Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#6451

Postad 20 maj 2014 - 16:19

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Vad säger sjukgymnaster, träffat nån sån om det? Kan behövas specialövningar för sådant... kör med rehabträning fortfarande för min fot som jag bröt rätt så brutalt, för ca 8 år sen... kommer alltid ha problem, men när jag lägger ner rehabövningar/styrkeövningar för den, så blir det värre igen... får ofta ont i knä, rygg om mjag inte sköter fot träningen... allting hänger liksom ihop... :unsure:

Jo hade mycket kontakt med sjukgymnaster efter olyckan. Möjligen var det för tätt på olyckan för det blev bara värre med deras träning, däremot hjälpte diverse övningar och rörelser faktiskt, och gör så fortfarande.
Men vad gäller träning har jag nog faktiskt själv hittat ganska rätt genom att låta kroppen berätta vad som funkar eller inte. :)

Redigerat av laddie15, 20 maj 2014 - 16:24.


#6452

Postad 20 maj 2014 - 16:23

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Jag fick en whiplashskada för drygt 10 år sen och hade problem med den i flera år. Sen började jag köra shrugs och mina problem försvann. Jag körde shrugs tamigfan hela tiden och det hjälpte mina besvär (ibland small det till i nacken och jag blev orörlig). Tyvärr så har alla olika skadade av såna saker och min lösning behöver absolut inte gälla för dig. En sjukgymnast är troligtvis bättre att fråga då denne kan undersöka för att diagnostisera vad ditt problem är och vart det kan sitta.

Absolut, kan nog se väldigt olika ut sånthär. Men shrugs skall jag definitivt börja med. Liknar ju den vanliga övningen jag gör där jag pressar skuldrorna mot varandra, fast utan vikter. Tack för tipset. :)

#6453

Postad 20 maj 2014 - 22:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Shrugsen är som en axelryckning och påfrestar nacke och traps väldigt hårt. För mig så fungerade det även som avslappning, dvs efter jag tränat så var musklerna inte heller lika spända. Men ska du testa så gör det lite försiktigt i början. Ta 40-50 kg eller något sånt kanske.

Redigerat av Zartok, 20 maj 2014 - 22:25.


#6454

Postad 20 maj 2014 - 22:39

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
2x200kg knäböjj :-)

Bifogad fil(er)



#6455

Postad 21 maj 2014 - 07:06

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Imponerande! :)

#6456

Postad 21 maj 2014 - 11:18

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

2x200kg knäböjj :-)


ATG?

#6457

Postad 21 maj 2014 - 11:37

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

ATG?


Alltid!

#6458

Postad 21 maj 2014 - 12:31

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Alltid!


Så här?

http://youtu.be/s6H-xs0fPyM

#6459

Postad 21 maj 2014 - 12:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
tom platz, mannen vars ben var 30 år före sin tid :D

#6460

Postad 21 maj 2014 - 12:41

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Riktigt jäkla fina böj!

#6461

Postad 28 maj 2014 - 00:38

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
6 kg minus på vågen ca 8 veckor in i deffen. Kommer köra vidare nu tills jag känner mig nöjd.

Har börjat kolla nytt schema att köra på nu till hösten. Känns som att det är på tiden efter att ha kört den gamla hederliga 3-splitten i 2,5 år.

Fokus kommer att ligga på styrka och tyckte att Wendlers 5/3/1 metod såg bra ut så den är första kandidat.
Då jag fortfarande även vill ha hypertrofi i mitt schema så kommer det bli lite BB-övningar som assistans. Men fokus kommer att ligga på 5/3/1-metoden för basövningarna.

Som jag lagt upp det nu så blir det en 4-split bestående av:

Pass 1:
Militärpress 5/3/1
Hantellyft åt sidan 10x4
Framåtlyft med hantel 10x4 - (Originalschemat körde axelpress men kände att det blev för mycket efter MP)
Baksida axel 12x4
Hantelcurl 12x4

Pass 2:
Marklyft 5/3/1
Chins 10x4
Hantelrodd 12x4
Rygglyft 25x4 (Får se om ländryggen pallar med detta efter mark)
Magövning

Pass 3:
Bänkpress 5/3/1
Lutande hantelpress 10x4
Dips 10x4
Flyes 10x4
Tricep pushdowns 10-15x4

Pass 4:
Knäböj 5/3/1
Benpress/Vadpress 10-15x4
Benspark 12x4
Bencurl 12x4
(Magövning)

Detta är då originalschemat med lite modifikationer från min sida. Tänkte köra det nya schemat när bulken är igång igen i typ September så har tid till att hitta nytt schema och optimera därefter.

Kollade lite på Russian Extended Peak Cykle men då hade det endast blivit styrka så just nu känns ovanstående som en bra kompromiss.

#6462

Postad 28 maj 2014 - 10:02

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Men vad är det för kudde du har på stången? ;)

För mig går det riktigt dåligt nu. Inte gymmat på hur länge som helst. Hade feber och magsjuka i två veckor nyligen och har tappat otroligt mycket vikt. Jeansen som en gång var tighta över låren är nu baggy. T-shirtarna som var tighta runt armarna och axlarna är nu pösiga och för stora.

Gick förbi ett utegym i Sea Point i söndags så provade lite där. Klarade åtta strikta chins. Gjorde lite dips idag med två stolar och åtta strikta dips var kämpigt. Får se ifall jag hittar något lämpligt gym när jag kommer till Tjeckien. Antar att Mr Olympia Amateur kommer att inspirera en del :)

#6463

Postad 28 maj 2014 - 10:15

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Du kommer ta igen det snabbt när du börjar träna igen Ala_95. När jag reste runt i Asien i 4,5 månader så tappade jag ca 10-20% i maxstyrka, träningsvikterna var nästan oförändrade. Tror t.ex. bara jag gick ned från 40 kg hantelpress till 35 kg. Men det tog jag igenom på bara några veckor. Kroppen var liksom van att lyfta de tyngderna så den anpassade sig snabbt. Det tog dock längre tid att komma upp i kroppsstorlek igen, jag låg nog runt 90 kg ett tag under resan och när jag kom hem vägde jag 95 kg jämfört med de 110 kg jag vägde när jag reste iväg.

Förresten, varför skriver du alltid strikta framföra alla övningar?

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 28 maj 2014 - 10:18.


#6464

Postad 28 maj 2014 - 10:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
kanske för att man inte alltid kör så strikt (frågetecken) =)
själv så skulle jag testa axelpressar med hantlar nu förra passet, övningen har jag gjort en gång tidigare och sen var det 2 år sen jag gjorde den iaf. dom blev INTE strikta för fem öre när jag gick upp på tyngre vikter =D

#6465

Postad 28 maj 2014 - 10:38

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Mm, hoppas att det går snabbt när man kommer hem igen. Första målet är att ta sig upp till 80 igen och när jag väl klarat av det så är nästa mål 85kg.

Jag skriver strikt för att det var otroligt strikt. Jag har inte gjort något fysiskt alls på över en månad så att då börja köra ostrikta dips eller chins utan uppvärmning är idiotiskt. Normalt när jag tränar så kör jag betydligt mer explosivt för jag vet att kroppen pallar eftersom jag tränar 5-6 gånger i veckan, är tillräckligt uppvärmd osv.

#6466

Postad 28 maj 2014 - 11:42

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Ah ok, jag har lite svårt att föreställa mig hur ostrikta dips och chins ser ut. Men det kanske handlar om att du kör de i högre tempo annars?

#6467

Postad 28 maj 2014 - 11:50

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Japp, betydligt högre tempo. Nu tog varje rep flera sekunder. Vanligtvis i chins så är det så explosivt som möjligt upp och sedan 1-1.5 sekunder på nervägen för att sedan explodera upp igen. Nu var det typ 2-2.5 sekunder upp och lika långt på nervägen.

#6468

Postad 28 maj 2014 - 12:09

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Då är jag med, jag kör mina i samma tempo oavsett. Är för tung för att köra de fortare/saktare än jag gör. Väger 115 kg så båda övningarna ligger nära max för min del, eller för dips skulle jag klara ett par kg till utan större problem.

#6469

Postad 28 maj 2014 - 19:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
jag har skaffat en dödsfiende på gymmet idag. jag var på väg mot en rack. en kille såg det och joggade om mig och snodde racken, när jag var tre meter ifrån den! jag har aldrig varit med om något liknande, vilket jävla as! som sagt, nu har jag en dödsfiende, och han kommer aldrig att få en bänk av mig någonsin.

#6470

Postad 28 maj 2014 - 22:27

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

jag har skaffat en dödsfiende på gymmet idag. jag var på väg mot en rack. en kille såg det och joggade om mig och snodde racken, när jag var tre meter ifrån den! jag har aldrig varit med om något liknande, vilket jävla as! som sagt, nu har jag en dödsfiende, och han kommer aldrig att få en bänk av mig någonsin.


http://www.urbandict...erm=rack jacked

#6471

Postad 29 maj 2014 - 00:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Finns det ett ord för det? Dafuq? Fattar inte att någon kan vara så respektlös.

#6472

Postad 29 maj 2014 - 00:37

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Finns det ett ord för det? Dafuq? Fattar inte att någon kan vara så respektlös.


Dessa personer förpassas till den fjärde cirkeln i Dantes ****.

*edit* Okej man får visst inte skriva ****. Hällväte då.

Redigerat av Birkanoff, 29 maj 2014 - 00:38.


#6473

Postad 30 maj 2014 - 15:01

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0
Har träna regelbundet på gym ett år nu, går riktigt bra :)

Har sedan 10veckor kört låg kcal med ca 1500 per dag. Med inriktning på protein. Och gått ned till mitt mål nu på 90kg.

Jag skulle behöva ha hjälp med hur jag ska behålla formen och öka i lite muskelmassa inför semestern :) Tänker främst på kosten, kan man gå någonstans och räkna ut ens dagsförbränning ?


Träning Schema, Just nu:
Mån: Bröst, triceps och mage
Tis: Ben och Rygg (Nedredelen)
Ons: Axlar och traps
Tors: Bröst, triceps och mage
Fre: Vila (Powerwalk)
Lör: Vila (Powerwalk)
Sön: Biceps och Rygg (Övredelen)
Extra:
Samt intensiv cardio 15min vid tid.


#6474

Postad 30 maj 2014 - 15:55

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Finns onlineräknare som du kan googla på och räkna ut kaloribehov. Stämde in hyffsat på mig men så får man gå efter vågen och justera därefter. Lägg dig på kaloribalans så kommer du bygga lite utan att lägga på dig onödig fettvikt. Undvik att blanda motion tillsammans med styrketräningen utan kör hellre detta på vilodagarna så kommer du få ut mer av volymträningen.

#6475

Postad 30 maj 2014 - 17:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
körde korta axelpressar i smithen idag. fan så överraskad jag var över styrkan, har inte kört övningen tungt på väldigt länge. ner till ögonbrynen och uppåt, en trea på 110 kg minsann! =)

#6476

Postad 31 maj 2014 - 08:51

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0

Finns onlineräknare som du kan googla på och räkna ut kaloribehov. Stämde in hyffsat på mig men så får man gå efter vågen och justera därefter. Lägg dig på kaloribalans så kommer du bygga lite utan att lägga på dig onödig fettvikt. Undvik att blanda motion tillsammans med styrketräningen utan kör hellre detta på vilodagarna så kommer du få ut mer av volymträningen.


Okej ! Enligt den ska jag ligga på ca 3000kcal :) Och kört hälften med viktnedgång på ca 0,8kg - 1kg i veckan. Aå borde ju kunna kliva upp på 1800kcal. Men det finns inget ställe man kan gå till å frå allt uträknat ?

Okej, la mest till det för att bränna lite extra. Men en 5min som uppvärmning är väl ok ?

Tänkte få upp protein nivån till 1,6 g per kilo.

Hade ett jätte bra pass igår, körde bröst. Lyckades med 3x70 2set i bänken, det var veckor sedan jag ens kunde få upp 70kg :)

#6477

Postad 04 juni 2014 - 17:03

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Bra tryck i bitarna idag trots varmt och kvavt

Bifogad fil(er)



#6478

Postad 04 juni 2014 - 17:33

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Skaplig storlek där ;)

Åkte förbi Tipsport arena i Prag idag och såg en kille som ska tävla i men's physique gå förbi. Rätt imponerande faktiskt. Han var inte superstor men hade verkligen aesthetics.

#6479

Postad 04 juni 2014 - 19:13

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Blev ett gött axelpass idag, hade tyvärr ätit dåligt under dagen så orken var inte helt optimal, men eftersom det varit en pissdag så var det gött att kunna utnyttja de instängda aggressionerna maximalt :)

Om jag minns rätt så ska förövrigt Kalle Z W testa strongman i Svett & Etikett på SVT ikväll, kan vara värt att se.
De övriga avsnitten (Bodyfitness och Yoga) har ju varit både intressanta och inte humorlösa.

#6480

Postad 04 juni 2014 - 19:14

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Robert Berg ska vara där

#6481

Postad 04 juni 2014 - 19:20

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Blev ett gött axelpass idag, hade tyvärr ätit dåligt under dagen så orken var inte helt optimal, men eftersom det varit en pissdag så var det gött att kunna utnyttja de instängda aggressionerna maximalt :)

Om jag minns rätt så ska förövrigt Kalle Z W testa strongman i Svett & Etikett på SVT ikväll, kan vara värt att se.
De övriga avsnitten (Bodyfitness och Yoga) har ju varit både intressanta och inte humorlösa.


Inte bara jag som haft drog nytta utav aggressionerna på gymmet idag alltså. Fly förbannad på grund av personligt skit och detta passade ganska så perfekt när det var mark på schemat. Första gången under deffen som marken verkligen gått bra. Aggressioner har hjälpt mig i mångt och mycket genom åren och bevisligen fortfarande när det kommer till fysisk aktivitet.
På brottningstävlingar försökte alltid tränarna och de andra i laget att få mig lack innan jag gick match för att det var typ bara då jag vann... Något ska man väl ha det till.

Kollade på Strongman-avsnittet igår och det var riktigt kul.

#6482

Postad 06 juni 2014 - 18:27

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Mr Olympia Amateur i Prag idag. Kom dit lite sent, vid 12-tiden. Såg men's physique (jäklar vilka snygga kroppar), men's bodybuilding samt women's physique (läskigt). Fick även se Kai Greene gå runt på mässgolvet. Kom så pass nära att jag nästan kunde ta på honom. Samlade på mig runt 15st påsar med gratis samples, köpte tre armband (ett åt mig, två åt bästa polarna) samt en t-shirt med Kai på. Såg en del svenska deltagare, men den enda jag kände igen var Samir Troudi som konstigt nog tävlade för Norge :S Kan posta lite bilder sen om ni vill.

#6483

Postad 06 juni 2014 - 22:31

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Samir har ett riktigt fint lårsvep, men såg lite blöt ut i övrigt imo

#6484

Postad 06 juni 2014 - 22:43

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Mm. Såg du bilderna som Gymgrossisten postat på FB? Visst, Samir är grym men han höll tyvärr inte tillräckligt hög klass i jämförelse med resten.

Postad bild

Postad bild

Har inget vidare objektiv på kameran tyvärr så närmare än sådär kommer jag inte. Pallade inte betala för VIP-biljett så sitter på rad 10.

#6485

Postad 06 juni 2014 - 22:54

Unregistereddb23d4e4
  • Unregistereddb23d4e4
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
någon som har provat German Volume Training tänkte ge ett försök om någon vecka när förskylningen har släppt fast jag kommer lägga in kondition på vilodagarna vill bli av med lite överflödigt fett :) för övrigt ser mitt schema ut så här mondag Ben/mage
tisdag Bröst/axlar/triceps
onsdag Rygg/biceps/Baksida Axlar
torsdag Ben/mage
fredag bröst/axlar/triceps
lördag Rygg/biceps/Baksida Axlar
söndag kondition

Redigerat av Unregistereddb23d4e4, 06 juni 2014 - 22:55.


#6486

Postad 07 juni 2014 - 11:56

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Fick testat lite marklyft idag, började med bara stången och sedan en 10a på varje sida.
Kändes och såg ut, som det blev rätt utfört men det var tungt, visserligen rätt självkalrt när man ALDRIG kört marklyft tidigare.
Jag fick iaf inga "va-fan-sysslar-han-med"-blickar, snarare "borde-han-inte-orka-mera"-blickar.
Körde visserligen övningen sist i passet så kan varit därför med.

Ingen som tränar på NW i GBG som kanske vill köra något pass någon dag?

#6487

Postad 07 juni 2014 - 12:06

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Ska börja marka igen såfort ja fått hem mina greppgrejjor, va 18månader sen ja körde mark då gjorde jag 1pass och sen maxning nästa pass och sen blev de inget mer haha är för bekväm av mig, men skulle vilja lyfta totalvikten i de 3 stora mark bänk böjj, har 595kg lite retligt

#6488

Postad 07 juni 2014 - 21:24

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Fy **** vad det var värt pengarna att gå på Olympia Amateur i helgen! Denna bild säger nog allt ;)

Postad bild

Redigerat av Ala_95, 07 juni 2014 - 21:25.


#6489

Postad 07 juni 2014 - 21:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
degpojken, det är inte du som är degpekka måntro (frågetecken).

#6490

Postad 08 juni 2014 - 15:06

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Nej det hade jag kommit ihåg :-)

#6491

Postad 08 juni 2014 - 15:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Fan vad liten du är ala. Om vilken mörkhyad besökare som helst är så myclet större än dig så är du ju ett riktigt spigg. Pinsamt!

(:D)

#6492

Postad 08 juni 2014 - 15:37

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0
Haha :D

Han var ganska kort faktiskt, bara 173 tydligen. Men jäklar vad bred och djup han var. Galet stora händer också, men antar att det är HGH som ligger bakom det. Titta även noggrannt på bilden så ser du att jag står mycket närmare kameran än Kai så han är ännu större än han ser ut.

Skulle ta en bild med en annan stor kille också men orkade inte vänta. Snubben stod och snackade med två fans och när dom sedan skulle ta en bild med honom så plockade han upp dom, en i vardera arm, och lyfte upp dom. Det var inga små killar heller utan dom vägde nog en 90-100kg styck.

Snackade en stund med Pontus Koskelainen också, han tog ju en silvermedalj ändå så det var ju bara att gå fram och gratulera.

Kommit fram till sista resmålet nu och här ska jag vara i lite drygt tre veckor. Har redan pratat med min värdbror om att gå och gymma och tydligen så ska det finnas ett gym inom gångavstånd från där jag bor. Vore grymt om jag kunde börja redan nu till veckan så man är i någorlunda form när man kommer hem så man kan kötta på i full fart. Finns ju kvarg här nere och dessutom har jag en jäkla massa sample-påsar med protein, pre-workout, BCAA, EAA osv så jag borde kunna göra en del gains.

#6493

Postad 08 juni 2014 - 16:08

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Någon som prövat Layne Norton's PHAT schema? Kört det en vecka nu och tycker det är riktigt kul då det varierar mellan högrepsträning och lågrep styrka, grunden är:

Måndag: Överkropp styrka
Tisdag: Underkropp styrka
Onsdag: Vila
Torsdag: Rygg och axlar hypertrofi
Fredag: Underkropp hypertrofi
Lördag: Bröst och armar hypertrofi

Läs mer här:

http://www.simplyshr...dated-2011.html

7-10 övningar per pass blir det så det är ganska intensivt. Är inte van att träna så långa pass så jag är lite sliten om kvällarna nu men det gör inget för det är kul träning. Hoppas på bra resultat men jag har 2 kilo kvar att tappa innan jag lägger om för viktuppgång och styrkeökning. Ska bli kul då jag "deffat" i 2 år nu så jag är sjukt sugen på att jobba upp styrkan rejält.

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 08 juni 2014 - 16:08.


#6494

Postad 08 juni 2014 - 17:07

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Det går helt okey att bygga neråt, började själv på 170.1kg 2010, bilderna är beach 12 vs beach 13 jag väger lika mkt på båda bilderna

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  12.13.jpg   171,19K   10 Antal nerladdningar


#6495

Postad 08 juni 2014 - 17:17

Unregistereddb23d4e4
  • Unregistereddb23d4e4
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
kan vara värt att testa man ska ju alltid variera,,, ska prova på GVT – German Volume Training nu till veckan och köra det i ca 6-8veckor... annars ser mitt schema ut så här
måndag Ben/mage tungt 5*5
tisdag Bröst/axlar/triceps tungt 5*5
onsdag Rygg/biceps/Baksida Axlar tungt 5x5
torsdag Ben/mage lätt 3*10-12
fredag bröst/axlar/triceps lätt 3*10-12
lördag Rygg/biceps/Baksida Axlar lätt 3*10-12
söndag kondition hög puls som FAN!!!!!!!

#6496

Postad 09 juni 2014 - 07:02

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
GVT lär absolut fungera, men det är slitsamt för kroppen så du lär bli lite mör i början :)
Ska du köra 10x10 på huvudövningen? Eller kör du på den som är advanced?
Har inte kört riktig GVT själv utan håller mig mer till att träna en muskelgrupp och dess (synergister?), köra bröst/rygg samtidigt känns fel haha. Men gillar att börja med 8-10 set på första övningen varje pass, är ju ändå oftast en basövning då.

#6497

Postad 09 juni 2014 - 11:55

Unregistereddb23d4e4
  • Unregistereddb23d4e4
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
javet :) bröst rygg på samma dag verkar konstigt men huvud övning på 10x10 verkar rimligt så man bryter ner sig totalt tex bänk och drag övning tänkte slänga in chins också 5*fail nu väger jag ca 115kg så det blir typ 1-2 chins.. och sen kondition på vilo dagarna så man får bort så mycket överflödig vikt som går

#6498

Postad 09 juni 2014 - 12:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Körde för skojsskull en typ av GVT idag för att testa. Nionde setet i bänk så tvärdog jag på åttonde reppen, stången föll bara till bröstet. Det var det skummaste jag varit med om. Det var som att kroppen bara la ner allt. Körde bara på 80kg så det blev en rep med stopp. Låter bättre än en brutalfail med lite vila :D

Körde benpress, men med 10 fetsnabba reps följt av ett par långsamma kramande reps efter dom 10 ursprungliga. Knäna höll för den typen av träning, ich jag tror på träningsvärk imorgon. Matade även triceps och utlyft samma grej.

Kortfattat var det rätt skoj, och högt tempo!

Kan någon nu förklara hur det är tänkt att man ska träna marklyft med gvt? Seriöst, jag frågar inte för att göra mig lustig. Hur ska det gå till? Inte 10x10 och 60 sek vila iaf. Då ska man vara löpare för att orka med den cardion :)

#6499

Postad 09 juni 2014 - 12:33

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Kan någon nu förklara hur det är tänkt att man ska träna marklyft med gvt? Seriöst, jag frågar inte för att göra mig lustig. Hur ska det gå till? Inte 10x10 och 60 sek vila iaf. Då ska man vara löpare för att orka med den cardion :)


Kan inte tänka mig att mark är tilltänkt i GVT. Inte precis BB-övningen no1. Kör gamla hederliga 5x5.

#6500

Postad 09 juni 2014 - 13:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
det är typ det jag tänkt. jag har tom kört trereppare. men då har jag kört närmare 10 set. jag kör tills jag druckit en halvliter, därefter brukar kroppen vara nog mör =)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.