Emotiva XDA-1 - High Performance External DAC
105 svar i tråden
Skickat 06 december 2010 - 18:05
Ala_95 Dec 6 2010, 17:54 skrev:
Ser spännande ut.
Så det skulle gå bra att köra: Dator - XDA-1 - Slutsteg?
Priset var ju inte skyhögt heller...
Japp, ska ge bäst ljud att ha XDA'n direkt kopplad till slutstegen också. Iaf tills deras nya försteg kommer ut. Nu när dollarkursen är så pass låg är det bara att slå till, tull och mums blir inte så blodigt heller.
Skickat 06 december 2010 - 18:05
flakkz Dec 6 2010, 17:52 skrev:
Drygt att behöva vänta, nästan mer frustrerande när man har den hemma men saknar kablar så man kan provspela.
Hade jag aldrig klarat!  Har du inget gammalt liggandes i kabelväg eller koppla om nåt så du iallafall kan testa att få ljud!
Skickat 06 december 2010 - 18:13
warp56 Dec 6 2010, 18:05 skrev:
Hade jag aldrig klarat!  Har du inget gammalt liggandes i kabelväg eller koppla om nåt så du iallafall kan testa att få ljud!
Haha nä, det suger! Kom på igår att jag var tvungen att fixa kablar, så beställde optiskt och XLR igårkväll och tänkte att det bör vara här på tisdag när XDA'n egentligen skulle blivit levererad. Men nu kom den idag istället, så nu sitter jag bara och tittar på den
Skickat 06 december 2010 - 18:55
flakkz Dec 6 2010, 18:05 skrev:
Japp, ska ge bäst ljud att ha XDA'n direkt kopplad till slutstegen också. Iaf tills deras nya försteg kommer ut. Nu när dollarkursen är så pass låg är det bara att slå till, tull och mums blir inte så blodigt heller.
Häftigt! Isåfall kan jag ju skippa integrerad förstärkare/slutsteg och köra på optiskt till EQ'n, optiskt från den till XDA-1 och sedan från den till det aktiva delningsfiltret och sedan vidare från det till slutstegen. Det vore riktigt ballt!
Dock så är det... 4 elektronikprylar, och denna DAC är väl inte det första som prioriteras 
Får hoppas att dollarna håller sig låg i ett år till...
Skickat 06 december 2010 - 19:16
Ala_95 Dec 6 2010, 18:55 skrev:
Häftigt! Isåfall kan jag ju skippa integrerad förstärkare/slutsteg och köra på optiskt till EQ'n, optiskt från den till XDA-1 och sedan från den till det aktiva delningsfiltret och sedan vidare från det till slutstegen. Det vore riktigt ballt!
Dock så är det... 4 elektronikprylar, och denna DAC är väl inte det första som prioriteras 
Får hoppas att dollarna håller sig låg i ett år till...
Haha, det är mycket man vill ha. Sugen på deras nya försteg med för basfiltret, dock ska den landa på 799$ vilket är lite saftigt
Tror till och med att alla XDA är slutsålda, kanske till och med andra lasset som ska komma innan jul. Så du hade fått vara snabb på att beställa isåfall x)
Skickat 06 december 2010 - 19:17
flakkz Dec 6 2010, 19:16 skrev:
Haha, det är mycket man vill ha. Sugen på deras nya försteg med för basfiltret, dock ska den landa på 799$ vilket är lite saftigt
Tror till och med att alla XDA är slutsålda, kanske till och med andra lasset som ska komma innan jul. Så du hade fått vara snabb på att beställa isåfall x)
Hehe, sant. Emotiva verkar ju göra sjysta grejor iaf och den här XDA-1 passar mig som handen i handsken i stort sett. Men ekonomin sätter ju tyvärr stopp, man kan inte ha allt om man bara är 15
Skickat 06 december 2010 - 19:32
Ala_95 Dec 6 2010, 19:17 skrev:
Hehe, sant. Emotiva verkar ju göra sjysta grejor iaf och den här XDA-1 passar mig som handen i handsken i stort sett. Men ekonomin sätter ju tyvärr stopp, man kan inte ha allt om man bara är 15 
Haha, nä det är sant. Men det är viktigt att ha bra ljud när brudarna kommer på besök
Skickat 06 december 2010 - 19:38
flakkz Dec 6 2010, 19:32 skrev:
Haha, nä det är sant. Men det är viktigt att ha bra ljud när brudarna kommer på besök 
Klart det är! Speciellt om någon av dom råkar tycka att ljud är viktigt
Skickat 06 december 2010 - 19:50
Ala_95 Dec 6 2010, 19:38 skrev:
Klart det är! Speciellt om någon av dom råkar tycka att ljud är viktigt 
De gör de innerst inne, det är den där extra atmosfären i skräckfilmerna som måste fram bara  Fast nu är vi lite off-topic, brudar och hifi är en märklig ekvation!
Skickat 06 december 2010 - 20:07
flakkz Dec 6 2010, 19:50 skrev:
De gör de innerst inne, det är den där extra atmosfären i skräckfilmerna som måste fram bara  Fast nu är vi lite off-topic, brudar och hifi är en märklig ekvation!
Hehe 
Jag känner faktiskt en tös som förklarade för mig för några veckor sedan att hon tyckte att ljud var viktigt (därför hon släpar med sig en exklusiv mp3-spelare istället för att använda telefon). Häftigt tycker jag då...
Nog med offtopic här nu
Skickat 06 december 2010 - 21:18
Beställde XDA-1 för tre veckor sedan och nästa "shipment" eller sändelse kommer inte förrän första kvartalet 2011 fick jag veta vid mailförfrågan.
Något som är värre än att vänta någon dag på kablar hehe
Det här inlägget har ändrats av jonte83 06 december 2010 - 21:32
Skickat 07 december 2010 - 15:24
jonte83 Dec 6 2010, 21:18 skrev:
Beställde XDA-1 för tre veckor sedan och nästa "shipment" eller sändelse kommer inte förrän första kvartalet 2011 fick jag veta vid mailförfrågan.
Något som är värre än att vänta någon dag på kablar hehe
Auch, de går åt som smör i solsken. Ska inte klaga som får vänta till innan helgen på kablar  Återkommer med reflektioner så fort jag testat den i helgen.
Skickat 07 december 2010 - 17:59
Äntligen! Som Fylking brukar säga!  Denna har jag väntat på sen tidigt i våras då det pratades om den på Emotivas forum!
Skickat 07 december 2010 - 18:17
warp56 Dec 7 2010, 17:59 skrev:
Äntligen! Som Fylking brukar säga!  Denna har jag väntat på sen tidigt i våras då det pratades om den på Emotivas forum!
Fan vad gött, grattis! Skulle plåtat lite jag med idag, men hittar inte batteriet till systemkameran hah. Nu sitter du bänkad framför stereon hela kvällen?
Skickat 07 december 2010 - 19:54
Kan lova att det låter mkt bra!  Ett litet minus dock och det är signalstyrkan som det skrivs om på forumet om man som mig använder dacen som försteg! Den är väldigt hög och man kan inte använda så mkt av volymkontrollen som jag skulle vilja. Mejlade Lonnie om detta tidigare och utan problem eller kvalitets-förlust kan man använda "In-line Attenuators" som sänker signalstyrkan.
Det här inlägget har ändrats av warp56 07 december 2010 - 19:55
Skickat 07 december 2010 - 20:03
warp56 Dec 7 2010, 19:54 skrev:
Kan lova att det låter mkt bra!  Ett litet minus dock och det är signalstyrkan som det skrivs om på forumet om man som mig använder dacen som försteg! Den är väldigt hög och man kan inte använda så mkt av volymkontrollen som jag skulle vilja. Mejlade Lonnie om detta tidigare och utan problem eller kvalitets-förlust kan man använda "In-line Attenuators" som sänker signalstyrkan.
Så du menar att ljudet är väldigt "högt" eller hur menar du?
Nu är ju jag rätt så ny på området, så vad är "In-line Attenuators"?
Förresten, fin bild. Den är riktigt sexig, även den andra prylen nedanför
Skickat 07 december 2010 - 21:15
Ala_95 Dec 7 2010, 20:03 skrev:
Så du menar att ljudet är väldigt "högt" eller hur menar du?
Nu är ju jag rätt så ny på området, så vad är "In-line Attenuators"?
Förresten, fin bild. Den är riktigt sexig, även den andra prylen nedanför 
Ja precis! Använder man dacen som försteg och höjer och sänker volymen med denna så finns det inte så mkt utrymme för finjustering av volymen! 0-80 och med mina högtalare på 91db´s känslighet, ganska hög gain i XPA-1 monoblocken och även i XDA-1 dacen så är det nästan för högt i mina öron på volym 3 av 80!
In-line Attenuators eller signal-dämpare har jag till rca-kablar som dämpar signalen med 10db. I detta läge kan jag höja volymen till c.a 10 så är det ungefär lika högt som utan dämpare på volym 3.
Använder man dock dacen som det var tänkt från början vidare till ett försteg eller en receiver först innan signalen går vidare till högtalarna så ställer man volymen i dacen på fullt/80 och ändrar volymen i försteget/receivern.
Känner dock på mig att det snart kommer en lösning eller smidig uppdatering på detta från Emotiva då många pratar om det på Emotivas forum. Alt. så använder man dämpare som funkar kalas. Hittat -20db dämpare till XLR som kanske kommer testas framöver.
Skickat 07 december 2010 - 21:26
warp56 Dec 7 2010, 21:15 skrev:
Ja precis! Använder man dacen som försteg och höjer och sänker volymen med denna så finns det inte så mkt utrymme för finjustering av volymen! 0-80 och med mina högtalare på 91db´s känslighet, ganska hög gain i XPA-1 monoblocken och även i XDA-1 dacen så är det nästan för högt i mina öron på volym 3 av 80!
In-line Attenuators eller signal-dämpare har jag till rca-kablar som dämpar signalen med 10db. I detta läge kan jag höja volymen till c.a 10 så är det ungefär lika högt som utan dämpare på volym 3.
Använder man dock dacen som det var tänkt från början vidare till ett försteg eller en receiver först innan signalen går vidare till högtalarna så ställer man volymen i dacen på fullt/80 och ändrar volymen i försteget/receivern.
Känner dock på mig att det snart kommer en lösning eller smidig uppdatering på detta från Emotiva då många pratar om det på Emotivas forum. Alt. så använder man dämpare som funkar kalas. Hittat -20db dämpare till XLR som kanske kommer testas framöver.
Är det inte bara att ändra lite i designen så att det inte är så "känsligt" eller vad man ska säga?
Eller helt enkelt inkludera några av dessa dämpare. Jag skulle ju troligen behöva flera set av dessa dämpare.
Känner ändå att köp-fingret rycker till lite, nu när man fått in lite extra pengar i plånboken
Skickat 08 december 2010 - 09:43
warp56 Dec 7 2010, 21:15 skrev:
Använder du XDA-1 som Försteg och kopplar in de via XLR direkt på slutstegen då ?? och när du vill lyssna på musik med dacen ändrar du bak på stegen till Balanced och sedan när man vill ha det till hemmabio ändrar man bak till inte balancerat och kör via rca till recievern borde väll fungera kanon??
Har läst att man ska koppla dacen direkt på stegen för att få max ut av denna enhet från forumet och att som du och massa säger på emotiva lounge att man får inte använda mkt av volymkontrollen pga den hög gainen som borde åtgärdas via firmware uppgradering snart förhoppningsvis.
Till datorn kör du med usb kabel hela vägen eller är de bättre att köra toslink med spdif kontakt till datorn direkt om man vill få ut 24 bit 192 khz ??
men problemet är att man vill använda fler toslink och har inte så mkt enhetet men koaxial digital att koppla in tyvärr.
Skickat 08 december 2010 - 11:41
jonas_79 Dec 8 2010, 09:43 skrev:
Använder du XDA-1 som Försteg och kopplar in de via XLR direkt på slutstegen då ?? och när du vill lyssna på musik med dacen ändrar du bak på stegen till Balanced och sedan när man vill ha det till hemmabio ändrar man bak till inte balancerat och kör via rca till recievern borde väll fungera kanon??
Till datorn kör du med usb kabel hela vägen eller är de bättre att köra toslink med spdif kontakt till datorn direkt om man vill få ut 24 bit 192 khz ??
men problemet är att man vill använda fler toslink och har inte så mkt enhetet men koaxial digital att koppla in tyvärr.
Precis så är min tanke att använda dacen! Musik via dator- squeezebox/cd-dac-slutsteg. Bio via dator/bluray-receiver-rca slutsteg. Så de ggr jag ska kolla film alt. lyssna på musik så ändrar jag på baksidan av slutsteget. Iallafall tills den nya Emotiva XMC-1 processorn kommer
Det här inlägget har ändrats av warp56 08 december 2010 - 11:42
Skickat 08 december 2010 - 12:11
warp56 Dec 8 2010, 11:41 skrev:
Precis så är min tanke att använda dacen! Musik via dator- squeezebox/cd-dac-slutsteg. Bio via dator/bluray-receiver-rca slutsteg. Så de ggr jag ska kolla film alt. lyssna på musik så ändrar jag på baksidan av slutsteget. Iallafall tills den nya Emotiva XMC-1 processorn kommer 
Läste lite om detta på deras forum, någon hade varit i kontakt med Lonnie och undrat samma sak. Det är tydligen inget de rekommenderar att man använder RCA/XLR switchen så pass ofta. Hittade en tråd om det.
http://www.emotivalounge.proboards.com/ind...mp;thread=15049
Tror inte det är jättefarligt, men inget jag hade använt mig av dagligen heller
Skickat 08 december 2010 - 13:55
Dom rekommenderar en extern switch låda som ja ser och vad hittar man sådana till ett vettigt pris.
Gjort en qoute på denna dac men inte fått svar ännu.....vet att de är väntetid på dessa och just att de finns ett försteg i denna är de som avgör de för min del.
Älskar min Yamaha reciever i hemmabio men saknar lite egenskaper som bas i 2 kanal och därför kollat på större yamaha recievers och denon för förstegets skull och när man läser så mkt gott om detta försteg i 2 kanal och att ja dessuttom får en dac som ja vill ha och gillar steget från dom är de som avgör de för min del.
Kommer ja behöva ännu mer kablar om ja vill ha en extern switch för funderar på att beställa kablar i samma veva och måste man ta upp de i första förfrågan eller kontaktar dom en före om man gör en reservation på denna dac ??
Skickat 08 december 2010 - 13:57
Tro inte heller det är någon fara om man inte gör detta flera ggr dagligen år ut och år in!
Ställde frågan till Lonnie och fick svaret!
"The switches in the back of the amp are rated for a lot of uses however. They were never intended to be used as a source selector switch. It was intended to be used as a set it and forget it for the input."
Skickat 08 december 2010 - 20:56
kan man koppla in denna med en mediaspelare ex "tvix"
Det här inlägget har ändrats av Yamaha-Lover 08 december 2010 - 20:57
Skickat 09 december 2010 - 03:00
warp56 Dec 8 2010, 13:57 skrev:
Tro inte heller det är någon fara om man inte gör detta flera ggr dagligen år ut och år in!
Ställde frågan till Lonnie och fick svaret!
"The switches in the back of the amp are rated for a lot of uses however. They were never intended to be used as a source selector switch. It was intended to be used as a set it and forget it for the input."
Gött, är nog inga problem alls :]
Hur tycker du det låter nu då efter lite fler timmar med den? Har fortfarande inte fått mina kablar
Kan väl inte vara alltför stor skillnad mot deras CD-spelare?
Det här inlägget har ändrats av flakkz 09 december 2010 - 03:00
Skickat 09 december 2010 - 06:35
flakkz Dec 9 2010, 03:00 skrev:
Gött, är nog inga problem alls :]
Hur tycker du det låter nu då efter lite fler timmar med den? Har fortfarande inte fått mina kablar
Kan väl inte vara alltför stor skillnad mot deras CD-spelare?
Återkommer med lite intryck! Har bara testat direkt till mina monoblock än, innan använde jag min Yamaha som försteg och ska testa koppla via den igen för lite rättvisande jämförelse. Men som jag kör nu!, så har mitt system aldrig levererat innan kan jag säga
Det här inlägget har ändrats av warp56 09 december 2010 - 06:35
Skickat 10 december 2010 - 23:30
Hur stor skillnad är de på XLR kablar är det en analog signal som rca ??
på speakon kontakterna som ja handla blev de neutrik och tycker att dom håller bra kvalite till min diy subb och pa steg för kopplingen emellan.
Hade ni handlat emotiva xlr kablar eller nått annat prisvänligt alternativ och hur stor skillnad är de ??
Skickat 11 december 2010 - 14:59
jonas_79 Dec 10 2010, 23:30 skrev:
Hur stor skillnad är de på XLR kablar är det en analog signal som rca ??
på speakon kontakterna som ja handla blev de neutrik och tycker att dom håller bra kvalite till min diy subb och pa steg för kopplingen emellan.
Hade ni handlat emotiva xlr kablar eller nått annat prisvänligt alternativ och hur stor skillnad är de ??
Det ska inte vara någon skillnad, XLR är bättre för långa avstånd och används i professionellt bruk. Men hemma när man ska ha 1-2m kabel så hade jag köpt det mest prisvärda. Tycker dock XLR kablar ger ett mer robust intryck, så jag kör på det, Supra DAC XLR beställde jag. Funkar utmärkt
Tror dessutom gainen blir smått högre om man kör XLR till Emotiva stegen, om man nu tycker det spelar någon roll.
Skickat 17 december 2010 - 20:08
Problemet med volymen vid användning av XDA-1:an som försteg är löst! Vi som handlat utanför staterna uppmanas att skicka ett mejl och bli uppsatta på en lista så hör de av sig när de har en ok lösning för oss utan att skicka tillbaka den.
Skickat 18 december 2010 - 03:21
Kan man inte använda denna som en vanlig dac dvs med fixerad ljudnivå?
Skickat 18 december 2010 - 08:35
Jo absolut och det är väl egentligen min tanke framöver!
Skickat 28 januari 2011 - 08:55
Fråga till er ägare av dacen, har den tendens till ssigt ljud?
Har ni provat försteget mot ett renodlat försteg?
För jag vill verkligen inte ha essig dac till mina Mårten, då åker den direkt.
Någon som lyssnat på "Mhdt Labs - TDA1545A Non-OS USB TUBE DAC -- Paradisea 3"
Skickat 28 januari 2011 - 14:13
*irrelevant*
/Thomas
Det här inlägget har ändrats av Thomni 02 februari 2011 - 15:20
Skickat 28 januari 2011 - 17:52
1. Det är en DAC och inte ett försteg
2. HT pass finns på deras 2 kanal försteg
3. Det har gjorts tester med denna och den är inte bättre än sitt pris
4. Köp utan volymkontroll då det inte har i en DAC att göra
Det är 4 anledningar till att jag inte kommer att köpa den
Maveric
Skickat 02 februari 2011 - 07:14
MaVeRiC Jan 28 2011, 17:52 skrev:
1. Det är en DAC och inte ett försteg
2. HT pass finns på deras 2 kanal försteg
3. Det har gjorts tester med denna och den är inte bättre än sitt pris
4. Köp utan volymkontroll då det inte har i en DAC att göra
Det är 4 anledningar till att jag inte kommer att köpa den
Maveric
1: Det är en dac och har även funktionen som försteg!
3. Var finns dessa tester att läsa? Vore kul att kolla!
Själv kör jag i dagsläget bara 2-kanal och själv tycker jag Emotivas dac är grym både ljudmässigt och med tanke på hur den kan användas med fjärr och alla ingångar. Har ex. testat Moon´s 300D dac tidigare och kan inte påminna mig om att den skulle vara bättre på någon punkt ljudmässigt! http://www.prisjakt....kt.php?p=549886
Kör digitalt in från dator, squeezbox, digitaltv-box och snart cd igen och med tanke på funktionen att kunna koppla dacen direkt till slutstegen tycker jag är kanon! Haft funderingar på att köpa Emotivas XSP-1 försteg men vet i dagsläget inte vad jag ska ha den till då dacen gör det jag önskar! Men man vet aldrig om man vill köpa och ev. koppla på basar, köra vinyl eller HT-pass o.d då hamnar man i ett annat läge och XSP-1 blir nödvändigt.
Det här inlägget har ändrats av warp56 02 februari 2011 - 07:15
Skickat 02 februari 2011 - 07:18
Jag har väntat i flera månader på denna och äntligen har jag fått en plats i kön på nästa leverans den 15/2.
Jag har i dagsläget en mkt trevlig DAC (MF M1 DAC) men jag skulle verkligen uppskatta att få:
*Fler ingångar
*Display
*Fjärr
*Volymkontroll
Jag köper denna och om den skulle låta sämre än M1:an så säljer jag den vidare. Ska bli kul att testa!
Skickat 02 februari 2011 - 08:11
Audiovector Feb 2 2011, 07:18 skrev:
Jag har väntat i flera månader på denna och äntligen har jag fått en plats i kön på nästa leverans den 15/2.
Jag har i dagsläget en mkt trevlig DAC (MF M1 DAC) men jag skulle verkligen uppskatta att få:
*Fler ingångar
*Display
*Fjärr
*Volymkontroll
Jag köper denna och om den skulle låta sämre än M1:an så säljer jag den vidare. Ska bli kul att testa!
Isåfall kan jag eventuellt tänka mig att offra mig att köpa den
Skickat 10 maj 2011 - 20:17
warp56 Dec 17 2010, 20:08 skrev:
Problemet med volymen vid användning av XDA-1:an som försteg är löst! Vi som handlat utanför staterna uppmanas att skicka ett mejl och bli uppsatta på en lista så hör de av sig när de har en ok lösning för oss utan att skicka tillbaka den.
Citerar mig själv då jag idag fick ett nytt kontroll-kort av Emotiva! Bytte på 10 min och nu funkar det kanon! Detta gäller bara de som fick XDA-1 av första batchen alltså innan jul 2010!
Skickat 10 maj 2011 - 20:23
warp56 May 10 2011, 21:17 skrev:
Citerar mig själv då jag idag fick ett nytt kontroll-kort av Emotiva! Bytte på 10 min och nu funkar det kanon! Detta gäller bara de som fick XDA-1 av första batchen alltså innan jul 2010!
Vad var fel med gamla?
Skickat 10 maj 2011 - 20:52
Ala_95 May 10 2011, 20:23 skrev:
Äh det var väl inget fel egentligen om jag använt XDA´n som ren dac och kört volymen från ett försteg!
I sluteskedet av utvecklingen av XDA-1:an så testade man då det var simpelt att även integrera och även använda den som försteg med mkt goda resultat och antagligen här så missade man att kolla upp detta! Volymen är från 0-80 och höjs med halvsteg och tanken var väl att det skulle öka lite lagom uppåt. Första batchen så var det i princip för hög volym redan vid volym 2!! Alltså lite kass finjusteringsmöjlighet! Nu har jag samma volym runt 30 som på 2 innan!
Detta nya kontrollkort sitter i alla nya dagens XDA-1:or!
Det här inlägget har ändrats av warp56 10 maj 2011 - 20:52
Skickat 10 maj 2011 - 20:53
warp56 May 10 2011, 21:52 skrev:
Äh det var väl inget fel egentligen om jag använt XDA´n som ren dac och kört volymen från ett försteg!
I sluteskedet av utvecklingen av XDA-1:an så testade man då det var simpelt att även integrera och även använda den som försteg med mkt goda resultat och antagligen här så missade man att kolla upp detta! Volymen är från 0-80 och höjs med halvsteg och tanken var väl att det skulle öka lite lagom uppåt. Första batchen så var det i princip för hög volym redan vid volym 2!! Alltså lite kass finjusteringsmöjlighet! Nu har jag samma volym runt 30 som på 2 innan!
Detta nya kontrollkort sitter i alla nya dagens XDA-1:or!
Ah, okej. Snällt av dom att skicka nytt så du kunde byta ut
Tror jag lägger ner mina planer på en XDA-1. Köpte ett Xonar STX ljudkort för några veckor sedan och det känns som att den DACen räcker bra för mig, behöver bara en kabel som duger att dra 6-7 meter...
Skickat 10 maj 2011 - 20:56
Hur mycket av belysningen på fronten är det som styrs av dim-knappen? Kan man släcka allt eller är det bara för displayen?
Skickat 10 maj 2011 - 21:34
Gäddnos May 10 2011, 20:56 skrev:
Hur mycket av belysningen på fronten är det som styrs av dim-knappen? Kan man släcka allt eller är det bara för displayen?
Det styr all belysning i fronten i 5 steg men tyvärr inte helt släckt. Har det själv i läge 1 som är ordentligt dimmat.
Skickat 10 maj 2011 - 21:37
warp56 May 10 2011, 22:34 skrev:
Det styr all belysning i fronten i 5 steg men tyvärr inte helt släckt. Har det själv i läge 1 som är ordentligt dimmat.
Det skulle nog kunna duga till mig med. Tack för infon.
Skickat 14 november 2011 - 15:23
Är det nån som mot förmodan tröttnat på sin XDA1 så Pm:a mig :-) Kör med rör förstärkare som inte har fjärr. Med XDA1:an verkar man ju få många funktioner i en låda och hade varit skönt att kunna styra med fjärr. Annars blir det nog en beställning framåt våren..
Rocka på!
Skickat 18 november 2011 - 14:37
Verkar vara en riktigt bra DAC. Synd att det inte finns någon Svensk återförsäljare, tror att denna skulle sälja bra i Sverige, särskilt när priset är så pass lågt.
Ni som har importerat den själva, vad gick kalaset på?
Skickat 19 november 2011 - 00:26
ca 3k
Priset hade blivit väsentligt högre med en återförsäljare plus en extra frakttur.
Det här inlägget har ändrats av jonte83 25 december 2011 - 12:53
Skickat 03 mars 2012 - 22:05
Fått tag i en begagnad XDA-1 nu,ska bli kul att höra skillnaden, hoppas på stor skillnad när man kopplar in den mellan laptop och UMC-1=)
Skickat 07 mars 2012 - 11:02
Xda:n är nu inkopplad via UMC-1 och slutsteg UPA-7, jäklar vilket lyft det blev, kör nu datorn via XDA-1 med usb och det vart ett fantastiskt lyft, supernöjd. Det jag undrar är vilken volym ska man ha på Dac:en? ska man köra den på max när man har den till UMC-1?
mvh Peter
Skickat 08 mars 2012 - 18:29
Roligt att du blev nöjd
Kör den på max så länge den inte kopplas direkt till steget. Anledningen är att upplösningen ökar och minskar med volymkontrollen. Likadant med Windows; kör max.
Jag kör direkt (kan bara styra volymen via dac:en) och måste dra på ordentligt för att de ska bli riktigt bra.
Det här inlägget har ändrats av jonte83 09 mars 2012 - 21:32
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Svara på citerade inlägg Rensa
-
- Minhembio forum
- → Ljud
- → Ljuduppspelning
-
Forumets regler (klicka här)
|
-
denna texturen kommer jag använda.
kempa
2013-05-24 16:26:41
-
-
SVS SB13-Ultra vs DD10
stefans
2013-05-24 15:37:29
-
-
Nytt Bord
Wigsten
2013-05-24 12:25:37
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|