Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - HDI Dune Base/Prime/Center

1515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dune BD Prime (Blu-ray-spelare) 2 6 (1) Inga priser
Dune HD Center (Mediaspelare) 4 7 (1) Inga priser
Dune HD Base 3.0 (Mediaspelare) 1 8,44 (8) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 (Blu-ray-spelare) 2 7 (6) Inga priser
Dune BD Prime 3.0 500GB (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
Dune HD Smart H1 (Mediaspelare) 1 7,75 (3) Inga priser
Dune HD Smart D1 (Mediaspelare) 3 9,25 (11) Inga priser
Dune HD Smart B1 (Mediaspelare) 1 7,5 (3) Inga priser
Dune HD Max (Mediaspelare) 4 8,71 (6) Inga priser
Dune HD Duo (Mediaspelare) 3 7 (1) Inga priser
Dune HD TV-303D (Mediaspelare) 4 8 (3) Inga priser
Dune HD Base 3D (Mediaspelare) 4 8,36 (27) Inga priser
8 relaterade trådar

#1301

Postad 14 oktober 2012 - 22:29

foggemannen
  • foggemannen
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
nån som har problemet att texten och lite annan info på filmerna i yadis inte får platts?


typ såhär. http://www.ladda-upp...s/<br /><br />filmen tittel är förstor samt att 1080p inte syns och lite sånt. det e väl skitsamma egentligen men undrar om nån annan har d problemet?

#1302

Postad 27 oktober 2012 - 09:26

WiggiWest
  • WiggiWest
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Hallå!

Vilket är det snabbaste sättet att föra över stora filer från datorn till intern HDD i Dune D1? Går ju superlångsamt via nätverket :(
Tycker det gick slött via usb med, Funkar det med e-sata från laptop till Dune?

Mvh

#1303

Postad 28 oktober 2012 - 03:15

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Dune klarar inte Vobsub text

Rättar mig själv här. Den klarar vobsub, men bara SD inte HD.
Går att konvertera högupplösta texter till gamla PAL/NTSC med https://github.com/m.../BDSup2Sub/wiki

#1304

Postad 17 november 2012 - 12:45

dannep
  • dannep
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0
Hej, jag går i tankarna på att uppgradera min tvix 6500.
Dune Hd Duo är en kandidat. Finns det någon anledning att istället ta någon av Dune Hd smart?

//Daniel

#1305

Postad 17 november 2012 - 13:21

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Hej, jag går i tankarna på att uppgradera min tvix 6500.
Dune Hd Duo är en kandidat. Finns det någon anledning att istället ta någon av Dune Hd smart?

//Daniel


Det finns två anledningar till varför du skulle vilja ha en Hd Duo istället för en Smart D1.
1, du måste ha 2 interna hårdiskar
2. du måste ha en "full-size" apparat i din tv-bänk

Annars så går det precis lika bra att ta en Smart D1 (eller H1) för det skiljer inget rent funktionsmässigt.

#1306

Postad 17 november 2012 - 14:05

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 1
Jo, det finns en sak som skiljer. Om man använder spelaren för att avkoda HD-ljud så kan Smart-serien bara skicka ut ljudet som LPCM 2.0 medan Duo/Max klarar LPCM 5.1. Kör man bitstream så är dock inte detta ett problem.

Har man en Smart med gammal firmware så kan den klara LPCM 5.1, men den möjligheten försvann för dessa spelare i och med en uppgradering (efter firmware 110606_1315). Anledningen ska vara någon form av licensavgifter som HDI bara betalar för de dyrare spelarna.

Redigerat av Erik_N, 17 november 2012 - 14:39.


#1307

Postad 29 november 2012 - 14:03

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

  • 1 202 inlägg
  • 0
Trist att tillverkaren är så oerhört trög med uppdateringar. De senaste releaserna har bara lagt till skräpfeatures som Youtube, som ändå fungerar jättedåligt, och som inte går att dölja/avinstallera utan att ta till specialknep.

Allvarliga problem, som att spelaren ganska ofta slutar visa någon bild efter att den varit i skärmsläckarläge, verkar man inte ha så bråttom med då det varit så i de senaste 2-3 releaserna utan förändring.

Och musikspelarfunktionen är fortfarande under all kritik, och förbättras inte över huvud taget. Interfacet när man spelar en låt slår alla rekord i fulhet, inget omslag visas, och dessutom går det inte att browsa medan man lyssnar på en låt och inte heller att bygga playlists, oavsett om man spelar upp musik eller ej.

Blir till att byta till någon bättre spelare snart för som sagt så verkar de inte ha några ambitioner att lösa problemen.

#1308

Postad 05 december 2012 - 19:31

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Det ska ju komma en helt ny Dune alldeles strax, kanske är bättre på musikbiten än de tidigare.

I övrigt så fungerar min lika bra med filmer nu som för 2 år sen.

#1309

Postad 11 december 2012 - 12:41

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
är det någon här som har erfarenhet av Dunex? Mac varianten på yadis etc...

#1310

Postad 11 december 2012 - 20:51

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0
Nej, men jag kör med My Movies som även finns för Mac. Jag kör dock med Windows så jag vet inte om det funkar sämre på en Mac.

Jag har inte testat Yadis, men här finns en tråd på ett annat forum där det är några som jämfört lite, och jag skrivit lite om när jag krånglat.... :rolleyes:

#1311

Postad 12 december 2012 - 10:59

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
My Movies såg intressant ut men fungerar tyvärr inte på Mac. dvs att skicka meta-data till Dunen osv... på mac är det bara ett bibliotek över filmer du skriver in att du har.
hade varit mycket trevligt att kunna kolla igenom sitt bibliotek på paddan och sedan starta filmern från paddan och att den går igång på dunen (fungerar om man har my movies och Windows)

Dune x verkar vara den enda som fungerar från Mac till Dune. ska prova det ikväll tror jag.

#1312

Postad 12 december 2012 - 17:44

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0
OK, jag hade inte satt mig in i det, såg bara att det fanns för Mac också... :blush:

Jag kör med Windows Home Server 2011 och Win 7 på klienterna och för mig känns My Movies som helt rätt val, även om jag lagt ganska många timmar på att komma igång. Integrationen med WHS 2011 och hur man synkar koppling till Dune och iPhone (har ingen padda, än...) är mycket smidigt.

#1313

Postad 13 december 2012 - 08:25

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
sådär ja. fick DuneX att fungera. ser helt ok ut. bättre än förr iaf.
jag sparar all info på min NAS DS111 och den har inte den starkaste CPUn direkt så menyn blir lite segare pga laddning av bilder osv... tror även att det är därför det "laggar" lite i början av filmen men sen flyter det på bra (det gjorde det aldrig innan jag fixade med DuneX). jag sparar all data på NASen pga att jag inte kommer åt Dunen med min MAC (OSX Lion). tror att det hade varit bättre om man lyckats med att mounta Dunen i macen så att det är den som skickar infon om bilder osv istället för en seg NAS men men

så här ser det ut
http://youtu.be/dAvASHPALpc

#1314

Postad 13 december 2012 - 08:58

motif
  • motif
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Kör yaDIS via Parallels på OSX fungerar ypperligt har 2 Server en Qnap och en Buffalo.
Har testat DuneX men tycker det är betydligt sämre än yaDIS i flera aspekt dessutom är det ganska fult och slött.
yaDIS mappen lagrar jag på Qnapen och lägger till som favorit i Dune HD. Vill man komma så nära ett XBMC/PLEX GUI som möjligt är det yaDIS man skall ha, deras SAGA är ju också riktigt bra istället för ha 3 ikoner för Lord of the Rings har man 1 och i den ligger de övriga.

#1315

Postad 13 december 2012 - 09:17

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Kör yaDIS via Parallels på OSX fungerar ypperligt har 2 Server en Qnap och en Buffalo.
Har testat DuneX men tycker det är betydligt sämre än yaDIS i flera aspekt dessutom är det ganska fult och slött.
yaDIS mappen lagrar jag på Qnapen och lägger till som favorit i Dune HD. Vill man komma så nära ett XBMC/PLEX GUI som möjligt är det yaDIS man skall ha, deras SAGA är ju också riktigt bra istället för ha 3 ikoner för Lord of the Rings har man 1 och i den ligger de övriga.


vill inte hålla på med parallels. har inga bra erfarenheter av det. har förstått att yaDIS är the shit för dune. har inte så många filmer lagrade så det lilla sega som DuneX tillför lever jag med. dessutom gillar jag inte när man klumpar ihop flera delar av en filmserie till en "mapp". då blir det bara mer att navigera.

det jag helst skulle vilja ha är som Plex på en iphone. en lista med omslag med lite info höger om omslagen sedan när man trycker på omslaget går filmen igång. inte massa undermenyer osv...

#1316

Postad 13 december 2012 - 09:48

motif
  • motif
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

vill inte hålla på med parallels. har inga bra erfarenheter av det. har förstått att yaDIS är the shit för dune. har inte så många filmer lagrade så det lilla sega som DuneX tillför lever jag med. dessutom gillar jag inte när man klumpar ihop flera delar av en filmserie till en "mapp". då blir det bara mer att navigera.

det jag helst skulle vilja ha är som Plex på en iphone. en lista med omslag med lite info höger om omslagen sedan när man trycker på omslaget går filmen igång. inte massa undermenyer osv...

Nu behöver man ju inte mappa sina filmer i Sagas heller för den delen men har man många filmer och flera episoder av en film är det ju smidigt anser jag.
Vad beträffar Parallels så har jag ett rent Windows med enbart yaDIS som jag kör igång från en extern disk snabb och smidigt. Jag är så PC anti men tyvärr är man ju tvungen då DuneX inte uppdateras tillräckligt och han som gör DuneX försvinner med flera månaders mellanrum utan man vet vad som händer, omslagen och navigeringen gillar jag inte med DuneX.
Men jag kommer sälja min DuneX och eventuellt köpa Max 3D med Zappiti den finns ju för OSX så då kan man slänga ut Windows också, alternativt har jag kollat lite med på mede8er 1000 3D som verkar vara riktigt grym, kör en Prodigy 3D också för ju 3D filmer och att ha 2 mediaspelare känns bara jobbigt, men som det verkar kommer ju nya Max 3D inte heller ha stöd för full menyer på BD och då kan man ju likväl köpa ngt annat och spara tusenlappar.
XBMC har jag inte följt sedan några år man körde Mac Mini och Plex mm, men då den inte har stöd för 3D, DTS-HD osv faller den helt bort, skulle kunna tänka mig en HTPC men då enbart om man kunde köra XBMC med stöd för Full BD menyer, DTS-HD MA, 3D contens men det är väl bara en dröm som inte kan bli sann.

#1317

Postad 13 december 2012 - 09:57

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Nu behöver man ju inte mappa sina filmer i Sagas heller för den delen men har man många filmer och flera episoder av en film är det ju smidigt anser jag.
Vad beträffar Parallels så har jag ett rent Windows med enbart yaDIS som jag kör igång från en extern disk snabb och smidigt. Jag är så PC anti men tyvärr är man ju tvungen då DuneX inte uppdateras tillräckligt och han som gör DuneX försvinner med flera månaders mellanrum utan man vet vad som händer, omslagen och navigeringen gillar jag inte med DuneX.
Men jag kommer sälja min DuneX och eventuellt köpa Max 3D med Zappiti den finns ju för OSX så då kan man slänga ut Windows också, alternativt har jag kollat lite med på mede8er 1000 3D som verkar vara riktigt grym, kör en Prodigy 3D också för ju 3D filmer och att ha 2 mediaspelare känns bara jobbigt, men som det verkar kommer ju nya Max 3D inte heller ha stöd för full menyer på BD och då kan man ju likväl köpa ngt annat och spara tusenlappar.
XBMC har jag inte följt sedan några år man körde Mac Mini och Plex mm, men då den inte har stöd för 3D, DTS-HD osv faller den helt bort, skulle kunna tänka mig en HTPC men då enbart om man kunde köra XBMC med stöd för Full BD menyer, DTS-HD MA, 3D contens men det är väl bara en dröm som inte kan bli sann.


ja dunespelaren med zappiti inbyggt verkar bli grym. blir nog en sån sedan när den funnits ett tag på marknaden. själv behöver jag inte 3D då jag inte har en 3D TV ;) men i framtiden har jag tänkt skaffa projektor osv...

att nya dune/zappiti-spelaren inte kommer ha fulla BD menyer beror på licensavtal. ingen mediaspelare oavsett fabrikat som tillverkas nu och framöver kommer att ha fulla bluraymenyer men för mig känns det väldigt sekundärt. använder det inte nu och ser ingen anledning för mig att börja använda det.

#1318

Postad 13 december 2012 - 10:06

motif
  • motif
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

ja dunespelaren med zappiti inbyggt verkar bli grym. blir nog en sån sedan när den funnits ett tag på marknaden. själv behöver jag inte 3D då jag inte har en 3D TV ;) men i framtiden har jag tänkt skaffa projektor osv...

att nya dune/zappiti-spelaren inte kommer ha fulla BD menyer beror på licensavtal. ingen mediaspelare oavsett fabrikat som tillverkas nu och framöver kommer att ha fulla bluraymenyer men för mig känns det väldigt sekundärt. använder det inte nu och ser ingen anledning för mig att börja använda det.


Anledningen varför man vill ha det är då jag en skiva som är en demo för DTS-HD samt 3D men även vanlig 2D demos den går inte spela upp utan menysystem.
Jag kan öppna den på min Dune men inte spela 3D, jag kan inte öppnade den på Prodigy som kan spela 3D för den inte klarar menyer. Det är bara ett exempel på varför man vill ha meny.
Lite menyn hjälper desvärre inte till här.
Vad beträffar licenser så har Dune HD Max licens och tycker det är konstigt att dem inte även gör så på nya Max då den lär ligga i samma prisklass 4-5000 kr vad betalar man annars för liksom. Än större anledning att köpa ngt annat.
Jag har en Samsung 64" 3D idag men är också inne på köpa en Sony 3D projektor och duk istället då jag anser 64" är på tok för litet och köpa en större TV utan gå med förlorad bildkvalite finns inte idag annars hade ju Sharp 80" eller kommande 90" varit en bra kompromiss men den är ju inte direkt bra någonstans förutom pris till förhållande mot storlek.

#1319

Postad 17 december 2012 - 10:52

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
1 st Dune HD Max till salu i mkt fint skick ;)

#1320

Postad 20 december 2012 - 11:00

Unregistered1a1f852e
  • Unregistered1a1f852e
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Inget fel på den antar jag ... och pris ?

#1321

Postad 20 december 2012 - 12:59

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0
Det finns en marknadsavdelning och privat frågor tar ni bäst på PM.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#1322

Postad 29 december 2012 - 16:56

Shagrath
  • Shagrath
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har idag en xtreamer pro men istället för att streama via min dator, som ska bort, vill jag i min nya Panasonic ST65" kunna streama direkt från en mediaspelare/server. Finns det något ur Dunes utbud som passar mig? Vill gärna kunna styra den via tvn, ladda hem torrents utan att behöva använda en dator samt kunna ha två olika tv apparater kopplade till en mediaspelare och att båda kan användas samtidigt. Mediacentralen skall vara igång hela tiden och inte stängas av samt kunna lagra mycket data eller kunna kopplas till en hd/server.

#1323

Postad 30 december 2012 - 12:12

baetis
  • baetis
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Dessa kan alltså inte spela 3d-blu-ray då de endast har hdmi 1.3. Eller fattar jag fel?

#1324

Postad 30 december 2012 - 16:31

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 502 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det är HDMI-versionen det hänger på, men dagens spelare från Dune klarar inte 3D. En ny modell för 3D är på gång, enligt info i höstas är det januari 2013 som gäller: Dune HD Base 3D

#1325

Postad 01 januari 2013 - 11:59

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0
Angående Dune Base 3.0 så tycker jag att den inte har den rätta "biosvärtan" jämfört med min Oppo BDP-83:a. Under videosettings så finns två flikar: Output colourspace och Default colorspace. Nu har jag auto som förvalt, är det optimalt för HDMI och avspelning mkv och iso-filer?

/Lennart

#1326

Postad 02 januari 2013 - 17:45

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 038 inlägg
  • 0
Du kan få samma nivå på svärtan på Dune som på din Oppo. Det finns inga inställningar som är rätt eller fel, de olika inställningarna finns där för att kunna anpassas ihop med olika bildkällor. Mao så behöver du testa dig fram till vad som lirar ihop med just din TV/projektor. En kalibreringsdisk är inte fel att ha till hands, för att kolla så att svart och vitnivå ligger rätt.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#1327

Postad 02 januari 2013 - 21:06

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
Dune HD Base 3D skall redan vara skeppade till Europa är det ngn som vet ngt mer om detta eller priser ?

#1328

Postad 03 januari 2013 - 10:10

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

  • 952 inlägg
  • 0

Dune HD Base 3D skall redan vara skeppade till Europa är det ngn som vet ngt mer om detta eller priser ?


229 Pund i UK.
http://www.my-htpc.c...7%26aid%3D68%26

Tänker dock avvakta, hör att de har problem med SIGMAs nya 8911 chip i Popcorn 400. DTS ljudet som krånglar. Vill se att den här är relativt problemfri innan jag köper, även om den har ett annat chip.

Redigerat av Unregistered04df7d78, 03 januari 2013 - 10:13.


#1329

Postad 03 januari 2013 - 11:25

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis så fungerar den därav den tid det tagit men det är väl som du säger bäst att vänta.
Hembiobutiken lär väl få hem den också snart vilket känns lite säkrare

btw ingen ny info om Max 2 ? men då man ändå inte kan köra BD menyer så känns den ju ganska onödig ändå om man inte vill ha BluRay spelare, har dock redan Pioneer 3D spelaren och har svårt att tro Dune Max 2 har en bättre.

#1330

Postad 04 januari 2013 - 00:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Dune HD Base 3D skall redan vara skeppade till Europa är det ngn som vet ngt mer om detta eller priser ?


Info kommer. Känner en som jobba på disten som har märket. Den saka vara producerad och snart i lager och han inväntar sista infon.

Kommer ligga en bit över tydligen 4490 eller 4990 till att börja med.

#1331

Postad 04 januari 2013 - 00:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Säljer min förövrigt Dune HD Max komplett i kartong för 2500 ink frakt.

Behöver 3D nu när jag skaffat brillor. Skicka PM.

Redigerat av PalmiNio, 04 januari 2013 - 21:22.


#1332

Postad 04 januari 2013 - 07:57

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Info kommer. Känner en som jobba på disten som har märket. Den saka vara producerad och snart i lager och han inväntar sista infon.

Kommer ligga en bit över tydligen 4490 eller 4990 till att börja med.


den kostar ju typ 2500 i UK.

#1333

Postad 04 januari 2013 - 08:28

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
Jo men vi bor ju Svedala där prispåslag det dubbla verkar mer regel än undantag.
Sorgligt. 5000 kr lär den knappast vara värd om det inte är HD Max 2 då hade jag förstått blir nog att köpa från UK istället, jag spar en slant och svenska ÅF kan fortsätta vara giriga men inte lär dem få mina pengar :)

#1334

Postad 05 januari 2013 - 19:36

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

den kostar ju typ 2500 i UK.


Är det någon som har bra förslag på UK-shop? :)

#1335

Postad 06 januari 2013 - 08:56

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Det verkar som om Popcorn Hour A-400 har bättre/modernare processor än Dune HD Base 3D.
Sigma Designs SMP8911 respektive Sigma Designs 8672/8673.
Vad säger ni, om vilken spelare som är bäst?

#1336

Postad 06 januari 2013 - 11:44

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Det verkar som om Popcorn Hour A-400 har bättre/modernare processor än Dune HD Base 3D.
Sigma Designs SMP8911 respektive Sigma Designs 8672/8673.
Vad säger ni, om vilken spelare som är bäst?


Jag har hört att anledningen till att HDI valde ett äldre chip är stabiliteten. 8911 har många barnsjukdomar. men det är bara vad jag läst på lite forum osv...

#1337

Postad 06 januari 2013 - 18:40

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
A400 verkar ju dras med en drös massa problem har inte själv ägt ngn men min Max har aldrig krånglat vid stora filer oavsett True HD eller DTS HD, den bara sväljer allt och det lägge är jag all vikt till hos en spelare mer än vilken version av chip hit eller dit. Har en Mede8er 1000 3D det är ju som natt och dag, hackar och oslipat system 3D fungerar ju endast om man lägger dem på intern disk. Kanske även Dune kommer ha problem med streama 3D men är det ngn som kommer klara det så är det just Dune

#1338

Postad 06 januari 2013 - 18:44

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Jag vet inte om det är HDMI-versionen det hänger på, men dagens spelare från Dune klarar inte 3D. En ny modell för 3D är på gång, enligt info i höstas är det januari 2013 som gäller: Dune HD Base 3D


Om man nu inte har sina 3D filmer på bluray, så är det Side by side som gäller och det fungerar helt perfekt med Dune HD

#1339

Postad 07 januari 2013 - 06:28

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0

Om man nu inte har sina 3D filmer på bluray, så är det Side by side som gäller och det fungerar helt perfekt med Dune HD

Side by side ?
Mina 3D filmer är full HD alltså om du kollar utan glasögon blir det suddigt som två bilder ligger ovanpå varandra med liten förflyttning vilket bör vara The Real thing och klarar dune inte detta är den ju helt meningslös

#1340

Postad 07 januari 2013 - 08:36

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Angående Sigma 8672/3 vs 8911:

Vad jag hört har Popcorn Hour skaffat sig ensamrätt för 8911 över en viss period, fram till årskiftet var vad jag hörde. Med tyngd av större volymer har dom skaffat sig den fördelen.

Jämför man processorerna så är det inget snack, 8911 är klart bättre!

Här hittar ni en spec över bägge så kan ni kolla själva: http://www.sigmadesi...ction_guide.pdf

#1341

Postad 07 januari 2013 - 09:15

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Ja, det är verkligen en Jätteskillnad mellan de två processorerna! :o

#1342

Postad 07 januari 2013 - 10:18

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Angående Sigma 8672/3 vs 8911:

Vad jag hört har Popcorn Hour skaffat sig ensamrätt för 8911 över en viss period, fram till årskiftet var vad jag hörde. Med tyngd av större volymer har dom skaffat sig den fördelen.

Jämför man processorerna så är det inget snack, 8911 är klart bättre!

Här hittar ni en spec över bägge så kan ni kolla själva: http://www.sigmadesi...ction_guide.pdf


spec spelar ingen roll. det är vad själva spelaren i verkligheten klarar av och hur pålitlig den är som spelar roll.

#1343

Postad 07 januari 2013 - 10:25

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
beat_strandh:

Håller med fullständigt! Men... både Popcorn Hour och HDi Dune är väldigt pålitliga märken... Jag har erfarenhet av bägge, gillar HDi s gränssnitt bättre. Men videosidan talar för A-400.

HDi Dune har ju sedan tidigare utannonserat en riktigt dyr spelare baserad på 8910, de drog sedan tillbaka 8910:an o 8911 kom istället. Så du kommer säkert få se en HDi Dune med 8911 med tiden!

Om man tittar på bildkvalitet spelar definitivt spec:en roll, i alla fall i det här fallet!!

#1344

Postad 07 januari 2013 - 11:51

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Väntar nog till HDI Dune sätter in en 8910/8911. Det blir ett kanonpaket för en finsmakare! :P

Redigerat av Unregistered1605, 07 januari 2013 - 11:53.


#1345

Postad 07 januari 2013 - 12:29

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

beat_strandh:
Om man tittar på bildkvalitet spelar definitivt spec:en roll, i alla fall i det här fallet!!


inte om tillverkaren inte kan göra en produkt som kan använda sig av den specen MEN nu säger jag itne att PCH inte kan. tvivlar inte på att A-400 är en bra maskin... dock har jag läst om många barnsjukdomar men det fixas antagligen med tiden. dessutom så talar ju utseendet och måtten till A-400 fördel iaf för min mediabänk + jukebox samt rolig iPhone app. :)

#1346

Postad 09 januari 2013 - 09:39

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Dune xbmc

Dune showed off the upcoming Max HD 3D at the CES show today. Some important facts:

1 Based upon an Intel Chip
2.Does Full Menus!
3. Does full frame packed 3d with full menus
4. USES XBMC AS IT'S FRONT END - ALL FEATURES IMPLEMENTED
5. Has HDMI Input and Output as well as 7.1 analog out
6. Full gigabit Ethernet support
7. NATIVE VIDEO OUTPUT!
8. Cinevia support for disc playing but not for file playing! Won't check files
9. Wireless built in that can also act as a wireless hotspot
10. Application plug-in capable with a Dune app portal (possible Netflix/hulu support)

http://tweakers.net/...en-blu-ray.html

Redigerat av 22mc, 09 januari 2013 - 16:52.


#1347

Postad 09 januari 2013 - 14:36

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Dune xbmc

http://tweakers.net/...en-blu-ray.html


Tror vi får räkna detta som den nya Dune Pro - något som aldrig kommer hända, utan detta är mer för att ha någon form av hype kring varumärket. Att det skulle komma en spelare som har Cinevania för skivor men inte för filer är helt enkelt inte trovärdigt. Cinevania funkar inte med XBMC i dagsläget heller så.
Låter det för bra för att vara sant - så är det förmodligen det.

Base 3D börjar dock skickas från lager från den 21 januari, till ett pris av 260 euro, högre än tänkt - förmodligen för att MAX 3D utgår ( då dom inte kan få en spelare att ha Cinevania på skivor men inte från filer. Mer intressant kanske, är att det nya GUI är tänkt att släppas då de nya spelarna skeppas (Dune TV-303D, som inte klarar HD-ljud är inte ens värd att nämna egentligen). Ryktas om Opera som browser, inbyggd movie-wall och bättre möjligheter att sortera sin musik. Dune ska även släppa sin Dune-Portal iom de nya spelarna/firmware erbjuda olika appar - i olika prisklasser. Vissa kommer följa med de nya spelarna men finnas tillgängliga för äldre spelare för en kostnad.

Zappiti-player verkar vara på gång från HD-Land samtidigt. Skillnaden här är att spelaren levereras med en specialskriven firmware för Zappiti. Detta gör att spelaren bootar in i Zappiti-GUI och inte i Dunens. Även här ryktas det om appar, vissa exklusiva till Zappiti-player medans andra kommer dyka upp i portalen efterhand.

Kul att det händer lite på marknaden, 2012 var ju väldigt ointressant vad gäller mediaspelare (min högst personliga åsikt)

#1348

Postad 09 januari 2013 - 15:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Kollat över min källa

Dune HD base 3D kommer kostar runt 2990 SEK i Sverige, inte 4000 :)

#1349

Postad 09 januari 2013 - 16:43

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Tror vi får räkna detta som den nya Dune Pro - något som aldrig kommer hända, utan detta är mer för att ha någon form av hype kring varumärket. Att det skulle komma en spelare som har Cinevania för skivor men inte för filer är helt enkelt inte trovärdigt. Cinevania funkar inte med XBMC i dagsläget heller så.
Låter det för bra för att vara sant - så är det förmodligen det.


Ja kanske, men tydligen uppvisad på CES Show !
mer info finns att läsa här här http://www.avsforum....ax-hd-3d-at-ces

#1350

Postad 09 januari 2013 - 22:46

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ja kanske, men tydligen uppvisad på CES Show !
mer info finns att läsa här här http://www.avsforum....ax-hd-3d-at-ces


Pro har väl varit med på flera shower i flera år fast med lite olika under skalet.

Intel är tydligen inte trevliga att jobba med så frågan är hur dyrt pro blir.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.