Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp med mobilabonnemang

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 april 2014 - 20:07

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Hej alla kunniga människor på minhembio!

Jag har lite funderingar angående mobilabonnemang där jag inte riktigt kan komma fram till vad som är bäst så därför skulle jag tacksamt ta emot era åsikter.

Jag har ett 3 abonnemang, 3 total 10 gb som kostar 349 i månaden, som jag tecknade under en kampanj som var för 2 år sedan.

Nu har bidningstiden gått ut och skulle jag förnya mitt abonnemang hos tre skulle samma abonnemang kosta 499 kr i månaden med samma surfmängd.

Jag vill inte betala mer än 350 kr för mobil i månaden och på de abonnemang jag hittat så måste jag minska surfen till 5 gb för att få det priset.

Det jag funderar på är vilket som är bäst; att minska surfen till hälften och skaffa en ny mobil genom att binda upp sig hos någon leverantör i 24 månader eller om det bättre att behålla det abonnemanget som jag har idag med 10 gb surf och istället köpa en ny mobil kontant.

Värt att tillägga är att jag använder ca 4-5 gb surf idag, men det känns ju som att mer och mer går via mobilen så det kan väl öka i framtiden.

Som sagt all råd och hjälp mottages tacksamt!

#2

Postad 02 april 2014 - 20:17

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
Har du kollat vad Comviq och Halebop har att erbjuda?
Antagligen inga 5gb+ men värt att kika iaf.

Redigerat av SonySamppa79, 02 april 2014 - 20:18.


#3

Postad 02 april 2014 - 20:55

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Tack för ett snabbt svar!

Kollat lite på dem också, finns ett abonnemang Halebop rubbet stor 6 gb för 369 kr i månaden, men de allra flesta mobiler ger en tilläggskostnad varje månad.

#4

Postad 03 april 2014 - 07:19

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 2
Jag är i din sits och jag kommer inte släppa mitt abonnemang. Ring 3 och be om rabatt så får du 10% (alltid något). Sen köper du mobilen kontant.

#5

Postad 03 april 2014 - 07:25

vinballe
  • vinballe
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
3s och Tele2s variant av de där abonnemangen är svårslagna..
Dessvärre är det många "lagomsurfare" som förbrukar 7-800mb som har abonnemangen. Oftast ringer de inte mer än 200 min per månad heller haha.
Men i ditt fall skulle jag göra som ovan säger (och som du själv är inne på). Om inte 3 gör som Tele2 och erbjuder förlängning av abonnemanget med mobil.


#6

Postad 03 april 2014 - 07:32

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Jag jan tipsa om Wifog som är HELT GRATIS :) Man får 120min att ringa för och 200sms varje månad, dessutom är det obegränsat med surf. Ända hållhaken är att man får kolla på reklam i 1min varannan timme när du ska ut på nätet. Det tycker jag är värt dom 500:- man tjänar in varje månad. Jag hade själv Telenor tidigare och jag är hur nöjd som helst. Bra täckning,obegränsad surf och det är helt gratis :)

EDIT: 120min att ringa för var det, inte 200min som jag skrev först.

Redigerat av MikeVKR, 03 april 2014 - 07:42.


#7

Postad 03 april 2014 - 08:28

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Jag jan tipsa om Wifog som är HELT GRATIS :) Man får 120min att ringa för och 200sms varje månad, dessutom är det obegränsat med surf. Ända hållhaken är att man får kolla på reklam i 1min varannan timme när du ska ut på nätet. Det tycker jag är värt dom 500:- man tjänar in varje månad. Jag hade själv Telenor tidigare och jag är hur nöjd som helst. Bra täckning,obegränsad surf och det är helt gratis :)

EDIT: 120min att ringa för var det, inte 200min som jag skrev först.


Jag har beställt två sådana för en mån. sedan men ännu inte fått. Inressant om det funkar bra.

#8

Postad 03 april 2014 - 08:45

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Ja tyvärr är det ganska högt tryck på dessa abonnemangen så man får ställa sig i kö. Jag fick vänta ca 2månader på mitt. Men och andra sidan hade jag 2månaders uppsägningstid på mitt gamla.

#9

Postad 03 april 2014 - 10:36

vinballe
  • vinballe
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Ja, Wifog fungerar faktiskt över förväntan. De kör ju i 3s nät så man tappar ju 2G etc. Men täckningen är ju smutt på deras 3G så det spelar väl mindre roll :)

#10

Postad 03 april 2014 - 20:34

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Tack för alla era synpunkter och tips!

Jag är i din sits och jag kommer inte släppa mitt abonnemang. Ring 3 och be om rabatt så får du 10% (alltid något). Sen köper du mobilen kontant.


Jag hängde inte riktigt med där, jag ska hota med att säga upp abonnemanget eller ska jag bara fråga snällt om de kan ge mig rabatt?

Ända hållhaken är att man får kolla på reklam i 1min varannan timme när du ska ut på nätet.


Har hört talas om dem någon gång, men var lite skeptiskt till reklam, men jag kanske ska tänka om.
År det rätt uppfattat att det bara är när jag själv startar webbläsaren i mobilen som reklamen kommer? Det är inget som pushas ut?

#11

Postad 03 april 2014 - 20:59

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Jag tycker absolut du ska ge det en chans, det kostar som sagt ingenting och du har ingen bindningstid, reklamen startar bara när du trycker upp webläsaren och dyker bara upp 1gång varannan timme och reklamen är på ca 1min. Täckningen är minst lika bra som jag hade innan så jag är jätte nöjd med abbonemanget :)

#12

Postad 03 april 2014 - 21:21

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Det låter ju bra! Jag ska absolut kolla upp det lite närmare.

#13

Postad 04 april 2014 - 07:35

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 1

Tack för alla era synpunkter och tips!



Jag hängde inte riktigt med där, jag ska hota med att säga upp abonnemanget eller ska jag bara fråga snällt om de kan ge mig rabatt?


Japp, jag ringde och sa att min bindningstid gått ut och frågade om jag kunde få någon rabatt för att jag är kvar hos dom. Det fick jag som sagt. :)

#14

Postad 04 april 2014 - 21:05

vinballe
  • vinballe
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Fördelen med antichurn/winback. De får rätt bra betalt för att churna (vända) kunderna och är inte sena att erbjuda lite rabatter och annat för att behålla dig som kund. Skadar inte att slå dem en signal!

Nej men vafan skrev jag nu.. Churn är ju att tappa kund.. Antichurna. Ska det va. Ursäkta.

#15

Postad 06 april 2014 - 20:53

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Japp, jag ringde och sa att min bindningstid gått ut och frågade om jag kunde få någon rabatt för att jag är kvar hos dom. Det fick jag som sagt. :)


Toppen! Då ska jag prova det imorgon så får vi se om jag får samma resultat.

Är det någon som har någon erfarenhet av Alltele eller Universal telecom? De har också billiga abonemmang med obegränsad surf, men det har ju inte fått några snälla omdömen på Rejta.

#16

Postad 06 april 2014 - 21:58

vinballe
  • vinballe
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0

men det har ju inte fått några snälla omdömen på Rejta.


Med all rätt..
Min upplevelse är att det är jäkla bluff och fulsälj allför ofta.
Den behöver såklart inte delas, upplevelsen alltså. Men den bör beaktas ;)

#17

Postad 07 april 2014 - 20:35

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 1

Men den bör beaktas ;)

Ja, absolut!
Speciellt som ingen här har skrivit något bra om Alltele eller Universal telecom...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.