Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#751

Postad 30 juni 2012 - 21:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Dragon Age - Origins Ultimate Edition (PS3)

Oerhört prisvärt paket, men interfacet gör det svårt att få översikt. Det här ska spelas på PC! Har inte känt så sedan Command & Conquer 3 2007...

4/5

#752

Postad 15 juli 2012 - 20:40

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Precis spelat igenom Resonance (indiespel från Xii/Wadjet Eye games). Riktigt härligt gammalt peka-klicka-äventyr i modern tappning, en detektivhistoria i pixel art. Kan varmt rekommenderas!

http://www.youtube.c...h?v=z05LT3MSjts

#753

Postad 16 juli 2012 - 20:15

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
To The Moon

Jag hade höga förväntningar som jag inte tyckte infriades. Jag tyckte inte de knöt ihop påsen alls särskilt bra eller så var det jag som inte var tillräckligt uppmärksam. Jag läste en förklaring på nätet om Rivers beteende som jag tyckte lät som en hemmasnickrad förklaring som folk brukade komma med á la Silent Hiil. Niel Watts glänser iallafall med sin personlighet, attityd och kommentarer så man typ spelar för att se honom glida omkring. Spelet har ögonblick som är riktigt vassa och påhittiga, men det är mycket transportsträckor och pusslen är meningslösa hinder.

6/10

#754

Postad 19 juli 2012 - 01:39

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Så, har kört igenom Prince of Persia: Warrior Within precis. Del två i den PoP: Trilogy HD-Collection som släppts till PS3. Var ganska exakt ett år sedan (förra semestern :P) som jag spelade det första spelet - The Sands of Time, så jag har tyvärr inte storyn från det färskt i minnet. Men detta spelet utspelar sig 6 år efter det första och Prinsen beger sig till Island of Time för att ändra sitt öde - att dö pga. vad han gjorde i TSoT.

Man läser ju ofta om att folk råkar ut för glitchar i spel och därför tvingas ladda om, eller i värsta fall börja om från början. Jag själv brukar dock klara mig undan från sådan. Men nu råkade jag ut för en glitch, en bra bit in i spelet (kanske två tredjedelar) backtrackade jag lite för att hitta en dold kista (collectible...). När jag hittade den insåg jag att jag var på ett ställe där jag inte kunde ta mig tillbaks till huvudstoryn, jag kunde bara springa i cirklar. Dum som jag var så lyckades jag spara över den sparfilen jag hade innan jag körde fast (bra gjort med tanke på att jag hade fyra (4!) sparfiler). När jag desperat tänker att jag ska resa genom tiden en sista gång, så får spelet för sig att ge mig en mask (=ny förmåga) och flyttar mig framåt i storyn. Så helt plötsligt kan jag ta mig vidare och avsluta spelet. Dock blev ju storyn lidande och jag fattade inte riktigt allt som hände, tur då att jag ändå ska spela igenom det igen för att ta Platina, så förhoppningsvis får jag hela storyn då ;)

Spelmässigt tycker jag att det är sämre än TSoT, kontrollen känns lite segare än vad jag minns av föregångaren och spelet blir därför betydligt mer irriterande.

Grafikmässigt så håller det nog samma nivå som TSoT, skulle jag säga. Det är lite putsat men kanske inte den HD-grafik som man kunde hoppats på. Det är dock inget jag stör mig på och efter ett par minuter tänker jag inte på grafiken, och då har jag ändå precis spelat Heavy Rain och FF13-2. Det som fortsätter att göra mig besviken är mellansekvenserna. Precis som i TSoT - och alla andra HD-collections - så har man inte gjort någonting med dom. Vilket gör att dom ser riktigt daterade ut, tyvärr. Synd kan jag tycka eftersom filmsekvenserna i Warrior Within egentligen inte är dåliga på det tekniska/grafiska planet, det känns bara som att dom har alldeles för låg upplösning.

EDIT: Btw, The Empress ÄR ju Eva Green :)

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 19 juli 2012 - 12:08.


#755

Postad 24 juli 2012 - 22:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Dragon Age - Origins

Leliana's song
Meh, knappt värt min tid.
2/5

Awakening
OK, kändes lite konstigt utan det gamla partyt och de nya var inte lika karismatiska.
3/5

Golems of Amgarakk
Zzzzzzzzz
1/5

Witch Hunt
Snacka om antiklimax, hade såå mycket förhoppningar och så var det bara besvikelse.
2/5

Darkspawn Chronicles
Kul idé, men man kunde gjort mer av det.
2/5

DLC i Origins tyckte jag var bättre. Bara awakening är värt att spela. Resten är snudd på Ocker.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 24 juli 2012 - 22:32.


#756

Postad 29 juli 2012 - 12:10

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Dear Esther

Det började trögt, växte efterhand och blev som bäst 30 min efter att man var klar. Men på det sätt det slutade på så känns det som ett hål i magen. Jag förstår tanken men tycker ändå de borde gjort mer. Jag vet inte hur man betygsätter sånt här men det rekommenderas till alla som har ro nog att sitta still.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 29 juli 2012 - 12:12.


#757

Postad 30 juli 2012 - 19:42

Unregistered8d2ce23f
  • Unregistered8d2ce23f
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har nyligen blåst igenom några av mina gamla favoriter:

Final Fantasy VII - Betyg 7/10 (Alla säger att sjuan är det bästa spelet som gjorts, tycker tyvärr inte det. Dålig story och fruktansvärd grafik.)

Final Fantasy VIII - Betyg 8/10 (Första delen av FF-serien som jag lirade, fastnade dirr!)

Final Fantasy IX - Betyg 7/10 (Sjukt roligt, men segt på sina ställen.)

Final Fantasy X - Betyg 9/10 (Fantastiskt.)

Final Fantasy X-2 - Betyg 6/10 (Nja, ett FFX hade räckt.)

Zelda: A Link to the past - Betyg 9/10 (Kan köra hur många gånger som helst.)

Zelda: Ocarina of TIme - Betyg 8/10 (Väldigt roligt spel, men blir lätt långtråkigt.)

Zelda: Majora's Mask - Betyg 8/10 (Gillade detta mer än Ocarina of Time.)

Digimon World - Betyg 8/10 (Beroendeframkallande som fan, men så fruktansvärt segt och svårt spel.)

#758

Postad 30 juli 2012 - 19:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Har nyligen blåst igenom några av mina gamla favoriter:

Final Fantasy VII - Betyg 7/10 (Alla säger att sjuan är det bästa spelet som gjorts, tycker tyvärr inte det. Dålig story och fruktansvärd grafik.)

Final Fantasy VIII - Betyg 8/10 (Första delen av FF-serien som jag lirade, fastnade dirr!)

Final Fantasy IX - Betyg 7/10 (Sjukt roligt, men segt på sina ställen.)

Final Fantasy X - Betyg 9/10 (Fantastiskt.)

Final Fantasy X-2 - Betyg 6/10 (Nja, ett FFX hade räckt.)

Zelda: A Link to the past - Betyg 9/10 (Kan köra hur många gånger som helst.)

Zelda: Ocarina of TIme - Betyg 8/10 (Väldigt roligt spel, men blir lätt långtråkigt.)

Zelda: Majora's Mask - Betyg 8/10 (Gillade detta mer än Ocarina of Time.)

Digimon World - Betyg 8/10 (Beroendeframkallande som fan, men så fruktansvärt segt och svårt spel.)

Nyligen?
Ser ut att vara 500 h. :)

#759

Postad 30 juli 2012 - 21:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 1
Inget ont mot någons smak men jag gillar alla feta klassikers som radas upp och sedan i slutet... Digimon World :D

#760

Postad 31 juli 2012 - 16:47

Unregistered8d2ce23f
  • Unregistered8d2ce23f
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Nyligen?
Ser ut att vara 500 h. :)


Nja, kanske inte nyligen men sen i julas kanske. Blev väl nyligen eftersom jag nyligen blev klar med det sistnämnda :)

Inget ont mot någons smak men jag gillar alla feta klassikers som radas upp och sedan i slutet... Digimon World :D


Digimon World är ju sjukt roligt :D Körde på en PS1 emulator med PS3 dosan inkopplad i datorn, blir lite bättre spelkänsla då :D

#761

Postad 30 augusti 2012 - 16:17

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Mass Effect 3

Spelade igenom spelet med min ME2 import. Valde ovetandes det fjärde (ej grön, röd eller blå) slutet. Det var lite antiklimax, men kändes rimligt. Youtubade de andra sluten eftersom det känns som att jag inte kommer besöka det här på två år iaf. Jag är rätt nöjd med både spelet och sluten.

Visserligen är det bara storyn som höjer det här över de andra, men för mig som sällan ser film eller TV-serier har den här resan varit grym.

4/5

#762

Postad 30 augusti 2012 - 18:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 889 inlägg
  • 0
MW2 total war och Empire Total War. Även kört igenom 2 och en halv av Napoleons kampanjer i NTW.

Fast dessa lir har smått oändlig omspelbarhet så att säga att man är helt klar är en överdrift.
Egentligen gillar jag nog ETW bäst om det inte var för två saker. Ekonomin är trasig du tjänar på tok för mycket pengar för lätt. Vilket sabbar balansen totalt. Sedan åkte man på den infamösa korrupta sparfilsbuggen men vid det laget hade man klarat kampanjen sedan länge och var redan absolut untouchable.

MTW2 var lite mer utmanande men ärligt talat så finner jag belägringsstriderna lite tröttsamma. Är nog i TW minoritet gällande just den biten.

Napoleon TW gillar inte deras begränsade skriptade kampanjer. Italy och Egypt rätt så tråkiga ärligt talat även om man lyckades finna lite mysiga strider speciellt i Egypt kampanjen. Europe lite mer klassiskt TW men överlag svårt att rekommendera NTW för en klassisk total war fan baserat på just Napoleons kampanjer.

Svårt att betygsätta TW serien då det verkligen inte finns någon direkt konkurrent.

#763

Postad 17 september 2012 - 18:36

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Halo: Reach.

Bästa Halo enligt mig. De har blandat det bästa från alla tidigare spel och gjort sig av med allt det dåliga. Jag spelade Anniversary innan detta och skillnaden är som natt och dag. Originalet var bra på sin tid men var mest frustrerande i Anniversary, däremot i Reach känner man aldrig att man vill sluta spela och det är kul hela tiden. Mycket action över stora områden där man hela tiden har många anfallsmöjligheter, vilket är det bästa med spelet. Det gör co-op mer strategiskt istället för att man ska självmordsrusha hela tiden som i de andra spelen.

Känns inte som det fanns många nya vapen utan det är nog mest att de har uppgraderats, men de var riktigt nice att använda även om distansvapen var överlägsna pga alla stora ytor. Ibland var man till och med tvungen att göra självmord för att spawna med full ammo med marksman rifle som är det bästa vapnet i kampanjen. Skulle inte skada mer fler vapen och fiender till nästa spel, kunde även funnits fler fordon (även om lastbilar och lite andra udda fordon lagts till). Sedan är armor abilities det grymmaste som hänt på länge, riktigt användbara och inför mer taktik i spelet. Kändes inte som att någon var sämre än den andra, alla uppfyllde en viss funktion (okej cloak kanske inte var den bästa).

Även grafik och ljud är bättre än någonsin, fast de borde verkligen fixa svarta borders i co-op och anti-aliasing till nästa Halo. Är svårt att se vad man skjuter på ibland. Trots att de inte har återanvänt musiken är den riktigt fet, stridslåtarna var bäst. Långa uppdrag, tog ungefär 1.5 timma var, men var inget fel med det. Har sett recensenter som skrivit att Reach är det svåraste Halo och speciellt i co-op för att fienderna skalar, men tyckte det var ganska lätt faktiskt. Lite svårare än ODST men lättare än Halo 3, och Halo 1 är fortfarande det klart svåraste.

En sak som jag dock hoppas de skippar i fyran är uppdragen där man styr ett rymdskepp, nej fy fan.

10/10

#764

Postad 21 september 2012 - 10:24

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Har nyligen spelat klart Dragons Dogma efter att ha spelat det i ca en månad. Eftersom jag har skrivit en del i spelets egna tråd här på forumet så håller jag det kort här.
+ stridssystemet
+ spelglädjen
+ bågskyttet
- repetitivt, samma monster dyker upp på exakt samma ställe.
- för lätt! (helt otroligt att man gjorde en uppdatering där man la till en easy mode)

Har inte haft så här kul i ett spel på mycket länge så jag är beredd att ge det en 8 av 10.


Tänkte nu ge mig på en drös av gamla spel så känns som att hösten är given med spel som:
KoToR
DA:O
Battle for middle-earth
Fallout 1
Max Payne 1

#765

Postad 21 september 2012 - 10:31

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Fallout 1
Max Payne 1

Fallout köpte jag för inte så jättelänge sen efter att folk sa det var bra. Ge gärna din syn på det när du dragit igång, jag tänkte vänta lite till. Max Payne spelade jag igenom igen för något år sen eller två men jag fundara på att göra en andra runda i Max Payne 2 nu.

#766

Postad 21 september 2012 - 12:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Har nyligen spelat klart Dragons Dogma

Verkar som något nytt DD är på väg, dlc eller nåt?

http://www.neogaf.co...ad.php?t=492423

#767

Postad 27 september 2012 - 12:06

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
To the moon...
:-D

#768

Postad 22 oktober 2012 - 12:37

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Max Payne 3(X360):

Skönt lir i det stora hela men som mot slutet spårar ur vad det gäller fiender som kommer hela tiden. Känns som det är ett genomgående tema, "vi matar på med fler gubbar så blir det svårare och så får vi längre speltid" Upplevde samma sak i Dead space 2 och Uncharted 3.

Men som sagt ett helt ok spel som är värt att spela igenom.

7/10 får det bli.

#769

Postad 22 oktober 2012 - 22:24

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Portal 2

Kul, trevligt, humor, pussligt. Men något överskattat och Portal var bättre faktiskt.

7/10

#770

Postad 24 oktober 2012 - 20:33

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Faster Than Light (FTL)

Härligt "Star Trek"-inspirerat roguelike. Lirat 14h nu enligt Steam och klarade det precis på Easy.

4/5

#771

Postad 24 oktober 2012 - 20:43

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 1
Dishonored
Spela det hur du vill, bry dig så mycket du orkar. Dishonored är ett förlåtande spel som ger dig möjligheterna. Vad du gör med dem är upp till dig. Inspirerat av spel som Deus Ex HR, Bioshock och Assassins Creed blandar Dishonored det bästa från flera stilar och lyckas ändå skapa något alldeles eget. Dishonored är för mig årets absolut största överraskning, och i min mening ett av de spel man absolut inte får missa i år.

5/5

Redigerat av maximm, 24 oktober 2012 - 20:43.


#772

Postad 25 oktober 2012 - 07:35

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 1

Dishonored
Spela det hur du vill, bry dig så mycket du orkar. Dishonored är ett förlåtande spel som ger dig möjligheterna. Vad du gör med dem är upp till dig. Inspirerat av spel som Deus Ex HR, Bioshock och Assassins Creed blandar Dishonored det bästa från flera stilar och lyckas ändå skapa något alldeles eget. Dishonored är för mig årets absolut största överraskning, och i min mening ett av de spel man absolut inte får missa i år.

5/5


Kan bara hålla med. Ett av de bästa spelen jag spelat i år. Var inte det minsta intresserad av spelet innan alla recensioner började komma men det är verkligen ett spel som förtjänar de utmärkta omdömen det fått.

#773

Postad 25 oktober 2012 - 08:25

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Absolut. Det kändes så befriande att under en bana kunna springa runt som Terminator och i nästa smyga runt i skuggorna utan att bli sedd. Det kändes aldrig som om man målade in sig i ett hörn genom att välja rätt eller fel förmågor, utan det fanns alltid ett snyggt och smart sätt at lösa en situation på.

Det jag irriterade mig på var "röntgensynen", som på precis samma sätt som i Batman Arkham Asylum gjorde spelet fult, men jag kunde inte spela smygare utan att använda mig av den, precis som i Batman. Tycker de borde synliggjort fienderna utan all förvrängning av grafik och ljud, hade gjort det lite mer mysigt att använda.

Sen fick man en smärre chock när eftertexterna rullade. Susan Sarandon? Chloe Grace Moretz? Lena Headey (Cersei i GoT)? Carrie Fisher? Michael Madsen? Kändes ju som en smärre trippel-A Hollywood cast det där.

#774

Postad 20 november 2012 - 11:20

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Xcom: Enemy Unkown -
spelat klart på normal för att få en känsla för spelet och klara ut achievements så att i nästa runda när det antingen blir classic eller imp ironman kan koncentrera på spelandet. Det här är första xcom spelet jag spelar så har inget att jämföra med men jag tyckte det här var helskoj. Väldigt beroendeframkallande och kul att tänka strategiskt med vad man måste utveckla och hur man bygger ut sin bas.

Det finns en del buggar och det är väl egentligen det som gör att jag inte har spelat ironman ännu. Det skulle kännas surt om en gubbe dör för att man inte har line of sight samtidigt som ufon av någon konstig anledning har det. Eller att ens sniper som har squad sight ändå inte ser något. Fast jag störde mig inte på det särskilt mycket och kan verkligen rekommendera det här.

#775

Postad 22 november 2012 - 23:46

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Quantum Conundrum
Klurigt pusselspel som påminner mycket om Portal men saknar lite av dess charm, mest pga att humorn inte är speciellt kul. Inget fel på pusslen dock, vilket är det viktigaste i ett sånt här spel. Lagom långt och lagom svårt och tveklöst värt pengarna.

Darkness 2
Ett av de snyggaste spelen jag har sett. Påminner om Borderlands men med en mer realistisk stil. I övrigt ett rätt ordinärt FPS. Bra på alla sätt men inget som direkt sticker ut. Rätt kort (tog mig ungefär 6 timmar) men det är inte ett speciellt varierat spel, hade det varit längre hade det nog känts enformigt. Värt de två hundralappar jag gav för det.

Bulletstorm
Riktigt kul FPS som har en rätt unik twist i "lassot". Lagom barnslig humor som faktiskt fick mig att skratta några gånger.

The Unfinished Swan
Kommer ihåg att jag spelade ett demo av det här spelet på pc för flera år sedan. Fastnade för dess annorlunda stil, där man skjuter färgklickar för att få omgivningen att framträda, redan då. Spelet är mer än bara det och det känns hela tiden som att man gör något som man inte gjort i andra spel, trots att spelmekaniken egentligen inte är annorlunda än något annat FPS. Ett av de bästa PSN-spelen som släppts.

#776

Postad 28 november 2012 - 00:03

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Dark Souls - Artorias of the Abyss

Klarade precis expansionen. Den var bra, men i vanlig ordning har jag svårt att pussla ihop storyelementen. Kul med PvP Arenor så man kan spela utan att använda humanity eller soulstones.

115 kr känns dock lite mycket för allt, det man får är bra, men det är fortfarande bara tre områden och sex bossar, varav tre är optional och tre är likadana. Det höjs upp av att man får några arenor att pvpa på.

Spoiler


4/5

#777

Postad 03 december 2012 - 02:35

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hitman: Absolution

8/10 får det av mig, riktigt roligt spel, men det kändes tyvärr alldeles för kort,
Spoiler

Redigerat av sinnes, 03 december 2012 - 02:36.


#778

Postad 03 december 2012 - 10:08

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Max Payne 3

Bra skjutande framförallt med pistoler, okej story och väldigt snyggt. Spelet kan inte mäta sig med orginalen men det hade inte varit rimligt att förvänta sig heller. Det Max Payne 3 gör bäst är hur kroppar faller när de blir träffade. Detta är världsklass och att alla skurkar har individuellt utseende är också imponerande. Multiplayer var inte så upphetsande dock. Den är säkert bra men jag gillar inte multiplayer med massor av customization och perks. Jag blir så trött av att se det att jag inte ens orkar sätta mig in. KISS (Keep it simple stupid) skulle man vilja säga till dom. De som gillar äldre multiplayerskjutare där man bara väljer en klass och sen spelar förstår nog vad jag menar.

7/10

#779

Postad 03 december 2012 - 10:24

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0

Hitman: Absolution

8/10 får det av mig, riktigt roligt spel, men det kändes tyvärr alldeles för kort,

Spoiler


En nackdel tycker jag att de ändrat hur man får Silent assasin, jag dödar alla mina targets på med Signatur kill men endå så får man inte Silent assasin status pga att man måste göra massor med lama assignments för att nå upp till en viss poäng. Tyckte det var bättre i de äldre hitman där man fick SA baserat på hur stealth man var samt hur man dödade sina targets. Sedan tycker jag att PC-kontrollerna var lite kassa, men i det stora hela ett bra spel. Kul att det faktiskt är lite svårt på Hard

#780

Postad 03 januari 2013 - 02:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Machinarium på iPad

Riktigt bra pusselspel. Lite för lätt, men grafiken, karaktärerna och charmen gör det här till fullpott. 50 kr är sällan så här prisvärt.

5/5

#781

Postad 05 januari 2013 - 14:04

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Metro 2033

Det var frustrerande i början men spelet växer hela vägen till slutet som kändes väldigt bra det också. Riktigt grym grafik på PC med maxinställningar och väldigt spännande spel tyckte jag. Jättenöjd att jag tragglade förbi början. Rekommenderas varmt.

8,5/10

#782

Postad 06 januari 2013 - 16:34

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Dragon's Dogma (PS3, Hard)
Årets bästa spel. Lite trögt i början innan man lärt sig hur allt fungerar. Men sedan vilken resa.

Hoppas man på något i stil med Dragon Age eller Oblivion blir man nog besviken. Storymässigt är det fattigt i jämförelse med nyss nämnda. Det som finns är dock bra, men man får aldrig se vad som händer när ens egen karaktär inte är med, vilket gör att det känns korthugget.

Spelets styrka är däremot gameplayet. Spelar du som en meleekaraktär är det studtals som att kontrollera Dante (Devil May Cry) kombinerat från snubben i Shadow of the Colossus när man klättar på en hydra.

Spelet har även de bästa bosstrider varit med om i ett spel.

Mest spännande och underhållande sedan Dark Souls.

5/5

#783

Postad 07 januari 2013 - 07:31

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Körde igenom Journey och Unfinished Swan i helgen. Lagom mysiga upplevelser, men några klassiska spel är de knappast. Tänk er snarare interaktiv konst med peka och klicka moment med samma längd som en lite längre film så får ni en ide. Mysiga båda två, men ska man bara spela ett föredrar jag definitivt Unfinished Swan.

#784

Postad 18 januari 2013 - 12:41

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Enslaved

Klarade det igår. Oväntat slut
Spoiler
.

Även om jag gillar dystopiska scifi spel är det här för glatt för min smak. Fienderna är som hämtade från en Disneyfilm.

Spelet bjuder inte på något vidare djup. Plattformsekvenserna är neddummade till den grad att det inte går att misslyckas. Stridsystemet ligger en division över button mashing. Spelkontrollen och kameran "släpar", vilket gör precision svårt. Spelet blev utmanande tre gånger och alla gånger var det kontrollen jag slogs mot. Hade spelet varit svårare hade det varit frustrerande.

Överlag gillade jag det till trots även om det är ett typiskt "one night stand"-spel. Karaktärerna lyfter verkligen (och räddar) spelet. En korsning mellan Uncharted och Beyond Good and Evil (men sämre än båda) är en passande beskrivning.

3/5

#785

Postad 18 januari 2013 - 12:51

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Enslaved
Även om jag gillar dystopiska scifi spel är det här för glatt för min smak. Fienderna är som hämtade från en Disneyfilm.


Inte för att det kanske passar in i sammanhanget, men det låter övertygande med "barnsliga" karaktärer i och med att spelet är baserat på det kinesiska eposet "Färden till väst", som är en småbarnslig berättelse om halvguden Wukong.

#786

Postad 18 januari 2013 - 14:30

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Inte för att det kanske passar in i sammanhanget, men det låter övertygande med "barnsliga" karaktärer i och med att spelet är baserat på det kinesiska eposet "Färden till väst", som är en småbarnslig berättelse om halvguden Wukong.


Medelbetyget på Metacritic är ~4/5 så jag antar att många är övertygade. :)

#787

Postad 18 januari 2013 - 15:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Jag håller DMC under Ninja Gaiden av en anledning. Fienden har löjligt mycket HP.

Det här håller jag med om. Men det är rätt intressant att i de senaste spelen (Razor's Edge vs DmC) så är det tvärtom, fienderna tål mycket mer i NG och dör snabbare i DMC.

#788

Postad 18 januari 2013 - 15:33

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det här håller jag med om. Men det är rätt intressant att i de senaste spelen (Razor's Edge vs DmC) så är det tvärtom, fienderna tål mycket mer i NG och dör snabbare i DMC.

Ska nog titta på DMC lite senare i år. Verkar som att jag skulle gilla det.

#789

Postad 28 januari 2013 - 11:53

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Might & Magic Heroes VI

Väldigt utmanande och tog 140 timmar för mig som newbie att klara en kampanj på normal. Jag sköter iofs varenda fight själv plus att jag fick starta om. Introt tycker jag är fantastiskt lockande och det är stor besvikelse att den känslan går helt förlorad i spelet. Hade de gjort lite cutscenes som introt så hade det lätt gått att göra en skitcool story som nu mest är bedrövligt sövande och ointressant. De skulle gjort townscreens ballare och individuella, inte så tecknad stil på det och vägskyltarna är helt meningslösa, jag fattar inte vems idé dessa var. Jag tror det hade varit optimalt med 5 resurser också (en till). Dessa simpla ändringar hade gjort stor skillnad.

Men som tur är gameplay så himla roligt att man spelar ändå, det finns mycket som är bra med spelet och det är kul att levla upp sina dynasty vapen (tar lång tid).

8/10

Spec Ops: The Line

Det blev spännande sista fjärdedelen och jag älskade utvecklingen när de börjar fräsa "fucker down" istället för "confirmed kill". Men i stora hela är det ändå klart överskattat spel. Så himla bra var inte storyn ändå. En godkänd modern TPS som skiner på slutet.

6/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 28 januari 2013 - 12:22.


#790

Postad 28 januari 2013 - 12:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Spec Ops: The Line

Det blev spännande sista fjärdedelen och jag älskade utvecklingen när de börjar fräsa "fucker down" istället för "confirmed kill". Men i stora hela är det ändå klart överskattat spel. Så himla bra var inte storyn ändå. En godkänd modern TPS som skiner på slutet.

6/10

Kul att någon annan här kört det. Jag förstår inte heller de som anser att det är GOTY osv pga storyn men jag antar att man nästan måste vara amerikan för det. Svag sjua tror jag att jag gav det.

#791

Postad 30 januari 2013 - 23:10

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Kul att någon annan här kört det. Jag förstår inte heller de som anser att det är GOTY osv pga storyn men jag antar att man nästan måste vara amerikan för det. Svag sjua tror jag att jag gav det.


Kan vara för att de är skitnödiga litteraturvetare eftersom Spec Ops grundar sig på boken Mörkrets Hjärta som annars är känd som Apocalypse Now i filmvärlden. Det och en massa flaggviftande får alltid folk att lätta på tårkanalerna :)

#792

Postad 03 februari 2013 - 14:21

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Batman: Arkham City hard NG+

Bossfighterna, Catwoman, Harley Quinn, atmosfären, friheten, alla bra sidequests, coola gadgets, gatuslagsmålen, musiken, tuffa skins, storyn, ljudeffekterna, animationerna och grafiken gör det här spelet till vad jag anser vara världens bästa spel någonsin och förtjänar därför

10/10

Och så känns det så mycket mer vuxet att slåss utan attackindikationer i NG+. Det kan bli lite stökigt när man slåss mot Al Ghuls Elite Guard som gör både kniv- och vanliga attacker med sina svärd men det det brukar bli tyst på dom efter lite beatdowns och special combo takedowns (dom sidstegar ju projektiler).

Det finns bara en enda sak som de kunde gjort bättre. De skulle tillåtit en att glidflyga från Wonder Tower utanför murarna ända till vattnet och så får man skylla sig själv om man måste springa tillbaka sen. Det hade varit så mäktigt :)

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 25 mars 2013 - 10:39.


#793

Postad 20 februari 2013 - 10:49

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Sleeping Dogs

Jag tycker Zoilers recension är träffande förutom att jag inte var särskilt impad av grafiken på PS3. Men GTA och sånt är ändå inte min typ av spel och det gjorde att jag kände mig medelmåttigt road av den här titeln. Fightingen är "som batman" men tio resor sämre. Alltså inte "nästan lika bra" som vissa skriver. Men kanske bra ändå för att vara sånt här spel, vad vet jag. Man fick sig ändå några skratt i spelet som när man på sjukhuset hör en sjuksyster prata med en annan om hur oroväckande många hit-n-run tillbud som skett på senare tid och kontrasten av den lugna romantiska musiken i uppdraget med blommor samtidigt som man kör som vettvilling i stan.

7/10

#794

Postad 20 februari 2013 - 11:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Satte inte du 11/10 på Batman först eller minns jag fel? =P

#795

Postad 20 februari 2013 - 12:06

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Satte inte du 11/10 på Batman först eller minns jag fel? =P

Jo jag gjorde det, sen såg det dumt ut :rolleyes:

#796

Postad 20 februari 2013 - 19:08

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Att gå direkt från Batman AC:s perfekta fightingsystem t. Sleeping dogs måste kännas som att bli stelopererad eller enbent.

#797

Postad 20 februari 2013 - 22:13

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Att gå direkt från Batman AC:s perfekta fightingsystem t. Sleeping dogs måste kännas som att bli stelopererad eller enbent.

Ha ha ja jag var faktiskt ganska irriterad emellanåt för kontrollerna är inte tighta direkt om man jämför. Men jag la min överseende sida till så gick det bra ändå.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 20 februari 2013 - 22:14.


#798

Postad 24 februari 2013 - 11:44

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Brände igenom Crysis 3 (pc) i natt. Påminde klart mer om 2:an än 1:an (därför undrar man vad som menades med att Crytek tagit fasta på fansens kritik av 2:an och gjort det mer likt 1:an). Det är inte något sandbox spel, möjligheten att springa runt som man vill (på de få maps det går) fyller ingen egentlig funktion och det tar oftare tvärstopp än inte - man är alltid hänvisad till en eller två vägar (eller så är det jag som är korkad!). Möjligheten att "stealtha" runt är obefintlig, vilket dödar nöjet med den nytillkomna pilbågen - fienderna ser en på mils avstånd. Och möjligheten att gömma sig i någon buske (vilket fungerade bra i 1:an) är borta...... Sett som ett mer linjärt spel så var det inga problem att hålla intresset uppe; bra fart och story, även om den vassa grafiken åtminstonde stundtals var den övervägande faktorn........! Har testat detta på xbox360 också och kan verkligen inte rekommendera det till någon som inte är duktig på att precisionssikta med handkontroll - väldigt ofta behöver man skjuta fiender som är "en km bort", något som också försvåras av den inte fullt så tillfredsställande frameraten.

Redigerat av Unregistered01e78752, 24 februari 2013 - 11:44.


#799

Postad 27 februari 2013 - 12:01

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Top Gun: Hard Lock

Efter att ha klarat det och spelat om några uppdrag och spelat survival ("Danger Zone" :)) så måste jag säga att det är ett riktigt trevligt spel. Det är avskalat men har kul gameplay. Dock är jargongen så ostig att det slår över och blir oerhört omoget emellanåt. Jag retade mig mycket på det i början men nu har jag vant mig och tycker att det är roligt att lyssna på
-Yeehaaa bandit is down
-That's sweet American justice
-Amen to that
:lol:
Och vissa saker är bara för billiga (fast på ett komiskt sätt) som när man landar på hangarfartyget. Däcket är helt tomt och inga detaljer finns, inga andra plan, och sen nästan mitt i händelsen så klipps scenen abrupt bort och man förs raskt vidare till menyn liksom. Jag tycker den gryniga grafiken funkar fint och dogfightingen kan bli riktigt skön emellanåt med coola hardlock manövrar (när man väl blir så bra att man hinner njuta av dom) samtidigt som man måste dodga missiler och fiendens hardlocks med rolls, flares och cobra manövrar. Det är ganska läckert att se missiler som missat swischa förbi riktigt nära och man tänker "ooooh det var nära" och varje uppdrag gör faktiskt någonting nytt även om det inte är så nytt att man ska sträckspela Top Gun. För det ska man inte. Men ett bra spel, taktik och flygning spelar roll, det märker man ju mer man spelar och det levererade mot mina förväntningar. Jag sätter ändå

6,5/10

så ingen känner sig lurad, men spelet är faktiskt roligare än detta ser ut ska man veta.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 27 februari 2013 - 12:08.


#800

Postad 07 mars 2013 - 00:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Skyrim

Bättre än jag minns att Oblivion var, men ofta kommer jag på mig själv med att se mönstret i uppdragsdesignen. Majoriteten av alla quests handlar om att person A vill att jag ska besöka "grotta" B och döda monster C och/eller hämta pryl D. Det hade kanske fungerat om inte stridssystemet varit så tråkigt. Jag kom runt det genom att stealtha genom hela spelen. 30x backstabbing dmg, 100 archery och sneak breakade visserligen spelet (svårighetsgrad Expert), men jag slapp gå i närstrid med fienden.

Statskalningen skapar konstiga situationer. Ena sekunden dominerar man för att strax efteråt åka på ordentligt med pisk. Gudasmidda vapen visar sig vara sämre än vapnet du hittade förra veckan osv. Sedan upplevde jag aldrig att jag hade val som gav konsekvenser. Det är som ett linjärt sandlåde-RPG. Aldrig blir det liknande känslan i Fallout 2 eller Knights of the old republic.

Det är underhållande trots sina brister, och Bethesda blir bättre och bättre. Det är påtagligt bättre än Oblivion och Daggerfall är inte ens med i matchen. Men jag upplevde aldrig samma känsla som Dark Souls eller Dragon's Dogma, längtan hem efter jobbet till nästa spelsession. Överlag känns helheten medioker med guldstunder utspridda under spelets livslängd.

3/5



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.