Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Alien Isolation

420 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Alien: Isolation (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 8 (0) 199:-
Alien: Isolation (PS3) (PlayStation 3-spel) 7 (0) 205:-
Alien: Isolation (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 8 8,25 (3) 208:-
Alien: Isolation (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 8,67 (8) 99:-
Alien: Isolation (PC) (PC-spel) 7 7,5 (1) 66:-

#151

Postad 02 november 2014 - 19:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Funkar att gömma sig under skrivbord och andra bord, den hittade mig aldrig där, däremot iskåpen .

Den kan dock hitta dig där också, har sett på filmer där den går förbi och låtsas inte se en när man ligger under bordet, sedan kommer den tillbak och hukar sig ner och tittar på en och drar ut en.. fy fasen :)

#152

Postad 03 november 2014 - 15:43

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Fast lär väl bara hända på Hard.

#153

Postad 03 november 2014 - 16:34

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
beror nog helt och hållet på spelarens beteende.

jag själv lekte med den under två skrivbord. fram tills dess att den tröttnade på att gå fram och tebax och tittuta x).

#154

Postad 03 november 2014 - 17:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Easy:
1) Alien is more apt to stay in the ceiling ducts.
2) Alien is more likely to travel (when patrolling) out beyond the trackers maximum distance of .96 for long periods of time.
3) You may be able to touch the Alien in some way without it reacting.
4) Firing your gun won't necessarily cause it to come looking for you.
5) If the Alien sees you and you run, then you break line of sight. It is unlikely to find you 'immediately'.
6) Humans don't attack you or go into alert over your sound as far away, must be closer.
7) Humans do less damage
8) Working Joe's do less damage
9) Working Joe's don't attack you or go into alert over your sound as far away, must be closer.
10) Alien might not come out for a very long time.
11) Alien will let running slide most of the time if it is not in sight or withing .25 of the tracker.
12) Alien can be scared away with the revolver

Medium:
1) Alien comes out of the ceiling a little less than hard.
2) Alien is more likely to travel (when patrolling) out to the boundary of the tracker and stay there longer.
3) Alien can be fooled more then on Hard.
4) Walking doesn't trigger the Alien very often.
5) If the Alien sees you and you run, you have a better chance of escape if you break line of sight around a corner then if you just duct and hide like in hard, it will kill you in hard if it sees you running.
6) humans don't attack as far away but they have an increased aggro distance compared to easy
7) Humans do a little more damage than easy
8) Working Joe's do a little more damage
9) Working Joe's will aggro at a farther range.
10) Alien comes out at a "normal" acceptable rate.
11) Alien can be predicted pretty much.
12) Alien will let walking slide
13) Alien can be scared away with shotgun and bolt gun.

Hard:
1) Alien comes out more and stays out for long periods of time.
2) Alien is more likely to travel within 0.0 - .88 on the tracker for long periods of time searching
3) Alien is unlikely fooled after the second time.
4) Walking within 0.0-.25 is a death sentence just as running at any point is a high 90% chance of death
5) If you run and hide, or walk and hide or crouch and hide after the alien sees you, you are dead.
6) humans have a happy trigger from any distance if they see you
7) Humans can kill you in one shot if placed right
8) Working Joe's walk faster and about a third of life per attack that's not constant strangulation.
9) Working Joe's will aggro from anywhere if they see you, and will aggro off of sound.
10) Alien comes out about 90% of the time. Gotta be patient peoples :P
11) Alien can not be predicted.
12) Alien can not be scared away with anything but the pipe bomb, flame thrower, flash bang, and molo tov.
13) Alien gets used to everything accept for the flame thrower.


=P

#155

Postad 03 november 2014 - 17:08

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
mysigt.

jag körde faktiskt igenom utan att använda rörbomber och dom andra grejerna. jag smög hellre förbi älgen än lurade den :P

#156

Postad 03 november 2014 - 18:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Jag har inte använt ett enda item. Testade pistolen en gång och sköt fyra gånger på 50 meters avstånd mot en fiende, inget skott satte sedan sköt han mig en gång från samma avstånd och jag dog. Så den verkar nyttig och ljudlös.

Men men, vem i sina sinnens fulla bruk skjuter med pistol ombord på en rymdstation? Finns mer användbara grejer som den som lockar bort med ljud om man skulle behöva.

#157

Postad 03 november 2014 - 22:40

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Minns att jag stod och laddade med nailgun tills den blev blå och träffade mr alien i ansiktet med den , hände inte så mycket mer än att den rusade emot, kastade omkring mig och gnam gnam.

I övrigt så använde jag faktiskt mina items, skönt att ge epilepsi till joesarna och sen klubba ned dem. I övrigt en cool effekt att kasta brandbomberba på allt som rörde sig.

#158

Postad 04 november 2014 - 21:55

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Grymt bra spel! Generationens bästa hittills enligt mig!

#159

Postad 04 november 2014 - 22:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Jag läste precis denna tråd där trådskaparen inte vill köra FPS-spel med handkontroll och kom att tänka just på Alien Isolation. Normalt så kör jag FPS med kb + mus och när jag började köra detta var jag lite osäker på hur jag skulle göra. Men musstyrningen kändes inte alls rätt så jag körde med handkontroll som genast kändes bättre. Och det var tur det för skakfunktionen i handkontrollen är ju skitbra i detta, gör mycket för stämningen.

Sen är inte detta ett FPS direkt, skjuter knappt någonting. Snarare Aliensimulator....

#160

Postad 05 november 2014 - 17:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Vi har kommit långt :)

http://www.youtube.c...h?v=YKq1b9CzToE

Redigerat av Zoiler, 05 november 2014 - 17:49.


#161

Postad 06 november 2014 - 15:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Det där spelet hade jag faktiskt! Nu blev jag nostalgisk :D

Även detta körde jag :)
http://youtu.be/efolLO2zcpc

Redigerat av Svante Skoog, 06 november 2014 - 15:03.


#162

Postad 06 november 2014 - 15:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det hade jag också faktiskt men jag dog hela tiden.

#163

Postad 06 november 2014 - 17:00

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Aliens till C64 spelade jag också en del men kom aldrig särskilt långt vad jag kommer ihåg. Sprängde alla dörrar och sedan var det klart typ. :) Gick det att klara överhuvudtaget?

#164

Postad 06 november 2014 - 17:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Sprängde alla dörrar och sedan var det klart typ. :) Gick det att klara överhuvudtaget?

Sprängde du dem? Du skulle ha hackat dem med Access Tunern, du behövde hitta tredje uppgraderingen.

#165

Postad 06 november 2014 - 17:21

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Sprängde du dem? Du skulle ha hackat dem med Access Tunern, du behövde hitta tredje uppgraderingen.


He he. Ja det måste ha varit där det felade. Får se om jag kan hitta den gamla Aliens-kassetten och göra ett nytt försök. :)

#166

Postad 06 november 2014 - 23:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Varvat det, bara de två DLC:na kvar.

59 av IGN? HAHAHA! Inkompetenta dårar.

#167

Postad 06 november 2014 - 23:27

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Fick det så pass dåligt betyg IGN?

#168

Postad 07 november 2014 - 00:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Ja, av en del andra också. Det är samma situation som Evil Within, många som inte klarar av mekaniken och blir frustrerade på spelet, som de då sågar, när de istället borde försöka lära sig den eller sänka svårighetsgraden. Den som gav det sämsta betyget på MC sa exempelvis så här i kommentarsfältet:

creeping from save point to save point is something I've long since lost patience for. That, to me, is tedium rather than ratcheting tension. To suggest it's a product of lack of skill and patience is a bit insulting. Some of us value our time a bit differently. :)


OM man nu själv kom i en Ripleysituation så tro fasen att man hade smugit och aktat sig för mördarmaskinen. Manuella sparpunkter är det bästa systemet spelet kunde ha, checkpoints hade inte varit samma sak och det hade inte ens fungerat i och med att AI:n inte är scriptad.


Såg för övrigt på IGN:s videorecension:

Spoiler



Edit: Här är en till

http://www.avclub.co...r-simula-210526

You’re forced to spend many hours standing in these lockers, waiting, staring ahead at the same postcard tacked to the inside door, at the same Post-it note bearing the same message—Please order more of above—stuck on every one of what must be many hundreds of lockers littered throughout the station. All you can do is get used to it.


Jag lärde mig efter att ha dött några gånger på samma sätt att skåpen var dödsfällor... varför skulle man fortsätta med det utan att byta taktik? Alienen lär sig av vad man gör, men personen ifråga gör inte det. Överlistad av en AI. Det är ju faktiskt själva definitionen av galenskap, att göra samma saker om och om igen och förvänta sig annorlunda resultat.

Detta, och han som
Spoiler
... man kan förstå varför de hade såna problem med Isolation med såna brister i grundläggande logik, men återigen som med Evil Within så är det synd att spelens totalbetyg på MC påverkas så negativt.

Detta visar varför de flesta spel är som de är idag och också varför vi förmodligen aldrig kommer att få människoliknande AI i storydrivna spel, folk hade tyckt att det är för orättvist och svårt, säkert med rätta i och med att man oftast är en mot tusen och det fungerar inte i verkligheten, fienden måste vara dummare. Isolations totalbetyg sänks en del pga "orättvishet", men det finns inget rättvist med att hamna ensam med en Alien; hur man upplever Isolation reflekterar snarare spelarens problemlösningsförmåga och anpassningsbarhet än något annat.

Redigerat av Zoiler, 07 november 2014 - 02:01.


#169

Postad 07 november 2014 - 06:26

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Ja jag kan bara hålla med, jag fick byta taktik ett antal gånger (sänka svårighetsgraden är jag för tjurig för haha). Märkte i början av spelet att jag var för enkelspårig innan jag kom på lite andra taktiker. Det var förresten länge sen jag upplevde sådan skräck och rädsla i ett spel som i Alien: Isolation, man satt ju som på nålar där man smög omkring och försökte överleva :)

Jag var lite skeptisk till både Alien: Isolation och The Evil Within p.g.a varierande recensioner men jag gillade båda riktigt mycket. Spelmekaniken i båda fungerade riktigt bra (ett litet minus till The Evil Within's hit detection dock).

Spoiler

Redigerat av Bananklasen, 07 november 2014 - 06:29.


#170

Postad 07 november 2014 - 10:15

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Är det många jumpscares i spelet? :) Så jävla sugen på spelet men rädd att jag inte pallar köra ut det...

#171

Postad 07 november 2014 - 10:23

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

  • 306 inlägg
  • 0

Är det många jumpscares i spelet? :) Så jävla sugen på spelet men rädd att jag inte pallar köra ut det...

Jag pallade inte spela klart varken Outlast eller Amnesia (läs:mes) men Alien gick fint så jag tror du klarar dig ;)

#172

Postad 07 november 2014 - 10:25

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Är det många jumpscares i spelet? :)


Det finns ett antal sådana ja ;)

Ett exempel var när jag gömt mig under ett bord, Alien traskar förbi två ggr, och sen på mindre än en millisekund oväntat flyger på mig under bordet, då han tydligen hade sett mig krypa dit. Då satt jag i taket och skrek som en liten flicka :D
Han är otäckt snabb emellanåt.

Efter några timmar så har man dock blivit van det hela, och man hoppar inte till lika ofta. Även om spelet fortfarande är jävligt stressande, speciellt sista timmarna :D

Redigerat av Svante Skoog, 07 november 2014 - 10:25.


#173

Postad 07 november 2014 - 10:40

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Dead Space 2 var psykiskt jobbigt att lira ensam i mörkret....spelade kanske halva spelet tillsammans med en person till och då med lampor tända och på fyllan.

Även om det är läskigt så ska man ju lira dessa spel i ett mörkt rum och helst ensam :)

#174

Postad 07 november 2014 - 17:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Amanda Ripley:

Postad bild

Ser ni likheten? Svårt kanske med de modellerna. Hon gjorde även rösten till huvudpersonen i Remember Me.

Lustigt nog så gjorde hon inte rösten till Amanda Ripley, det gjorde en annan. Hon gjorde bara rörelserna och likheten.

#175

Postad 07 november 2014 - 23:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
MHB:s recension

Glömde att ta med att jag testade DLC:t också. Två DLC finns och jag tycker inte de är värda pengarna helt enkelt för att de är så korta, tar en kvart att klara vardera. Det är två scener ur filmen som man spelar om. Skrämmande dock, finns inga manuella sparstationer, bara checkpoints vid ett par tillfällen.

Sen angående en eventuell uppföljare så ställer jag mig tveksam till det. Att göra det i samma stil som de gjort detta tycker jag inte är någon idé, har svårt att se att de ska göra det bättre och skulle nog bara kännas som mer av samma.

Ett Aliens känns naturligt kanske, men med tanke på hur eldstriderna var i det här spelet så tror jag inte det skulle vara helt lyckosamt. De hade ingen bra skjutmekanik. Men kan också vara att de inte hade tid att satsa på det eftersom det inte är en grundpelare på något sätt, så de kanske kan bättre.

Postad bild

Redigerat av Zoiler, 07 november 2014 - 23:07.


#176

Postad 21 januari 2015 - 18:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Postad bild


Oerhört tråkigt att det bara sålt 1 miljon hittills, det är ett multiplattformsspel. Det förtjänar galet
mycket mer.


Med de här siffrorna i åtanke är det ingen som helst tvekan om att det är 2014 års mest underskattade spel.

Holy balls, COLONIAL MARINES har sålt 1.31 miljoner. Sanslöst att den dyngan har sålt mer än det här mästerverket.

Edit: Kanske inte ändå, men de är jämna iaf, vilket är komiskt.

UPDATE: SEGA has reached out to VideoGamer.com to clarify that Aliens: Colonial Marines' 1.31m figure represents units sold-in to retailers, while Alien Isolation's 1 million milestone represents units sold through to consumers.

Redigerat av Zoiler, 21 januari 2015 - 18:56.


#177

Postad 21 januari 2015 - 19:13

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
bara en mille? lätt värt betydligt högre siffror.

#178

Postad 22 januari 2015 - 09:11

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Ja nog är det värt betydligt mer uppmärksamhet! Tror säkert "skräckfaktorn" är det som drar ner antalet köp, jag var i början skeptisk till inköp just pga att jag inte pallar med skräckspel. Men detta spel är så mycket mer, filmisk känsla och fantastiskt välgjord design.

#179

Postad 22 januari 2015 - 09:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 1
Jag har bara spelat någon timme, var ett väldigt långsamt och icke förlåtande spel, med det säger jag inte att det är dåligt, men det krävs mer vid varje speltillfälle. att dö förstör så mycket av spelupplevelsen då man tappar suget då man måste spela om så mycket tills att man igen kommer till det svåra stället och kanske dör igen...

#180

Postad 22 januari 2015 - 09:42

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag är fortfarande förstörd efter Dead Space och Alan Wake. Annars låter det här som min typ av spel. Bortsett från att det verkar läskigt då... :ph34r:

#181

Postad 22 januari 2015 - 10:25

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Ja nog är det värt betydligt mer uppmärksamhet! Tror säkert "skräckfaktorn" är det som drar ner antalet köp, jag var i början skeptisk till inköp just pga att jag inte pallar med skräckspel. Men detta spel är så mycket mer, filmisk känsla och fantastiskt välgjord design.


fast med tanke på att spel som dead rising och resident evil säljer ganska bra så tycker man ändå att nåt som alien borde sälja jäkligt bra? men det kan vara så att många är bortskrämda från tidigare usla titlar så dom vågade inte satsa denna gången. själv är jag livrädd för skrämmande spel men lyckades ta mig igenom :D

Jag har bara spelat någon timme, var ett väldigt långsamt och icke förlåtande spel, med det säger jag inte att det är dåligt, men det krävs mer vid varje speltillfälle. att dö förstör så mycket av spelupplevelsen då man tappar suget då man måste spela om så mycket tills att man igen kommer till det svåra stället och kanske dör igen...


jag håller inte med om att det förstör spelupplevelsen. det tvingar en till att tänka om, inte gå så fort fram. går ju att spara ganska ofta, och dom tillfällena det inte går är väl ändå inte SÅ svåra? fast jag körde visserligen på enklaste :P

#182

Postad 22 januari 2015 - 10:28

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

fast med tanke på att spel som dead rising och resident evil säljer ganska bra så tycker man ändå att nåt som alien borde sälja jäkligt bra? men det kan vara så att många är bortskrämda från tidigare usla titlar så dom vågade inte satsa denna gången. själv är jag livrädd för skrämmande spel men lyckades ta mig igenom :D



jag håller inte med om att det förstör spelupplevelsen. det tvingar en till att tänka om, inte gå så fort fram. går ju att spara ganska ofta, och dom tillfällena det inte går är väl ändå inte SÅ svåra? fast jag körde visserligen på enklaste :P


Jag kör nog medium, Har väl inte riktigt fastnat än, men bara grejen att man måste smyga hela tiden, dvs att pasera ett rum tar en eeeevighet upplevs delat hos mig, gillar rädslan det ger, men tanken att den typen av mekanik gör spelet "längre" än vad det eg är kan störa mig också :P

ska hitta tid att spela igenom hela, läst siffror som att det är närmare 18h långt? stämmer det.

#183

Postad 22 januari 2015 - 10:54

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
stämmer ganska bra. kolla mitt tidigare inlägg här så skrev jag nog runt 21 timmar eller nåt, något jag hade kunnat dra ut på men jag sprang väldigt mycket i slutet :P

#184

Postad 22 januari 2015 - 14:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag har bara spelat någon timme, var ett väldigt långsamt och icke förlåtande spel, med det säger jag inte att det är dåligt, men det krävs mer vid varje speltillfälle. att dö förstör så mycket av spelupplevelsen då man tappar suget då man måste spela om så mycket tills att man igen kommer till det svåra stället och kanske dör igen...

Det gäller att du spelar det på rätt sätt och sparar varenda tillfälle du får, då är det aldrig särskilt långt ifall du dör. Jag tyckte det var skönt med ett långsamt spel som inte bara var run and gun och där man blev bestraffad om man dog. Det är en alien liksom, det ska vara konsekvenser.

Kör på easy btw, eller ännu enklare finns nu tydligen. Du ska inte springa heller, bästa sättet att ta sig fram är att gå normalt.

#185

Postad 22 januari 2015 - 14:25

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Har det installerat och klart på PS4 men inte tagit mig tid än att börja med det.

Har suttit lite med GTA V istället. Men kanske får bli lite Isolation ikväll då man lagt kidsen och sambon är borta :D

#186

Postad 26 januari 2015 - 09:07

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Spoiler

Redigerat av hifimarcus, 26 januari 2015 - 09:10.


#187

Postad 06 februari 2015 - 09:14

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen tagit tag i detta.

Har inte spelat alltför länge men har kommit till det parti då man träffar på Alien för första gången. Lirar på hard för tillfället.

Galet bra stämning i spelet, känner mig totalt utlämnad åt mitt öde och makar mig sakta framåt medan man sitter på helspänn och lyssnar efter minsta underligt ljud samtidigt som man försöker hålla koll på omgivningarna att ingen/inget poppar upp i fejset på en och man är körd. Lite samma känsla som när jag spelade Dead Space första gången, ständigt på alerten och halvt skraj hela tiden, en 15min spelsession kändes som 45min.

Kommer bli kul att spela vidare detta.

#188

Postad 09 februari 2015 - 21:19

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Nån mer som känner sig illamående typ åksjuk av spelet. :(

#189

Postad 10 februari 2015 - 08:30

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Nån mer som känner sig illamående typ åksjuk av spelet. :(

Pga skräcken eller kontrollen? :P

#190

Postad 10 februari 2015 - 19:56

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0

Pga skräcken eller kontrollen? :P

Har inte hunnit mer än att prata med besättningen förens jag blev åksjuk. Får testa ikväll igen.

kanske inte tål att åka rymdskepp efter all fotvandring i FC4. :P



#191

Postad 13 februari 2015 - 15:52

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Åksjuk igen när du testade?

#192

Postad 14 februari 2015 - 09:53

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0

Åksjuk igen när du testade?

Kändes bättre nu men inte helt bra för att spela mer än 1 tim åt gången. Men har känt mig lite halvkrasslig i veckan då man jobbat extremt hårt, kanske beror lite på det. :/

 

En fråga brukar ni köra med film grain intensity på eller av ?



#193

Postad 16 februari 2015 - 09:34

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Kändes bättre nu men inte helt bra för att spela mer än 1 tim åt gången. Men har känt mig lite halvkrasslig i veckan då man jobbat extremt hårt, kanske beror lite på det. :/

 

En fråga brukar ni köra med film grain intensity på eller av ?

 

Grain ska vara på max :D Mer känsla då! Jag älskar retrostilen i spelet och tycker att Grain (för en gångs skull) passade bra till spelet.



#194

Postad 16 februari 2015 - 14:07

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är tråkigt att inte kunna spela helt utan ui. Att hela tiden se UI'n för liv och så förstör en del av inlevelsen.



#195

Postad 17 februari 2015 - 08:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Spelet är fullkomligt ospelbart. Finns det någon texturmod som gör alien till en nallebjörn som vill kramas?



#196

Postad 17 februari 2015 - 08:38

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Spelet är fullkomligt ospelbart. Finns det någon texturmod som gör alien till en nallebjörn som vill kramas?

Haha :D När du får flamethrower så går det lite bättre, kör vidare!



#197

Postad 17 februari 2015 - 13:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
*Eldkastaren

Finns väl typ easy mode inpatchat nu?

#198

Postad 17 februari 2015 - 14:03

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

*Eldkastaren

Finns väl typ easy mode inpatchat nu?

All svensk översättning i spel är värdelöst ;) Spela t.ex Far Cry med svensk översättning...oh my lord.



#199

Postad 17 februari 2015 - 15:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Alien Isolation har ingen svensk översättning men hade det haft en så hade flamethrower med fördel översatts till eldkastare ;)

 

Svenskar är tredje bäst i världen på engelska utöver engelsktalande men det blir därför också mycket svengelska :P

 

Jag själv är inget undantag för övrigt.


Redigerat av Zoiler, 17 februari 2015 - 15:04.


#200

Postad 17 februari 2015 - 15:06

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Alien Isolation har ingen svensk översättning men hade det haft en så hade flamethrower med fördel översatts till eldkastare ;)

 

Svenskar är tredje bäst i världen på engelska utöver engelsktalande men det blir därför också mycket svengelska :P

 

Jag själv är inget undantag för övrigt.

 

Jo nog förstår jag att flamethrower hade översatts på det viset, men svenska är så sjukt dåligt språk så fort man ska spela spel, se film eller försöka låta minsta lilla "cool" ;)

Svenska är bra att kommunicera med i dagliga livet, nada mas !





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.