Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

#1601

Postad 07 april 2012 - 13:10

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

2. Finns det audiosignal ut som inte följer volymkontrollen? Det hade jag på min gamla Sagem, men på den nya
följer signalen i RCA-kontakterna volymkontrollens volym, vilket jag ju inte vill när jag ska driva förstärkare eller
trådlösa hörlurar.

2 den optiska utgången följer inte volymkontrollen, den får man ställa på sitt slutsteg

#1602

Postad 07 april 2012 - 13:28

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Har tyvärr inte optisk ingång varken till hörlurarna eller min steroanläggning, bara RCA.

#1603

Postad 07 april 2012 - 13:32

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Om ni vill dra ut det optiska från boxen till stereon och stereon saknar optiskt ingång så är en Fiio D3 DAC på Ebay för ca 30-40USD inkl frakt perfekt.

http://www.ebay.com/...=item43ae4b182d

Tänk på att laddaren är amerikansk så ni behöver en sådan med. Finns USB laddare för 5USD på Ebay med inkl frakt.

Redigerat av Drobbo, 07 april 2012 - 13:33.


#1604

Postad 09 april 2012 - 20:09

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Om jag inte kommer åt valen Installation och Redigera kanaler i Systemmenyn, vad beror det då på?

#1605

Postad 09 april 2012 - 20:22

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Om jag inte kommer åt valen Installation och Redigera kanaler i Systemmenyn, vad beror det då på?


Har du en inspelning igång?

#1606

Postad 09 april 2012 - 20:40

JohanJ
  • JohanJ
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Jepp, det var problemet!

#1607

Postad 11 april 2012 - 19:20

Unregisteredda852143
  • Unregisteredda852143
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Har precis köpt en HUMAX BXR-HD+ och det visade sig att den bara hade version 1.00.03 (April) och inte 1.00.04 (November)
Har varit inne och försökt med auto-uppdatering och även manuell uppdatering men båda säger att den inte hittar någon ny
programvara att ladda ner.

Samma sak här. Har varit i kontakt med Boxer som i sin tur kontaktade Humax och det är som också maruder100 var inne på så att den senaste uppdateringer inte ligger ute längre, helt enkelt.

Alternativet jag fick var att Boxer skulle kontakta Humax igen för att jag skulle få en retursedel för att skicka in boxen till Humax så att dom kunde uppdatera den åt mig eller att jag väntar tills uppdateringen läggs ut igen, vilket dom inte hade en aning om när (om?) det kommer ske.

Känns rätt trist, får jag säga. Att skicka in den går helt bort för min del då jag krasst blir utan TV under tiden den är borta, ska man gissa på minst 1 vecka i alla fall?
Då återstår bara att vänta på uppdateringen i obestämd tid, vilket som sagt känns trist då jag får intryck härifrån tråden av att den senaste programvaran dels är ett lyft för Boxen men även att vissa möjliga problem är fixade.

Får ta mig en funderare om jag ska kontakta Humax också... Men det får vänta till i morron i alla fall.

#1608

Postad 11 april 2012 - 20:41

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Får ta mig en funderare om jag ska kontakta Humax också... Men det får vänta till i morron i alla fall.


Försök tjata till dig en uppdatering som du kan lägga på via USB från humax. Rimligtvis borde det gå då den brittiska varianten av samma box (HDR-FOX T2) kan uppdateras så.

#1609

Postad 12 april 2012 - 13:23

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 1
man vad fan! KRÄV er rätt till senaste SW! Ring Humax bums!
Box-fan funkade ju piss dåligt med alla FW innan 1.04.

#1610

Postad 12 april 2012 - 13:25

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 2
Klappträn som introducerar HD-tv med buller och brak och sen bara skiter i uppgraderingar för att ge kund bättre upplevelse. Sådana företag ska man bara överge så de självdör med tiden..

#1611

Postad 12 april 2012 - 14:35

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Är inte boxen köpt via Boxer? I så fall otroligt taffligt att inte Boxer kommenterar detta? Vars är ni Boxer???


#1612

Postad 12 april 2012 - 18:18

Mullwad
  • Mullwad
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Samma sak här. Har varit i kontakt med Boxer som i sin tur kontaktade Humax ...


Du fick i alla fall svar från Boxer du... min fråga i samma ärende har de helt sonika struntat i att besvara. Något irriterande... Vi köpte BXR-HD+ efter att ha läst om den här & att den skulle vara bra med 1.0.0.4. Och nu sitter vi där med 1.0.0.3...

Konstigt att de inte levererar boxar med senaste mjukvaran. Vi köpte i slutet av mars i år och senaste versionen släpptes väl i dec -11?

#1613

Postad 12 april 2012 - 19:05

Unregisteredda852143
  • Unregisteredda852143
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 1

Du fick i alla fall svar från Boxer du... min fråga i samma ärende har de helt sonika struntat i att besvara. Något irriterande... Vi köpte BXR-HD+ efter att ha läst om den här & att den skulle vara bra med 1.0.0.4. Och nu sitter vi där med 1.0.0.3...

Konstigt att de inte levererar boxar med senaste mjukvaran. Vi köpte i slutet av mars i år och senaste versionen släpptes väl i dec -11?


Jag postade frågan på deras Facebook-sida och sedan har jag blivit uppringd samt pratat via PM med dom. Jag tog även upp att i och med det gått så lång tid sedan uppdateringen släpptes så borde den vara förinstallerad, tjejen jag snackade med höll med men påstod att det beror det har legat många på lagret och det är därför de dyker upp nu.

Jag har skrivit ett långt mail till dom idag, jag väljer att kommunicera med Boxer eftersom det är dom jag har köpt boxen av och det är dom som jag är kund hos, då anser jag att det är deras uppgift att lösa problemet också. Jag ska inte behöva jaga rätt på kontaktuppgifter till 3:e part (Humax) även om det är deras box det handlar om och jag vet att deras telefonnummer finns här i tråden.

Fick svar att dom ska titta efter lösning och kontakta mig igen. Fortsätt att jaga på dom, ju fler vi är som påpekar felet desto mer angelägna borde dom bli att vilja lösa det.

#1614

Postad 12 april 2012 - 19:53

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Hmm... Enligt manualen ska det gå att lägga på mjukvara via USB (sidan 50).
Kanske boxer kan skaka fram en fil åt dig?

#1615

Postad 12 april 2012 - 20:20

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en Humax då jag är trött på problemen med min nya Sagem RT-90.

2. Finns det audiosignal ut som inte följer volymkontrollen? Det hade jag på min gamla Sagem, men på den nya
följer signalen i RCA-kontakterna volymkontrollens volym, vilket jag ju inte vill när jag ska driva förstärkare eller
trådlösa hörlurar.

Ehm va?
Kan du inte ställa in lämplig volym på boxen och sen inte röra den mer? Eller vill du både kunna justera volymen på boxen och ha fast volym ut samtidigt?

#1616

Postad 13 april 2012 - 08:21

Mullwad
  • Mullwad
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag postade frågan på deras Facebook-sida och sedan har jag blivit uppringd samt pratat via PM med dom. Jag tog även upp att i och med det gått så lång tid sedan uppdateringen släpptes så borde den vara förinstallerad, tjejen jag snackade med höll med men påstod att det beror det har legat många på lagret och det är därför de dyker upp nu.

Jag har skrivit ett långt mail till dom idag, jag väljer att kommunicera med Boxer eftersom det är dom jag har köpt boxen av och det är dom som jag är kund hos, då anser jag att det är deras uppgift att lösa problemet också. Jag ska inte behöva jaga rätt på kontaktuppgifter till 3:e part (Humax) även om det är deras box det handlar om och jag vet att deras telefonnummer finns här i tråden.

Fick svar att dom ska titta efter lösning och kontakta mig igen. Fortsätt att jaga på dom, ju fler vi är som påpekar felet desto mer angelägna borde dom bli att vilja lösa det.


Jag kan inte annat än hålla med dig. Boxer är ÅF och vi ska inte behöva jaga rätt på deras leverantörer.

Jag mailde faktiskt Humax, som svarade blixtsnabbt. (Där har Boxer ett & annat att lära...) Svaret var att de sänder en fraktsedel för att skicka in boxen fysiskt för uppdatering. Helt otroligt... fattar inte vad Boxer håller på med??? Lägg ut mjukvaran för OTA-uppdatering igen!

Jag har också mailat Boxer igen. Funderar på att ringa också. Håller med till fullo, ju fler som sätter press desto jobbigare blir det för dem att inte lösa problemet. Vilket iofs borde ligga i deras eget intressse, frakter fram & tillbaka + en massa badwill kan inte vara lönsamt...

Jag har mailat dessa frågor:
  • Varför finns inte 1.0.0.4 längre tillgänglig för uppdatering OTA?
  • När kommer den att åter bli tillgänglig?
  • Vilka alternativ till att fysiskt skicka boxen till Humax erbjuder ni?
  • Om det enda alternativet är att fysiskt skicka boxen till Humax, kommer ni att under tiden skicka ut en ersättningsbox så att vi inte får avbrott i tjänsten?
EDIT: Nedslagsfel

Redigerat av Mullwad, 13 april 2012 - 10:31.


#1617

Postad 13 april 2012 - 08:23

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 2
Det måste ju kosta boxer mer genom att ta bort den i kundtjänstärenden. De verkar extremt stelbenta av sig Boxer. Också upplevt företaget som ett stort kaos utan styrning.

Skickar ni in boxen går den till Anovo Nordic. Det lär garanterat ta 2-3 veckor minst ToR... Skitsmart lösning år 2012 Boxer. Grattis..

#1618

Postad 13 april 2012 - 08:34

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Tycker att ni borde ta kontakt med svt plus för att sätta press. Boxer verkar satsa allt på sina reklamkampanjer men sedan håller de inte vad de lovar. Tycker abolut att det borde bli mer allmänt känt hur de nonchalerar sina kunder när de får problem.

#1619

Postad 13 april 2012 - 08:37

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 2
I onsdags morse satte jag på tv för att kolla morgonnyheterna på tv4HD. Allt funkade kanon.

Sen stängde vi av för att gå med jyckarna. När vi kommit tillbaks slog jag på tv igen och poff så var det ett mess på tv som löd "dålig bildsignal". Kollade signalstyrkan på flera andra kanaler och den var väldigt låg (vi brukar ligga runt 98%).

Tanten ringde då boxer för att kolla om de fått in någon felanmälan på sändaren där vi bor (motala är vår sändare) men supportkillen bara sa det numera klassiska: "ominstallera boxen samt dra ur kortet och nätsladd samt vänta ett par min." <_<
"Helskotta heller att vi gör det" röt tanten i :P "Spring o ta reda på vad som är fel istället" sa hon till suportkillen. Det gjorde han faktiskt och återkom med beskedet att masten var nere för tillfället. :rolleyes:

Undrar egentligen hur många som gör som supporten säger utan att tänka efter lite.
Sen undrar man om inte supporten får upp ev. störningar som figurerar på sina skärmar?
Det verkar som de fårspringa iväg och hämta info från ett annat ställe liksom.

Redigerat av Chrester, 13 april 2012 - 08:38.


#1620

Postad 13 april 2012 - 10:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
BXR-HD+ inkopplad då. Och det va då själva f**...
Fick igång alla kanaler förutom 1-5 HD. Får in dem så att de dyker upp i listan så att säga men toksvag signal och ingen bild.

Mux7 ska hos oss vara UHF så det borde inte bero på att min antenn ev (har inte kollat) saknar VHF-kapacitet.

Fick av support tipset att göra en manuell sökning, får prova när jag kommer hem.

Nån som känner igen problemet?

#1621

Postad 13 april 2012 - 11:04

Drobbo
  • Drobbo
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0

BXR-HD+ inkopplad då. Och det va då själva f**...
Fick igång alla kanaler förutom 1-5 HD. Får in dem så att de dyker upp i listan så att säga men toksvag signal och ingen bild.

Mux7 ska hos oss vara UHF så det borde inte bero på att min antenn ev (har inte kollat) saknar VHF-kapacitet.

Fick av support tipset att göra en manuell sökning, får prova när jag kommer hem.

Nån som känner igen problemet?

Du kan behöva nytt programkort.. Står det inte det på din tv:n när du står på en HD-kanal?

#1622

Postad 13 april 2012 - 11:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Hmm, kommer inte riktigt ihåg. Ska kolla. Tack!

Fick igång övriga HD-kanaler kan tilläggas.

#1623

Postad 13 april 2012 - 14:11

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Det är mux 6 som du har problem med. Vilken kanal sänder din sändare mux 6 på? Om den den har ett högt nummer se tråd: Dålig signalstyrka på en mux (Boxer)

Teracom sänder tydligen med reducerad effekt på mux 6 och 7.

/Tor

#1624

Postad 13 april 2012 - 14:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
edit: Ska sluta spamma denna tråd, hoppar över till den andra:
https://www.minhembi...l=&fromsearch=1

Redigerat av pacman, 14 april 2012 - 08:16.


#1625

Postad 14 april 2012 - 08:29

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Måste säga att boxen verkar helt ok. I fråga om handhavande är den ju tämligen lik den HDPVR-1000C (Comhem) som jag kommer ifrån. Några schnaggar handhavandemässigt men det går att leva med.

Svårt att jämföra bildkvalité då insignalen är olika men då 1000C tenderade att vara en gnutta "grötig/grumlig" i bilden (iaf med SD) så undrar jag om inte denna box är bättre rent tekniskt, ifråga om videoprocessing. Men det är kanske lite tidigt att ta gift på...

Kruxet är iaf att Boxer kör med en sämre signal (sämre/annorlunda komprimering?) så totalt sätt har jag sämre bild än tidigare. Bilden är ijmf med Comhem något platt, lätt grådassig med en lätt smetighet i rörelser och ibland endel "blocking" i mörka partier. Marksänd digital-tv är verkligen en nödlösning...

Jajja, hade inget val...alternativet hade varit att vara utan digital-TV i ca ett halvår...det går väl inte? :)




En fundering bara: Hur stoppar man en pågående inspelning? (nej, jag läser aldrig den vita boken som medföljer :))

Redigerat av pacman, 14 april 2012 - 08:31.


#1626

Postad 14 april 2012 - 09:14

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

En fundering bara: Hur stoppar man en pågående inspelning? (nej, jag läser aldrig den vita boken som medföljer :))


Tryck på "stopp-knappen".
kanske du skulle läsa den vita boken trots allt om du inte ens kan gissa dig till detta ^_^

Redigerat av osvanberg, 14 april 2012 - 09:14.


#1627

Postad 14 april 2012 - 09:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
:) Tryckte på den flera gånger, hände inget.

Tillfällig bugg?

edit: Eller tillfällig bugg hos pacman. :)

Redigerat av pacman, 14 april 2012 - 10:00.


#1628

Postad 14 april 2012 - 12:49

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

:) Tryckte på den flera gånger, hände inget.

Tillfällig bugg?

edit: Eller tillfällig bugg hos pacman. :)


heheh ja kanske det ;).
Du ska alltså vara ute ur programlistevyn när du trycker stopp. Du ska så att säga titta på nån kanal som vanligt.
Du kan inte trycka stopp om du är inne i listan över inspelade prog/pågående inspelningar.

#1629

Postad 14 april 2012 - 18:34

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Ehm va?
Kan du inte ställa in lämplig volym på boxen och sen inte röra den mer? Eller vill du både kunna justera volymen på boxen och ha fast volym ut samtidigt?


Jag vill ju kunna använda boxens volymkontroll, annars måste jag använda TVs fjärr bara för att ändra volymen
och det känns ju lite dumt.
Audioutgångarna i övrigt skall ju ge fast nivå så att jag justerar volymen på lurarna med dess egen volymkontroll
oberoende av vilken volym jag ställer in på boxen.
På min förra box var det 2 st Scart. Den ena med fast audionivå för att kopplas till video, hörlurar m.m och den andra Scart gick till TVn och där styrdes audio av volymkontrollen.

På Sagem RT-90 har man bara EN Scart, men kan i menyn välja om den skall ge fast audionivå eller styras av volymkontrollen. Tyvärr funkar inte det valet i menyn och övriga i RT-90 forumet har bekräftat det...suck.

#1630

Postad 15 april 2012 - 10:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Du ska alltså vara ute ur programlistevyn när du trycker stopp. Du ska så att säga titta på nån kanal som vanligt.
Du kan inte trycka stopp om du är inne i listan över inspelade prog/pågående inspelningar.

Så var det! Om jag inte har drabbats av fullständigt förfall så vill jag minnas att stop inne i listan funka på 1000C, blev därför helt ställd då det inte funka på denna nyare box.

/ bug-pacman

#1631

Postad 16 april 2012 - 12:48

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

edit: Ska sluta spamma denna tråd, hoppar över till den andra:
https://www.minhembi...l=&fromsearch=1

Tycker nog att detta hör hit. Kan nog vara bra att veta att även Humax+ har problem med autosökningen av kanalerna. Kanallistan ändras ganska ofta och då uppmanas man att göra en ny kanalsökning. Många har problem med att utföra så komplicerade operationer som en manuell kanalsökning.

I fallet Sagem resulterar det i mitt fall att just mux 6 måste sökas om manuelt. Min Humax har dock aldrig krånglat.

För att vi skall förstå och kunna hjälpa andra, pacman vilken kanal ansåg/anser din box att mux 6 bör ligga på?
Vilken effekt och signalkvalitet har du när det fungerar och när det inte fungerar.

I mitt fall med Sagem väljer den en annan sändare (Norrköping) som tydligen sänder med hög effekt på mux 6.
Den slavsändare i Linköping som fungerar bra, sänder på en relativt mux 1 - 5, lägre effekt (enligt Teracom och mina boxars signalmätare). Min teori är att boxarna får problem med HD-kanalerna eventuella reducerade effekt.
Skall vi få fler HD-kanaler så måste vi se till att denna och andra boxar fungerar bättre.

/Tor

#1632

Postad 16 april 2012 - 12:57

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Svårt att jämföra bildkvalité då insignalen är olika men då 1000C tenderade att vara en gnutta "grötig/grumlig" i bilden (iaf med SD) så undrar jag om inte denna box är bättre rent tekniskt, ifråga om videoprocessing. Men det är kanske lite tidigt att ta gift på...

Kruxet är iaf att Boxer kör med en sämre signal (sämre/annorlunda komprimering?) så totalt sätt har jag sämre bild än tidigare. Bilden är ijmf med Comhem något platt, lätt grådassig med en lätt smetighet i rörelser och ibland endel "blocking" i mörka partier. Marksänd digital-tv är verkligen en nödlösning...

Jag skulle tro att den är bättre på videoprocessning.

Men tyvärr så som du märker så är sändningarnas kvalitet sisådär. Det beror på att teracom gjorde en fiffig kanalomläggning för ca 2 månader sedan. Då klämde de in 5 HD-kanaler (720p) i en mux och 3 kanaler i den andra muxen istället för 4 i varje. Det blev en rejäl försämring i bildkvalitet på främst 3:an och 5:an.

Sändningsmediumet (marksänt, kabeltv, satellit, iptv, osv) är inte så viktigt i sammanhanget, det är hur hårt operatören komprimerar som spelar roll.

På vilka (HD-)kanaler ser du släpigheten i bilden? Den har nämligen stört mig enormt sedan den uppkom efter omläggningen. Jag har försökt klaga hos teracom men det hjälper föga.
Det är teracom som sänder och sköter komprimering så snälla, ingen behöver komma dragandes med boxer i det här sammanhanget.

#1633

Postad 16 april 2012 - 13:31

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Tjaa...marksänt/terracom/boxer, känns som det kvittar. Allt hör ihop, ska du ha den ene, får du de andra. Same shit. :) Har ingen speciell kanal i bakhuvudet, bara att jag reagera på att t.ex. hud som rör sig ofta ser lite smetigiare ut än vad det gjorde med comhem.

Redigerat av pacman, 16 april 2012 - 13:32.


#1634

Postad 16 april 2012 - 13:48

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
ja, clayfaces är det ju tyvärr på denna boxen då och då, himla jobbigt. men ligger som sagt nog i höga komprimeringen från boxer.

#1635

Postad 16 april 2012 - 15:12

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

ja, clayfaces är det ju tyvärr på denna boxen då och då, himla jobbigt. men ligger som sagt nog i höga komprimeringen från boxer.

Det har inget med boxen att göra eftersom det på HD-kanalerna i stort sett uppstod efter hoptryckningen av 5 kanaler i en mux... Komprimerar man för hårt får man taskig kvalitet. Men om ingen klagar på den taskiga kvaliteten så kommer överkomprimeringen bara att tillta...

Tjaa...marksänt/terracom/boxer, känns som det kvittar. Allt hör ihop, ska du ha den ene, får du de andra. Same shit. :) Har ingen speciell kanal i bakhuvudet, bara att jag reagera på att t.ex. hud som rör sig ofta ser lite smetigiare ut än vad det gjorde med comhem.

Nja, du kan ju få SVT utan boxer om du vill och det är då fortfarande teracom som sänder...

Hursomhelst så tror jag att om du granskar bildkvaliteten lite, och det har jag för mig du brukar kunna ganska bra, så tror jag du ser att det är främst vissa (HD-)kanaler som lider av problemet.

#1636

Postad 16 april 2012 - 18:53

Unregisteredda852143
  • Unregisteredda852143
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Har nu fått svar från Boxer angående att uppdatera till den senaste programvaran.

De påstår efter att ha talat med Humax att det inte går att uppdatera via USB-porten vilket jag ifrågasatte med hänvisning att det står i instruktionsboken att man ska kunna det. Detta kände dom inte till och kunde bara hänvisa till det svar dom fått ifrån Humax.

Den enda lösning de kunde erbjuda som skulle innebära att boxen skulle uppdateras var att skicka in den fysiskt till Humax och för att jag skulle slippa bli utan tv under tiden kunde jag få låna en annan mottagare eller CA-modul.

Jag antar att det är så långt jag kan komma i det är ärendet, jag är inte påstå att jag är nöjd eller att jag tycker att det skötts bra men det är väl bara att acceptera för att kunna gå vidare...

#1637

Postad 16 april 2012 - 19:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

För att vi skall förstå och kunna hjälpa andra, pacman vilken kanal ansåg/anser din box att mux 6 bör ligga på?
Vilken effekt och signalkvalitet har du när det fungerar och när det inte fungerar.

Just kopplingen vilken kanal boxen anser mux 6 ligga på vet jag inte (kan man se det på något sätt?).

Teracom anser dock att i min hemstad så är det kanal 58 som gäller för mux 6, som tydligen då innehåller kanal 1-5HD (vilket var mer än vad jag visste). Därför gjorde jag en manuell sökning på just kanal 58.

Har väl en 4-5 "pluttar" på båda staplarna (i resp kanals inforuta) när det funkar, max 1 då det inte funkade.

#1638

Postad 16 april 2012 - 22:00

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

Just kopplingen vilken kanal boxen anser mux 6 ligga på vet jag inte (kan man se det på något sätt?).

Efter autosökning. Ställ dig på en kanal som ligger på mux 6. Sedan Meny / Installation / Manuell sökning. Ändra inte något utan läs bara av kanalnummer, antennstyrka och antennkvalité.

Går man in Inställningar / System / Signa detektering visas båda Tuner 1 och Tuner 2. Där Tuner 1 verkar vara den som visas på TVn

/Tor.

#1639

Postad 17 april 2012 - 12:40

Mullwad
  • Mullwad
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 1

Har nu fått svar från Boxer angående att uppdatera till den senaste programvaran.

De påstår efter att ha talat med Humax att det inte går att uppdatera via USB-porten vilket jag ifrågasatte med hänvisning att det står i instruktionsboken att man ska kunna det. Detta kände dom inte till och kunde bara hänvisa till det svar dom fått ifrån Humax.

Den enda lösning de kunde erbjuda som skulle innebära att boxen skulle uppdateras var att skicka in den fysiskt till Humax och för att jag skulle slippa bli utan tv under tiden kunde jag få låna en annan mottagare eller CA-modul.

Jag antar att det är så långt jag kan komma i det är ärendet, jag är inte påstå att jag är nöjd eller att jag tycker att det skötts bra men det är väl bara att acceptera för att kunna gå vidare...


För mig tog det 10 dagar innan Boxer kundtjänst per mail svarade att jag skulle ringa den tekniska supporten på 0771-211000. Lysande service där...

Från Humax har jag inte fått svar igen sedan jag skickade de tidigare redovisade 4 punkterna.

Uselt, är det minsta man kan säga än så länge...

Redigerat av Mullwad, 17 april 2012 - 18:13.


#1640

Postad 18 april 2012 - 10:33

Mullwad
  • Mullwad
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 1
Fick just svar från Humax igen ang uppdatering, se nedan:

Hej,

Mjukvaran har tillfälligt varit nere ifrån luften men planeras att läggas upp igen i slutet av den här veckan.
Det går också att ladda ner mjukvaran från den här sidan till en USB sticka för uppgradering se instruktion.

Please refer to below BXR HD+ S/W download link.
http://www.humaxdigi...ategory_seq=201


Mvh
Humax Helpdesk

Nya bud alltså. Återstår att se om mjukvaran kommer ut igen då.

Kul att de är överens med Boxer om uppdatering via USB... :wacko:

Jag har inte testat att uppgradera via USB.

Redigerat av Mullwad, 18 april 2012 - 10:34.


#1641

Postad 18 april 2012 - 11:38

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
kalas

#1642

Postad 18 april 2012 - 19:17

RoSt_Swe
  • RoSt_Swe
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Jag har inte testat att uppgradera via USB.


Jag har nu uppgraderat mjukvaran via USB sticka och det fungerade utmärkt även om boxen stod på 99% klart oroväckande länge!

Redigerat av RoSt_Swe, 18 april 2012 - 21:35.


#1643

Postad 18 april 2012 - 19:44

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 1
Nån som fått ordning på EPG-data`-problemet på SVTHD1, SVTDH1 & TV4HD än sedan omläggningen den 21 feb?
Jag har tyvärr fortfarande endast 3 dygns löpande EPG-data på dessa tre kanaler. 7 dar på ALLA andra kanaler.
(innan omläggningen var det 7dar på alla)

Jävligt trött på att Boxer skiter i detta problem, har felanmält massa gånger - de är "hallå yxskaft" varje gång jag ringer.

Ni?

#1644

Postad 19 april 2012 - 16:01

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Här kan ni skriva av er frustration https://www.facebook.com/Boxersverige, :P
Så boxer teknik blir lite av lastad

Redigerat av Unregistereddceea937, 19 april 2012 - 16:02.


#1645

Postad 19 april 2012 - 20:41

frk gas
  • frk gas
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Ikväll så slutade helt plödsligt min box att spela upp inspelat material . Allt är bara svart ,både fria och kodade kanaler.
Det som är inspelat ikväll har svarta rutor medans dom gamla inspelningarna visar bilder från programmen som är inspelade.
Jag kan dock inte se nåt utan det är bara svart.
Helskumt.

#1646

Postad 19 april 2012 - 21:19

frk gas
  • frk gas
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
En fabriksåterställning löste problemet....undrar vad som hände

#1647

Postad 19 april 2012 - 22:17

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Här kan ni skriva av er frustration https://www.facebook.com/Boxersverige, :P
Så boxer teknik blir lite av lastad


japp, bra idé!
Men "avlastad"? Boxer Teknik verkar ha flytt fältet helt.

#1648

Postad 20 april 2012 - 06:51

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Ikväll så slutade helt plödsligt min box att spela upp inspelat material . Allt är bara svart ,både fria och kodade kanaler.
Det som är inspelat ikväll har svarta rutor medans dom gamla inspelningarna visar bilder från programmen som är inspelade.
Jag kan dock inte se nåt utan det är bara svart.
Helskumt.

Jag får det när HDMI kommunikationen på boxen inte får kontakt med bildvisaren tex om HDMI-switchen (förstärkaren eller en separat) är på med inte bildvisaren.

Redigerat av jln, 20 april 2012 - 06:52.


#1649

Postad 20 april 2012 - 13:50

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Det går också att ladda ner mjukvaran från den här sidan till en USB sticka för uppgradering se instruktion.

Please refer to below BXR HD+ S/W download link.
http://www.humaxdigi...ategory_seq=201


Hoppsan.
Synd bara att det är lite annat format på den här än på den brittiska varianten så den är inte hackbar lika lätt (om alls).

#1650

Postad 22 april 2012 - 10:24

Mullwad
  • Mullwad
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag har nu uppgraderat mjukvaran via USB sticka och det fungerade utmärkt även om boxen stod på 99% klart oroväckande länge!

Samma här, fungerade bra. 0-99% rasslade igenom blixtsnabbt, visade sedan 99% i ca 2-3 minuter, sedan var det klart. Boxen verkar fungera som den ska efter uppdateringen.

Bra så. Undrar bara varför kundtjänsterna hos Boxer resp. Humax inte kunde visa denna möjlighet direkt...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.