!

https://www.youtube.com/watch?v=jCfg2BwI7ck

 

Beställde en sån där massage roller stick för ett tag sedan, fick hem den idag. Tyckte den var riktigt skön att ha med sig på gymmet och använda under uppvärmningen och mellan seten. Hittade på Ebay för ~120-130kr inklusive frakt från England. Trodde den skulle vara riktigt dåligt och kännas klen men den känns rätt stadigt faktiskt, tror inte jag kommer ha sönder den första månaden i alla fall.



#9948

Postad 05 augusti 2016 - 09:49

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Idag släpper vi Sveriges godaste BCAA, Zoo apor  :wub:  10% rabatt med koden LAGERVIP och skriv kent i kommentaren så bjuder ja på en shaker  :)

Bifogad fil(er)



#9949

Postad 05 augusti 2016 - 11:14

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

  • 491 inlägg
  • 0

Den smaken ska ja nog testa i slutet av månaden när kontot fylls på igen.

Gillar gaams andra smaker.

Nu kör ja raspberry soda och brazillian mango.

Och whey 100 vanilla pear, sjukt god.

 

Nu får det bli att dra ut på en rejäl cykelrunda på minst 5 timmar i blandad terräng.

Måste bränna fett och få upp konditionen lite.



#9950

Postad 05 augusti 2016 - 21:29

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Marklyft i förrgår, riktigt seg efter att ha jobbat en massa nattskift och sovit alldeles för lite. Tvingade upp mig själv på 190kg och 5x5 för att stressa polarn, förra årets JSM-mästare i 105an. Han har inte tränat sen i våras så jag börjar närma mig hans nivå nu styrkemässigt. Han hängde tyvärr på väldigt bra i marken och hans 5x5 på 190 gick ganska mycket enklare än vad min gjorde. 

 

Vi bänkade igår också. Jag fick tyvärr hålla igen rejält för min axel har börjat strula riktigt rejält nu, gissningsvis AC-leden eftersom det gör ont på "axelknölen". Polarn kämpade riktigt hårt med femmor på 100kg. Tror inte han hade klarat en sjua, kanske inte ens en sexa heller. Synd att jag inte kunde köra på som vanligt och vara starkare än honom för en gångs skull :(

https://www.youtube.com/watch?v=19cGuw9T7gQ&feature=youtu.be


Redigerat av Ala_95, 05 augusti 2016 - 21:29.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.