Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Frågor ang Pioneer VSX921

182 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 01 januari 2012 - 14:21

fikakungen
  • fikakungen
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

subben fungerade bra men gjorde en högtalare inställning och nu är det inte ett ljud i subben.nån som vet hur man får den att funka igen


Gå in i högtalar setup menyn och kolla om subben är påslagen där, finns två lägen där den fungerar på olika sätt.

#52

Postad 01 januari 2012 - 17:31

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
tack för tipset

#53

Postad 01 januari 2012 - 18:47

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Är det någon som fått hdmi standby passthrough att fungera? Jag har anslutit min htpc (windows 7), telias digitalbox motorola vip 1963 och min Panasonic-plasma men får varken bild eller ljud när förstärkaren är avstängd. Har hdmi-kablar med ethernetstöd.

Har ställt frågan till Pioneer via deras hemsida men får inga svar trots regelbundna påminnelser...


För det första måste HDMI kontroll vara påslaget på din receiver. Sen måste all utrustning i kedjan också supporta HDMI kontroll (kan dock heta olika på olika produkter) och ha det påslaget. Den digitalbox du har supportar inte HDMI kontroll vad jag vet och därmed kan du inte få passthrough att fungera.

Hittar du något i routern så får du gärna skriva va du gjorde. Hur ofta får du problem med Airplay som du beskrev det?


Själv använder jag Apples egna Airport Extreme Base Station samt Pioneers W300 (deras WiFi enhet) och Airplay funkar bra från min IPod Touch 4G. Enda gången jag har problem är när Bluetooth är påslaget på min IPod. Verkar finnas någon bugg i iOS 5 som gör att BT stör ut WiFi/Airplay. Med BT avstängd fungerar dock Airplay fantastiskt bra.

Redigerat av twintin, 01 januari 2012 - 18:52.


#54

Postad 02 januari 2012 - 12:28

Ekan199
  • Ekan199
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hej alla kloka. Har kört min 921:a en månad nu och har inga nätverksproblem, varken via "vanliga nätverket" eller AirPlay. Har heller inget Teliamodem, vilket verkar vara en bov i dramat...

Men, jag fick hjärnsläpp igår när jag skulle testa mina nya hörlurar: Hur får jag ut ljudet i dem? Jag kör RCA-kopplingen ut på baksidan, men vad ska jag välja för "output"? Lyckades få FM-brus i dem, men inget ljud när jag kör TV, Xbox eller annat. Tacksam för svar från någon klok person.

#55

Postad 02 januari 2012 - 14:10

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Varför använder du RCA på baksidan när det finns hörlursutgång på framsidan ?

Redigerat av twintin, 02 januari 2012 - 14:11.


#56

Postad 02 januari 2012 - 14:44

Ekan199
  • Ekan199
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Använder RCA-kontakterna av två skäl: Dels så fick jag för mig att det blir bättre ljud den vägen (kanske fel?) och dels för att jag har en TV-bänk där jag helst vill dra sladdarna på baksidan, eftersom det inte ser så kul ut med sladdarna från hörlursutgången (framsidan på receivern) till basstationen för de trådlösa lurarna.



Edit: Testade med hörlursuttaget igår och det funkade kanon. Ska fortsätta klura på hur jag ska ställa in för att använda RCA-kontakterna på baksidan. Kan för övrigt rekommendera Sennheisers trådlösa hörlurar RS 170. Inte ett brus så långt örat når och riktigt schysst ljud.

Redigerat av Ekan199, 03 januari 2012 - 12:13.


#57

Postad 04 januari 2012 - 12:01

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Kör tv genom den inbyggda digital boxen just för att kunna titta på tv och spela musik samtidigt. Vad jag förstår går det inte om man kör genom 921? Eller går det någon som har en lösning? Tycker det är ganska kast ljud genom den optiska till recivern.

#58

Postad 04 januari 2012 - 15:11

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Kör tv genom den inbyggda digital boxen just för att kunna titta på tv och spela musik samtidigt. Vad jag förstår går det inte om man kör genom 921?


Spela musik från var ? Den inbyggda radion eller mediaspelaren (HMG) eller från någon extern enhet (typ squeezebox) ?

Det senare (extern enhet) går nog att ordna på ett ganska osmidigt sätt i teorin. Om det sen i praktiken funkar eller är användbart är en helt annan historia.

Tycker det är ganska kast ljud genom den optiska till recivern.


Jag kör optiskt ljud till min receiver optiskt både från min mac mini samt från min digitalbox och får jättebra ljud. Kanske är det din ljudkälla (tv/digitalbox) som är problemet ? Har du testat med någon annan optisk ljudkälla ?

Redigerat av twintin, 04 januari 2012 - 15:13.


#59

Postad 05 januari 2012 - 15:08

eckexd
  • eckexd
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
hej någon som kan hjälpa mig med min nya reciver pioneer vsx.921 får ingen bild till tv på out kan inte spela ut rätt svårt reciver detta .. fick denna i julklapp men vad hjälper det när man inte fattar om man använder den !

Tack för svar

#60

Postad 06 januari 2012 - 21:02

fikakungen
  • fikakungen
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

hej någon som kan hjälpa mig med min nya reciver pioneer vsx.921 får ingen bild till tv på out kan inte spela ut rätt svårt reciver detta .. fick denna i julklapp men vad hjälper det när man inte fattar om man använder den !

Tack för svar


Hur har du kopplat? använder du HDMI?

#61

Postad 07 januari 2012 - 11:49

eckexd
  • eckexd
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
det är självklart nu får jag ljud iaf men bara hittat en inställming för bas + 6 db men ja tycker det är dåligt bas men 10 åriga sony gav ut mer bas ..
Högtalare Proson libra 804. denna pioneer vsx-921 lär ju vara bättre tycker man.

jag har kopplat bluaray - tvbox- - sen Out hmdi till tvn .

#62

Postad 07 januari 2012 - 19:27

fikakungen
  • fikakungen
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

det är självklart nu får jag ljud iaf men bara hittat en inställming för bas + 6 db men ja tycker det är dåligt bas men 10 åriga sony gav ut mer bas ..
Högtalare Proson libra 804. denna pioneer vsx-921 lär ju vara bättre tycker man.

jag har kopplat bluaray - tvbox- - sen Out hmdi till tvn .


Använde du guiden via datorn? och kört auto inställning?

#63

Postad 08 januari 2012 - 10:43

eckexd
  • eckexd
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
kommer ju inte åt nå inställning står ju basic mode bara :P

#64

Postad 08 januari 2012 - 16:21

fikakungen
  • fikakungen
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
det kan du göra i basic med, följde med en skiva, sätt den i datorn och installera.
för du har väl kopplat in förstärkaren till nätverket?

#65

Postad 08 januari 2012 - 20:55

eckexd
  • eckexd
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
ja jag kör internet radio så :P

#66

Postad 13 januari 2012 - 09:48

marcusforsberg
  • marcusforsberg
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Kapar också tråden då den har en sån generell rubrik.

Med HDMI har jag kopplat HTPC -> VSX-921 -> TV

Innan jag skaffade recievern har allt fungerat gallant. Nu uppstår regelbundet ett problem där det inte går att få bild till TVn utan att dra ur och sätta i strömmen till recievern.

Problemet beskrivs lättast som om att recievern försöker hitta/vidarebefordra HDMI-signalen EN gång och om den inte lyckas med detta så kommer den aldrig försöka igen förän man stängt av strömmen. Standby räcker alltså inte.

Felet framkallas av att recievern stängs av till standby såvitt jag uppfattat det. Lämnar man allt igång efter en "hard-reset" verkar det fungera perfekt. Det kritiska stadiet är då recievern efter att ha satts i standby återigen skall visa bild på TVn.

Någon som känner igen problemet eller har jag fått ett måndagsexemplar?

#67

Postad 14 januari 2012 - 14:14

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Jag provar också med en fråga som är störande.

Om jag sätter igång stärkaren och sedan Tv (sony) så stänger tv-signalen av stärkaren, kan man lösa det på ett smidigt sätt ?

#68

Postad 14 januari 2012 - 14:46

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Låter som HDMI CEC (eller HDMI control som Panasonic kallar det) spökar för dig. Säkerställ att HDMI control i din receiver samt BRAVIA Link eller BRAVIA Sync i din TV är avstängda (står i manualerna hur du gör). Är de avstängda på båda apparaterna, testa med en annan HDMI kabel.

Redigerat av twintin, 14 januari 2012 - 14:46.


#69

Postad 14 januari 2012 - 14:58

Gerrard1967
  • Gerrard1967
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag har tänkt att köpa den här förstärkaren men undrar en sak ? Om man använder den som videoväxlare med en kabel från förstärkare till projektor går då format som typ mkv igenom eller känner inte förstärkaren till det och stoppar det. Undrar även det som står att den är 3D Ready, innebär det att 3D signalen går igenom när man kopplar den som ovan med en hdmi-kabel ?

#70

Postad 14 januari 2012 - 15:47

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Tackar, jag var så insnöad på att det var en inställning i stärkaren men det var det ju inte :)

Redigerat av järker, 14 januari 2012 - 15:47.


#71

Postad 14 januari 2012 - 18:22

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Ja, klurit det här med ny teknik. Kul att det löste sig för dig i alla fall. :)

Jag har tänkt att köpa den här förstärkaren men undrar en sak ? Om man använder den som videoväxlare med en kabel från förstärkare till projektor går då format som typ mkv igenom eller känner inte förstärkaren till det och stoppar det.


MKV har inget med HDMI att göra. MKV och andra filformat behöver först processas av någon mediaspelare som gör om innehållet till HDMI signaler. Dessa skickas sedan vidare till din projektor via receivern. Ungefär så här:

MKV -- via USB/Ethernet/Hårddisk --> Mediespelare -- via HDMI --> Receiver -- via HDMI --> Projektor

Undrar även det som står att den är 3D Ready, innebär det att 3D signalen går igenom när man kopplar den som ovan med en hdmi-kabel ?


Japp. Du behöver dock en High Speed HDMI kabel för 3D istället för Standard HDMI kabel.

Redigerat av twintin, 14 januari 2012 - 18:28.


#72

Postad 14 januari 2012 - 21:40

Gerrard1967
  • Gerrard1967
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ok, tack för svaren. Har en äldre variant av Pioneer som jag är mycket nöjd med men som jag är nu sugen att byta till en med Dolby True HD och DTS HD.

#73

Postad 15 januari 2012 - 13:03

Filander
  • Filander
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Har samma Airplay problem som de flesta här... Telia och Thomson i detta hem också. Uppdatera gärna om ni hittar någon lösning på problemet, om det bara är att öppna portar eller vad det nu är?

#74

Postad 17 januari 2012 - 15:49

dicjex
  • dicjex
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Lånar tråden...

Har precis lämnat tillbaka en Onkyo TX-NR609 som levererade brus och knaster i högtalarna och vågar inte prova med en ny igen.... Funderar på en Pioneer VSX-2021, den enda skillnaden mot 921:an verkar i huvudsak vara en del in och utgångar och för mig räcker 921:ans spec.

- Fråga 1 Är ljudet och bilden är samma i 921,1021,2021??? Känns onödigt att lägga ca 5500 extra om det inte skiljer någon i övrigt.
- Fråga 2 Räcker kaften till för att driva mina högtalare, Yamaha NS333,444,555 + Yst-SW315, Q Acoustics Q-AV Rear Speakers

Tacksam för svar snarast.

#75

Postad 17 januari 2012 - 17:29

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Jag kan ju rekomendera att läsa på Pioneers egen hemsida, http://www.pioneer.e...4483&__P6=54466

#76

Postad 17 januari 2012 - 17:48

dicjex
  • dicjex
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag kan ju rekomendera att läsa på Pioneers egen hemsida, http://www.pioneer.e...4483&__P6=54466

Hej,

Tackar Ok. Har kollat och bortsett från in och utgångar så verkar det som det "endast" skiljer HDMI jitterreducering samt att 2021 har Pioneer Hybrid Amplification = Brusrecucering vid hög volym?. I övrigt hittade jag inget...

Märklig prissättning för så lite skillnad....

Går nog på en VSX-921K alternativt Yamaha RX-V771. Verkar klart köpvärda båda två.

#77

Postad 17 januari 2012 - 18:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Driver min med ns 555-444-333 och yst-sw315 låter hur bra som helst. Bi-amp åxo, räcker till ett bra köp:)

#78

Postad 18 januari 2012 - 08:50

dicjex
  • dicjex
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Driver min med ns 555-444-333 och yst-sw315 låter hur bra som helst. Bi-amp åxo, räcker till ett bra köp:)



Tackar.

#79

Postad 18 januari 2012 - 09:28

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
nån som kör 4 omhs högtalare på vsx 921 och i så fall hur fungerar det

#80

Postad 18 januari 2012 - 14:17

Kippeman
  • Kippeman
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jag vill också veta om det är skadligt att köra 4 ohm på VSX921án...Funderar på ett par Velodyne som är 4 Ohm...

#81

Postad 22 januari 2012 - 15:33

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
har testat nu med 4 omh ett par timmar låter helt ok men recivern blir jäklig varm.så det är nog kanske bättre med att köra 6 eller 8 omh på den

#82

Postad 23 januari 2012 - 00:21

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Tja, lägre ohm = högre strömförbrukning = varmare receiver. Konstigare än så är det nog inte. Att den blir varmare är nog i sig inte ett stort problem. Men gissningsvis riskerar du att överlasta receivern vid (för-) hög volym om du använder högtalare med för låg nominell impendans.

#83

Postad 24 januari 2012 - 08:10

Unregistered0567a94a
  • Unregistered0567a94a
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Har kört autokalibrering och dom inställningarna fungerar ok för tv tittande.
Men dom passar inte för musik. Hur ändrar jag bas och diskant inställningarna på enklaste sätt?
I manualen på pioneers hemsida så finns det bas och diskant knappar på fjärren men inte fan hittar jag dom på min.

Blir galen:)

#84

Postad 28 januari 2012 - 22:48

bengzor
  • bengzor
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
hej ! skulle behöva lite hjälp med nätverket på 921 an , routern är en thompson 789 och kör med wifiadaptern as wl 300 , har testat detta med WPS , men det verkar inte vilja fungera. Är det någon som vet hur man ska ta sig till väga för att få nätverket till pioneern genom wl 300 ?! någon speciell inställning osv ?!

#85

Postad 28 januari 2012 - 23:22

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Jag körde vanlig "search for access point", valde min router i listan som dök upp och sedan password. Sen var det bara att spar och starta om receivern (power off->on) vad jag kommer ihåg. Glöm inte också att sälla in DHCP (tror det är default). Under "Network Information" i huvudmenyn kan du se sedan om du fått en IP address eller ej.

Redigerat av twintin, 28 januari 2012 - 23:22.


#86

Postad 29 januari 2012 - 10:20

WOODMIST
  • WOODMIST
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Hoppas det blir någon fix på detta med thomson/telia problemet snart...så synd när jag tycker appen fungerar bra annars. :(

#87

Postad 29 januari 2012 - 16:40

Mickefog
  • Mickefog
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag håller på att bli skogstokig på Thomson. Var i kontakt med Telia om detta, och fick då den senaste vesionen (den utan antenn på utsidan) ingen skillnad alls= det går inte att koppla ihop 1021an med routen. Vare sig med nätverkskabeln eller wifi modulen från Pioneer. Vad ska man göra för attfå det att fungera ? :angry:

#88

Postad 29 januari 2012 - 18:43

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Man köper en apple airport extreame base station istället. Den fungerar i alla fall som förväntat. ;) :)

#89

Postad 04 februari 2012 - 10:41

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
jag har tomhson från telia den nya och kör kabel i 921 .inga som helst problem med detta

#90

Postad 06 februari 2012 - 09:57

patricfriberg
  • patricfriberg
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har köpt denna prisade förstärkare (VSX-921) och kopplade in mina nya XTZ-högtaler och sub. Jag har 3 st 93.22 samt 1 st 99W12.16 och hade tänkt utföra en snabb gundinställning via Full Auto MCACC igår kväll. Till min stora besvikelse så efter inställningen var klar så var ljudet tunt, ingen bas bla. Jag läste lite och gick sen in och ändrade högtalarna till Small istället för Large som den hade valt. Trodde detta skulle ge mig tryck i basen, men så vart inte fallet:(
Sen får jag dra på 30dB för att det ska låta normalt, inte högt, hade en VSX-516 innan och när jag körde 50dB på den var det högt!

Sen provade jag styra förstärkaren via min IPad och tycker det gick okej. Hittad internetradio och styrde volym mm. Men sen skulle jag spela Spotify, men fick det inte att fungera. En gång såg jag Airplay-symbolen på Spotify och hittade då min VSX-921 men ingen musik kom från högtalarna. Måste man köra den medföljande skivan om förstärkaren hittar nätverket ändå? Det går ju som sagt att styra en hel del från IPaden? Behöver plattan och Iphonen uppdateras kanske, var ett tag sen jag gjorde det, har IPhone 4 version 4.3.5?

Suck, det är inte det här man hoppas på när man bara vill koppla in allt och dra på en fet film.

Tacksam för svar/förslag!!

#91

Postad 17 februari 2012 - 15:44

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
angånde ohm vi har kört mina gamla polk audio lsi 15 4ohm 84 db känslighet nu i 7 timmar.och snart åker ölen fram så får dom spela på hela kvällen.vi har krämat på bra i volym men det funkar hur bra som helst så det verkar som den klarar 4 omh väldigt bra

#92

Postad 19 februari 2012 - 12:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har köpt denna prisade förstärkare (VSX-921) och kopplade in mina nya XTZ-högtaler och sub. Jag har 3 st 93.22 samt 1 st 99W12.16 och hade tänkt utföra en snabb gundinställning via Full Auto MCACC igår kväll. Till min stora besvikelse så efter inställningen var klar så var ljudet tunt, ingen bas bla. Jag läste lite och gick sen in och ändrade högtalarna till Small istället för Large som den hade valt. Trodde detta skulle ge mig tryck i basen, men så vart inte fallet:(
Sen får jag dra på 30dB för att det ska låta normalt, inte högt, hade en VSX-516 innan och när jag körde 50dB på den var det högt!

Sen provade jag styra förstärkaren via min IPad och tycker det gick okej. Hittad internetradio och styrde volym mm. Men sen skulle jag spela Spotify, men fick det inte att fungera. En gång såg jag Airplay-symbolen på Spotify och hittade då min VSX-921 men ingen musik kom från högtalarna. Måste man köra den medföljande skivan om förstärkaren hittar nätverket ändå? Det går ju som sagt att styra en hel del från IPaden? Behöver plattan och Iphonen uppdateras kanske, var ett tag sen jag gjorde det, har IPhone 4 version 4.3.5?

Suck, det är inte det här man hoppas på när man bara vill koppla in allt och dra på en fet film.

Tacksam för svar/förslag!!



Gjorde åxo mcacc men har ställt in manuellt istället passade mig blev hur bra som helst. Small ska de inte stå på utan large! Ipad och iphonen ska ha den senaste versionen installerad vad jag förstår! Lycka till!

Redigerat av mcmike, 19 februari 2012 - 12:50.


#93

Postad 24 februari 2012 - 15:46

leather
  • leather
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag har Comhem digital i tvjacket, och CI+ modul i teven. Ska man kunna koppla in antennsladden från väggen in i VSX-921 och få den att skicka vidare till teven och CI-modulen via HDMI?

#94

Postad 24 februari 2012 - 16:36

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Nej, det kan du inte göra då ingen receiver jag känner till har någon antenningång. Du kan däremot koppla antennen till TV:n och från TV:n sedan koppla ljudet till receivern via optisk, coax eller HDMI ARC (kräver att din TV supportar HDMI 1.4) beroende på vad du har tillgängligt i din TV modell.

#95

Postad 24 februari 2012 - 19:15

stebergl
  • stebergl
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Bengzor, Telia har stängt av WPS på Thomson pga någon säkerhetsrisk. Man ska tydligen kunna be dem slå på det om man vill.
Jag har haft problem med ständiga omstarter av Thomson 789 och det drabbar min VSX-921 med WiFi som tar många timmar på sig att återställas pga några sekunders reset av routern. Tips?
Har fått ny router och det har funkat i två dagar så här långt, men har läst att det kommer tillbaka för andra.

Är grymt besviken på att Pass through inte funkar för äldre HDMI-apparater, det gick inte att läsa sig till innan köp. Nu kör jag digitalbox direkt till TV:n och måste sitta och ändra HDMI-ingång på TV:n. Det var ju precis det jag ville undvika!
Jag får HDCP-error på förstärkaren när jag tittar på TV via separat HDMI och har på förstärkaren samtidigt. 921:an klarar tydligen inte att förstärkarens HDMI-signal inte tas emot av TV:n. HDCP-error är irriterande och är i vägen när jag ska navigera i menyerna på displayen.
Manualen säger att det kan bli HDCP-error även om TV:n supportar HDCP men bara det blir bild så ska man inte bry sig..... Fan vad dåligt!

Så länge nätverket funkar är det en grym produkt, speciellet när man kör app på iPad.
Jag håller med om att man måste pumpa upp volymen högt och att basen är klen trots hög basförstärkning. Lösning på detta?
Vill någon i Göteborg byta sina Yamaha NS-555 mot mina NS-777 så hör av er. 7:orna är lite för stora och jag tänkte ha mindre och komplettera med sub.

#96

Postad 24 februari 2012 - 21:11

Unregisteredaadf0c36
  • Unregisteredaadf0c36
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Kapar också tråden då den har en sån generell rubrik. Med HDMI har jag kopplat HTPC -> VSX-921 -> TV Innan jag skaffade recievern har allt fungerat gallant. Nu uppstår regelbundet ett problem där det inte går att få bild till TVn utan att dra ur och sätta i strömmen till recievern. Problemet beskrivs lättast som om att recievern försöker hitta/vidarebefordra HDMI-signalen EN gång och om den inte lyckas med detta så kommer den aldrig försöka igen förän man stängt av strömmen. Standby räcker alltså inte. Felet framkallas av att recievern stängs av till standby såvitt jag uppfattat det. Lämnar man allt igång efter en "hard-reset" verkar det fungera perfekt. Det kritiska stadiet är då recievern efter att ha satts i standby återigen skall visa bild på TVn. Någon som känner igen problemet eller har jag fått ett måndagsexemplar?


Jag har liknande problem på min. Behöver också dra ur kabeln för att det skall funka. Har dock öppet köp och kommer lämna tillbaka den i helgen. Tråkigt då den har otroligt fina funktioner och är läcker för det priset! Jag får känslan av att den liksom inte riktigt är "färdig"...

#97

Postad 25 februari 2012 - 12:57

leather
  • leather
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Nej, det kan du inte göra då ingen receiver jag känner till har någon antenningång. Du kan däremot koppla antennen till TV:n och från TV:n sedan koppla ljudet till receivern via optisk, coax eller HDMI ARC (kräver att din TV supportar HDMI 1.4) beroende på vad du har tillgängligt i din TV modell.

Antenningångar finns det några stycken av på VSX-921, bland annat en som ser ut som en vanlig tv-coax och är märkt Antenna. Antar att den är till am/fm radio då.
Ljudet funkar via audio return så det är inga problem. Det jag stör mig på är att behöva ändra source på teven när man ska byta mellan tv-sändningar och något som är anslutet till receivern, ex. min Boxee.

#98

Postad 25 februari 2012 - 13:13

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Antenningångar finns det några stycken av på VSX-921, bland annat en som ser ut som en vanlig tv-coax och är märkt Antenna. Antar att den är till am/fm radio då.


Det finns bara en antenningång och det är mycket riktigt till för radion. Resten av ingångarna är inga antenningångar i den bemärkelsen att de saknar en tuner, vilket är vad du behöver för att avkoda din comhem signal.

Det jag stör mig på är att behöva ändra source på teven när man ska byta mellan tv-sändningar och något som är anslutet till receivern, ex. min Boxee.


Ingen receiver har inbyggd TV-tuner vilket är vad du efterfrågar. Det du kan göra är att införskaffa en digital tv-box och koppla in den till receivern, då slipper du växla source på TV:n. Dock blir det ju givetvis en till burk att ställa under TV:n. Men någon annan lösning finns inte i dagsläget vad jag känner till.

Jag har liknande problem på min. Behöver också dra ur kabeln för att det skall funka. Har dock öppet köp och kommer lämna tillbaka den i helgen. Tråkigt då den har otroligt fina funktioner och är läcker för det priset! Jag får känslan av att den liksom inte riktigt är "färdig"...


Har du testat det jag föreslog i kommentar #68 ? Det har löst liknande problem för andra.

Redigerat av twintin, 25 februari 2012 - 13:20.


#99

Postad 28 februari 2012 - 14:40

Unregisteredaadf0c36
  • Unregisteredaadf0c36
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej igen.
twintin, jag provade även med detta. Tror jag fått ett dåligt ex då jag heller inte fick ett ljud när jag spelade radio. Den är återlämnad och det blev en RX-V671 istället. Den bara funkar! Tack för tipset dock!!

#100

Postad 15 mars 2012 - 19:49

pak
  • pak
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Fy fan för airplay!
Vilken dynga alltså.bara hackar och kommer och går som att signalen försvinner hela tiden.
Har också telias skräpthomson!
Blir ju bara löjligt att ens tänka på spotify. Fy vad bortkastad funktion!
Finns det nån lösning på denna sorgens funktion eller.?




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.