Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Köksstereon som den en gång var. av Komorok

166 svar i tråden

Skickat 14 oktober 2012 - 11:50

Visa inläggEtageMedia 13 oktober 2012 - 12:40 skrev:

Hur låter dom där stora sten-diskobukarna?, och håller golvet utan problem?

Hehe dessa Ino-folk.

Att kalla frontarna för "discoburkar" är nog så långt ifrån sanningen man bara kan komma...
Jag skulle tippa på att Komoroks frontar är bland det mest välljudande på hela planeten.
Om man dessutom tar med ljudtryckskapacitet, (hifi, inte PA) och återgivning med lägsta möjliga dist, så är jag ganska säker på att det inte finns ett enda par på hela planeten som är bättre.

Ett sånt här par måste upplevas för att förstå hur bra en högtalare kan låta.

Skickat 14 oktober 2012 - 19:26

Tack ska du ha Bakerman :blush: .

Skickat 14 oktober 2012 - 21:33

Det kan stämma att dessa i64 eller vad dom heter låter förbaskat bra, men att komma å säga att det inte finns andra högtalare ifrån andra fabrikat som låter lika bra, spelar med samma tryck och minimal dist är en överdrift.

Det tror jag att du vet om du med?

Skickat 14 oktober 2012 - 21:44

Visa inläggEtageMedia 14 oktober 2012 - 21:33 skrev:

Det kan stämma att dessa i64 eller vad dom heter låter förbaskat bra, men att komma å säga att det inte finns andra högtalare ifrån andra fabrikat som låter lika bra, spelar med samma tryck och minimal dist är en överdrift.

Det tror jag att du vet om du med?

Du läste kanske inte vad jag skrev ?
Innan man har upplevt ett sånt här par har man ingen aning om vad dom kan leverera.
Jag har lyssnat på både Focal Grande Utopia och TAD R1, men ingen av dom kommer ens i närheten av dessa ljudtryck med så låg dist.

Sen tycker jag att TAD R1 är bättre rent dynamiskt vid moderata nivåer, men på allt annat blir dom ifrånsprungna.
Du har aldrig lyssnat på Komoroks talare. Det har jag. Jag har också lyssnat på dom mest kompromisslösa högtalarna som har byggts någonsin. Typ dom jag räknade upp ovan.
Du har helt enkelt ingen aning om vad i68es-s kan prestera.

Jag tycker att du ska be Komorok jättesnällt om en lyssningssession.
Jag är helt säker på att det skulle vända hela din världsbild helt uppochner när det kommer till hur ljud kan förmedlas.
Du bör kanske dock vänta till hans nya basar är igång.
När han har sina nya basar på plats kommer det förmodligen vara ett av planetens mest kapabla system.
Både gällande välljud, ljudtrycksförmåga, och låg dist.

Notera nu att jag snackar hifi och inte PA.

Skickat 14 oktober 2012 - 21:45

EtageMedia, vad an denna tonårsattityd? Taskig uppväxt?

Skickat 15 oktober 2012 - 09:17

Visa inläggJetJaguarr 14 oktober 2012 - 21:45 skrev:

EtageMedia, vad an denna tonårsattityd? Taskig uppväxt?

Nu har han bara uttryckt en åsikt som så många andra här på forumet gällande vissa saker, det fanns inga personangrepp med i bilden innan ditt inlägg. Sen är jag själv någon som står i kö att få höra systemet Komorok har, och jag har en viss ångest över hur bra det kommer att låta :)

Skickat 15 oktober 2012 - 09:25

De som vill lyssna här borde göra det snarast, för när väggen ryker och nya bassystemet skall in så dröjer det lååång tid innan systemet är redo igen. Att spela in 24 12"are kommer att ta något år då enda möjligheten att spela in dem alls är att spela med fyra element i taget. Om varje omgång tar två månader så är jag klar på ett år. Frågan är bara om det räcker?

Skickat 15 oktober 2012 - 09:45

24st 12"!?

Det är ju för härligt detta.. :D

Skickat 15 oktober 2012 - 09:54

Ja, vaffan... :rolleyes: . Det distar ju vid 130dB.

Skickat 15 oktober 2012 - 19:22

"Nu har han bara uttryckt en åsikt som så många andra här på forumet gällande vissa saker, det fanns inga personangrepp med i bilden innan ditt inlägg. Sen är jag själv någon som står i kö att få höra systemet Komorok har, och jag har en viss ångest över hur bra det kommer att låta (bild)"

Vad har personangrepp med saken att göra? Fruktansvärt drygt att kalla någons erkänt bra högtalare för diskoburkar, och sen avrunda det med "ino-folk", som om det vore en homogen grupp är fruktansvärt drygt.

Skickat 15 oktober 2012 - 19:27

Det är bara EtageMedia som drabbas av sin inställning till mina toppar. Hur jag upplever dem påverkas inte.

Att de/vi som gillar Inos högtalare får utstå spott och spe är trist dock, då jag aldrig träffat någon Ino-ägare som varit otrevlig.

Skickat 22 oktober 2012 - 21:31

Jag bara älskar dessa skapelser.. Snacka om Tung hifi.
Helt underbara basar du fixat oxå..
Vart i vårt långa land finns du?? Tänkte man kanske kunde svänga in om något år eller så om man har vägarna förbi och man får.
Ha det gott
Niclas biobygget.se

Skickat 23 oktober 2012 - 16:00

Tack ska du ha. Du är välkommen att svänga förbi närhelst det går att passa in.

Jag bor i Kungsängen utanför Stockholm.

Antagligen rivs det ut lite väggar i mellandagarna, så vill man höra det hela så är det bäst att göra det innan jul. Sen dröjer det ett tag innan systemet är igång igen.

BTW. Ditt eget bygge är det inte några större fel på heller. Målmedvetet och fantastiskt byggt. Jag hoppas det blir så bra som det förtjänar att bli nu bara.

Skickat 19 november 2012 - 08:45

Var ett tag sen jag kollade in ditt album,tyvärr. Snyggt du fått in basar o akustiken bakom högtalarna. Det här hoppas jag ger dig riktigt trevliga stunder. Tummenupp

Skickat 19 november 2012 - 19:01

Det blev så bra att jag nu håller på att skala upp bassystemet :) .

Skickat 26 december 2012 - 09:44

Måste säga wow!! Riktigt manliga högtalare! Blev riktigt bra:-)
Vad använder du för elektronik och kablar??

Skickat 26 december 2012 - 11:44

Jag har hittills kört med en Denon 3808 som håller på att ersättas av Denon 3313 i detta nu. Slutstegen är en skock (använder två, men ska koppla in två till om några månader) NAD208 till basarna och två O&G RS2000 som jag kör bryggade till topparna. BD-spelare är en gammal Denon DV2500BT.

Jag kör med blandade HDMI-kablar. De längre är Supra och de kortare är no-name. Alla RCA består av rg62-kabel och neutriks-kontakter. Högtalarkablarna består av 1,5mm^2 EKK och banankontakter från dealextreme.com. Så det är inga dyrgrejor. Det ska bara fungera optimalt och synas minimalt.

Tack ska du ha förresten. Jag är rätt så nöjd med topparna (odrägligt nöjd faktiskt).

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • stefans
    2013-05-24 15:38:22
  • SVS SB13-Ultra vs DD10
    stefans
    2013-05-24 15:37:29
  • 100.33
    Wigsten
    2013-05-24 12:39:03
  • Nytt Bord
    Wigsten
    2013-05-24 12:25:37
  • i väntan på sin DAC
    beat_strandh
    2013-05-24 10:51:26
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.