Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpråd - Stereoförstärkare 5000-15000

205 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 30 juni 2010 - 12:14

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

  • 1 636 inlägg
  • 0
Hoppas folk fortfarande läser den här tråden :huh:

Har (mer eller mindre) bestämt mig för att byta ut min marantz surroundreceiver till en tvåkanalare. Den ska driva mina dynaudio x12or, och dynaudio är ju rätt kända för att kräva sin stärkare, även om exciteserien är lite lättare att driva än tidigare serier.

Har blivit lite nyfiken på cambridge och primare som även går att hitta begagnat, men räcker de till? Vill helst hålla mig under 10 tusen. Eller har ni nåt annat förslag? Vet att många tycker rotel passar till dynaudio, och har kikat lite på lyngdorf även om de är svåra att hitta begagnade. Är lite nojjig och vill helst ha en display, men det skulle väl funka utan också, men fjärrkontroll är ett måste. Sen är byggkvalitet något som jag prioriterar rätt högt, inga plastiga reglage accepteras B)

Mvh

Edit: justja, den måste ha pre-out också så jag kan koppla in min subba

Redigerat av Unregisterede3e9db38, 30 juni 2010 - 12:16.


#52

Postad 03 juli 2010 - 17:24

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0
Behöver ett stereoförsteg med hembio funktion, har sett Emotiva usp-1, vad finns mer som kan köpas och lyssnas på i sverige, behöver en 2.1 funktion på det också

#53

Postad 09 juli 2010 - 11:17

Slinger
  • Slinger
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0
Jag har tröttnat på stereoljudet i min Pioneer vsx-2011 och ska nu skaffa en sovrumsanläggning. Den nya förstärkaren får kosta ca 6500:- och den kommer alltså att driva mina Quad 12L. Jag behöver lite förslag om modeller och märken och tar er expertis till hjälp. Jag kanske köper begagnat också och har sneglat på märken som Rotel, Marantz samt Arcam. Kravet är att den har tonkontroller och att den ska låta bra.... Tacksam för svar och input...

#54

Postad 14 september 2010 - 20:20

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0
Finns det några bra som har optisk ingång? Har all musik digitalt i lossless kvalisort och skulle vilja att man slapp en extra dac.

#55

Postad 14 september 2010 - 20:37

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Finns det några bra som har optisk ingång? Har all musik digitalt i lossless kvalisort och skulle vilja att man slapp en extra dac.


HK 990 har optisk in. Har själv kollat lite efter tvåkanalare med optisk ingång, de är inte många i vettig prisklass.

#56

Postad 15 september 2010 - 07:12

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0

HK 990 har optisk in. Har själv kollat lite efter tvåkanalare med optisk ingång, de är inte många i vettig prisklass.


Hur står sig HK mot andra märken i prisklassen, kör ju med Dali Mentor 5or och de är lite ljusa.
Behöver en tvåkanalare med tyngd i bas och inte allt för ljus i diskant om man kan beskriva det så.

Hegel H70 kanske är en bra pjäs?

Redigerat av nborve, 15 september 2010 - 14:21.


#57

Postad 20 september 2010 - 23:08

teddyh
  • teddyh
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Inte någon som kan rekommendera nån kinesisk förstärkare som kostar runt 5k ? Har sett att det finns billiga nån som har tips på en bra hemsida?

/ Petter


Sent men godt så kan eg komme med en anbefaling (rekommendera) en kinesisk rørforsterker. Har en Music Angel XD-800MKIII som eg er meget fornøyd med. Benytter denne sammen med XTZ 99.22 høgtalere og må si at det låter meget bra. Denne forsterker er blitt meget populær her i Norge, det finnes flere norske forum hvor du kan finne info og hjelp ang denne.
Du finner priser og info om den på denne siden. tube amp online shop
Du vil nok kunne finne den på ebay også

#58

Postad 20 september 2010 - 23:31

Lovsta
  • Lovsta
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0

Hur står sig HK mot andra märken i prisklassen, kör ju med Dali Mentor 5or och de är lite ljusa.
Behöver en tvåkanalare med tyngd i bas och inte allt för ljus i diskant om man kan beskriva det så.

Hegel H70 kanske är en bra pjäs?



NAD lirar ju bra med Dali Mentor. Kanske en NAD C375 eller varför inte en NAD M3 om du vill lägga lite mer pengar.

#59

Postad 24 september 2010 - 13:01

sandefjord
  • sandefjord
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
SKulle ni hellre köpa en begagnad Marantz SR 8002 än Onkyo 608 ny. Skall användas till 50/50 musik/film. ? :S

Ungefär samma pris, marantzen lite dyrare



Fel forumdel såg jag. Flytta gärna

Redigerat av sandefjord, 24 september 2010 - 13:07.


#60

Postad 27 september 2010 - 17:43

Unregistered093387c5
  • Unregistered093387c5
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Jag är i valet och kvalet mellan Nad C356BEE och Cambridge Azur 740A. Högtalarna jag har är Dali Ikon 8.

Nad har något mer kräm och Cambridge mer detaljerat säger de på Hifiklubben.

Är tveksam vilken som är att föredra , de ligger i samma prisklass.

Någon som har synpunkter ? Räcker kraften i Cambridge ? Den har ju trevligare design...

// Jörgen

#61

Postad 27 september 2010 - 17:45

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0

Behöver ett stereoförsteg med hembio funktion, har sett Emotiva usp-1, vad finns mer som kan köpas och lyssnas på i sverige, behöver en 2.1 funktion på det också


Vart en Micromega IA 180 :)

#62

Postad 11 oktober 2010 - 05:04

vanmakt
  • vanmakt
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Själv var jag inne på en Primare i30 för 20k, men fick demat och hemlånat en Naim Nait 5i och en Naim CD 5i för totalsumman på 21700. Och på mina ELAC fs207 så spelar dom bättre än primarestärkaren och primares cd-spelare som jag testade ihop(dessa kostar 40k tillsammans).

Så för ca: halva priset av primare stärkare/cs kombo så får man enligt mina öron bättre ljud med Naim.

Jag är ruskigt impad av vad Naim presterar i klarhet och separation mellan olika instrument. Man upptäcker ju nya ljud på endel skivor :)

Sen kan det vara så att endel personer kan tycka att det blir för mycket, men men, man skall ju köpa det man själv gillar :blush:

Redigerat av vanmakt, 11 oktober 2010 - 05:06.


#63

Postad 11 oktober 2010 - 14:20

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
slår ett slag för yamaha a-s 1000 gått ner till 9990kr. har den själv och är helnöjd

#64

Postad 11 oktober 2010 - 14:39

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
Läs senaste Hifi & Musik, många bra runt 10.000 testade!

#65

Postad 12 november 2010 - 18:54

Lönn
  • Lönn
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Hej!
Jag tänkte köpa ny förstärkare för runt 10 000kr.
Vill ha en riktigt strömstark och högspelande förstärkare, basen är prio 1
då det blir en del förfester här hemma..

Dom jag funnit på en första titt är H&k 990, NAD C375BEE och Yamaha A-S1000 .
Just nu verkar NAD mest prisvärd och intressant.

Ytterligare förslag?

Edit: CAV A12 finns nu även för 10 lax, prisvärd och bra? Verkar fet iaf!

Redigerat av Lönn, 12 november 2010 - 19:06.


#66

Postad 14 november 2010 - 11:17

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
testa yamaha a-s 1000 ett bra köp 22kg tung bra bas kör min helt neutralt och har bas så det räcker

#67

Postad 18 november 2010 - 18:13

_rockfordfosgate_
  • _rockfordfosgate_
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
tja nån som vet nå kul om copland csa 14 förutom värdens bästa ljud ;)

#68

Postad 20 november 2010 - 17:55

Rhino79
  • Rhino79
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hallå!
Jag ska köpa en ny förstärkare till mina ma rx8:or..
Hade tidigare ett primare system pre 30 + a 33,2 men har sålt detta system
och jagar nu något nytt.

Någon som har något bra tips? Pris max 10.000:-
Vill ju inte bli för besviken med tanke på vad man hade innan..

Lyssnar mestadels på rock och elektronisk musik.

// Daniel

#69

Postad 03 december 2010 - 16:45

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Hur mycket kraft behöver man ha för att driva ett par golvare med namnet Heco celan500?

#70

Postad 06 januari 2011 - 14:27

jayzon
  • jayzon
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Köpråd förstärkare mellan 5000-10000kr nypris.
Beg MAX 7000kr

Jag är ute efter en förstärkare som har bra drag, ska driva 2st dali ikon 6 mk2, men kan ju bli tyngre i framtiden,
Har kollat på primare i20 och s.a.t.

Det ska vara en kontroll där man kan höja bas och volym minst, och byta input.
Alla går inte att höja basen med om jag förstår det rätt.

Vill heller inte ha nå lull-lull. Idag kör jag Harman HK980.
Tycker den spelar lite "lågt" i låg volym, basmässigt och så.
Man kan köra direct sound på den men då kan man inte justera basen.
Hifi-klubben säger "man ska inte förvränga ljudet" men om jag inte kör utan direkt sound och drar på basen till 3-4 (av 6) så händer det inte mycket.

Kommer att köra mest musik via datorn, har Asus xonar DC och en kabel för 700kr mellan, så det borde duga.
Undrar även hur tjocka kablar jag bör ha mellan förstärkaren och högtalarna.
Är det dåligt att ha för tjocka?

HJÄLP!

Redigerat av jayzon, 06 januari 2011 - 14:34.


#71

Postad 14 januari 2011 - 14:28

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0
Alla förstärkare har olika ljud, och alla vi har olika smak, så e de ju. Så ut och lyssna!

Men tips e ju bra :) Själv har jag provat många olika förstärkare så som XTZ A100, Thule IA100, Arcam A80, H/K 970, Marantz PM 7001 KI, Hegel H100 m.m
Sedan jag fick hem min Naim Nait 5i har jag slutat kikat efter andra märken. Idag har jag bytt upp mig inom Naim och spelar nu på en Naim Nait XS ihop med extern nätdel till den och dessa tycker jag spelar bättre än både Hegel H100 och nyligen Krell kav 400xi som jag nu har hemma.
T.o.m lilla Nait 5i gillade jag mer än Hegel H100 p.g.a drivet och engagemanget.

Så till alla er som söker efter en stärkare, glöm absolut inte att lyssna på Naim. 5i:an är riktigt bra i prisklassen.... sen blir det bara bättre uppåt!

Men som sagt, alla har vi olika smak och de e inte säkert att Naim passar just er, men ni kanske kan ta genvägen, istället för mig som fick byta mellan 10 olika märken innan jag hittade det jag sökte ;)

Redigerat av Graziano, 14 januari 2011 - 14:30.


#72

Postad 18 januari 2011 - 21:55

Duxx
  • Duxx
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Förslag på förstärkare till:

Miller & Kreisel M7

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=127310

Triangle Galaxy 2

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=140110

Har någon provlyssnat dessa högtalare, eller har ni kanske råd om andra högtalar och förstärkare kombinationer som rekommenderas? Högtalarna skall vara bra både för hembio, men även för musik.

Tack för svaren!

:)

#73

Postad 07 februari 2011 - 01:52

tiger99
  • tiger99
  • Forumräv

  • 519 inlägg
  • 0
Äger som så många andra en Naim Nait 5i och det där med "effekt" är inte så viktigt. Den puttar ut omkring 60W per kanal uppmätt för den som undrar, men den kickar röv med min gamla Thule PA150 slutsteg som mätte betydligt högre än så :unsure: Med priset nedkorrigerat till 9990kr måste detta vara ett av de bästa stärkarköpen man kan göra idag. Det enda jag kan nska mig är digitala ingångar, men det får bli en stand alone DAC :o

#74

Postad 23 mars 2011 - 15:49

tc08
  • tc08
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har ett par Canton Ergo 690 DC och har nu sålt min Pioneer SC-LX72 för att köpa mig en stereoförstärkare istället. Budget är upp till 15000kr, det verkar finna sen hel uppsjö av modeller och jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Kan tillägga att jag enbart har en enda ljudkälla, min Mac Mini från vilken jag spelar FLAC, MP3 och Spotify.

Jag behöver följdaktligen en förstärkare och en DAC, har sneglat på Hegel HD2 för det senare. Kikat hos Ljudmakarn, och ett par kandidater är Hegel H70 och Atoll IN100 (eller IN200).

Naim 5i är också intressant, men jag har förstått inte passar särskilt bra med Canton, men jag har inte lyssnat själv.

Hjälp!

Redigerat av tc08, 23 mars 2011 - 16:18.


#75

Postad 26 mars 2011 - 22:03

Unregistered1fcf756c
  • Unregistered1fcf756c
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Ta en titt på Harman Kardons förstärkare dom verkar ju vara populära och har mycket kraft! :)

#76

Postad 25 april 2011 - 13:39

Grod4n
  • Grod4n
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
http://www.blocket.s..._...ca=23_4&w=2

Hittade denna på blocket och blev intresserad. Men har inte en blekaste aning om det är värt det eller om det är en bra kombination. Ska man slå till?
Tacksam för snabbt svar.

#77

Postad 30 juli 2011 - 18:17

EricAdams
  • EricAdams
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag ska köpa ett för- och slutsteg till mina Canton RC-L. (slänger in min fråga här, eftersom ingen postar i Canton-tråden längre).

Av de trådar jag plöjt igenom verkar separat för- och slutsteg rekommenderas istället för integrerad förstärkare.
Den medföljande RC-L boxen ska kopplas mellan för- och slutsteg vilket underlättar att växla mellan flera ljudkällor (dator/tv-spel/cd/TV m.m.). RC-L boxen kan (om jag förstått saken rätt) visserligen köras via integrerad förstärkare med pre out och main in, men då endast via en ljudkälla i taget.

Nu undrar jag om alla för- och slutsteg har nödvändiga in/utgångar för att koppla in RC-L boxen + ljudkällor utan onödigt trixande då jag är ganska bakom flötet när det gäller hifi-prylar. De in/utgångar som finns på boxen är "Tape" L + R, output + input + "main" L + R, output + input.

Jag planerar att köpa ett beggat för/slutsteg för 5 000 - 10 000 kr. Funderar på slutsteg NAD C275BEE och möjligtvis förförstärkare C165BEE.

Några råd eller varningens ord?

#78

Postad 06 augusti 2011 - 17:57

Lynxrave800
  • Lynxrave800
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
HK 990 Går inte att hitta någon bättre för dom pengarna.

#79

Postad 26 augusti 2011 - 21:03

Unregistered1961
  • Unregistered1961
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

testa yamaha a-s 1000 ett bra köp 22kg tung bra bas kör min helt neutralt och har bas så det räcker


Kan inte nog betona hur extremt bra denna förstärkare är. Har lyssnat på allt från integrerade och separata delar från Primare, Rotel, Naim etc liksom billigare stärkare, men det var denna jag fastnade för. Lika neutralt och detaljerat ljud som betydligt dyrare maskiner, men med enorm musikalitet och rejäl pondus i basen, med en exakthet som ger rysningar. Jag berömmer sällan produkter överhuvudtaget, men denna förstärkare gör mig glad varje dag jag kommer hem och slår på den, oavsett musikstil. Allt den spelar låter förträffligt, jag är så nöjd!

#80

Postad 01 september 2011 - 19:58

davjo415
  • davjo415
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hej! Tänkte be om lite råd...

Har ett par Audiovector ki3 Signature och funderar på att köpa ny förstärkare.

De jag tittat mest på är:

NAD 356 (har NAD nu och gillar klangen tillsammans med högtalarna)
XTZ Class A 100 D3
Vincent SV-232 (hittat en nedsatt till 7000)
Rotel 1520 (även om jag kanske önskat mer watt)

Kanske nåt annat som passar?

Någon som kan komma med råd?

mvh, David

#81

Postad 02 september 2011 - 10:27

ZaXxx
  • ZaXxx
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0

Hej! Tänkte be om lite råd...

Har ett par Audiovector ki3 Signature och funderar på att köpa ny förstärkare.

De jag tittat mest på är:

NAD 356 (har NAD nu och gillar klangen tillsammans med högtalarna)
XTZ Class A 100 D3
Vincent SV-232 (hittat en nedsatt till 7000)
Rotel 1520 (även om jag kanske önskat mer watt)

Kanske nåt annat som passar?

Någon som kan komma med råd?

mvh, David


Rega brio-r http://www.tonepubli...s-first-review/

Får min i veckan nu förhoppningsvis, efter två veckors olidlig väntan. Denna förstärkare är tillverkad i england och det sägs att det tar ett tag för dem att få fram färdiga produkter vilket bordar för kvalitè.

Redigerat av ZaXxx, 02 september 2011 - 10:30.


#82

Postad 13 september 2011 - 21:30

Alven72
  • Alven72
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hej! Tänkte be om lite råd...

Har ett par Audiovector ki3 Signature och funderar på att köpa ny förstärkare.

De jag tittat mest på är:

NAD 356 (har NAD nu och gillar klangen tillsammans med högtalarna)
XTZ Class A 100 D3
Vincent SV-232 (hittat en nedsatt till 7000)
Rotel 1520 (även om jag kanske önskat mer watt)

Kanske nåt annat som passar?

Någon som kan komma med råd?

mvh, David


Jag har lyssnat på Audiovector-modeller ihop med Naim Nait 5i. Helt underbart tillsammans!

#83

Postad 09 oktober 2011 - 15:27

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Nån som lyssnat på Marantz Pearl Light?
Har presis köpt skivspelare och nu vill jag även köpa en ren stereo förstärkare, kör med Pioneer Ax5i som jag biampar till Infinity Beta 60, är ju en surround reciver men dock riktigt bra som stereo reciver.

Även andra modeller en Pearl light är jag intresserad av, kan nog lägga mellan 12 och upp till 20 tusen.

#84

Postad 15 november 2011 - 21:03

brylle
  • brylle
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Jag gick på en Marantz PM7003 till slut.
Anledningarna var:

1. Ljudet.
2. Inbyggt RIAA
3. Gedigen konstruktion.
4. Matchande, bra cd-spelare.
5. Designen.

Har precis plockat den ur lådan, men den låter guld.


Har själv en Maranz PM-15S1 och jag är jättenöjd med ljudet, designen samt RIAA :)

#85

Postad 26 november 2011 - 14:23

gibsa
  • gibsa
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Har införskaffat mig ett par MA RX1, som just nu drivs av en Denon AVR-1911. Är sugen på att gå över helt till stereo. Tips på förstärkare till dessa? Köpte dom på ågrens och dom är ju också återförsäljare av Naim.

Redigerat av gibsa, 26 november 2011 - 14:37.


#86

Postad 03 december 2011 - 14:14

Erick
  • Erick
  • Beroende

  • 1 233 inlägg
  • 0
Jag är på jakt efter en 2-kanalsförstärkare som uppfyller några knepiga önskemål.
Jag har idag en gammal rätt dålig hembioförstärkare men som ju har alla dessa funktioner, förutom bra ljud.

+Optisk in
+Helst Coax in
+Sub out alternativt Pre-out med fördröjning på tillslag, så jag slipper DUNK i subbarna var gång jag slår på förstärkaren.
+Kunna sätta frontarna på "small" eller liknande funktion så att dom inte spelar bas under 80hz eller däromkring.
+Fjärrkontroll

Utseende spelar mindre roll då jag inte ser förstärkaren, den står i rummet intill uppe på ett skåp.

Har nämligen små stativare (Ino pIP) som kompletteras av 2 subbar (aktiva).

Ljudkällor är tvn (optisk) och htpcn (coax, men kan skaffa så den ger optisk i nödfall)

Har ni några tips eller är det helt kört med såndana här lull-lull-finesser på 2-kanals?

Tack på förhand!

Mvh Erick

Redigerat av Erick, 03 december 2011 - 14:14.


#87

Postad 03 december 2011 - 14:23

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0

Jag är på jakt efter en 2-kanalsförstärkare som uppfyller några knepiga önskemål.
Jag har idag en gammal rätt dålig hembioförstärkare men som ju har alla dessa funktioner, förutom bra ljud.

+Optisk in
+Helst Coax in
+Sub out alternativt Pre-out med fördröjning på tillslag, så jag slipper DUNK i subbarna var gång jag slår på förstärkaren.
+Kunna sätta frontarna på "small" eller liknande funktion så att dom inte spelar bas under 80hz eller däromkring.
+Fjärrkontroll

Utseende spelar mindre roll då jag inte ser förstärkaren, den står i rummet intill uppe på ett skåp.

Har nämligen små stativare (Ino pIP) som kompletteras av 2 subbar (aktiva).

Ljudkällor är tvn (optisk) och htpcn (coax, men kan skaffa så den ger optisk i nödfall)

Har ni några tips eller är det helt kört med såndana här lull-lull-finesser på 2-kanals?

Tack på förhand!


Mvh Erick



Jag tror du är på fel forum,ska du ha de finesserna du nämner är du nästan hänvisad till hemmabioreceivrar.

#88

Postad 03 december 2011 - 15:22

Erick
  • Erick
  • Beroende

  • 1 233 inlägg
  • 0
Jo jag vet ju det, men jag vill inte ha multikanal. Men det måste väl finnas fler 2-kanalslyssnare än jag som använder datorn som musikkälla och som vill använda en sub i botten? :blink:

#89

Postad 03 december 2011 - 15:30

Unregistered286e127e
  • Unregistered286e127e
  • Mästare

  • 3 926 inlägg
  • 0

Jo jag vet ju det, men jag vill inte ha multikanal. Men det måste väl finnas fler 2-kanalslyssnare än jag som använder datorn som musikkälla och som vill använda en sub i botten? :blink:


Sub kan du använda med vilken stärkare som helst,bara det att bioreceivrar utnyttjar den bättre än stereoförstärkare.
Det är inte så vanligt med optiskt in el coax på stereoförstärkare utan i så fall är du hänvisad att köpa en separat USB-DAC.

#90

Postad 05 december 2011 - 22:05

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
HarmanKardon 3490 har 1 optisk och 1 coax ingång men om den är nåt att ha vet jag inte

#91

Postad 07 december 2011 - 08:39

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0




(Dock ej sub/pre out, men man kan ju alltid koppla högnivå om subben stöder det.)

#92

Postad 15 januari 2012 - 22:13

Unregistered2110
  • Unregistered2110
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har ett par Canton Ergo 690 DC och har nu sålt min Pioneer SC-LX72 för att köpa mig en stereoförstärkare istället. Budget är upp till 15000kr, det verkar finna sen hel uppsjö av modeller och jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Kan tillägga att jag enbart har en enda ljudkälla, min Mac Mini från vilken jag spelar FLAC, MP3 och Spotify.

Jag behöver följdaktligen en förstärkare och en DAC, har sneglat på Hegel HD2 för det senare. Kikat hos Ljudmakarn, och ett par kandidater är Hegel H70 och Atoll IN100 (eller IN200).

Naim 5i är också intressant, men jag har förstått inte passar särskilt bra med Canton, men jag har inte lyssnat själv.

Hjälp!

. Atollen är grym. Både 100 och 200 . In 200 är ju riktig dual mono och så fina komponenter för pengar får man leta efter ! Bör passa bra med canton. Sen är det ju upp till din personliga smak vad du föredrar. Låna hem in 100 ! Den piskar iallafall roteln i samma prisklass;)

#93

Postad 05 april 2012 - 18:43

oskja738
  • oskja738
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Har tänkt att låna hem några försärkare för provlyssning inom en snar framtid. Försöker hitta något passande till mina MA RX8:or. De jag ska låna hem är:





Eventuellt denna också (Beroende på hur pigga Klubben är på att låna ut prylar när man inte köpt hos dom tidigare):



Vad säger ni, finns det några andra kandidater man bör lyssna på?

#94

Postad 05 april 2012 - 19:15

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Vad säger ni, finns det några andra kandidater man bör lyssna på?






#95

Postad 05 april 2012 - 20:03

oskja738
  • oskja738
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Du eller någon annan råkar inte veta någon butik i östergötland som har dessa?

Edit: Såg nu att Kungs Radio & TV finns här i Norrköping. Och enligt hemsidan säljer dom Yamahan. Tack för tipset!

Redigerat av oskja738, 05 april 2012 - 20:07.


#96

Postad 05 april 2012 - 20:13

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0
Skulle just posta detsamma! Onkyon ser värre ut, bara på Gotland och i Skåne. :D

Edit:


Finns för 10 400:- + frakt om man importerar.

http://egirongroup.h...?id_product=965

Redigerat av Unregistered77a7e886, 06 april 2012 - 09:42.


#97

Postad 03 maj 2012 - 07:00

alxbrg
  • alxbrg
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Har hemma en Naim Nait 5i och en cd5i just nu och måste säga att jag är imponerad, vilken spelglädje!

Är det någon som har jämfört naimen och Rotel 1520?


Provlyssnade Rotel ra-1520, Naim 5i, Musical Fidelity M3i tillsammans med Dynaudio Excite x16.

Roteln var mest "korrekt" i mitt tycke, Naimen kändes klen i jämförelse. MF M3i var väl helt OK men tycker roteln gjorde jobbet bäst.

#98

Postad 11 maj 2012 - 23:05

reamees
  • reamees
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Felpost. Sorry :)

Redigerat av reamees, 11 maj 2012 - 23:12.


#99

Postad 15 maj 2012 - 20:48

Qerub
  • Qerub
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag är på jakt efter en 2-kanalsförstärkare som uppfyller några knepiga önskemål.
Jag har idag en gammal rätt dålig hembioförstärkare men som ju har alla dessa funktioner, förutom bra ljud.

+Optisk in
+Helst Coax in
+Sub out alternativt Pre-out med fördröjning på tillslag, så jag slipper DUNK i subbarna var gång jag slår på förstärkaren.
+Kunna sätta frontarna på "small" eller liknande funktion så att dom inte spelar bas under 80hz eller däromkring.
+Fjärrkontroll


Tips:


("Small"-funktionen finns dock inte.)

#100

Postad 08 oktober 2012 - 17:49

Unregistered99aa412c
  • Unregistered99aa412c
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Hallå!

Har Mårten design monks, hade ia100 men den har nu gått sönder. Ska gå in och kolla hur mycket det kostar att reparera men tyvärr så får det väl bli en ny(beg).

Pris - allt från 5-15 000, så länge förstärkaren ger själ för sitt pris och ger monksen bättre ljud och kontroll så har jag väldigt flexibel plånbok. Men det behöver ju inte vara allt för overkill..

Lyssnar på det mesta, dock mycket genom spotify på sistone, sjukt smidigt.

Några tips?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.