Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dragon Age: Inquisition

318 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 22 november 2014 - 18:32

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Allt det på bara 12 minuter?? Menar timmar kanske?


:D

Det är en gliring till Zoiler, baserat på ett inlägg han gjorde i tråden för några dagar sedan ;).

Redigerat av genstruktur, 22 november 2014 - 18:32.


#202

Postad 22 november 2014 - 18:46

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

:D

Det är en gliring till Zoiler, baserat på ett inlägg han gjorde i tråden för några dagar sedan ;).


Haha ok. :)

#203

Postad 22 november 2014 - 18:47

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Haha ok. :)


Tror att sista saven var på 15 tim.

#204

Postad 22 november 2014 - 18:52

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Performance-rapport för pc från TB. Två dagar gammal, men tror väl inte den postats i tråden tidigare?

https://www.youtube....BTawC-k7PVjHXKQ

Eh.. om det regnar imorgon så kanske... hmm.. förvisso F1-final, men efter det.. alltså, blir lite svårt att stå emot nu. :)

TB kör ju Nvidia, själv kör jag Radeon R9 280X. Nån annan som sitter på AMD-kort och har några problem?

#205

Postad 22 november 2014 - 19:00

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Har bara hunnit köra ett par timmar men är riktigt nöjd. Känns för tidigt att sätta någon form av betyg på spelet men jag tycker man kastas riktigt snyggt in i handlingen. Tyckte nog det var den bästa ansiktsgeneratorn jag stött på dvs människan du skapar ser grymt realistisk ut och verkligen som du designat henne. Håret har väl fått en del kritik men som helhet tycker jag den fungerar klart över förväntan.

Vad lirar ni som förresten? Kvinnlig cityelf här men stort tvåhandssvärd...

#206

Postad 22 november 2014 - 19:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Allt det på bara 12 minuter?? Menar timmar kanske?

Han spelar snabbt :D

Ni borde posta era karaktärer.

#207

Postad 22 november 2014 - 20:48

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Gjorde en human archer och spelade till hinterlands men kände inte att det var helt rätt karraktär och började om. Nu sportar jag en grym 2h qunari och har ruskigt kul.

Det som verkligen stör mig är att solas och varric envisas med att följa med mig in i melee mot mobsen. Kanske måste fibbla lite mer med deras ai eftersom det här funkar inte på hard/nightmare!



#208

Postad 22 november 2014 - 20:51

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
well, har installerat de nya catalyst-drivarna iaf och datorn fungerar fortfarande. Har nu triggat mig själv. Hade bara Origin haft priser som retail, så hade jag nog faktiskt slagit till ikväll, har verkligen inget att göra. Men det får vänta då. Jaja.

#209

Postad 22 november 2014 - 23:09

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Vad lirar ni som förresten? Kvinnlig cityelf här men stort tvåhandssvärd...

Manlig dvärgkrigare med stort tvåhandsvärd som är butter och alltid väljer svar som är tvära eller irriterar folk.

#210

Postad 23 november 2014 - 00:08

Herr Herre
  • Herr Herre
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Känner mig lite vilsen med power och war table.
Vad får jag ut av war table?
Hur får jag power points?
Varför finna dom?
Jag vill spela storyn med måste ha 15 poäng för att fortsätta?

#211

Postad 23 november 2014 - 00:41

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Känner mig lite vilsen med power och war table.
Vad får jag ut av war table?
Hur får jag power points?
Varför finna dom?
Jag vill spela storyn med måste ha 15 poäng för att fortsätta?

Gör side quest så får du power points, Eller allt får du power points av egentligen.

#212

Postad 23 november 2014 - 00:45

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Vad lirar ni som förresten? Kvinnlig cityelf här men stort tvåhandssvärd...


Kvinnlig alvmagiker vid namn Erendira.

Hur har ni ställt in AI tactics? Har inte ställt in något själv ännu.

#213

Postad 23 november 2014 - 01:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Kvinnlig alvmagiker vid namn Erendira.

Piiiiiics!

http://www.neogaf.co...ad.php?t=934585

#214

Postad 24 november 2014 - 08:11

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Kolla lite på DA:I på Twitch igår. Personen som streama var tvungen att starta om spelet flera gånger pga att spelet hängde sig i laddningsrutorna. Tillslut blev hans sparfil korrupt och blev då tvungen att ladda från en tidigare sparfil. Är det någon mer som har varit med om detta?

#215

Postad 24 november 2014 - 08:21

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Kvinnlig alvmagiker



Samma här.

Lite sugen nu i efterhand på att man skulle valt en rouge med dubbla knivar.

#216

Postad 24 november 2014 - 11:56

berne
  • berne
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
ja är inte nöjd med spelt, inte med coop som var de ända vrf ja köpte spelet.

så om någon vet nån som vill ha ett x så pm mig:)

#217

Postad 24 november 2014 - 12:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Spelar en elf mage med focus på FIRE!

#218

Postad 24 november 2014 - 15:50

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Qunari warrior så klart! Hur kan man välja annat ;)

#219

Postad 24 november 2014 - 16:16

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Spelar en elf mage med focus på FIRE!


Precis som mig :)

#220

Postad 24 november 2014 - 16:24

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Över 90 procent på gamerankings nu - kul att se att det går att vända trenden när det gäller kvalitet och AAA-titlar.

#221

Postad 24 november 2014 - 18:46

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 1
Någon som spelar på PC och vet hur/om det fungerar med handkontroll?

#222

Postad 24 november 2014 - 19:04

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
@Radizo
@genstruktur

Vad använder ni mot de som har resist mot fire? Varför just fire? Undrar bara. Har inte spelet än köper det förmodligen till helgen. Kommer utan tvekan köra Mage. Jag gör det i alla spel där det är möjligt :-)

#223

Postad 24 november 2014 - 19:39

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Någon som spelar på PC och vet hur/om det fungerar med handkontroll?


Har inte det på PC men det fungerar. Ska tom fungera bättre med handkontroll än kb/m.

#224

Postad 24 november 2014 - 19:58

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Det märks att det är konsolifierat eftersom man är rätt bunden i hur man kan röra kameran. Eller snarare i hur man inte kan röra kameran. Sedan är utzoomningen rätt mjäkig vilket innebär att man inte får en överblick av spelplanen. Dessutom kan man bara bestämma en handling per gubbe och inte köa flera.

Fast som sagt, jag klagar inte och tror även att man kan vänja sig vid det om man spelar mycket med tactical view.

Har du spelat Dragon Age 2? Skulle du i så fall säga att tactical view påminner om den man hade där? Tycker det låter lite så på din beskrivning.

Har börjat lira DA2 igen så smått, men har inte stört mig överdrivet på tactical view än iaf.

edit: eller ja, det är ju inte ens nån riktig tactical view i DA2 kanske, mer långt utzoomat bara. :)

Redigerat av jayreso, 24 november 2014 - 22:21.


#225

Postad 25 november 2014 - 10:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

@Radizo
@genstruktur

Vad använder ni mot de som har resist mot fire? Varför just fire? Undrar bara. Har inte spelet än köper det förmodligen till helgen. Kommer utan tvekan köra Mage. Jag gör det i alla spel där det är möjligt :-)


Tja de får de andra 3 i partyt ta hand om. Ska maxa fire och sen blir det nog lite Ice på det. Jag spelar på lätt svårighetsgrad så det känns lite som det kvittar.

#226

Postad 25 november 2014 - 11:40

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Tja de får de andra 3 i partyt ta hand om. Ska maxa fire och sen blir det nog lite Ice på det. Jag spelar på lätt svårighetsgrad så det känns lite som det kvittar.

Jag kör på normal och måste erkänna att jag är extremt dålig på att fördela ut och equippa de föremål jag hittar till följeslagarna. Kanske för att det känns som att det finns så mycket att upptäcka och att min speltid varit extremt begränsad hittills men den största faktorn är nog ändå att det inte är SÅ svårt ännu iaf. Samtidigt galet skönt att slippa all micromanagement.

#227

Postad 25 november 2014 - 12:33

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag kör på normal och måste erkänna att jag är extremt dålig på att fördela ut och equippa de föremål jag hittar till följeslagarna. Kanske för att det känns som att det finns så mycket att upptäcka och att min speltid varit extremt begränsad hittills men den största faktorn är nog ändå att det inte är SÅ svårt ännu iaf. Samtidigt galet skönt att slippa all micromanagement.


Jag vet inte hur väl du kommer lyckas senare i spelet om du inte gör något med dina följeslagare. Du får nog räkna med att hålla kolla på deras rustning, vapen och crafting. Vill du även ta det till nästa steg så kan du äve specificera vilka skills de använder och även anpassa de från strid till strid t.ex. "gubbe X använd inte skill X". Men... vet inte heller hur mycket man tvingas pilla på allt. Säkert mycket viktigt i svårare svårighetsgrader. Iaf så är det ett tipps om du vill att dina följerslagare ska bli starkare.

Redigerat av crowbar82, 25 november 2014 - 12:34.


#228

Postad 25 november 2014 - 12:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har gjort mina följeslagare bra på en sak istället för halvbra på massa saker. Det funkar bättre. Ni vet att ni kan respeca era "gubbar" va?

#229

Postad 25 november 2014 - 13:45

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur väl du kommer lyckas senare i spelet om du inte gör något med dina följeslagare. Du får nog räkna med att hålla kolla på deras rustning, vapen och crafting. Vill du även ta det till nästa steg så kan du äve specificera vilka skills de använder och även anpassa de från strid till strid t.ex. "gubbe X använd inte skill X". Men... vet inte heller hur mycket man tvingas pilla på allt. Säkert mycket viktigt i svårare svårighetsgrader. Iaf så är det ett tipps om du vill att dina följerslagare ska bli starkare.

Jag såg det mer som att det var just ett tecken på svårighetsgraden. Har ju ändå kört igenom DA:O på svåraste svårighetsgraden så jag är väl familiär med att det krävs en hel del jobb med följeslagarna i långa loppet ;)

#230

Postad 25 november 2014 - 19:50

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Har börjat lira DA2 igen så smått, men har inte stört mig överdrivet på tactical view än iaf.


Ja, tyckte du da2 hade en OK tactical view så lär du inte tycka att da-inq har sämre.

#231

Postad 25 november 2014 - 20:34

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Ja, tyckte du da2 hade en OK tactical view så lär du inte tycka att da-inq har sämre.

Ok, bra bra. :) För att förtydliga, visst har DA:O överlägset bättre möjligheter jämfört med tvåan, men jag tycker det är hanterbart iaf.

#232

Postad 26 november 2014 - 11:00

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Den taktiska vyn fungerar helt okej men det märks att detta spel mer anpassat för konsol än vad DA:O var. Jag störde mig inte på det men jag har inte heller dragit upp svårighetsgraden rejält.

#233

Postad 28 november 2014 - 09:49

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Angry joe review: https://www.youtube....T2ljEixyulzOnUQ

#234

Postad 28 november 2014 - 13:49

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Angry joe review:


Han är ju lite "too much" men säger ändå vettiga saker.


#235

Postad 28 november 2014 - 14:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0
Har läst att själva mainstoryn är rätt kort.

#236

Postad 30 november 2014 - 07:47

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Blev ett GTX 970 och Dragon Age! Riktigt kul spel, är cirka 4:30 in nu och har svårt att slita mig. Spelar en krigare med tvåhandsyxa. Försöker köra mycket crowd control genom att knuffa omkull osv. Områdena är SKITSTORA! Tycker spelet är väldigt imponerande, spelar med de högsta grafikinställningarna i de flesta fall så det ser även väldigt bra ut.

Spelar på hard och tycker att det är lagom utmanande men blir lite rörigt ibland, det är inte direkt samma trevliga fighter som Dark Souls serien. Istället ligger utmaningen i att rikta gruppens attacker mot rätt fiende, ta ut offensivt lagda fiender först och tanksen sist typ. :)

#237

Postad 30 november 2014 - 10:42

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Fyra timmar in startade jag om spelet på Hard. Betydligt mer motstånd och en bättre utmaning.

#238

Postad 30 november 2014 - 12:12

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Fyra timmar in startade jag om spelet på Hard. Betydligt mer motstånd och en bättre utmaning.

Hade samma känsla tills jag sprang på ett gäng
Spoiler
och därefter kände att normal fungerar rätt ok ändå... ;)

#239

Postad 30 november 2014 - 14:04

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Hade samma känsla tills jag sprang på ett gäng

Spoiler
och därefter kände att normal fungerar rätt ok ändå... ;)

Ett gäng. Jag fick tokspö av en på normal. Men det skall vara svårt! :D Jag gillar spelet väldigt mycket och vill ha lite utmaning när jag spelar. Blir det för svårt senare så får jag hoppa ner till normal.

#240

Postad 03 december 2014 - 21:43

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Nästan 13 timmar spelade nu, jävlar vad jag gillar det! Det är extremt likt Mass Effect spelen, inte för att det förvånar men i alla fall. Det är dock bara positivt i mina ögon.

Mycket att göra, fina och spännande miljöer samt en hygglig storyline. :)

#241

Postad 03 december 2014 - 21:53

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

@Radizo
@genstruktur

Vad använder ni mot de som har resist mot fire? Varför just fire? Undrar bara. Har inte spelet än köper det förmodligen till helgen. Kommer utan tvekan köra Mage. Jag gör det i alla spel där det är möjligt :-)


Har inte varit något problem, än i alla fall. Ens följeslagare har andra skills iofs :).

#242

Postad 05 december 2014 - 20:26

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Har varit hemmaliggandes pga en förkylning och har "tråkigt" nog kunnat passa på att plöja lite timmar på spelet.

Har kommit en sådär 24h och har fortfarande riktigt kul. Det viktiga tror jag är att inte fastna i ett område och försöka göra alla små quest. Finns nog risk att man bränner ut sig då eftersom det finns så sjukt mycket att göra.

#243

Postad 05 december 2014 - 21:04

Unregisteredcda6a4d1
  • Unregisteredcda6a4d1
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Håller med till viss del, men börjar man köra hårt på main story kan spelet ta slut fortare än man väntat också.
Från det ena till det andra.Har lagt snart 30h och har inte fått till det med det täcka könet än. Illa för självförtroendet!

#244

Postad 05 december 2014 - 21:38

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Har varit hemmaliggandes pga en förkylning och har "tråkigt" nog kunnat passa på att plöja lite timmar på spelet.

Har kommit en sådär 24h och har fortfarande riktigt kul. Det viktiga tror jag är att inte fastna i ett område och försöka göra alla små quest. Finns nog risk att man bränner ut sig då eftersom det finns så sjukt mycket att göra.

Runt 40 timmar brukar main quest ta

http://www.howlongto...me.php?id=11627

#245

Postad 12 december 2014 - 13:56

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
klarade det på 65 timmar och då försökte jag göra väldigt mycket sidoquest men hade ändå en hel del kvar att göra, stort spel :)

#246

Postad 18 december 2014 - 09:08

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Tror jag har spelat närmare 45h och känner mig långt ifrån klar. Har ännu inte skaffat mig en specialization på min 2-hand Qunari men rullar med Solas, Cole och Blackwall så det funkar utmärkt. Just nu lutar det åt att jag kommer välja Reaver men får se!

Redan sugen på att starta nästa genomspelning som mage. Skulle vara kul att spela som 3 mages - 1 tank.

Tycker spelet är otroligt bra. Det är så här ett AAA spel ska vara. Enormt och bra. Det enda som jag har svårt för är alla utfyllnadsuppdrag. Fast med min OCD kan jag inte låta bli dem och att hamstra blommor...

#247

Postad 18 december 2014 - 10:33

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Tror jag har spelat närmare 45h och känner mig långt ifrån klar. Har ännu inte skaffat mig en specialization på min 2-hand Qunari men rullar med Solas, Cole och Blackwall så det funkar utmärkt. Just nu lutar det åt att jag kommer välja Reaver men får se!

Redan sugen på att starta nästa genomspelning som mage. Skulle vara kul att spela som 3 mages - 1 tank.

Tycker spelet är otroligt bra. Det är så här ett AAA spel ska vara. Enormt och bra. Det enda som jag har svårt för är alla utfyllnadsuppdrag. Fast med min OCD kan jag inte låta bli dem och att hamstra blommor...


Håller med, är ~23 timmar in själv och och uppskattar spelet något enormt, kör också 2 hand warrior. Spelar dock mest med Cassandra, Solas och Sera då jag tycker Cole trillar av pinnen för ofta.

Jag ser ingen mening med att spela genom som en annan typ av karaktär då man kan spela alla sina karaktärer som om de är huvudkaraktären.

#248

Postad 18 december 2014 - 17:12

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Spelade klart det i helgen. Körde på easy och tog totalt ~110 timmar. Då försökte jag göra så mycket som möjligt, även om jag hade några quests kvar vid slutet.
Överlag måste jag säga att spelet var en riktigt trevlig bekantskap. Galet stort och snyggt, och dessutom saker att göra överallt. Stor förbättring jämfört med DA2. Tyvärr måste jag säga att karaktärerna, som brukar vara Biowares signum var en besvikelse. Ingen av dem kändes speciellt intressant eller överraskande. De är inte dåliga, bara intetsägande.
Definitivt värt att spela, men inte det mästerverk jag hade hoppats på.

#249

Postad 19 december 2014 - 08:53

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Spelade klart det i helgen. Körde på easy och tog totalt ~110 timmar. Då försökte jag göra så mycket som möjligt, även om jag hade några quests kvar vid slutet.
Överlag måste jag säga att spelet var en riktigt trevlig bekantskap. Galet stort och snyggt, och dessutom saker att göra överallt. Stor förbättring jämfört med DA2. Tyvärr måste jag säga att karaktärerna, som brukar vara Biowares signum var en besvikelse. Ingen av dem kändes speciellt intressant eller överraskande. De är inte dåliga, bara intetsägande.
Definitivt värt att spela, men inte det mästerverk jag hade hoppats på.


Easy måste ju ha gjort det lite ointressant? Spelar på hard och upplever det som ganska lätt. Kanske är Dark Souls 2 spelandet som skadat mig å andra sidan.

#250

Postad 19 december 2014 - 10:59

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Tycker inte att det gjorde spelet ointressant för mig iaf, men då spelar jag mest för storyn och karaktärerna. Är så dålig på strategi och taktik att högre svårighetsgrader bara leder till frustration för mig. Men visst,vill man ha en utmaning är easy meningslöst. Lätt är lätt, helt enkelt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.