greve12 14 juni 2013 - 06:03 skrev:
Jag tror Comhem har förhandlat om denna kanal (cirkus) ett par år minst ...
Och jag tror väldigt många kunder har frågat efer den ...ha ha ge oss nya hd kanaler istället som folk vi ha tack!!! som jag har trott förut så har Tivo stoppat all lansering av nya kanaler, men enligt Comhem nej nej så är det inte ...............
Ja, inte har det hänt mycket på HD-fronten sedan TV3 HD kom in. Jag kan då inte förstå att ComHem inte satsar mer på HD-kanaler eftersom det borde vara ett konkurrensmedel. Men det verkar som ComHem är rädda att dra på sig kostnader över huvud taget. Då tar man hellre några missnöjda kunder som ändå inte har något verkligt alternativ till ComHems kabel-tv.
I vad mån TiVo har fått pengar som skulle gått till bättre kanalutbud senaste året är svårt att säga när man inte har någon information från insidan. Risken finns naturligtvis att lanseringar fått vänta tills de kan användas för att sockra TiVo-lanseringen..
Om informationen (se inlägg ovan) stämmer så tar ComHem in Kanal 5 HD, TV6 HD, TNT HD och MTV Live HD i samband med lanseringen av TiVo. Man kan väl anta att dessa kanaler även tas in i "vanliga" XL-abonnemanget.
Någon information om vad som händer med Viasat Sport HD, Viasat Hockey HD, Viasat Golf HD och Eurosport 2 HD har jag inte sett. Inte heller har jag sett något om Viasats filmkanaler i HD som ComHem saknar.
Men vi får ju aldrig veta något innan bläcket sitter på avtalet.