Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

** Officiell tråd - Samsung Galaxy S4 **

240 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Galaxy S4 LTE GT-i9505 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,89 (134) 1 199:-
Samsung Galaxy S4 LTE+ GT-i9506 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 6,75 (23) 783:-

#51

Postad 24 mars 2013 - 12:31

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Pratade nyss med 3 om att jag inte fått något bekräftelsemail om att jag förhandsbokat min S4. då kunde hon se att den redan var skickad till mig så jag får den i veckan enligt henne=) hoppas inte hon läste fel nu nånstans. =) nu är veckan välkommen=)

det låter lite väl optimistiskt, men för din skull hoppas jag det stämmer.
Men varför skulle 3 ha den typ sex veckor innan alla andra?

#52

Postad 24 mars 2013 - 14:19

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Ja nee tycker också det låter konstigt, det jag hörde var att om man förhandsbokade första dan skulle man få den lite före dom andra. men jag vet inte om jag riktigt tror på det heller. man kanske ska ringa 3 igen och fråga så får man kanske ett annat svar. men då kanske man blir ledsen :P men jag lovar återkomma här i veckan hur det blev


EDIT: Ringde 3 nu igen och fick prata med en annan och hon visste inte vad hon pratade om :P så nee jag får ingen i veckan heller. tyckte det lät lite för bra föra att vara sant. mitten av april sa hon däremot.

Redigerat av mega-x, 24 mars 2013 - 14:32.


#53

Postad 24 mars 2013 - 21:32

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Är det någon som hittat något om möjligheterna att få fram blodtryck och blodsockervärden med S4 ! Vet någon vad man behöver till och hur det fungerar...

#54

Postad 25 mars 2013 - 23:16

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
När det gått en tid och man börjat väga fördelar mot nackdelar.
Vad är det som saknas på S4 för att det skall bli den ultimata telefonen?.

Jag hade gärna sett att de kapacitiva kanpparna längst ned försvunnit och ersattes med mjukvaruknappar (som finns i ic) - de är bara feldesignade iom man kan råka stänga program utan att man menar det. hemknappen(fysisisk) är ok att ha kvar.
skulle gärna vilja ha en knapp för kameran också.
Det skulle heller inte vara fel om den kunde vara vattentät och stöttålig. (hoppas den inte spricker om man tappar den i backen som S3 gärna gör.
hade gärna sett att det blev en amoled+s skräm (som på s2) men diamant pentile fördelningen kanske är lika bra.

Jag ser det inte som förvånadnde att Xperia Z är i top då den har bra pris, väldigt bra kamera och vattentålig vilket är ett gott köpargument. (ger mig den på att nästa iphone kommer vara vattentålig)

#55

Postad 26 mars 2013 - 11:04

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

När det gått en tid och man börjat väga fördelar mot nackdelar.
Vad är det som saknas på S4 för att det skall bli den ultimata telefonen?.

Jag hade gärna sett att de kapacitiva kanpparna längst ned försvunnit och ersattes med mjukvaruknappar (som finns i ic) - de är bara feldesignade iom man kan råka stänga program utan att man menar det. hemknappen(fysisisk) är ok att ha kvar.
skulle gärna vilja ha en knapp för kameran också.
Det skulle heller inte vara fel om den kunde vara vattentät och stöttålig. (hoppas den inte spricker om man tappar den i backen som S3 gärna gör.
hade gärna sett att det blev en amoled+s skräm (som på s2) men diamant pentile fördelningen kanske är lika bra.

Jag ser det inte som förvånadnde att Xperia Z är i top då den har bra pris, väldigt bra kamera och vattentålig vilket är ett gott köpargument. (ger mig den på att nästa iphone kommer vara vattentålig)


Nu är det bara en högst personlig reflektion men jag tror inte Apple kommer att IP klassa sina mobiler förrän resterande konkurrenter har åtnjutit en tid av framgång med sina.

#56

Postad 27 mars 2013 - 20:44

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Det är rätt märkligt att en produkt som mobiltelefon, som ska kunna användas vart som helst även utomhus inte är vattentät som standard... Telefonerna tycker jag allmänt är för fuktkänsliga... Så det är som ni säger ett minus på S4 att den inte är vattentät... Tyvärr tycker jag att Xperia Z är svår att hålla i, då den är så bred.. och kantig... För de med stora händer är det nog inget problem, men jag som tjej ( som ändå har stora händer) har svårt att greppa.. och har man svårt att greppa kommer man tappa den.

#57

Postad 27 mars 2013 - 21:14

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

  • 2 665 inlägg
  • 0
Jag undrar en sak, hur många av er har verkligen lyckats förstöra en mobil pga vattenskador? Det har aldrig jag gjort iaf, men jag håller med de borde vara en standard idag.

Förresten kolla in denna video snutt på s4an i filmläge :P

http://www.youtube.c...h?v=QfqeuY_dWmE

#58

Postad 27 mars 2013 - 21:39

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Jag undrar en sak, hur många av er har verkligen lyckats förstöra en mobil pga vattenskador? Det har aldrig jag gjort iaf, men jag håller med de borde vara en standard idag.

Förresten kolla in denna video snutt på s4an i filmläge :P

[


jag har haft problem med min N8, tror det beror på fukt... men att det torkat igen.. den har laggat, startat om, m.m. och det efter att jag oaktat svarat i mobilen i regn eller tagit den lite för snabbt efter dusch... har inga andra troliga orsaker, problemet har upphört sedan jag börjat använda en plastpåse !! utomhus i regn..

Redigerat av Unregisteredf92f5e5e, 27 mars 2013 - 22:00.


#59

Postad 27 mars 2013 - 22:48

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Jag undrar en sak, hur många av er har verkligen lyckats förstöra en mobil pga vattenskador? Det har aldrig jag gjort iaf, men jag håller med de borde vara en standard idag.


Jag kan intyga att fukt är en väldig vanlig faktor för mobilanvändare.

#60

Postad 27 mars 2013 - 22:52

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

  • 2 665 inlägg
  • 0
Jag har många gånger tagit telefonen till mitt öra då jag stått och duschat och svarat då jag haft huvudet utanför själva dushen med blött hår och aldrig haft några problem. Samma sak då jag pratat i luren då de regnat osv, men jag kan ju haft en gnutta tur också :P, Har förresten även kört diverse lurar i tvättmaskinen och de har fungerat klockrent efter det :D

#61

Postad 28 mars 2013 - 11:29

bjajjull
  • bjajjull
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Pratade nyss med 3 om att jag inte fått något bekräftelsemail om att jag förhandsbokat min S4. då kunde hon se att den redan var skickad till mig så jag får den i veckan enligt henne=) hoppas inte hon läste fel nu nånstans. =) nu är veckan välkommen=)


Den släpps inte förens 26 april om jag kommer ihåg rätt.

#62

Postad 28 mars 2013 - 12:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Jag undrar en sak, hur många av er har verkligen lyckats förstöra en mobil pga vattenskador? Det har aldrig jag gjort iaf, men jag håller med de borde vara en standard idag.

jag försökte installera java på min iPhone4 (läs: spillde kaffe över den) och efter det fungerar micen och ljudet bara sporadiskt...

#63

Postad 30 mars 2013 - 00:58

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Lite tester:

http://translate.goo...galaxy-s4.shtml

http://www.gsmarena....-review-914.php

S4 vs Htc one

http://www.gsmarena....-review-913.php

#64

Postad 30 mars 2013 - 13:40

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

  • 1 703 inlägg
  • 2

Förresten kolla in denna video snutt på s4an i filmläge :P


idioter
zooma in videon från S4an det ger ju ett rättvist resultat :)

Redigerat av Unregistered1008, 30 mars 2013 - 13:50.


#65

Postad 30 mars 2013 - 22:04

Unregistereda9643921
  • Unregistereda9643921
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

idioter
zooma in videon från S4an det ger ju ett rättvist resultat :)

Idioter? Vad jag har förstått så är det mycket snävare field of view på S4.

#66

Postad 01 april 2013 - 20:48

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Postad bild

Vilket är helt ok. (3 dagar drygt (eg 2d 15 h)) mot ca 2 dagar som G3 klara sig.

i Övrigt så har de förbättrat telefonen på samtliga punkter (dock verkar vissa ha skilda uppfattning om fm radio medföljer).
Känns so om man klara sig med S3 (men så sa jag om S2 också innan jag köpte s3).

kommer dock avvakta tills jag ser vad google har kokat ihop med xphone i maj.

Jag undrar en sak, hur många av er har verkligen lyckats förstöra en mobil pga vattenskador? Det har aldrig jag gjort iaf, men jag håller med de borde vara en standard idag.

Förresten kolla in denna video snutt på s4an i filmläge :P

http://www.youtube.com/watch?v=QfqeuY_dWmE

väldigt mycket hack och stötande jämfört mot den andra. (inte färdig version än?) tycker ljudet fortfarande är väldigt hårt och diskant (som det varit tidigare) och störs fortfarande av blåsljuden.

#67

Postad 02 april 2013 - 15:20

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Det de borde fokusera på är samtalskvaliteten. Att prata med min kollega med sin GS3'a är helt värdelöst, man hör inte vad han säger och det är ett metalliskt svagt eko med diskantsorl över rösten hela tiden. GS2'an tyckte jag lät bättre.

#68

Postad 03 april 2013 - 15:50

Murer
  • Murer
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Postad bild

Vilket är helt ok. (3 dagar drygt (eg 2d 15 h)) mot ca 2 dagar som G3 klara sig.

i Övrigt så har de förbättrat telefonen på samtliga punkter (dock verkar vissa ha skilda uppfattning om fm radio medföljer).
Känns so om man klara sig med S3 (men så sa jag om S2 också innan jag köpte s3).

kommer dock avvakta tills jag ser vad google har kokat ihop med xphone i maj.


väldigt mycket hack och stötande jämfört mot den andra. (inte färdig version än?) tycker ljudet fortfarande är väldigt hårt och diskant (som det varit tidigare) och störs fortfarande av blåsljuden.


Jag tror de jämför One's optiska stabilisator med S4:ans förmodligen digitala motsvarighet. Digital bildstabilisering ger mig veterligen alltid upphov till hack när man flyttar bilden. Det är mest tänkt för att filma när man håller luren still.

#69

Postad 05 april 2013 - 20:57

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Jag tror de jämför One's optiska stabilisator med S4:ans förmodligen digitala motsvarighet. Digital bildstabilisering ger mig veterligen alltid upphov till hack när man flyttar bilden. Det är mest tänkt för att filma när man håller luren still.


Synd att den inte hade stabilisator som Htcs då det är oerhört störande när den förvärrar resultatet istället för som htcs som slätar ut rörelsen.
1 - 0 till HTC.

Har någon sett hur hållfastheten är? (dvs hur bra den klarar att tappas i backen).

#70

Postad 09 april 2013 - 17:47

Murer
  • Murer
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Synd att den inte hade stabilisator som Htcs då det är oerhört störande när den förvärrar resultatet istället för som htcs som slätar ut rörelsen.
1 - 0 till HTC.

Har någon sett hur hållfastheten är? (dvs hur bra den klarar att tappas i backen).


Så är det på alla lurar med digital bildstabilisering. Det är bara att köra utan som vanligt.

Någon som vet hur det går med leveranserna?

#71

Postad 14 april 2013 - 09:58

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 1
Har av naturliga skäl inte haft möjlighet att känna och klämma nåt på S4an än men väl på Xperia Z och S3an, och jag måste säga att jag inte alls kan uppleva att Z:an skulle vara så mkt mer premium sett till konstruktion osv. Snarare tycker jag den känns rätt plastig när jag testat den.Och då sägs ju ändå S4an vara nåt pinhål upp mot S3an. Är det bara jag som tycker så här? Däremot verkar ju många tycka tvärt om, att Z har samma premiumkänsla som iPhone vilket jag absolut inte kan hålla med om själv (gäller för all del S3an också)

Redigerat av Unregistered1413, 14 april 2013 - 10:08.


#72

Postad 14 april 2013 - 10:19

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
Z har lika lite premiumkänsla som S3 eller iPhone5.
Jag kikade på den för någon vecka sedan i hopp om att köpa den. Blev inte så just pga att den upplevdes relativt plastig.
Jag haft min Samsung S3:a sedan maj förra året och visserligen är den relativt plastig den med, men den känns lite mera exklusiv.
Har iPhone 5 nu sedan ett par veckor tillbaka och denna modell är verkligen urtråkig numera. Det har inte hänt mycket som man lyfter på ögonbrynen åt sedan jag köpte min första 3Gs. Blir att återgå tillbaka till S3:an (måste skaffa mig en sim adapter då iPhonen har nano sim!? :/ ) eller köpa S4:an, får se vad som kommer först :)

Edit: Min iPhone 5 tappar färgen runt metallramen, ser riktigt billigt ut :(

Redigerat av somoene2, 14 april 2013 - 10:20.


#73

Postad 14 april 2013 - 10:48

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Får en känsla av att folk lätt blir lite vilsna så fort man nämner iPhone, jag talar bara om själva byggkvaliten här där iaf jag personligen anser att ingen är nära, har dock inte testat htc one än som låter lockande. Hur man sen gillar respektive OS osv är ju en annan sak. Sen kan det så klart vara så att man kan ogilla iPhones byggkvalite också, det får väl var och en avgöra, tycker nog själv fortfarande att iPhone 4 är den bäst byggda luren :)

Redigerat av Unregistered1413, 14 april 2013 - 10:49.


#74

Postad 14 april 2013 - 11:06

Sherloock Holmes
  • Sherloock Holmes
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Sparas GPS informationen i bilderna tagna med Galaxy S4?


(GPS photo tagging, also known as geotagging, is the process of embedding a digitalphoto with latitude, longitude and even altitude data) orkar inte översätta.

#75

Postad 15 april 2013 - 09:14

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Kameratest av GSMArena, final score

Postad bild

#76

Postad 19 april 2013 - 09:32

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Det de borde fokusera på är samtalskvaliteten. Att prata med min kollega med sin GS3'a är helt värdelöst, man hör inte vad han säger och det är ett metalliskt svagt eko med diskantsorl över rösten hela tiden. GS2'an tyckte jag lät bättre.

De har lagt mycket resurser på ljuddelen (med närmast exemplarisk snr) - källa:gsmarenas test. man tycker att mikrofondelen också skulle få samma engagemang. (det finns en "extra" mikrofo som skall filtrera bort bakgrundsoljud).
irriterande när man skall spela in video och ljudet låter riktigt illa. (något som testarna borde ta upp - länka gärna om någon har hittat sådant test på s4)

#77

Postad 22 april 2013 - 14:32

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

De har lagt mycket resurser på ljuddelen (med närmast exemplarisk snr) - källa:gsmarenas test. man tycker att mikrofondelen också skulle få samma engagemang. (det finns en "extra" mikrofo som skall filtrera bort bakgrundsoljud).
irriterande när man skall spela in video och ljudet låter riktigt illa. (något som testarna borde ta upp - länka gärna om någon har hittat sådant test på s4)

måste citera mig själv, gsmarena har faktiskt testat ljudet vid samtal och mikrofonen. (här fick s4 ett lite sämre resultat 72 mot 75 för s3)

Sparas GPS informationen i bilderna tagna med Galaxy S4?


(GPS photo tagging, also known as geotagging, is the process of embedding a digitalphoto with latitude, longitude and even altitude data) orkar inte översätta.

Den har den gjort sedan första galaxy S. (tar en dock en stund, har en mängd foton från både S1,S2,S3 där gps inte är sparad)

#78

Postad 23 april 2013 - 08:52

Grumme
  • Grumme
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
IDG har en intressant krönika om S4.
http://www.idg.se/2....-och-snarlik-s3

Tyvärr så bekräftar den vad jag har känt sedan S4 lanserades, d.v.s. att allt det nya fantastiska som skulle komma bara blev ett avmätt "jaså".
Jag har idag en S2 så när jag byter är jag tveksam till att jag kommer att vilja ta steget upp till S4, utan kommer sannolikt att nöja mig med en av alla begagnade S3:or som kommer att flöda över på marknaden inom kort.

#79

Postad 24 april 2013 - 08:01

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
Är väl lite samma syndrom som iphone, folk förväntar sig en revolution varenda gång! Vilket blir omöjligt för tillverkarna att leverera
När första iphonen kom så var den revolutionerande, sen har den förbättrats vid varenda släpp av en ny version men ändå blir folk alltid besvikna för att dem har för höga förväntningar.

För Samsung så var väl S2an ett stort genombrott, och sen S3an en rejält steg framåt, s4 vekar vara förbättrad på alla punkter men ändå är folk lite småbesvikna, som sagt så går det inte att revolutionera marknaden vid varenda släpp av en ny produkt.

Jag tycker den nya S4 verkar grym och funderar på att övergå från iphone4 för att prova denna och android för första gången:)


edit. stavfel

Redigerat av ILCapitano, 24 april 2013 - 08:02.


#80

Postad 27 april 2013 - 15:57

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Efter att ha kollat på en S4 idag kan jag bara hålla med ovanstående talare, jag kunde till att börja med inte ens se någon skillnad på S3:an och S4:an. Varken i utseende, skärm osv. Var tvungen att hålla dem nära varandra för att ens se vilken som var vilken. Om det är bra eller dåligt får väl var och en avgöra själv dock, men har svårt att se hur man kan motivera en uppgradering från en S3:a till en S4:a, om man nu inte är väldigt beroende av prestanda eller att ha det absolut senaste.

#81

Postad 27 april 2013 - 19:22

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Är det någon som fått sin S4 ännu som man bokat? Min kommer på måndag den är skickad iallafall har jag fått bekräftelse på
Har man kunnat köpa mobilen i butik idag? Tycker det är lite surt att man förhandsbokat den och så får man den efter andra som kunde köpa den i butik idag isåfall. Visst bokar man så blir man ju garanterad 1 till släppet.

#82

Postad 27 april 2013 - 19:27

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
Den finns i flera butiker. Har kollat och kämt på den idag. Blir inget köp. Det händer för lite mellan modellerna på marknaden nu. Bättre att lägga pengarna på annan teknik och invänta nästa generation.

#83

Postad 27 april 2013 - 19:39

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

  • 880 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=RlaJMIe4Gj0

#84

Postad 27 april 2013 - 19:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag känner faktiskt lite samma sak. trean och fyran är som iphone-uppfäljarna. det är mer av samma. det är en dyrare s3, men det känns ju som att det då är lika bra att köpa en trea. och ska man köpa en trea så kan man juvhellre köpa en note typ :D

#85

Postad 27 april 2013 - 21:14

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Jag känner faktiskt lite samma sak. trean och fyran är som iphone-uppfäljarna. det är mer av samma. det är en dyrare s3, men det känns ju som att det då är lika bra att köpa en trea. och ska man köpa en trea så kan man juvhellre köpa en note typ :D


Beredd att hålla med S3 till S4 känns som iPhone4 till iPhone 4S, kanske tom även skillnaden mellan iPhone 4S och iPhone 5,även om jag utan att jag kan riktigt kan säga varför upplever det senare som ett större hopp. Då känns eg S3 => Note II som en större skillnad, men det mest förnuftiga kanske ändå är att stanna på S3 om man har en sådan.

För egen del var det mest bestående känslan efter att ha testat S4an ett ökat intresse för HTC One (som jag inte testat ännu). Därmed inte sagt att S4:an skulle vara dålig på något sätt, ur absoluta mått är det säkert en av de bästa mobilerna man kan köpa idag men skillnaden mot S3 känns för liten för mig

Redigerat av Unregistered1413, 27 april 2013 - 21:18.


#86

Postad 27 april 2013 - 22:27

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Okej. Jag kommer lämna min iPhone 4. Vill inte byta upp mig till en 5:a jag får inget nytt förutom liite större skärm liite snabbare. Det var just att jag ville ha en snabbare mobil då kag upplever min seg nu. Sen får man inga roliga funktioner och lite lull lull som samsung lägger in som kan vara lite roligt. Så jag får vänta tills måndag efter jobbet:(

#87

Postad 29 april 2013 - 11:20

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Den finns i flera butiker. Har kollat och kämt på den idag. Blir inget köp. Det händer för lite mellan modellerna på marknaden nu. Bättre att lägga pengarna på annan teknik och invänta nästa generation.


Det gäller bara att inte byta för ofta. Vart annat år tycker jag är lagom. Själv gick jag från HD2>Galaxy S2>Galaxy S4 (Galaxy S3 känndes meningslöst för mig då ett år sedan.)

Vad är det för finess i nästa generation tror du som kommer vara så mycket annorlunda? Steget upp till FullHD från HDReady i mobilen tycker jag är en stor nyhet och värd pengarna. Även den större skärmen i princip med samma skal som S3an är imponerande och gör att Galaxy S3 för mig känns gammal och totalt ointressant i jämförelse.

Micro laserprojektor vore en trevlig feature in the future dock :)

Redigerat av dealerovski, 29 april 2013 - 11:23.


#88

Postad 29 april 2013 - 13:37

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12 974 inlägg
  • 0
Någon som vet skillnad i startup tid för kameran i S4 vs S3? Tror S3 har typ 0,990s från det att man klickar på kameraikonen tills dess att den är redo att ta den första bilden.

#89

Postad 29 april 2013 - 19:10

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Obegripligen är det micro sim man måste ha i denna enorma mobil :huh:

#90

Postad 29 april 2013 - 19:13

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

  • 880 inlägg
  • 0

Obegripligen är det micro sim man måste ha i denna enorma mobil :huh:

Det är det väl till alla moderna mobiler?

#91

Postad 30 april 2013 - 04:18

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Ja :wacko:

#92

Postad 30 april 2013 - 04:57

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
inte iPhone... Där är det nano! sim som gäller :X ett jäkla bök varje gång man får något nytt.

#93

Postad 30 april 2013 - 07:24

Unregistered2010
  • Unregistered2010
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Någon som fått sin från Tre ännu? Beställde min i Tre-butik i söndags och fick leveranstid 2-3 veckor, beställde en svart.

Döm om min förvåning så fick jag igår strax efter 18 ett mail om att min order skickats. Självklart kommer 1 maj och förstör säkert leveransen :)


EDIT : Då dök den upp, skall bli spännande att prova!

Redigerat av Unregistered2010, 30 april 2013 - 09:12.


#94

Postad 30 april 2013 - 13:16

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

inte iPhone... Där är det nano! sim som gäller :X ett jäkla bök varje gång man får något nytt.


Det är bara att klippa med saxen! Blev förvånad hur lätt det var, men sen gick ju allt bra också.

#95

Postad 30 april 2013 - 20:16

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Det är bara att klippa med saxen! Blev förvånad hur lätt det var, men sen gick ju allt bra också.


-

Redigerat av Unregistered1413, 30 april 2013 - 20:17.


#96

Postad 01 maj 2013 - 14:15

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Det gäller bara att inte byta för ofta. Vart annat år tycker jag är lagom. Själv gick jag från HD2>Galaxy S2>Galaxy S4 (Galaxy S3 känndes meningslöst för mig då ett år sedan.)

Vad är det för finess i nästa generation tror du som kommer vara så mycket annorlunda? Steget upp till FullHD från HDReady i mobilen tycker jag är en stor nyhet och värd pengarna. Även den större skärmen i princip med samma skal som S3an är imponerande och gör att Galaxy S3 för mig känns gammal och totalt ointressant i jämförelse.

Micro laserprojektor vore en trevlig feature in the future dock :)


Projektor skulle jag gärna se i en framtida mobil. LG installerade ju faktiskt en sådan i eXpo för några år sedan.

Fingeravtrycksläsare för ökad säkerhet och bekvämlighet vore också bra. Bara att trycka dit fingret så låses den upp. Samma lås bör man kunna sätta för program också. Det blir säkert och samtidigt smidigt att använda, låst utan att man behöver tänka mer på den saken.

#97

Postad 01 maj 2013 - 21:51

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Fingeravtrycksläsare för ökad säkerhet och bekvämlighet vore också bra. Bara att trycka dit fingret så låses den upp. Samma lås bör man kunna sätta för program också. Det blir säkert och samtidigt smidigt att använda, låst utan att man behöver tänka mer på den saken.


Fingeravtrycksläsare är nice i sig, men då måste de bli bättre än de som funnits på vissa bärbara datorer (främst ThinkPad vad jag kan komma på) i ett par år då de ofta varit så pass långsamma och känsliga att det gått snabbare att skriva in ett lösenord istället. Men som funktion är det helt rätt tänkt!

#98

Postad 02 maj 2013 - 02:20

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Fingeravtrycksläsare är nice i sig, men då måste de bli bättre än de som funnits på vissa bärbara datorer (främst ThinkPad vad jag kan komma på) i ett par år då de ofta varit så pass långsamma och känsliga att det gått snabbare att skriva in ett lösenord istället. Men som funktion är det helt rätt tänkt!


Självfallet är det nödvändigt med en snabb och effektiv läsare. Min tanke är att man snabbt och enkelt trycker dit fingret och så låses mobilen upp inom samma tid som det idag tar att svepa fram mönstret vid mönsterlåsning (eller snabbare). Samma sak med skyddade program: tryck fingret mot läsaren och starta programmet snabbt och smidigt.

Det är också viktigt att stödet för fingeravtrycksläsaren är standard i operativsystemet.

För mobiler som används i extra säkerhetskritiska verksamheter kan man tänka sig en komplettering med ansiktslåsning men då måste det sistnämnda vara biometriskt (ögon, näsa och munnens positioner måste läsas av noga - avståndet mellan dessa är individuellt och rent tekniskt en bra utgångspunkt). I ett sådant läge sker upplåsningen genom att man först använder fingret, sedan kan ögonavläsning kopplas in för extra kritiska applikationer.

#99

Postad 02 maj 2013 - 19:18

martintempest
  • martintempest
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
För mig som sitter med den första upplagan av sony xperia X10 måste de väll bli ett bra val ändå att byta till s4an, funderar på det iallafall för x10 börjar ge upp :P.....

#100

Postad 03 maj 2013 - 18:52

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
haha. det kommer bli ett rejält lyft på alla plan :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.