Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur död är hd dvd delen i film?

32 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 januari 2008 - 19:45

RedFLip
  • RedFLip
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Tjena!

Köpte mig igår en hd-dvd spelare, 5 filmer på köpet så bara dem var ju värt det :)

Frågan är ju dock att alla snackar ju om att BR kommer gå ur fighten vinnande och det har jag väll också fattat, hörde även på jobbet att Warner gått över till BR.

Antar att om man importerar så blir genast utbudet större, och det är främst import jag ska göra..Hatar svenska texter så det behövs ej :(

Så det är ju en billig inkörsport i den nya generationens filmer för mig iaf, frågan är också, i framtiden, spelar BR spelare även HD-filmer?

Tacksam för alla svar!

//MvH redflip

#2

Postad 08 januari 2008 - 19:49

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Nej BD spelare spelar ej HDDVD. Du får köpa en combospelare då.

Det är fortfarande så att Paramount och Universal bara ger ut film i HD på HDDVD.
Och HDDVD är redionsfritt, så du kan köpa vart som helst i världen.

Redigerat av Jokkmokksjocke, 08 januari 2008 - 19:50.


#3

Postad 08 januari 2008 - 19:50

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Jag skulle inte satsa på HD-DVD i dagsläget. https://www.minhembi...howtopic=182250

#4

Postad 08 januari 2008 - 19:51

Big-Mamba
  • Big-Mamba
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Gå till HD-DVD film tråden om du vill veta mer om olika HD-DVD filmer.

Redigerat av Big-Mamba, 08 januari 2008 - 19:52.


#5

Postad 08 januari 2008 - 20:33

RedFLip
  • RedFLip
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Tack för tipset Big-mamba :)

Hade ju en anning om att BR kommer vinna, men det är för dyrt för mig just nu så att hd dvd ville jag mest ha som en inkörsport.
Och sen har man ju Riddick och pitch black, 300 och Transformers att stornjuta av.

Blir ju helt klart en BR spelare till sommaren när man dragit in lite mer stålar på sparkontot.

#6

Postad 08 januari 2008 - 20:49

Unregistereda0224e81
  • Unregistereda0224e81
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Köpte sj HD-E1:an nu i dagarna.

Men det folk glömmer är ju att det är en kanon bra DVD spelare oxå.

Vore ju nästan dumt att inte köpa den om man ändå ska ha ny DVD spelare lixsom!

Bara vänta 10-15 år då kan vi sälja våra maskiner dyrt till samlare :)

#7

Postad 08 januari 2008 - 21:07

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Köpte sj HD-E1:an nu i dagarna.

Men det folk glömmer är ju att det är en kanon bra DVD spelare oxå.

Vore ju nästan dumt att inte köpa den om man ändå ska ha ny DVD spelare lixsom!

Bara vänta 10-15 år då kan vi sälja våra maskiner dyrt till samlare :)


Jag är väl iofs tveksam till om den fortfarande kommer fungera om 10-15 år, vi snackar ju trots allt om en kinatillverkad budgetspelare :(

#8

Postad 08 januari 2008 - 21:10

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Den kostade 6-7000 när den släpptes, så tror nog att det är lite mer än bara budget!!

Redigerat av henke007, 08 januari 2008 - 21:11.


#9

Postad 08 januari 2008 - 21:15

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Köpte sj HD-E1:an nu i dagarna.

Men det folk glömmer är ju att det är en kanon bra DVD spelare oxå.

Vore ju nästan dumt att inte köpa den om man ändå ska ha ny DVD spelare lixsom!

Bara vänta 10-15 år då kan vi sälja våra maskiner dyrt till samlare :)


Jag är väl iofs tveksam till om den fortfarande kommer fungera om 10-15 år, vi snackar ju trots allt om en kinatillverkad budgetspelare :(


Toshiba är kända för sin goda kvalité annars. Iaf i USA. Men den som lever får se:)

#10

Postad 08 januari 2008 - 21:16

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Köpte sj HD-E1:an nu i dagarna.

Men det folk glömmer är ju att det är en kanon bra DVD spelare oxå.

Vore ju nästan dumt att inte köpa den om man ändå ska ha ny DVD spelare lixsom!

Bara vänta 10-15 år då kan vi sälja våra maskiner dyrt till samlare :)


Jag är väl iofs tveksam till om den fortfarande kommer fungera om 10-15 år, vi snackar ju trots allt om en kinatillverkad budgetspelare :(

Den slår dom flesta DVD-spelare i 3000-4000kr klassen på fingrarna riktigt bra kvalite...

#11

Postad 08 januari 2008 - 21:16

RedFLip
  • RedFLip
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
jag är iaf nöjd med mitt köp...

Nu väntar jag ivrigt på mina filmer, de 5 jag valde som gratis filmer.
Sen har jag beställt 300 och Matrix collection.

Imo, röda lådor > blåa :)

#12

Postad 08 januari 2008 - 21:32

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Den kostade 6-7000 när den släpptes, så tror nog att det är lite mer än bara budget!!


Ja, det är sant men jag tror iofs att den var lite överprissatt från första början. Jag har ju t.ex. redan haft ett exemplar som var trasigt och vägrade spela combo filmer, men min nya som jag köpte under mellandagsrean på PC City har däremot fungerat klockrent. Men som Chrille79 nämde att för 1990:- är det trots allt en otroligt bra spelare, även för vanliga DVD filmer.

Redigerat av Unregisteredd3e6445d, 08 januari 2008 - 21:33.


#13

Postad 08 januari 2008 - 21:37

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
För 1990 är det rena stölden med 5 filmer, tycker synd om de som lämnar tillbaka den..

Ska behålla min tills den går sönder, den gör ju det mesta utom DTS HD MA, men väldigt lite HD DVD filmer
har detta, samt 1080P/24 , men det är inget jag behöver eller stör mig på att ja ej har!!

#14

Postad 09 januari 2008 - 23:18

RedFLip
  • RedFLip
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Efter att surfat runt på Amazon.com så kan jag lugnt luta mig tillbaka och veta att jag har ett gäng filmer kvar att köpa och se igenom, utbudet är ju där iaf gigantiskt känns det som ;)

#15

Postad 09 januari 2008 - 23:27

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Efter att surfat runt på Amazon.com så kan jag lugnt luta mig tillbaka och veta att jag har ett gäng filmer kvar att köpa och se igenom, utbudet är ju där iaf gigantiskt känns det som :wub:

Typ 700-800st i dagsläget ;)

#16

Postad 09 januari 2008 - 23:38

RedFLip
  • RedFLip
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Efter att surfat runt på Amazon.com så kan jag lugnt luta mig tillbaka och veta att jag har ett gäng filmer kvar att köpa och se igenom, utbudet är ju där iaf gigantiskt känns det som ;)

Typ 700-800st i dagsläget ;)


Precis, såg min första HD-film idag också.
Batman Begins, inte nog med att de är den bästa Batman filmen som gjorts, fan vad snyggt allt blev(kändes det som) men får imorgon 300 så då ska jag göra en riktig jämförelse mellan vanlig dvd och hd-dvd. Inte nog med 300, så infinner sig The Matrix collection hos mig med, har en hel helg att se film nu.
Men än så länge kan jag inte annat än säga "Im loving it" :wub:

EDIT: Hur är leveranstiderna från Amazon.com, sugen på att kasta iväg en beställning på ett gäng filmer.

Redigerat av RedFLip, 09 januari 2008 - 23:42.


#17

Postad 10 januari 2008 - 19:08

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Efter att surfat runt på Amazon.com så kan jag lugnt luta mig tillbaka och veta att jag har ett gäng filmer kvar att köpa och se igenom, utbudet är ju där iaf gigantiskt känns det som ;)

Typ 700-800st i dagsläget :)


Precis, såg min första HD-film idag också.
Batman Begins, inte nog med att de är den bästa Batman filmen som gjorts, fan vad snyggt allt blev(kändes det som) men får imorgon 300 så då ska jag göra en riktig jämförelse mellan vanlig dvd och hd-dvd. Inte nog med 300, så infinner sig The Matrix collection hos mig med, har en hel helg att se film nu.
Men än så länge kan jag inte annat än säga "Im loving it" ;)

EDIT: Hur är leveranstiderna från Amazon.com, sugen på att kasta iväg en beställning på ett gäng filmer.


Leveranstiden från Amazon.com är tyvär ganska lång samt att det oftast åker fast i tullen där i från. Beställ från HDMoviesource.com istället.

#18

Postad 10 januari 2008 - 19:47

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

För 1990 är det rena stölden med 5 filmer, tycker synd om de som lämnar tillbaka den..



Hur kan man tycka synd om någon/några som lämnar ett sjunkande skepp? :P
Borde inte vara tvärtom? :D


Mvh

#19

Postad 10 januari 2008 - 19:52

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

För 1990 är det rena stölden med 5 filmer, tycker synd om de som lämnar tillbaka den..



Hur kan man tycka synd om någon/några som lämnar ett sjunkande skepp? :P
Borde inte vara tvärtom? :D


Mvh

Men skeppet kommer att sjunka mycket långsamt och spelaren fungerar även med vanliga DVD-skivor om inte alla de utgivna och kommer att ges ut räcker, så du kan hålla inne med din skadeglädje.

Redigerat av Unregisteredc4a90337, 10 januari 2008 - 19:53.


#20

Postad 10 januari 2008 - 19:54

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Dom filmer som inte kommer på Blu-ray, ska man skita i att se dom?

Så länge det finns filmer på HD DVD är det värt att ha en

#21

Postad 10 januari 2008 - 20:07

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

För 1990 är det rena stölden med 5 filmer, tycker synd om de som lämnar tillbaka den..



Hur kan man tycka synd om någon/några som lämnar ett sjunkande skepp? :P
Borde inte vara tvärtom? :D


Mvh


Om man är filmintresserad finns det ju ingen anledning att lämna tillbaka den för prisets skull.

OT: Börjar bli tröttsamt att läsa det ena spydiga inlägget efter det andra, ifrån dig. Ser enligt mig väldigt fånigt ut när du om och om igen först hånar den du citerar för att sedan avsluta med Mvh. Tycker det börjar likna väldigt mycket pajkastning ifrån din sida.

Med vänliga hälsningar
;)

#22

Postad 10 januari 2008 - 20:19

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Efter att surfat runt på Amazon.com så kan jag lugnt luta mig tillbaka och veta att jag har ett gäng filmer kvar att köpa och se igenom, utbudet är ju där iaf gigantiskt känns det som ;)

Typ 700-800st i dagsläget :D


Precis, såg min första HD-film idag också.
Batman Begins, inte nog med att de är den bästa Batman filmen som gjorts, fan vad snyggt allt blev(kändes det som) men får imorgon 300 så då ska jag göra en riktig jämförelse mellan vanlig dvd och hd-dvd. Inte nog med 300, så infinner sig The Matrix collection hos mig med, har en hel helg att se film nu.
Men än så länge kan jag inte annat än säga "Im loving it" :P

EDIT: Hur är leveranstiderna från Amazon.com, sugen på att kasta iväg en beställning på ett gäng filmer.


På filmen 300 så upplevs inte bilden så otroligt skarp som man är van vid med HD DVD. Det beror på att regissören har valt att lägga på ett filter som gör att filmen ser lite grynigare ut. Så bli inte allt för besviken om du inte ser en jättestor skillnad mellan DVD och HD DVD.

#23

Postad 10 januari 2008 - 22:11

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Efter att surfat runt på Amazon.com så kan jag lugnt luta mig tillbaka och veta att jag har ett gäng filmer kvar att köpa och se igenom, utbudet är ju där iaf gigantiskt känns det som ;)

Typ 700-800st i dagsläget :D


Precis, såg min första HD-film idag också.
Batman Begins, inte nog med att de är den bästa Batman filmen som gjorts, fan vad snyggt allt blev(kändes det som) men får imorgon 300 så då ska jag göra en riktig jämförelse mellan vanlig dvd och hd-dvd. Inte nog med 300, så infinner sig The Matrix collection hos mig med, har en hel helg att se film nu.
Men än så länge kan jag inte annat än säga "Im loving it" :P

EDIT: Hur är leveranstiderna från Amazon.com, sugen på att kasta iväg en beställning på ett gäng filmer.


På filmen 300 så upplevs inte bilden så otroligt skarp som man är van vid med HD DVD. Det beror på att regissören har valt att lägga på ett filter som gör att filmen ser lite grynigare ut. Så bli inte allt för besviken om du inte ser en jättestor skillnad mellan DVD och HD DVD.


Va? Det är ju en grym skillnad på 300 mellan HD och SD. Grynigheten tycker jag passar ypperligt in i filmen, ljussättning, färger etc. Men skärpan är fantastisk i HD, djupet i bilden, svärtan etc. etc. 300 är en ypperlig HD-film. Grym kvalitet!

#24

Postad 10 januari 2008 - 22:50

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Klart att det är skillnad men i mina ögon är inte filmen referenskvalité vad gäller bild. Finns filmer med bättre bild.

#25

Postad 11 januari 2008 - 02:19

RedFLip
  • RedFLip
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Såg precis första Matrix, oj oj oj :D

Im hooked, tyckte bilden var fenomenal i den iaf. Finns säker bättre och de längtar jag efter att isf få se.
Ska se 2 och 3 också.

#26

Postad 07 februari 2008 - 19:56

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Jag tycker personligen att Matrix och Transformers är starkast i bildkvalité hittills.

#27

Postad 07 februari 2008 - 20:07

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Då ska du kolla in Bourne Ultimatum och Zodiac också... :(


:rolleyes:

#28

Postad 07 februari 2008 - 20:52

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
har inte denna tråden gjort sitt nu??

#29

Postad 07 februari 2008 - 20:54

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
"Satsar" man verkligen när man ger 3000 kr för en ny Toshiba HD DVD?
Jag tycker inte det...

Filmbolagen slåss ju om vad dom ska använda så i mitt fall blev det en PS3 och en HD DVD, egentligen främst för att jag ville ha en ny spelmaskin samt att man är prylgalen men jag bestämde mig iaf för båda formaten.
Mtp att Toshiban kostar 3000 kr så är det ju ändå billigare än vad många på minhembio lägger på en vanlig DVD spelare.

Nackdelen med båda formaten är ju i dagsläget att filmerna ligger på 250 kr st. och för mig som gärna vill handla allt från Discshop blir det dyrt, men priserna lär gå ner, det ser vi ju nu på denna Toshiba spelare som dumpats i pris.
Komplett sålde 50 Toshiba spelare på 15 timmar så det börjar bli en allt större marknad på dom och det är nog en tidsfråga innan filmerna går ner i pris, kanske inte till vanliga DVD priser ännu men dom lär nog inte ligga långt borta.

Discshop har i dagsläget ca 150 HD DVD filmer så att säga att den är död är klart överdrivet, speciellt mtp att Komplett sålde 50 spelare på två arbetsdagar.

Redigerat av Unregistered33cc6995, 07 februari 2008 - 20:56.


#30

Postad 07 februari 2008 - 21:32

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

"Satsar" man verkligen när man ger 3000 kr för en ny Toshiba HD DVD?
Jag tycker inte det...

Filmbolagen slåss ju om vad dom ska använda så i mitt fall blev det en PS3 och en HD DVD, egentligen främst för att jag ville ha en ny spelmaskin samt att man är prylgalen men jag bestämde mig iaf för båda formaten.
Mtp att Toshiban kostar 3000 kr så är det ju ändå billigare än vad många på minhembio lägger på en vanlig DVD spelare.

Nackdelen med båda formaten är ju i dagsläget att filmerna ligger på 250 kr st. och för mig som gärna vill handla allt från Discshop blir det dyrt, men priserna lär gå ner, det ser vi ju nu på denna Toshiba spelare som dumpats i pris.
Komplett sålde 50 Toshiba spelare på 15 timmar så det börjar bli en allt större marknad på dom och det är nog en tidsfråga innan filmerna går ner i pris, kanske inte till vanliga DVD priser ännu men dom lär nog inte ligga långt borta.

Discshop har i dagsläget ca 150 HD DVD filmer så att säga att den är död är klart överdrivet, speciellt mtp att Komplett sålde 50 spelare på två arbetsdagar.


Varför vill du handla allt från Discshop? Är det inte lite osmart att kasta en hundring i sjön när det finns andra alternativ? Så att lägga priset på Discshop som en nackdel för formaten är väl ganska dumt?

#31

Postad 07 februari 2008 - 22:26

Unregisterede05aa31f
  • Unregisterede05aa31f
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0

"Satsar" man verkligen när man ger 3000 kr för en ny Toshiba HD DVD?
Jag tycker inte det...

Filmbolagen slåss ju om vad dom ska använda så i mitt fall blev det en PS3 och en HD DVD, egentligen främst för att jag ville ha en ny spelmaskin samt att man är prylgalen men jag bestämde mig iaf för båda formaten.
Mtp att Toshiban kostar 3000 kr så är det ju ändå billigare än vad många på minhembio lägger på en vanlig DVD spelare.

Nackdelen med båda formaten är ju i dagsläget att filmerna ligger på 250 kr st. och för mig som gärna vill handla allt från Discshop blir det dyrt, men priserna lär gå ner, det ser vi ju nu på denna Toshiba spelare som dumpats i pris.
Komplett sålde 50 Toshiba spelare på 15 timmar så det börjar bli en allt större marknad på dom och det är nog en tidsfråga innan filmerna går ner i pris, kanske inte till vanliga DVD priser ännu men dom lär nog inte ligga långt borta.

Discshop har i dagsläget ca 150 HD DVD filmer så att säga att den är död är klart överdrivet, speciellt mtp att Komplett sålde 50 spelare på två arbetsdagar.


Varför vill du handla allt från Discshop? Är det inte lite osmart att kasta en hundring i sjön när det finns andra alternativ? Så att lägga priset på Discshop som en nackdel för formaten är väl ganska dumt?


Kanske för att han vill ha svensk text ,eller som i mitt fall bor ihop med en som vill ha svensk text då är det tyvärr inte så många alternativ till discshop tyvärr :(

#32

Postad 10 februari 2008 - 11:38

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Om man vill spara några kronor kan man beställa från filmia.se.
Där kostar de flesta HDDVD filmer 219 eller 230 sek. Inte mycket men nånting.

#33

Postad 12 februari 2008 - 21:55

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0

Om man vill spara några kronor kan man beställa från filmia.se.
Där kostar de flesta HDDVD filmer 219 eller 230 sek. Inte mycket men nånting.


Jag blev förbannad när jag beställde från Filmia nu i helgen, det tillkom tydligen faktureringsavgift på 19 kr.
När vi får sånt till firman jag jobbar på brukar vi dra bort den summan från fakturan.
Har hört något om att man inte har rätt att ta ut faktureringsavgift?
19 kr är inte mycket pengar men jag blir förbannad på alla firmor som ska tjäna pengar på alla extraavgifter, de tar ju dessutom 25 kr i frakt mot t.ex discans 10 kr (om man e guldkund).



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.