Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 3

1297 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 10 juni 2012 - 22:54

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Tror inte man kan skicka 5.1 med airplay.

Det stämmer, det går i dagsläget inte att skicka 5.1 via Airplay, allt nedsamplas till stereo.

Förhoppningsvis kommer Apple presentera SDK för Apple TV i morgon på WWDC, det skulle kunna öppna upp en helt ny värld för Apple TV. Då skulle man kanske t.o.m kunna köra Plex direkt (som en app) utan att behöva jailbreaka den (vilket ju inte går med ATV3 än heller så..).

#102

Postad 11 juni 2012 - 05:41

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Hoppas man inte behöver byta till en annan ATV då för isfåll måste jag lämna tillbaka min 3:a nudå och köpa den nya isåfall. Om man kör plex på ATV går det få 5.1 ljud då?

#103

Postad 11 juni 2012 - 07:23

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Hoppas man inte behöver byta till en annan ATV då för isfåll måste jag lämna tillbaka min 3:a nudå och köpa den nya isåfall. Om man kör plex på ATV går det få 5.1 ljud då?

Det kommer förmodligen inte komma någon ny ATV på 1-2 år, ATV3 kom ju precis...
Plex kan du bara köra på ATV2 eftersom ATV3 inte går att jailbreaka. Men som sagt, släpper dom SDK i morgon så kanske man kommer slippa jailbreaka för att få in plex, då man istället kanske skulle kunna köra den som en vanlig app, precis som i iPhone.

Enda sättet att få 5.1 ljud i ATV3 idag är att konvertera filmerna till iTunes-format, dvs m4v. Har du en mkv så behöver den inte encoda filmen, bara byta container. Tar för mig ca. 3 minuter att konvertera en film.

#104

Postad 11 juni 2012 - 08:26

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

  • 388 inlägg
  • 0

Förhoppningsvis kommer Apple presentera SDK för Apple TV i morgon på WWDC, det skulle kunna öppna upp en helt ny värld för Apple TV. Då skulle man kanske t.o.m kunna köra Plex direkt (som en app) utan att behöva jailbreaka den (vilket ju inte går med ATV3 än heller så..).


Håller med. Tycker det är märkligt att inte fler appar kommit till ATV, alternativt en App Store. Känns som att det skulle generera en hel del pengar samt göra pucken väldigt mycket mer användbar.

#105

Postad 11 juni 2012 - 08:43

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Det kommer förmodligen inte komma någon ny ATV på 1-2 år, ATV3 kom ju precis...
Plex kan du bara köra på ATV2 eftersom ATV3 inte går att jailbreaka. Men som sagt, släpper dom SDK i morgon så kanske man kommer slippa jailbreaka för att få in plex, då man istället kanske skulle kunna köra den som en vanlig app, precis som i iPhone.

Enda sättet att få 5.1 ljud i ATV3 idag är att konvertera filmerna till iTunes-format, dvs m4v. Har du en mkv så behöver den inte encoda filmen, bara byta container. Tar för mig ca. 3 minuter att konvertera en film.

Jo jag fixade nåt program igår så jag konverterade mina mkv filmer till iTunes. Tar bara 1,5min per film.
Då fick jag som du skrev 5.1ljud iallafall på en film jag testade verkade det så. Kan man lägga till hela mappar med filmer/serier i iTunes? För lägger jag till en del serier så läggs dom ju automatiskt i säsong"mapp" i iTunes men jag la till en massa avsnitt från moderskeppet till iTunes då la sig det 11 mappar med 11 olika säsonger det blir en j"vla massa mappar i appletv att gå genom i tv innan man kommer förbi dom serierna. Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag skulle velat haft alla från moderskeppet i en mapp sedan där i välja säsong 1-11 o s v. Går det på nåt sett? Jag lägger inte till filerna i iTunes biblioteket utan jag kopierar bara in genvägar för slippa få kopior på alla mina filer i datorn och ta upp en massa onödig plats.

#106

Postad 11 juni 2012 - 08:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Airvideo funkar klockrent att skicka filmer till applen får ut ljudet som det ska. Antingen genom paddan lr iphonen klockrent:)

#107

Postad 11 juni 2012 - 08:56

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Jo jag fixade nåt program igår så jag konverterade mina mkv filmer till iTunes. Tar bara 1,5min per film.
Då fick jag som du skrev 5.1ljud iallafall på en film jag testade verkade det så. Kan man lägga till hela mappar med filmer/serier i iTunes? För lägger jag till en del serier så läggs dom ju automatiskt i säsong"mapp" i iTunes men jag la till en massa avsnitt från moderskeppet till iTunes då la sig det 11 mappar med 11 olika säsonger det blir en j"vla massa mappar i appletv att gå genom i tv innan man kommer förbi dom serierna. Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag skulle velat haft alla från moderskeppet i en mapp sedan där i välja säsong 1-11 o s v. Går det på nåt sett? Jag lägger inte till filerna i iTunes biblioteket utan jag kopierar bara in genvägar för slippa få kopior på alla mina filer i datorn och ta upp en massa onödig plats.

Hm, hur stora är dina filmer om dom tar 1.5min? 5GB's filmer tar för mig ca. 2-3 minuter, 1.5GB serieavsnitt tar ca. 40 sekunder.
Jag tror inte iTunes idag fixar säsonger ihopslaget till en serie, utan varje säsong blir en egen "mapp".
Du kan ställa in i iTunes att den inte ska skapa egna kopior av det den importerar, då behöver du inte dra dit genvägar utan det är bara att dra och släppa filmen i sig.

#108

Postad 11 juni 2012 - 09:00

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Airvideo funkar klockrent att skicka filmer till applen får ut ljudet som det ska. Antingen genom paddan lr iphonen klockrent:)

Tror inte du får ut DD 5.1 eller DTS från en mkv. Det enda jag tror du kan få ut är 5.1 via mp4 (m4v) där du väljer att inte köra live conversation.
Airplay stöder inte flerkanalsljud via 3rd party apps än.

#109

Postad 11 juni 2012 - 09:17

David2
  • David2
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Kan ni tipsa om vilket program ni använder att konvertera era filmer i?
Mvh. Lennart

#110

Postad 11 juni 2012 - 09:21

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Kan ni tipsa om vilket program ni använder att konvertera era filmer i?
Mvh. Lennart

Hej Lennart,
titta i post #91 i denna tråd, där ser du vilket program som iaf jag använder

#111

Postad 11 juni 2012 - 09:24

David2
  • David2
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Tack, missade detta av någon anledning :blush:
Mvh, Lennart

#112

Postad 11 juni 2012 - 10:21

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Hm, hur stora är dina filmer om dom tar 1.5min? 5GB's filmer tar för mig ca. 2-3 minuter, 1.5GB serieavsnitt tar ca. 40 sekunder.
Jag tror inte iTunes idag fixar säsonger ihopslaget till en serie, utan varje säsong blir en egen "mapp".
Du kan ställa in i iTunes att den inte ska skapa egna kopior av det den importerar, då behöver du inte dra dit genvägar utan det är bara att dra och släppa filmen i sig.

Ja nee det var nog serier nu jag tänkte på. Det tog inte så lång tid.
Det var en ruta i inställningsmenyn att inte kopiera filer till biblioteket du tänkte på? Så var det den jag kryssa ur.
Men måste lära mig lite hur man får omslag och sånt till filmerna/serierna sett en del bilder på folk som har jättefint bibliotek i sin appletv med omslag och info.

Airvideo funkar klockrent att skicka filmer till applen får ut ljudet som det ska. Antingen genom paddan lr iphonen klockrent:)

Har du testat skicka det via AirPlay? Då är det 2.0 vad jag upplever.

#113

Postad 11 juni 2012 - 12:30

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Ja nee det var nog serier nu jag tänkte på. Det tog inte så lång tid.
Det var en ruta i inställningsmenyn att inte kopiera filer till biblioteket du tänkte på? Så var det den jag kryssa ur.
Men måste lära mig lite hur man får omslag och sånt till filmerna/serierna sett en del bilder på folk som har jättefint bibliotek i sin appletv med omslag och info.

Ja det va den rutan, när du drar å släpper en film i iTunes så kommer den bara att länka till filmen, vilket är som man vill ha det.
Om du kollar på programmet jag länkar till i inlägg #91 så är det väldigt lätt där att hämta metadata och omslagsbilder, dock så måste man i det programmet göra det på varje avsnitt, den kan inte hämta alla på en gång, kanske finns bättre program för det.

#114

Postad 11 juni 2012 - 13:52

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Okej tusen tack ska kolla upp det när ja kommer hem. Så hör jag av mig ikväll om det fungerar eller inte.

#115

Postad 11 juni 2012 - 19:23

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
håller på med en film nu. hittade en sökfuktionknapp för all info från IMDB. så får se om det dyker upp sen i ATV. men vilket program använder man för koda om DVD?? det fungerar inte med detta du tipsade om.


Airvideo funkar klockrent att skicka filmer till applen får ut ljudet som det ska. Antingen genom paddan lr iphonen klockrent:)

Tjenis. jag testade Airplay nyss och trycker man på convert eller vad det står bredvid live mode nånting :P så får man ut ljudet 5.1 som det ska =) skitsmidigt ju. men frågar är görs det en kopia av filmen meden den converteras eller gör den om den i on the fly så att säga sen försvinner den när man sett filmen?

EDIT2: varför står det på airplays sida att man ska kunna kolla på filmen nästa med det samma när man väljer convert? jag kan inte utan jag måste vänta tills filmen är klar ca 25 min. orka det eller? eller är det nån inställning jag inte har rätt?

Redigerat av mega-x, 11 juni 2012 - 20:49.


#116

Postad 17 juni 2012 - 12:03

Larentius
  • Larentius
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Ni som får optisk ljud ut att funka, hur gör man??

Bytte ut min gamla https://www.prisjakt...kt.php?p=473945. jag kopplar ljudet & hdmi på samma sätt på ATV3:an. Inte ett ljud...
På min Andersson förstärkare kan jag switcha mellan 5/7 kanal och Stereo, då hör man ett relä slå till, men inget händer.
Ljudet funkar om jag bara har Hdmi ikopplad till teven, men TV ljudet är inte bra.

Försöker jag koppla optiskt mellan TV & förstärkarna får jag inget ljud då heller.... :-(

Skall jag behöver köpa ny förstärkare med Hdmi??

#117

Postad 17 juni 2012 - 19:26

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Ni som får optisk ljud ut att funka, hur gör man??

Bytte ut min gamla https://www.prisjakt...kt.php?p=473945. jag kopplar ljudet & hdmi på samma sätt på ATV3:an. Inte ett ljud...
På min Andersson förstärkare kan jag switcha mellan 5/7 kanal och Stereo, då hör man ett relä slå till, men inget händer.
Ljudet funkar om jag bara har Hdmi ikopplad till teven, men TV ljudet är inte bra.

Försöker jag koppla optiskt mellan TV & förstärkarna får jag inget ljud då heller.... :-(

Skall jag behöver köpa ny förstärkare med Hdmi??


Inställningar>Ljud och video:

Dolby Digital: På (istället för auto)
Ljud ut: 16 bitar (istället för auto)

#118

Postad 23 juni 2012 - 19:29

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
Antiklimax att få reda på att mirroring inte funkar på 4:an... Hur kan man kontrollera vilka appar som funkar?
Om jag ex vill visa bilder som finns på facebook, funkar det?

Mvh
Mafghan

#119

Postad 23 juni 2012 - 19:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Antiklimax att få reda på att mirroring inte funkar på 4:an... Hur kan man kontrollera vilka appar som funkar?
Om jag ex vill visa bilder som finns på facebook, funkar det?

Mvh
Mafghan


apparna måste vara skrivna för det. facebookappen har såvitt jag vet inget sånt stöd

#120

Postad 23 juni 2012 - 19:39

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0

apparna måste vara skrivna för det. facebookappen har såvitt jag vet inget sånt stöd


:( Tack... hoppas det kommer en uppdatering för detta. Verkar ju helmysko att det ska vara upp till hårdvara??

#121

Postad 23 juni 2012 - 21:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
nja så är det ofta med apples prylar inte allt som har alla features så man får kolla sånt innan köp

#122

Postad 23 juni 2012 - 22:34

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

apparna måste vara skrivna för det. facebookappen har såvitt jag vet inget sånt stöd

Precis, Airplay och Airplay Mirroring är två olika saker. Med mirroring så skickar du allt som du ser på telefonens skärm, med vanlig airplay så skickar du media, dvs en bild, film och/eller ljud.
Jag tog hem en smidig app som heter Web Albums, med den kan jag visa bilder från Facebook och Google+ utan att behöva spara ner bilderna och använda vanliga bildappen.

Allt ljud du spelar i telefonen kan du få ut via airplay, men det blir en viss fördröjning så det är ingen vits att t.ex. köra ut spelljud :)
Om du vill kunna köra full mirroring så är det 4S eller iPad2/3 som gäller.

#123

Postad 25 juni 2012 - 09:17

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
Tack för tipset om web albums!

#124

Postad 24 augusti 2012 - 11:39

benghan
  • benghan
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Finns på Dustin för 799:- just nu. http://www.dustinhom...860/apple-tv-3/

#125

Postad 24 augusti 2012 - 12:15

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0
Tänkte (tänker) köpa en ATV3 efter jobbet idag, enda syftet (än så länge) är att köra viaplay på min ipad via ATV3 så jag kan se Premier League kl 16.00 på lördagar på min tv/duk. Har Viasat parabol så jag kan inte se lördagsmatcherna kl 16.00 via digitalboxen. Nu till frågan. Är det värt att köpa en ATV3 för detta ändamål eller kan jag lika gärna köpa en AV/HDMI-adapter och köra via ipad'en. Är det någon skillnad bildmässigt adapter vs ATV3? Kommer köra på en 46" HD-Tv och projektor på en 117" duk (via recievern).

#126

Postad 24 augusti 2012 - 12:20

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0
Om det är värt det eller ej för dig är svårt att säga men det är ju bra mycket bekvämare att inte behöva koppla in ipaden nära bildvisaren varje gång du vill titta på något, speciellt eftersom man lätt får en vana av att titta på annat än bara det man tänkt :) te.x. bilder, youtube, skicka ljud osv...blir ju halvkrångligt om du ska behöva gå fram till ipaden varje gång för att byta film på youtube..

..istället för att sitta tillbakalutad i soffan med den menar jag ;)

Edit:
Jag vet inte hur kvalitén från Viaplay är men jag tvivlar på att det är någon skillnad att köra via kabel jämfört med via airplay.

Redigerat av testsmurf, 24 augusti 2012 - 12:22.


#127

Postad 28 augusti 2012 - 10:18

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Jag kör Viaplay via ipad/ipjone via Airplay. Och även Plex då.
Bildkvalitén på Viaplay är helt ok. Inte lika bra som jag hade via kabeltv via Fiber (Telia, Viasat sport HD) men ändå. JAg upplever att bilden är bättre via Airplay på tvn än vad den är direkt på min mac.

#128

Postad 28 augusti 2012 - 16:55

Viggan
  • Viggan
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan skicka 1080p till ATV 3 via airplay? Jag får de inte att funka. Har macbook pro (late 2011) med mountain Lion. Kan bara spegla samma upplösning som jag har på skärmen (1680x1050).

Tips?

#129

Postad 28 augusti 2012 - 17:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Spegling är just en kopia av din desktop så nej. Högre än så kan du inte få om du speglar med din pro.

Redigerat av Unregistereddc471864, 28 augusti 2012 - 17:28.


#130

Postad 28 augusti 2012 - 22:34

Viggan
  • Viggan
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Kan man inte använda tv'n som primär bildskärm då?

#131

Postad 28 augusti 2012 - 22:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Kan man inte använda tv'n som primär bildskärm då?


ingen aning. mina macar är för gamla så jag kan inte prova.

#132

Postad 31 augusti 2012 - 07:48

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan skicka 1080p till ATV 3 via airplay? Jag får de inte att funka. Har macbook pro (late 2011) med mountain Lion. Kan bara spegla samma upplösning som jag har på skärmen (1680x1050).

Tips?


Jag kör http://www.macupdate...ac/40987/beamer för att skicka min filmen till ATV3. Nu har jag bara 720p filmer men det fungerar riktigt bra. Dock så fungerar inte undertexter eller DD/DTS ljud men det jobbas på till framtida släpp av programvaran. Samt att man kan jobba på Macen samtidigt som filmen steamas till ATV3, det är bara ett litet fönster man släpper filmen på. Prova :)

#133

Postad 31 augusti 2012 - 13:29

Viggan
  • Viggan
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0

Jag kör http://www.macupdate...ac/40987/beamer för att skicka min filmen till ATV3. Nu har jag bara 720p filmer men det fungerar riktigt bra. Dock så fungerar inte undertexter eller DD/DTS ljud men det jobbas på till framtida släpp av programvaran. Samt att man kan jobba på Macen samtidigt som filmen steamas till ATV3, det är bara ett litet fönster man släpper filmen på. Prova :)

Tack för tipset. Funkar helt ok. Någon som vet om ATV 3 stödjer 5.1? Jag får det inte till att funka...

#134

Postad 31 augusti 2012 - 13:31

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Tack för tipset. Funkar helt ok. Någon som vet om ATV 3 stödjer 5.1? Jag får det inte till att funka...

Ja den stödjer Dolby Digital 5.1 (jailbreakad ATV 2 stödjer även DTS), men Airplay stödjer för närvarande inte flerkanalsljud, alla sånna källor mixas ner till stereo.

#135

Postad 31 augusti 2012 - 13:45

Viggan
  • Viggan
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0

Ja den stödjer Dolby Digital 5.1 (jailbreakad ATV 2 stödjer även DTS), men Airplay stödjer för närvarande inte flerkanalsljud, alla sånna källor mixas ner till stereo.

Så om jag kör via iTunes kommer det att funka? eller har jag fått det om baktassen?

#136

Postad 31 augusti 2012 - 13:50

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0

Så om jag kör via iTunes kommer det att funka? eller har jag fått det om baktassen?


Det fungerar!

#137

Postad 31 augusti 2012 - 14:12

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Så om jag kör via iTunes kommer det att funka? eller har jag fått det om baktassen?

Precis, kör du via iTunes direkt från ATV'n så får du DD. I några inlägg tidigare så har jag tipsat om ett program för att göra om mkv (dts eller DD spelar ingen roll) till m4v. En film på 5GB tar ca. 2-3 minuter för mig.

#138

Postad 02 september 2012 - 08:19

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Någon som har Telias Thomsom modem "smart" och kör Apple Tv och speglar från iPad/iPhone utan problem?
Vill veta om det funkar (innan jag köper ATV ) då jag har problem med en del andra enheter i mitt nätverk just p.g.a Telias modem.

#139

Postad 02 september 2012 - 08:23

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Någon som har Telias Thomsom modem "smart" och kör Apple Tv och speglar från iPad/iPhone utan problem?
Vill veta om det funkar (innan jag köper ATV ) då jag har problem med en del andra enheter i mitt nätverk just p.g.a Telias modem.


Kör du alla enheter inom samma nätverk så borde det inte vara några problem. Så jag ser inte varför just modemet skulle spöka för dig.

#140

Postad 04 september 2012 - 07:40

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Någon som har Telias Thomsom modem "smart" och kör Apple Tv och speglar från iPad/iPhone utan problem?
Vill veta om det funkar (innan jag köper ATV ) då jag har problem med en del andra enheter i mitt nätverk just p.g.a Telias modem.

Jag har Telias router, funkar utan problem med ATV, plug'n'play. Routern spelar inte in i kommunikationen mellan ATV och iPaden/iPhonen då den kör via Airplay.

Om du exempelvis har en Nas som du vill nå med iPaden/iPhonen så kanske du måste öppna några TCP portar, det är enkelt att konfigurera routern via webbläsaren. Adressen till Telias router är: http://192.168.1.1

Här hittar du en massiv lista och en massa olika guider på Port forwarding till Telias Router: http://portforward.c...9vn/default.htm

#141

Postad 24 september 2012 - 13:18

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0
Köpte aldrig någon ATV, utan jag kör med med HDMI kabel direkt från min ipad. Får då svarta sidor vilket är störande. Hur blir det om man kör via en ATV? Blir det svarta sidor även där?

#142

Postad 24 september 2012 - 13:23

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Köpte aldrig någon ATV, utan jag kör med med HDMI kabel direkt från min ipad. Får då svarta sidor vilket är störande. Hur blir det om man kör via en ATV? Blir det svarta sidor även där?

Hm, blir det inte typ mirroring när du kör med kabel? med airplay så skickar man ju instruktioner till ATV'n att "hämta den här videoströmmen från SVT-play" (t.ex.). Satt och såg på OS från min iphone 3GS och via airplay så hämtade ATV'n istället HD-strömmen så det var inte telefonen som skickade strömmen utan bara instruktionerna om vilken ström den den skulle visa. I fullskärm utan svarta kanter.

#143

Postad 24 september 2012 - 13:31

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0

Hm, blir det inte typ mirroring när du kör med kabel? med airplay så skickar man ju instruktioner till ATV'n att "hämta den här videoströmmen från SVT-play" (t.ex.). Satt och såg på OS från min iphone 3GS och via airplay så hämtade ATV'n istället HD-strömmen så det var inte telefonen som skickade strömmen utan bara instruktionerna om vilken ström den den skulle visa. I fullskärm utan svarta kanter.

Jo, det blir mirroring (vad jag förstått iaf) om man kör med kabel. Syftet med ATV är att se på viaplay på tv'n istället för i ipad'en, om det nu inte blir svarta kanter även där.

#144

Postad 24 september 2012 - 13:33

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0
med mirroring via kabel så får du ju alltid samma förhållande på bilden som iPaden har, dvs 4:3, oavsett om bilden är 16:9 eller inte. Med airplay (ej airplay mirroring) så skickar du ju själva filmströmmen. Nu har jag inte viaplay (kostar förmodar jag) så jag kan inte verifiera tyvärr.

#145

Postad 24 september 2012 - 13:58

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Kvaliten blir inte den bästa när man streamar Viaplay, alla filmer/serier fungerar inte att streama till Apple TV. Men det har väl mer med tillstånd som Viaplay har? Men bildförhållandet är samma som filmen/serien som spelas upp.

#146

Postad 24 september 2012 - 15:10

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0
Jag vill kunna se fotbollen (premier league) på viaplay på min tv. Det funkar med kabel från min ipad men får då svarta kanter (något som jag är medveten om). Någom som vet om det blir svarta kanter om man kör viaplay på ipad -> Apple TV 3 (airplay) -> TV

#147

Postad 24 september 2012 - 16:00

thocla
  • thocla
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jag har iofs inte Viaplay, men när det gäller alla andra Play-tjänster, så visas som nån tidigare sagt inga kanter.
Jag har provat SVT Play, TV4 Play och Magine..
Så fort det handlar om bilder eller video via AirPlay, så går de upp i helskärm på TVn.

#148

Postad 24 september 2012 - 16:03

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Jag vill kunna se fotbollen (premier league) på viaplay på min tv. Det funkar med kabel från min ipad men får då svarta kanter (något som jag är medveten om). Någom som vet om det blir svarta kanter om man kör viaplay på ipad -> Apple TV 3 (airplay) -> TV


Det blir inga kanter fyller ut :)

#149

Postad 24 september 2012 - 16:23

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0

Det blir inga kanter fyller ut :)

Wunderbar! Tack för svaret.


#150

Postad 24 september 2012 - 16:31

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Jag vill kunna se fotbollen (premier league) på viaplay på min tv. Det funkar med kabel från min ipad men får då svarta kanter (något som jag är medveten om). Någom som vet om det blir svarta kanter om man kör viaplay på ipad -> Apple TV 3 (airplay) -> TV


Jag har kollat på champions league med viaplays app på min iPad2 skickat till apple tv 3 å de funka kanon.
Kvalitén va över förväntan iaf då jag testade detta.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.