Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?

1017 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#751

Postad 24 oktober 2009 - 22:10

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Härligt när det flyter på :D

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB


Jo det flöt på bra dock nu idag när jag rullade ut duken så är det märken på den som är ca 15 cm stora och även små röda prickar så nu får man se vad Dustins aftersales går för också. :)

#752

Postad 26 oktober 2009 - 10:22

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

hej
såg att ni öppnat norsk nät butik !

kan jag köpa svensk windows 7 på er norska sida då jag bor i norge ?
eller måste jag till sverige för att handla ??

mvh jimmy


Hej!

Maila mig med vilken version av Windows 7 du behöver så kan vi ordna det. Du får gärna hitta produkten du önskar på vår svenska webbsida och maila mig artikelnumret.

Mvh,
Jüri Martoja ([email protected])
Dustin AB

#753

Postad 26 oktober 2009 - 16:29

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Någon som vet om man får någon info när det tagit emot garanti anmälan?

#754

Postad 26 oktober 2009 - 16:29

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Någon som vet om man får någon info när det tagit emot garanti anmälan?


Du får ett mail när det läggs upp ett RMA, ja.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#755

Postad 27 oktober 2009 - 09:02

frja
  • frja
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har köpt en Onkyo SR507 från Dustinhome i början av September. Ganska snart upptäckte jag att den stänger av sig själv när det kommer lite högre ljud i en film. Jag testade lite mer för att utesluta att något fel på högtalarna triggar detta men felet uppträder även utan högtalare inkopplade. Jag felanmälde 25/9 och skickade tillbaka förstärkaren 28/9, ganska exakt för en månad sedan. Efter det har jag skickat ett par mail och fått svaret att den skickats till leverantören och att man inte vet mer. Man har både på mail och i telefon lovat att kolla upp varför det dröjer och meddela mig men ingen har hört av sig. Är det rimligt att vänta mer än 1 månad på en reparation av en grej som var trasig från start och som man haft i bara tre veckor ? Kan man häva köpet ?

Mvh
Fredrik

#756

Postad 27 oktober 2009 - 09:15

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Jag har köpt en Onkyo SR507 från Dustinhome i början av September. Ganska snart upptäckte jag att den stänger av sig själv när det kommer lite högre ljud i en film. Jag testade lite mer för att utesluta att något fel på högtalarna triggar detta men felet uppträder även utan högtalare inkopplade. Jag felanmälde 25/9 och skickade tillbaka förstärkaren 28/9, ganska exakt för en månad sedan. Efter det har jag skickat ett par mail och fått svaret att den skickats till leverantören och att man inte vet mer. Man har både på mail och i telefon lovat att kolla upp varför det dröjer och meddela mig men ingen har hört av sig. Är det rimligt att vänta mer än 1 månad på en reparation av en grej som var trasig från start och som man haft i bara tre veckor ? Kan man häva köpet ?

Mvh
Fredrik


Hej!

Ett serviceärende bör aldrig ta mer än 3-4 veckor så länge det inte handlar om några avvikande märkligheter, utan faller inom ramarna av vanlig garantiservice.

Maila mig gärna ärendenumret eller ordernumret så kan vi kolla hur det ser ut.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#757

Postad 27 oktober 2009 - 11:15

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Du får ett mail när det läggs upp ett RMA, ja.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB


Jag antar att ni har någon lista att gå efter och tar löpnummer. En sådan lista bör vara enkelt utformad så att man kan få ett ärende nummer omgående, tycker inte det är att 1½ arbetsdag är ok för ett sådant nummer och bävar för hur länge hela ärendet kan ta totalt.

#758

Postad 27 oktober 2009 - 11:22

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Jag antar att ni har någon lista att gå efter och tar löpnummer. En sådan lista bör vara enkelt utformad så att man kan få ett ärende nummer omgående, tycker inte det är att 1½ arbetsdag är ok för ett sådant nummer och bävar för hur länge hela ärendet kan ta totalt.


Hej!

Förstår vad du menar, ett ärende måste dock läggas upp manuellt då det är väldigt olika hanteringsrutiner från produkt till produkt. Men det är lite effektiviseringar på gång på den punkten också.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#759

Postad 27 oktober 2009 - 12:36

frja
  • frja
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Mitt problem löste sig direkt, ny förstärkare på väg med posten. Tack Juri.

/Fredrik

#760

Postad 27 oktober 2009 - 12:39

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Mitt problem löste sig direkt, ny förstärkare på väg med posten. Tack Juri.

/Fredrik


Bra timing på det :) Jag vidarebefodrar ditt tack till de som arbetade med ditt ärende, då ärendet var löst 30min innan jag hann titta på det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#761

Postad 28 oktober 2009 - 17:54

Jaloopo
  • Jaloopo
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt om detta är rätt tråd att fråga i. Men köpte en 46" tv ifrån Dustin förra tisdagen 20/10. Den ska skickas till Malmö.

Nu så har den stått still I Stockholm-2 sen i onsdagskväll 21/10.
Händelser
2009-10-21 18:09 Stockholm-2 Sorterad
2009-10-21 17:20 Hub Stockholm Sorterad
2009-10-21 12:42 Solna Lb-2 Posten har tagit emot försändelsen
2009-10-21 09:20 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Enligt postens leveranstider så har de 1 dags leveranstid på PALL.ETT från Stockholm till Malmö. Har något blivit fel eller kan det ta såhär långt tid? Lite tråkigt om jag inte får min TV innan helgen :)

EDIT: Har även skickat iväg ett mejl till postens kundtjänst igår vid 12 tiden men inte fått något svar.

Redigerat av Jaloopo, 28 oktober 2009 - 17:57.


#762

Postad 29 oktober 2009 - 10:52

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt om detta är rätt tråd att fråga i. Men köpte en 46" tv ifrån Dustin förra tisdagen 20/10. Den ska skickas till Malmö.

Nu så har den stått still I Stockholm-2 sen i onsdagskväll 21/10.
Händelser
2009-10-21 18:09 Stockholm-2 Sorterad
2009-10-21 17:20 Hub Stockholm Sorterad
2009-10-21 12:42 Solna Lb-2 Posten har tagit emot försändelsen
2009-10-21 09:20 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Enligt postens leveranstider så har de 1 dags leveranstid på PALL.ETT från Stockholm till Malmö. Har något blivit fel eller kan det ta såhär långt tid? Lite tråkigt om jag inte får min TV innan helgen :)

EDIT: Har även skickat iväg ett mejl till postens kundtjänst igår vid 12 tiden men inte fått något svar.


Hej!

Det bästa är i så fall att ringa vår kundservice på 08-553 44 800 och låta de höra med Posten om vad som sker, samt vidta problemavhjälpande åtgärder. Om det uppstår några frågor kring det hela så finns jag på [email protected]

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#763

Postad 02 november 2009 - 18:42

Unregistered1809
  • Unregistered1809
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej,

JAg beställde ett FIFA10 till mitt ps3 förra veckan och fick hem det efter någon dag.
Spelet har ingen plast runt omkring och fodralet är dessutom trasigt och jag får känslan utav att detta är en använd produkt och blir väldigt irriterad.

Har försökt komma åt kundservice hos Dustin utan svar.

Jag är väldigt besviken och hoppas verkligen på en lösning.

Tack på förhand

#764

Postad 02 november 2009 - 19:33

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Hej,

JAg beställde ett FIFA10 till mitt ps3 förra veckan och fick hem det efter någon dag.
Spelet har ingen plast runt omkring och fodralet är dessutom trasigt och jag får känslan utav att detta är en använd produkt och blir väldigt irriterad.

Har försökt komma åt kundservice hos Dustin utan svar.

Jag är väldigt besviken och hoppas verkligen på en lösning.

Tack på förhand


Har du ringt? Om inte ring då mailen inte verkar läsas så jätte ofta på Dustin.

#765

Postad 02 november 2009 - 19:49

Unregistered1809
  • Unregistered1809
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Har du ringt? Om inte ring då mailen inte verkar läsas så jätte ofta på Dustin.



Ok jag får testa att ringa. Någon som har erfarenhet från att ringa, lång kötid osv?

#766

Postad 02 november 2009 - 21:15

Unregistered08511788
  • Unregistered08511788
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Ok jag får testa att ringa. Någon som har erfarenhet från att ringa, lång kötid osv?

Var ca 5-8 minuter när jag ringde dock kunde ju inte kundtjänst hjälpa mig utan jag fick vända mig till tillverkaren vilket var tur det då jag inte har speciellet gott intryck av Dustins support.

#767

Postad 03 november 2009 - 09:24

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Hej!

Mailen läses hela tiden, ibland är det bara mer mail och färre personer på plats vilket drar ut på svarstider (som just nu, tyvärr). På telefonen har vi en callback-funktion som man kan välja under väntetidens gång (ifall väntetiden överstiger X-antal minuter). Då ringer vi upp det numret du ringer ifrån (eller väljer att ange) och man behåller sin plats i kön.

Angående Paprik's case - maila eller PM:a mig så kan vi kolla efter en lösning, det låter inte riktigt rätt ;) Öppnade spel är inget vi återköper (inte ens i undantagsfall), så det ärendet önskar jag gärna följa upp för att se vad som hände.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#768

Postad 03 november 2009 - 10:35

Unregistered1809
  • Unregistered1809
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Hej!

Mailen läses hela tiden, ibland är det bara mer mail och färre personer på plats vilket drar ut på svarstider (som just nu, tyvärr). På telefonen har vi en callback-funktion som man kan välja under väntetidens gång (ifall väntetiden överstiger X-antal minuter). Då ringer vi upp det numret du ringer ifrån (eller väljer att ange) och man behåller sin plats i kön.

Angående Paprik's case - maila eller PM:a mig så kan vi kolla efter en lösning, det låter inte riktigt rätt ;) Öppnade spel är inget vi återköper (inte ens i undantagsfall), så det ärendet önskar jag gärna följa upp för att se vad som hände.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB



Skickade iväg ett mail till dig!

#769

Postad 03 november 2009 - 21:45

marotos
  • marotos
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Tjena Jüri Martoja

Jag har en fråga ang windows 7.

Min syrra köpte en bärbar dator med Vista som OS hos dustinhome i September, och jag undrar om de finns nån chans att man kan få köpa windows 7 för ett reducerat pris ?

Marotos

#770

Postad 05 november 2009 - 12:58

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Tjena Jüri Martoja

Jag har en fråga ang windows 7.

Min syrra köpte en bärbar dator med Vista som OS hos dustinhome i September, och jag undrar om de finns nån chans att man kan få köpa windows 7 för ett reducerat pris ?

Marotos


Hej!

Kontakta mig gärna via mail ([email protected]) och skicka över ordernumret, så kan jag kika på vad det finns för möjligheter.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#771

Postad 14 november 2009 - 00:22

Unregistereda79cbddb
  • Unregistereda79cbddb
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en Apple Magic Mouse, står att den ska finnas i lager 19/11. Är det helt säkert? Ska nämligen bli en julklapp så man vill ju inte beställa en och få den för sent.

Annars tycker jag att Dustin är en strålande shop med snabba leveranstider och bra studentrabatter!
/Linus

#772

Postad 16 november 2009 - 10:17

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en Apple Magic Mouse, står att den ska finnas i lager 19/11. Är det helt säkert? Ska nämligen bli en julklapp så man vill ju inte beställa en och få den för sent.

Annars tycker jag att Dustin är en strålande shop med snabba leveranstider och bra studentrabatter!
/Linus


Hej!

ETA är ju alltid ETA, så det kan aldrig "spikas". Men det är det datumet vi har fått hittills och om allting rullar på som det bör så ska det hålla.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#773

Postad 19 november 2009 - 21:47

millstream
  • millstream
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Jüri,
Jag har ett garantiärende (RMA398215) på ett moderkort som har strulat i en månad nu. Jag e-mailar korrespondensen och hoppas att du kan styra upp det här så att jag får igång min dator igen.
/Anders

#774

Postad 24 november 2009 - 17:53

Unregisterede486aa43
  • Unregisterede486aa43
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag kan ju säga att jag ska ALDRIG mer handla av Dustin.
Efter nästan 9 veckors väntan,obesvarade mail och ett "oj den har ju varit borta länge"på kundservice så kom "min" maskin i dag.
Och i vilket bedrövligt skick den kom i displayen är helt repig någon har spillt något klibbigt på den,utan fjärrkontroll,inga manualer,rent kladdig av fingrar plus att jag kan se att det har varit någon annan som har haft denna maskinen hemma ,min stod på en glasskiva men filt tassarna är rent svarta på denna.
Visst jag kan köpa att man får en utbytes maskin men fan inte som denna ser ut och när man har väntat i 9veckor!
Några mail är inte lönt att skicka så jag får väl ringa imorgon.
Man känner sig j-vligt lurad när man nästa lägger ut 4000 och får tillbaka en sämre begagnad maskin.

#775

Postad 24 november 2009 - 18:06

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Jag kan ju säga att jag ska ALDRIG mer handla av Dustin.
Efter nästan 9 veckors väntan,obesvarade mail och ett "oj den har ju varit borta länge"på kundservice så kom "min" maskin i dag.
Och i vilket bedrövligt skick den kom i displayen är helt repig någon har spillt något klibbigt på den,utan fjärrkontroll,inga manualer,rent kladdig av fingrar plus att jag kan se att det har varit någon annan som har haft denna maskinen hemma ,min stod på en glasskiva men filt tassarna är rent svarta på denna.
Visst jag kan köpa att man får en utbytes maskin men fan inte som denna ser ut och när man har väntat i 9veckor!
Några mail är inte lönt att skicka så jag får väl ringa imorgon.
Man känner sig j-vligt lurad när man nästa lägger ut 4000 och får tillbaka en sämre begagnad maskin.


Hej!

Ja det låter ju inte riktigt rätt, maila mig gärna ärendenumret så tar vi en titt på vad som hänt.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#776

Postad 28 november 2009 - 07:23

Unregistered75d2605d
  • Unregistered75d2605d
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag ser att det är fler än jag som inte är nöjda med informationen när det gäller retur- garantiärenden. 19 okt skickade jag in min TV, snart 6 veckor sen. Jag kan förstå att ni inte kan ansvara för serviceverkstäderna MEN jag tycker ni borde ta mer ansvar när det gäller att ge information.

Läste ett gammalt svar där ni säger att ni ska införa att man skall kunna fälja sitt ärende på sin sida, hur går det med det? Jag tycker inte det är ok att få ett automatiskt melj som säger att varan är mottagen och att ärendet skall handläggas inom 1-2 arbetsdagar och sen inte höra något mer... Jag har mejlat flera gånger om ärendet och fått svar, det är ju bra! Men jag tycker att viss grundläggande info borde finnas på sidan. En viktig sak som jag borde fått info om är hurvida ärendet är godkännt och faller under garantin eller inte (vet jag fortfarande inte), hur lång tid ett normalärende bör ta osv.

#777

Postad 29 november 2009 - 10:38

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Jag ser att det är fler än jag som inte är nöjda med informationen när det gäller retur- garantiärenden. 19 okt skickade jag in min TV, snart 6 veckor sen. Jag kan förstå att ni inte kan ansvara för serviceverkstäderna MEN jag tycker ni borde ta mer ansvar när det gäller att ge information.

Läste ett gammalt svar där ni säger att ni ska införa att man skall kunna fälja sitt ärende på sin sida, hur går det med det? Jag tycker inte det är ok att få ett automatiskt melj som säger att varan är mottagen och att ärendet skall handläggas inom 1-2 arbetsdagar och sen inte höra något mer... Jag har mejlat flera gånger om ärendet och fått svar, det är ju bra! Men jag tycker att viss grundläggande info borde finnas på sidan. En viktig sak som jag borde fått info om är hurvida ärendet är godkännt och faller under garantin eller inte (vet jag fortfarande inte), hur lång tid ett normalärende bör ta osv.


Hej!

Det kan jag definitivt hålla med om. Vi laborerade lite med RMA-status på webben men var inte helt nöjda med det, att funktionen kommer att dyka upp i ett effektiviserat format förr eller senare tvekar jag inte på men i skrivande stund saknar jag konkreta tidsuppgifter. Ska dock forska lite på det.

Angående ditt ärende, skicka mig gärna ärendetnumret så kollar jag på det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#778

Postad 03 december 2009 - 09:52

Unregisterede486aa43
  • Unregisterede486aa43
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Så ja postade min popcorn c-200 förra torsdagen för att kundservice lovade mig en rent ny maskin som dom skulle posta samma dag som min maskin kom in.
Men kollar jag på dustin så står där fortfarande "väntar på kund".
Och nu har det gått ca 10 veckor utan att mitt ärede är fixat.
Skulle inte förvåna mig om det snart står "väntar på leverantör".
Och jag som kände mig trygg att handla av Dustin för att dom har varit med så länge och är så pass stora.

Redigerat av Unregisterede486aa43, 04 december 2009 - 12:40.


#779

Postad 03 december 2009 - 20:25

millstream
  • millstream
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jüri,
Jag har ett garantiärende (RMA398215) på ett moderkort som har strulat i en månad nu. Jag e-mailar korrespondensen och hoppas att du kan styra upp det här så att jag får igång min dator igen.
/Anders


Jüri, tack för att du fixade detta.
/Anders

#780

Postad 04 december 2009 - 10:28

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Så ja postade min popcorn c-200 förra torsdagen för att kundservice lovade mig en rent ny maskin som dom skulle posta samma dag som min maskin kom in.
Men kollar jag på dustin så står där fortfarande "väntar på kund".
Och nu har det gått ca 10 veckor utan att mitt ärede är fixat.
Skulle inte förvåna mig om det snart står "väntar på leverantör".
Detta är katastrof dåligt! En oehörd inkompetens är vad det är.
Och jag som kände mig trygg att handla av Dustin för att dom har varit med så länge och är så pass stora.
Vilken blåsning..jag vill f_n snart ha mina pengar tillbaka.
Och i sann Dustin anda så har Juri inte svarat på mitt pm heller.
Aldrig aldrig aldrig mer!!!!!!


Hej!

Beklagar att jag inte hunnit svara på detta, har inväntat lite information om ärendet för att kunna återkomma med en lösning. Vi tog emot din enhet på returavdelningen igår, och då var jag tyvärr inte här.

Har svarat på ditt PM med mer info.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#781

Postad 04 december 2009 - 12:38

Unregisterede486aa43
  • Unregisterede486aa43
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej

Trots allt som har hänt så måste jag ge Juri kredit för hur snabbt han fixade detta. TACK
Tanken slog mig också att du kanske va borta eller sjuk men man blir riktigt gnällig när det strular så här.
Hoppas att ni ger er leverantör fan för hur dom kan skicka ut en maskin i det skick dom gjorde.
Jag hoppas att denna maskinen funkar felfritt.
Tack för detta snabba agerande

Joakim

#782

Postad 04 december 2009 - 12:40

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Hej

Trots allt som har hänt så måste jag ge Juri kredit för hur snabbt han fixade detta. TACK
Tanken slog mig också att du kanske va borta eller sjuk men man blir riktigt gnällig när det strular så här.
Hoppas att ni ger er leverantör fan för hur dom kan skicka ut en maskin i det skick dom gjorde.
Jag hoppas att denna maskinen funkar felfritt.
Tack för detta snabba agerande

Joakim


Hej!

Lugnt, hoppas allting löser sig!

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#783

Postad 07 december 2009 - 11:30

Mikebikey
  • Mikebikey
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Hej Jüri!

Jag har ett lite problem, har nyss fått en BELKIN KABEL VGA FÖRLÄNGNING 3.0M som jag har beställt från er (snabb leverans som vanlig). Dock är den av jätte dålig kvalite, när jag kopplar in allting så får jag skuggor på min nya Samsung 46" 1080p TV (också köpt hos er). När jag tar bort förlängnings kabel så är allting klar o fin igen. Min fråga är: kan jag göra en RMA? jag tar tagit ut produkten ur dess förpackning (en plastpåse) och den kan inte reseal:a. känns lite b att returnera en produkt som kostar 89kr men jag har köpt så mycket saker nyligen att jag känner mig lite snål just nu :) plus kan man köpa en 3M HDMI kabel från er till det priset (har fått veta att TV:n har stöd för pixelmapping via HDMI).

Mvh, Lei

Redigerat av Mikebikey, 07 december 2009 - 11:32.


#784

Postad 07 december 2009 - 12:19

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Hej Jüri!

Jag har ett lite problem, har nyss fått en BELKIN KABEL VGA FÖRLÄNGNING 3.0M som jag har beställt från er (snabb leverans som vanlig). Dock är den av jätte dålig kvalite, när jag kopplar in allting så får jag skuggor på min nya Samsung 46" 1080p TV (också köpt hos er). När jag tar bort förlängnings kabel så är allting klar o fin igen. Min fråga är: kan jag göra en RMA? jag tar tagit ut produkten ur dess förpackning (en plastpåse) och den kan inte reseal:a. känns lite b att returnera en produkt som kostar 89kr men jag har köpt så mycket saker nyligen att jag känner mig lite snål just nu :) plus kan man köpa en 3M HDMI kabel från er till det priset (har fått veta att TV:n har stöd för pixelmapping via HDMI).

Mvh, Lei


Tja!

Maila mig gärna, inkludera ordernummer etc, så kan vi kolla på saken.

[email protected]

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#785

Postad 08 december 2009 - 19:52

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Är det inte dags att ni får igång SMS-avisering igen, mina tre senaste ordrar har brevaviserats trots att SMS-avisering varit ikryssat.

Ni har även en arg kund på Fairshopping som klagar på samma sak (det är inte jag som skrivit det).

#786

Postad 09 december 2009 - 10:40

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Är det inte dags att ni får igång SMS-avisering igen, mina tre senaste ordrar har brevaviserats trots att SMS-avisering varit ikryssat.

Ni har även en arg kund på Fairshopping som klagar på samma sak (det är inte jag som skrivit det).


Hej!

Yes, som jag skrev där så tittar vi på det. Problemet är att detta inte drabbar alla (då hade vi också fått mängder med klagomål på en gång). Då det är samma kod som snurrar mellan oss och Posten för alla beställningar så är det knepigt att felsöka problemet, då ett fel i SMS-bokningskoden skulle antigen drabba alla eller ingen.

Men det tittas på!

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Redigerat av Juri M, 09 december 2009 - 10:42.


#787

Postad 10 december 2009 - 20:14

min_bio
  • min_bio
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Beställde ett diNovo Edge tangentbord för 1300 i förrgår, idag när jag fick det ser jag att samma vara finns fraktfritt på pc city för 990kr.. Kan vi lösa detta på något annat sätt än att jag retunerar er produkten och köper den av pc city. Ni borde väl fortfarande tjäna pengar på att få sälja den för 990kr till mig (återbetala 300kr), så spar vi på miljön också ;)

#788

Postad 10 december 2009 - 23:52

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Beställde ett diNovo Edge tangentbord för 1300 i förrgår, idag när jag fick det ser jag att samma vara finns fraktfritt på pc city för 990kr.. Kan vi lösa detta på något annat sätt än att jag retunerar er produkten och köper den av pc city. Ni borde väl fortfarande tjäna pengar på att få sälja den för 990kr till mig (återbetala 300kr), så spar vi på miljön också :)

Kalla mig tråkig, men sådana här inlägg tycker jag inte hör hemma här.

#789

Postad 11 december 2009 - 08:32

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
använd Prisjakt nästa gång :)

#790

Postad 13 december 2009 - 20:38

min_bio
  • min_bio
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Kalla mig tråkig, men sådana här inlägg tycker jag inte hör hemma här.


kanske inte om man läser rubriken, men läser man tråden så är det ju väldigt många "privata" frågor här

#791

Postad 13 december 2009 - 20:43

min_bio
  • min_bio
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

använd Prisjakt nästa gång :)


mm, gör jag alltid, lite oturligt att priset sänktes 30-40% 24 timmar efter jag köpt varan hos dustin, även om 300kr inte är speciellt mkt så är det alltid nått, en gdod middag kanske, lätt värt att lägga ner 10 minuter på och skicka tillbaka om dustin säger nej

#792

Postad 13 december 2009 - 20:44

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

kanske inte om man läser rubriken, men läser man tråden så är det ju väldigt många "privata" frågor här

Jo men det finns nästan alltid någon affär som är billigare.
Så fort man köpt något på dustin kan ju inte alla skriva här att man vill ha mellanskillnanden?!

#793

Postad 13 december 2009 - 21:00

min_bio
  • min_bio
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Jo men det finns nästan alltid någon affär som är billigare.
Så fort man köpt något på dustin kan ju inte alla skriva här att man vill ha mellanskillnanden?!


okey med då omformulerar jag frågan till:

Om man beställt en vara för x kronor som man sen ser finns väldigt mkt billigare på annan sajt(prissänkt efter att man köpt), kan man då kontakta kundtjänst och försöka få mellanskillnaden istället för att skicka tillbaka varan och beställa hos den andra sajten? Är det troligt att man skulle lyckas eller bör man be om ett returnummer direkt?

mvh min_bio

#794

Postad 14 december 2009 - 08:54

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

okey med då omformulerar jag frågan till:

Om man beställt en vara för x kronor som man sen ser finns väldigt mkt billigare på annan sajt(prissänkt efter att man köpt), kan man då kontakta kundtjänst och försöka få mellanskillnaden istället för att skicka tillbaka varan och beställa hos den andra sajten? Är det troligt att man skulle lyckas eller bör man be om ett returnummer direkt?

mvh min_bio


Hej!

Då är svaret att det är en bedömningsfråga. Rent formellt har vi dagspriser, en produkt kan gå upp i pris eller ner i pris beroende på inköpspriset på batchen i fråga etc, men det är klart att det inte är så mysigt med sådana prishöjningar. Så det bästa är att kontakta kundservice och höra vad som göras kan.

08-553 44 800 / [email protected], under högbelastningstider såsom jul så är det bäst att ringa in, om man inte har allt för brådis med att få ett svar :wacko:

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#795

Postad 20 december 2009 - 17:24

mjensen
  • mjensen
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Hej,

Jag saknar möjligheten att avbeställa en order som blir sen via hemsidan. Jag lade en order (julklapp) 8 december och varan förväntades komma den 16 december, så jag accepterade att betalning skulle ske med en gång för jag har handlat tidigare och är nöjd.

Nåväl nu kommer inte varan förrän i januari och då vill jag avbeställa den och därför har jag skickade jag mail till Dustin Home den 17 december om att ta bort ordern och jag har inte ens fått ett automatiskt svar och ordern ligger kvar.

Så förbättringarna:
- Gör det möjligt att avbeställa via hemsidan (gärna som Komplett.se har det, där kan man ta bort delar i en order)
- Se till att "[email protected]" får ett automatsvar som visar att mail har kommit fram och att ni arbetar med det

//mjensen

#796

Postad 22 december 2009 - 10:27

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Hej,

Jag saknar möjligheten att avbeställa en order som blir sen via hemsidan. Jag lade en order (julklapp) 8 december och varan förväntades komma den 16 december, så jag accepterade att betalning skulle ske med en gång för jag har handlat tidigare och är nöjd.

Nåväl nu kommer inte varan förrän i januari och då vill jag avbeställa den och därför har jag skickade jag mail till Dustin Home den 17 december om att ta bort ordern och jag har inte ens fått ett automatiskt svar och ordern ligger kvar.

Så förbättringarna:
- Gör det möjligt att avbeställa via hemsidan (gärna som Komplett.se har det, där kan man ta bort delar i en order)
- Se till att "[email protected]" får ett automatsvar som visar att mail har kommit fram och att ni arbetar med det

//mjensen


Hej!

I skrivande stund fungerar avbeställning tyvärr bara bra via telefon (eller genom att man ignorerar att hämta ut paketet), jag har tidigare framfört önskemålen om både avbeställning på nätet samt auto-reply på mail, det förstnämnda är såvitt jag vet en punkt i utvecklingsplaneringen. Auto-reply fungerade inte riktigt som tänkt när det testades, när det gör det lär funktionen förhoppningsvis återkomma.

I övrigt så passar jag på och tackar er alla för ett bra år här, allas åsikter är väldigt viktiga för oss och hjälper oss att bli långsiktigt bättre på alla fronter. Så det tackar jag för, samt önskar er alla en God Jul och gott nytt år :)

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#797

Postad 22 december 2009 - 15:55

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Citerar ett avsnitt ur Dustins miljöpolicy:

"Vi arbetar för att förebygga föroreningar. Detta innebär bl.a. att vi ständigt har en strävan att utveckla och förbättra den elektroniska handeln, vilket ger minskade behov av transporter. För att ytterligare minska miljöbelastningen strävar vi också efter en successiv minskning av vår energiförbrukning."

Med den inledningen ställer jag mig lite frågande till vad som hände nu när jag skickade tillbaka min dator som jag köpt i lösa delar enbart av Dustin. I mejlkonversationen med en mycket trevlig tjej så slutade med att jag skulle returnera mitt moderkort och nätdel för underökning. "Smart" som jag är så returnerade jag hela datorn då allt är köpt på Dustin och jag är inte säker på vad som är sönder (cpu, nätdel, m-kort, minne). Allt monterat. Jag tänkte att det måste snabba upp processen då allt är monterat och klart. Men det gick inte. Man skulle returnera allt i lösa delar. Så vad händer. Datorn returneras på stört utan åtgärd. Ringde kundtjänst och mycket riktigt. Jag har gjort fel och datorn skall returneras varpå Dustin skickar ut nya adresslappar för att jag skall kunna skicka tillbaka datorn omonterad...(!). Med tanke på inledningen, hade man inte kunnat vara lite flexibel och tagit in datorn ändå? Känns som ett väldigt slöseri pga av ett litet misstag...Jag hade förstått om andra delar var köpt från andra datorbutiker men jag hade bifogat fakturan som klart visade vad allt var köpt.

Redigerat av discomega, 22 december 2009 - 15:57.


#798

Postad 22 december 2009 - 16:03

Juri M
  • Juri M
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Citerar ett avsnitt ur Dustins miljöpolicy:

"Vi arbetar för att förebygga föroreningar. Detta innebär bl.a. att vi ständigt har en strävan att utveckla och förbättra den elektroniska handeln, vilket ger minskade behov av transporter. För att ytterligare minska miljöbelastningen strävar vi också efter en successiv minskning av vår energiförbrukning."

Med den inledningen ställer jag mig lite frågande till vad som hände nu när jag skickade tillbaka min dator som jag köpt i lösa delar enbart av Dustin. I mejlkonversationen med en mycket trevlig tjej så slutade med att jag skulle returnera mitt moderkort och nätdel för underökning. "Smart" som jag är så returnerade jag hela datorn då allt är köpt på Dustin och jag är inte säker på vad som är sönder (cpu, nätdel, m-kort, minne). Allt monterat. Jag tänkte att det måste snabba upp processen då allt är monterat och klart. Men det gick inte. Man skulle reurnera allt i lösa delar. Så vad händer. Datorn returneras på stört utan åtgärd. Ringde kundtjänst och mycket riktigt. Jag har gjort fel och datorn skall returneras varpå Dustin skickar ut nya adresslappar för att jag skall kunna skicka tillbaka datorn omonterad...(!). Med tanke på inledningen, hade man inte kunnat vara lite flexibel och tagit in datorn ändå? Känns som ett väldigt slöseri pga av ett litet misstag...Jag hade förstått om andra delar var köpt från andra datorbutiker men jag hade bifogat fakturan som klart visade vad allt var köpt.


Hej!

Så är det tyvärr, får man RMA på moderkort och nätdel så är det de komponenterna som ska skickas in om inget annat överenskommelse finns. Vad som gäller miljön så misstänker jag att det sliter mindre på miljön att köra en vända extra till dig än att skicka alla datorns komponenter till felsökning och utbyte till olika distriburörer och tillverkare, för att därefter returnera de till dig.

Tidigare hade vi en mer avancerad teknisk felsökningsenhet inhouse som kunde hantera sådana ärenden i specialfall men det finns det tyvärr inte längre. Det är dock inte så avancerat att felsöka fram de mest sannolika bovarna i en felande dator via uteslutningsmetoder och testmjukvara.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

#799

Postad 25 december 2009 - 11:08

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Vilken skitrea.
Det är ju samma prylar som sålts i flera veckor! :huh:

Redigerat av Unregistered1d36b31d, 25 december 2009 - 11:08.


#800

Postad 25 december 2009 - 19:22

Markus_H84
  • Markus_H84
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Hej Dustin

Jag försökte i flera timmar igår att få en Julklapp av Dustin Home i deras utdelning men misslyckades hela tiden.

Såg på ett annat forum att de var bara fuskare som snodde alla sakerna så vanliga dödliga människor inte fick något.
Hoppas ni gör något åt fusket.
Kan ni inte ge Julklapparna till folk som har handlat av er så ni får stopp på fusket.

Mvh. Markus



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.