Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3

1317 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD TV HD Live Media Player Gen 3 (Mediaspelare) 7 7,25 (87) Inga priser
1 relaterade trådar

#1201

Postad 06 juni 2014 - 21:16

Unregistered1fe9830a
  • Unregistered1fe9830a
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Min spelare tappar kontakten med min NAS i tid och otid. Man kan sitta och titta på en film, och helt plötsligt kommer en ruta upp där det står "Den senaste innehållskällan har tagits bort. Välj en ny innehållskälla"
När jag söker efter NAS så hittas den för det mesta inte, hittas den så går det inte att komma åt filerna på den. Startar jag om enheten så funkar det. Konfigurerar jag nätverket på nytt så funkar det. Men det är bra irriterande att mitt i en film behöva fibbla med att starta om eller konfigurera nätverket.
Ska tillägga att spelaren fått adresserat en fast ip i routern, ifall det skulle spela någon roll.
Någon som upplevt liknande problem, och eventuellt har en lösning?

#1202

Postad 07 juni 2014 - 10:23

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Usch, det låter jobbigt. Jag har aldrig råkat ut för det där felet. Har du provat att göra en factory reset med hjälp av knappen på enhetens undersida? När jag får problem med min enhet brukar det alltid gå över efter en ordentlig factory reset.

#1203

Postad 07 juni 2014 - 15:36

Unregistered1fe9830a
  • Unregistered1fe9830a
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Ja det är rätt så irriterande.
Jag har testat att återställa den, hjälper inte. Sökte en del på "Last content source has been removed" (som det hade stått på engelska) men blev inte vidare klok på det heller. Trist då det är en ok apparat i övrigt, men den går i princip endast att använda till att se youtube, netflix och film via usb (baserat på de behov jag har)

#1204

Postad 08 juni 2014 - 23:13

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Jag ladda ner ThumbGen men fattar vilken template kör du med? Hur får du allt på svenska?
fattar nada hur du kan få allt på svenska haha


Hej.

Har inte heller lyckats få igång de snygga templets som finns utan kör nån standard.
Däremot hämtar programmet svensk handling 9/10 och den gången det blir på engelska ändrar jag själv.

Redigerat av clarken, 08 juni 2014 - 23:15.


#1205

Postad 13 juni 2014 - 14:14

DaKaktuz
  • DaKaktuz
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej.

Har inte heller lyckats få igång de snygga templets som finns utan kör nån standard.
Däremot hämtar programmet svensk handling 9/10 och den gången det blir på engelska ändrar jag själv.

Jag kan bara få allt på engelska. Har fått allt att funka så WDTVn visar handling och allt. Men får allt på engelska jämnt så måste ändra till svenska, hur får du det på svenska vilken källa har du i kryssat för att få det på svenska i ThumbGen?

#1206

Postad 13 juni 2014 - 20:55

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Tmdb
Vet inte om det beror på det.

#1207

Postad 17 juni 2014 - 08:54

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Har märkt ett problem med vissa filer med inbyggd undertext.

Har hd inkopplad i min Asus och kör trådlöst till wd. Tittar vi på film med inbyggd undertext fryser bilden ett par ggr och ibland hoppar den över meningar. Väljer man av och kör utan text fyter det på.

Kan det vara fel på filen eller har wd svårt för detta.

#1208

Postad 18 juni 2014 - 21:54

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0

Om du tycker att fjärren är usel så kan du använda mobilen/surfplattan istället:
https://play.google.....wdremote&hl=sv
https://itunes.apple...d488301648?mt=8

Nu har jag bytt ut min gen 2 till gen 3, stor skillnad på hastigheten på menyerna och fjärren är rena underverket jämfört med appen, i alla fall när jag kör den på vår Tab 2.
Appen är sjukt seg.

Redigerat av InSane, 18 juni 2014 - 21:55.


#1209

Postad 25 juni 2014 - 17:57

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Köpte en för ett par dagar sen på cdon, 499:- ink frakt.
Har mest använt den till Neflix och den funkar hur bra som helst, bara synd att man inte kan lägga in appar för playkanaler på ett smidigt vis.

#1210

Postad 25 juni 2014 - 21:49

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Nu har jag bytt ut min gen 2 till gen 3, stor skillnad på hastigheten på menyerna och fjärren är rena underverket jämfört med appen, i alla fall när jag kör den på vår Tab 2.
Appen är sjukt seg.

Jag använder aldrig appen själv, tycker fjärren funkar bra. Ville bara informera om att alternativet finns.

#1211

Postad 26 juni 2014 - 13:22

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en till av denna.
Hur blir det med den nya, kommer den kunna se filmerna som är kopplade via usb till den andra jag har?
Den första är kopplade via en switch tillsammans med annat tjafs till routern, den nya är kopplad till en annan switch som går till samma router.

#1212

Postad 27 juni 2014 - 21:28

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en till av denna.
Hur blir det med den nya, kommer den kunna se filmerna som är kopplade via usb till den andra jag har?
Den första är kopplade via en switch tillsammans med annat tjafs till routern, den nya är kopplad till en annan switch som går till samma router.

Ja, det fungerar. Däremot kommer nog inte den andra kunna radera filerna, om det är en viktig funktion för dig. Jag har nämligen för mig att WDTV:n inte kan radera filer på nätverksenheter?

#1213

Postad 27 juni 2014 - 22:44

MxP
  • MxP
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Har lite problem med min WDTV Gen 3.

Allt som oftast när jag spelar .mkv filer i både 720p och 1080p, upplever jag att den då och då laggar till. Uppspelning sker via inkopplad extern hårddisk. Upptäcker det inte riktigt på andra filer, men spelar sällan dem så det är nog inte 100 % säkert att det inte förekommer då med.
Det ter sig som så att det, säg var 30:e sekund så hakar det till i nåra millisekunder, nog för att störa sig på det.

Har stängt av alla extra funktioner i WDTV:n - typ mediebibliotek osv. - men likadant för det. Spelar inte heller någon roll om den är nyligen uppstartad, kall dvs., eller om den har gått en stund och blivit varm.

Någon som upplevt liknande eller som bara kan tänka sig någon lösning?
Tack på förhand!

#1214

Postad 29 juni 2014 - 14:27

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Allt som oftast när jag spelar .mkv filer i både 720p och 1080p, upplever jag att den då och då laggar till. Uppspelning sker via inkopplad extern hårddisk. Upptäcker det inte riktigt på andra filer, men spelar sällan dem så det är nog inte 100 % säkert att det inte förekommer då med.
Det ter sig som så att det, säg var 30:e sekund så hakar det till i nåra millisekunder, nog för att störa sig på det.

Låter mer som att din tv har problem med att visa 24p än att det skulle vara lagg. Om ryckigheten kommer med jämna mellanrum är det kanske "24p judder". Kolla om tv:n hanterar 24p korrekt, kanske finns det ett läge för "True cinema" som korrigerar ryckigheten.

#1215

Postad 30 juni 2014 - 15:35

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Efter lite om och men lutar det mot en Wd gen3. Dess främsta syfte för mig blir att spela upp Spotify och styra via surfplatta. Tänkte höra hur nöjd ni som äger är med den främst med Spotify?

Finns det högkvalitéstömmning eller?

Då våran gamla laptop la av för ett tag sedan söker jag efter en enkel och billig lösning. Netflix, brukar jag se via ps3an eller ps4an.

#1216

Postad 30 juni 2014 - 16:50

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Efter lite om och men lutar det mot en Wd gen3. Dess främsta syfte för mig blir att spela upp Spotify och styra via surfplatta. Tänkte höra hur nöjd ni som äger är med den främst med Spotify?

Finns det högkvalitéstömmning eller?

Då våran gamla laptop la av för ett tag sedan söker jag efter en enkel och billig lösning. Netflix, brukar jag se via ps3an eller ps4an.

Om det är Spotify du vill ha skulle jag nog välja en Chromecast. Med appen Spoticast kan du styra Spotify från mobilen/plattan.

Jag använder iof inte Spotify i WDTV:n, men jag har för mig att styrning och sökning är rätt krångligt där. Det är det inte i Chromecast + Spoticast. Och så kostar den bara 310kr.

edit: Och så spelar den upp SvtPlay helt perfekt. Och alla andra fördelar du får med Chromecast (surfning, youtube mm på tv:n)

Redigerat av distortion2, 30 juni 2014 - 16:51.


#1217

Postad 30 juni 2014 - 18:01

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Tackar så mycket för svar. Det som jag ser slm minus med Chrome cast är att jagspelar via extern dac. Helst vill jag att den ska klara driva en usbströmförsörjd dac, vilket jag har nu.

#1218

Postad 30 juni 2014 - 18:56

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Kan man på något sätt få vit text istället för gul på Netflix?

#1219

Postad 30 juni 2014 - 21:50

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Kan man på något sätt få vit text istället för gul på Netflix?

Du väljer numera färg på texten på Netflix hemsida. Inställningar någonstans. Ändringen slår igenom på WDTV:n med.

Tackar så mycket för svar. Det som jag ser slm minus med Chrome cast är att jagspelar via extern dac. Helst vill jag att den ska klara driva en usbströmförsörjd dac, vilket jag har nu.

Jaha. Jo, det går ju att spela låtar via Spotify i WDTV:n, men det är knappast en klient de lagt särskilt mycket krut på. Sanning att säga var det länge sedan jag startade den klienten, så rent teoretiskt skulle den kunna vara bättre nu. Men jag tvivlar. Om det är någon annan som använder den mer får de uttala sig. Att spela upp sina färdiga playlists fungerar väl bra, men söka nya låtar är rätt påfrestande.

#1220

Postad 01 juli 2014 - 06:45

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Känns som jag fått väldigt bra svar av dig fakstiskt. Får ta ett steg tillbaka och titta på andra alternativ innan jag bestämmer mig.

#1221

Postad 02 juli 2014 - 07:57

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Off-topic:

Typiskt att de lägger ner appen SpotiCast dagen efter att jag rekommenderat den :(
http://www.swedroid....ran-play-store/

#1222

Postad 02 juli 2014 - 21:13

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Du väljer numera färg på texten på Netflix hemsida. Inställningar någonstans. Ändringen slår igenom på WDTV:n med.


Har gjort ändringen i netflix och det blir vit text på datorn men inte i Wd.
Hörde att i tex AppleTv gör man ändringen i boxen men hittar ingen sån funktion i Wd, på min gamla Boxee kan man även ändra textfärg mm

#1223

Postad 08 juli 2014 - 08:58

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Har gjort ändringen i netflix och det blir vit text på datorn men inte i Wd.
Hörde att i tex AppleTv gör man ändringen i boxen men hittar ingen sån funktion i Wd, på min gamla Boxee kan man även ändra textfärg mm


Har testat att ändra både färg och font på datorn och det ändras där och på vårt PS3 men inget på wdhd .

Känns som det bara är något som de lagt till för att kunna skryta med och likadant med Spotify.

Undrar om de kommer med uppdateringar till sina appar.

Redigerat av clarken, 08 juli 2014 - 08:58.


#1224

Postad 12 juli 2014 - 12:47

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Kan man ändra ljudvolymen med dosan på något sätt? Har testat att köra med mobilappen men den var inget vidare.

Edit: Svarar mig själv, - Nej det går inte.

Redigerat av jdaniels, 12 juli 2014 - 12:54.


#1225

Postad 17 juli 2014 - 21:52

MrChance
  • MrChance
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag verkar ha problem med att det matas ut 5.1 ljud (DTS) trots att jag har valt utmatning i stereo. Jag kör WDTV-(HDMI)-TV-(Toslink)-Försteg. Jag får ljud men rösterna låter väldigt svagt, så som det blir om man kör 5.1 system och kopplar ur centern. Någon som har en aning om vad det är som är fel?

#1226

Postad 20 juli 2014 - 22:18

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
har precis köpt mig denna och blir inte klok på detta med mediabibliotek. jag har lagt till det från mitt nas och allt känns ok, men ändå är det inte riktigt som jag hade hoppats på. det enda jag ser om jag väljer mitt mediabibliotek är att jag ser alla filmer i filform. Jag vill att man skall få lite info, posters osv.

Någon som har en bra guide hur man gör? (en väldigt exakt step by step)

#1227

Postad 20 juli 2014 - 22:39

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
en sak till, mina undertexter ser lite märkliga ut. Svenska tecken verkar funka, men ibland lägger den till ett pipe tecken mitt i en mening ( | )

kan man ändra någon encoding eller liknande?

Jag använder mig av srt och mkv

#1228

Postad 10 augusti 2014 - 09:59

sper
  • sper
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Nån som vet om de funkar att koppla in en 4tb hårdisk via en https://www.inet.se/...ta-till-usb-3-0

Kör nu via en seagate 1tb usb disk men lagringen är slut på den.

#1229

Postad 10 augusti 2014 - 18:26

Unregisteredfc8c3395
  • Unregisteredfc8c3395
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Finns det någon som har en fjärrkontroll till övers?? Min har av någon outgrundlig anledning gett upp under natten. Hittar inte heller spelaren via apparna i telefon eller platta

#1230

Postad 11 augusti 2014 - 13:27

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

har precis köpt mig denna och blir inte klok på detta med mediabibliotek. jag har lagt till det från mitt nas och allt känns ok, men ändå är det inte riktigt som jag hade hoppats på. det enda jag ser om jag väljer mitt mediabibliotek är att jag ser alla filmer i filform. Jag vill att man skall få lite info, posters osv.

Någon som har en bra guide hur man gör? (en väldigt exakt step by step)


Du får trycka på gul, röd eller om det är grön knapp på fjärren. Där kan du välja hur filmerna skall visas.

Redigerat av genstruktur, 11 augusti 2014 - 13:28.


#1231

Postad 12 augusti 2014 - 20:53

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Fick precis en ny uppdatering till boxen.


Redigerat av clarken, 12 augusti 2014 - 21:13.


#1232

Postad 13 augusti 2014 - 01:47

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Fick precis en ny uppdatering till boxen.

Release Notes: http://support.wdc.c...2_32.pdf?v=2687

Version 2.02.32
Resolved Issues
  • Supports Miracast. For list of compatible device, visit products.wd.com/miracast
  • Supports BBC iPlayer, BBC News and BBC Sport (UK only)
  • Supports GRID UI user interface theme
  • Supports add shortcut to home page (Grid theme only)
  • Supports auto play app
  • Supports Downloads (HTTP, FTP, P2P, NZB)
  • Supports apps on USB storage. To learn more, visit http://www.wdc.com/wdtvsdk/
  • Supports search feature at the Grid UI home screen from the WD IR remote
  • Supports Flixster & Rotten Tomato ratings in the video browser UI
  • Supports new services: AnyClip, BBC iPlayer (updated), BBC News, BBC Sport, Bric-A-Bloc, Café Noir, Cartoon Keepsakes, Cultorama, Dorado Films, Film Movement, Horoscopes by Kelli Fox - Astrologer Daily, HOTLIST, Howdini, Kino Lorber, Metatube, English, Metatube Espanol, Midnight Pulp, Myx TV, NetFit Free, Olena TV, PRO Classic TV, Saddle Up!, Westerns, The Bold and The Beautiful, The Director's Chair, The Man Channel, The New Content (TNC), Threshold +, uInterview, Viaway
  • Updated WD TV End-User License Agreement (EULA)
  • Resolved resume point for movies after power cycling WD TV
  • Resolved no sound for DVD ISO files when DVD Menu is set to off
  • Resolved SOMA.FM stations not playing in Tunein app service

Redigerat av distortion2, 13 augusti 2014 - 01:49.


#1233

Postad 15 augusti 2014 - 10:14

pko
  • pko
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0
Hm, ett sdk? Nån som undersökt det? Borde kanske gå att fixa en svtplay-app kanske?

#1234

Postad 15 augusti 2014 - 12:21

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Hm, ett sdk? Nån som undersökt det? Borde kanske gå att fixa en svtplay-app kanske?


HBO Nordic?

Redigerat av TCM, 15 augusti 2014 - 12:21.


#1235

Postad 15 augusti 2014 - 18:01

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Ingen ny uppdatering av Netflix-appen?

#1236

Postad 17 augusti 2014 - 17:01

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 055 inlägg
  • 0

Ingen ny uppdatering av Netflix-appen?

Vad saknas? Stöd för 4k?

Själv kör jag version 1.12.14 som är stabil. Allt som släppts efter den verkar vara behäftat med mycket problem. Börjar dock bli sugen på Netflix igen.

Någon som vet om man kan ställa in uppspelningskvalitet i Spotifyappen i den här senaste versionen?

#1237

Postad 18 augusti 2014 - 11:18

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Saknar det nya gränssnittet som släpptes i november förra året.

#1238

Postad 31 augusti 2014 - 22:10

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Har problem nu.

Helt plötsligt kommer det upp filformatet stöds ej fast jag kan ha sett filmen eller serien innan.
Det går också rätt så segt att bläddra bland filerna på disken.

Skulle testa göra factory reset men det kändes tomt i hålet där under och inget hände. Gjorde återställning genom menyn istället.

Hjälpte inte.

Filformatet stöds inte står det fortfarande på vissa filer.

Hårddisken är kopplad i vår router. Kanske skall kolla den så den inte har blivit kass.

Tips mottages gärna.

Redigerat av clarken, 31 augusti 2014 - 22:12.


#1239

Postad 31 augusti 2014 - 22:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Release Notes: http://support.wdc.c...2_32.pdf?v=2687

Version 2.02.32
Resolved Issues

  • Supports Downloads (HTTP, FTP, P2P, NZB)


Va? Kan man ladda ner direkt till wd tvn?

#1240

Postad 01 september 2014 - 09:18

MartinG
  • MartinG
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Filformatet stöds inte står det fortfarande på vissa filer.


På vilka typer av filer gäller detta?

#1241

Postad 01 september 2014 - 10:31

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Va? Kan man ladda ner direkt till wd tvn?

Jag vet inte vad de menar med det där. Har inte sett något i menyerna. Har iof inte kollat bland apparna om det dykt upp något där.

#1242

Postad 01 september 2014 - 10:33

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag vet inte vad de menar med det där. Har inte sett något i menyerna. Har iof inte kollat bland apparna om det dykt upp något där.


Hade ju varit smidigt om man kunde dra ner nzb`s direkt till wd-tv. Hoppas det kommer mer information om det. Eller någon annan som vet?

#1243

Postad 01 september 2014 - 10:33

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Filformatet stöds inte står det fortfarande på vissa filer.


Vilken fw-version har du? Nyligen uppdaterat?
Vad menas med att factory reset-knappen "känns tom"?

#1244

Postad 01 september 2014 - 20:44

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Vilken fw-version har du? Nyligen uppdaterat?
Vad menas med att factory reset-knappen "känns tom"?


Det händer inget om man stoppar in tex en nål i Hålet. Det är tomt.

Har den senaste fw.

Tror det är något knas med min disk tyvärr. Gick inte att spela på datorn heller.

Klickar jag på filen startas rätt program men det står att filen inte existerar.

:(

#1245

Postad 06 september 2014 - 08:16

slaffe
  • slaffe
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hallå!
Har en Boxee Box som min huvudsakliga mediaspelare i vardagsrummet, men behöver en till ovanvåningen nu. Eftersom den modellen utgått helt så såg jag denna WD Gen 3 modellen. Är denna likvärdig, dvs kan den spela upp 1080p ordentligt, utan hack och ryckigheter, även via Wi-Fi, för kabel dit upp är inte att tänka på.

Tack!

#1246

Postad 21 september 2014 - 23:46

Danny14
  • Danny14
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Va? Kan man ladda ner direkt till wd tvn?


Jag kan meddela att det funkar alldeles utmärkt!
Testade mig fram idag och lyckades... :)
Man loggar in på sin wdtv via datorn, bara att skriva ip nr i adressfältet, gå till Hämtningar och välj sedan det alternativet du vill göra.
VIKTIGT: Man måste ha appen Överföring igång på sin WDtv under hela tiden verkar det som...
Jag har endast testat P2P läget, jag kopierar in torrentlänken i fältet och sedan startar nerladdningen automatiskt! Som jag har väntat på den här funktionen, det enda som jag har saknat på den lille burken.
WD tv skapar en mapp som heter P2P dock vet jag inte hur den besämmer var den hamnar( har 2st HDD inkopplade) utan den la sig på den ena och laddar nu ner till den mappen.

Om någon annan har erfarenheter av de nya funnktionerna mottages de tacksamt!

#1247

Postad 22 september 2014 - 01:19

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag kan meddela att det funkar alldeles utmärkt!
Testade mig fram idag och lyckades... :)
Man loggar in på sin wdtv via datorn, bara att skriva ip nr i adressfältet, gå till Hämtningar och välj sedan det alternativet du vill göra.
VIKTIGT: Man måste ha appen Överföring igång på sin WDtv under hela tiden verkar det som...
Jag har endast testat P2P läget, jag kopierar in torrentlänken i fältet och sedan startar nerladdningen automatiskt! Som jag har väntat på den här funktionen, det enda som jag har saknat på den lille burken.
WD tv skapar en mapp som heter P2P dock vet jag inte hur den besämmer var den hamnar( har 2st HDD inkopplade) utan den la sig på den ena och laddar nu ner till den mappen.

Om någon annan har erfarenheter av de nya funnktionerna mottages de tacksamt!


Aha, lät trevligt. Får se om jag kan kika in det vid tillfälle och se hur det funkar.

Men var det inte rar-filer som du drog ner då, för de kan väl inte wd-tv spela upp, utan man måste packa upp dem först?

#1248

Postad 22 september 2014 - 06:19

Danny14
  • Danny14
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Nej, inga rar-filer, jag orkar knappt med dom när det skall dras ner på vanlig dator...
Nu återstår det att klura ut hur man kan styra nerladdningarna till den mapp man själv vill...

#1249

Postad 29 september 2014 - 23:29

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag kan meddela att det funkar alldeles utmärkt!
Testade mig fram idag och lyckades... :)
Man loggar in på sin wdtv via datorn, bara att skriva ip nr i adressfältet, gå till Hämtningar och välj sedan det alternativet du vill göra.
VIKTIGT: Man måste ha appen Överföring igång på sin WDtv under hela tiden verkar det som...
Jag har endast testat P2P läget, jag kopierar in torrentlänken i fältet och sedan startar nerladdningen automatiskt! Som jag har väntat på den här funktionen, det enda som jag har saknat på den lille burken.
WD tv skapar en mapp som heter P2P dock vet jag inte hur den besämmer var den hamnar( har 2st HDD inkopplade) utan den la sig på den ena och laddar nu ner till den mappen.

Om någon annan har erfarenheter av de nya funnktionerna mottages de tacksamt!


Jag har också fått det att fungera med usenet och nbz. MEN, som du säger. Verkar som man måste ha igång appen downlods under hela processen och då ser jag inte riktigt fördelen. Klart wd tvn skulle kunna stå på jämt med appen igång, vill man använda den och se en film eller så så stänger man av appen. Men ändå, känns lite omständigt. Jag hade tänkt att det bara gick att styra allt från datorn och att downloads alltid var på. Klart man kan sätta på wdtv från datorn också iofs, men det blir så många steg för att ladda ner något känns det som?

#1250

Postad 25 november 2014 - 22:26

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Tror ni att den uppdateringen som kom för ett tag sedan blev den sista?

Nån som vet om WD planerar en gen4?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.