Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Windows Phone 7

438 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Optimus 7 E900 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,2 (19) Inga priser
Samsung Omnia 7 GT-i8700 8GB 512MB RAM (Mobiltelefoner) 4 7,17 (17) Inga priser
HTC 7 Mozart 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7 (1) Inga priser
HTC HD7 8GB 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,5 (3) Inga priser
HTC 7 Trophy 512MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,14 (13) Inga priser
HTC Titan 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 6 8,5 (15) Inga priser
HTC Radar 512MB RAM (Mobiltelefoner) 7 8,09 (10) Inga priser
Samsung Omnia W GT-i8350 512MB RAM (Mobiltelefoner) 5 7,7 (9) Inga priser
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
4 relaterade trådar

#351

Postad 28 september 2011 - 12:39

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Jag letar nämligen efter en ny telefon till jobbet. Så ngt runt 2000-3000 spänn som kan köra mango är vad jag letar efter. Några rekommendationer?
Skiter fullständigt i om kameran är kass. Kommer inte användas ändå.

Bästa är väl att vänta nu. De tidiga lurarna börjar väl ta slut i lagrena?
Jobbar på ett sågverk och kör gelaskin på min Lg.

http://imageshack.us.../dscf0790m.jpg/

#352

Postad 29 september 2011 - 08:39

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Hej,

någon som kan ge ett utlåtande generellt sett på hur bra kalender- och mailfunktionen out of the box är?

Jag behöver en ny arbetstelefon och har idag en androidlur (HTC Desire) där jag inte riktigt gillar kalenderfunktionen. Är alldeles för oöverskådlig och vill inte behöva köpa någon ur marketplace. Tycker då att iPhone 4 har bättre kalender men inte bra.

#353

Postad 29 september 2011 - 08:58

Pax81
  • Pax81
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Hej,

någon som kan ge ett utlåtande generellt sett på hur bra kalender- och mailfunktionen out of the box är?

Jag behöver en ny arbetstelefon och har idag en androidlur (HTC Desire) där jag inte riktigt gillar kalenderfunktionen. Är alldeles för oöverskådlig och vill inte behöva köpa någon ur marketplace. Tycker då att iPhone 4 har bättre kalender men inte bra.


När jag köpte telefon var god mail- och kalenderfunktion högt på priolistan. Enligt mig är dessa två funktioner bland de starkaste korten hos WP7, betydligt bättre än Androids och iPhones. Speciellt bra är det om man gillar den minimalistiska tydliga UIn som genomsyrar WP7. Ska man klaga på något är det kanske att det inte finns någon veckovy ännu hos WP7. Tips är att googla runt, kolla lite youtube-videos som täcker upp mail och kalender på WP7.

#354

Postad 30 september 2011 - 15:19

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Vilka nya modeller är det som är på och finns det några datum på dem?
Har kollat specsen mellan tex den gamla HTC Trophy mot den nya HTC Radar och det såg ut att vara minimal skillnad?

#355

Postad 13 oktober 2011 - 19:46

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Inte någon som köpt Titan eller Radar ? Vill köpa en Mango snart. Blir Titan för stor ?
Kan Omnia W utmana Radar ? Eller kommer det någon annan inom en snar framtid ?

#356

Postad 13 oktober 2011 - 19:49

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Inte någon som köpt Titan eller Radar ? Vill köpa en Mango snart. Blir Titan för stor ?
Kan Omnia W utmana Radar ? Eller kommer det någon annan inom en snar framtid ?


Känns som fel tid att köpa en win 7 lur, Nokia släpper flera nya inom kort och troligen blir en av dom liknande Nokia n9.
Kan bli trevliga lurar.

#357

Postad 13 oktober 2011 - 20:45

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0


Känns som fel tid att köpa en win 7 lur, Nokia släpper flera nya inom kort och troligen blir en av dom liknande Nokia n9.
Kan bli trevliga lurar.


Jag tror inte Nokias WP7 lurar kommer vara bättre än andra, snarare tvärt om. De från Samsung kommer säkert ha bättre hårdvara. Kolla bara på Nokia 800, samma skal som N9 men med mindre skärm bara för att de ska få plats med Windowstangenten. Samsungs lurar kommer nog vara bättre planerade.

#358

Postad 13 oktober 2011 - 20:58

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0


Jag tror inte Nokias WP7 lurar kommer vara bättre än andra, snarare tvärt om. De från Samsung kommer säkert ha bättre hårdvara. Kolla bara på Nokia 800, samma skal som N9 men med mindre skärm bara för att de ska få plats med Windowstangenten. Samsungs lurar kommer nog vara bättre planerade.


Om skalet är samma, men man måste få plats för Windows-tangenterna, så måste ju också skärmen vara mindre. På något annat sätt går det väl inte att planera?

Tycker själv att Nokias hårdvara är bättre än Samsungs. En SGS känns som en plastig leskak efter att hållt i en Nokia. Design är något jag tycker Nokia fortfarande är bäst på. Och ingen mobilkamera är ännu bättre än N8ans.

Min nästa WP7 blir troligtvis en Nokia. Inte kanske den första, men de har ju lovat flera olika modeller per år.

#359

Postad 14 oktober 2011 - 15:29

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Det här är helt sjukt!

Jag vill köpa en HTC Titan och föränga mitt 3-abbonemang, men det tycks helt vara omöjligt!

De operatörer som säljer 3 (Phone House, 3, etcetera) säljer inte telefonen, och de företag som säljer telefonen (Katching, CDON, Teknikmagasinet, netonnet etcetera) samarbetar inte med 3!

Jag kollade med en Expertbutik i går, eftersom de säljer både telefonen och 3-abonnemang, men de kunde inte kicka telefonen med Surf Max utan den blev lika dyr (6000.-) oavsett om jag förlängde eller köpte helt utan abonnemang.

Jag är alltså intresserad att plocka ut en HTC Titan med "24 månaders 3 Surf Max" för 0-1000.- Är det någon som har tips på hur jag löser detta!?

#360

Postad 19 oktober 2011 - 21:13

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Nokia 800 "SeaRay". N9 i WP7-format. Visst är den snygg!

Postad bild

http://pocketnow.com...rst-press-shots

#361

Postad 19 oktober 2011 - 22:18

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Nokia 800 "SeaRay". N9 i WP7-format. Visst är den snygg!

Jäklgt läcker :)

#362

Postad 20 oktober 2011 - 13:22

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Beställde en Titan av Dustin igår , fick den idag. Glad som en speleman men tyvärr
var skiten trasig vid leverans. Inga fler på lager just nu :(
Men det lilla jag fick hålla i den så var skärmen maffig :)

Ingen annan som fått hem Titan :huh:

Hmm är lite osäker på om mobilen är trasig eller ej :wacko:
När jag tog upp mobilen så tryckte jag in en knapp som delar på
mobilen så man kan bla sätta in kortet. Såg ej detta från början (visste
ej om det) därför trodde jag mobilen var trasig. Men jag tycker ändå det
går att trycka ner glaset fast den är i rätt läge. Htc tyckte ändå att jag skulle
få en ny , för där ska ej finnas något glapp alls. (fast dom har nog ej ens hållt en Titan)

Vill gärna ha snabba svar från er andra Titan användare , ligger ert glas så pass bra
att det ej går att trycka ner det ett par mm till ??

Redigerat av andersgog, 20 oktober 2011 - 17:32.


#363

Postad 20 oktober 2011 - 20:16

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Ingen alls ?

#364

Postad 20 oktober 2011 - 20:27

danne_silver
  • danne_silver
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Vet inte om jag tänker på samma sak.

Men jag har en HTC Sensation. Ganska säker på att det är samma konstruktion.
Och min fjädrar och knarrar lite i övre högra hörnet när man klämmer på telefonen. Eller snarare hela högersidan.

#365

Postad 20 oktober 2011 - 21:03

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Vet inte om jag tänker på samma sak.

Men jag har en HTC Sensation. Ganska säker på att det är samma konstruktion.
Och min fjädrar och knarrar lite i övre högra hörnet när man klämmer på telefonen. Eller snarare hela högersidan.


Jo det verkar vara samma konstruktion på dom. Då är det helt plötsligt många som kan svara på min fråga.

#366

Postad 20 oktober 2011 - 22:14

Pax81
  • Pax81
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0


Jo det verkar vara samma konstruktion på dom. Då är det helt plötsligt många som kan svara på min fråga.


Kanske liknande, men inte samma. Titan är större, och de som klämde på den rapporterade att den var bättre byggd än alla tidigare HTC-telefoner. Ganska säkert att glaset inte ska gå trycka ner, om jag uppfattar din beskrivning rätt.

#367

Postad 21 oktober 2011 - 08:27

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Kanske liknande, men inte samma. Titan är större, och de som klämde på den rapporterade att den var bättre byggd än alla tidigare HTC-telefoner. Ganska säkert att glaset inte ska gå trycka ner, om jag uppfattar din beskrivning rätt.


Fick ett pm av en annan Titan användare , hans gick också att trycka ner lite. Så troligt att det ska vara så.
Fick igår besked av Dustin att dom ej hade fler på lager , bra tänkte jag , nu kan jag kolla upp det ordentligt.
Men fick precis ett mail av Dustin att en ny Titan är på väg , fan va snabba dom är på att skicka delar.

#368

Postad 21 oktober 2011 - 12:27

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Fan sicken soppa :angry: Fick min Titan nr2 nu men vågar ej öppna lådan. Är det ej fel på nr1 får jag betala
för bägge om jag brutit förseglingen. Får alltså aldrig reda på om min Titan är helt ok eller ej. Vågar ej chansa.
Dustin är ej kundvänlig på den punkten.

Blir nog att jag får skicka ner nr2 igen i retur. Men är jävligt nyfiken på om den är samma som på den första.

#369

Postad 21 oktober 2011 - 13:55

Pax81
  • Pax81
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Fan sicken soppa :angry: Fick min Titan nr2 nu men vågar ej öppna lådan. Är det ej fel på nr1 får jag betala
för bägge om jag brutit förseglingen. Får alltså aldrig reda på om min Titan är helt ok eller ej. Vågar ej chansa.
Dustin är ej kundvänlig på den punkten.

Blir nog att jag får skicka ner nr2 igen i retur. Men är jävligt nyfiken på om den är samma som på den första.


Har du köpt den andra oberoende av den första? Eller skickade Dustin den andra för att det antas vara fel på den första? Enl distansköplagen har du väl rätt öppna förpackningen och känna o klämma på varan, så länge den är "oväsentligt begagnad" eller nåt sånt? Dustin brukar ju va bra att göra med. Du kan väl ringa och förhandla med dom, hade inte HTC sagt att du skulle byta den? Verkar ju skumt med det du beskriver om att skärmen är nedtryckbar.

Redigerat av Pax81, 21 oktober 2011 - 14:03.


#370

Postad 21 oktober 2011 - 14:37

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0


Har du köpt den andra oberoende av den första? Eller skickade Dustin den andra för att det antas vara fel på den första? Enl distansköplagen har du väl rätt öppna förpackningen och känna o klämma på varan, så länge den är "oväsentligt begagnad" eller nåt sånt? Dustin brukar ju va bra att göra med. Du kan väl ringa och förhandla med dom, hade inte HTC sagt att du skulle byta den? Verkar ju skumt med det du beskriver om att skärmen är nedtryckbar.


Kontaktade HTC igen , skärmen går att trycka ner lite , lite pga skärmens storlek. Så då är väll min mobil ok hoppas jag. Enligt Dustin får jag absolut ej
öppna förseglingen , har haft flera dispyter med dom idag. Så den nya skickas tillbaka början på nästa vecka oöppnad :)

#371

Postad 21 oktober 2011 - 21:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Det var värst, lite annorlunda erbjudande he he

https://www.prisjakt...box_360_hos_tre

#372

Postad 22 oktober 2011 - 13:21

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Sicken go mobil :) min nya Titan. Har haft iPhone 3gs i snart 2 år , Android som jobb mobil (Zte) i snart 1år.
Har alltid gillat min 3gs , androiden sådär men denna gillar jag skarpt. Skärmen hjälper ju till
att få en bättre upplevelse men själva gränssnittet Mango 7,5 är väldigt lätt förstått o snabbt.

Har ju inte kollat in allt men än så länge ångrar jag mig ej. Saknar några appar men navigon
har kommit ut pris 552kr tror jag det var. Men har ju redan köpt till min iPhone så det känns ju
lite kasst :mellow:

#373

Postad 23 oktober 2011 - 05:12

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=yWKgbXEiiZI

Redigerat av Unregistered52a88696, 23 oktober 2011 - 07:11.


#374

Postad 23 oktober 2011 - 11:20

Pax81
  • Pax81
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Sicken go mobil :) min nya Titan. Har haft iPhone 3gs i snart 2 år , Android som jobb mobil (Zte) i snart 1år.
Har alltid gillat min 3gs , androiden sådär men denna gillar jag skarpt. Skärmen hjälper ju till
att få en bättre upplevelse men själva gränssnittet Mango 7,5 är väldigt lätt förstått o snabbt.

Har ju inte kollat in allt men än så länge ångrar jag mig ej. Saknar några appar men navigon
har kommit ut pris 552kr tror jag det var. Men har ju redan köpt till min iPhone så det känns ju
lite kasst :mellow:


Kul höra. Blev det så att du behöll den nya iaf? Glaset går inte trycka ner där eller?

Hur känns storleken på telefonen, och hur känns den relativt låga pixeltätheten?
Hade telefonen varit med skärm på 4" men i övrigt exakt likadan hade jag beställt en för länge sen. Men väntar se vad Nokia erbjuder till veckan.

#375

Postad 23 oktober 2011 - 16:05

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0


Kul höra. Blev det så att du behöll den nya iaf? Glaset går inte trycka ner där eller?

Hur känns storleken på telefonen, och hur känns den relativt låga pixeltätheten?
Hade telefonen varit med skärm på 4" men i övrigt exakt likadan hade jag beställt en för länge sen. Men väntar se vad Nokia erbjuder till veckan.


Öppnade aldrig den nya , min första e ju som den ska enligt HTC o en annan användare här på forumet.
Och jag märker inget konstigt alls med skärmen så jag är super nöjd. Hade jag öppnat den nya så hade jag
fått pröjsa för den också enligt Dustin om dom ej hittat fel på den första.
Visst är skärmen stor , hade väll en 4,3 tums skärm som första val , men det finns ej ännu. Men jag ångrar ej
köpet. Helt underbar jämnfört med lill plutten iPhone. Upplever ingen dålig pixeltäthet i heller. men jag är ingen
som sitter o letar efter små fel på min mobil. Hade jag fått ca 6000:- att leta ny mobil hade det blivit en Titan igen ;)

#376

Postad 24 oktober 2011 - 11:12

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Tjena

Har en fråga , på första sidan rullar det fram olika bilder , dels bilder som htc lagt in och dels mina egna bilder.
Har raderat några bilder , men dom kommer ändå upp i "rull listan" Går jag in i mappen bilder finns dom ej där.
Så hur kan dom då finnas kvar i rull listan :mellow:
Min mobil är en Titan , men det är nog samma på alla W7 mobiler skulle jag tro.

#377

Postad 24 oktober 2011 - 17:42

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Tjena

Har en fråga , på första sidan rullar det fram olika bilder , dels bilder som htc lagt in och dels mina egna bilder.
Har raderat några bilder , men dom kommer ändå upp i "rull listan" Går jag in i mappen bilder finns dom ej där.
Så hur kan dom då finnas kvar i rull listan :mellow:
Min mobil är en Titan , men det är nog samma på alla W7 mobiler skulle jag tro.


Det är bilderna i "favourites" som kommer upp i "rull-listan". Du måste ta bort bilden från favoriter om du inte vill att den syns på framsidan.

#378

Postad 24 oktober 2011 - 19:29

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Har inga bilder i favourites , bara i bilder (kamerabilder-album-datum)
Men det kanske har blivit fixat. Tog en ej lämplig bild och den dök upp där :wub:
raderade den , men den kom upp ändå i rull listan. Stängde av mobilen helt
det hjälpte nog , hoppas jag :P

#379

Postad 25 oktober 2011 - 11:54

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej!

Har nyss uppgraderat min optimus 7 till mango med svenskt UI. Har två frågor

1) Varför har "marketplace" försvunnit från zune i telefonen? Den finns med på microsofts svenska sida:
http://www.microsoft...videos-hub.aspx
http://www.microsoft...arketplace.aspx

Är det likadant för er?

2) Hur bär jag mig åt för att trycka väck tangentbordet. Ibland på webbsidor när jag skriver i ett fält så tappar jag på webbsidan, men likt förbenat försvinner inte tangentbordet. Någon lösnng på det?

3) När jag ska lägga till en appointment , så går jag in i kalendern, på månadsvy och tappar i rutan (dagen) jag vill lägga till ett appointment i, men sen när jag bara till agendan. Eller är jag för insnöad på hur outlook fungerar. Ett tapp, öppna den dagen, dubbeltapp lägga till appointment de dagen? det jag är ute efter är att slippa välja datum med datepickern utan välja i kalendervyn...

/H
Annars fungerar mango kanon

Redigerat av MrNorth27, 25 oktober 2011 - 11:57.


#380

Postad 25 oktober 2011 - 14:57

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Tangentbordet undrade jag själv över tills jag kom på att det är back-knappen som gäller för att få bort det.

Måste säga att efter 2-3 dagar så börjar man komma in i det.
Visst det är en del saker man saknar, en del mindre och den del större men överlag känns det bra.

Apparna ligger efter som s*tan om man jämför med tex android men det kommer väl där med.
Som jag förstått så beror det enbart på lathet att vissa appar inte finns på den svenska marketen för att utvecklarna inte gjort dom tillgängliga.

Whatsapp är trasig och ful, hoppas den uppdateras snart, annars får man väl uppmana peeps att byta till KiK.

#381

Postad 25 oktober 2011 - 19:08

Zetor
  • Zetor
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Åtminståne ett par modeller vi vår se i morgon har läckt ut..

Postad bild

#382

Postad 25 oktober 2011 - 19:18

Pax81
  • Pax81
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
edit: verkar varit fake

Redigerat av Pax81, 26 oktober 2011 - 10:31.


#383

Postad 26 oktober 2011 - 10:33

Pax81
  • Pax81
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Nokia Lumia 800 kommer till Sverige tidigast början av 2012. :mellow:
Kommer till UK i November, kanske funkar köpa därifrån.

#384

Postad 29 oktober 2011 - 10:37

calan
  • calan
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0


Jag tror inte Nokias WP7 lurar kommer vara bättre än andra, snarare tvärt om. De från Samsung kommer säkert ha bättre hårdvara. Kolla bara på Nokia 800, samma skal som N9 men med mindre skärm bara för att de ska få plats med Windowstangenten. Samsungs lurar kommer nog vara bättre planerade.

Samsung har ju som regel alltid fetast hårdvara nuförtiden tycker jag. Gällade byggkvalitet känns dom väldigt medel. Har ännu aldrig stött påi en Samsung som förmedlar premiumkänsla när man håller i den. Därmed inte sagt att jag inte gillar dom men det är ju plastigt som fan.

Håller tummarna för att Lumia 800 är som Optimus 7 i tyngd och byggkvalitet minus de plastiga delarna. :)

#385

Postad 30 oktober 2011 - 19:49

Unregistered444d4ee2
  • Unregistered444d4ee2
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Hej!

Har nyss uppgraderat min optimus 7 till mango med svenskt UI. Har två frågor

1) Varför har "marketplace" försvunnit från zune i telefonen? Den finns med på microsofts svenska sida:
http://www.microsoft...videos-hub.aspx
http://www.microsoft...arketplace.aspx

Är det likadant för er?

2) Hur bär jag mig åt för att trycka väck tangentbordet. Ibland på webbsidor när jag skriver i ett fält så tappar jag på webbsidan, men likt förbenat försvinner inte tangentbordet. Någon lösnng på det?

3) När jag ska lägga till en appointment , så går jag in i kalendern, på månadsvy och tappar i rutan (dagen) jag vill lägga till ett appointment i, men sen när jag bara till agendan. Eller är jag för insnöad på hur outlook fungerar. Ett tapp, öppna den dagen, dubbeltapp lägga till appointment de dagen? det jag är ute efter är att slippa välja datum med datepickern utan välja i kalendervyn...

/H
Annars fungerar mango kanon


Hur fick du svenskt UI? :D

#386

Postad 01 november 2011 - 21:16

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0

Det här är helt sjukt!

Jag vill köpa en HTC Titan och föränga mitt 3-abbonemang, men det tycks helt vara omöjligt!

De operatörer som säljer 3 (Phone House, 3, etcetera) säljer inte telefonen, och de företag som säljer telefonen (Katching, CDON, Teknikmagasinet, netonnet etcetera) samarbetar inte med 3!

Jag kollade med en Expertbutik i går, eftersom de säljer både telefonen och 3-abonnemang, men de kunde inte kicka telefonen med Surf Max utan den blev lika dyr (6000.-) oavsett om jag förlängde eller köpte helt utan abonnemang.

Jag är alltså intresserad att plocka ut en HTC Titan med "24 månaders 3 Surf Max" för 0-1000.- Är det någon som har tips på hur jag löser detta!?


Ah! The Phone House, Kungsgatan 3 har den i lager! Mitt nyförvärv ligger nu på laddning mellan SGSII och iPhone 4S.

#387

Postad 04 november 2011 - 08:45

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

...Mitt nyförvärv ligger nu på laddning mellan SGSII och iPhone 4S.


Hur många öron har du? :P

#388

Postad 04 november 2011 - 10:55

_hetfield_
  • _hetfield_
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått min HTC Radar!

Första intrycket av Windows Phone är väldigt positivt. Gick snabbt och enkelt att komma igång. Telefonen fungerade direkt och den kopplade upp sig galant mot trådlösa nätverket. Väldigt genomtänkt och användarvänligt gränssnitt. Var lite rädd för att det skulle finnas för få appar, men det finns så man klarar sig på marketplace :) de appar jag hittills har provat känns mer genomtänkta än de till android.

#389

Postad 07 november 2011 - 17:55

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0

Hur många öron har du? :P

:D

Jag har nu skaffat mig en telefon av varje OS och tänkte byta upp mig allt eftersom det kommer bättre telefoner. Jag har också medvetet skaffat abonnemang (med rejäl surf) hos tre olika operatörer för att jämföra täckning och tjänster och dessutom köpt tre guldnummer.

Senast jag körde Windows på en mobil enhet var för över 10 år sedan med Pocket PC på iPaq 3630 och Casio Cassiopeia. Det har hänt en del sedan dess :D

Man blir snabbt bortskämd med jätteskärmen på HTCn, menysystemet känns också väldigt rappt och byggkvaliten är gedigen. Vidare gillar jag att displayen täcker nästan hela fronten så att yttermåtten trots den stora skärmen kan hållas på rimlig nivå. Men jag märker att nu när jag har alla tre på mig nästan alltid plockar upp 4S som brukar skalar websidorna rätt (t.o.m. svåra som svt.se/svttext), och också skalar texten superskarpt. Dessutom är den extremt intuitiv!

SGSII används i stort sett bara till att boka biobiljetter då de andra två inte klarar flash vilket krävs på sf.se Den pensioneras om ett par veckor och får ersättas av SG Note.

#390

Postad 07 november 2011 - 20:58

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Äntligen kommer nu Spotify till WP7! :)

Wpcentral
Winrumors

Bara vänta in Lumia 800 också... :)

Redigerat av -SH-, 07 november 2011 - 21:55.


#391

Postad 08 november 2011 - 04:50

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Oh yeah, äntligen :)
Segt att vänta men en bättre version än genomtrasiga whatsapp och spotify nu så är jag nöjd för tillfället.

#392

Postad 08 november 2011 - 14:38

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0
Spotify appen var riktigt läcker! Där ligger IOS och Android i lä ;)

#393

Postad 08 november 2011 - 15:56

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
winMobile.se stänger ner. :(

http://www.winmobile...se-stanger-ner/

#394

Postad 12 november 2011 - 02:32

Unregistered444d4ee2
  • Unregistered444d4ee2
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Spotify appen var riktigt läcker! Där ligger IOS och Android i lä ;)


Håller med. Passar verkligen in i panoramagränssnittet. Är bara trist i min SE Arc. :)

#395

Postad 12 november 2011 - 21:41

Unregistered43229
  • Unregistered43229
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Nån som kan tipsa om vart det finns WP telefoner att testa, helst norra stockholm. Får en blick som om man vore en utomjording när man frågar säljare om de har telefoner med WP.
Har testat 2 giganten, MM samt ett par phonehouse och tele2 butiker men gått bet på det.

#396

Postad 12 november 2011 - 21:55

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Nån som kan tipsa om vart det finns WP telefoner att testa, helst norra stockholm. Får en blick som om man vore en utomjording när man frågar säljare om de har telefoner med WP.
Har testat 2 giganten, MM samt ett par phonehouse och tele2 butiker men gått bet på det.

Märkligt att MM inte hade det, här i Uppsala har de det iaf. Har även testat WP i en Telia-butik här i Uppsala.

#397

Postad 13 november 2011 - 22:27

Unregistered43229
  • Unregistered43229
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Märkligt att MM inte hade det, här i Uppsala har de det iaf. Har även testat WP i en Telia-butik här i Uppsala.


Verkar som Uppsala ligger aningen före storstan då, får svänga förbi och kolla när jag har nåt jobb där. Tack.

#398

Postad 14 november 2011 - 13:25

Pax81
  • Pax81
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Största anledningen till att WP inte får fäste tror jag är bristen på telefoner ute i butikerna samt säljarnas ointresse och okunskap. Bara välinformerade konsumenter köper WP, eftersom den som väljer att "informeras" av butikssäljarna dirigeras till iPhone eller Android. Mera och bättre reklam från MS behövs, för att nå både kidsen som säljer och okunniga konsumenter. Detta blir förhoppningsvis bättre när Nokia lanserar sina WPs i Sverige.

Redigerat av Pax81, 14 november 2011 - 13:26.


#399

Postad 15 november 2011 - 08:23

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har precis fått en Motorola RAZR via företaget. Men jag skulle vilja testa en WP7-telefon också. Men så kollar jag runt lite och upptäcker att det knappt finns några alls. Jag hittar ingen info om att det ska komma några heller, mer än Nokia som ju kommer nästa år.

Så... är det helt dött eller kommer det några snart?

#400

Postad 15 november 2011 - 12:09

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har precis fått en Motorola RAZR via företaget. Men jag skulle vilja testa en WP7-telefon också. Men så kollar jag runt lite och upptäcker att det knappt finns några alls. Jag hittar ingen info om att det ska komma några heller, mer än Nokia som ju kommer nästa år.

Så... är det helt dött eller kommer det några snart?

http://www.gsmarena....ime=0=



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.