Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Onkyo DV-HD805

102 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Onkyo DV-HD805 (DVD-spelare) 2 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 02 september 2007 - 12:17

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0
Sanjay Durani är en väldigt insatt kille (sdurani på AVS) men jag undrar om inte den här informationen är lite, bara lite gammal.

Jag har hela tiden snackat om avkodning i spelaren som standard, och att avkodning i en extern dekoder i receivern är omöjlig om skivan är sk "advanced content". Det har jag tjatat om i flera månader...men, det verkar faktiskt som om det finns luckor i det resonemanget.

Det finns egentligen inget som hindrar en spelare att skicka tex DTS HD MA som bitstream för avkodning enligt specifikationen för HD-DVD, detta enligt Amir Majidimehr på Microsoft. Men detta ligger alltså utanför standarden och är i dagsläget endast spekulationer. Men ska man göra det måste man gå runt och inaktivera sekundära ljudspår, den interaktivitet som finns osv. Som jag förstår av det han skrivit så skall även den möjligheten rent tekniskt gå att få till, OM skivan (alltså filmbolaget/studion som mixar) implementerar det här som en möjlig funktion. Och det är väl kanske inte troligt att de vill sabba dessa funktioner för att vissa vill avkoda i en extern dekoder.

Amir Majidimehr,Corporate Vice President, Consumer Media Technology Group Microsoft

But briefly, HD DVD not only allows bit stream output, but has specific provisions for a title to detect the user has chosen this mode, as to remove options (e.g. PiP) which would not work effectively in this situation. Note that I am not sure if titles are properly authored this way. So the options may still show up but future titles can be "smarter" this way, should bypass mode become popular.


Hur som helst är det helt sjukt att det är en sådan extrem hönsgård när det gäller information om vad som egentligen gäller.

MVH
/Chuck

#52

Postad 02 september 2007 - 13:22

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Sanjay Durani är en väldigt insatt kille (sdurani på AVS) men jag undrar om inte den här informationen är lite, bara lite gammal.

Jag har hela tiden snackat om avkodning i spelaren som standard, och att avkodning i en extern dekoder i receivern är omöjlig om skivan är sk "advanced content". Det har jag tjatat om i flera månader...men, det verkar faktiskt som om det finns luckor i det resonemanget.

Det finns egentligen inget som hindrar en spelare att skicka tex DTS HD MA som bitstream för avkodning enligt specifikationen för HD-DVD, detta enligt Amir Majidimehr på Microsoft. Men detta ligger alltså utanför standarden och är i dagsläget endast spekulationer. Men ska man göra det måste man gå runt och inaktivera sekundära ljudspår, den interaktivitet som finns osv. Som jag förstår av det han skrivit så skall även den möjligheten rent tekniskt gå att få till, OM skivan (alltså filmbolaget/studion som mixar) implementerar det här som en möjlig funktion. Och det är väl kanske inte troligt att de vill sabba dessa funktioner för att vissa vill avkoda i en extern dekoder.

Amir Majidimehr,Corporate Vice President, Consumer Media Technology Group Microsoft

But briefly, HD DVD not only allows bit stream output, but has specific provisions for a title to detect the user has chosen this mode, as to remove options (e.g. PiP) which would not work effectively in this situation. Note that I am not sure if titles are properly authored this way. So the options may still show up but future titles can be "smarter" this way, should bypass mode become popular.


Hur som helst är det helt sjukt att det är en sådan extrem hönsgård när det gäller information om vad som egentligen gäller.

MVH
/Chuck

<{POST_SNAPBACK}>


Med sekundära ljudspår är det möjligt att de läggs som simplare codecs för att få ut dem genom digitala anslutningarna utöver hdmi. Då skulle Hd formaten kunna bitstreamas m 1.3 trots advance content innehållet. Men då måste ju såklart bolagen skapa HD-DVD:na så.

Men visst det handlar om kompromisser. Någon enhetlig lösning verkar inte vara i sikte?

#53

Postad 02 september 2007 - 13:50

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Med sekundära ljudspår är det möjligt att de läggs som simplare codecs för att få ut dem genom digitala anslutningarna utöver hdmi. Då skulle Hd formaten kunna bitstreamas m 1.3 trots advance content innehållet. Men då måste ju såklart bolagen skapa HD-DVD:na så.

Men visst det handlar om kompromisser. Någon enhetlig lösning verkar inte vara i sikte?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag vet inte riktigt vad du menar men sekundära, eller alternativa ljudspår måste mixas i spelarens dekoder i realtid för att fungera.

Systemet är ju helt annat uppbyggt än det vi är vana vid idag med DVD, tex kan man genom själva mixningen i spelaren för att ändra språk helt enkelt skifta centerkanalens dialog till tex spanska från engelska. Man tar helt enkelt annan data till centerljudet men låter alla andra kanaler vara kvar som main ljud. För att det här ska fungera måste det ske i spelaren, det funkar inte att skicka bitstream till en receiver för att få den funktionen att fungera.

Jag funderar lite på hur det blir med tex textning av filmer osv om man nu i teorin kan stänga av interaktiviteten och enbart skicka mainljudet till en extern dekoder för avkodning. I det fallet kan man inte, om jag förstår det här med realtidsmixningen rätt, få den funktionen utan då är man helt utlämnad till det enda ljudspåret som man skickar och inget annat kan mixas in.

Ja, jag vet faktiskt inte hur det är tänkt att fungera, rörigare får man leta efter.

MVH
/Chuck

#54

Postad 05 september 2007 - 15:26

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

  • 630 inlägg
  • 0
Mycket spännande läsning, även om det kanske inte direkt handlar om Onkyos HD-DVD :D

Jag kan inte så mycket om det här men ovanstående text har gjort mig övertygad. Ljudet på HD-DVD (och snart även Blu-Ray) skall avkodas i spelaren. :(

Då dyker det upp en fråga i mitt huvud. Finns det någon kvalitetsskillnad på den här dekodningen och skickandet av PCM signalen? Vilken spelare är då bäst på att göra detta? Och vilken reciever är "bäst" på att ta emot signalen och behandla den vidare. Det är ju i så fall den combon en sann "audiofil" vill ha! :P

Hur blir ljudet om man omvandlar det hela vägen och skickar en analog signal till stärkaren? På min gamla DVD-Reciever combo ger det i varje fall mycket bättre ljud på CD om spelaren hanterar DA-omvanlingen, trots att specifikationerna för DA-omvandlarna i både DVD och Reciever är identiska på pappret.

Det här var några frågor från en som inte hängt med i utvecklingen de senaste åren och blivit tagen på sängen av alla nya format... :P

#55

Postad 05 september 2007 - 20:34

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Då dyker det upp en fråga i mitt huvud. Finns det någon kvalitetsskillnad på den här dekodningen och skickandet av PCM signalen?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det blir samma sak det handlar bara om när i kedjan man vill omvandla till PCM och börja behandlingen av ljudet. Det finns dock alltid spöken som lurar lita varstans och som enligt vissa kommer påverka ljudet beroende vad man avkoder, men det är i princip uteslutande rena spekulationer utan större grund.

Vilken spelare är då bäst på att göra detta? Och vilken reciever är "bäst" på att ta emot signalen och behandla den vidare.

Det blir ingen skillnad mot idag, skillnaderna ligger inte i avkodningen, dessa kommer vara mer eller mindre samma i alla appareter. Det är helt andra saker som kommer få folk att tycka det är stora skillnader i ljudet på en HD-DVD-spelare. Pris, design, märke är några sådana saker som av sig självt får saker att låta bra/dåligt. :(

Hur blir ljudet om man omvandlar det hela vägen och skickar en analog signal till stärkaren? På min gamla DVD-Reciever combo ger det i varje fall mycket bättre ljud på CD om spelaren hanterar DA-omvanlingen, trots att specifikationerna för DA-omvandlarna i både DVD och Reciever är identiska på pappret.


Det finns inte mycket som säger att det skulle vara dåligt förutom en stor nackdel. Gör man så minmerar man möjligheterna till att digitalt påverka ljudet i receivern/processorn. Saker som fördröjningar, bass management och en hel drös andra funktioner blir helt förbisedda och man förpassas att spelaren skall hantera det bra. Så är inte alltid fallet tyvärr.

Det är mycket svårt att objektivt testa D/A-omvandlare. En vanlig fallgrop är att man inte har samma volym när man skiftar ingång, även små skillnader kan upplevas som kvalitativa förbättringar.

MVH
/Chuck

#56

Postad 06 september 2007 - 16:03

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • Forumräv

  • 630 inlägg
  • 0
Gött. Då vet man det! :D

Man skall alltså satsa på en HD-DVD / Blu-Ray av god kvalitet, men man behöver inte pynta en massa för "lull-lull" som streaming via HDMI1.3 och liknande.

Eller kan HDMI1.3 vara bra av andra orsaker, som bild, funktioner etc?

Även om inte recievern behöver kunna dekoda så lär man förmodligen få det på "köpet" om man skaffar en lite bättre reciever. Tittar man på specifikationerna inom t.ex. Onkyo-familjen får man ju HDMI1.3 långt innan de största modellerna och där tillkommer ju verkligen väsentligheter som bättre kraft, kraftfullare nätdelar och så vidare. :P

Intresant med "felkällan" volym på D/A omvandlarna. Ljudet låter ju faktiskt lite starkare vid analog överföring. Det kanske är det som luras...skall hem och testa!

#57

Postad 08 september 2007 - 04:46

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0
http://www.eu.onkyo....805_English.pdf
Postad bild
Postad bild

Redigerat av diabolo, 08 september 2007 - 04:55.


#58

Postad 08 september 2007 - 07:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Onkyon och Integran är verkligen snarlika. Det är ju bara on/off knappen som skiljer. Men det kanske brukar vara så?
Om nu Integra är Onkyos prestigemärke borde de ju ha ett eget formspråk på Integraspelarna för att få dem att se lite lyxigare och dyrare ut.
Man köper ju inte en Lexus om den ser exakt ut som en Toyota förutom dekalen.

#59

Postad 06 oktober 2007 - 12:10

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
HD-805:an är nu upplagd som produkt på onkyos hemsida under "dvd spelare"

Går inte att länka direkt men ni hittar!

http://www.onkyo.net

#60

Postad 11 oktober 2007 - 12:47

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Details of Onkyo DV-HD805 HD DVD Player (Updated October 11)

Onkyo DV-HD805 HD DVD Player

Prices: $899 MSRP (North America) / 999€ RRP (Germany & Austria)
Retail Availability: Fall 2007 (North America and Europe)


* Accepts various disc media, including DVD-R/RW, DVD-R DL and CD-R/RW
* Analog Devices 297 MHz/12-bit NSV video DAC to support 4x oversampling for output via component video.
* HQV Reon VX video processing chipset provides exceptionally precise DVD video scaling (to 720p, 1080i or 1080p)
* HD DVD Output resolutions: 720p/1080i/1080p (inclusive of 1080p/24Hz)
* Supports 24 frames per second Playback - This ensures that the user will be able to experience the playback of films recorded to HD DVD with an ultra-smooth, stable video resolution.
* Wolfson and Burr-Brown 192 kHz/24-bit audio DACs
* Uses Analog Devices SHARC DSP for enhanced dynamic range
* Outputs linear PCM audio signals from Dolby TrueHD (5.1 ch), Dolby Digital Plus (5.1 ch), Dolby Digital, DTS-HD High Resolution Audio (Core), DTS-HD Master Audio (Core) and DTS
* Uses DTS-HD®Advanced Digital Output to stream DTS-HD High Resolution Audio, DTS-HD Master Audio and DTS
* Bi-directional RS-232 port for control
* Gold-plated component, S-video and composite video outputs
* Gold-plated 5.1-multichannel and 2-channel audio outputs
* 2 digital outputs (coaxial [gold-plated]/optical)
* 2 extension ports
* HDMI v1.3a with Deep Colour and High-bit-rate audio streaming
* Ethernet Port for web-enabled features found on HD DVD discs and for further firmware updates.


Postad bild

Postad bild

http://hddvdformat.blogspot.com/ :)

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Redigerat av henke007, 11 oktober 2007 - 12:51.


#61

Postad 13 oktober 2007 - 14:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
:)

Bifogad fil(er)



#62

Postad 13 oktober 2007 - 16:45

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Den är ful som stryk, men men bara vad jag tycker.

BTW, får säker lite kommentarer från de röde men hade det varit en bd player så hade det inte ändrat något. fortfarande riktigt ugly, oavsett vilken färg den har.

Redigerat av lobo, 13 oktober 2007 - 16:46.


#63

Postad 13 oktober 2007 - 18:28

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Den är ful som stryk, men men bara vad jag tycker.

BTW, får säker lite kommentarer från de röde men hade det varit en bd player så hade det inte ändrat något. fortfarande riktigt ugly, oavsett vilken färg den har.

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med. Sjukt ful!

Nä tacka vet jag Loewe's ;)

#64

Postad 14 oktober 2007 - 15:35

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Håller med. Sjukt ful!

<{POST_SNAPBACK}>

Då har du inte sett min projektor :)

#65

Postad 16 oktober 2007 - 14:26

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Eller hans fru ;) :)

#66

Postad 26 oktober 2007 - 01:15

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0
Onkyo DV-HD805 9 995:-

#67

Postad 15 november 2007 - 11:40

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Nu verkar denna gå att köpa hos hembiobutiken, leveranstid 2-4 ddagar (inkom i sortimentet 2007-11-13)
Onkyo DV-HD805

Ingen som tänker testa denna??

#68

Postad 15 november 2007 - 12:44

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Fy fan aldrig till de priset!

Hellre en samsung combo för 8k med HQV.

#69

Postad 15 november 2007 - 12:48

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
iof den har riktigt fina komponenter i sig, high prestanda :D

grejer som sitter i en 50 K dvd annars, känns som att
Dvd försäljningen borde dala med denna spelare??!!

Undrar hur den kommer hantera skivor osv, och hur onkyo
kommer förhålla sig med firmwares osv?!!

kan den skicka DTS HD MA som bitstream som te x XE-1 kan??

skulle nog kunna tänka mig denna som efterträdare till min
E1.a i framtiden..

Redigerat av henke007, 15 november 2007 - 13:23.


#70

Postad 15 november 2007 - 12:50

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Är fjärren till min gamla SABA video i ropet igen eller :D


Dam that's some ugly shit !

Redigerat av Jokkmokksjocke, 15 november 2007 - 12:50.


#71

Postad 15 november 2007 - 12:58

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Är fjärren till min gamla SABA video i ropet igen eller :(


Dam that's some ugly shit !

:( Då är det säkrast att det är "damn good" :D

#72

Postad 15 november 2007 - 13:00

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Men vad säger jag :( det är ju min Toshiba Fjärr :D

#73

Postad 15 november 2007 - 13:10

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Haha :D , de är ju ingen looker precis. Nu skall jag ju inte ha en men om så är de ju tur man har en Harmony fjärr.

(Vart är alla idag ? lite aktivitet här ju!)

Redigerat av Jokkmokksjocke, 15 november 2007 - 14:04.


#74

Postad 15 november 2007 - 14:06

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Haha :wub: , de är ju ingen looker precis. Nu skall jag ju inte ha en men om så är de ju tur man har en Harmony fjärr.

(Vart är alla idag ? lite aktivitet här ju!)



tycker det har vart otroligt dött senaste tiden, det är
på väg utför med HD/BD>>> :)

#75

Postad 15 november 2007 - 14:17

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Ja eller så är alla avstängda :)

Sorry för ÅFFT!

#76

Postad 15 november 2007 - 16:22

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0
Tycker den verkar grymm och hade kunnat tänka mig en sådan men aldrig till det priset, då väntar jag hellre till EP35:an dyker upp här på Svenska marknaden (vilket måste vara snart).

#77

Postad 15 november 2007 - 17:15

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Om jag inte redan haft en XE1 hade den kanske varit intressant... Men för det priset borde de kunnat slänga in Blu-ray uppspelning också, så hade det varit en komplett lösning och kanske värd sina pengar.

Redigerat av HD-Ready, 15 november 2007 - 17:16.


#78

Postad 20 november 2007 - 19:57

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Nu är den släppt, finns att köpa för $799.99

#79

Postad 20 november 2007 - 19:58

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Nu är den släppt, finns att köpa för $799.99


Finns i Sverige :)

https://www.prisjakt...kt.php?p=239114

#80

Postad 26 november 2007 - 16:03

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Är det någon som har sett den i annat utförande än svart? Jag har bara sett foton på den i svart.
Borde även finnas i silver för att matcha deras förstärkare.

/S

#81

Postad 26 november 2007 - 18:32

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0
Onkyo priced out of HD DVD, discontinues HD805

Onkyo DV-HD805, the phantom HD DVD

Gian Luca Di Felice

The first Onkyo HD DVD player has been available in Italy for a few days now, but it can already be considered as a collector's item, because there are very few units in existence, and Onkyo has stopped its production.

We were waiting for a unit of the first Onkyo HD DVD player, the DV-HD805, for review on the pages of AV Magazine. After a conversation with Tecnofuturo, the Brescia-based Italian distributor of the Japanese manufacturer, we decided in mutual agreement that it was not worth the trouble. The reasons are quickly explained: the DV-HD805 is no other than a rebranded Toshiba HD-XE1 HD DVD player, which is already compatible with streaming of all lossless multichannel HD codecs via HDMI 1.3, and there are only few units of it available.

In view of the new marketing policy being applied by Toshiba, consisting of sinking the price of its own players, Onkyo has difficulty in positioning its own player (the Europe list price is 899 euros) and has therefore decided to stop production. The scarce units produced have been redistributed in varios markets. It has been known that barely 11 units arrived in Italy, and no others will come. Germany has been more fortunate, with 20 units, and Spain will receive none.

As to why it was decided not to review such a product, apart from its being a clone, it won't be effectively be available on the market (the 11 Italian units are already sold). We thank Tecnofuturo for such a quick communication and we apologize to the enthusiasts. Onkyo is already working actively on a new player and according to tidbits it could be this time a Blu-ray player or a hybrid player. We'll have other news and more confirmation during the upcoming CES at Las Vegas.

http://www.avmagazin...tasma_2654.html
http://forums.highde...ead.php?t=27384

#82

Postad 26 november 2007 - 18:37

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Om det är sant så är det illa för HD-DVD. Det känns som om Toshiba kommer vara rätt så ensamma att leverera spelare så länge som de pressar priserna så hårt. Visserligen gör Toshiba bra spelare i mina ögon men lite mer varierat utbud (om så endast det yttre skalet) hade inte gjort något.

#83

Postad 26 november 2007 - 19:56

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0
låter illa, inga highend tillverkare alls på hddvd sidan med spelare på g alltså?

#84

Postad 26 november 2007 - 20:07

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0
Står inget om "discontinued" på ONKYOS EU sida http://www.eu.onkyo....en_5775825.html

samma gäller Integra http://www.integraho...f...ass=DVD&p=i

och Onkyo USA http://www.us.onkyo....8...ass=DVD&p=i

#85

Postad 26 november 2007 - 20:18

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Står inget om "discontinued" på ONKYOS EU sida http://www.eu.onkyo....en_5775825.html

samma gäller Integra http://www.integraho...f...ass=DVD&p=i

och Onkyo USA http://www.us.onkyo....8...ass=DVD&p=i


Finns inte längre på thelookandsoundofperfect.com.

#86

Postad 26 november 2007 - 20:20

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

  • 1 687 inlägg
  • 0

Finns inte längre på thelookandsoundofperfect.com.


Oj, men den fanns där tidigare?

#87

Postad 26 november 2007 - 20:31

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Finns inte längre på thelookandsoundofperfect.com.


Oj, men den fanns där tidigare?


Inte vad jag kommer ihåg(Samma gäller Integran)...men om ni är intresserade av att köpa Onkyon finns några butiker i Sverige som säljer den :) https://www.prisjakt...kt.php?p=239114

#88

Postad 26 november 2007 - 20:48

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Finns inte längre på thelookandsoundofperfect.com.


Oj, men den fanns där tidigare?


Inte vad jag kommer ihåg(Samma gäller Integran)...men om ni är intresserade av att köpa Onkyon finns några butiker i Sverige som säljer den :) https://www.prisjakt...kt.php?p=239114


Knappast till det priset!

#89

Postad 27 november 2007 - 18:48

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Väldigt besynnerligt! Lite udda sätt att hantera marknaden på kan man tycka.
hmm... får väl avvakta o se vad som händer..

#90

Postad 27 november 2007 - 19:49

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Onkyo priced out of HD DVD, discontinues HD805

Onkyo DV-HD805, the phantom HD DVD

Gian Luca Di Felice

The first Onkyo HD DVD player has been available in Italy for a few days now, but it can already be considered as a collector's item, because there are very few units in existence, and Onkyo has stopped its production.

We were waiting for a unit of the first Onkyo HD DVD player, the DV-HD805, for review on the pages of AV Magazine. After a conversation with Tecnofuturo, the Brescia-based Italian distributor of the Japanese manufacturer, we decided in mutual agreement that it was not worth the trouble. The reasons are quickly explained: the DV-HD805 is no other than a rebranded Toshiba HD-XE1 HD DVD player, which is already compatible with streaming of all lossless multichannel HD codecs via HDMI 1.3, and there are only few units of it available.

In view of the new marketing policy being applied by Toshiba, consisting of sinking the price of its own players, Onkyo has difficulty in positioning its own player (the Europe list price is 899 euros) and has therefore decided to stop production. The scarce units produced have been redistributed in varios markets. It has been known that barely 11 units arrived in Italy, and no others will come. Germany has been more fortunate, with 20 units, and Spain will receive none.

As to why it was decided not to review such a product, apart from its being a clone, it won't be effectively be available on the market (the 11 Italian units are already sold). We thank Tecnofuturo for such a quick communication and we apologize to the enthusiasts. Onkyo is already working actively on a new player and according to tidbits it could be this time a Blu-ray player or a hybrid player. We'll have other news and more confirmation during the upcoming CES at Las Vegas.

http://www.avmagazin...tasma_2654.html
http://forums.highde...ead.php?t=27384


Har onkyo gått ut med detta eller är det ännu ett rykte?
Hittar inget på onkyos hemsida men de visar spelaren och dess spec.

#91

Postad 27 november 2007 - 20:07

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0
From AVS

http://www.avsforum....30#post12329030

Originally Posted by Onkyo UK Customer Service
Many thanks for choosing Onkyo.

I don't know the origins of the rumours floating around the internet currently.

The actual facts are that we only brought a limited amount of this DVD player into Europe as our colleagues in the USA took the lion's share. It is a "when it's gone, it's gone" product, but we certainly aren't withdrawing it.

We are delighted with the performance of the player, and it is available at most of our key customers.

Hope this helps.

Kind Regards,

David Anderson
General Manager


This is a limited production player. It appears that all them were quickly purchased by retailers (mostly US).



#92

Postad 27 november 2007 - 20:13

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

From AVS

http://www.avsforum....30#post12329030

Originally Posted by Onkyo UK Customer Service
Many thanks for choosing Onkyo.

I don't know the origins of the rumours floating around the internet currently.

The actual facts are that we only brought a limited amount of this DVD player into Europe as our colleagues in the USA took the lion's share. It is a "when it's gone, it's gone" product, but we certainly aren't withdrawing it.

We are delighted with the performance of the player, and it is available at most of our key customers.

Hope this helps.

Kind Regards,

David Anderson
General Manager


This is a limited production player. It appears that all them were quickly purchased by retailers (mostly US).

aha, onkyo testar marknaden lite innan de slår på stort. Får se vad deras nästa spelare blir i för format.

#93

Postad 27 november 2007 - 20:14

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Om den går åt så fort måste den vara populär :(

#94

Postad 27 november 2007 - 20:32

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Varför inte tillverka mer om den nu säljer så bra?

#95

Postad 27 november 2007 - 20:40

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Varför inte tillverka mer om den nu säljer så bra?


Onkyon är baserad på XA2n...XA2n kommer att tillverkas några månader till, sen kommer XA3n som ersätter den.

Onkyos nästa HD standalone kan bli Hybrid. Vi får se om det dyker upp något på CES.

#96

Postad 30 november 2007 - 00:11

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Det luktar lite märkligt det här. Man tar knappast fram en produkt på detta viset med alla kostnader det innebär för att sedan tillverka och distribuera ett tiotal enheter här och där.

Att dessutom göra det under ett formatkrig tycker jag det visar på att man gör reträtt och överger fältet helt. Kanske för att aliiera sig med fienden på andra sidan?! Det sänder på det hela fel signaler oavsett vad intentionerna är.

Om inte Toshiba ger andra märken möjligheten att tillverka sina egna spelare är formatet dödsdömt i mina ögon. Tror att den här kostnadseffektiviteten av Toshiba och att vara billigast kan slå tillbaka på dem rätt hårt.

Redigerat av Unregistered76636631, 30 november 2007 - 00:17.


#97

Postad 30 november 2007 - 00:22

patrick_sthlm
  • patrick_sthlm
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Hej, ny på detta forum och skriver i min första tråd nu men är väldigt insatt i just hemmabio och onkyo bitarna och kan bekräfta att onkyo dv-hd har lagts ner tyvärr. Håller med tidigare som påpekar utsidan som ser ut som skräp, tacka vet jag integran(dv-sp1000).
Håller tummarna för att dem kanske ger sig på lite roligare maskin som kan passa in med tx-nr905 såsom integra passade ihop.
Kan f.ö säga att mediamarkt har en hd på hyllan från onkyo som dem vill sälja pga det inträffade

#98

Postad 30 november 2007 - 00:30

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Hej, ny på detta forum och skriver i min första tråd nu men är väldigt insatt i just hemmabio och onkyo bitarna och kan bekräfta att onkyo dv-hd har lagts ner tyvärr. Håller med tidigare som påpekar utsidan som ser ut som skräp, tacka vet jag integran(dv-sp1000).
Håller tummarna för att dem kanske ger sig på lite roligare maskin som kan passa in med tx-nr905 såsom integra passade ihop.
Kan f.ö säga att mediamarkt har en hd på hyllan från onkyo som dem vill sälja pga det inträffade


Säljer dom den i KK? Vad kostade den?

#99

Postad 30 november 2007 - 16:13

SonnyF
  • SonnyF
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Jag kastade ett snabbt mail MM och frågade efter 805'n. Fick ett svar inom 5 miunter:

Hej Sonny!
Onkyo DV-HD805 har vi tyvärr inte hemma, och inte heller inne i vårt system, vilket innebär att vi förmodligen inte kan ta hem den.

Med vänliga hälsningar / Best Regards]


#100

Postad 06 december 2007 - 08:38

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Onkyo HD DVD player not discontinued!

http://www.google.co...%...=en&ie=UTF8

Onkyo DV-HD805 returns in January

Gian Luca Di Felice
"After having reported very few pieces available in the first HD DVD player Onkyo, the same distributor Italian Tecnofuturo notified us that the DV-HD805 will be available in stores at the beginning of the year"
Postad bild
Tecnofuturo, Italian distributor of Onkyo products, has called us this morning to tell us that the Japanese brand has not stopped the production of reader HD DVD DV-HD805 and that starting from January / early February 2008, the reader will again be available in stores . The news had reported that there was the result of a misunderstanding linked to the first delivery extremely contingentata the player and now it remains to be understood if the reader will remain identical to the model Toshiba HD-XE1 or / and will be repositioning price after the Christmas holidays.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.