Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Monitor Audio Gruppköp

212 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 mars 2010 - 22:13

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Tack Kumputech för iden om gruppköpstråden. Hade ingen aning om att den fanns. :)

Bara spåna på och komma med förslag.

#2

Postad 23 mars 2010 - 22:31

Redstorm
  • Redstorm
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Förslag på vadå? taktik, pepptalk? hehe

När tänkte du skicka förfrågan?

Redigerat av Redstorm, 23 mars 2010 - 22:33.


#3

Postad 24 mars 2010 - 07:13

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Haha nej men det kan vara bra att se vilka som är inblandade och så behöver inte min inbox bli proppfull :blink:

Det är ju även mer bevis på att jag verkar seriös som leder hela biten :)

En av killarna har inte riktigt bestämt sig om färgerna än, det är väl ungefär det jag väntar på. Så till kvällen kanske.

Mvh Robin

#4

Postad 24 mars 2010 - 07:26

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Såhär ser listan ut för tillfället, hoppas det är ok för alla att jag lägger ut den här.

Oliven: 1par RX1 Svart pianolack.
1st RX Center Svart Pianolack.

CrillePille: 1par RX8 Svart pianolack.

Dankenownz:
1par RX8 Svart pianolack
1st RX center Svart Pianolack
1par RX1 Svart pianolack

KumpuTech: 1par RX1 Svart oak
1st RX center Svart oak

Redstorm: 1par RX8 Svart Pianolack
1st RX Center Svart pianolack
1par RX1 Svart Pianolack

Detta är preliminärt just nu. Redstorm, nu tog ja inte med Marantz stärkaren som vi snackade om. Vill du ha med den så får du säga till.

Ni andra får säga till om jag missat något.

EDIT: Har justerat Kumputechs önskmål.

EDIT 2: Dankenownz har ändrat till pianolack igen :)

Redigerat av oliven, 24 mars 2010 - 09:41.


#5

Postad 24 mars 2010 - 08:14

KumpuTech
  • KumpuTech
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
OK skickat PM till Oliven.


Det vi bör diskutera är saker som var folk bor så vi vet var det är bäst att leverera sakerna. Hur sker betalning rent praktiskt. Hur hanterar vi ev returer etc...

Redigerat av KumpuTech, 24 mars 2010 - 21:47.


#6

Postad 24 mars 2010 - 09:42

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Fick en ändring av Dankenownz samt detta meddelande. Vet inte om man ska skicka en förfrågan dit också.

Jag har hittat en ny butik i england nu som verkar vara bra.
Fick WALNUT paketet nerprutad till 1555 pund = 16 800:- inkl frakt.

www.sightandsounduk.com - Dom har även mycket recievers och annat hifi. Han skulle kolla upp idag om han hade onkyos nya 608 på lager.


Redigerat av oliven, 24 mars 2010 - 09:43.


#7

Postad 24 mars 2010 - 20:20

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Imorgon på morgonen snider jag ihop en förfrågan och skickar iväg. Har inte riktigt tid såhär på kvällarna då jag är mitt uppe i en flytt. Lättare på arbetstid :)

#8

Postad 24 mars 2010 - 21:20

Redstorm
  • Redstorm
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Jag kommer hämta upp personligen i Västerås.
Kan skicka pengarna i förskott om identitet säkerställs.
Kollar någon upp den nya butiken om den verkar seriös- skicka prisförfrågan ändå.

Skippar marantzen, köper på annat håll.

Returer så är det det väl upp till var och en att kontakta dem och skicka tillbaka? Kvittot är det bara att dra i en kopiator?

Redigerat av Redstorm, 24 mars 2010 - 21:21.


#9

Postad 25 mars 2010 - 08:53

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Så då var förfrågan skickad till EDC, sight and sound uk och Reference Audio här i sverige. Imorgon springer jag över till oryx och tuggar lite med dom så att jag får tag på rätt kille där.

Angående www.sightandsounduk.com så kan ni väl vara med och forska vad ni kan hitta om den butik om den verkar seriös. Dom fick en förfrågan ändå.

Så nu är det bara vänta med spänning :)

#10

Postad 25 mars 2010 - 10:05

dankenownz
  • dankenownz
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Så då var förfrågan skickad till EDC, sight and sound uk och Reference Audio här i sverige. Imorgon springer jag över till oryx och tuggar lite med dom så att jag får tag på rätt kille där.

Angående www.sightandsounduk.com så kan ni väl vara med och forska vad ni kan hitta om den butik om den verkar seriös. Dom fick en förfrågan ändå.

Så nu är det bara vänta med spänning :)

sightandsound verkar seriös iaf. tror knappast att dom sysslar med nåt fuffens, försäkrad frakt var det som gällde iaf och han som jag mailade med "Simon" verkade mycket trevlig.

Han ville även veta om jag fick nåt bättre bud så skulle han matcha det eller försöka slå det.

Om vi får sightandsound och EDC att matcha varann lite så får vi ett mycket bra pirs.

mvh Marcus

Redigerat av dankenownz, 25 mars 2010 - 10:06.


#11

Postad 25 mars 2010 - 10:12

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Ok, men det låter ju bra. Nu skickade jag detta från min jobbmail i hopp om att det inte ska fastna i något skräppostfilter, har ju hotmail privat.

Tråkigt att EDC brukar vara ganska långsamma på att svara, har iaf fått den uppfattningen.

#12

Postad 25 mars 2010 - 10:49

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Har redan fått svar från Reference Audio och har citerat svaret jag fick.

Hej Robin.

Jag har räknat lite på det och kom fram till att det lättaste är att ger Er en rabattprocentsats så kan ni själva räkna på vad era olika system kommer att kosta, detta förenklar också om ni vill komplettera med ytterligare högtalare jämfört mot vad som står skrivet nu. Vi ger er 20% rabatt på ordinarie pris på alla högtalare och priset inkluderar frakt till dem som vi ha det. Återkom gärna om du har några frågor. Vi lämnar svensk garanti på högtalarna och normal leveranstid är ca 1 vecka på hela ordern.


Tror tyvärr dom är chanslösa mot engelsmännen i prissättningen.

#13

Postad 25 mars 2010 - 10:51

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Sightandsounduk.com verkar vara en reko butik. På avforums finns en tråd om butiken
http://www.avforums....t-sound-uk.html

#14

Postad 25 mars 2010 - 10:55

-Baloo-
  • -Baloo-
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
1

Redigerat av -Baloo-, 10 april 2010 - 18:20.


#15

Postad 25 mars 2010 - 10:59

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Jag bad dig skicka PM i den andra tråden men hörde aldrig något så tyvärr kom du inte med. Men om beställning blir av och om någon av de andra drar sig ur så kan du få haka på tåget.

#16

Postad 25 mars 2010 - 11:01

-Baloo-
  • -Baloo-
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
-

Redigerat av -Baloo-, 10 maj 2010 - 15:44.


#17

Postad 25 mars 2010 - 11:41

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Fick just detta svar av Sight and sound. Verkar taggade på att prisförhandla :)

Hi Robin,

Thanks for your email.

Please let us know when you have your best price and we will see what we can do for you.


Kind Regards

Simon

SIGHTANDSOUND



#18

Postad 25 mars 2010 - 11:51

KumpuTech
  • KumpuTech
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Sightandsounduk.com verkar vara en reko butik. På avforums finns en tråd om butiken
http://www.avforums....t-sound-uk.html



Hmmm har läst igenom den tråden nu och det verkar ju som minst 2 personer haft rejäla problem med att få tillbaka sina pengar när de fått trasiga varor.


Kanske kan vara en ide att i nästa mail till dem fråga vad de har för policy gällande trasiga varor, vem som betalar returfrakt etc...

Redigerat av KumpuTech, 25 mars 2010 - 11:52.


#19

Postad 25 mars 2010 - 11:59

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Ok de lät ju inte så bra. har inte läst tråden själv än.

Kan ju vara en ide men de är ju bara ord, sen om dom står för dom vet man aldrig....

#20

Postad 25 mars 2010 - 12:01

KumpuTech
  • KumpuTech
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Sant men det skadar aldrig att ha saker skriftligt.

#21

Postad 25 mars 2010 - 15:03

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
CrillePille har dragit sig ur så jag har tagit -Baloo- istället. Blir knappt någon skillnad men listan är uppdaterad enl nedan. Ni får säga till om något ser galet ut.

Oliven: 1par RX1 Svart pianolack.
1st RX Center Svart Pianolack.

-Baloo-: 1par RX8 Vit pianolack.
1st Marantz Sr-6004 svart

Dankenownz: 1par RX8 Svart pianolack
1st RX Center Svart pianolack
1par RX1 Svart pianolack

KumpuTech: 1par RX1 svart oak
1st RX center svart oak

Redstorm: 1par RX8 Svart Pianolack
1st RX Center Svart pianolack
1par RX1 Svart Pianolack

EDIT: Suddade lite mkt tidigare :) Fixat de nu dankenownz

Mvh Robin

Redigerat av oliven, 25 mars 2010 - 18:24.


#22

Postad 25 mars 2010 - 17:18

Unregistered93edb1ba
  • Unregistered93edb1ba
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

CrillePille har dragit sig ur så jag har tagit -Baloo- istället. Blir knappt någon skillnad men listan är uppdaterad enl nedan. Ni får säga till om något ser galet ut.

Oliven: 1par RX1 Svart pianolack.
1st RX Center Svart Pianolack.

-Baloo-: 1par RX8 Vit pianolack.
1st Marantz Sr-6004 svart

Dankenownz: 1par RX8 Svart pianolack
1st RX Svart pianolack
1par RX1 Svart pianolack

KumpuTech: 1par RX1 svart oak
1st RX center svart oak

Redstorm: 1par RX8 Svart Pianolack
1st RX Center Svart pianolack
1par RX1 Svart Pianolack

Mvh Robin

Från dankenownz

rx center ska det va på mej

Redigerat av Unregistered93edb1ba, 25 mars 2010 - 17:19.


#23

Postad 25 mars 2010 - 17:48

Flingan
  • Flingan
  • Forumräv

  • 808 inlägg
  • 0
Hehe, intressant. Ska bli spännande att se vilket pris de engelska butikerna ger :)
Lycka till

MVH Flingan

#24

Postad 25 mars 2010 - 18:26

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Ja de ska bli kul o se. Men man ser att det finns pengar att spara om man kan gå ihop några st. Fick ju 20% av reference audio. Det är iaf 20000kr på den här ordern :)

#25

Postad 26 mars 2010 - 07:33

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Att ref. audio var så tillmötesgående rätt snabbt måste betyda att det finns rätt stora marginaler att spela på. De får säkert köpa direkt från MA och såklart ett större parti ger dom billigare pris med.
Jag är inte med i erat gruppköp (kanske dumt val) men nu e det för sent att ändra sig.
Jag velar fortfarande på om jag ska köpa ett par RX6or och RX centern eller om jag ska köra med RX1 och RX centern.
Och om jag ska köpa surroundhögtalarna RX-FX samtidigt.

Gah, att jag köpte ny soffa och säng denna månaden hjälper ju inte direkt på min budget=)

#26

Postad 26 mars 2010 - 07:38

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Klart dom har marginaler annars skulle dom inte tjäna några pengar på det dom säljer. Dom lägger nog på 100% på inköpspriset som butiken får.

Edit: Jobbigt med andra utgifter samtidigt. Men om någon mer skulle hoppa av så kan jag ha dig i åtanke om du fortfarande är intresserad?

Redigerat av oliven, 26 mars 2010 - 07:39.


#27

Postad 26 mars 2010 - 09:16

KumpuTech
  • KumpuTech
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Inget är beställt ännu så finns det någon särskild anledning till att vi inte släpper in fler?

Blir vi tillräckligt många kan vi kanske köpa av MA direkt =)

Hoff: sitter i samma tankar som du, skall man ta RX surrarna på en gång och i så fall räcker det kanske med bronze serien, i svart ser dom helt ok ut.


För mig blir det RX 1:orna pga av WAF och lite platsbrist.

Redigerat av KumpuTech, 26 mars 2010 - 09:17.


#28

Postad 26 mars 2010 - 09:31

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
För er är det inga problem, problemen är för mig som ska sköta allt. Mkt ansvar på mig och ju fler vi är ju större chans att något går fel och vem kommer få skulden då och lösa allt? Jag vet inte heller hur mkt vi kan beställa innan det blir dubbla frakter o.s.v.

Jag ska kolla med dom sen när det blir (om) det blir skarpt läge om dom kan skriva ut individuella kvitton så alla får egna kvitton. Slipper vi 5st kvitton alla andras saker på.

Så fort det händer något nytt så postar jag det här i tråden så det är bra om ni som är inblandade lägger en prenumeration på tråden så ni får mail så snart det händer något.

#29

Postad 26 mars 2010 - 09:38

Redstorm
  • Redstorm
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

För er är det inga problem, problemen är för mig som ska sköta allt. Mkt ansvar på mig och ju fler vi är ju större chans att något går fel och vem kommer få skulden då och lösa allt? Jag vet inte heller hur mkt vi kan beställa innan det blir dubbla frakter o.s.v.

Jag ska kolla med dom sen när det blir (om) det blir skarpt läge om dom kan skriva ut individuella kvitton så alla får egna kvitton. Slipper vi 5st kvitton alla andras saker på.

Så fort det händer något nytt så postar jag det här i tråden så det är bra om ni som är inblandade lägger en prenumeration på tråden så ni får mail så snart det händer något.


Instämmer. Antalet vi är idag är alldeles lagom. Vi har troligen den kvantitet som krävs för att butikerna ska se oss som en "viktig order".

#30

Postad 26 mars 2010 - 10:09

dankenownz
  • dankenownz
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Ja sant vi är väll 5 personer nu det räcker bra, och kan ni tänka er jag vill ha mina högtalare iår helst.

Mvh

#31

Postad 26 mars 2010 - 10:14

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Jo tack de vore trevligt eftersom jag inte har några alls just nu och börjar komma till rätta i nya lyan.

Kan nämna att EDC har nog inte ens öppnat mitt mail då jag begärde både leverans och läskvitto i outlooken, och har inte fått något om att det öppnats. Dom kanske bara läser mail på helgerna :)

#32

Postad 26 mars 2010 - 10:21

dankenownz
  • dankenownz
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Jo tack de vore trevligt eftersom jag inte har några alls just nu och börjar komma till rätta i nya lyan.

Kan nämna att EDC har nog inte ens öppnat mitt mail då jag begärde både leverans och läskvitto i outlooken, och har inte fått något om att det öppnats. Dom kanske bara läser mail på helgerna :D

OMG :)

#33

Postad 26 mars 2010 - 10:34

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
haha när man talar om trollen så fick jag just ett autosvar att mailet till EDC öppnats :)

#34

Postad 26 mars 2010 - 10:38

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Detta fick jag från EDC nu.

Hi Robin,

Firstly I would like to apologise for not answering your email yesterday, I had a day off and have only read the email this morning.
I would also like to thank you for giving us the opportunity to price the goods for you and we hope you will find us to be very competitive and hopefully we can save you some money.
I will need to speak to the shipping company about your order as it is very large, and therefore pallet size and insurance will need to be agreed.
I will ring the manager of the company this morning and I am hopeful than I can get a quote over to you sometime today.

Many Thanks,
Carl


EDIT: Svarade med en uppdaterad lista så baloos RX8 higloss vita och hans Marantz kom med.

Redigerat av oliven, 26 mars 2010 - 10:52.


#35

Postad 26 mars 2010 - 11:50

KumpuTech
  • KumpuTech
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Btw är det någon av er som bor i sthlm? Då kan man ju åka tillsammans för att för att hämta prylarna.

#36

Postad 26 mars 2010 - 11:56

KumpuTech
  • KumpuTech
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Angående ökad fraktkostnad så kan vi nog räkna med det, det kommer troligtvis kosta en del att försäkra den lasten. Sen är det frågan om de kan klämma ihop allt på en pall (Tveksamt) Det var lite därför jag undrade om var folk bor. Säg att tre pers bor i sthlm och de ändå splittar allt på två pallar då kan det kanske vara en ide att skicka en pall till Västerås och en till sthlm om nu EDC går med på det, vilket kanske inte alls är fallet.

#37

Postad 26 mars 2010 - 13:20

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
baloo bor i skelefteå, redstorm i uppsala om jag kommer ihåg rätt. Du i sthlm och jag i v-ås. Dankenownz vet jag inte var han bor....

#38

Postad 26 mars 2010 - 15:08

dankenownz
  • dankenownz
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag bor i Gävle typ, 1,5 mil söder i Skutskär :)

Skulle vara intressant att få ett pris först innan vi börja diskutera splitta upp frakten hit och dit..

#39

Postad 26 mars 2010 - 17:18

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Splitta frakten lär ju inte bli aktuellt eftersom vi alla bor på olika ställen. Utan vi delar på fraktpriset till sverige sen får vi se hur vi löser det här, vilka som ska hämta o.s.v.

Lämnade listan till oryx på lunchen så dom skulle ringa upp mig efter dom kollat på de.

Jag svänger förbi jobbet igen om nån timme för att se om vi fått något svar från EDC.

#40

Postad 26 mars 2010 - 20:10

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Kumputech hade varit in på best sound och nämt vårat intresse och dom ville vara med o räkna så jag har mailat en lista dit också.

Inga svar idag från oryx eller EDC.

#41

Postad 26 mars 2010 - 20:31

KumpuTech
  • KumpuTech
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Jag passade även på att kika lite extra på "black oak" vs "svart piano" eftersom jag velade lite mellan dessa. För mig blir det Black oak, de var inte så träiga som jag mindes utan såg mer ut som lite mattare varianter av Piano, riktigt nice.

#42

Postad 26 mars 2010 - 21:40

dankenownz
  • dankenownz
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Jag passade även på att kika lite extra på "black oak" vs "svart piano" eftersom jag velade lite mellan dessa. För mig blir det Black oak, de var inte så träiga som jag mindes utan såg mer ut som lite mattare varianter av Piano, riktigt nice.

Velade jag med :) Men får vi ett riktigt bra pris så är det värt med pianolack.

Märkligt vilka överpriser dom tar i Sverige, RX8 svart piano kostar 3000 :- mer än vanliga trä.. I England kostar dom 2000:- extra...

Är det dyrare att frakta in pianosvarta? :)

#43

Postad 27 mars 2010 - 08:33

KumpuTech
  • KumpuTech
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Velade jag med Men får vi ett riktigt bra pris så är det värt med pianolack.

Tänkte också så men när jag denna gång kikade lite mer noggrant på dem så gillade jag Black Oak bättre och det blir ju inte sämre av att de dessutom är billigare =). Vit piano såg också riktigt bra ut.

#44

Postad 27 mars 2010 - 16:25

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Carsten från best sound har svarat. 87.900kr skulle vi få betala. Det är ca 20% rabatt. Samma som reference audio.

#45

Postad 27 mars 2010 - 16:47

dankenownz
  • dankenownz
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
inte ens intressant.. EDC och sightandsounduk = intressant.

Redigerat av dankenownz, 27 mars 2010 - 16:48.


#46

Postad 27 mars 2010 - 16:50

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
mm det känns som om dom är chanslösa, ska förbi jobbet imorgon och kolla om jag fått något mer svar.

#47

Postad 29 mars 2010 - 11:38

dankenownz
  • dankenownz
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
..........

#48

Postad 29 mars 2010 - 12:10

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
ivrig? ;)

Har inte fått något nytt svar än. Får jag inget under dagen så skickar jag en påminnelse till dom.

#49

Postad 29 mars 2010 - 14:40

Redstorm
  • Redstorm
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Spännande det här. Alla bor ju på bilavstånd från västerås förutom Baloo.

Är du, Baloo, medveten om fraktkostnad(bussgods?) från Västerås till Skellefteå om det blir av?


Oliven, Ort Västerås: 1par RX1 Svart pianolack.
1st RX Center Svart Pianolack.

-Baloo-, Skellefteå: 1par RX8 Vit pianolack.
1st Marantz Sr-6004 svart

Dankenownz, Ort: Gävle : 1par RX8 Svart pianolack
1st RX center Svart pianolack
1par RX1 Svart pianolack

KumpuTech, Ort: Stockholm: 1par RX1 svart oak
1st RX center svart oak

Redstorm, Ort: Uppsala: 1par RX8 Svart Pianolack
1st RX Center Svart pianolack
1par RX1 Svart Pianolack

#50

Postad 29 mars 2010 - 14:48

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0
Ja om jag vore er som bor någorlunda nära så skulle jag hämta själv än att riskera att någon trött postarbetare spelar basket med sakerna ;)

Kan säga att oryx ringde upp mig för en stund sen, 13% kunde dom lämna..... dåligt ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.