Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PSVITA

713 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation Vita (Bärbara spelkonsoler) 7 8,59 (31) Inga priser
Sony PlayStation Vita 3G (Bärbara spelkonsoler) 7 9 (8) Inga priser
Sony PlayStation Vita Slim (inkl. Action Mega Pack) (Bärbara spelkonsoler) 4 7 (1) Inga priser
Sony PlayStation Vita Slim (inkl. FIFA 15) (Bärbara spelkonsoler) 1 (0) Inga priser
Sony PlayStation Vita Slim (inkl. Adventure Mega Pack) (Bärbara spelkonsoler) 7 7 (1) Inga priser
Sony PlayStation Vita Slim (inkl. PS Vita Mega Pack) (Bärbara spelkonsoler) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#201

Postad 25 februari 2012 - 18:46

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Jag köpte en med wifi. Läste någonstans att man inte kan spela spel över 3g? Någon får rätta mej om jag har fel.


Det kan jag i och för sig förstå, då de skulle lagga ganska bra tror jag. Men då har man igentligen inte någon nytta med 3g vilket betyder att man kan spara 700 kr... :) Hur känns menysystemet? Hur fungerar synkning mellan ps3 o ps vita? Vad kan man igentligen göra?

#202

Postad 25 februari 2012 - 20:21

Thend
  • Thend
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag tänkte så att jag kan dela ut mitt 3g via wifi med min iphone 4s så varför betala extra för något jag alltid bär med mig i fickan ändå? :)

#203

Postad 25 februari 2012 - 21:01

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Det kan jag i och för sig förstå, då de skulle lagga ganska bra tror jag. Men då har man igentligen inte någon nytta med 3g vilket betyder att man kan spara 700 kr... :) Hur känns menysystemet? Hur fungerar synkning mellan ps3 o ps vita? Vad kan man igentligen göra?

Såhär ser menysystemet ut

http://www.youtube.c...h?v=eDTjmdPYL0s

#204

Postad 25 februari 2012 - 21:10

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Det här får en ju att vilja modda ps3an, förstår inte varför Sony kan ordna så detta fungerar med officiell firmware...
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...feature=related

#205

Postad 25 februari 2012 - 22:16

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=VQnitILPqig Det verkar som att man går via ps3. Jag misstänker att sony inte hunnit kvalitetstestat alla titlar, de kommer nog att komma till vitas egna store så småningom. Men till dess verkar det som att det går lika bra att köpa dem via ps3s psn och överföra.


Tack för den videon, då är ju saken biff. Och det ser dessutom riktigt bra ut också!

#206

Postad 25 februari 2012 - 23:02

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Det här får en ju att vilja modda ps3an, förstår inte varför Sony kan ordna så detta fungerar med officiell firmware...

Var det inte meningen att det skulle gå att spela PS3 på Vitan via nätverket? Tyckte Sony sa det på E3 men kan ha missuppfattat.

#207

Postad 26 februari 2012 - 00:06

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Var det inte meningen att det skulle gå att spela PS3 på Vitan via nätverket? Tyckte Sony sa det på E3 men kan ha missuppfattat.

jo, om utvecklarna lägger in det som stöd. men de verkar som att det går att lägga in ett typ av allmänt stöd för de via custom firmware, då borde sony kunna göra de i officiella firmware. men jag misstänker att dom inte kan implementera de utan att överskrida andra utvecklares rättigheter. alltså måste utvecklarna själva implementera det, men vilken studio vill gå in och patcha ett år gammalt spel, då har dom gått vidare till nästa projekt. men förhoppningsvis blir det standard i alla kommande spel.

#208

Postad 26 februari 2012 - 01:55

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

jo, om utvecklarna lägger in det som stöd. men de verkar som att det går att lägga in ett typ av allmänt stöd för de via custom firmware, då borde sony kunna göra de i officiella firmware. men jag misstänker att dom inte kan implementera de utan att överskrida andra utvecklares rättigheter. alltså måste utvecklarna själva implementera det, men vilken studio vill gå in och patcha ett år gammalt spel, då har dom gått vidare till nästa projekt. men förhoppningsvis blir det standard i alla kommande spel.

Speciellt när det kostar 40.000$ att patcha ett spel via psn.

#209

Postad 26 februari 2012 - 10:52

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Mina första intryck.

+Skärmen
+Kontrollmöjligheterna
+Grafiken i spelen
+utbudet av psp spel
+Byggkvalitet
+Batteritid i sleepmode
+Interface

-Jag hade gärna haft spakarna högre upp
-Ingen superhit bland vitas spelutbud
-Väldigt få spel fungerar i remote play
-Webläsaren

Jag är överlag väldigt nöjd med vitan, jag köpte den mest för att den inte var så dyr och jag gillar teknikprylar. Men den kan behöva lite finputsning, mest dock på mjukvarusidan så det kommer förhoppningsvis att komma.
Jag skulle gärna se chrome webläsaren istället för sonys egna, det skulle innebära ett stort lyft i surfandet. Jag trodde flashsupport skulle vara med från scratch, men icket. Men det finns ju inte på ios heller så de flesta sidor har ju anpassat sig efter äpplet.

Remoteplay tycker jag borde stödjas i alla spel, det skulle nog bli en superhit, nu funkar det om man skulle modda sin ps3a, men det tycker jag är Sonys uppgift att fixa i officiel firmware.

Det tar en stund att vänja sig med de små spakarna, hadde gärna sett dom bytte plats med knapparna, då skulle man kunna hålla i vitan med mer utsträckta tummar. Detta är dock säkert mer av en vanesak.

Vitas spelutbud lämnar en del att önska, en del småspel verkar riktigt roliga, men storspelen saknas. Det finns uncharted men jag hadde hellre sett en storsatsning på en ny spelserie som kan byggas från grunden upp till vitas möjligheter. Att tänka sig typ skyrim eller mass effect liknande spel med en blandning av vanliga kontroller med touchscreen skulle vara en dröm. Att använda touchscreen till ex: inventory, låsdyrkning, småspel på pubbar i rollspel eller tjuvkoppla bilar i gta. Detta då som ett komplement till den mer konservativa vanliga styrningen med styrspakar.

Näe som sagt jag är överlag nöjd, men det finns mer att önska och väldigt mycket att hoppas på. Jag vill verkligen att vitan ska sälja bra, den har enligt mig en jättestor potential att bli något riktigt bra för portabla marknaden.

#210

Postad 26 februari 2012 - 11:34

Unregisteredecc596b1
  • Unregisteredecc596b1
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Någon som har Ps vita headsetet? http://www.game.se/a...ny_PSV_PSP.html
Är det något speciellt med det eller kan man köra vilka som hellst?

#211

Postad 26 februari 2012 - 12:32

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Någon som har Ps vita headsetet? http://www.game.se/a...ny_PSV_PSP.html
Är det något speciellt med det eller kan man köra vilka som hellst?

Jag kör med ett par vanliga, det är möjligt att sonys egna har ljudkontroll eller dylikt på headsetet, men annars tror jag inte det är någon skillnad. Men dom verkar ju ganska prisvärda, finns inte många headset som är bra för 149kr.

#212

Postad 26 februari 2012 - 15:48

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Heh, jag vann tydligen Unchartedspelet i en tävling, synd bara att jag inte har ngra planer på att köpa en Vita som det ser ut nu :)

#213

Postad 26 februari 2012 - 19:04

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Heh, jag vann tydligen Unchartedspelet i en tävling, synd bara att jag inte har ngra planer på att köpa en Vita som det ser ut nu :)


100 kr?? :)

Köpte ett vita idag. Är nöjd, det ända bittra är att det enbart fanns 1 4gb minneskort kvar i affären vilket tyvärr är alldeles förlite....

#214

Postad 26 februari 2012 - 20:39

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

100 kr?? :)

Köpte ett vita idag. Är nöjd, det ända bittra är att det enbart fanns 1 4gb minneskort kvar i affären vilket tyvärr är alldeles förlite....


100 kr?

#215

Postad 26 februari 2012 - 22:53

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Jag köpte 3G-versionen pga. GPSen. Kanske aldrig kommer få nytta av den men det var så lite pengar emellan så sju not..?
Jag tror WiFi-versionen kommer duga till 99% men tänk om man sitter där utan GPS och tappar någon onödig framtida funktion. :)

#216

Postad 27 februari 2012 - 00:23

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Jag köpte 3G-versionen pga. GPSen. Kanske aldrig kommer få nytta av den men det var så lite pengar emellan så sju not..?
Jag tror WiFi-versionen kommer duga till 99% men tänk om man sitter där utan GPS och tappar någon onödig framtida funktion. :)


Jupp en GPS hade ju kunna förhindra hela Wrong turn serien från att finnas, jag gillar hur du tänker :D

#217

Postad 27 februari 2012 - 00:32

r4venlord
  • r4venlord
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Jag köpte 3G-versionen pga. GPSen. Kanske aldrig kommer få nytta av den men det var så lite pengar emellan så sju not..? Jag tror WiFi-versionen kommer duga till 99% men tänk om man sitter där utan GPS och tappar någon onödig framtida funktion. :)


Wifi-versionen har ju GPS också? (är ju bara att ansluta till sin telefon för att ladda ner kartorna) :P
Eller... så använder man telefonens GPS :)

Redigerat av r4venlord, 27 februari 2012 - 00:40.


#218

Postad 27 februari 2012 - 01:14

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Med GPSen får man ju en mer exakt position med Maps. Måste ju vara värt varenda krona eftersom man typ aldrig använder Maps på Vitan.

Känns skönt att inte ha köpt poor mans Vita (WiFi).
Som förtydligande vill jag bara påpeka att meningen ovan bara är ett skämt. :)

*edit* För att inte tala om att man får GPS-position när man tar bilder med den värdeklösa kameran. :D

Redigerat av ktd, 27 februari 2012 - 02:04.


#219

Postad 27 februari 2012 - 08:30

Thend
  • Thend
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
jag har wifi modellen och jag har full gps funktion! när jag är utomhus är jag kopplad till wifi mot min iphone 4s! Gpsen i vitan är faktiskt riktigt exakt, mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara!

#220

Postad 27 februari 2012 - 09:35

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0
Jag är sugen men undrar vad Vitan går för...
Kan man (förutom att spela och surfa) koppla upp sig mot sin PS3an hemma alt. datorn och lyssna på musik, kolla film osv?
Jag är ibland ute och reser i jobbet och då vore det grymt om det går att komma åt film och musik som finns hemma även om spelandet är det primära.

#221

Postad 27 februari 2012 - 13:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
jag är i valet och kvalet om jag ska ha en vita nu. jag tänkte köpa den nu idag, men tyvärr har elis höjt priset till 2400 istället för dom 2000 som dom hade i sen releasen. det var väldigt synd tyckte jag ^^
jag vill ju ha en då man kan spela psp-spel på den och därmed så får jag uppleva alla härliga final fantasys och övriga rollspel på konsolen. dessutom så kommer jag att kunna gotta mig i valkyria chronicles 2, vilket blir supersweet!

ska man vänta in en sänkning eller är det bara att acceptera att man var för sent ute? =)

#222

Postad 27 februari 2012 - 14:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

jag har wifi modellen och jag har full gps funktion! när jag är utomhus är jag kopplad till wifi mot min iphone 4s! Gpsen i vitan är faktiskt riktigt exakt, mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara!


Varför skulle det vara skillnad mot ngn annan GPS? Alla GPS får informationen från samma ställe ;)

#223

Postad 27 februari 2012 - 14:57

Mr_grey
  • Mr_grey
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Jag är sugen men undrar vad Vitan går för...
Kan man (förutom att spela och surfa) koppla upp sig mot sin PS3an hemma alt. datorn och lyssna på musik, kolla film osv?
Jag är ibland ute och reser i jobbet och då vore det grymt om det går att komma åt film och musik som finns hemma även om spelandet är det primära.


Ja, det går bra att koppla upp sig mot PS3:an via internet och komma åt musiken och filmerna man har på hårddisken där.

Det kan jag i och för sig förstå, då de skulle lagga ganska bra tror jag. Men då har man igentligen inte någon nytta med 3g vilket betyder att man kan spara 700 kr... :) Hur känns menysystemet? Hur fungerar synkning mellan ps3 o ps vita? Vad kan man igentligen göra?


Synkningen är väl antingen att man kopplar ihop dem via en usb-sladd för att föra över filer, sparfiler, filmer, musik, spel eller annat. Har bara testat lite snabbt men det verkar fungera ungefär som förväntat. Köpte Metal Gear Solid: Peace Walker (PSP) via PS3:an då det inte fanns i Vitans Playstation store, och förde sedan över det via usb. Spelet fungerar bra trots att det inte gick att köpa via Vitan.

Annan synkning är ju att man kan se vilka vänner som är online på ps3 via vitan, men inte minst så synkar ju vissa spel. Motorstorm RC t.ex., kostar bara 55:- på storen och då får man det både till Vita och PS3. Allt man sedan låser upp och gör i den ena versionen överförs automatiskt till den andra, känns nästan magiskt. Hoppas verkligen fler spel framöver stödjer detta. Är ju rätt värdelöst att traggla med t.ex. ett virtual pro i fifa på vitan, om man sedan när man kommer hem får köra med en annan gubbe där.

#224

Postad 27 februari 2012 - 17:42

mhult
  • mhult
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Varför skulle det vara skillnad mot ngn annan GPS? Alla GPS får informationen från samma ställe ;)


Detta är inte riktigt sant. Vissa GPS-mottagare är mer känsliga än andra, och klarar därmed att ta emot information från fler "ställen" (satelliter). Detta innebär att de bättre klarar att hitta din position i problematiska situationer, till exempel inomhus, eller på gatan i en tätbebyggd stad med väldigt höga hus runt om. Det kan även ge högre noggrannhet genom att ta signalen från fem eller sex satelliter, där en enklare mottare bara skulle ta emot tre (vilket är minimum för att kunna beräkna positionen).

#225

Postad 27 februari 2012 - 17:42

Unregisteredecc596b1
  • Unregisteredecc596b1
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min vita! like it so far :)
Men... Kollade mitt bankkonto precis, och det har dragits 89kr från Sony ENT Network,transaktionsdag 23/2 (samma dag som jag beställde) och bokföringsdagen den 27/2 (idag när jag fått vitan).

Nån som vet vad det handlar om?

#226

Postad 27 februari 2012 - 22:12

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Nu har jag fått min vita! like it so far :)
Men... Kollade mitt bankkonto precis, och det har dragits 89kr från Sony ENT Network,transaktionsdag 23/2 (samma dag som jag beställde) och bokföringsdagen den 27/2 (idag när jag fått vitan).

Nån som vet vad det handlar om?


Jag har fått exakt samma. Jag fick min PS Vita 21/2. Då hade det skett en dragning på mitt konto på 1,38 kr, med en korrigering. Efter att frågat banken så var det också från SONY. Mina kontouppgifter ligger på mitt PSN-konto så det har kanske något med det att göra.

#227

Postad 27 februari 2012 - 22:59

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

jag är i valet och kvalet om jag ska ha en vita nu. jag tänkte köpa den nu idag, men tyvärr har elis höjt priset till 2400 istället för dom 2000 som dom hade i sen releasen. det var väldigt synd tyckte jag ^^
jag vill ju ha en då man kan spela psp-spel på den och därmed så får jag uppleva alla härliga final fantasys och övriga rollspel på konsolen. dessutom så kommer jag att kunna gotta mig i valkyria chronicles 2, vilket blir supersweet!

ska man vänta in en sänkning eller är det bara att acceptera att man var för sent ute? =)

Beställ från spelbutiken.se och använd deras prisgaranti. Jag skrev lite tidigare i tråden hur man går till väga.

#228

Postad 27 februari 2012 - 23:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Mjo, det kan man ju göra. Då går den på typ 2200.jag tror jag ska göra det, orka vänta på födelsedagen :D

#229

Postad 28 februari 2012 - 07:46

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0
Är det bara jag som är besviken på uncharted GA? Verkligen älskar ps3 spelen. Men GA lever inte alls upp till standarden. Bortsett från det kontrolltekniska så är bandesignen sämre. Dialog och skådespeleri riktigt banal emellanåt, för första gången vill jag hoppa lver mellansekvenserna bara för att få det avklarat.

#230

Postad 28 februari 2012 - 14:25

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

  • 1 920 inlägg
  • 0

Ja, det går bra att koppla upp sig mot PS3:an via internet och komma åt musiken och filmerna man har på hårddisken där.

Tack! Ska kolla vilka spel som finns och sedan får vi se...

#231

Postad 29 februari 2012 - 19:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
behöver man ett sånt där minneskort för spel som man laddar hem över psn eller finns det ett mindre inbyggt minne i vitan?

#232

Postad 29 februari 2012 - 19:16

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

behöver man ett sånt där minneskort för spel som man laddar hem över psn eller finns det ett mindre inbyggt minne i vitan?


Du måste ha ett minneskort, även till de flesta spel du köper fysiskt också.

#233

Postad 29 februari 2012 - 19:16

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

behöver man ett sånt där minneskort för spel som man laddar hem över psn eller finns det ett mindre inbyggt minne i vitan?


Du behöver köpa ett minneskort. Köpte ett 4gb kort då det var det enda som fanns i affären, men de fylldes direkt o köpter nu ett 16 gb i väntan på ev. ännu större

#234

Postad 29 februari 2012 - 20:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
eh... behöver man ha ett minneskort även till dom fysiska spelen så är det verkligen värt att köpa ett på 16gb. beställer ett imorgon då. köpte egentligen vita pga alla gamla spel som man missat till psp. jag hoppade över den konsollen, så nu skulle jag ge mig en treat.
brände igång 3ds'en idag för att spela lite theme park. varför kommer det inga fler såna spel? =)

#235

Postad 29 februari 2012 - 21:29

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Minneskortet behövs för att spara de fysiska spelen, det är inte alltför många mb. Men för nedladdning rekommenderas 16 gb definitivt, finns mkt godbitar till psp - inte minst gow som jag sliter nu. :)

#236

Postad 01 mars 2012 - 10:57

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0
Jag köpte mig en Vita på Elgiganten för 1990kr och ett 16gb-minneskort på gamestop för 599kr. Måste säga att det är ett av dom roligare köpen jag gjort på senare tid.
Jag jobbar en del på bortaplan och den här får tiden att flyga förbi :) Spelar mest Virtua Tennis 4 för tillfället, riktigt roligt lir, om man gillar sportspel.

#237

Postad 01 mars 2012 - 18:04

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Jag köpte mig en Vita på Elgiganten för 1990kr och ett 16gb-minneskort på gamestop för 599kr. Måste säga att det är ett av dom roligare köpen jag gjort på senare tid.
Jag jobbar en del på bortaplan och den här får tiden att flyga förbi :) Spelar mest Virtua Tennis 4 för tillfället, riktigt roligt lir, om man gillar sportspel.


Vet du eller nån annan om det är samma känsla i vita versionen som ps3-versionen? Tyckte nämligen den var så där till ps3 då jag kört top spin 4 mycket.

#238

Postad 02 mars 2012 - 12:53

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Köpte mig en vita jag också, UC var ju ingen höjdare (misstänkte det lite, att den typen av spel gör sig inte på bärbart) :( och dom analoga suger då dom är så små. den lämnades tillbaka samma dag jag köpte den... får bli 3ds:en istället.

#239

Postad 02 mars 2012 - 18:01

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Är de nån som vet hur man kommer åt minneskortet som ett "minneskort" datorn o kan plocka lite själv. Hittar endast säkerhetskopiering vilket verkar vara en jobbig metod

#240

Postad 03 mars 2012 - 13:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hur får jag in mina fina inköpta final fantasy (psp) på min vita? Den vill inte ladda hem dom själv.

#241

Postad 03 mars 2012 - 20:03

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Köpte mig en vita jag också, UC var ju ingen höjdare (misstänkte det lite, att den typen av spel gör sig inte på bärbart) :( och dom analoga suger då dom är så små. den lämnades tillbaka samma dag jag köpte den... får bli 3ds:en istället.

Nu är ju smaken som baken, men 3ds är ju sämre på i stort sett allt. Den har ett större spelutbud, men de är väl de enda.

#242

Postad 03 mars 2012 - 20:08

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Är de nån som vet hur man kommer åt minneskortet som ett "minneskort" datorn o kan plocka lite sjÄlv. Hittar endast sÄkerhetskopiering vilket verkar vara en jobbig metod

Jag tror man måste gå via ett program. Ska tydligen vara nått piratskydd som förhindrar att komma åt de som minneskort.

Här har du en länk till hur man gör http://www.pocketgam...ure.asp?c=38173

Hur får jag in mina fina inköpta final fantasy (psp) på min vita? Den vill inte ladda hem dom själv.

prova dra hem dom från psn på ps3 och lägg sedan över dom.

#243

Postad 03 mars 2012 - 21:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hur? Behöver jag en adapter för vita-minmeskortet?

#244

Postad 03 mars 2012 - 21:25

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Hur? Behöver jag en adapter för vita-minmeskortet?


1. Ladda hem spelen till ps3:an.
2. Koppla vitan med usb-kabeln till ps3.
3. Gå in i appen "innehållshanteraren" och tryck på starta. (detta kan vara buggigt, hittar vitan inte ps3:an-dra ut usb-kabeln och tryck in den igen.
4. Tryck på "PS3-system --> PS Vita-system" under första fliken "kopiera innehåll".
5. Tryck på "applikationer".
6. Tryck på "Applikationer (psp/övrigt)".
7. Tryck på "Applikationer som laddats ned till PS3-systemet". Där ska du sen se vad du kan kopiera över.

Lycka till.

#245

Postad 03 mars 2012 - 22:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Tackar tackar :) fasen så jag vill ha final fantasy IX i fickan :)

#246

Postad 04 mars 2012 - 22:45

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Nu är ju smaken som baken, men 3ds är ju sämre på i stort sett allt. Den har ett större spelutbud, men de är väl de enda.


Rent tekniskt ja, men vad gör det när spelen är så mycket roligare att spela till 3DS... bara för att något är tekniskt bättre betyder ju inte det att man har mer kul med det.
Men så länge du är nöjd med din Vita så är jag glad för dig, för mig är det 3DS som gäller.

#247

Postad 04 mars 2012 - 23:15

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Nu kan du ju inte jämföra Release-vita med 1år-3DS. Releasespelen på 3Ds var ju skrattretande, tog ju till december för att maskinen skulle få några bra spel. Vita hade redan vid releasen en hel drös vettiga spel, men saknade dock även den en riktig killer app - även om det hade en blek klon av Uncharted tillgänglig.

Så kom tillbaka om ett år och jämför Vitan med hur 3DS är idag så har du en rimlig jämförelse. Jag tror och hoppas på att Vitan får ett par rejäla originella spel som tar till vara på kontrollmetoderna som finns tillgängliga.

#248

Postad 05 mars 2012 - 07:37

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Men det jag menar är ju att spelen är roligare... sedan om den funnits längre gör ju inget, då jag föredrar mario framför spel som uncharted på bärbart. Visst dom är snygga men inget kul att spela. dom spelen gör sig inte på bärbart.

#249

Postad 05 mars 2012 - 07:46

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Om du tycker Mario är roligare än allt annat PSP/Vita har att erbjuda är du nog i fel tråd.

Det enda bra spelet som finns på 3DS idag är Super Mario 3D Land. Vita har inget riktigt bra spel än, vi får se när det kommer. Så 1-0 än så länge.

#250

Postad 05 mars 2012 - 08:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Själv räknar jag in ds och psp-spel då allt är bakåtkompatibelt. megasweet bibliotek helt plötsligt. men 3ds har theme park. theme park = epic win



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.