Bra underhållning gillas av hela familjen.
Bifogad fil(er)
Redigerat av MikeVKR, 02 mars 2016 - 19:34.
Postad 29 februari 2016 - 07:51 Bra underhållning gillas av hela familjen. Bifogad fil(er)Redigerat av MikeVKR, 02 mars 2016 - 19:34. Postad 29 februari 2016 - 21:01 Några saker jag inte sett tidigare i filmer, men spoilar inte. Bild o ljud, helt ok på BD. Bra bas iaf. 8 DD+ av 10 möjliga. Postad 01 mars 2016 - 09:32 Igår var det filmtajm hemma och den nysläppta "PAN" i 3D versionen Riktigt bra med effekter och Dolby Atmos . Postad 02 mars 2016 - 20:47 Tycker Alicia Vikander är väldigt bra i den. Inte sett så mycket med henne tidigare, men tänkte kolla ikapp lite nu efter hennes utmärkelse i söndags. Absolut sevärd. Postad 03 mars 2016 - 00:29 Även om bildkvaliten är riktigt usel så är ljudet iaf godkänt. Filmen är lika bra som jag mindes den Bifogad fil(er)Postad 03 mars 2016 - 20:38 Scouts Guide to the Zombie Apocalypse
Riktigt skön Zombie komedi i stil med klassikern Zombieland, dock inte riktigt lika bra men mycket sevärd. Rekommenderas starkt.
8/10. Postad 04 mars 2016 - 02:14 Roligt att kolla SVTs o TV4 recensioner. SVT en 1a och 4an en 4. En helt galen film som jag garvade väldigt mycket åt. Postad 04 mars 2016 - 09:19 Riktigt bra och nervkittlande thriller. Owen wilson var ju riktigt bra i denna film. 9/10 points Postad 04 mars 2016 - 16:37 Sicario
Godkänd men hade förväntat mig mer. Tycker den var lite segdragen filmen igenom..
2.5/5 Färjestadare Postad 04 mars 2016 - 19:35 The Martian
Var lika bra och bränna av en till film när projektorn ändå rullade. Denna tyckte jag var riktigt bra, från början till slut. Bra bildkvalité, blir till att beställa denna i nya formatet
5/5 Färjestadare Postad 04 mars 2016 - 22:04 Vill bara tipsa om en facebook grupp där man betygsätter filmer
https://www.facebook...02722903103409/ Postad 05 mars 2016 - 01:18 The Last Witch Hunter Ganska underhållande Vin Diesel-action! Lite väl mycket onödigt svärdjonglerande, men annars bra kvällsunderhållning i lagom intressant värld och med helt ok handling.
Betyg 6/10
In the Heart of the Sea Snygga miljöer och övertygande skådespeleri. Synd bara att filmen är tråkig, inte p.g.a. brist på action utan p.g.a. lite trista karaktärer som aldrig utvecklats. Hade gärna sett lite intressanta personligheter eller karaktärsutveckling. Filmen påminde dock om hur gärna jag hade velat se en Moby Dick-film av Darren Aronofsky Kapten Ahab passar utmärkt i hans tema om besatthet av att utföra sitt uppdrag.
Betyg 5/10
Mission: Impossible - Rogue Nation Tom Cruise är som vanligt bra in en underhållande actionfilm. Repeterar en del från tidigare filmer, men allt är tillräckligt välgjord och välspelat så att det inte störde mig alltför mycket. Akilleshälen är snarare att det saknas en riktigt bra skurk a la Philip Seymour Hoffman från MI3.
Betyg 7/10 Redigerat av mudde, 05 mars 2016 - 01:23. Postad 05 mars 2016 - 23:00 Crimson Peak Snygga bilder men lite haltande berättelse. Men snyggt foto som sagt... 3 av 5 malar
Just det ja! Surroundljudet är tipp-topp! Redigerat av Unregistered1fef72f3, 05 mars 2016 - 23:00. Postad 06 mars 2016 - 15:46 The Big short (2015)
Dramakomedi om husbubblan som kraschade 2008 i USA. Riktigt bra film med dåliga frisyrer, vilket var meningen.
4/5 peruker. Postad 06 mars 2016 - 16:06 Les Vampires (1916)
100 år gammal och nästan sju timmar lång stumfilm som har allt, utom vampyrer. Musidora som Irma Vep är den som utmärker sig mest i denna film om en djärv reporter och hans trogna väns kamp mot den sluga brottsorganisationen Les Vampires.
Det är lätt att se att senare tiders filmer har fått stor inspiration från denna film. En av de första scenerna påminner om slutet av Seven men här får vi se vad som är i lådan!
4/5
Redigerat av Anniggo, 06 mars 2016 - 17:21. Postad 06 mars 2016 - 22:55 Andas för ****. 2 timmar sprint... Bra bild och ljud, filmen vet jag inte än. Postad 08 mars 2016 - 13:50 The Last Airbender Alldeles för komprimerad handling (baserad på en för övrigt utmärkt serie), usla dialoger och, med något enstaka undantag, dåliga skådespelarinsatser. 3D-versionen är också en ganska dålig konvertering. Jag har stor förståelse för varför många ogillar denna film.
Vet man om allt ovan och för stunden kan bortse från det så kan man se filmen för dess styrkor: Filmen är mycket vacker med fantastiska miljöer och härliga färger och James Newton Howards sountrack är bland det bästa jag hört.
Betyg: 6/10 (om man för en stund kan fokusera lite extra på filmens styrkor, annars 4/10) Postad 08 mars 2016 - 13:54
Ja så lång är den. Det var ursprungligen en serial. Blu-ray var det ja, riktigt bra bild och passande musik.
Beck - Vid vägs ände (2016)
En av de bättre Beck-filmerna från de senaste åren. Beck själv blir dock mer och mer en bifigur. Gunvald saknar jag inte då han hade blivit nästan en mes. Kristofer Hivju känns som en frisk fläkt som Steinar Hovland. Tyvärr är grannen som inte tillför någonting med.
3/5 brandbilar Redigerat av Anniggo, 08 mars 2016 - 13:55. Postad 09 mars 2016 - 10:14 Postad 09 mars 2016 - 11:17 Beck "Vid vägs ände" 6,5/10
Steinar är ju stenhård. Saknar inte Gunvald. Postad 09 mars 2016 - 19:28 Suffragettes Bra skådespelare men lite urvattnad film. Bilden hade dålig svärta vilket vattnade ur färgerna. Extramaterialet kunde varit längre, och som ett enda inslag. Jag HATAR när extramaterialet delas upp i små snuttar.
3 av 5 någonting Redigerat av Unregistered1fef72f3, 09 mars 2016 - 19:29. Postad 10 mars 2016 - 12:20 Antman. Kul, men enda syftet är att introducera en ny Avanger inför CA: Civil War. Uppenbarligen ansluter Antman till Team Cap. Seventh Son: Bara för att vår Oscarsvinnande Alicia Vikander var med, så var den tvungen att ses. Gör inte det, såvida ni inte har andledning att ifrågasätta varför hon fick en Oscar. Å andra sidan ska väl samma Oscar förhindra henne att tacka ja till att medverka i dylikt skräp i fortsättningen! Postad 11 mars 2016 - 11:06 Temat är kul och filmen är väll helt ok den med. Bifogad fil(er)Postad 11 mars 2016 - 21:49 Lego Movie 10/10 wow!
Monsters University 6/10. Pixar fortsätter ha det svårt med sina uppföljare. Eller prequel i det här fallet. Postad 11 mars 2016 - 22:44 Betydligt bättre än den första. Mycket bra! Bifogad fil(er)Postad 12 mars 2016 - 01:47
Håller med. Good Dinosaur, (3 av 5 fioler) som jag lika gärna kan göra en kortrecension av, klarar sig med nöd och näppe. Och den är ändå inte en uppföljare ens.
Otrolig bildkvalitet, men väldigt förutsägbar familjefilm. Vill man ha spännande familjefilm får man titta mot Frankrike eller Japan. När pixar inte ägdes av Disney var de bättre, kort och gott. Redigerat av Unregistered1fef72f3, 12 mars 2016 - 01:48. Postad 12 mars 2016 - 10:39 Filmen 8/10. Har sett 2d versionen innan 3dn 9/10 . Postad 12 mars 2016 - 19:09
Ganska spännande spansk film i dyster färgton. Påminner en del om true detective säsong 1 i stämning/miljö.
Betyg: 3/5 Redigerat av Colonel, 12 mars 2016 - 19:11. Postad 12 mars 2016 - 22:28 Straight out of Compton 1/5. Kändes som en jävligt lång och utdragen tv-film. Bästa med filmen var all annan musik än NWA. Var tvungen att kolla vem som var regissör och kan inte fatta att han tidigare filmat The Negotiator och The Italian Job. Postad 13 mars 2016 - 09:00 Point Break (2015)
Nyinspelning som visuellt är riktigt snygg men som nästan helt saknar handling.
Betyg: 1,5/5 Redigerat av Colonel, 13 mars 2016 - 09:00. 10 användare läser detta ämne0 medlemmar, 10 gäster, 0 anonyma medlemmar |