Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iOS 7 - iPhone, iPad & iPod

413 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 juni 2013 - 20:52

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 1
Äntligen en uppfräschning av iOS, tycker det ser bra ut vid första anblick. Återstår att se hur det fungerar också.

http://www.apple.com/ios/ios7/#videos
http://www.macrumors...esign-overhaul/
http://array.se/nyhe...nya-funktioner/

Postad bild

Redigerat av Mentos, 10 juni 2013 - 20:53.


#2

Postad 10 juni 2013 - 21:14

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
riktigt snyggt!

#3

Postad 10 juni 2013 - 21:14

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Enligt Macworld blir minimikravet iPhone4, iPad 2, iPad Mini eller 5:e generationens iPod Touch.

#4

Postad 10 juni 2013 - 22:04

Fiskbuljong
  • Fiskbuljong
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Jag tyckte att det var riktigt jäkla snyggt.

Reflektioner:

1. Varför dröjde det så länge innan denna estetiska uppdatering kom? Skulle behövt infinna sig redan för ett par år sedan enligt mig.

2. Hur många stämningsansökningar kommer hagla in mot Apple nu? Inte direkt så att speciellt många av nyheterna var helt nyskapande.

3. Är det äntligen dags att pensionera skämtet Galaxy Nexus, och gå tillbaka till iPhöööne? Tror faktiskt det.

4. iTunes Radio, kan det ersätta Spotify eller är det bara radiokanaler alá Pandora?

#5

Postad 10 juni 2013 - 22:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
EDIT: den fanns redan postad såg jag.

Redigerat av Unregistereddc471864, 10 juni 2013 - 22:49.


#6

Postad 10 juni 2013 - 23:57

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Enligt Macworld blir minimikravet iPhone4, iPad 2, iPad Mini eller 5:e generationens iPod Touch.


Enligt Apple med ;)

http://www.apple.com.../ios7/features/

#7

Postad 11 juni 2013 - 14:16

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Installerade betan nyss. Denna renovering behövdes verkligen!!

Riktigt snyggt, lite WP8, Android och iOS = iOS7

#8

Postad 11 juni 2013 - 14:54

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Är själv lite sugen på att installera betan men väntar nog..känns som att kan vara rätt buggig.

Nåt du märkt av ännu ROCA?

Redigerat av Mentos, 11 juni 2013 - 14:54.


#9

Postad 11 juni 2013 - 15:15

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0
jag installerade nyss betan på en iphone 4,o tycker den flyter på hyfsat.Allt verkar funka,en del nya coola funktioner också.Har dock inte vant mig vid dom nya ikonerna än,men det är väl en vanesak ;-)

#10

Postad 11 juni 2013 - 19:23

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0

Är själv lite sugen på att installera betan men väntar nog..känns som att kan vara rätt buggig.

Nåt du märkt av ännu ROCA?


Det är några program som hängt sig lite oftare, annars så flyter det på rätt bra på en 4S.

Det märks att den är mer anpassat för 5ans skärm då allt känns "tight" på en 4S.

#11

Postad 12 juni 2013 - 12:06

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Såg det på polarens 5a precis nu på lunchen, vad fan har de gjort med ikonerna? Ser ju inte kloka ut!

#12

Postad 13 juni 2013 - 19:44

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Är det bara jag som inte alls är imponerad av iOS 7 så här långt? Har iof bara haft det installerat ett par timmar men första reaktionen "VAD HAR DOM GJORT???" består än så länge, eller skulle nog tom säga att den har förstärkts. OK, det är en beta men look & feel lär väl vara till 95% som i slutversionen, annars skulle de inte ha demat den för hela världen. Får klara Windows 8 känslor, där de flesta förändringarna, iaf rent gränssnittsmässigt, var klart till det sämre. Naturligtvis finns det grejer som är bättre också, men jag talar då främst om den övergripande känslan i gränssnittet.

Eller börjar jag bli en grinig gammal gubbe som är rädd för förändringar??

Redigerat av Unregistered1413, 13 juni 2013 - 19:45.


#13

Postad 14 juni 2013 - 13:04

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Är det bara jag som inte alls är imponerad av iOS 7 så här långt? Har iof bara haft det installerat ett par timmar men första reaktionen "VAD HAR DOM GJORT???" består än så länge, eller skulle nog tom säga att den har förstärkts. OK, det är en beta men look & feel lär väl vara till 95% som i slutversionen, annars skulle de inte ha demat den för hela världen. Får klara Windows 8 känslor, där de flesta förändringarna, iaf rent gränssnittsmässigt, var klart till det sämre. Naturligtvis finns det grejer som är bättre också, men jag talar då främst om den övergripande känslan i gränssnittet.

Eller börjar jag bli en grinig gammal gubbe som är rädd för förändringar??

Absolut inte, väääldigt många tech-siter tycker precis som dig och mig - att det är alldeles för mkt Hello Kitty över de färgglada ikonerna. Jag blir bara förbannad, iOS6 ser sjukt mycket snyggare ut faktiskt. Sen har de ju förbättrat vissa funktioner å andra sidan som ger ett klart lyft.

#14

Postad 14 juni 2013 - 14:18

Fiskbuljong
  • Fiskbuljong
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 2
Äsch vad gamla och grå ni ska vara då. :)

Smaken är ju som bekant som baken, men jag tycker att uppfräschningen var en klar förbättring. iOS6 och bakåt tycker jag har känts omodernt i många år, och möjligheten till vanliga inställningar i en rullgardinsmeny var verkligen nödvändigt!

#15

Postad 14 juni 2013 - 18:01

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
En grej jag verkligen gillar med iOS 7 är att dom lagt till funktionen som gör att man bläddra bakåt genom att svepa med fingret istället för att trycka på tillbaka knappen inne i menyer osv. Även multitaskingen ser sjukt mycket bättre ut än i iOS 6, dock tycker jag det är synd att man inte använt " svep upp från botten" likt Auxo gör men då krockar det ju förstås med nya control center.

#16

Postad 14 juni 2013 - 18:36

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 1

En grej jag verkligen gillar med iOS 7 är att dom lagt till funktionen som gör att man bläddra bakåt genom att svepa med fingret istället för att trycka på tillbaka knappen inne i menyer osv. Även multitaskingen ser sjukt mycket bättre ut än i iOS 6, dock tycker jag det är synd att man inte använt " svep upp från botten" likt Auxo gör men då krockar det ju förstås med nya control center.


Jo, men dessa funktioner skulle man ju kunna införa även utan att gränssnittet behövde se ut som om det var gjort av en fnittrig japans 12-årig tjej. En kritik som för övrigt jag många gånger sagt även om Android (t.ex. Samsung TouchWiz)

#17

Postad 17 juni 2013 - 13:44

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 1
All iOS tidigare än iOS 7 ser ut som förlegat skräp från sent 90-tal. Har alltid avskytt iPhone pga dess utdaterade utseende. Älskat flytet. Hatat designen. Nu när jag såg denna uppdatering så gick jag och köpte mig en iPhone 5 på en gång och slängde in iOS 7 betan.

Äntligen ser iOS modernt och fräscht ut. Klart att många är rädda för förändring så är det alltid. Sen efter ett tag så gillas det nog bättre av många.

Tack Apple för att ni designade om det ruttna skalet som var iOS. Nu kan jag äntligen ha en telefon som både ser fräsch ut och flyter på så bra som möjligt. Välkommen till 2000-talet.

#18

Postad 20 juni 2013 - 10:29

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Kontrollpanelen ser helt malplacerad ut med den där halvgenomskinliga bakgrunden, den följer liksom inte designen på det övriga i OS'et. De skulle ha dimmat ner bakgrunden och haft en ljus bakgrund utan transparent effekter.

#19

Postad 20 juni 2013 - 18:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det är fortfarande beta så det lär bli en del ändringar innan det är klart.

#20

Postad 21 juni 2013 - 00:12

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 1

All iOS tidigare än iOS 7 ser ut som förlegat skräp från sent 90-tal. Har alltid avskytt iPhone pga dess utdaterade utseende. Älskat flytet. Hatat designen. Nu när jag såg denna uppdatering så gick jag och köpte mig en iPhone 5 på en gång och slängde in iOS 7 betan.

Äntligen ser iOS modernt och fräscht ut. Klart att många är rädda för förändring så är det alltid. Sen efter ett tag så gillas det nog bättre av många.


Absolut, alla som har en åsikt är ju eg bara rädda för förändringar. Eller så har man bara en åsikt och står för den, själv tycker jag det känns lite desperation över iOS7. Och då har jag ändå kört i princip bara iOS senaste åren, även om jag varje år köpt highend Androider i ett försök att byta, men produktiviteten och smidigheten hos iOS har alltid vunnit över "du kan ändra allt och allt ser olika ut" i Android. Är lite orolig att Apple kanske glömmer sina "core values". Men, än så länge finns hopp, en polerad beta och så en iPhone 6 med större skärm så lär jag fortsätta ge pengar till dom :)

#21

Postad 21 juni 2013 - 12:04

SubzeroNr1
  • SubzeroNr1
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Absolut, alla som har en åsikt är ju eg bara rädda för förändringar. Eller så har man bara en åsikt och står för den, själv tycker jag det känns lite desperation över iOS7. Och då har jag ändå kört i princip bara iOS senaste åren, även om jag varje år köpt highend Androider i ett försök att byta, men produktiviteten och smidigheten hos iOS har alltid vunnit över "du kan ändra allt och allt ser olika ut" i Android. Är lite orolig att Apple kanske glömmer sina "core values". Men, än så länge finns hopp, en polerad beta och så en iPhone 6 med större skärm så lär jag fortsätta ge pengar till dom :)


+1

#22

Postad 24 juni 2013 - 19:27

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
iOS Beta 2 är tydligen ute nu, någon som hunnit testa den än?

#23

Postad 24 juni 2013 - 19:38

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Ställer mig nog i ledet med de gamla grå som inte tycker om färgerna i det nya. Tycker nog också att de är för skrikiga och är rädd för att tröttna relativt fort. Som de här av/på knapparna t ex

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   24,62K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Johan_i_burken, 24 juni 2013 - 19:39.


#24

Postad 24 juni 2013 - 21:02

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Har slängt in iOS7 Beta 2 och....motvilligt måste jag erkänna att mitt motstånd mot iOS7 börjar minska. Jag kan inte riktigt säga varför, Apples produkter är tråkiga, iOS är tråkigt, låst och oflexibelt....ändå är det bara nånting som gör att allt på något magiskt sätt bara fungerar och känns rätt. Redan Beta2 av iOS7 känns betydligt rappare än vad min HTC One gör efter nån månads användning. Blir nog till att provköra iPhonen lite ändå i veckan.

Redigerat av Unregistered1413, 24 juni 2013 - 21:02.


#25

Postad 27 juni 2013 - 18:29

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Som jag sa i inlägget ovan, måste nog faktiskt säga att jag börjar gilla iOS7 mer och mer. Fortfarande är det en del som kan förbättras, men överlag hänger det ihop bättre och bättre och jag måste nog säga att redan Beta 2 känns minst lika stabil och välpolerat som Android i finalversion. Och fort går det, t.ex. webbläsaren på min HTC One har inte en suck att hänga med i tempot (det har börjat börjat lagga rätt betänkligt på senaste tiden). Och så är det nåt med iOS som bara gör att allt funkar, trots att det som jag sagt tidigare är trist, låst, oflexibelt osv (och då är jag ändå själv systemutvecklare så det är ju inte direkt så att jag är teknikrädd). Jag satte i SIM kortet tillfälligt i iPhone 5:an bara för att aktivera telefonen...och en vecka senare sitter det fortfarande kvar (det är alltså min primära telefon vi pratar om här, vilket säger lite om hur pass stabil Beta 2 trots allt är om än inte perfekt).

#26

Postad 27 juni 2013 - 18:56

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Improwise2:

Kan du säga nåt specifikt som inte fungerar bra i Beta 2?

Är sugen på att kasta in den på min iPhone 5 efter att jag blivit av med mitt jailbreak.

#27

Postad 05 juli 2013 - 09:54

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0

Improwise2:

Kan du säga nåt specifikt som inte fungerar bra i Beta 2?

Är sugen på att kasta in den på min iPhone 5 efter att jag blivit av med mitt jailbreak.


Nä, eg inte faktiskt, inget jag märkt iaf även om det är en del mindre buggar så klart, men inte mer än att jag utan tvekan åkte ut på landet i en vecka med bara en iPhone 5 beta 2 som kontaktväg till civilisationen :)

(Detta skrivs för övrigt på en iPad som matas med internet via just den iphonen)

Redigerat av Unregistered1413, 05 juli 2013 - 09:56.


#28

Postad 08 juli 2013 - 14:47

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Jag har kört iOS7 sedan första betan. Beta 2 vart markant bättre för mig och jag har haft den som daily driver ända sedan den kom ut.

För mitt användande så finns det inga buggar som gör telefonen obruklig. Men då förlitar jag mig inte på den alltför mycket i mitt vardagliga liv till väldigt viktiga saker.

Men jag använder den som portabel musikspelare, GPS vid behov och som minidator. Det har fungerat väldigt bra hittills och den enda "stora" buggen som jag märker av ibland är att den spontant rebootar. Dock ej full reboot för ganska fort kommer man till låsskärmen igen och den har täckning och allt kvar utan behov att slå in PIN. Den gör så ca. varannan dag eller varje dag maximalt.

Det finns diverse småbuggar här och där i systemet men det mesta är visuella saker som inte påverkar funktionen i sig.

För att bara vara beta 2 så är det förvånansvärt stabilt tycker jag. Flytet är mycket bättre än Android det finns bara små framerate drops här och där såsom när jag sveper tillbaka från en SMS konversation samt App Store är hyfsat laggig om den inte har fått ladda klart innehållet.

Ser fram emot beta 3 som ryktas släppas någon gång idag. I den takt det har förbättrats hittills så är mina förhoppningar relativt stora. Men som sagt den duger redan som daily driver för min del.

#29

Postad 08 juli 2013 - 18:19

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Sådärja beta 3 installeras i denna stund. Får se vad det bjuder på för fixar och buggar.

edit: flyter på ännu bättre överlag samt bjuder på massa småfix som man märker av vid använding. Finjusteringar i det visuella etc. Börjar kännas ganska komplett faktiskt känns som det går fort framåt. Får se hur stabilt det är efter några dagars användning.

Grejer jag märkt redan efter lite testande:

-Större, fetare typsnitt runtom i systemet
-När man tänder skärmen zoomar bakgrunden in lite på låsskärmen. Zoomar ut igen om man stänger av från låsskärmen.
-Klockan på låsskärmen hoppar inte upp och ner längre
-Man blir inte promptad om inloggning till iCloud efter varje omstart
-Pin upplåsningen kommer alltid upp efter omstart ist. för bara ibland
-Statusbar texten stannar inte på sidan om man går till hemskärm från landskapsläge i app
-Email appen har alltid en sökfunktion synlig i toppen och den kraschar inte nu när man söker
-Går att se år i kalender appen utan att den kracshar
-Syns prickar återigen på dagar som har något inlagt i kalendern
-SMS appen "laggar" inte när man sveper tillbaka från en konversation
-Universalsökningen är mycket mer smooth när man drar ner den
-Småfixar visuellt i notifikationsbaren under "today"
-Toppen på telefonappen under "recents" är inte malplacerad
-Safari känns mjukare överlag vid flikar etc.
-Contacts appen hackar inte längre
-Den faktiska låsskärmen visas som bild under skärm och bakgrundsmenyn
-Skärmen släcks inte tvärt ibland vid avstängning utan att fada ut

Redigerat av deeyay, 08 juli 2013 - 20:42.


#30

Postad 08 juli 2013 - 20:45

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
För mig var beta 1 mycket stabilare än tvåan. Konstanta omstarter och andra jobbiga buggar. Även batteritiden blev markant sämre med tvåan. Laddar ner trean nu, håller tummarna att den åtgärdar problemen jag haft. :)

#31

Postad 09 juli 2013 - 18:26

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Har laddat ner beta 3 nu men är det bara å slänga in i telefonen eller vad måste man göra?,har gjort en säkerhetskopia i itunes..

Redigerat av Unregisteredc17c0c25, 09 juli 2013 - 18:26.


#32

Postad 12 juli 2013 - 00:52

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Installerade betan nyss. Denna renovering behövdes verkligen!!

Riktigt snyggt, lite WP8, Android och iOS = iOS7


Allt är som vanlig mao - Apple kommer inte på något nytt själv utan plockar från konkurenterna.
Sen har de mage att stämma konkurenterna om de plockar från Apple - sten i glashus någon? :)

Ett par små exempel innan kommerntarerna kommer
http://unrealitymag....e-didnt-invent/

Är jag en f_nboy - nope men jag har samtliga OS i olika lurar o vet vilken som är snabbast, roligast & skönast att pilla med o definitivt vilken som är mest tålig o har bäst kamera. Jag köper den lur som är bäst inte den som flest människor har.
Sitter på en av varje sort (S2 ip5 Lumia920) och jag ser inte fram emot ip5s eller 6 för 5an är den tråkigaste lur jag ägt.
Däremot launchen av Lumia 1020 idag väcker stor habegär, mkt större än S4an o HTC One gjorde.
Där snackar vi INNOVATION och teknikkunnande ;-)

Postad bild

Redigerat av bigbadboogie, 12 juli 2013 - 00:56.


#33

Postad 12 juli 2013 - 07:21

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Alla dessa "de kopierade" varandra inläggen börjar bli gamla. Det har alltid varit så och kommer så förbli. Man tar något bra från andra och samtidigt gör något bättre/snyggare av det. Vilket jag tycker Apple har lyckats med.

Du säger du är ingen ****** men du hann med 3 stycken pikar åt Apples håll i ditt inlägg som smakade aningen bittra.

Jag har också gått igenom ett par system de senaste två åren (Android, MeeGo, Windows Phone, BlackBerry) men har nu landat med iOS och iPhone 5. Men jag köper en lur för att den intresserar mig inte för att den är "bäst". Jag går inte efter specs jag går med magkänsla och det som helt enkelt intresserar mig vare sig den har en eller två kärnor. iOS är ett väldigt optimerat system och det passar mig utmärkt.

Redigerat av deeyay, 12 juli 2013 - 07:31.


#34

Postad 12 juli 2013 - 07:30

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Jag har också gått igenom ett par system de senaste två åren (Android, MeeGo, Windows Phone, BlackBerry) men har nu landat med iOS och iPhone 5. Men jag köper en lur för att den intresserar mig inte för att den är "bäst".

Och vad som är bäst för en person är inte bäst för alla.

Jag sitter privat kvar med min 4S (hade HTC Desire innan) för den passar mig bättre än 5´an. Som arbetslur gick jag från Samsung S2 och S3 till iPhone 4 och även den fungerar i mitt tycke bättre än båda samsunglurarna gjorde. Samtliga arbetskollegor bytte dock upp sig till 5´an på releasedagen, men jag ansåg det vara onödigt. Däremot kommer jag byta ut den när nästa modell kommer :)

#35

Postad 12 juli 2013 - 15:18

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Är jag en f_nboy - nope men jag har samtliga OS i olika lurar o vet vilken som är snabbast, roligast & skönast att pilla med o definitivt vilken som är mest tålig o har bäst kamera. Jag köper den lur som är bäst inte den som flest människor har.
Sitter på en av varje sort (S2 ip5 Lumia920) och jag ser inte fram emot ip5s eller 6 för 5an är den tråkigaste lur jag ägt.
Däremot launchen av Lumia 1020 idag väcker stor habegär, mkt större än S4an o HTC One gjorde.
Där snackar vi INNOVATION och teknikkunnande ;-)


Ja, vilken tur att vi alla har så olika smak för själv tycker jag ip5 är den bästa lur jag ägt & även testat bland flera andra märken/modeller. Visst, det finns flera stycken lurar idag som knäcker ip5 hårdvarumässigt men efter att ha testat i alla fall en av dom (Galaxy S4) kan jag bara konstatera att jag inte känner nåt uppgraderingsbehov till den. Mest på grund av OS:et, kan inte riktigt sätta fingret på det men det finns nåt i Android som jag ogillar. iOS flyter helt enkelt bättre och känns inte laggigt som Android gör fortfarande tycker jag (vissa delar). Därför blev jag smått förvånad att den bättre hårdvaran i S4 inte hjälpt mer för flytet i OS:et än vad den gjort.

Sorry för Off topic.

Själv kommer jag nog vänta med att installera betan av iOS 7..skarp version är ju inte så långt borta heller nu tidsmässigt.

Redigerat av Mentos, 12 juli 2013 - 15:33.


#36

Postad 13 juli 2013 - 16:50

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

iOS flyter helt enkelt bättre och känns inte laggigt som Android gör fortfarande tycker jag (vissa delar). Därför blev jag smått förvånad att den bättre hårdvaran i S4 inte hjälpt mer för flytet i OS:et än vad den gjort.


Tror nog aldrig Android kommer att kunna få iOS flyt. iOS har helt enkelt bättre flyt och känns mer lättdrivet för att det är optimerat ända från början för att vara så mjukt som möjligt. De offrar ju viss "multitasking" på det sättet, att när man sätter fingret på skärmen stannar allt annat upp och allt kräm läggs på animationer. På Android görs ju allt samtidigt och därför hackar det gärna lite mer. Men iOS känns helt klart mer lättdrivet än Android. Spelar ingen roll vilken hårdvara man har i en mobil om inte mjukvaran är optimerad. Med fragmenteringen som finns hos Android med olika mjukvaror och tillverkare så kommer det aldrig att bli lika bra på den punkten som iOS.

Det vart bättre med Project Butter i och med Jelly Bean men det känns som en nödlösning som skulle ha gjorts redan när Android kom istället för att slänga in det som en fulfix sent i systemets livscykel.

#37

Postad 30 juli 2013 - 11:10

md7
  • md7
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 2

Allt är som vanlig mao - Apple kommer inte på något nytt själv utan plockar från konkurenterna.
Sen har de mage att stämma konkurenterna om de plockar från Apple - sten i glashus någon? :)

Ett par små exempel innan kommerntarerna kommer
http://unrealitymag....e-didnt-invent/

Är jag en f_nboy - nope men jag har samtliga OS i olika lurar o vet vilken som är snabbast, roligast & skönast att pilla med o definitivt vilken som är mest tålig o har bäst kamera. Jag köper den lur som är bäst inte den som flest människor har.
Sitter på en av varje sort (S2 ip5 Lumia920) och jag ser inte fram emot ip5s eller 6 för 5an är den tråkigaste lur jag ägt.
Däremot launchen av Lumia 1020 idag väcker stor habegär, mkt större än S4an o HTC One gjorde.
Där snackar vi INNOVATION och teknikkunnande ;-)

Postad bild


Ah, bigbadboogie som inte har den minsta koll på det mesta när det gäller Apple och dess produkter, tror allt han läser på nätet istället för att kolla hur det verkligen är. Förövrigt, den bilden med Samsung F700 och Apple iPhone stämmer inte utan är felaktig, så du kanske ska kolla upp lite fakta först innan du sprider en massa lögner? För att förtydliga, nej, Samsung F700 släpptes inte 6 månader före Apple iPhone. Källa (förövrigt en android-sida så du behöver inte vara rädd för att den skulle vara Apple-partiskt): http://androidcommun...unked-20110420/

Så istället för att skriva en massa skit så kanske du ska försöka hålla dig till fakta istället?

#38

Postad 30 juli 2013 - 11:51

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Beta 4 släppt. Rullar på med det nu. Ytterligare förfinat.

#39

Postad 04 augusti 2013 - 23:44

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0

Beta 4 släppt. Rullar på med det nu. Ytterligare förfinat.

Yes, sitter med beta 4 på min Ipad (senaste modellen) och det är riktigt sweet. Betydligt färre buggar än tidigare beta och animationerna flyter nu på mycket bättre än innan. Jag gillar IOS7 riktigt mycket som, i mitt tycke, är riktigt vackert och bjuder på en hel del nya smarta funktioner.

#40

Postad 07 augusti 2013 - 14:32

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Beta 5 släppt.

#41

Postad 16 augusti 2013 - 12:14

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Beta 6 släppt.

#42

Postad 16 augusti 2013 - 16:03

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Ni som har en 5a, känner ni av någon förbättring gällande batteritid i iOS 7 jämför med 6?

#43

Postad 16 augusti 2013 - 16:59

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Jag har ingen erfarenhet utav iOS 6 så kan ej uttala mig om batteritiden på det men jag tycker i alla fall att batteritiden är bra på iOS 7. Inte så mycket använd under gårdagen då screenshot togs men tycker ändå det är bra.

Postad bild

#44

Postad 16 augusti 2013 - 19:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hade problem med batteriet på min Iphone 5 när den var helt ny men det var nog för att batteriet inte var igång riktigt. Nu är det hur bra som helst. håller utan problem i 1.5 dygn. Stänger man av datatrafiken så räcker batteriet i en vecka.

#45

Postad 18 augusti 2013 - 21:18

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
Installerade beta 6 idag, och det har funkat utan problem hittills.

Bifogad fil  image.png   976K   10 Antal nerladdningar

Bifogad fil  bild8.PNG   443,27K   14 Antal nerladdningar

Bifogad fil  image3.png   380K   18 Antal nerladdningar

Bifogad fil  image4.png   916K   15 Antal nerladdningar

#46

Postad 18 augusti 2013 - 21:33

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Nya Safari "fönster växlaren" är riktigt snygg B)

#47

Postad 19 augusti 2013 - 22:02

Unregisterede0bc1e02
  • Unregisterede0bc1e02
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
När kommer den fulla versionen?? Är riktigt sugen på att uppdatera!!!

#48

Postad 19 augusti 2013 - 22:06

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Kanske på tiden att rensa mailen?

#49

Postad 20 augusti 2013 - 07:06

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
10 september ska Apple ha ett event, då ryktas det att iOS 7 och även Iphone 5S ska presenteras

#50

Postad 29 augusti 2013 - 12:46

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0
Bilden som Agave lägger upp på ikonerna gör mig väldigt osäker.
Alla dessa färger gör att det ser rörigt ut tycker jag. Kanske ser bättre ut i själva telefonen, men jag har varit lite anti sen jag såg de första bilderna.

Tänkte byta telefon nu till hösten och då blir det kanske nya 5S med iOS7....



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.