Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Transformers

415 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Transformers: Filmen (DVD) (DVD-filmer) 2 8,35 (85) Inga priser
Transformers: Filmen - SteelBook 2-Disc (DVD) (DVD) (DVD-filmer) 2 8,46 (40) Inga priser
Transformers: Filmen - Limited Edition (DVD) (DVD-filmer) 2 8,11 (18) Inga priser
Transformers (2007) (US) (DVD) (DVD-filmer) 7 8,67 (35) Inga priser
Transformers (2007) (DVD) (DVD-filmer) 2 8,56 (72) Inga priser

#101

Postad 28 juni 2007 - 03:31

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Har aldrig sett eller läst Transformers tidigare, men efter att ha sett trailern för den här filmen så känner jag att jag bara måste se den :)


Fredrik

#102

Postad 29 juni 2007 - 06:29

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Har aldrig sett eller läst Transformers tidigare, men efter att ha sett trailern för den här filmen så känner jag att jag bara måste se den :)


Fredrik

<{POST_SNAPBACK}>


Här är det tvärtom, hade massor transformers robotor när jag var liten, det var helt klart favoritleksakerna!! Å kollade på tecknade serien.

Redigerat av Majorglenn, 29 juni 2007 - 06:33.


#103

Postad 29 juni 2007 - 10:58

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Likadant här... Tittade mycket på filmer, har sett den tecknade Transformers The Movie.. Och Optimus Prime är ju fortfarande en favorit.. :)

Ska bli väldigt kul att se den på tisdag..
Det lilla jag sett av trailrarna så verkar det till att kunna bli en väldigt bra action rulle.. Får bara hoppas att det är en väldigt bra Transformers rulle också.. <_<

#104

Postad 30 juni 2007 - 10:02

Veil
  • Veil
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Mitt första intryck när jag såg trailern var att den kan vara grymt överdriven. Allt för mycket effekter etc.

Sedan läste jag lite om filmen och kollade djupare och tror det kan bli en riktig succe =)

#105

Postad 30 juni 2007 - 16:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Likadant här... Tittade mycket på filmer, har sett den tecknade Transformers The Movie.. Och Optimus Prime är ju fortfarande en favorit.. :D

Själv har jag läst alla serietidningarna, dock inte kollat på alla TV-serierna (kollar man på dem idag så är de pinsamt dåligt gjorda, men när jag var liten var det en favorit). Önskade mig ofta robotleksaker och har förstås sett filmen.

Förväntningarna på förhandspremiären är skyhöga. Trots deras visuella sabbande av karaktärerna :lol:

8.6 på IMDB lovar oehört gott B)

#106

Postad 01 juli 2007 - 01:31

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlägg
  • 0
3:e juli även i Sverige, eller bara i US. Grymt lovande!

//Lorryquai

#107

Postad 01 juli 2007 - 02:18

Dewey
  • Dewey
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

3:e juli även i Sverige, eller bara i US. Grymt lovande!

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>


Förhandsvisninarna börjar redan imorgon i storsstäderna..

#108

Postad 01 juli 2007 - 22:04

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Har läst att han som gjorde Optimus Primes röst i tecknade serien är samme man
som gör den i nya filmen :wub:

faen va man kolla på serien på Sky channel på 80-talet och lekte med robotar ska bli grymt detta..

#109

Postad 02 juli 2007 - 05:39

Unregistered639c6a9b
  • Unregistered639c6a9b
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0
Såg den här filmen för någon dag sen och jag blev inte besviken. Det var ungefär vad jag hade förväntat mig. Mycket action och stora robotar! :wub: Dock så tycker jag att humorn ibland var riktigt dålig. Maffigt ljud var det iaf! ;)

#110

Postad 02 juli 2007 - 20:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
Nyss hemkommen från förhandsvisningen. Och det är blandade intryck. Man kan lugnt säga att de går ifrån serierna och transformers överhuvudtaget för den delen ganska många ggr. Jag tänker inte spoila något men det var pinsamt vilka misstag de gjort i vissa lägen. Satt och störde mig på hur mycket som helst. Helt fundamentala saker för transformersuniversumet som de sabbat.

Filmen som sådan var bra dock. Mycket action, grymt soundtrack, kul humor vissa stunder (väldigt överdriven i andra), och sen får man inte glömma Megan Fox aka Mikaela :P . Den kändes inte lång på något sätt, fast den var 2h 20 min, vilket är ett bra testament.

Bakom mig satt det flera transformersnördar som klappade irriterande varje gång de kände igen något/någon. Klappade som tusan efter filmen också, men det gjorde nästan hela salongen iofs. Själv satt jag och skakade på huvudet :D

En del roliga anekdoter som kan nämnas utan att spoila för mycket.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Jämfört med hur mycket som var fel dock.... ni som inte kollat på filmen ännu bör inte kolla denna spoilern av klagomål

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Sammanfattningsvis, bra film med grymt soundtrack och effekter, men som transformersfan får man vara beredd på mycket som inte stämmer.

#111

Postad 02 juli 2007 - 22:04

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Wow Zoiler. Ditt inlägg är ett perfekt bevis på att Hollywood alltid lustmördar ens älsklingar och att man har det bättre med ämnen man inte är lika insatt i. ;)

Själv får jag spader så fort det är farliga djur inblandade - det blir liksom aldrig rätt...

Megan Fox ftw, btw

#112

Postad 03 juli 2007 - 00:39

Dum-Dan
  • Dum-Dan
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Jämfört med hur mycket som var fel dock.... ni som inte kollat på filmen ännu bör inte kolla denna spoilern av klagomål

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

<{POST_SNAPBACK}>


Några rättelser:
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Hyffsad film med lite för slagsmål mellan robotarna i slutet, för mycket människor! ;)
Men den var klart sevärd och den kändes verkligen inte som 2½ timme... :P :lol:
7/10 får den ändå!

Redigerat av Dum-Dan, 08 juli 2007 - 00:14.


#113

Postad 03 juli 2007 - 13:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Redigerat av Zoiler, 03 juli 2007 - 20:40.


#114

Postad 03 juli 2007 - 22:51

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

  • 1 869 inlägg
  • 0
Nån annan som skulle vilja se en filmatisering av Battlemech?

#115

Postad 03 juli 2007 - 23:32

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Kom precis från filmen.. Och som film.. Skit bra, hel klart något av det bästa jag sett på bio..

Men vissa små saker var ju lite irriterande det håller jag med om

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Men över lag så kan jag lugnt säga att jag kommer se filmen minst 1 gång till..

Jag gillade humorn och som tidigare nämnts.. Megan Fox.. :)

#116

Postad 04 juli 2007 - 10:15

th_om_as
  • th_om_as
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Ikväll är det dags för en mycket efterlängtad film att ses på bio, ska bli riktigt spännande att se... Hoppas bara inte att man har för höga förväntningar så att man riskerar att bli besviken :)

#117

Postad 04 juli 2007 - 14:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
Lurvas:
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#118

Postad 04 juli 2007 - 20:21

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Kom just hem från bion och jag är mycket nöjd!
är väl inget transformers fan så jag vet inte så mycket om det men tycker denna filmen va grymt bra,
vilket ljud! dom drog på extra på filmstaden denna gång så man fick höra basen arbeta B)
har nog aldrig sett en film på bio med så sjukt mycke bas :D
en stark 8 av 10 får den av mig iaf!

#119

Postad 04 juli 2007 - 21:58

Zach
  • Zach
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Ojojo...

Här får man exakt vad man är ute efter, kan inte förstå hur någon kan klaga på denna film om man är medveten om två saker 1. den är baserad på en tecknad serie 2. det är Michael Bay som gör den, är man med på detta som kommer man älska denna rullen, ja gjorde det... kände mig som ett litet barn igen, Å shit va effekterna va bra... måste se den igen!

TotalFilm.se

#120

Postad 04 juli 2007 - 22:13

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0
Jag följde Transformers som liten och hade en del Transformers lekasaker också, jag såg filmen idag och det är klart att jag störde mig på några små detaljer men filmen var så pass bra att jag hade gärna gått in och sett den igen, personligen tyckte jag det var bra att Bay "fräschade" upp några av robotarna så att det känndes mer som 2007 än mitten av 80-talet.

Tyckte också att huvudkaraktäran Sam (Shia LaBeouf) gjorde ett bra och övertygande jobb.

Denna filmen får 4 av 5 och ska ses många gånger igen!

#121

Postad 04 juli 2007 - 22:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Här får man exakt vad man är ute efter, kan inte förstå hur någon kan klaga på denna film om man är medveten om två saker 1. den är baserad på en tecknad serie 2. det är Michael Bay som gör den, är man med på detta som kommer man älska denna rullen, ja gjorde det... kände mig som ett litet barn igen, Å shit va effekterna va bra... måste se den igen!

Man kan klaga på den om man är för medveten om att den är baserad på en tecknad serie och vill att det ska vara precis som i den tecknade serien. Eller åtminstone att de ska ha kvar begrepp som skapelsematrixen istället för allsmakten eller v f det var. Jag ville liksom ha fler av de positiva, igenkännande sekvenserna.

Om man däremot är ute efter effekter förstår jag att det är en solklar femma. Det är helt enkelt som Tiny Turtle säger, den är bäst för oinsatta. Själv skulle jag ge filmen en 5a, för den är väldigt bra, men samtidigt förstör vissa saker helhetsupplevelsen för mig. Svårt att förklara, en bra film som hade varit ännu bättre om de varit trognare originalet imo.

Men väl sevärd film. Would watch again.

Var det någon mer än jag som satt och tänkte på att de visade robotfötterna rätt mycket? Jag har för mig att jag läst att de byggde dessa (att de inte är animerade)? Satt och tänkte på det rätt mycket iaf. Men det är klart, från en människas perspektiv är det ju så det ser ut.

#122

Postad 05 juli 2007 - 04:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Tyckte detta var en mycket undehållande film. Gillade den skarpt.

Enda jag störde mig på var
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


4/5 B)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 juli 2007 - 04:55.


#123

Postad 05 juli 2007 - 09:58

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Tyckte detta var en mycket undehållande film. Gillade den skarpt.

Enda jag störde mig på var
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


4/5 :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Men en sak är säker.. Nu när man sett filmen 2 gånger.. Så kan jag faktiskt fortfarande tänka mig att se den igen.. :D
Såg ändå den med mer skeptiska ögon igår efter att jag läst igenom vad alla här ansåg var fel i filmen..

Men hittade ett fel till som var lite små störigt och detta är ett fel som man nog stör sig mest på om man vuxit upp med filmerna och inte serierna

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#124

Postad 05 juli 2007 - 10:27

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
Hmmm, efter att ha läst den här tråden så visar Nördometern 9.5....
Forumets geekigaste tråd !

#125

Postad 05 juli 2007 - 11:39

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
såg den igår o vet inte vad jag ska skriva om den egentligen, tycker att den var helt ok o levde upp till förväntningarna, dock så var det saker som jag irriterade mig på och det största är michael bays användning av kameran i action sekvenser, han skakar skiten ur den så att man i stort sett missar hela actionscenen för man ser ju inte vad som händer, o jag vet inte vad ni gick o såg filmen för men själv ville man ju faktiskt SE vad som händer. visste ju om detta innan så det gör ju att man irriterar sig på det extra mycket så fort han sätter igång.
för mig är detta det yttersta beviset på en dålig regissör om man tycker sig vara tvungen att skaka kameran och klippa 3 ggr per sekund för att skapa spänning.
sedan är ju botarna gjorda alldeles för.... rörigt, dom är ju i stort sett bara en hög med metall. o själv transformationerna kunde ju ha gjort 100ggr bättre, men det är ju det som är problemet, dom har inte gjort botsen utifrån att dom faktiskt ska gå att få ihop till en bil eller vad dom nu ska bli utan dom har gjort en ball bot tycker dom o har en sponsrad bil o så ett klipp då massa metall rullar ihop till en boll o så vips blev det en bil....jaja ni fattar.

men den var helt ok filmen.

fjantigast var dock detta:
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


o ballast av allt var då bilen jag provkörde nedcabbat o älskade igår var med i filmen plötsligt, det var riktigt trevligt, opel GT/pontiac solstice snackar vi om.

Redigerat av Beagle five, 05 juli 2007 - 11:42.


#126

Postad 05 juli 2007 - 11:49

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 248 inlägg
  • 0
Jag gillade den. Fullt ös rakt igenom. Visst, storyn var lite haltande vissa stunder men det funkade som ren underhållning. De 2h och 23min gick otroligt snabbt.
Kan inte hålla med om att man inte kunde se spår av "fordonet" när de var robotar. Delarna var bara mer utspridda.
Optimus hade ju t.ex fortfarande avgasrören uppe vid axlarna, bara inte lika tydligt placerade ute på överarmarna.
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#127

Postad 05 juli 2007 - 14:22

th_om_as
  • th_om_as
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Då jag inte direkt varit ett stort fan av serien när jag var liten, utan mest lekte med robotarna så störde jag mig inte nämnvärt på de fel som folk har listat. Störde mig nog mer på vissa av de "löjliga" scener som utspelade, t.ex. den som redan har nämnts med motorcykeln.

Annars tycket jag att det var en alldeles utmärkt actionfilm med fullt röj och inte många döda minuter, och de ca 2,5 timmarna flög ju bara förbi i biosalongen.

Dessutom var bilden ganska skarp för en gång skull, och ljudet i salongen helt ok. Går ju alltid att få bättre, men inget skräckexempel. Som någon tidigare nämnde så var specialeffekterna ofta väldigt snyggt gjort och musiken var högklassig (tycker dock att många instrumentala låtar i diverse actionfilmer påminner oerhört mycket om The Rock-låten, inget fel i det då den är väldigt välgjord, men man tycker de kunde kommit upp med något eget). Kan lätt tänka mig att se om den på bio, mest för att se Optimus Prime eller Bumblebee stå med händerna på höfterna och se coola ut i största allmänhet!

Betyg till slut blir 4,5 av 5, nästan på gränsen till en 5.

Så för alla som kanske inte växt upp med serierna eller orginalfilmen, kan jag bara rekommendera den starkt.

#128

Postad 05 juli 2007 - 15:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


han skakar skiten ur den så att man i stort sett missar hela actionscenen för man ser ju inte vad som händer, o jag vet inte vad ni gick o såg filmen för men själv ville man ju faktiskt SE vad som händer. visste ju om detta innan så det gör ju att man irriterar sig på det extra mycket så fort han sätter igång.

Håller med. Oehört störande att man missar så mycket av striderna.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

:D

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Så för alla som kanske inte växt upp med serierna eller orginalfilmen, kan jag bara rekommendera den starkt.

Även för de som växt upp med transformers skulle jag vilja tillägga (som många i tråden gjort). Missarna sänker den inte till den grad att man inte skulle vilja se den, utan den är fortfarande bra.

Hmmm, efter att ha läst den här tråden så visar Nördometern 9.5....
Forumets geekigaste tråd !

Transformers är kult! :)

Redigerat av Zoiler, 05 juli 2007 - 15:26.


#129

Postad 05 juli 2007 - 15:42

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Oj vilken nörd du är Zoiler (menat på ett snällt sätt givetvis) :)

#130

Postad 05 juli 2007 - 16:34

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
[quote name='Zoiler' date='Jul 5 2007, 16:24 ']
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
[/quote]

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


[QUOTE]
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
[/QUOTE]

Kan inget mer än att hålla med.. Hade varit kul att se mer av de striderna. Speciellt slutstriden..

[QUOTE]
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
[/QUOTE]

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


[quote]Hmmm, efter att ha läst den här tråden så visar Nördometern 9.5....
Forumets geekigaste tråd ![/quote]
Transformers är kult! :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Transformers kommer alltid att rocka.. :lol:

Redigerat av Darth Tojayz, 05 juli 2007 - 16:37.


#131

Postad 05 juli 2007 - 16:41

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
F*n, det inlägget blev en röra.. haha.. Men ni fattar nog.. :)

#132

Postad 05 juli 2007 - 18:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Oj vilken nörd du är Zoiler (menat på ett snällt sätt givetvis) :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tack, tack. Jag gör mitt bästa :)

Det är kul att kunna diskutera transformers. Får inte tillfälle till det så ofta här :)

Lurvas: Saknade också kanonen, det är ju ändå hans kännetecken.

#133

Postad 05 juli 2007 - 20:59

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
mycket spoilers taggar har det blivit nu hehe
men jag klagade lite för mycket tror jag i mitt förra inlägg, filmen är himla bra alltså bara det att den med enkla medel kunde blivit grymt ###### bra rent ut sagt, om dom bara hållit lite lugnare i kameran o sånt.

o som någon annan sa här också att bilden var bra på bio, det var den för mig med, sa till dom innan jag gick o satte mig att dom allt fick se till att ha perfekt skärpa o det kändes som han tog det på allvar. synd bara att det är så taskig svärta på bio hehe som en blaskig LCD proj i stort sett. annars var det inget att klaga på, o ljudet var så bra att det var bara att plugga in hörselskydden på en gång ( har tinnitus ).

#134

Postad 05 juli 2007 - 21:19

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Såg den igår i salong 8 på Filmstaden i Karlstad.

ÄLSKADE filmen och ska se den igen på Söndag :)
Grymt snygg film, och specialeffekter som gav mig gåshud. Sen att ljud och bild var perfekt var ju inte heller fel.

Sen undrar jag vart alla ni som klagar på bild och ljud på bio bor egentligen? Vilka biografer går ni på?

Salong 2 & 8 i Karlstad utklassar varenda hemmabiograf jag någonsin varit i, med hästlängder. Bilden är enorm, och skärpan, detaljerna, flytet, svärtan osv osv. är på en nivå man bara kan drömma om hemma, även med en riktigt riktigt fin projje. Jag har aldrig sett så bra svärta på en hemmabioprojektor iaf.

Ljudet är oxå kanon. Högt men rent, dialogen hörs riktigt tydligt men blir aldrig påträngande. Basen är så resonansfri den kan bli, långt från det bummel de flesta dras med hemma.

Nä, toppkvalitet på allt får jag säga :)

Grym upplevelse att se en så påkostad film där :)

Nu ska jag springa upp på vinden och hämta alla mina transformers! :)

#135

Postad 05 juli 2007 - 22:54

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
För en som halvt läst ett par nummer när man var liten kan jag säga att trots att jag inte hade full koll på alla utom Optimus och Megatron så var det här helt klart sommarens bästa actionrulle.
Satt och drog på smilbanden hela tiden, jaja det fanns väl säkert några löjliga scener men hey, vi snackar ingen oscarsvinnare här utan enbart 100% action. (ok då, mycket humor och lite kärlek därtill)

Helt klart sevärd! 5 av 5!!!

#136

Postad 06 juli 2007 - 04:59

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Jo visst är den sevärd, hel klart. Har ju redan sett den 2 gånger.. haha..

Och kan nog lugnt påstå att det är den bästa rullen jag sett på bio under 2000-talet. För en gångs skull gick tiden fort och man tänkte inte på hur j*vla varmt det blir i salongen.

Vad det gäller salongerna här i Malmö så vet jag inte riktgit vad jag tycker.. Bilden är bra, inte så man får någon wow känsla direkt men den är bra.

Ljudet är jag nog mest besviken på, surround märkte jag nog aldrig av, men bastryck var där.

Nu såg jag iof den på olika biografer där av olika salonger.

Men filmen i helhet som rulle var kanon. Filmen som Transformers film, hade ett par tabbar, speciellt vad det gäller Megatron för min del...
Men de klarar iaf jag av att leva med..
Känslan av att åter igen få se Optimus och Bumblebee var ju underbar.. :)

Vad det gäller det hela med att man inte kunde se kännetecken för vilka fordon de var så kan jag knappast hålla med.. Tyckte dessutom det var väldigt snyggt att man faktiskt har ändrat Bumblebee efter att han scannat in den nya Camaron. Man såg verkligen den nya fronten istället för den gamle på honom, och rosten försvann.

Fick lite av känslan av att Bumblebee har varit den viktigaste Autoboten eftersom han faktiskt kändes mest korrekt av alla Transformers i filmen. (förutom det faktom att han transformeras till en Camaro istället för en VW 1300)

Men att de bytt ut VWn mot en Cheva är ju inte helt oväntat.. Man kan ju inte ha en Tysk beskyddare/hjälte i en Amerikansk film.. :)

Redigerat av Darth Tojayz, 06 juli 2007 - 05:06.


#137

Postad 06 juli 2007 - 20:15

Dewey
  • Dewey
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Lurvas_
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Megatrons transformering
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Redigerat av Dewey, 06 juli 2007 - 20:22.


#138

Postad 06 juli 2007 - 20:52

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0

Lurvas_

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


Megatrons transformering
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

<{POST_SNAPBACK}>



» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#139

Postad 06 juli 2007 - 21:09

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

  • 1 220 inlägg
  • 0
Det här måste vara den mest "spoiler" täta tråden på forumet... :D
Men till ämnet, har inte sett filmen men förväntar mig inte speciellt mycket eftersom jag har min barndoms transformers serier i minnet och de leksaker man lekte med då ( och då menar jag "the original and the only" serien som gick i mitten av 80-talet. Serierna och leksakerna efter det är bara pinsamma... Skall absolut se filmen lär bli nästa vecka någon gång... Kul att se att det är många även i Sverige som har minne från en Transformers barndom. Nu har den och x-men blivit film då fattas bara GI Joe.s och He-man remake igen... :)

#140

Postad 06 juli 2007 - 21:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

( och då menar jag "the original and the only" serien som gick i mitten av 80-talet.

Generation 1 kallas de. Allt annat därefter sög ja :D . Eller vad sägs om Beast Wars. "Optimus Primal" är en gorilla... :)

Lurvas:

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


#141

Postad 07 juli 2007 - 00:31

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
Gick tyvärr in med för höga förväntningar, betyg 2/5, varför:

1. Alldeles för barnslig, jag vet att den är baserad på en tecknad serie men det handlar ändå om jätte robotar med brutala vapen, hatar när dom skall förlöjliga allt för att sänka åldersgränsen, dock helt förståeligt med tanke på hur mycket mer pengar man tjänar.

2. Klarade verkligen inte av högt uppsatta snubbar inom militär som skall vara löjliga och konstiga och dra massa pinsamma skämt (Se spoiler 1)

3. Bland det värsta produkt placering jag har sett, normalt stör jag mig inte det minsta på produkt placeringar men då det helt tar bort fokus från filmen blir det grymt störande, blev nästan arg på Nokia reklamen :D

4. Regnet av klyschor, normalt heller inget jag stör mig på om filmen i övrigt funkar men det blev lite väl mycket.

Vad var då bra

1. GRYMMA effekter, dock måste det ses på stooor bild.

2. Helt ok action

Die Hard 4.0 klart bättre :blink:

Nu hoppas vi på Simpsons.

Specifika saker som jag RIKTIGT störde mig på.

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «


» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Redigerat av ZoomAir, 07 juli 2007 - 01:33.


#142

Postad 07 juli 2007 - 12:56

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Det jag känner nu är faktiskt att jag hoppas att det kommer en extended version på HD-DVD/Blue-Ray..

Där stids-scenerna kommer mer till sin rätt bland annat..

Men jag kan inte mer än att hålla med dig ZoomAir, det var lite väl mkt reklam i filmen.. Störde mig nog mest på det eftersom jag inte gillar Nokia alls.. :lol:

Simpsons lär ju bli nästa film som ses på bio.. Och jag är ändå långt ifrån en bio fanatiker.. Men detta året kommer det ju filmer som till och med jag ser fram emot.. :D

Redigerat av Darth Tojayz, 07 juli 2007 - 12:57.


#143

Postad 07 juli 2007 - 15:31

clarity
  • clarity
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Såg den på premiären i Malmö häromdagen. En riktigt välgjord film med storslagna specialeffeter. Michael Bay gör riktigt bra filmer..

#144

Postad 07 juli 2007 - 19:05

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
I mitt rastlöst surfande råkade jag hitta något kul..
Nu i sommar så släpps alla de tecknade avsnitten i en DVD-box..
Känns som en självklar samling i hemmet.. :D

#145

Postad 07 juli 2007 - 20:00

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Får göra en liten rättelse..

Prime har ju inte alls svärd.. Lyckades idag få tag på den film jag växte upp med, och det visar sig vara Transformers the movie från 86. Vet inte var ifrån jag fått för mig att Prime hade ett svärd, är ju en stor Yxa han ligger inne med..

Men kan förstå att den blev utbytt mot ett svärd eftersom den trots allt är riktigt svåranvänd i en närstrid, där ett vasst svärd är betydligt coolare.. :D

#146

Postad 07 juli 2007 - 21:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Men kan förstå att den blev utbytt mot ett svärd eftersom den trots allt är riktigt svåranvänd i en närstrid, där ett vasst svärd är betydligt coolare.. :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Det är därför vi vill ha med Grimlock i nästa film :D

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Bedragaren Soundwave är redan klar för nästa film enligt IMDB. Det var meningen att han skulle ha Frenzys roll i denna filmen, men de strök honom för att det är meningen att han ska vara stor (det är det meningen att Frenzy ska vara också iofs men ok).

#147

Postad 07 juli 2007 - 21:43

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0

En riktigt välgjord film med storslagna specialeffeter. Michael Bay gör riktigt bra filmer..

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med totalt, såg den idag inne i Stockholm och kan bara säga att det var bättre än jag förväntade mig. Inte världens största fan utav Transfomers serien så var ingen direkt besvikelse på den fronten, vart över att se att det inte var så värst mycket gulli-gull utan mest bara action rakt igenom. Klar 4/5 poäng får den av mig!

#148

Postad 07 juli 2007 - 23:29

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Ville bara stämma in i den allmänna uppfattningen om att detta är en bra film, längtar nå otroligt på att få hem den på dvd, hd-dvd eller om det kommit något nytt format tills dess.

#149

Postad 08 juli 2007 - 00:25

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Ville bara stämma in i den allmänna uppfattningen om att detta är en bra film, längtar nå otroligt på att  få hem den på dvd, hd-dvd eller om det kommit något nytt format tills dess.

<{POST_SNAPBACK}>


TRANSFORMERS (2007) (HD DVD)

Postad bild

:D

#150

Postad 08 juli 2007 - 02:31

Dewey
  • Dewey
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Zoiler

Robot dinosaurier skulle bli enormt löjligt att se tror jag. Tyvärr läste jag på imdb att nån producent eller skribent ville ha med dem i en andra film, även en hangarfartyg förvandlande robot (finns i serien). Något överdrivet tycker jag.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.