Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?

1017 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#801

Postad 28 december 2009 - 17:58

Unregisterede91873d6
  • Unregisterede91873d6
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej tänkte beställa en Htc Tattoo av er men ska åka till utomlands i två månader den 1 Januari xD

Så min fråga är om jag på något sett kan få försäkrat en leverans från er innan dess? Alltså senast den 31:a. (jo jag vet att det är helg men ändå)

Vill ju inte sitta på planet när jag får sms-avi om att jag kan hämta ut mitt paket och sen få straffavgift för att jag inte hunnit hämta ut det..

Tack för svar! // Jakob

#802

Postad 28 december 2009 - 20:37

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Ett tips i all välmening: Ring dem istället!

#803

Postad 28 december 2009 - 21:05

Unregisterede91873d6
  • Unregisterede91873d6
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Ett tips i all välmening: Ring dem istället!

Visst hade gärna gjort det om de hade öppet när jag skrev..

#804

Postad 29 december 2009 - 08:16

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Hej tänkte beställa en Htc Tattoo av er men ska åka till utomlands i två månader den 1 Januari xD

Så min fråga är om jag på något sett kan få försäkrat en leverans från er innan dess? Alltså senast den 31:a. (jo jag vet att det är helg men ändå)

Vill ju inte sitta på planet när jag får sms-avi om att jag kan hämta ut mitt paket och sen få straffavgift för att jag inte hunnit hämta ut det..

Tack för svar! // Jakob


Hej!

Om du redan har beställt telefonen så bör du få den, om du inte har beställt den ännu så är det lite mer gamble. Lägger du en order idag så kommer den skickas idag så länge allting rullar på som vanligt. Om Posten lyckas leverera den till dig tills imorgon så har du den imorgon.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

#805

Postad 29 december 2009 - 12:29

jockzter
  • jockzter
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Har bestält mycket av min hemelektronik på dustin och allt har fungerat bra, tills nu...

köpte en sony vaio fz38m för ca 1,5 år sedan, den fungerade bra tills skärmen fick gröna sträck och tillslut slutade grafikkortet ett fungera. Jag skickade datorn till dustin home för serivce för ca 1 månad sedan. Har inte hört något från dustin om hur de gått så ringde före jul och skulle höra när den blev klar, vad som var fel osv. den ja pratade med tyckte att de var konstigt att ja inte hade hört något om den så hon skulle ringa till verkstan och sedan ringa upp sa hon. Jag satt där och väntade vid telefonen och ingen ringde. Sen nu igår så ringde ja igen efter jul och frågade var min dator var.. hon skulle mejla mig svar.. detta var för ungefär, 24 timmar sedan, inge svar dvs. Vad är de för j*vla support egentligen? skiter ni fullständigt i era kunder? skulle behövt min dator till den 3 januari men nu verkar de som om jag får vara glad om ja får någonsin får se min dator. vore trevligt om ni kunde säga vad som gäller, eventuelt erkänna att ni tappat bort den eller dylikt.

#806

Postad 29 december 2009 - 12:30

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Har bestält mycket av min hemelektronik på dustin och allt har fungerat bra, tills nu...

köpte en sony vaio fz38m för ca 1,5 år sedan, den fungerade bra tills skärmen fick gröna sträck och tillslut slutade grafikkortet ett fungera. Jag skickade datorn till dustin home för serivce för ca 1 månad sedan. Har inte hört något från dustin om hur de gått så ringde före jul och skulle höra när den blev klar, vad som var fel osv. den ja pratade med tyckte att de var konstigt att ja inte hade hört något om den så hon skulle ringa till verkstan och sedan ringa upp sa hon. Jag satt där och väntade vid telefonen och ingen ringde. Sen nu igår så ringde ja igen efter jul och frågade var min dator var.. hon skulle mejla mig svar.. detta var för ungefär, 24 timmar sedan, inge svar dvs. Vad är de för j*vla support egentligen? skiter ni fullständigt i era kunder? skulle behövt min dator till den 3 januari men nu verkar de som om jag får vara glad om ja får någonsin får se min dator. vore trevligt om ni kunde säga vad som gäller, eventuelt erkänna att ni tappat bort den eller dylikt.


Hej!

Maila mig order eller ärendenumret så kan jag kolla vad det handlar om ([email protected]).

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

#807

Postad 29 december 2009 - 12:46

jockzter
  • jockzter
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Hej!

Maila mig order eller ärendenumret så kan jag kolla vad det handlar om ([email protected]).

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB




ok tack för de snabba svaret, har skickat ordernummer.

Redigerat av jockzter, 29 december 2009 - 12:47.


#808

Postad 30 december 2009 - 08:38

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Ang. julklapparna 2009

Om några fler har blivit av med sina legitima julklappsordrar så får ni gärna maila mig era kundnummer (och gärna de ordernummer ni fick på klapparna) så vidarebefordrar jag era uppgifter till de som arbetar med det för översyn.

[email protected]

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#809

Postad 30 december 2009 - 12:34

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Ang. julklapparna 2009

Om några fler har blivit av med sina legitima julklappsordrar så får ni gärna maila mig era kundnummer (och gärna de ordernummer ni fick på klapparna) så vidarebefordrar jag era uppgifter till de som arbetar med det för översyn.

[email protected]

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB


Vill först och främst tacka för er julkampanj. Det är uppskattat och jag tackar för min första present ;)
Måste dock instämma med föregående talare, någon slags limitering i stil med en order lagd/någon slags stopp för att 5 konton på samma address skapade den 24e december inte kan plocka presenter från de stackare som tillbringar hela julaftonsdagen med fingret på F5 (nu inte sagt att mor, far, dotter,son och hamster sitter och har detta som julnöje).

Förstår dock att det kan orsaka problem mtp. att det lätt blir att legitima ordrar kanske försvinner och att det orsakar större "skada" men.. 12345

Vet att ni dock fått höra mycket av det här men en opinion till kan ju inte skada hoppas jag :)

Edit: Lät lite ogin, beklagar mig för eventuellt dåliga meningsframställningar

Redigerat av TheSaurus, 30 december 2009 - 12:37.


#810

Postad 03 januari 2010 - 21:08

ondskan
  • ondskan
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hallå

Jag har tänkt mig att köpa en sonyericsson X10 när den släpps !
Och undrar om jag kan köpa den på eran norska sidan ?
Artikelnr, 5010369747
eller måste jag köpa den någon annanstans ?


mvh jimmy

#811

Postad 04 januari 2010 - 17:17

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Hallå

Jag har tänkt mig att köpa en sonyericsson X10 när den släpps !
Och undrar om jag kan köpa den på eran norska sidan ?
Artikelnr, 5010369747
eller måste jag köpa den någon annanstans ?


mvh jimmy


Hej!

Vi kommer sälja den norska X10'an på den norska sidan så fort den norska modellen släpps. Den kommer gå under ett annat artikelnummer, och beräknas att dyka upp under "Q1" enligt Sony Ericsson. Den modellen som ligger uppe på den svenska sidan har inte norska, vi väntar på alla prisdetaljer etc. om den Norska. Så fort det finns kommer den finnas där :)

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

#812

Postad 04 januari 2010 - 19:53

ondskan
  • ondskan
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
hej !

jag som svensk måste alltså åka till sverige för att få tag i en svensk modell !
det var ju synd då jag är less på norskan som det är :)

vet du något i nuläget om det är olika release datum i norge och sverige

mvh jimmy

#813

Postad 07 januari 2010 - 11:05

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

hej !

jag som svensk måste alltså åka till sverige för att få tag i en svensk modell !
det var ju synd då jag är less på norskan som det är :blink:

vet du något i nuläget om det är olika release datum i norge och sverige

mvh jimmy


Hej! Ledsen för sen respons.

Sony Ericssons nuvarande officiella ETA är "Q1".

Om du ska ha den norska versionen i Sverige eller den svenska versionen i Norge så är det smidigaste om du kontaktar våra säljare för att lägga beställningen, så kan vi säkert ordna det på något sätt (när produkterna nu finns uppe).

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#814

Postad 10 januari 2010 - 01:38

Zippi
  • Zippi
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Hej!

Innan jag kommer till mina frågor måste jag först ge lite ris till er kundsupport. Jag la en beställning i mellandagarna, men behövde hjälp av kundsupporten för vissa leveransändringar. När jag väl blev uppringd (efter en och en halvtimme med 30 personer i kö) nådde personen jag pratade med inte alls upp till de förväntningarna jag hade efter att ha läst era omdömen på Prisjakt. Otrevligt och surt redan från första sekunden, vilket ledde till att jag istället returnerade paketet och köpte varorna i butik.

Jag skickade även ett mail om returen av paketet till kundsupporten, men fick varken något svar på det eller ett automatiskt svar om att paketet var mottagen.

Mina två frågor:
1. Hur fungerar "ring-upp"-systemet? Blir man uppringd när det är "sin" tur i kön, eller när trycket på telefonlinan börjar lätta?
2. Hur många arbetsdagar tar det innan jag får tillbaka pengarna på kontot (betalade med kontokort)? Såg nu på orderhistoriken att returen blev inlagd 30 dec.


MVH
Richard

#815

Postad 10 januari 2010 - 16:38

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Hur lång svarstid har kundtjänst?
2-3 veckor?

#816

Postad 11 januari 2010 - 09:49

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Hej!

@ Zippi
1) Det beror på. Väljer man återuppringning så behåller man sin plats i kön så länge inga extrema faktorer påverkar prioriteringen i växelsystemet. Då de flesta väljer återuppringning så brukar det resultera i en rättvis kö. Om det dock t.ex. skulle finnas ett scenario där någon suttit och väntat i telefon i 20min och någon suttit i kö 5min via callback så är chansen stor att systemet prioriterar den som väntar i telefonen. Det finns även andra möjliga faktorer som kan påverka kötiden, t.ex. behåller man kötiden om man blir kopplad mellan avdelningarna. Så sitter man i kö till en viss avdelning och blir därfirån vidarekopplad så behåller man sin "intjänade" kötid. Hela den biten förvaltas av vårt växelsystem som försöker vara så rättvis som möjligt för alla.

2) Maila mig ärendenumret så kan jag kolla upp exakt hur det ser ut! Finns på [email protected]

@ SONY
Vi är inne på de veckorna där Kundservice har som högst belastning på hela året. De jobbar hårt på att komma ikapp och om allting flyter på som det bör så bör de vara i fas inom kommande arbetsdagar. Några tre-veckors svarstider har jag dock inte sett till, om du inte fått svar på tre veckor så får du gärna maila mig så kollar jag upp vad det handlar om.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

#817

Postad 11 januari 2010 - 11:46

Zippi
  • Zippi
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Hej!

@ Zippi
1) Det beror på. Väljer man återuppringning så behåller man sin plats i kön så länge inga extrema faktorer påverkar prioriteringen i växelsystemet. Då de flesta väljer återuppringning så brukar det resultera i en rättvis kö. Om det dock t.ex. skulle finnas ett scenario där någon suttit och väntat i telefon i 20min och någon suttit i kö 5min via callback så är chansen stor att systemet prioriterar den som väntar i telefonen. Det finns även andra möjliga faktorer som kan påverka kötiden, t.ex. behåller man kötiden om man blir kopplad mellan avdelningarna. Så sitter man i kö till en viss avdelning och blir därfirån vidarekopplad så behåller man sin "intjänade" kötid. Hela den biten förvaltas av vårt växelsystem som försöker vara så rättvis som möjligt för alla.

2) Maila mig ärendenumret så kan jag kolla upp exakt hur det ser ut! Finns på [email protected]

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB


Såg att betalningen kom in i morse, tack för snabbt svar här!

#818

Postad 11 januari 2010 - 13:31

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 0
Ni skulle ju kunna återgå till att som förut ha bra leveranstider, som de har blivit nu är de rent ut sagt bedrövligt, från att först säga att de kommer att ta en vecka till att sedan ändra till en månad, är ett hån mot mig som kund.

Håll dom tider ni från början uppger skärpning. ^_^

#819

Postad 11 januari 2010 - 19:03

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Ni skulle ju kunna återgå till att som förut ha bra leveranstider, som de har blivit nu är de rent ut sagt bedrövligt, från att först säga att de kommer att ta en vecka till att sedan ändra till en månad, är ett hån mot mig som kund.

Håll dom tider ni från början uppger skärpning. ;)


Hej!

Vad som gäller våra leveranstider ut mot våra kunder så har jag inte märkt av någon större försämring, där håller vi vårt vanliga snitt. Samma gäller också leveranserna in till oss från distributör. Givetvis kan man ha otur och få vänta på vissa prylar som inte finns på lager hos oss eller hos någon av produktens svenska distributörer, sådant kan dock bero på väldigt många orsaker, vilka vi oftast inte styr över. I sådana fall försöker vi få fram så exakta ETA-datum som vi kan få, och ibland spricker även dom, även om de oftast håller ganska bra.

Vad gäller det för produkt, så kan jag få fram lite mer info? Jag finns på [email protected]

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

#820

Postad 11 januari 2010 - 19:13

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0

Ni skulle ju kunna återgå till att som förut ha bra leveranstider, som de har blivit nu är de rent ut sagt bedrövligt, från att först säga att de kommer att ta en vecka till att sedan ändra till en månad, är ett hån mot mig som kund.

Håll dom tider ni från början uppger skärpning. ;)


du kanske är en på 10000 som har trist leverans ? ja har bara goda saker att säga om Dustin =) beställa innan 10 på förmidda och ha den dan efter..kan det bli bättre =) beror kanske på vad man beställer dock och om dom har uppdaterat listan ? tro det står någonstans vilken dag/tid den uppdaterades och dom inte den funktionenså borde Juri ta upp det på fikat imon =)

Ger dustin 8 av 10

#821

Postad 11 januari 2010 - 19:20

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

du kanske är en på 10000 som har trist leverans ? ja har bara goda saker att säga om Dustin =) beställa innan 10 på förmidda och ha den dan efter..kan det bli bättre =) beror kanske på vad man beställer dock och om dom har uppdaterat listan ? tro det står någonstans vilken dag/tid den uppdaterades och dom inte den funktionenså borde Juri ta upp det på fikat imon =)

Ger dustin 8 av 10


Vilken lista tänker du på? Om du tänkte på lagersaldon så uppdateras det automatiskt hela tiden.

Har själv sett haft glädjen att se ordrar som blivit packade efter 16:45 och levererade lagom till frukost dagen efter, det är dock inget vi kan garantera att kunna prestera varje dag ;) Även om vi givetvis försöker.

Hur snabbt en order levereras (när paketet väl har lämnat vårt lager) beror på Postens transport samt vart man bor.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

#822

Postad 15 januari 2010 - 10:20

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Kan inte hjälpa att undra om fler varit med om samma problem som jag har just nu. Beställde i Söndags en projektorduk från dustinhome. Den skickades i Onsdags och levererades i Torsdags till ett företag i Stockholm (jag bor i Uppsala). Förstod jag killen på postens support rätt så var den del av ett gäng kollin som skulle till företaget trots att det paketet var adresserat till mig. Det är visst dustin som måste reklamera paketet.
Ringde precis dustins support och killen i luren skulle kolla upp det och återkomma. Hoppas verkligen det går undan. Hade sett fram emot att inviga projektorn i nya lägenheten med nya högtalarna i helgen. Får sikta på nästa helg nu.

Ska bli väldigt spännande att se vem som gjort fel. Dustin eller Posten. Jag hoppas faktiskt på posten eftersom de svikit mig många gånger förr. Dustin har jag bara haft problem med en gång tidigare (för några sidor sedan i tråden).

Men är det någon som råkat ut för samma sak?

edit: Okej. Den verkar iaf ha returnerats till dustin enl. supporten. Så jag får beställa den igen om jag vill ha den. So much for overnight delivery. Hoppas bara att fakturan makuleras så jag inte får en massa skit därigenom också.

Redigerat av C Upp, 15 januari 2010 - 11:08.


#823

Postad 17 januari 2010 - 02:23

JLo900
  • JLo900
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Bra urval och bredd på produkter som tex in-ear lurar, och för det mesta bra priser i jämförelse med många andra på nätet.
Däremot så skulle det vara trevligt med "reserv delar" till lite fler av lurarna, tex silikon ploppar/ skum ploppar (original) för de är för det mesta inte helt enkla att få tag i, och ja de slits ut/ tappas bort lite då och då.

Alternativt att ni kan bli först i Sverige med att sälja kanske världens bästa ersättare till in-ear ploppar (tips :))

Complyfoam I särklass skönaste pluggarna för riktigt bra isolering mot omvärlden och helt plötsligt så känns det inte att du har lurar i öronen för att skummet är så mjukt!

Så trist att behöva beställa från staterna och vänta länge/ betala 12$ i frakt och 15$ för 5 par pluggar...

Sen ett litet önskemål, när jag som kund gör en reklamation skulle det inte gå att få åtminstone ett auto-reply att mailet gått igenom till er istället för att lite drygt 2 veckor efter det första mailet få ett svar?
Skönt att få en bekräftelse som kund.

Stort + att ni som företag är så pass aktiva så ni finns representerade på forum som detta.

/Magnus

#824

Postad 18 januari 2010 - 23:14

Purre
  • Purre
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

Kan även avslöja att Dustin/DustinHome lagrar lösenord i klartext


Läste jag nyss. Stämmer detta verkligen? Isf borde ni verkligen satsa på kryptering på en gång.

#825

Postad 19 januari 2010 - 11:28

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Japp, det verkar stämma att användarnamn och lösenord sparas i klartext. Märkte det för ett tag sedan, men glömde bort att anmärka på det.
Min beställda (för andra gången) projektorduk verkar vara i Uppsala nu iaf, den kom dit igår vid lunch. Har dock inte fått någon SMS-avisering som jag är 99.9% säker på att jag klickade i vid beställning... Få se om den kommer till mig den här gången iaf.

#826

Postad 21 januari 2010 - 10:47

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Hej!

Ledsen för lite sen respons, några dagars semester + en backlog som heter duga som present vid återkomsten <_<

Kan inte hjälpa att undra om fler varit med om samma problem som jag har just nu. Beställde i Söndags en projektorduk från dustinhome. Den skickades i Onsdags och levererades i Torsdags till ett företag i Stockholm (jag bor i Uppsala). Förstod jag killen på postens support rätt så var den del av ett gäng kollin som skulle till företaget trots att det paketet var adresserat till mig. Det är visst dustin som måste reklamera paketet.
Ringde precis dustins support och killen i luren skulle kolla upp det och återkomma. Hoppas verkligen det går undan. Hade sett fram emot att inviga projektorn i nya lägenheten med nya högtalarna i helgen. Får sikta på nästa helg nu.

Ska bli väldigt spännande att se vem som gjort fel. Dustin eller Posten. Jag hoppas faktiskt på posten eftersom de svikit mig många gånger förr. Dustin har jag bara haft problem med en gång tidigare (för några sidor sedan i tråden).

Men är det någon som råkat ut för samma sak?

edit: Okej. Den verkar iaf ha returnerats till dustin enl. supporten. Så jag får beställa den igen om jag vill ha den. So much for overnight delivery. Hoppas bara att fakturan makuleras så jag inte får en massa skit därigenom också.


Projektordukar är ju lite som de är, inte de enklaste att transportera runt. Om din order & leverans bestod av flera paket som skulle levereras till samma adress så är det onekligen intressant hur projektorduken hittade fram till en helt annan adress än vad som angavs på fraktsedeln. Om detta är olöst så får du gärna dra ett mail till mig så kollar jag på hur det ser ut, men förhoppningsvis har det löst sig.

Bra urval och bredd på produkter som tex in-ear lurar, och för det mesta bra priser i jämförelse med många andra på nätet.
Däremot så skulle det vara trevligt med "reserv delar" till lite fler av lurarna, tex silikon ploppar/ skum ploppar (original) för de är för det mesta inte helt enkla att få tag i, och ja de slits ut/ tappas bort lite då och då.

Alternativt att ni kan bli först i Sverige med att sälja kanske världens bästa ersättare till in-ear ploppar (tips ;))

Complyfoam I särklass skönaste pluggarna för riktigt bra isolering mot omvärlden och helt plötsligt så känns det inte att du har lurar i öronen för att skummet är så mjukt!

Så trist att behöva beställa från staterna och vänta länge/ betala 12$ i frakt och 15$ för 5 par pluggar...

Sen ett litet önskemål, när jag som kund gör en reklamation skulle det inte gå att få åtminstone ett auto-reply att mailet gått igenom till er istället för att lite drygt 2 veckor efter det första mailet få ett svar?
Skönt att få en bekräftelse som kund.

Stort + att ni som företag är så pass aktiva så ni finns representerade på forum som detta.

/Magnus


Ska skicka vidare förslagen & önskemålen till vårt multimediafolk. Autoreply ligger på bordet, det har testats och det fungerade inte riktigt så bra som det var tänkt, men önskemålen kring det är definitivt registrerade ;)

Mvh
Jüri Martoja ([email protected])
Dustin AB

PS, nås eklast och snabbast via e-post när det kommer till konkreta ärendefrågor.

#827

Postad 26 januari 2010 - 15:03

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Tiden som eran hemsida tar på sig är ju riktigt, riktigt dålig!

Jag har påpekat detta regelbundet och ni skyller HELA TIDEN på att ni har tekniska svårigheter eller något liknande....

#828

Postad 26 januari 2010 - 16:25

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Tiden som eran hemsida tar på sig är ju riktigt, riktigt dålig!

Jag har påpekat detta regelbundet och ni skyller HELA TIDEN på att ni har tekniska svårigheter eller något liknande....


Hej!

De tekniska problemen som orsakade tillfälliga belastningsspikar under december/januari ska vara lösta, likaså har vi femdubblat vår bandbredd på sajten (under natten mot idag som jag har förstått). Så vi får se hur det blir.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#829

Postad 26 januari 2010 - 18:45

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0

Projektordukar är ju lite som de är, inte de enklaste att transportera runt. Om din order & leverans bestod av flera paket som skulle levereras till samma adress så är det onekligen intressant hur projektorduken hittade fram till en helt annan adress än vad som angavs på fraktsedeln. Om detta är olöst så får du gärna dra ett mail till mig så kollar jag på hur det ser ut, men förhoppningsvis har det löst sig.

Det har ju löst sig tack vare att den som tog emot projektorduken skickade tillbaka den till er, min order var ju endast projektorduken, men vad jag förstod av postens kundtjänst hade den gått som ett av fler kollin till en annan mottagare, trots mitt namn och adress på fraktsedeln.
Jag fick göra en nybeställning och den kom fram som den skulle. Även om posten tog 3 dagar på sig att skicka SMS-aviseringen från det att den kom till utlämningsstället, men det är inte Dustins fel.
Men hur den kom att hamna på fel adress första gången är och förblir säkerligen en gåta.

#830

Postad 01 februari 2010 - 10:55

aniara
  • aniara
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,
Jag tycker ni är sällsynt krångliga när ni krånglar och kommer definitivt fundera både en och två gånger innan jag beställer från er igen. Jag har just nu ett ärende igång hos er, via jobbet. Beställde ett laptopbatteri i november, men när det kom så var det fel (hade beställt 9-cell men fick ett 6-cell). Reklamerade och ett nytt batteri skickades ut, men samma fel igen! Klantigt klantigt! Bägge batterierna skickades tillbaka och ett nytt batteri skickades ut. Detta batteri kom dock aldrig fram. Enligt uppgift till mig skickades det till fel adress men skulle vidaresändas till mig. När det aldrig dök upp så bad jag min chef att ringa och ryta i lite och han fick då beskedet att även detta batteri var fel och hade returnerats. Jag la en ny beställning och fick till slut mitt efterlängtade batteri. DOCK så står vi nu här med tre fakturor men bara en kredit. Kontakt med Dustins kundtjänst har inte lett till några framsteg (det är inte jag som haft den så jag vet inte exakt vad som sagts). Senaste som hände var att ni på Dustin skickade mig en retursedel. Intressant, då jag verkligen inte tänker returnera mitt enda fungerande batteri. Fortsättning lär väl följa antar jag. Men det lockar inte till merköp när ni krånglar så här förbaskat mycket ska ni veta.

För övrigt, när jag för första gången ringde Dustins kundtjänst, för att fråga om leveranstid på min beställning, så blev jag satt i kö och fick lyssna på pausmusik som uteslutande bestod av textraden "You're never gonna get it". Humor!

#831

Postad 01 februari 2010 - 11:13

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Hej,
Jag tycker ni är sällsynt krångliga när ni krånglar och kommer definitivt fundera både en och två gånger innan jag beställer från er igen. Jag har just nu ett ärende igång hos er, via jobbet. Beställde ett laptopbatteri i november, men när det kom så var det fel (hade beställt 9-cell men fick ett 6-cell). Reklamerade och ett nytt batteri skickades ut, men samma fel igen! Klantigt klantigt! Bägge batterierna skickades tillbaka och ett nytt batteri skickades ut. Detta batteri kom dock aldrig fram. Enligt uppgift till mig skickades det till fel adress men skulle vidaresändas till mig. När det aldrig dök upp så bad jag min chef att ringa och ryta i lite och han fick då beskedet att även detta batteri var fel och hade returnerats. Jag la en ny beställning och fick till slut mitt efterlängtade batteri. DOCK så står vi nu här med tre fakturor men bara en kredit. Kontakt med Dustins kundtjänst har inte lett till några framsteg (det är inte jag som haft den så jag vet inte exakt vad som sagts). Senaste som hände var att ni på Dustin skickade mig en retursedel. Intressant, då jag verkligen inte tänker returnera mitt enda fungerande batteri. Fortsättning lär väl följa antar jag. Men det lockar inte till merköp när ni krånglar så här förbaskat mycket ska ni veta.

För övrigt, när jag för första gången ringde Dustins kundtjänst, för att fråga om leveranstid på min beställning, så blev jag satt i kö och fick lyssna på pausmusik som uteslutande bestod av textraden "You're never gonna get it". Humor!


Hej!

Vilket returärende- / ordernummer gäller det? Så kan jag kika på hur läget ser ut.

Finns på [email protected]

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

#832

Postad 01 februari 2010 - 18:08

Zippi
  • Zippi
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Jag mailade er kundtjänst igår och frågade om när ni får in MAG till PS3 i lagret. Fick till svar (vid lunchtid idag) att det skulle komma in om 1 vecka.

Nu när jag går in på er hemsida står det att spelet finns i lagret. Är det fel på hemsidan eller skedde leveransen till er 1 vecka tidigare än beräknat?


EDIT: Fått mailet med Kolli-nr etc, och paketet är hos Posten. Fel på kundtjänst information alltså (vilket jag i det här fallet inte har något emot :) )

Redigerat av Zippi, 01 februari 2010 - 21:04.


#833

Postad 02 februari 2010 - 09:02

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Jag mailade er kundtjänst igår och frågade om när ni får in MAG till PS3 i lagret. Fick till svar (vid lunchtid idag) att det skulle komma in om 1 vecka.

Nu när jag går in på er hemsida står det att spelet finns i lagret. Är det fel på hemsidan eller skedde leveransen till er 1 vecka tidigare än beräknat?


EDIT: Fått mailet med Kolli-nr etc, och paketet är hos Posten. Fel på kundtjänst information alltså (vilket jag i det här fallet inte har något emot :D )


Hej!

Vi fick in några stycken exemplar igår :lol: Kom som en liten överaskning.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

#834

Postad 02 februari 2010 - 18:47

Purre
  • Purre
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

Kan även avslöja att Dustin/DustinHome lagrar lösenord i klartext

Läste jag nyss. Stämmer detta verkligen? Isf borde ni verkligen satsa på kryptering på en gång.


Citerar mitt egna inlägg för att se om man får något svar på detta denna gång?

#835

Postad 02 februari 2010 - 19:15

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Läste jag nyss. Stämmer detta verkligen? Isf borde ni verkligen satsa på kryptering på en gång.


Citerar mitt egna inlägg för att se om man får något svar på detta denna gång?


Hej!

Sorry, måste ha missat detta. Har ställt vidare frågan & synpunkten till IT.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#836

Postad 04 februari 2010 - 15:11

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej Dustin!

För några veckor sedan rapporterade jag via erat formulär att produkten

ZOTAC GF8200-C-E AM2+ MINI-ITX

Ej har något stöd för firewire. Ändock står det att moderkortet har 2 st 6 pins interna anslutningar. Läser man manualen så finns det inget om detta vilket jag har fått bekräftat från andra källor.

Kanske läge att uppdatera informationen? Vore otur om någon beställde i tron att produkten har detta stöd.

/H

#837

Postad 05 februari 2010 - 09:26

px3
  • px3
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
I måndags gjorde jag slag i saken och beställde lite saker från Dustin. Två av artiklarna hamnade i "Restn.antal" kolumnen och det skulle ta 1-2 dagar. Fine, jag kan vänta tänkte jag. Tisdag vid lunch hade båda dessa flyttat över till "antal för lev." kolumnen. Vid det här laget tänkte jag att det här kan ju gå riktigt snabbt med tanke på att på hemsidan står det att om man beställer innan 14 och allt finns i lager så skickas det oftast samma dag.

Idag är det fredag och det har inte hänt ett skvatt på orderhistoriksidan. "Restn.antal" kolumnen innehåller bara nollor (som det gjort sedan i tisdag) men status är fortfarande "order". Så jag börjar undra var det gått fel, ligger alla mina artiklar i ett hörn och samlar damm? Är det fel på ordersidan? eller vad är det som händer?

Har slängt iväg ett mail till kundtjänst men det verkar ju som att det kan ta ett tag att få svar därifrån.

Kanske ska tillägga att det inte gör mig något att det tar tid, jag har förståelse för att man inte kan ha allt i lager. Men om det nu är så att någon av de artiklar jag beställt inte har kommit in så tycker jag iaf att ordersidan ska visa detta och det ska absolut inte ändras till 0 i "Restn.antal" om så faktiskt inte är fallet.

Dock måste jag ge beröm för den service företag får. På jobbet beställer vi ganska ofta från Dustin och leveranstiderna är alltid outstanding!

Mvh
Peter

#838

Postad 05 februari 2010 - 17:20

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Hej!

@ Purre:
"Vi kommenterar i regel aldrig hur våra säkerhetssystem fungerar. Vi tar våra kunders trygghet på allvar och jobbar kontinuerligt med att hålla det på en hög nivå”.

@ MrNorth27:
Tackar, har skickat ett meddelande till de produktansvariga gällandes detta!

@ px3:
Slå gärna en signal till vår orderavdelning så kan de kolla ifall någonting är konstigt, eller maila mig ordernumret så kan jag vidarebefordra det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#839

Postad 08 februari 2010 - 10:22

px3
  • px3
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Uppföljning: som Juri tipsade om så ringde jag till orderavdelningen. Ingen telefonkö alls och efter 2 minuter hade jag blivit lovad att allt ska skickas idag.

Två timmar senare får jag ett mail med kollinummer!

Så nu är jag mycket nöjd! B)

#840

Postad 24 februari 2010 - 18:32

pear
  • pear
  • Forumräv

  • 505 inlägg
  • 0
Jag har köpt en Playstation 3 ifrån er som jag tyvärr var tvungen att reklamera. Reklamationsärendet som sådant har ni skött bra och där har jag ingen kritik.

Jag var rädd för att enheten skulle behöva bytas ut och mina farhågor har nu bessanats. Jag frågade om det var möjligt att ni mot betalning kunde hjälpa till med att föra över data från den gamla enheten till din nya och här var tyvärr svaret nej. Här tycker jag att ni kan bli bättre då PS3 har inbyggt stöd för att föra över data från en gammal enhet till en ny. Anledningen till att jag själv inte säkerhetskopierade informationen är att vid det förfarandet kommer inte spel mm som man köpt ifrån via Playstation store med på den nya enheten (enligt min uppfattning).

Om ni inte kan hjälpa till med överföringen kanske ni kunde hitta en lösning där man som kund under en begränsad tid kan få disponera både den gamla och nya enheten för att själv kunna föra över datan.

#841

Postad 16 mars 2010 - 15:53

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=258584

Detta vore intressant att få en kommentar på faktiskt...

#842

Postad 19 mars 2010 - 15:05

pear
  • pear
  • Forumräv

  • 505 inlägg
  • 0
Ringde idag till supporten för att försöka få ett svar vart min nya PS3 tagit vägen. Jag hade tidigare fått besked att jag skulle få den tidigast under vecka 10. nu har vecka 11 passerat och jag har fortfarande inte fått den. Supporten kunde tyvärr inte svara mig utan var tvungen att återkomma med svaret. Då jag skulle vara i rörelse under större delen av eftermiddagen undrade jag om hon kunde ringa istället för att maila mig fick jag till svar att hon inte kunde ringa ut utan enbart ta emot inkommande samtal.

Detta låter lite underligt då man upprepade gånger under tiden i telefonkö fick veta att om man ville att supporten skulle ringa upp kunde man trycka på stjärna.

Jag tycker att supporten skall kunna återkomma med svar via telefon istället för via mail om kunden så begär.

#843

Postad 19 mars 2010 - 15:15

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Ringde idag till supporten för att försöka få ett svar vart min nya PS3 tagit vägen. Jag hade tidigare fått besked att jag skulle få den tidigast under vecka 10. nu har vecka 11 passerat och jag har fortfarande inte fått den. Supporten kunde tyvärr inte svara mig utan var tvungen att återkomma med svaret. Då jag skulle vara i rörelse under större delen av eftermiddagen undrade jag om hon kunde ringa istället för att maila mig fick jag till svar att hon inte kunde ringa ut utan enbart ta emot inkommande samtal.

Detta låter lite underligt då man upprepade gånger under tiden i telefonkö fick veta att om man ville att supporten skulle ringa upp kunde man trycka på stjärna.

Jag tycker att supporten skall kunna återkomma med svar via telefon istället för via mail om kunden så begär.


Hej!

Maila ditt ordernummer / ärendenummer till mig så kollar jag upp allt ([email protected])

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

#844

Postad 19 mars 2010 - 17:05

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

  • 880 inlägg
  • 0
Hur lång tid ska det ta av få svar från supporten/kundtjänst egentligen? Skickade ett mail om att en skrivare jag köpt inte fungerar som den ska, det gjorde i onsdags och har inte hört ett knyst sen dess.

#845

Postad 19 mars 2010 - 18:47

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte en plasma-tv den 16 mars men ångrade mitt köp och kommer att skicka tillbaka TV:n och åberopa ångerrätten. Vad jag har fått veta från kundtjänst så kommer jag att få en adresslapp skickad till mig så att jag kan returnera min TV. De sa också på kundtjänst att jag skulle ringa posten så kommer de och hämtar tv:n och fraktar den på pall till er. Nu undrar jag hur lång tid det kommer att ta innan jag kommer få tillbaka mina pengar på kontot från det att tv:n kommit fram till er på Dustin? Jag undrar också om vem som står för risken för varan tills den ankommer till er på Dustin - jag eller Dustin?

Mvh
Rasmus

#846

Postad 19 mars 2010 - 19:29

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte en plasma-tv den 16 mars men ångrade mitt köp och kommer att skicka tillbaka TV:n och åberopa ångerrätten. Vad jag har fått veta från kundtjänst så kommer jag att få en adresslapp skickad till mig så att jag kan returnera min TV. De sa också på kundtjänst att jag skulle ringa posten så kommer de och hämtar tv:n och fraktar den på pall till er. Nu undrar jag hur lång tid det kommer att ta innan jag kommer få tillbaka mina pengar på kontot från det att tv:n kommit fram till er på Dustin? Jag undrar också om vem som står för risken för varan tills den ankommer till er på Dustin - jag eller Dustin?

Mvh
Rasmus


Var noga att fråga posten när du ringer för hämtning att de faktiskt tar med sig en pall. Vi var tvungna att fixa en egen pall och skickar man inte tillbaks den på en pall godkänner de inte returen heller. Sen tar det gissningsvis 2-5 vardagar från att de mottagit och godkänt returen innan du har tillbaks pengarna, baserat på egen erfarenhet.

Redigerat av altair4, 19 mars 2010 - 19:29.


#847

Postad 20 mars 2010 - 07:41

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Ok, då vet jag. Tack för ditt svar. Ja, det är ju inte så lätt att fixa en egen pall. Behövde du betala frakten själv?

#848

Postad 20 mars 2010 - 09:25

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0

Ok, då vet jag. Tack för ditt svar. Ja, det är ju inte så lätt att fixa en egen pall. Behövde du betala frakten själv?


Nej, men det var på grund av att de hade levererat en inkomplett och trasig TV istället för det utlovade. :) Om det är via ångerrätt får du bekosta returfrakten. Men den borde väl bli samma som frakten man betalade själv dvs runt 350:- eller vad det var.

Redigerat av altair4, 20 mars 2010 - 10:05.


#849

Postad 21 mars 2010 - 08:51

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Hej!

En fråga till Mikael Carinci på dustin. Jag har åberopat ångerrätten för min plasma tv och kommer att skicka tillbaka den. Vad jag förstår så kommer det att ta några dagar innan jag får tillbaka mina pengar på mitt konto. Det betyder att jag inte kommer att ha någon TV på ett tag. Dock så funderar jag på att köpa en TV under tiden innan jag får tillbaka mina pengar eftersom jag inte vill vara utan en TV i en vecka.

Nu till min fråga: Så fort jag skickat TV:n med posten (på pall givetvis och ståendes) så har jag inget ansvar för den, eller hur? Jag menar om den skulle gå sönder under frakten står väl posten för kostnaderna inte jag? Anledningen till att jag vill veta detta är att jag inte står "med skägget i brevlådan" och har köpt en TV samtidigt som jag inte får tillbaka mina pengar om någonting händer med TV:n som jag skickat tillbaka under transporten, som jag har skrivit ovan.

P.S Jag har öppnat förpackningen och testat TV:n men var inte nöjd med den. Den funkar alltså alldeles utmärkt och originalemballaget finns kvar med alla tillbehör.

Tacksam för ett snabbt svar.

Mvh
Rasmus

#850

Postad 22 mars 2010 - 10:57

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
@ ThomasL
För närvarande ligger svarstiden på ett par arbetsdagar, om du inte hört någonting så kan du ringa in till vår KS på 08-553 44 800 eller vidarebefordra mailet till mig så kan jag se om jag kan hjälpa dig.

@ nimrod23
När produkten har anlänt och blivit checkad och krediterad (tar allt från 0-2 dagar) så tillkommer endast bankens utbetalningstid (om du betalade köpet med kort). Detta i sig brukar också ta mellan 0 och 2 dagar. Så allt mellan samma dag och 4-5 arbetsdagar.

Ditt ansvar är att emballera produkten tillräckligt väl för att den ska klara av postens normala hantering. Dvs emballera TVn (helst i kartongen som den kom i), och bunta den stående på en pall. Alla TV's vi skickar levereras på pall, så den ingår i leveransen. Har man på något sätt gjort sig av med den så får man ordna en ny, det brukar inte vara så svårt. Om man vill vara på den 100% säkra sidan så kan man ju också fotografera produkten innan man skickar in den.

Maila mig gärna för snabbast svar om du har följdfrågor på det, [email protected]

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.