Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skicka RF signal trådlöst

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 september 2006 - 13:27

snl
  • snl
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har ett litet problem.
Det är så att jag vill ha digital-tv i ett till rum. Det finns ingen antenn-kabel dragen till det rummet.
Jag tycker då att det skulle vara väldigt smidigt att kunna skicka RF signalen trådlöst med hjälp av någon "A/V-sändare - motagare". För då kan jag koppla antennkabeln, där den är nu, in till en sändare med RF-ingång. Sedan sända hela den digitala signalen trådlöst till motagaren som har en RF-utgång som jag sedan ansluter till mitt DVB-t kort i datorn.
De optimala skulle vara om sändaren och motagaren hade scart-in och ut också, så att jag kunde skicka annat material också. Så som kodade kanaler från boxern med kort.

Jag har nu varit runt halva stan och letat på internet utan någon lycka.
Någon som hört talas om någon sådan produkt, eller har någon annan lösning. Är nämligen inte det minsta sugen på att dra kabeln genom tak och väggar.

Tilläggas skall, att jag har försökt med en bordsantenn men jag fick inte nog stark signal så det funkade inte.

/snl

Redigerat av snl, 13 september 2006 - 15:27.


#2

Postad 13 september 2006 - 15:40

snl
  • snl
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
såg nu att det fanns redan trådar om detta, dock inga svar. verkar inte som det går.
Vill fan itne dra kabelsatan!


admin, ta dig gärna friheten och ta bort denna tråd.

/snl

#3

Postad 13 september 2006 - 15:44

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Riktigt på det sättet som du vill går nog möjligtvis inte. Däremot kan du skaffa en liten inomhusantenn och koppla in så slipper du dra in någon antennsladd till det rummet.

#4

Postad 13 september 2006 - 15:59

Unregistered755e55da
  • Unregistered755e55da
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Hej Är tveksam om den utrustning som du eftersöker finns, åtminstånde för rimliga pengar.

AV-linkar finns det gott om men de kan ej skicka RF , oftast bara composit signal + ljud +IR, så du måste ha en sån utgång över på ditt grafikkort. Det brukar finnas en kombinerad rund mångpolig kontakt som skickar ut composit eller s-video signal.

Har provat ett antal sk AV-linkar, tyvärr med dåligt resultat, har numera kabel dragen till sovrums TV:n.

Så mitt tips är : DRA EN KABEL :(


Mvh/Anders



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.